Sunday, September 18, 2011

"နိဗၺာန္လုိခ်င္ရင္ ငါ့ကုိမၾကိဳက္နဲ႔"


Rozoner King created the doc:
[By Shwe Yee ]


ပိဋကစာေပမ်ားမွာ တဏွာ၊ မာန၊ဒိဌိတရား(၃)ပါးကုိ ဘ၀သံသရာ နယ္နိမိတ္ရွည္လ်ား က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ခ်ဲ့ထြင္ေပးတတ္ တဲ့ ပပဥၥ(သံသရာနယ္ခ်ဲ့)လုိ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဘ၀ရဲ့ အလ်ဥ္ ေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ထဲမွာ ဒိဌိက "အတၱ-ငါကုိျဖစ္ေပၚေစျပီး၊ တဏွာက " အတၱနိယ = ငါ့ဥစၥာ"ကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ မာနကေတာ့ အဲဒီငါ့ ငါ့ဥစၥာကုိ "ငါ့ ဘ၀" အျဖစ္ အခုိင္အမာ တည္ေဆာက္ကာ ေထာင္လႊားတက္ၾကြျခင္းသေဘာကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ အဲဒီ (၃)ပါးမွာ အတၱကုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ဒိဌိ(တစ္နည္း) အတၱဒိဌိ=ငါစြဲ ဟာ ေခါင္ခ်ဳပ္ျဖစ္ပါတယ္။


ဘ၀သံသရာပင္လယ္ေၾကာမွာ ေမ်ာပါေနၾကရသူေတြအဖုိ႔ အတၱ ဒိဌိဆုိတာ အင္မတန္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္တဲ့ မုန္တုိင္း ႀကီးနဲ႔ တူသလုိ အလြန္ႀကီးမားက်ယ္ေျပာတဲ့ ၀ဲၾသဃႀကီးနဲ႔ လည္း ဆင္ပါတယ္။ သံသရာ ခရီးသည္ေတြဟာ အဲဒီမုန္တုိင္းႀကီးေတြ၊ ၀ဲၾသဃႀကီးေတြက လႊင့္ ပစ္လုိက္တုိင္း လြင့္ေမ်ာေနရ၊ စုပ္ယူသြားတုိင္း နစ္ျမဳပ္ေနရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဆုံးႏုိင္တဲ့ " ဒီဘ၀ သံသရာဇာတ္ကားႀကီး"ကုိ တကယ္တမ္းရုိက္ကူးေနတဲ့ ဒါရုိက္တာဟာ ဆရာႀကီး ဦးသုခ မဟုတ္ပါ။ "အတၱဒိဌိ" ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအတၱဒိဌိဆိုတဲ့ ျမားတစ္ေခ်ာင္းစူး၀င္ေနျပီဆုိရင္ ဘယ္သူမွ် သံသရာမွာ ေအးေအး သက္သာေနခြင့္ စိတ္ခ်လက္ခ် ေနခြင့္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ယုတ္ညံတဲ့ မေကာင္းမႈ၊ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြဟာ အတၱဒိဌိကုိ အေျခခံျပီးမွ ျဖစ္ေပၚလာ ၾကတာေတြပါ။ တစ္နည္းေျပာ ရရင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္မ်ိဳးေစ့မွန္သမွ်ဟာ အတၱဒိဌိမုိးမိပါမွ အပင္ေပါက္ႀကီးထြားႏုိင္ၾက တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတၱဒိဌိမစင္ေသးရင္ ဒုစရုိက္နဲ႔ မကင္းႏုိင္ပါဘူး။ ဒုစရုိက္ေတြကုိ မပယ္ႏုိင္ေသးသမွ် အပါယ္ေဘးက လည္း မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသးပါဘူး။
ဒီေတာ့ အတၱဒိဌိရွိေနရင္ လူအျဖစ္၊ နတ္အျဖစ္၊ ျဗဟၼာအျဖစ္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္႔ ႀကီးက်ယ္ ႀကီးက်ယ္ အရွိန္ျပယ္တဲ့အခါ အပါယ္က်ရဦးမွာမုိ႔ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ဘ၀မ်ိဳး ဘယ္လုိမွ မရႏုိင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္း အတၱဒိဌိကုိ ပယ္သတ္ဖုိ႔အေရးဟာ "ရင္၀လွံစူး၊ ဦးထိပ္ မီး ေလာင္" တာထက္ ပုိျပီး အေရးႀကီးေၾကာင္း ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အတၱဒိဌိဟာ သမုတိသစၥာအေနနဲ႔ ေလာကီနယ္ပယ္မွာ အထုိက္အေလ်ာက္ ေနရာရႏုိင္ ေပမယ့္ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ ပရမတၳသစၥာအရာမွာေတာ့ လုံး၀ေနရာမရွိပါ။ ေလာကီ နယ္ပယ္မွာ အတၱႀကီးစုိးျပီး၊ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာေတာ့ အနတၱႀကီးစုိးေနပါတယ္။ "အတၱ ဒိဌိ= ဟာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ=ငါ ဆုိတဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ ျပဆုိတာမုိ႔ ေဖာက္ျပန္တဲ႔ အမွတ္ သညာ၊ မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီအတြက္ အတၱဒိဌိဟာ ေလးနက္ သိမ္ေမြ႔တဲ့ တရားသေဘာ (ပရမတၡ)အရာမွာ လြန္စြာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ သတၱ ၀ါေတြကုိ ပုထုဇဥ္ဇာတ္သြင္းျပီး ကိေလသာမရ္နတ္မင္းရဲ့ လက္ေအာက္မွာ ျပားျပား၀ပ္ေနေစ တာလည္း သူ႔လက္ခ်က္ပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ ဒီအတၱဒိဌိ= ငါစြဲဟာ ျမင့္ျမတ္သူတုိ႔ ေပ်ာ္စံရာ အရိယာဘုံဘ၀ကုိ တားဆီးပိတ္ဆုိ႔ထားတဲ့ တံခါးေသာ့ခေလာက္ႀကီး တစ္ခုပါ။ ဒီေသာ့ခေလာက္ႀကီးကုိ ရုိက္ခ်ိဳးပယ္ရွား၊ ဖ်က္ဆီးပစ္ႏုိင္မွသာ သူေတာ္ သူျမတ္ေတြဟာ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ထဲကုိ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရျပီး "နိဗၺာန္" ဆုိတဲ့ ေရႊျပည္နန္းမွာ ခုိ၀င္စံျမန္းႏုိင္ၾကရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အဂၢမဟာပ႑ိတ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ား အားထုတ္မယ့္လူေတြကုိ တရားမရႈမွတ္ခင္ကနဦးမွာပဲ ဒီအတၱဒိဌိကုိ ဗဟုသုတအသိနဲ႔ အရင္ ဆုံးပယ္ရွားထားဖုိ႔ သတိေပးဆုံးမေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ဆက္စပ္ျပီး ပုံျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီပုံျပင္ကုိ ရတနာပုံ ေနျပည္ေတာ္ေခတ္က ဒကၡိဏာရာမတုိက္ ဘုရားႀကီးဆရာေတာ္ ေဟာျပေတာ္မူခဲ့တာပါ။
နိဗၺာန္လုိခ်င္ရင္ ငါ့ကုိမႀကိဳက္နဲ႔
ေရွးေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ အေတာ္အတန္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ ေတာင္သူႀကီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီေတာင္သူႀကီးဟာ မိမိမွာရွိတဲ့ ဥစၥာဓနေတြကုိ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳလုိတာ ေၾကာင့္ ရြာဦးမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ျပီး သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တစ္ ပါးကုိ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးအျဖစ္ ပင့္ေဆာင္ကာ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းထားတာေပါ့။ အသက္(၁၇)ႏွစ္သာရွိေသးတဲ့ ေက်ာင္းဒကာရဲ့ သမိးကေလးဟာ ငယ္ရြယ္သူျဖစ္ေပမယ့္ သတိ ပဌာန္ ၀ိပႆနာတရားေတြကုိ အားထုတ္ထားျပီးသူ ျဖစ္တာမုိ႔ အရြယ္နဲ႔မလုိက္ေအာင္ တတ္သိလိမၼာ သူေလးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းဒကာရဲ့ သမီးကေလးဟာ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းကုိ ၀တ္မပ်က္ ဆြမ္းပုိ႔သြားရင္းက သူမ မသိတာေတြကုိလည္း ဘုန္းႀကီးထံ ေမးေလွ်ာက္ေလ့ ရွိပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ ေက်ာင္းဒကာရဲ့သမီးဟာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုိ "အရွင္ဘုရား၊ ဒီေက်ာင္းက ဘယ္သူေက်ာင္းလဲ ဘုရားလုိ႔" လုိ႔ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီအခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက"နင့္မိဘမ်ား က ငါ့ကုိ ေရစက္ခ်ျပီး လွဴထားတာပဲ ငါ့ေက်ာင္းေပါ့ဟ"လုိ႔ အေျဖေပးပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ေတြ မွာလည္း ေက်ာင္းဒကာရဲ့ သမီးေလးဟာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုိ ေမးခြန္းေတြေမးျပန္ပါတယ္။
