Tuesday, March 20, 2012

ပါးေပၚက တင္းတိတ္ႏွစ္ကြက္

တေလာက ဆရာေဆာင္ကြယ္လြန္ၿပီလို႔ သတင္းရတယ္။ ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အသုဘကို လိုက္ပို႔ခ်င္ေပမယ္႔ တစ္ရပ္တစ္ေက်းမွာ ျဖစ္ေနလို႔ လိုက္မပို႔ႏိုင္ဘူး။ ၿပီးေတာ႔ သတင္းကိုၾကားရေတာ႔လည္း ဆရာေဆာင္ ကြယ္လြန္ၿပီးလို႔ တစ္လေလာက္ ရွိေနၿပီေလ။
လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္တုန္းကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ ဇာတိၿမိဳ႕ကေလးကို ေရာက္သြားလို႕ ဆရာေဆာင္ကို သြားကန္ေတာ႔ ခဲ႔ေသးတယ္။ ဆရာေဆာင္လို႔ ေခၚၾကတဲ႔ ဆရာဦးလွေဆာင္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး ေတြ႕ခဲ႔တာပါပဲ။
ဆရာေဆာင္ဟာ ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ မေမ႔ႏိုင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပါ။ သူက အဂၤလိပ္စာတို႔ ဘာတို႔ မတတ္ရွာပါဘူး။ ျမန္မာစာဆရာပါ။ စစ္မျဖစ္ခင္တုန္းကလည္း ဆရာေဆာင္ဟာ ျမန္မာစာဆရာပဲ။
ဆရာျဖစ္သင္ ေနာ္မံေက်ာင္းက ဟိုင္းယားဂရိတ္ေအာင္ၿပီး တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမန္မာစာဆရာလုပ္လာခဲ႔တာပဲ။ ဆရာေဆာင္ သခၤ်ာေတာ္တယ္။ ျမန္မာစာေတာ္တယ္။ အထက္တန္းသခၤ်ာကို ေကာင္းေကာင္းျပႏိုင္တယ္။
ဒါေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔တုန္းက သခၤ်ာက အဂၤလိပ္လိုေျပာ၊ အဂၤလိပ္ ဂဏန္းေတြနဲ႔ သင္ရေတာ႔ ဆရာေဆာင္က အတန္းထဲမွာ ဆရာမလာတဲ႔ အခါမ်ဳိးက်မွသာ တစ္ခါတစ္ေလ ၀င္ျပတတ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာေဆာင္က သိပ္မျပခ်င္ဘူး။
ဆရာေဆာင္ဟာ တစ္ခုခ်စ္စရာေကာင္းတာက သူ႕အားနည္းခ်က္၊ သူ႕ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ကိုေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ဖံုးကြယ္ေလ႔မရွိဘူး။ အဲဒီ အရည္အခ်င္းဟာ ဆရာေဆာင္ရဲ႕ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆံုး အရည္အခ်င္းပဲ။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ( ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဆိုတာ တစ္ရာမွာ ကိုးဆယ္ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္) ကိုယ္႔အားနည္းခ်က္ ကိုယ္႔ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို ဖံုးကြယ္တတ္ေလ႔ရွိတယ္။ တစ္ဖက္သားက ဒီအားနည္းခ်က္ကို အခြင္႔ေကာင္းယူၿပီး ဖိနင္းမွာစိုးလို႔ ထင္ပါရဲ႕။
ဆရာေဆာင္ကေတာ႔ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ သူမ်ားရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကိုလည္း ေထာက္ျပတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သက္သက္ညွာညွာ ေထာက္ျပတာမ်ဳိးပါ။ သူ႔အားနည္းခ်က္ကိုဆိုရင္ေတာ႔ ညွာညွာတာတာ မလုပ္ဘူး။ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ပစ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ကေလးမွာေတာ႔ ဆရာေဆာင္ဟာ လူ႔ခြစာတစ္ဦးလို ျဖစ္ေနတယ္။
