ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္မ်ား အခန္း (၁) ၊ အပိုင္း(၂)
လူဆိုသည္မွာ (၁)
ဗီဇအသိ
(၂)
ယဥ္ေက်းမႈ
နွင့္
(၃)
အသိဥာဏ္
တို႔အားျဖင့္
ျပဳမူက်င့္ၾကံေနထိုင္သည့္
သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု
အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္နိုင္သည္။
အသိဥာဏ္ကို ပိုင္ဆိုင္ေသာေၾကာင့္ လူသားတို႔ေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ဗီဇအသိနွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔မွ လံုး၀ဥႆံု သီးျခားကင္းကြာျပီးေန၍ ရနိုင္ေကာင္းသည္ဟု မဆိုလုိပါ။ ဤကိစၥမ်ိဳးသည္ မလိုလားအပ္သည့္အျပင္ ျဖစ္လည္းမျဖစ္သင့္ေပ။ သို႔ရာတြင္ လူသားတို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ အတြင္းသႏၱာန္နွင္ ပတ္၀န္းက်င္တို႔တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ်ကို နားလည္းသေဘာေပါက္နိုင္ေစရန္အတြက္ ဗီဇအသိနွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔အၾကား အေရးပါေသာ ျခားနားခ်က္ကို သိနိုင္စြမ္းေတာ့ ရွိရေပမည္။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္နုိင္စြမ္း၊ တန္ဖိုးျဖတ္ ဆန္းစစ္နိုင္စြမ္းႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚနိုင္စြမ္းတို႔သည္။ လူသားတို႔၏ ထူးျခားေသာဂုဏ္အဂၤါရပ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တိရစၦာန္မ်ား တြင္ ဗီဇအသိရွိျပီး အခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ား၌ ဘာသာစကားခ်ိဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ သ႑ာန္မတူသည့္ တိုင္ေအာင္ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ အစပ်ိဳးေပၚထြန္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကၽြနု္ပ္တို႔ ေလ့လာသိရွိခဲ့ရေလာက္ ဆိုလွ်င္ တိရစၦာန္မ်ားသည္ လူမ်ားကဲ့သို႔ ေတြးေတာျခင္းနွင့္ ထိေရာက္စြာဆင္ျခင္သံုး သပ္ျခင္းတို႔ကို မျပဳလုပ္နိုင္ၾကေပ။ သူတို႔တြင္ အသိဥာဏ္မရွိၾကေပ။
ေ၀ဖန္သံုးသပ္နုိင္စြမ္း၊ တန္ဖိုးျဖတ္ ဆန္းစစ္နိုင္စြမ္းႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚနိုင္စြမ္းတို႔သည္။ လူသားတို႔၏ ထူးျခားေသာဂုဏ္အဂၤါရပ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တိရစၦာန္မ်ား တြင္ ဗီဇအသိရွိျပီး အခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ား၌ ဘာသာစကားခ်ိဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ သ႑ာန္မတူသည့္ တိုင္ေအာင္ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ အစပ်ိဳးေပၚထြန္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကၽြနု္ပ္တို႔ ေလ့လာသိရွိခဲ့ရေလာက္ ဆိုလွ်င္ တိရစၦာန္မ်ားသည္ လူမ်ားကဲ့သို႔ ေတြးေတာျခင္းနွင့္ ထိေရာက္စြာဆင္ျခင္သံုး သပ္ျခင္းတို႔ကို မျပဳလုပ္နိုင္ၾကေပ။ သူတို႔တြင္ အသိဥာဏ္မရွိၾကေပ။
နိုင္ငံေရး၊
ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အသိဥာဏ္
နိုင္ငံေရးကို အာဏာနွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္စီရင္ပိုင္ခြင့္ တို႔အားျဖင့္ အရိုးစင္းဆံုးနွင့္ အေျခခံအက်ဆံုး အဓိပၸါယ္ သတ္မွန္နိုင္ပါသည္။ အလြန္ေရွးက်၍ ရိုးစင္းလြန္းေသာ လူ႔အသိုက္အ၀န္းတို႔မွလြဲ၍ အျခားလူ႔အဖြဲ႔အစည္း အမ်ားစုတို႔ ပါ၀င္ေသာ နိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုသည္ “နုိင္ငံေတာ္” တစ္ရပ္ကို ပိုင္ဆိုင္သည္။ “နိုင္ငံေတာ္” ဆိုသည္မွာ ဌာနတစ္ရပ္ျဖစ္၍-