အရွင္ဘုရား။ ဒီသကၤန္းဟာ ဘယ္သူ႔သကၤန္းေတြလဲ ဘုရား၊ "ငါ ၀တ္ေနတာ ငါ့သကၤန္း ေတြေပါ့ဟ၊ "ဒီသပိတ္ကေရာဘုရား၊" ငါဆြမ္းခံတဲ့သပိတ္ ငါ့သပိတ္ေပါ့။ ဒါျဖင့္ရင္ ဒီေက်ာင္း ထဲက သစ္ပင္ေတြကေရာ" ငါ့ ေက်ာင္း၀ုိင္းထဲရွိတဲ့ အပင္ေတြ ငါ့အပင္ေပါ့ဟ" တစ္ငါတည္း ငါေနတဲ့အခါ ေက်ာင္းဒကာရဲ့သမီးက "အရွင္ဘုရား ဒါဆုိဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီး၀တ္ေနပါသလဲ ဘုရား"လုိ႔ ထပ္ျပီး ေမးေလွ်ာက္ျပနတယ္။ စိတ္တုိေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးက.. " နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္လုိခ်င္ လုိ႔ေပါ့ဟ"လုိ႔ ခပ္ထန္ထန္ပဲ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
ဒီအခါမွာ ေက်ာင္းဒကာရဲ့သမီးက "အရွင္ဘုရား နိဗၺာန္လုိခ်င္တယ္ဆုိရင္ ငါ့ကုိမၾကိဳက္ ပါနဲ႔"လုိ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုိ ေလွ်ာက္ထားျပီး ဆြမ္းအုပ္ကုိ ေခါင္းေပၚရြက္ကာ ခပ္သုတ္သုတ္ပဲ ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းသြားသတဲ့။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကေတာ့ "ငါ့ကုိမႀကိဳက္ပါနဲ႔"လုိ႔ ေလွ်ာက္သြား တဲ့ ေက်ာင္းဒကာသမီးရဲ့ စကားကုိပဲ စဥ္းစားရင္ ေငးျပီးက်န္ခဲ့တာေပါ့။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးဟာ မိမိရဲ့ အက်င့္သိကၡာနဲ႔ ေက်ာင္းဒကာ သမီးအေပၚ ဆက္ဆံေျပာဆုိ ျပဳမူခဲ့တာေတြကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ အမွားအယြင္းတစ္ခုမွ် မေတြ႔ရဘူးတဲ့၊ ဒီလုိျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ေက်ာင္းဒကာရဲ့သမီးက သူ႔အေပၚ မဆီမဆုိင္ စြပ္စြဲေျပာဆုိသြားတာကုိ ေတြး မိျပီး ရွက္လြန္းတာမုိ႔ ဆြမ္းစားလည္းပ်က္၊ က်ိန္းစက္လုိ႔လည္း မေပ်ာ္ျဖစ္ကာ ကပၸိယႀကီးကုိ ေခၚျပီး အေၾကာင္းစုံေျပာျပသတဲ့။
ကပၸိယႀကီးလည္း ဒီကိစၥကုိ အျမန္ေျဖရွင္းမွပဲ ဘုန္းႀကီး အသက္ရွည္မယ္၊ ဒီလုိမွ မဟုတ္ ရင္ အခက္ေတြ႔ေတာ့မယ္လုိ႔ ယူဆျပီး ေက်ာင္းဒကာအိမ္ကုိသြားျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပ တာေပါ့။ ဒီအခါ ေက်ာင္းဒကာလည္း မိမိရဲ့ သမီးဟာ တတ္သိလိမ္မာသူျဖစ္တာမုိ႔ "အေၾကာင္းမဲ့ ေတာ့ မျဖစ္တန္ရာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေတာ့ရွိမွာပဲ"လုိ႔ ေတြးျပီး သမီးအေပၚ ရုတ္တရက္ အျပစ္ မတင္ မေျပာဆုိေသးဘဲ အိမ္သူဇနီးကုိသာ ဒီအေၾကာင္းစုံစမ္းဖုိ႔ ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။
ေက်ာင္းဒကာမႀကီးလည္း "မိမိရဲ့သမီးဟာ ဒီေလာက္ေတာ့ မမုိက္မဲပါဘူး။ အေၾကာင္းရွိ လုိ႔ သာရျဖစ္ရမယ္"လုိ႔ ေတြးကာ သမီးကုိေခ်ာ့ေမာ့ျပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ပုံကုိ ေမးျမန္း စုံစမ္းပါတယ္။ ဒီအခါ သမီးျဖစ္သူက "ဘုန္းႀကီးကုိ တရားျပခဲ့တာ" ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာလုိက္လုိ႔ အေမျဖစ္သူ ေက်ာင္္းဒကာမႀကီးဟာ မ်က္လုံးမ်က္ဆံျပဴး သြားတဲ့အထိ အံ့အားသင့္သြားရသတဲ့။
