Sunday, March 4, 2012

နတီ နတီ

by Zay Ya on Monday, March 5, 2012 at 12:20am ·
 
အပၸမာဒ၊ ေစာင့္ၾကည့္မႈ သတိဟာ အျမဲတမ္း ခ်မ္းေျမ့မႈ ကို ေပးပါသလား။ မိမိ ရုပ္၊နာမ္ ထင္ရွားေပၚေပါက္ သမ်ွ ေစာင့္ၾကည့္ သိ ေနတဲ့ ခဏ ေက်ာရိုးစိမ့္ျပီး ေအးျမေနတယ္ ဆိုတာေရာ ဟုတ္ပါသလား။

ေစာင့္ၾကည့္မႈ ၊ သတိ၊ (ဝါ) အပၸမာဒ (ဝါ) ဘာဝနာဟာ - ေအးတာလည္း မဟုတ္၊ ပူတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈလည္း မဟုတ္၊ စိတ္ညစ္ညဴးမႈလည္း မဟုတ္ဘူး။ အေမွာင္လည္း မဟုတ္၊ အလင္းလည္း မဟုတ္၊ ေသျခင္း (မရဏ) လည္း မဟုတ္၊ ရွင္ျခင္း (ဘဝ) လည္း မဟုတ္ဘူး။
ဒါကို အိႏၵိယ ဒႆန၊ ဥပနိသ်ွဒ္ေတြမွာ - နတီ နတီ (Neti Neti) လို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဓိပၸာယ္က - "ဒါလည္း မဟုတ္ဘူး - ဟိုဟာလည္း မဟုတ္ဘူး" ။

ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ခဏမွာ ခင္ဗ်ား ေပ်ာ္ေနတယ္ လို႔ အတိအက် ထင္ေနရင္ ၊ ရွိေနရင္ အဲ့ဒါဟာ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ဘာဝနာ မဟုတ္ ေသး ပါဘူး။ အဲ့လိုပဲ ဝမ္းနည္းေနတယ္ ဆိုရင္လည္း သတိ၊ အသိ၊ ဘာဝနာ မျဖစ္ထြန္းေနဘူး။ ေမ့ေလ်ာ့မႈ သက္သက္ပဲ ရွိေနတယ္။ ဝမ္းသာ တာ ၊ ဝမ္းနည္းတာ မွန္သမ်ွ ဟာ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ အတိအက် ဝင္ေရာက္တဲ့ အခါ မွာ ေပၚေပါက္ပါတယ္။ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုမွာ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ဝင္ေရာက္ျခယ္လွယ္တဲ့ အခါ အဲ့ဒီ ဒြိသဘာဝ ေတြ ေပၚေပါက္တယ္။ ဒီ ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ညစ္ညဴး ဝမ္းနည္းရမႈ သႏၱာန္ေတြ အကုန္လံုး ဟာ ခင္ဗ်ား စိတ္အတြင္း ခင္ဗ်ား ခံယူခ်က္ အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာဝနာ - ေစာင့္ၾကည့္မႈ သတိဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရုပ္၊ နာမ္ခႏၶာ ထဲမွာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္အတြင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခံယူခ်က္လည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ရဲ႕ အလြန္မွာ ၊ သဘာဝ အတိုင္း သာ ျဖစ္ပါတယ္။



Meditation၊ ကမၼ႒ာန္း၊ ဘာဝနာ အားလံုးဟာ ေစာင့္ၾကည့္မႈ သတိ အေပၚမွာ အေျခတည္တယ္ ဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါဆို ေမးၾကမယ္ - အဲ့ဒီ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ကေန ဘာျဖစ္လာမလဲ။

အလြန္ဆံုး ေျပာႏိုင္တာက - အျပည့္အဝ ေအးျငိမ္းသြားမႈ   ျဖစ္ပါတယ္။ လံုးဝ ဥႆံု တိတ္ဆိတ္ တယ္။ ဒါကို ဘာဝနာနဲ႔ မေနထိုင္ ဖူးေသး တဲ့ သူ တစ္ေယာက္က - ဘာဝနာမွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရႏိုင္ေကာင္းမယ္ လို႔ ေမ်ွာ္လင့္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ ဘာဝနာ ဟာ လူ႕ေဘာင္ အၾကား က ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ၊ သုခ ရဲ႕ တစ္ဘက္မွာ - သူ႕ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ - ညစ္ညဴးမႈ၊ ဒုကၡ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဒြိသဘာဝ ေတြ အစံု အစံုလိုက္ တြဲဖက္ေနေသးတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘာဝနာနဲ႔ မရွိေန သေရြ႕ - တစ္ခုကို ဆုပ္ကိုင္တယ္ -  တစ္ခု ကို လက္လႊတ္ ေနရေသးတယ္။ တစ္ခုကို တြယ္တာတယ္ - တစ္ခုကို ေရွာင္လႊဲ ေနရပါေသးတယ္။