(၁) ပံုမွန္အားျဖင့္ တိက်စြာ သတ္မွတ္ထားေသာ ပိုင္နက္နယ္ေျမတစ္ခုအတြင္းရွိ သက္ဆိုင္ရာလူ႔အဖြဲ႔အ စည္းတစ္ရပ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ျပဳိင္ဖက္ကင္းမဲ့စြာ ပိုင္ဆိုင္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္သည္ ပံုေသသတ္မွတ္ထားေသာ နယ္နိမိတ္မ်ားရွိသည့္ နယ္ေျမတစ္ခုအတြင္းတြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ လူသားအုပ္စု မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
(၂) သေဘာတရားေရးရာအရ ျဖစ္ေစ၊ အုပ္စုသေဘာအရ ျဖစ္ေစ၊ တူညီေသာလူမႈေရး ဦးတည္ခ်က္အရ ျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရးအရ ျဖစ္ေစ၊ ၎၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ဆိုင္မႈသည္ “တရား၀င္ေၾကာင္း” ထုတ္ေဖာ္ ေၾကျငာေလ့ရွိသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ နိုင္ငံေတာ္တစ္ရပ္သည္ ယင္းတြင္အာဏာသာမက တရား ၀င္အုပ္ခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္ ပါရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေၾကျငာေလ့ရွိသည္။
ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ အလြန္အအေျခခံက်ေသာ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ နွစ္ခုကို ဖြင့္ဆိုသတ္မွတ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပရလွ်င္-
(၁) လူဆိုသည္မွာ ဗီဇအသိ၊ ယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အသိဥာဏ္ဟူသည့္ အဆင္သံုးဆင့္တို႔အားျဖင့္ ျပဳမူက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ၾကသည့္ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္သည္ ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္နွင့္
(၂) နိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာ နိုင္ငံေရးဌာနတစ္ရပ္ျဖစ္၍ အာဏာကိုက်င့္သံုးသည့္အျပင္ ယင္း၌ တရား၀င္ စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္ ပါရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုေလ့ရွိသည္ ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ၾက သည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ နို္င္ငံေရးနွင့္ လူ႔သဘာ၀ကို မည္ကဲ့သို႔ ဆပ္စပ္ေပးၾကမည္နည္း။ ဆက္စပ္ၾကည့္နိင္ေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္မွာ “ဒီမိုကေရစီနိုုင္ငံေရး”သို႔မဟုတ္ “တေျပးညီသေဘာေဆာင္သည့္ နိုင္ငံေရး” နွင့္ “အာဏာရွင္နိုင္ငံေရး” သို႔မဟုတ္ “ထက္ေအာက္ ေဒါင္လိုက္ သေဘာေဆာင္သည့္ နုိင္ငံေရး တို႔အား ခြဲျခားရႈျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။
“ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေရး” ဆိုသည္ကို လူသားအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး အေျခခံအားျဖင့္ “တူညီမွ်တ စြာ” ဆက္ဆံၾကသည့္ လူေနမႈဘ၀ တစ္ရပ္အျဖစ္ အဓိပၸါယ္သတ္ဖြင့္ဆိုနိုင္ပါသည္။ “တေျပးညီ ဆက္ဆံေရး” ဟုဆိုထားသည့္အတိုင္း လူသားအခ်င္းခ်င္းတို႔၏ ဆက္ဆံေရးသည္ အေျခခံအားျဖင့္ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ ရွိၾကသည္။ လူတို႔သည္ တန္းတူေသာ အဆင့္အတန္းနွင့္ ညီမွ်ေသာ အခြင့္အေရးတို႔အား နိုင္ငံေတာ္က အာဏာျဖင့္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည္။ ဤအခ်က္သည္ လူ႔အခြင့္အေရးနွင့္ နိုင္ငံသား အခြင့္အေရးတို႔၏ အေျခခံအုပ္ျမစ္ျဖစ္သည္။ ယင္းကို ေနာင္လာမည့္အခန္းတြင္ ေဆြးေႏြးတင္ျပ သြားပါမည္။ ဆိုခဲ့ေသာ ဒီမိုကေရ စီနည္းက် လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္တြင္ လူတို႔အား ၎တို႔၏ ဗီဇအသိနွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအနွစ္မ်ားကို သာမက နိုင္ငံေတာ္၏ မူ၀ါဒမ်ားကို ေ၀ဖန္နိုင္စြမ္း၊ တန္ဖို႔ျဖတ္ သံုးသပ္နိုင္စြမ္းနွင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ျပႆနာ ရပ္မ်ားကို ေျဖရွင္းနိုင္စြမ္း စသည္တို႔ပါ၀င္သည့္ အသိဥာဏ္ကိုပါ အသံုးခ်ရန္ အားေပးျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔၏ လူ႕အအဖြဲ႕အစည္းကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ နိုင္ငံေရးဘ၀တြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရေစသည္။
ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္ ပေလတို႔ (Plato
၄၂၈-၃၄၈ဘီစီ)
ေရးသားခဲ့ေသာ
ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားလွသည့္
The
Republic အမည္ရွိ နိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ စာအုပ္တြင္ ဒီမိုကေရစီနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ရႈေထာင့္တခုကို ယခုကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
“ပထမဆံုးအေနျဖင့္ ဒီမိုကိေရစီနိုင္ငံသားတို႔သည္ လြတ္လပ္ၾကသည္။ လြတ္လပ္မႈနွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္သည္ ေနရာအနွံ႔တြင္ရွိသည္။ လူတိုင္းတြင္ မိမိၾကိဳက္နွစ္သက္ရာကို မိမိလုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္”။
“မွန္ပါသည္။ ထိုအတိုင္းပင္ ကၽြနု္ပ္တို႔ ၾကားသိခဲ့ရသည္”။
“ဤသို႔ဆိုလ်င္ လူတိုင္းသည္ မိမိတို႔၏ဘ၀ကို မိမိတို႔ ေက်နပ္သလိုစီစဥ္ ၾကေပလိမ့္မည္။ ရလဒ္အား
ျဖင့္
အျခားေသာအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္မ်ားေအာက္တြင္ ရွိၾကေသာ
လူပုဂၢိဳလ္တို႔ထက္
ပိုမိုမ်ားျပားစံုလင္ေသာ
ပံုသ႑ာန္အသီးသီးတို႔
ရွိေနျခင္းေၾကာင့္
ဤအရာအား အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုနိုင္ဖြယ္ရွိေလသည္။ ၀တ္စံုတစ္ခု တြင္ အေရာင္အေသြားမ်ိဳးဆံုတို႔ ပါ၀င္ယွက္ႏြယ္ေနျခင္းကို အမ်ိဳးသမီးမ်ားနွင့္ ကေလးမ်ားက ၾကိဳက္နွစ္သက္ ၾကသကဲ့သို႔ လူမ်ားစုကလည္း ဒီမိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို အေကာင္းဆံုးဟု ယူဆၾကေပလိမ့္မည္။” (Plato Republic : Book viii,
557)
ပေလတိုကိုယ္တိုင္မွာမူ ဒီမိုကေရစီကို အထူးတလည္ ျမတ္နိုးလွသူတစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ၎သည္ အတိုင္းထက္အလြန္ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ၾကီးမားေသာ ေတြးေခၚရွင္ ရွင္ဘုရင္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ ၏ စနစ္က်မႈနွင့္ စည္းကမ္းေသ၀ပ္မႈတို႔ကို ပို၍ နွစ္သက္သူျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ အထက္ပါေကာင္နႈတ္ေဖာ္ျပ ခ်က္၌ အေရးၾကီးေသာအခ်က္ တစ္ခ်က္ပါ၀င္ပါသည္။ ၄င္းမွာ ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားတြင္ လူတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္နွင့္ အျခားသူတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ မိမိယံုၾကည္ရာကို အသိဥာဏ္နွင့္ယွဥ္၍ ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ရွိေသာေၾကာင့္ ၊ ဤလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ကြဲျပားျခားနား၍ အေရာင္အေသြးစံုလင္ၾကသည္ ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္ မည္သို႔ဆိုေစ ပေလတိုသည္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေရးကို အာဏာရွင္ နိုင္ငံေရးထက္ မ်ားစြာပို၍ နွစ္ျခိဳက္ခဲ့ပါသည္။
