ဦးစပ္စု နဲ႕ ေထြရာေလးပါး
by Nyein Chan Aye on Thursday, August 9, 2012 at 11:10pm
ဦးစပ္စု။ ။ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ မိတ္ေဆြႀကီး ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) ေကာ ဘယ္လိုေနပါသလဲ။
ေဒါက္တာဘေမာ္။ ။ ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) ဟာ တရုပ္ျပည္ ေဖာ္မိုဆာ က ဂ်ပန္ျပည္ကို ေလယာဥ္ပ်ံ နဲ႕ အသြားလမ္းမွာ ေလယာဥ္မီးေလာင္ၿပီး ပ်က္က်ပါတယ္။ မီးေလာင္တဲ့ ဒဏ္ရာနဲ႕ တိုင္ဟိုကူး ေဆးရံုမွာ တက္ေရာက္ကုသေနရင္း (၂) ရက္အၾကာမွာပဲ ကြယ္လြန္ အနိစၥ ေရာက္သြားတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ သိခဲ့ပါတယ္။
ေဒါက္တာဘဟန္။ ။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ကို ဗံုးက်တုန္းက ပထမဆံုးေရာက္လာတာ ခင္ဗ်ား နဲ႕ ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) မဟုတ္လား..။ …. အခုလို ကိုယ့္မိတ္ေဆြႀကီးတေယာက္ ဆံုးရံႈးပ်က္စီးရတာ ဝမ္းနည္းစရာပဲဗ်… ဟူ၍ ကၽြႏု္ပ္ကိုၾကည့္ကာ ဝမ္းနည္ေၾကကြဲေသာအသံျဖင့္ ေျပာေလသည္။
သည္အေၾကာင္းကိုပင္ ကၽြႏု္ပ္သည္ မိတ္ေဆြႀကီး တဦးျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအား သြား၍ ေျပာျပပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း ကၽြႏ္ုပ္ကဲ့သို႕ပင္ ဝမ္းနည္းတသျဖစ္ေၾကာင္းကို သူ၏ ညိႈးေနေသာ မ်က္ႏွာထားက သက္ေသခံလ်က္ ရွိေလသည္။
ေလာက၌ရွိေသာ လူသားမ်ားသည္ မ်ိဳးမတူ ဇာတ္မတူအခ်င္းအခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾက၏။ ၾကာ၍လာေလေသာ္ တဦးအေပၚတဦး သံေယာဇဥ္ႀကိဳး သြယ္ယွက္လာေလသည္။ တေယာက္ေသာသူမွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးသြား၏။ က်န္ရွိေသာသူမ်ားက ဝမ္းနည္းေၾကကြဲေလသည္။ ဤသည္တို႕ကား တေယာက္အေပၚ တေယာက္ ထားရွိေသာ ခ်စ္ၾကည္မႈပင္ မဟုတ္တံုေလာ။
“ဦးစပ္စု ၏ ၇၅ ႏွစ္ အၾကား ၊ ၄၉ ႏွစ္ အျမင္ - ဗမာျပည္” ၊ ၁၉၆၃ စာအုပ္ မွ
-----
အရင္လက ငယ္ဘဝ ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့.. ခုေခတ္ လူငယ္ေတြလည္း ဖတ္သင့္တယ္လို႕ ယူဆတဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ႕ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳစာအုပ္ တခ်ိဳ႕ ျပည္လည္ ညႊန္းတုန္းကေတာ့ ဗမာျပည္ရဲ႕ ထိပ္တန္း စာေပ ပေဂးႀကီးေတြရဲ႕ စာအုပ္တခ်ိဳ႕ နာမည္ေတြ ေရးမိခဲ့တယ္..။ ခု ဒီစာအုပ္ ေရးသူကေတာ့ အဲ့လို ထိပ္ထိပ္ၾကဲ စာေပပညာရွင္မဟုတ္ေပမယ့္ အဲ့ေခတ္ အဲ့အခါက ေခတ္ကို ႏွံ႕စပ္ ၿပီး ထဲထဲဝင္ဝင္ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ လမ္းမေတာ္က ေထာင္ကဲႀကီး လန္ေထာင္ ဦးစပ္စု (ေစာ္ဘြားစပ္စု) ပါ..။ ဗဟုသုတ ရဖြယ္ အေၾကာင္းအရာ ေလးေတြကို သိႏိုင္လို႕ လူငယ္ေတြ ရွာဖတ္သင့္တယ္..ထင္တယ္။