လက္ရွိ ခဏတိုင္း ေနထိုင္တဲ့ အသိ၊ သတိမွာေတာ့ အဲ့ဒီ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားေတြ မရွိဘူး။ တြယ္တာတာလည္း မရွိသလို - ေရွာင္လႊဲ စရာ လည္း မရွိဘူး။ လိုရင္းက ဆန္႔က်င္ဘက္ ဒြိေတြ မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း  အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ရ ခက္ခဲ ေနရ တယ္ ။  ေဝါဟာရ ေရြးခ်ယ္မႈ ကၽြမ္းက်င္ လွတဲ့  ဗုဒၶက ဒါကို "သႏၱိ" (ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း) လို႔  ေခၚဆိုတယ္။ ဒီ ေဝါဟာရဟာ စင္စစ္ ႏွစ္လိုဖြယ္ စကား ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား။  ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ တြယ္တာေႏွာင္ဖြဲ႕ သမ်ွ - ေလ်ာ့က်သြားတဲ့ အခါ (ဝါ)  ေရွာင္လႊဲ ေျပးလႊားေန ရသမ်ွ - ေျပေလ်ာ့ သြားတဲ့အခါ  ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ ခ်မ္းေျမ့မႈ စင္စစ္ သူ႕တစ္ခုတည္း အထင္အရွား ရွိလာပါတယ္။ အဲ့ဒီ အေျခအေနကို အမ်ားသံုး တဲ့ ေဝါဟာရေတြ နဲ႔ ရွင္းျပဖို႔ ခင္ဗ်ား ၾကိဳးစားရင္ အင္မတန္ ခက္ခဲတဲ့ အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

ဇင္မွာ ဒါကို "SUNYAM" သုညံ ( Absolute Void ) လံုးဝ ကင္းျပတ္ေနျခင္း လို႔လည္း ေခၚဆိုတယ္။ ဘယ္အရာမွ ထင္က်န္မႈ မရွိဘဲ လံုးဝ တိတ္ဆိတ္ေနျခင္း၊ ဗလာ သက္သက္ ျဖစ္တည္ေနျခင္း လို႔ နားလည္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ အမ်ား နားလည္တဲ့ "ဗလာ သက္သက္ ၊ Emptiness" ဟာ "သုညံ" ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို မမွီႏိုင္ေသးဘူး။ ဘာလို႔ဆို "ဗလာ" လို႔ ေျပာၾကတဲ့ အခါ - နားလည္သူ က အမ်ားအားျဖင့္ "ဘာမွ မရွိျခင္း" လို႔ ျမင္ႏိုင္ေသးတယ္။ ယုတ္ေလ်ာ့ လစ္ဟာေနတဲ့ သေဘာလို႔ ျမင္ႏိုင္တယ္။ ဆိုလိုတာက မေကာင္းတဲ့ သေဘာ အျဖစ္ ရွိေနပါေသးတယ္။

"သုညံ" ဆိုတာ စင္စစ္ အဲ့ဒီ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့ သေဘာ မဟုတ္သလို၊ ေကာင္းတဲ့ သေဘာ လည္း မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား အခ်ည္းႏွီး ၊ အထီးတည္း တည္ရွိေနေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အေျခအေန တစ္ခု သက္သက္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေနရာ မွာ - အထီးတည္း လို႔ ေျပာတာ ဟာ အထီးက်န္တာနဲ႔ ကြဲျပားေၾကာင္း သိေစခ်င္ပါတယ္။ အထီးက်န္ တာနဲ႔ အထီးတည္း ျဖစ္တာဟာ မတူညီဘူး - ကြဲျပားေန ပါတယ္။ အထီးက်န္တယ္ ဆိုတာဟာ - ခင္ဗ်ား -တစ္စံုတစ္ခု၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို လိုလားေနေၾကာင္း -လိုအပ္ေနေၾကာင္း ရိုးရိုး ရွင္းရွင္း ျပဆိုေနပါတယ္။ အထီးတည္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတာက - ဘာမွ မလိုအပ္ေနဘူး - ဘာမွ ထပ္ရွိမေနဘူး - ျပည့္ဝေနမႈ သက္သက္ ။