ဆရာေဆာင္က အရပ္ပုပုရယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔အထင္ေတာ႔ ငါးေပေလာက္ပဲ ရွိမယ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာေဆာင္က သူအရပ္ပုတာကို ဘယ္ေတာ႔မွ ကြယ္၀ွက္မထားဘူး။ သူအရပ္ပုတာကို သူ႔ကိုသူ ေလွာင္ေျပာင္ပစ္တယ္။ ဆရာေဆာင္ဟာ ဒီလိုသူ႔ကိုသူ ေလွာင္ေျပာင္ပစ္ျခင္းျဖင္႔ သူ႔အားနည္းခ်က္ကို စိတ္ေျဖယူတာလားလို႔ေတာင္ ကြ်န္ေတာ္ေတြးမိတယ္။
ဆရာေဆာင္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလယ္တန္းေလာက္ကတည္းက အထက္တန္းမွာျပတဲ႔ ျမန္မာစာဆရာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ႔လည္း ျမန္မာစာျပဆရာပဲ။ ပင္စင္ယူသြားေတာ႔လည္း ျမန္မာစာျပ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ပင္စင္ယူသြားတာပဲ။
ငယ္ငယ္တုန္းက ဆရာေဆာင္ရဲ႕ျမန္မာစာသင္တန္းမွာ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြ တ၀ါး၀ါးနဲ႔ ပြဲက်ေနတာကို ကြ်န္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္ ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ႔မွ ဆရာေဆာင္ ျမန္မာစာ ျပပံုျပနည္းကို ကြ်န္ေတာ္ေတာ႔သေဘာေပါက္လာတယ္။
ဆရာေဆာင္ဟာ စာတိုေပစေတြကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းရတယ္။ ဦးပုညရဲ႕ စာတိုေတြ၊ အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖရဲ႕ စာေတြ၊ ဦးၾကင္ဥရဲ႕စာေတြ၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွႈင္းရဲ႕ စာေတြကို ဒိုးခနဲ ေဒါက္ခနဲ ရြတ္ႏိုင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြက ေနာက္ဆံုးခံုတန္းကေနၿပီး သူစာျပတာကို ေကာင္းေကာင္းမလိုက္ဘူး။ စကားမ်ားေနတယ္၊ ေဆာ႔ေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဆရာေဆာင္က စာျပေနရာကေနၿပီး ေနာက္ခံုကို တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။
“ေဟ႔ေကာင္ေတြ ငါ႔ကိုမစမ္းနဲ႔ေနာ္၊ ငါက လူပုသေလာက္ စိတ္တိုတတ္တဲ႔ေကာင္၊ လူပုစိတ္တို၊ ေခြးပုရန္လို ဆိုတဲ႔စကားကို ၾကားဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အရပ္ပုတယ္ဆိုၿပီး အထင္ေသးမယ္ေတာ႔ မႀကံနဲ႔၊ ကမၻာကို ကိုင္လွႈပ္ခဲ႔တဲ႔ လူေတြထဲမွာ အရပ္ပုတဲ႔ လူေတြလည္းပါတယ္။ နပိုလီယန္လည္း ငါ႔အရပ္ေလာက္ပဲရွိတာပဲ။ လီနင္လည္း ငါ႔အရပ္ေလာက္ပဲ ရွိတာပဲ။ ဘာေအာင္႔ေမ႔ေနလို႔လဲ” လို႔ လွမ္းေျပာတတ္တယ္။
ဆရာေဆာင္က ေက်ာင္းသားကိုႀကိမ္းရင္ေတာင္ သူ႕ကိုသူ ေလွာင္ေျပာင္ၿပီးမွႀကီမ္းတာ။ ဆရာေဆာင္မွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတာ ေနာက္တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ ဆိုးတဲ႔ေက်ာင္းသား စာေတာ္တဲ႔ ေက်ာင္းသားရယ္လို႔ မခြဲျခားဘဲ တပည့္မွန္သမွ်ကို ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခားဘဲ ဆက္ဆံတတ္တာပဲ။
စာေတာ္တဲ႔ ေက်ာင္းသားကိုလည္း စာေတာ္တဲ႔ ေက်ာင္းသားမို႔ခ်စ္တယ္။ ဆိုးတဲ႔ေက်ာင္းသားကိုလည္း ဆိုးတဲ႔ေက်ာင္းသားမို႔လို႔ သူခ်စ္တယ္။ အလိုလိုက္ၿပီးမွ ကိုယ္႔ဘက္ပါေအာင္ သိမ္းသြင္းယူတယ္။ စည္းကမ္းကို ၾကတ္ၾကတ္မတ္မတ္ သူကိုင္တယ္။ ေက်ာင္းေျပးမယ္ မႀကံနဲ႔။ အဲဒီ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းေျပးတတ္တဲ႔ေနရာကို စံုစမ္းၿပီး သူကိုယ္တိုင္ ဘိုင္စကယ္တစ္စီးနဲ႔ လိုက္ေခ်ာင္းၿပီး အဲဒီေက်ာင္းသားကို ဆြဲေခၚလာတာပဲ။