အရင္လက ေရးခဲ့တဲ့ ပို႕စ္မွာ “ကြန္ပ်ဴတာ..၊ မိုဘိုင္းဖုန္း စခရင္ ေတြေပၚမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနဟန္တူတဲ့ ဒီေခတ္ လက္မ မ်ိဳးဆက္ေတြ ဘယ္လို စာအုပ္မ်ိဳးေတြ ဖတ္ေနၾကသလဲ ဆိုတာ သိခ်င္မိတယ္” လို႕ ေမးခြန္းသေဘာ ေမးမိခဲ့တယ္..။ ဒါကို ေျဖခ်င္တာပဲလား..၊ တိုက္ဆိုင္တာပဲလား..၊ သူ႕ခံစားခ်က္ နဲ႕ သူ လားေတာ့ မသိ..၊ အဲ့ပို႕စ္ ေရးၿပီး ေနာက္တေန႕ လူခ်င္းမသိေတာ့ အသက္ မခန္႕မွန္းႏိုင္ေပမယ့္ လူငယ္လို႕ ယူဆရတဲ့ (လူငယ္ ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ့္ ထက္လည္း ႀကီးေကာင္း ႀကီးႏိုင္မွာပါ..) အြန္လိုင္းမိတ္ေဆြ တေယာက္က စာပို႕ၿပီး သူေလာေလာဆယ္ ဖတ္ျဖစ္တဲ့ အဂၤလိပ္စာအုပ္ တခ်ိဳ႕ အေၾကာင္း လွမ္းေရးတယ္..။ သူေရးလိုက္တဲ့ စာ ဖတ္ရလို႕ ဝမ္းသာရပါတယ္..။
[ စကားခ်ပ္ - စိတ္မအား..၊ လူမအားတာ အေၾကာင္းျပၿပီး တကယ္က အပ်င္းႀကီးေနတာနဲ႕ပဲ သူ႕စာအပါအဝင္ စာတခ်ိဳ႕ ခုအခ်ိန္ထိ မျပန္ျဖစ္ေသးတာ.. စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္..။ သက္ဆိုင္သူေတြကို ခုဒီမွာပဲ ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္..။ ဆက္ဆက္ ျပန္ျဖစ္ေအာင္လည္း ျပန္မွာပါ..။ ]
က်ေနာ္က ဒီေခတ္လူငယ္တခ်ိဳ႕ (က်ေနာ္ နဲ႕ ရြယ္တူ..၊ ဒါမွ မဟုတ္ အငယ္ေတြ) ၊ အထူးသျဖင့္ အထက္တန္းလႊာ..၊ လူလတ္တန္းလႊာက လူငယ္ေတြ အဂၤလိပ္စာ ကို ပို ေလ့လာလိုက္စားၾကတာ၊ ကၽြမ္းက်င္ၾကတာ.. သိပါတယ္..။ သူတို႕နဲ႕ ႏိုင္ငံျခားမွာ ၾကံဳေတြ႕ ခင္မင္ရေတာ့လည္း ဆက္ဆံရသူ အမ်ားစုက လူ႕မလိုင္ အလႊာက လာခဲ့တဲ့ သူေတြဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို ဆို ထိပ္တန္းပဲ..။ တကယ့္ လူငယ္ (၁၉) / (၂၀) အရြယ္ ေပမယ့္ ၿဗိတိသွ် အသံထြက္..၊ အေမရိကန္ အသံထြက္ အမွန္နဲ႕ အဂၤလိပ္စကားကို ေျပာဆိုႏိုင္ၾကတာ ၾကားရေတာ့ ဝမ္းသာတယ္..။ အဲ့မ်ိဳးဆက္အတြက္လည္း ဂုဏ္ယူမိတယ္..။
