Monday, September 5, 2011

"ျငင္းခုံျခင္း၏ တန္ဖုိး"

created the doc: "ျငင္းခုံျခင္း၏ တန္ဖုိး"
Cloud Cuckoo Land created the doc:
ျငင္းခုံျခင္းလုပ္တာကုိ ျမန္မာအဘိဓါန္တြင္ စကားမ်ားျခင္း ဟု ျပန္ဆုိထားသည္။ ျမန္မာ စကားတြင္ “ငါလူ တစ္ေယာက္နဲ႔ စကားမ်ားလာတယ္” ဆုိလွ်င္ ရန္ျဖစ္လာသည္ ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ ထုိအခါ ျငင္းခုံျခင္း ဟူသည့္ ျမန္မာ အဓိပၸါယ္မွာ ရန္ျဖစ္ျခင္းဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ေနသည္။ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုတုိ႔မွာ တစ္ဦး၏ သေဘာထားႏွင့္ အျခား တစ္ဦး၏ သေဘာထား မတုိက္ဆုိင္၍ ျငင္းခုံၾကလွ်င္ ရန္ျဖစ္ၾကသည္ကုိသာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ရတတ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ ျငင္းခုံျခင္း အေလ႔အက်င့္သည္ ရန္ျဖစ္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ရန္လုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ဆုိသည္မွာ မွန္ကန္ပါသလား။
မိမိ ငယ္စဥ္က ၃ တန္း အရြယ္ေလာက္တြင္ ေက်ာင္းသင္စာ တစ္ခုမွာ ေရွးက ျမန္မာ ပညာရွိ အမတ္မင္း ၂ ဦးတြင္ တစ္ဦးက ႀကံကုိ အရင္းက စားသည္မွာ ေကာင္းသည္ဟု အျမင္ရွိၿပီး၊ အျခား တစ္ဦးက ႀကံကုိ အဖ်ားက စားသည္မွာ ပုိေကာင္းေၾကာင္း အျမင္ရွိသည့္ အခါ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ျငင္းခုံခဲ႔ၾကသည့္ အေၾကာင္း သင္ၾကားဖူးသည္။ ထုိသုိ႔ ျငင္းခုံခဲ႔ၾကၿပီးေနာက္ တစ္ဦး၏အျမင္ ႏွင့္ တစ္ဦး ဖလွယ္လွ်က္ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ေလးစား သမွဳျပဳၾက၍ ခင္မင္ ရင္းႏွီးမွဳကုိ ပုိမုိခုိင္ၿမဲ ေစခဲ႔ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျငင္းခုံျခင္းဆုိသည္မွာ ရန္ျဖစ္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ရန္လုိျခင္း ရွိသည့္ ျမန္မာလူမ်ဳိး တုိ႔၏ အေလ႔အက်င့္ ဆုိသည္မွာ မဟုတ္ႏုိင္ပါ။

ကမၻာေပၚတြင္လည္း ျငင္းခုံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၾသစေတးလ် ႏုိင္ငံကုိ ၾကည့္လွ်င္၊ ညဥ့္နက္ပုိင္းမွာ ရုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္မွ အတုိက္အခံႏွင့္ လက္ရွိ အာဏာရ အစုိးရတုိ႔ ပါလီမာန္တြင္ ျငင္းခုံၾကသည္မ်ား ထုတ္လႊင့္ ျပသရာတြင္ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ အႀကီးအက်ယ္ ျငင္းခုံၾကသည္ေတြ႕ရသည္။ လက္ရွိအစုိးရ၏ မူဝါဒအေပၚ မေကာင္းသည့္ အခ်က္မ်ားကုိ အတုိက္အခံမ်ားက ေထာက္ျပသည္ကုိ အစုိးရက ျပန္လည္ ေခ်ပရၿပီး၊ ထုိျပန္လည္ ေခ်ပခ်က္မ်ားကုိ တစ္ခါ အတုိက္အခံမ်ားဖက္က အႀကီးအက်ယ္ ျပန္လည္ ျငင္းခုံၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ပါလီမာန္တြင္ ထုိသုိ႔ စကားစစ္ထုိး ျငင္းခုံၿပီးေသာ္လည္း အျပန္မွာမူ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တရင္းတႏွီး ဖက္၍ နမ္းရွဳံ႕ၾကကာ၊ ရီရီေမာေမာ နဲ႔ ႏွဳတ္ဆက္ၿပီး ျပန္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