ဒါေပမယ္႔ သူလိုက္ဖမ္းမွန္းမသိေစရဘူး။ မေတာ္တဆ ေတြ႔တဲ႔ပံုမ်ဳိးလုပ္ျပီး မသိမသိမသာ ေခၚလာတယ္။ ေက်ာင္းေျပးတဲ႔ တပည့္လည္း ဆရာနဲ႔ တန္းတိုးေနေတာ႔ မေျပးသာေတာ႔ဘဲ အသာလိုက္လာရေတာ႔တာေပါ႔။ တပည့္ေတြက္ိလည္း ရိုက္စရာရွိရင္လည္း တကယ္ရိုက္တယ္။ ရိုက္ၿပီးေတာ႔မွ “ကဲ မင္းတို႔ငါ႔ကို ဘာျပန္လုပ္ခ်င္သလဲ၊ ေရာ႔ ေဟာဒီမွာ ႀကီမ္တုတ္ ဆိုညပီး ႀကီမ္ကို ပစ္ေပးတယ္။
တပည့္တစ္ေယာက္ကို စိတ္ဆိုးလို႔ ခပ္နာနာကေလး ရိုက္မိရင္လည္း ညေေနမွာ အဲဒီေက်ာင္းသားရဲ႕ အီမ္ကို ဘိုင္စကယ္ေလးနဲ႔ ေပါက္လာၿပီး မိဘအုပ္ထိန္းသူေတြကို လာၿပီးေတာင္းပန္တတ္ေသးတယ္။ အုပ္ထိန္းသူကလည္း ဆရာေဆာင္ရိုက္ၿပီဆိုရင္ စိတ္ဆိုးတယ္ရယ္လို႔ မရွိၾကပါဘူး။ ေက်နပ္ၿပီးသားပဲ။ ဆရာေဆာင္ဟာ ေတာ္ေတာ္႔ေက်ာင္းသားကို ရိုက္ေလ႔ရိုက္ထ မရွိဘဲကိုး။ ရုိက္သင္႔လို႔ ရိုက္တာပဲလို႔ နားလည္ထားၾကၿပီးသား။
ဆရာေဆာင္က ဆိုးတဲ႔ေက်ာင္းသားေတြဆိုရင္ သူ႔အီမ္မွာ ေခၚၿပီး စာက်က္ခိုင္းတယ္။ သူက လူပ်ဳိႀကီး။ အေမအိုႀကီးနဲ႔ အစ္မတစ္ေယာက္ ရွိိတယ္။ အစ္မကလည္း အပ်ဳိႀကီးပါပဲ။ ဒီေတာ႔ သူ႕အီမ္က လြတ္လပ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ သူ႔ အီမ္မွာပဲအိပ္တယ္။ သူ႔ အီမ္မွာပဲစားၾကတယ္။ သူ႔ အီမ္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြအဖို႔ စားေရအီမ္ ေသာက္ေရအီမ္။
ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အီမ္က အီမ္ကုတ္ကေလး။ ၀ါးကပ္မိုး၊ ထရံကာ၊ ေတာသစ္ခင္းထားတဲ႔ အီမ္ကေလး။ ဒါလည္း သူ႔လက္ထက္ ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ အီမ္မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အေဖ လက္ထက္က ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ အီမ္ကေလးပါ။ အီမ္ကေလးက ဘာရွိမွာလဲ။ ေလးပင္သံုးခန္း အီမ္ကေလး။ ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အီမ္မွာ ျမန္မာစာ စာအုပ္ကလြဲလို႔ တစ္ျခားဘာပစၥည္းမွ ဟုတ္တိပတ္တိ မရွိဘူး။
ဆရာ စာေရးတဲ႔ စာပြဲေဟာင္းေလးတစ္လံုးနဲ႔ ကုလားထိုင္ကေလး တစ္လံုးရယ္၊ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေလး သံုးလံုးရယ္။ စာအုပ္ထည့္ မွန္ဗီရိုအေဟာင္းကေလး တစ္လံုးရယ္၊ ထင္းရူးေသတၱာေတြကို စီေထာင္ထားတဲ႔ စာအုပ္စင္လို႔ေခၚတဲ႔ ေသတၱာေတြရယ္၊ သင္းျဖဴးေလး သံုးေလးခ်ပ္ရယ္၊ ဒါပဲရွိတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ပန္းကန္စင္ကေလး တစ္လံုးနဲ႔ ထမင္းဟင္းခ်က္တဲ႔ ဒန္အိုးသံုးေလးလံုးရယ္၊ ေရအိုးစင္ကေလး တစ္ခုရယ္ ဒါပဲရွိတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြက အားရင္ ဆရာဆာင္ရဲ႕အီမ္မွာ ေရာက္ေနတတ္တယ္။ ဆရာေဆာင္ရဲ႕အီမ္က စာအုပ္ေတာ႕စံုတယ္ေလ။ ဟိုတုန္းကထုတ္တဲ႔ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတို႔၊ သူရိယ မဂၢဇင္းတို႔၊ ျမန္မာ႔အလင္းမဂၢဇင္းတို႔ စေနနဂါးနီ ဂ်ာနယ္တို႔၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တို႔၊ စာဆိုေတာ္ မဂၢဇင္းတို႔ ဂႏၱေလာက မဂၢဇင္းတို႔၊ ဘားမားဂ်ာနယ္၊ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္တို႔ စသျဖင္႔ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္း ေတာ္ေတာ္စံုစံုရွိတယ္။