အာဏာရွင္နိုင္ငံေရးတြင္ လူသားတစ္စု၏ လူမႈဆက္ဆံေရးသည္ အေျခခံအားျဖင့္ ထက္ေအာက္ေဒါင္ လိုက္ တည္ရွိေနသည္ဟု ရုိးစင္းစြာ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္၍ ရနိုင္ပါသည္။ (ဤေနရာတြင္ လူ႔အသိုက္အ၀န္း ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကိုသံုးရန္ လက္တြန္႔မိ၍ လူသားတစ္စုဟု သံုးနႈန္းရျခင္း ျဖစ္ပါသည္) နိုင္ငံေရးနွင္ လူမႈေရး စဥ္ဆက္စနစ္အရ၊ အထက္လႊာမွ နိုင္ငံေရးနွင့္ လူမႈေရးထိပ္ပိုင္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ စစ္ေရးေအာင္ျမင္မႈ၊ စီးပြားေရး ဖြံ႕ျဖိဳးမႈ၊ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာဓနနွင့္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတိုးပြားမႈ စသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ျပည့္၀ေစေရး အတြက္ ေအာက္လႊာမွ အဆင္နိမ့္ ပဂၢိဳလ္မ်ားကို အသံုးခ်ေလ့ရွိသည္။ ဤစနစ္အရ ေအာက္လႊာမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အသံုးခ်ခံရသည္ ဟုဆိုရာတြင္၊ နိုင္ငံေတာ္က သူတို႔၏ အသိဥာဏ္ကို အသံုးခ်ခြင့္မေပးဘဲ ဗီဇအသိအားျဖင့္ သာ အထက္လႊာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈပံုစံနွင့္အညီ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ၾကရသည္ကို ဆိုလိိုရင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔၌ ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚပိုင္ခြင့္နွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္
ဟူ၍
မရွိ။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ အသိဥာဏ္ပညာနွင့္ ပတ္သက္လာေသာ အရာကိစၥ
မွန္သမွ်တို႔ကို မိမိတို႔၏
အထက္မွ ပုဂၢိဳလ္ကသာ စီမံေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္ဟု ယံၾကည္ေလ့ရွိသည့္အေမးအျမန္းမဲ့စြာအမိ္န္႔နာခံတတ္ေသာ ေနာက္လိုက္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
မၾကာေသးမီက ပံုနွိ႔္ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ နိုင္ငံျပင္ပေရာက္ ျမန္မာတစ္ဦး၏ စာတမ္းတစ္ေစာင္၌ ထက္ ေအာက္ေဒါင္လိုက္ (သို႔မဟုတ္) အာဏာရွင္နိုင္ငံေရး၏ သရုပ္သကန္အေၾကာင္းကို ယခုကဲ့သို႔ ထင္ရွားစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
“၂၀ ရာစုနွစ္ ကုန္လုနီးပါးျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း၌ ထက္ေအာက္စဥ္ဆက္ ရိုးရာလူမႈေရးစနစ္မွ ဆက္သက္လာေသာ အထက္လႊာ-ေအာက္လႊာ စိတ္ဓါတ္သည္ နိုင္ငံေရးေလာက တစ္ခုလံုးကို လႊမ္းမိုးထားဆဲ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ဂုဏ္းထူး၀ိေသသ ခြဲျခားသည့္ စနစ္မ်ားေအာက္တြင္ တန္းတူညီမွ်ေသာ လူတို႔၏ နိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္တည္ရန္
အခြင့္အလမ္း
မရွိသ ေလာက္ပင္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အသက္အရျဖစ္ေစ၊ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္မႈအရျဖစ္ေစ၊ လူမႈေရးအဆင့္ အတန္းအရျဖစ္ေစ၊ အာဏာပိုင္ဆိုင္မႈအရျဖစ္ေစ၊ (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လွ်င္) ပါရမီကံ ရင့္က်က္မႈအရ ျဖစ္ေစ ဆူၾကံဳနိမ့္ျမင့္ ရွိမည္သာ ျဖစ္သည္။