အကယ္စင္စစ္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု အေပၚ တစ္ဦး အျမင္ႏွင့္ တစ္ဦး မတူသျဖင့္ ျငင္းခုံၾကသည့္အခါ ရန္လုိျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္း တုိ႔ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ပညာဥာဏ္နည္းပါးျခင္း ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ လူတစ္ဦးသည္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ၊ ဗဟုသုတ နည္းပါးသည့္ အခါ သူလက္ခံသည့္ အေၾကာင္း အရာ တစ္ခုကုိ အျခားသူ တစ္ဦးက အျငင္းပြားလွ်င္ သူ႔တြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ သူ ထုိအေၾကာင္းအရာကုိ လက္ခံရသည္ ဆုိသည့္ အဓိပၸါယ္ကုိ သူကုိယ္တုိင္ ေသခ်ာေရရာစြာ နားမလည္သည့္ အခါတြင္ ေဒါသျဖစ္ရၿပီး ရန္ျဖစ္ရေတာ႔သည္။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ သူကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္ သူမည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ထုိအေၾကာင္းအရာကုိ လက္ခံသည္ကုိ သူ႔မွာ ခံယူခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာ ရွိႏုိင္သည့္ ပညာဥာဏ္၊ ေတြးေတာ ေမွ်ာ္ျမင္မွဳ မရွိသည့္ အတြက္ သူတစ္ပါး ေျပာ၍ ျဖစ္ေစ၊ ရုိးရာ ဓေလ႔ထုံးစံအရ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္စိမွိတ္လက္ခံ ထားျခင္းေၾကာင့္ အခ်က္က်က် မျငင္းႏုိင္သည့္အခါ ေဒါသျဖစ္ေလသည္။

မိမိ ၾသစေတးလ်ႏုိင္ငံတြင္ ေက်ာင္းတက္စဥ္က စီးပြားေရး စီမံကိန္း ပုံစံဆြဲသည့္ ဘာသာရပ္ကုိ သင္ၾကားခဲ႔ရသည္။ ထုိဘာသာရပ္ကုိ သင္ၾကားရာတြင္ အခ်ိန္ ၂ ခ်ိန္ခြဲၿပီး သင္ၾကားသည္။ ပထမ ၁ နာရီခြဲ အခ်ိန္တြင္ သေဘာတရားမ်ားကုိ ဆရာက ပုိ႔ခ်သည္။ ဒုတိယ ၁ နာရီခြဲတြင္ အဖြဲ႕မ်ားခြဲ၍ သက္ဆုိင္ရာ နည္းျပ ဆရာမ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး အခန္းတစ္ခန္းစီတြင္ ေက်ာင္းသား ၁၀ ေယာက္ခန္႔တုိ႕ ႏွင့္ အတူ ပထမပုိင္း ပုိ႔ခ်ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား အေပၚတြင္ အျငင္းအခုံ လုပ္ ေဆြးေႏြးၾကရသည္။ ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္းလည္း တစ္ဦး၏ အျမင္ သေဘာထားႏွင့္ အျခား တစ္ဦး၏ အျမင္ သေဘာထားမ်ားကုိ တင္ျပၿပီး ျငင္းခုံၾကရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ မိမိတုိ႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ခင္မင္ျခင္းလည္း မပ်က္ၾက၊ စိတ္လည္း မဆုိးၾက၊ ရန္လည္း မျဖစ္ၾကေပ။ ထုိသုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံရသည္ကုိပင္ ေပ်ာ္ရြင္ ေက်နပ္ၾကေလသည္။ အေၾကာင္းမွာမူကား ျငင္းခုံျခင္း ျဖင့္ မိမိတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ မျမင္သည့္ အျမင္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ျခင္း၊ ဘက္ေပါင္းစုံ၏ အျမင္ကုိ နားလည္ႏုိင္ျခင္း ျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုတြင္ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္ၿပီး အေကာင္းဆုံး အျမင္ အယူအဆမ်ားကုိ လက္ခံယူႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစသည့္ အျပင္ သက္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာကုိလည္း ေက်ညက္ နားလည္ႏုိင္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျငင္းခုံျခင္းျဖင့္ ဘက္ေပါင္းစုံ၏ အျမင္ႏွင့္ အယူအဆမ်ားကုိ ေပါင္းစပ္ၿပီး၊ အေကာင္းဆုံး အယူအဆ အေတြးအေခၚကုိ ထုတ္ယူႏုိင္သျဖင့္၊ ျပင္ပေလာကတြင္ အေရးပါသည့္ ျငင္းခုံျခင္းကုိ တကၠသုိလ္တြင္ အေလ႔အက်င့္ လုပ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ သိရသည္။