စာအုပ္ေတြထဲကလည္း နဂါးနီတို႔၊ ေအာင္လံေတာ္တို႔၊ ျမန္မာျပည္ စာအုပ္ျဖန္႔ခ်ီေရးတို႔ စတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္တိုက္ေတြကထုတ္တဲ႔ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ စာအုပ္ေတြ၊ ၀တၳဳေတြ၊ ႀကီးပြားေရးက်မ္းေတြ ေတာ္ေတာ္စံုတယ္။
ဆရာေဆာင္က အဲဒီစာအုပ္ေတြ ဘယ္လိုေကာင္းပံု၊ ဘယ္သူ႕အေရးသားက ဘယ္လိုေကာင္းပံု၊ ဘယ္စာအုပ္ျဖင္႔ ဘယ္လိုအေရးၾကီးပံု စတာေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေျပာျပတယ္။ အမွန္ကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ စာေပ၀ါသနာပါလာတာဟာ ဆရာေဆာင္ရဲ႕ေက်းဇူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ။
ဆရာက သူ႔အီမ္မွာလာၿပီး တပည့္ေတြ စုရံုးစုရံုးလုပ္ေနရင္ ေက်နပ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သူ႔အီမ္မွာေပ်ာ္တယ္။ သူ႔အီမ္က်ေတာ႔ လြတ္လပ္တာကိုး။ ကာလသားခ်က္စားတဲ႔အခါ ခ်က္စားတယ္။ ဘူးသီးေၾကာ္ ေၾကာ္စားတဲ႔အခါ ေၾကာ္စားတယ္။ အုန္းထမင္းတို႔ဘာတို႔ ခ်က္စားတဲ႔ အခါလည္းရွိတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အမဲေျခာက္ဖုတ္နဲ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ လက္ဖက္သုတ္နဲ႔၊ ေျမပဲဆန္ေၾကာ္နဲ႔ ေရေႏြးတစ္အိုးၿပီးတစ္အိုး ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ စကား၀ိုင္းဖြဲ႔တတ္တယ္။
စာေမးပြဲနီးရင္လည္း သူ႔အီမ္မွာပဲအိပ္ၿပီးး စာက်က္ၾကတယ္။ ဆရာ႔လခဟာ ကြ်န္ေတာ္႔တို႔တစ္ေတြ ၀ိုင္းစားၾကတာနဲ႔ ကုန္တာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလည္း ဟင္းလ်ာေလးဘာေလး ၀ယ္လာတဲ႔အခါတို႔ ဘာတို႔ေတာ႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ဆရာက လက္မခံဘူး။ ေဟ႔ေကာင္ေတြ မင္းတို႔က ေက်ာင္းသားေတြ၊ မိဘပိုက္ဆံ ယူရတာ။ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ ပိုက္ဆံမရွာတတ္ေသးဘူး။ ဒီေတာ႔ မင္းတို႔ကသိပ္မလုပ္နဲ႔ ငါကပဲေကြ်းမယ္တဲ႔။
ဆရာေဆာင္က ေက်ာင္းမွာ လက္ရးမဂၢဇင္းတို႔ ဘာတို႔ထုတ္ရင္လည္း သူပဲႀကီးၾကပ္ၿပီး အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ေပးတယ္။ သူကေတာ႔ အတိုင္ပင္ခံအယ္ဒီတာေပါ႔ေလ။ သူက ပန္းခ်ီတို႔ဘာတို႔ ၀ါသနာပါေတာ႔ ပန္းခ်ီပံုတို႔ ဘာတို႔ဆြဲရင္လည္း သူပဲဆြဲတတ္တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕၀ါသနာပါတဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြကို သူကသင္ေပးတယ္။ လက္ေရးမဂၢဇင္းထဲမွာ ပံုေလးေတြ အဆြဲခိုင္းတယ္။
ဆရာကန္ေတာ႔ပြဲ၊ ေက်ာင္းဆုေပးပြဲေတြမွာလည္း ဆရာမပါရင္ မၿပီးဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကို စာအုပ္တို႔ဘာတို႔ ဆုေပးတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ႔ ဘယ္စာအုပ္မ်ဳိးကို ေရြးၿပီးဆုေပးရမယ္၊ ဆုေပးဖို႔ဘယ္စာအုပ္မ်ဳိးဟာ သင္႔ေတာ္တယ္ဆိုၿပီး သူကိုယ္တိုင္ စာအုပ္ကိုေရြးတယ္။ သူလိုခ်င္တဲ႔ စာအုပ္ ဒီမွာမရွိဘူးဆိုရင္လည္း ကိုးေသာင္းကို အမွာခိုင္းတယ္။