ဤအထက္လႊာ-ေအာက္လႊာ စိတ္ဓါတ္သည္ နိုင္ငံေရးကိုလည္း အတိုင္းအတာတစ္စံုတစ္ခု အထိ လႊမ္းမိုး၍ ပံုသြင္းတတ္ေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ရာထူးနွင့္ အာဏာရွိေသာ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို သာမန္ လူတို႔ထက္ ျမင္ျ့မတ္ေသာ အထက္လႊာစာရင္း၀င္ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မ်ား အျဖစ္ အလိုအေလ်ာက္ သတ္မွတ္ၾက သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေခါင္းေဆာင္ဟူသည္ ဘုန္းတန္ခိုး ၾသဇာ အာဏာ ရွိသည္သာမက ထူးျခားေကာင္းမြန္ေသာ ပါရမီ လည္းရွိသည္ဟု ယူဆခံရသည္။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ ထိုေခါင္းေဆာင္ သည္ မိဘအသြင္သို႔ ေရာက္ရွိလာကာ တန္ခိုးအာဏာရွိျပီး အနည္းငယ္ျမင့္ျမတ္ထူးျခား သူ ျဖစ္ လာေတာ့သည္။ သာမန္လူတို႔အေန ျဖင့္ ထိုပုဂၢိဳလ္ဦးေဆာင္ရာေနာက္သို႔ ဆင္ကန္းေတာတိုိး လိုက္ရသည့္ အျပင္၊ သူ႕အား တနည္းနည္းျဖင့္ ေ၀ဖန္ ရႈတ္ခ်ျခင္းမ်ိဳးကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရိုအေသတန္ေအာင္ ဆက္ဆံျခင္းမ်ိဳးကိုလည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိေတာ့ေပ။
သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာနိိုင္ငံနွင့္ တတိယကမၻာ နို္င္ငံမ်ားတြင္ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားနွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား သည္ အဆင့္ျမင့္ လူသာမ်ားသဖြယ္ ျဖစ္လာၾကျပီး ဥေရာပအလယ္ေခတ္မွာ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္မ်ားကဲ့သို႔ အခြင့္ထူးရ လာၾကသည္။ ၎တို႔အပါးတြင္ အတြင္းေရးမႈးမ်ား၊ လက္ေထာက္မ်ား၊ ကိုယ္ရံေတာ္မ်ား၊ အေစခံမ်ား၊ ကပ္ပါးရပ္ပါးမ်ားနွင့္ ေဖၚလံဖါးမ်ား အျမဲတေစ ၀န္းရံလ်က္ရွိသည္။ ထိုသို႔၀န္းရံေနသူမ်ားက လမ္းရွင္းေပးျခင္း ၊ ကမ္းလွမ္းေပးျခင္း၊ ကုလာထိုင္ဆြဲေပးျခင္းနွင့္ သာမန္လူမ်ားကို ေခါင္းေဆာင္၏ အနားမကပ္နို္င္ေအာင္ သေဟာက္သဟျပဳျခင္း စသည္တို႔ကို ယင္းေခါင္းေဆာင္ အိမ္တြင္ ေန႔စဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခရီးသြားလာစဥ္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳမူၾကသည္။ ထူးျခားဆန္းျပားေသာ ၀တ္စံုကို၀တ္ဆင္၍ျဖစ္ေစ၊ ရတတ္သမွ် ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးဆိုင္ရာ ေရာင္စံုဖဲျပားတန္းမ်ားကို ရင္ဘတ္အျပည့္ တပ္္ဆင္၍ျဖစ္ေစ၊ မိမိသာ အေရးၾကီးသေယာင္ ေမာ့ေမာ့ၾကြားၾကြား လမ္းေလွ်ာက္ကာ ေလလံုးထြားေနတတ္ေသာ အေရးၾကီးပုဂၢိဳလ္ (VIP) ဆိုသူမ်ားကို၊ သူတို႔ အား ေဖာ္လံဖါးလ်က္ ရွိသည့္ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား အၾကား၌ ေတြ႕ရေလ့ရွိသည့္ျမင္ကြင္းမွာ ရီစရာ ေကာင္းလြန္းလွသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳး၏ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္နိုင္ေရး သည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ အခက္အခဲဆံုးေသာ နိုင္ငံေရးစိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤစာတမ္းသည္ အထက္ ေဖာ္ျပပါ လြတ္ေျမာက္ေရးကို အရယူနိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို ၾကိဳးစားေဖာ္ထုတ္၍ တင္ျပထားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ တင္ျပရာတြင္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေရး၏ သေဘာသဘာ၀နွင့္ ၀ိေသသလကၡဏာတို႔ကို အဓပၸါယ္သတ္မွတ္ ရွင္းလင္းျခင္းအားျဖင့္ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္သည္။
ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
ကက္နက္ေအ မက္ေကးေရးသား၍ ေဒါင္းညိုဘာသာျပန္ဆိုေသာ
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္မ်ား စာအုုပ္မွ ကူးယူတင္ျပပါသည္။
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္မ်ား စာအုုပ္မွ ကူးယူတင္ျပပါသည္။
0 comments:
Post a Comment