ျငင္းခုံသည္ ဆုိရာတြင္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔သည့္အတုိင္း ျငင္းခုံမည့္ အေၾကာင္းအရာကုိ ခုိင္ခုိင္လုံလုံ တိတိက်က် သိနားလည္ဖုိ႔လုိသည္။ ကမၻာႀကီးသည္ အလုံး ျဖစ္သည္ ဟူသည့္အဆုိကုိ၊ ကမၻာႀကီးသည္ အျပားျဖစ္ပါသည္ ဟု ျငင္းသည့္အခါ အဘယ္ေၾကာင့္ ျပားသည္ဟု ဆုိသည္ကုိ ထုံးတမ္းစဥ္လာအရ ျဖစ္၍ သုိ႔မဟုတ္ ဘုရားသခင္က ေျပာ၍ သုိ႔မဟုတ္ ယဥ္ေက်းမွဳ အရ ေခါက္ရုိးက်ဳိးေနသည့္ အေတြးအေခၚ ျဖစ္၍ ဟု အေၾကာင္းျပမည္ ဆုိလွ်င္ လူရီစရာ ျဖစ္ေတာ႔မည္။ မည္သည့္ အသိဥာဏ္ ရွိသူကမွလည္း လက္ခံမည္ မဟုတ္ေပ။ အခ်က္အလက္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ႏွင့္ အက်ဳိးအေၾကာင္း ယုတၱိ မရွိဘဲ၊ သုိ႔မဟုတ္ ျငင္းခုံမည့္ အခ်က္အလက္ အက်ဳိးအေၾကာင္းမ်ားကုိ ေကာင္းမြန္စြာ သိနားလညျ္ခင္း မရွိဘဲ၊ သုိ႔မဟုတ္ မိမိကုိယ္တုိင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေတြးေတာႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ ျငင္းခုံ၍ မည္သည့္အက်ဳိးမွ ျဖစ္မည္ မဟုတ္ပါ။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကုိ ျငင္းခုံလုိလွ်င္ ထုိအေၾကာင္းအရာ၏ အနက္အဓိပၸါယ္၊ ေတြးေခၚယူဆပုံ ႏွင့္ မိမိ၏ ခံယူခ်က္ အျမင္မ်ား ဦးစြာ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါမည္။

တစ္ဖန္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ျငင္းခုံၾကသည္ဆုိလွ်င္ ယဥ္ေက်းမွဳရွိရပါမည္။ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ေလးစားသမွဳရွိ ရပါမည္။ “မင္းမသိေသးပါဖူးကြာ” ၊ “မင္းနားမလည္ ပါဖူးကြာ” ဆုိေသာ စကားလုံး သည္ ကုိယ္႔၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္သာ မွန္ကန္သည္ဟု တထစ္ခ်ယူဆၿပီး၊ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္လူအား အထင္ေသး ႏွိမ္႔ခ်သကဲ႔ ျဖစ္ရာ ထုိသုိ႔ေသာ အျပဳအမူမွာ ရုိင္းစုိင္းရုံမက ထုိသူမွာ သူကုိယ္တုိင္ ဆင္ျခင္သုံ႔သပ္ တတ္သူမဟုတ္ေၾကာင္း သိႏုိင္သည္။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကုိ ဆင္ျခင္သုံ႔သပ္တတ္သူ ပညာရွိတုိ႔သည္ သူသိထား တတ္ထားသည့္ ဗဟုသုတ၊ ပညာတုိ႔မွာ ျပည့္စုံလုံေလာက္ၿပီဟု ဘယ္ေသာ အခါမွ မမွတ္ယူၾကေပ။ သူတုိ႔မွာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတ ပညာမ်ားကုိ ဆည္းပူးရန္ က်န္ေနေသးသည္ဟု သာ အၿမဲမွတ္ေနၾကသည္။ သူ႔ေလာက္ပင္ ပညာဂုဏ္မရွိသူမ်ား အားလည္း “မင္းတုိ႔ မသိေသးပါဖူးကြာ” ဟူ၍ မေျပာဘဲ၊ သူသိတတ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ တိတိက်က်ျဖင့္ ရွင္းလင္းျပသ ႏုိင္သလုိ၊ သူတစ္ပါး၏ ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္ မ်ားကုိလည္း သူ၏ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ေလးစားစြာ ႏွဳိင္းယွဥ္ျပတတ္ၾကသည္။