သီတင္းကြ်တ္တို႔၊ တန္ေဆာင္တိုင္တို႔၊ လြတ္လပ္ေရးပြဲတို႔မွာ ေက်ာင္းကျပဇာတ္တို႔ဘာတို႔ လုပ္ရင္လည္း ဆရာပဲ ဇာတ္ဆရာ။ ဟေလအညာက ပေလြဆရာတို႔၊ ကုသဇာတ္တု႔၊ မႏွင္းျဖဴနဲ႔ လူပုေလး ၇ ေယာက္တို႔၊ ဂ်ာေအးယိမ္းတို႔ ဆိုရင္လည္း သူပဲစိတ္ကူးရၿပီး သူကလူေရြး၊ သူကိုယ္တိုင္ ဇာတ္တိုက္၊ သီခ်င္းစပ္ ဆိုတာမ်ဳိးကအစ လုပ္တယ္။
ရွိေသးတယ္။ ဆရာက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဇာတ္ကို၀ါသနာပါသလဲဆိုရင္ စာေမးပြဲ အတြက္ စာက်က္ခိုင္းတာေတာင္ ဇာတ္ဟန္၊ ဇာတ္ေလသြင္းၿပီး စာသင္တယ္။
ဒီလိုေလ။ ကြ်န္ေတ္တို႔ႏွစ္မွာ ဦးပုညရဲ႕ ဆႏၵန္ဆင္မင္း၀တၳဳကို သင္ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေဆာင္ ေက်ာင္းသားေတြက္ နားဆြဲေအာင္ ဆိုျပီး ဆႏၵန္ဆင္မင္းဇာတ္ကို တိတ္ရီေကာ္ဒါနဲ႔ သင္တယ္။ ေနာက္က ေနာက္ခံဂီတေတြ ထည့္တဲ႔ေနရာမွာ ထည့္တယ္။ ဇာတ္ရုပ္က ဆႏၵန္ဆင္မင္းအျဖစ္ ေက်ာ္ႀကီးကိုေရြးတယ္၊ မဟာသုဘဒၵါနဲ႔ စူဠသုဘဒၵါအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတန္းက ျမျမနဲ႔ ခင္ခင္စုကို ေရြးတယ္။
ဆရာေဆာင္က ဆႏၵန္ဆင္မင္းဇာတ္ကို ဇာတ္ညႊန္းခြဲၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြတ္ရမယ္႔စာေတြကို စာရြက္နဲ႔ေရးေပးၿပီး သတ္သတ္ခြဲေပးထားတယ္။ ဒါရုိက္တာက သရုတ္ေဆာင္ေတြကို သံေနသံထား မွန္ေအာင္သင္ေပးသလိုေပါ႕။ ျပီးေတာ႔ ေနာက္ခံတီးလံုးကို သူရွာလာျပီး ေနာက္ခံတီးလံုးေတြ ထည့္ေပးတယ္။ အဲဒီလို စီစဥ္ၿပီးေတာ႔မွ ဇာတ္ကို ၀ိုင္ယာရီေကာ္ဒါနဲ႔ သြင္းထားၿပီး ဆႏၵန္ဆင္မင္းဇာတ္ကို သင္ၿပီဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာဖြင္႔ျပတယ္။
တီးလံုးကေလးနဲ႔ အဆိုကေလးနဲ႔ အေျပာကေလးနဲ႔ဆိုေတာ႔ ေက်ာင္းသားေတြ မွတ္မိတာေပါ႔။ အဲဒီႏွစ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းက ဆယ္တန္းမွာ ျမန္မာစာဂုဏ္ထူး သံုးေယာက္ထြက္တယ္။ ဆရာေဆာင္က အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီလို လုပ္တတ္တဲ႔လူ။
သူ႔မွာေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ေနရရင္ေပ်ာ္လို႔။ စာသင္ေနရရင္ ေပ်ာ္လို႔။ စာေမးခ်င္လို႔ကေတာ႔ အိပ္ယာကႏိွႈးေမး။ ဘယ္ေတာ႔မွ မညည္းဘူး။ သူက စာသင္ရတာကို ၀ါသနာပါတာတဲ႔။ ေစတနာေၾကာင္႔လည္း မဟုတ္ဘူးတဲ႔။ အသျပာအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူူးတဲ႔။ ဒီလိုစာသင္ေနရရင္ ေပ်ာ္လို႔တဲ႔။ စိတ္ခ်မ္းသာလို႔တဲ႔။
ငါမင္းတို႔ကို ပညာတတ္ပါေစဆိုတဲ႔ ေစတနာ ဗရပြေၾကာင္႔ မဟုတ္ဘူးကြတဲ႔။ ေပ်ာ္လို႔သင္တာတဲ႔။ ၀ါသနာေၾကာင္႔ သင္တာတဲ႔။ ငါက အနစ္နာခံခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႔အေပၚမွာ ေစတနာ ဗရပြထားလို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ၀ါသနာပါလို႔ ေပ်ာ္လို႔သင္တာတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ ငါက နာသံုးနာဆရာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္နာဆရာတဲ႔။ ဆရာေဆာင္က အဲဒီလို ပြင္႔လင္းတဲ႔လူ။