"ဟဲ့ ညည္းကုိသာ ဘုန္းႀကီးက တရားျပရမွာပါ၊ ဘယ့္နယ္လုပ္ျပီး ညည္းက ဘုန္းႀကီးကုိ တရားျပန္ျပခဲ့ရတာတုံး"။
"ဒီလုိပါအေမရယ္။ က်မ ဆြမ္းပုိ႔သြားတုိင္း "အရွင္ဘုရား၊ ဒီေက်ာင္းကဘယ္သူေက်ာင္း လဲဘုရား´လုိ႔ေမးရင္ ဘုန္းႀကီးက `ငါ့ေက်ာင္း၊´ ဒီသကၤန္းက ဘယ္သူသကၤန္းလဲဘုရားလုိ႔´ ေမးရင္လည္း၊ `ငါ့သကၤန္း´၊ဒီလုိနဲ႔ ေတြ႔သမွ်၊ ျမင္သမွ်၊ ေမးမိတဲ့ အရာ၀တၳဳတုိင္းကုိ ဘုန္းႀကီးက `ငါ့ပစၥည္း၊ငါ့ဥစၥာ´နဲ႔ တစ္ငါတည္း ငါေနတာမုိ႔ ဒီေလာက္ေတာင္`ငါ´ စြဲေနရင္ နိဗၺာန္နဲ႔ ေ၀းေတာ့မွာမုိ႔ `အရွင္ဘုရား နိဗၺာန္လုိ ခ်င္ရင္ ငါ့ကုိ မႀကိဳက္ပါနဲ႔လုိ႔ ငါစြဲ=အတၱဒိိ႒ိကုိျဖဳတ္ဖုိ႔ သတိေပးေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ"လုိ႔ ေက်ာင္း ဒကာမႀကီးကုိ အေသအခ်ာ ရွင္းလင္းေျပာျပ ပါတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ သမီးျဖစ္သူက တရားအေၾကာင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းျပလုိက္မွ အားလုံးက သေဘာေပါက္ နားလည္သြားၾကျပီး ေက်ာင္းသုိ႔သြားကာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကုိလည္း အေၾကာင္းစုံေလွ်ာက္ထား ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါက်မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကလည္း ျပဳံးေတာ္မူျပီး "အင္း… ဒီလုိဆုိေတာ့လည္း ေက်ာင္းဒကာသမီး ေျပာတာမွန္သဗ်"လုိ႔ လက္ခံေတာ္ မူလုိက္ရပါသတဲ့။
ဒီပုံျပင္ကေလးရဲ့ အဓိကဆုိလုိခ်က္ကေတာ့ နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရက္တုိတုိနဲ႔ ေရာက္ခ်င္ သူေတြဟာ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ဘ၀ဆုိတဲ့ အတၱဒိ႒ိ၊ သကၠာယဒိ႒ိအစြဲေတြကုိ မလႊဲမေသြ ျဖဳတ္ပယ္ ပစ္ေစဖုိ႔ပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒီသကၠာယဒိ႒ိ=ငါစြဲႀကီးတာဟာ ေလာကီမွာျဖစ္ေစ၊ ေလာကုတၱရာ မွာျဖစ္ေစ နည္းေလး ေကာင္းေလပါပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြရဲ့ ႏွလုံးသားကုိ အတၱဒိ႒ိ= ငါစြဲက ေနရာျပည့္၊ အခ်ိန္ျပည့္၊ စုိးမုိးထားတာမုိ႔ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ အသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚဖြဲ႔ျဖိဳးဖုိ႔ ေနရာ လြတ္၊ အခ်ိန္အားဆုိတာ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီသကၠာယဒိ႒ိ စည္းရုိးကုိ နည္းနည္းခ်င္း ဖ်က္ခ်ိဳးေပးႏုိင္တာနဲ႔အမွ် လူ႔ႏွလုံးသားမွာ လည္း ျဗဟၼစုိရ္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ ရွင္သန္ေပါက္ဖြားေနဖုိ႔ ေနရာလြတ္ နဲ႔ အခ်ိန္အား ေတြ မုခ်ေပၚေပါက္လာမွာပါ။ လူေတြရဲ့ ႏွလုံးသားမွာ ေမတၱာ၊ကရုဏာနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြ စည္ပင္ေ၀ဆာေနမွ ဒီကမၻာႀကီးလည္း ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျပီး လွပေနႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုိလားသူတုိင္းဟာ ငါစြဲ= အတၱဒိ႒ိကုိ မႀကိဳက္နွစ္သက္ၾကဖုိ႔ တကယ္ပဲလုိ အပ္လွပါတယ္။
ေတာ္၀င္ႏြယ္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...