ထုိ႔အျပင္လည္း တစ္ဦးမွာ သူ၏အျမင္ကုိ အျခားတစ္ဦးအား “ဒါကုိလက္ခံရမယ္၊ ဒါကုိယုံရမယ္” ဆုိၿပီး အမိန္႕ကဲ႔သုိ႔ နာခံရမည့္သေဘာသည္ ျငင္းခုံျခင္း မဟုတ္ေပ။ ထုိသုိ႔ေသာ သေဘာထားသည္လည္း ကုိယ္႔အယူအဆ အေတြးအေခၚသာ မွန္သည္ဟု ယူဆတတ္သူ ေလွနံဓါးထစ္ ရူးမုိက္ေသာ လူမ်ဳိးမ်ားသာ ျဖစ္ေတာ႔သည္။ အေၾကာင္းမွာ မိမိ၏ ေလွ၏နံေဘးတြင္ ဓါးျဖင့္ ထစ္ထားသည့္ ပုံျပင္ဥပမာ အတုိင္း မိမိယူဆသလုိ အျခားသူမ်ားအားလည္း ယူဆေစလုိျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အကယ္စင္စစ္ ျငင္းခုံျခင္းမွာ အႏုပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကုိ စံနစ္တစ္က် ေတြးေခၚသုံ႔သပ္ၿပီး၊ ပညာရွိပီသစြာ တစ္ဖက္၏ အျမင္ကုိ တဖက္ကေလးစား၍ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ျငင္းခုံျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ မွန္ကန္သည့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ ရလာဒ္မ်ား ရွိေစသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုအေပၚတြင္ ခ်ီးၾကဴးေထာက္ခံ အမြန္းတင္ျခင္းမွာ ျငင္းခုံျခင္း မဟုတ္သည္ကုိ သေဘာေပါက္ရန္လုိပါမည္။ ျငင္းခုံသည္ ဆုိသည္မွာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု အေပၚတြင္ မတူသည့္ အျမင္ကုိ ဖလွယ္သည္ ျဖစ္ရာ၊ အျမင္တူေနပါက ဖလွယ္စရာ အေၾကာင္း ရွိမည္ မဟုတ္ေပ။
တစ္ဖက္မွာလည္း အျငင္းအခုံျပဳလုပ္ျခင္းကုိ နားေထာင္ရသူမ်ား အဖုိ႔မွာ ေတြးေခၚ ဆင္ျခင္တတ္လာျခင္း၊ မွန္ကန္သည့္ အျမင္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ခ်င့္ခ်ိန္လာႏုိင္ျခင္းမ်ား ရွိသည္ကုိ ဗုဒၶေခတ္က အယူဝါဒ ၿပိဳင္သည့္ အေၾကာင္းမ်ားက သက္ေသျပေနပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အျငင္းအခုံ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးယုတ္ေစရာ မဟုတ္ဘဲ၊ ပညာျဖင့္ အျငင္းအခုံ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ တန္ဖုိးရွိသည့္ အက်ဳိးရလာဒ္မ်ားပင္ ေပၚထြန္းလာႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

posted by aung aung

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...