သူက ေျပာလို႔သာေျပာတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဆရာေဆာင္ဟာ နာသံုးနာဆရာပါ။ ၀ါသနာေၾကာင္႔ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ေတာ႔ သူ႔မွာ ေစတနာကလည္း ပါလာေတာ႔မွာေပါ႔။ အနစ္နာကလည္း ရွိလာတာေပါ႔။ တစ္ျခားမၾကည့္နဲ႔ေလ။ စာေမးပြဲနီးလို႔ ျမန္မာစာအနီးကပ္ သင္ၾကေတာ႔ ဆရာက ပိုက္ဆံမယူဘူး။
အဲဒီတုန္းကေတာ႔ ပရုိက္ဗိတ္က်ဳရွင္တို႔ ဘာတို႔ဆိုတာလည္း မရွိေတာ႔ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြဆီက ပိုက္ဆံယူၿပီး အျပင္မွာယူရတာကို ရွက္တယ္တဲ႔။ ငါ႔ကို ေက်ာင္းလခ မေပးၾကနဲ႔တဲ႔။ ငါသင္တာကို ႀကိဳးစားၿပီး ဂုဏ္ထူးေတြဘာေတြနဲ႔ ရေအာင္ေျဖႏိုင္ရင္ ငါ႔ကို ေက်းဇူးဆပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲတဲ႔။
ဆရာေဆာင္မွာ အ၀တ္အစားရယ္လို႔ မ်ားမ်ားစာူးစားရယ္လို႔ မရွိဘူး။ သူ႔မွာ လံုခ်ည္ သံုးေလး ထည္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သူ႔လံုခ်ည္ေတြကိုၾကည့္လိုက္ရင္ မီးေလာင္ေပါက္ေတြနဲ႔။ အကၤ် ီဆိုတာလည္း ေပၚပလင္အနားျပာ စတစ္ေကာ္လာအကၤ် ီလက္ရွည္ သံုးေလးထည္။ ဒါေပမယ္႔ ေဟာင္းလို႔၀ါက်င္႔ေနၿပီ။ အကၤ် ီဆိုလို႔ သကၠလပ္တုိ႔. ပိုးတို႔၀တ္တာ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးဘူး။ ပင္နီတိုက္ပံုကေလးပဲ။ ေႏြမွာလည္း ပင္နီတိုက္ပံုကေလးပဲ။
အီမ္မွာေနရင္ေတာ႔ ဆရာေဆာင္က ပင္နီတိုက္ပံုကို မ၀တ္ဘူး။ စတစ္ေကာ္လာကေလး၀တ္ၿပီး ပခံုးမွာ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါကေလး အၿမဲတင္ထားတယ္။ သူ႔ပါး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ တင္းတိတ္ကြက္ရွိေတာ႔ အဲဒီတင္းတီတ္ကြက္ကို သူမၾကာခဏသုတ္ေလ႔ရွိတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က အလယ္တန္းေလာက္တုန္းကေတာ႔ ဆရာေဆာင္ရဲ႕ ပါးက တင္းတိတ္ကြက္ ႏွစ္ကြက္ဟာ ခပ္ေသးေသးပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းေရာက္တဲ႔ အခါက်ေတာ႔ တင္းတိတ္ကြက္က နည္းနည္းႀကီးလာတယ္။ တစ္ဘက္ကို က်ပ္ျပား တစ္၀ိုင္းစာေလာက္စီ ရွိမယ္ထင္တယ္။
ဆရာေဆာင္ဟာ တင္းတိတ္ကြက္ကိုေတာ႔ ရွက္ဟန္တူတယ္။ ညည ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူအီမ္မမွာ အိ္ပ္ရင္း တင္းတိတ္ေပ်ာက္ေဆးေတြ လိမ္းတာပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတင္းတိတ္ေတြက မေပ်ာက္ပါဘူူူူး။ အသက္ႀကီးလာေလေလ တင္းတိတ္ကြက္ဟာ ႀကီးလာေလေလပဲ။
လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္တုန္းကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ ၿမိဳ႕ကို ျပန္ေရာက္သြားလို႔ ဆရာေဆာင္ကို သြားကန္ေတာ႔တယ္။ ဆရာေဆာင္လည္းပင္စင္ယူၿပီေလ။ ပင္စင္ယူတာမွ ေတာ္ေတာ႔ကို ၾကာေနၿပီ။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ရွိေရာေပါ႔။
ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အေမနဲ႔ အစ္မႀကီးလည္း ဆံုးသြားရွာၾကညပီ။ သူ႔အီမ္ကေလးမွာ သူတစ္ဦးတည္းပဲေနတယ္။ ဒီအသက္အရြယ္အထိ မိန္းမလည္း မယူေတာ႔ဘူး။ ႏွစ္မ၀မ္းကြဲကေမြးတဲ႔ တူမေလးေတြ၊ တူကေလးေတြက သူ႔အီမ္နားမွာတြင္ ကပ္လ်က္ဆိုေတာ႔ သူတို႔ကပဲ ေကြ်းမြးျပဳစု ေစာင္႔ေရွာက္ထားၾကတယ္။