ဒီအေျခအေနကို Buddha-hood လို႔လည္း ဇင္မွာ သံုးစြဲပါတယ္။

ဆိုပါစို႔ - ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ ေရကန္တစ္ခု ေပၚက ျဖတ္ပ်ံ တယ္။ ကန္ေရျပင္မွာ ငွက္ရိပ္ ထင္သြားတယ္။ အဲ့ဒီ ငွက္ကေလး ဟာ -  ေရကန္မွာ အရိပ္ထင္ေနပါေစ  ဆိုတဲ့ စိတ္ကူး မရွိဘူး။  ေရကန္မွာ လည္း - ဒီငွက္ကေလး အရိပ္ကို ထင္ျပ လိုက္မယ္ လို႔ စိတ္ကူး မရွိဘူး။ ငွက္တစ္ေကာင္ - သူ သြားလိုရာ ပ်ံသြား တယ္။ ေရကန္ ကလည္း အေၾကာင္းဆံုလို႔ ထင္ဟပ္ ျပလိုက္တယ္။ ခင္ဗ်ား ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္ - ဒါဟာ သာမန္ သမားရိုးက် ျဖစ္စဥ္ေလးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အျမင္မွာ - ေရကန္ ရွိသလို ၊ ငွက္လည္း ရွိတယ္။ ငွက္ငယ္ ပ်ံသြားတယ္။ ကန္ကို ျဖတ္သြားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကန္ေရျပင္ မွာ ငွက္ရိပ္ ထင္ဟပ္ သြားတယ္။ ဒါ သဘာဝ က်တယ္ မဟုတ္လား။ ငွက္ကေလး ပ်ံသန္း သြားျပီ။ အဲ့ေနာက္ ဘာျဖစ္မလဲ။

က်ိန္းေသတာက - ကန္ေရျပင္ဟာ ငွက္ကို လြမ္းမေနပါဘူး။ တမ္းလည္း တမ္းတ မေနဘူး။ ေနာက္ထပ္ ထင္ဟပ္ လာပါေစေတာ့လို႔ မေမ်ွာ္လင့္ သလို၊ ပ်ံသန္း ခဲ့ျပီး -ထင္ဟပ္ျပီးတဲ့ ေစာနက ပံုရိပ္ ကိုလည္း မွတ္ဥာဏ္ တစ္ခုလို မသိုမွီး ထားဘူး။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ထပ္ရွိ လာဖို႔ ဆုေတာင္း မေနဘူး။

တစ္ေန႔ တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီငွက္ကေလး ေနာက္တစ္ေခါက္ ပ်ံလာဖို႔ ဆိုတာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? အဲ့ဒီ အခါ ဆိုရင္လည္း ဒီကန္ေရျပင္ ဟာ  သူ႕ကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္း  ထပ္ဟပ္ ေပးဦးမွာပဲ။ ဆုိလိုတာက - ဒီအရိပ္ဟာ  - ကန္ေရျပင္ နဲ႔ ငွက္ငယ္ တို႔ ၾကံရြယ္ ဖန္တီး ထားတာ မဟုတ္ဘူး။

ျဖစ္တည္ လာတဲ့ အရာ တစ္ခု ဟာ ရိုးရိုးေလး  ျဖစ္တည္တယ္။ အျခား ဆက္ႏြယ္ခ်က္၊ ဖန္တီးခ်က္ ဘာ လိုအပ္ေနဦးမလဲ။ 

ကန္ေရျပင္ မွာ အရိပ္ထင္တဲ့အခါ - အဲ့ဒီ အရိပ္က ေပ်ာ္ေနတဲ့ပံု ေပါက္ရင္ - ေပ်ာ္ေနတဲ့ပံု ထင္မယ္။ ငိုေနတဲ့ ပံုေပါက္ရင္ ငိုေနတဲ့ ပံု ထင္မယ္။ ဒါေပတဲ့ အဲ့ဒီ ကန္ေရျပင္ဟာ ေပ်ာ္ေနတာလည္း မဟုတ္သလို ငိုေနတာလည္း မဟုတ္ဘူးရယ္။  ဒီ ကန္ေရျပင္ ရဲ႕ ေရာင္ျပန္ ဟပ္ေပးေနမႈ သက္သက္ကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ၊ သတိ၊ အပၸမာဒ၊ ဘာဝနာ - လို႔ က်ေနာ္ ေခၚဆိုပါတယ္။

စင္စစ္ ဘာဝနာနဲ႔ အျပည့္အဝ ရွိတဲ့အခါ - ခင္ဗ်ားဟာ "ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနမႈ" သက္သက္ပဲ !

............................
Note: -
The Zen People say this is the state of Buddha-hood. The bird has no mind to be reflected in the lake and the lake has no mind to reflect the bird, but the bird on the wing.. and the lake reflects it. You see the point: the bird has no mind to be reflected and the lake has no mind to reflect the bird, but the bird Is reflected. It simply happens that the lake is there and the bird is on the wing.. the reflection is bound to happen - it is natural! The bird is gone; the lake does not miss the bird, it does not hanker for it, it does not long for it, it does not hope that it will come again. It does not go into the past, into the memories, or into the future projections. The bird has flown; it never thinks of the lake again, it never desires to be there again. One day it may be there again, and again it will be reflected , but no relationship is created. The HAPPENING IS there but no relationship is there. That's what I called Related, Witnessing.

......................
Photo Credit - "Buddha" by Mg Ogga.
.......................
March 4rd 2012 at 11:55 PM
.......................
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...