ၿမိဳ႕ေရာက္ေတာ႔ ေက်ာင္းတုန္းက ဆႏၵန္ဆင္မင္းလုပ္ခဲ႔တဲ႔ ေက်ာ္ႀကီးအီမ္ကို ကြ်န္ေတာ္ ၀င္တယ္။ ေက်ာ္ႀကီးနဲ႔ျမျမက ေက်ာင္းတုန္းက ဆႏၵန္ဆင္မင္းနဲ႔ စူဠသုဘဒၵါ လုပ္ခဲ႔ေပမယ္႔ အျပင္မွာေတာ႔ သူတို႔ အီမ္ေထာင္က်သြားၾကတယ္။ ေက်ာင္းကထြက္ေတာ႔မွ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး ညားသြားၾကတာပါ။ ဆႏၵန္ဆင္မင္း ဇာတ္နဲ႔ေတာ႔ မဆိုင္ပါဘူး။
သူတို႔ဆီ၀င္ျပီး ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အေျခအေနက်ု ေမးျမန္းစံုစမ္းရတယ္။ ဆရာေဆာင္လည္း အသက္ႀကီးျပီကြ၊ သိပ္မမာရွာဘူး။ မ်က္လံုးကလည္း တီမ္ရွိလို႔တဲ႔။ ေကာင္းေကာင္း မျမင္ရဘူးလို႔ ေက်ာ္ႀကီးတို႔ လင္မယားက ေျပာတယ္။
ဟုတ္တာေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတာင္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ ေျခာက္ဆယ္နား ကပ္လာၾကၿပီပဲ။ ဆရာေဆာင္လည္း ခုဆို ၇၀-၈၀နားကို ေ၇ာက္ေရာေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္က ေက်ာ္ႀကီးကို ေခၚၿပီး ရန္ကုန္က၀ယ္လာတဲ႔ ႏိုင္ငံျခား အားေဆးေလးရယ္၊ မုန္႔ထုတ္ကေလးရယ္နဲ႔ အိုဗာတင္းဗူးရယ္၊ လံုခ်ဥ္ကေလး တစ္ထည္ရယ္ ယူလာၿပီး သြားကန္ေတာ႔တယ္။
ဆရာေဆာင္ရဲ႕ အီမ္ကေလးဟာ အရင္တုန္းက အီမ္ကေလးအတိုင္းပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ေတာ္ေတာ္ကေလးေတာ႔ ယိုင္ေနရွာျပီ။ ၀ါးကပ္မုိးကလည္း ၾကယ္ျမင္လျမင္ လို႔ ဆိုရမေလာက္ပဲ။ ၾကမ္းခင္းေတာင္မွ အရင္ကလို သစ္သားၾကမ္းခင္း မဟုတ္ေတာ႔ဘုူူး။ ၀ါးၾကမ္းခင္း ျဖစ္ေနၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ႔ ဆရာဟာ အီမ္ေရွ႕ကြက္လပ္ကေလးမွာ ေနပူဆာ လွႈံေနတယ္။ ဆရာဟာ မ်က္စိေကာင္းေကာင္း မသန္ရွာေတာ႔ဘူး။ ေက်ာ္ၾကီးက ႏွႈတ္ဆက္ေတာ႔ ေက်ာ္ႀကီး အသံကိုေတာ႔ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိတယ္။
“ဆႏၵန္ေက်ာ္ႀကီးလားကြ၊ ဘယ္႔ႏွယ္ သုဘဒၵါျမျမေကာ ေနေကာင္းရဲ႕လား”တဲ႔။ ဆရာဟာ အသက္သာႀကီးသြားေပမယ္႔ အရင္လို အေျပာင္အျပက္ကေလးေတြ၊ အေသာအႏြဲ႕ကေလးေတြ ေျပာတတ္တုန္းပါပဲ။
“ေကာင္းပါတယ္ဆရာ၊ ခု ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ကို လိုက္ပို႔တာ”
ဆရာဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘယ္သူဘယ္၀ါရယ္လို႔ေတာ႔ ခြဲျခားႏိုင္ဟန္ မတူေတာ႔ဘူး။
“ဘယ္က ဧည့္သည္လဲကြ”
ကြ်န္ေတာ္က ေက်ာ္ႀကီးကို လက္ကာျပတယ္။ ရုတ္တရက္ အံ့အားသင္႔သြားေအာင္လုပ္ခ်င္လို႔ လက္ကာ ျပလိုက္တာပါ။
“ရန္ကုန္ကပါ ဆရာ” လို႔ ကြ်န္ေတာ္က ေျဖတယ္။
ဆရာေဆာင္က အသံလာတဲ႔ဆီကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားေနတယ္။
“ငါ ဒီအသံၾကားဖူးပါတယ္ကြ ဘယ္သူလဲ”
“ကြ်န္ေတာ္ပါဆရာ”လို႔ေျပာကာရွိေသး၊ ဆရာေဆာင္က လက္ကာျပလိုက္ၿပီး…
“ေဟ႔ ေဟ႔ ေသာႏုတၳဳိမဟုတ္လား” လို႔ လွမ္းေမးလိုက္တယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္က ရယ္လိုက္ေတာ႔မွ ဆရာက-
“ဒီအသံ ၾကားဖူးတယ္လို႔ ေအာက္ေမ႔ေနတာကြ၊ ဘုရားက လူ႔ေလာကႀကီးကို ေနေပ်ာ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေပးထားတာကြ၊ မ်က္စိမျမင္တဲ႔လူဟာ နားရင္လည္းပါးရမယ္၊ အနံခံရင္လည္းေကာင္းရမယ္၊ မွတ္ဥာဏ္ရင္လည္း ေကာင္းရမယ္။ ဒါမွလည္း သူ႔အဖို႔ ေနေပ်ာ္ေတာ႔မွာေပါ႔၊ ငါမ်က္စိ မေကာင္းေတာ႔ေပမယ္႔ နားနဲ႔ မွတ္ဥာဏ္ကေတာ႔ ေကာင္းပါေသးတယ္ကြ”
ဆရာေဆာင္ကို ကြ်န္ေတာ္ သတိထားၾကည့္မိတယ္။ ေတာ္ေတာ္အိုရွာၿပီ။ ဆရာရဲ႕ေသးေကြးပါးလ်ားတဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာဟာ က်ဳံ၀င္သြားသလို ထင္ရတယ္။ အရင္တုန္းက အရပုပု၊ ခပ္ပိန္ပိန္ဆရာဟာ ခုေတာ႔ ေနေလာင္ထားတဲ႔ခရမ္းညိဳသီးနဲ႔ တူေနတယ္။ အ၀တ္အစားကလည္း ႏြမ္းလို႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုပဲ ရွပ္အကၤ် ီ စတစ္ေကာ္လာ ၀ါက်င္႔က်င္႔ကေလးကို ၀တ္လို႔။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီတုန္းကလို လက္ေမာင္းမွာ ထပ္ၿပီး ဆက္ခ်ဴပ္ထားတဲ႔ လက္ရွည္ေတာ႔ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
“ဆရာငယ္ငယ္က၀တ္တဲ႔ လက္ရွည္အကၤ် ီကို ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိတယ္ဆရာ၊ အဲဒီတုန္းက လက္ရွည္အကၤ် ီအဆက္ကေလးနဲ႔ေလ”
ဆရာက သေဘာက်ၿပီးရယ္တယ္။
”မင္းေတာ္ေတာ္ မွတ္မိတဲ႔ေကာင္၊ ခုေတာ႔ ဒီလို လက္ရွည္အကၤ် ီမ်ဳိးေတြ ေခတ္မစားေတာ႔ဘူးေလကြာ”
ကန္ေတာ႔ၿပီး ဆရာေဆာင္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို ေျပာရင္း စကားေကာင္းေနၾကတယ္။ စကားေျပာေနတုန္းမွာ ကြ်န္ေတာ္သူ႔အီမ္ေလးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက အီမ္ေလးပါပဲ၊ ခုေတာ႔ အီမ္ကေလးက ယိုင္လို႔ေတာင္ေနၿပီ။ တပည့္ေတြထဲက ႀကီးပြားသူေတြ၊ အရာရွိျဖစ္သြားသူေတြ၊ ကုန္သည္ႀကီး ျဖစ္သြားသူေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာကေတာ႔ အရင္ကထက္ေတာင္ ဆင္းရဲတြင္း နက္ေနေသးတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ဘယ္သူဘာႀကီးျဖစ္သြားေၾကာင္း၊ ညာႀကီးျဖစ္သြားေၾကာင္း ေျပာၿပီး စကားျပတ္လို႔ ျပန္ေတာ႔မယ္ အလုပ္မွာ ဆရာေဆာင္ ေျပာလိုက္တဲ႔ စကားတစ္ခြန္းကို ကြ်န္ေတာ္ သတိရေနတယ္။
“ေက်ာင္းဆရာကေတာ႔ကြာ ဒီလိုပါပဲကြာ၊ ေက်ာင္းဆရာဘ၀က ငါ႔ပါးေပၚက တင္းတိတ္ကြက္ေတြနဲ႔ အတူတူပဲ။ တင္းတိတ္မ်ား အသက္ႀကီးလာေလေလ ပိုမည္းလာေလေလပဲကြ၊ ေက်ာင္းဆရာမ်ားမွာလည္း အိုေလေလ ပိုမြဲလာေလေလ” တဲ႔။
သည္ေတာ႔မွ ဆရာ႔ပါးေပၚက တင္းတိပ္ႏွစ္ကြက္ကို ကြ်န္ေတာ္ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ဟုတ္သားပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္တိို႔ ဆယ္တန္းေလာက္တုန္းက ဆရာ႔ပါးက တင္းတိတ္ကြက္ဟာ က်ပ္ျပားေလာက္ပဲရွိတယ္။ ခုေတာ႔ သူ႔တင္းတိတ္ကြက္ဟာ ပါးျပင္တစ္ခုလံုးကို ျပည့္လုမတတ္ ျဖစ္ေနညပီ။
လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္လေလာက္ကေတာ႔ ဆရာေဆာင္ဆံုးသြားျပီလို႔ သတင္းရတယ္။ ဆရာ႔အသုဘကို ကြ်န္ေတာ္ လိုက္ပို႔ခ်င္ေပမယ္႔ ပို႔ခ်ိန္မရလိုက္ဘူး။ ခရီးေ၀းေတာ႔ ေရာက္လည္း မေရာက္ႏိုင္ဘူး။ သူဆံုးသြားတာကိုေတာင္ ေနာက္ႏွစ္လေလာက္ၾကာမွ သိရတာ။
ဆရာေဆာင္ဆံုးသြားၿပီဆိုတဲ႔ သတင္းကို ၾကားတဲ႔အခါက်ေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ေခါင္းထဲမွာ ဆရာေျပာခဲ႔တဲ႔ စကားကို ေျပးၿပီးသတိရတယ္။
တင္းတိတ္ဆိုတာ အသက္ႀကီးေလ မည္းေလ၊ ဆရာဆိုတာ အိုေလ မြဲေလတဲ႔။ ။
ျမသန္းတင္႔
(အာကာဦးမဂၢဇင္း အမွတ္၂ မွ)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...