ဒါေပမယ့္ သူတို႕အားလံုး အမ်ားစု နီးပါး ဟာ ျမန္မာ စာေပ နဲ႕ေတာ့ အကၽြမ္းဝင္မႈ နည္းၾကတယ္..၊ ဗမာ ႏိုင္ငံ သမိုင္း အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ေတာ့ ေဝးၾကတယ္ လို႕ ထင္တယ္..။ သူတို႕အတြက္ (သူတို႕ ေရွ႕ပညာေရး..၊ ဘဝ မွာ) အသံုးဝင္မႈ နည္းေနတယ္လို႕ ယူဆေနၾကလို႕ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္..။ က်ေနာ့္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ သက္သက္ပဲ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာပါ..။
အဂၤလိပ္လို စာအုပ္အထူႀကီးေတြ ဖတ္ခ်င္တာ..၊ ဖတ္ႏိုင္တာ ေကာင္းပါတယ္..။ ဖတ္ဖို႕လည္း လိုပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း အခ်က္အလက္ နဲ႕ ေခတ္ေနာက္ခံ ကို သမုိင္းသေဘာ သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ လူမႈစီးပြား သေဘာ အေနနဲ႕ သိႏိုင္ဖို႕က အရင္လပို႕စ္ မွာ ညႊန္းခဲ့တဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ႕ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပတၱိ ေတြ..၊ ခု အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ ဦးစပ္စု အေတြ႕အၾကံဳလို စာအုပ္ေတြကို ရွာဖတ္မွကို သိႏိုင္မွာပါ..။ အဲ့အထဲက အေၾကာင္းအရာအမ်ားစုက အဂၤလိပ္လိုေရး သမိုင္း စာအုပ္ အထူႀကီးေတြမွာ ပါႏိုင္ေပမယ့္ အတြင္းဇာတ္လမ္း ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္တဲ့ သေဘာေတြ..၊ သူတို႕ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳေတြ..၊ အျမင္ ခံယူခ်က္ စိတ္ေနစိတ္ထား.. စတာေတြကိုေတာ့ ဒီလို သူတို႕ ကိုယ္တိုင္ေရး (သို႕) သူတို႕ေခတ္ကို သိမီလိုက္တဲ့ လူႀကီးေတြ ေရးတဲ့ ျမန္မာ စာအုပ္ေတြ မွတ္တမ္းေတြ ဖတ္မွကို သိႏိုင္မွာမို႕ ပါ..။
ဦးစပ္စု စာအုပ္ေတြ အေၾကာင္း အခုဒီမွာ အထူးျပဳ ဆိုရရင္ အထက္မွာ ညႊန္းခဲ့တဲ့ စာအုပ္ အျပင္ “ထူးတဲ့ စပ္စု” စာအုပ္ေတြကို က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က ဖတ္ခြင့္ရေတာ့ အဲ့ေခတ္ အေျခအေန၊ ေနာက္ခံ အေနအထားကို ဗဟုသုတ အျဖစ္ သိခြင့္ရခဲ့တဲ့ အျပင္ ေနာက္အက်ိဳးေက်းဇူးတခုက လူမ်ိဳးေရးသူငယ္နာ ေတာ္ေတာ္ကင္းသြားေစတာပဲ..။
ေနာက္တခုက အဲ့ေခတ္က လူႀကီးေတြရဲ႕ သေဘာ နဲ႕ ျပဳမူပံုေတြကို သိရေတာ့ အံ့ၾသ ေလးစားခဲ့ရတယ္..။
ခု ဒီစာမွာ ပထမဆံုးအေနနဲ႕ ဦးစပ္စု စာအုပ္က ကူးၿပီးေရးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာ နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ ကိစၥ ဆိုရင္ ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) တေယာက္ ဂ်ပန္မွာ ဆံုးၿပီးေနာက္ စစ္ၿပီး အိႏၵိယ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနရူးက (ႏိုင္ငံေရး အယူအဆ ဝါဒ မတူကြဲျပားေပမယ့္) ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) ကို အိႏၵိယ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတေယာက္အေနနဲ႕ အေလးအနက္ထား အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ ကိုယ္တိုင္ ဂ်ပန္ကိုသြား ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) အရိုးျပာကို ေရႊအစစ္နဲ႕ လုုပ္ထားတဲံ အရိုးအိုးမွာထည့္ အခမ္းအနား နဲ႕ ဂုဏ္ျပဳခဲ့တယ္..။ ေနာင္ သူ႕ အရိုးအို အိႏၵိယ မွာ ျပန္ ေခါင္းခ် ႏိုင္ဖို႕ အတြက္လည္း ဂ်ပန္ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႕ စီစဥ္ခဲ့တယ္..။
ဗမာျပည္ ဂ်ပန္႕ ေခတ္မွာ ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) ခင္မင္ခြင့့္ရခဲ့တဲ့ ဦးစပ္စုကလည္း ဂ်ပန္ျပည္ကို ကိုယ့္စရိတ္နဲ႕ ကိုယ္သြားၿပီး လြမ္းသူပန္းေခြခ် ဂုဏ္ျပဳခဲ့တယ္..။ ေနာင္ အိႏၵိယအစိုးရ အစီအစဥ္နဲ႕ အရိုးအို ျပန္သယ္တဲ့ အဖြဲ႕မွာလည္း ဦးစပ္စု က ဆူဘတ္ခ်န္ဒရာဘုိ႕(စ္) ရဲ႕ ခင္မင္တဲ့ မိတ္ေဆြတေယာက္အေနနဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္ အျဖစ္ ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ခြင့္ရေအာင္ အိႏၵိယအစိုးရ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္..။ အိႏၵိယအစိုးရ က လည္း ခြင့္ျပဳလို႕ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားဝင္စံုကို တရုပ္ေထာင္ကဲ ဦးစပ္စု က ဝတ္ၿပီး အရိုးအိုးသယ္တဲ့ အဖြဲ႕မွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္..။
ဦးစပ္စုက စစ္ႀကိဳေခတ္ နဲ႕ စစ္ၿပီးေခတ္ ဗမာျပည္မွာ တရုတ္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး..၊ လူမ်ိဳးစံု ေသြးစည္းေရး..၊ ဗမာ့ လြတ္လပ္ေရး..၊ ဗမာတပ္မေတာ္ ရံပံုေငြ စတဲ့ တိုင္းျပည္ နဲ႕ လူမ်ိဳးစံုရဲ႕ အက်ိဳး ကိစၥအဝဝကို သူ႕နာမည္အတိုင္း စပ္စပ္စုစု ထဲထဲဝင္ဝင္ စြမ္းစြမ္းတမံ ဝင္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ဖူးခဲ့တယ္..။
သူ႕ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သူ႕ကို ဖဆပလ အစိုးရက ဗမာတိုင္းရင္းသား အေနနဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့တယ္..။ အဲ့လို ႏိုင္ငံျခားသားစစ္စစ္က ဗမာတိုင္းရင္းသားျဖစ္ေတာ့ ဦးသန္႕ (အဲ့တုန္းက ျပန္ၾကားေရး အတြင္းဝန္ အေနနဲ႕) က ဗမာ့အသံမွာ ဦးစပ္စု ဗမာတိုင္းရင္းသား ျဖစ္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္လႊင့္ေစဖို႕ စီစဥ္ေပးၿပီး ဂုဏ္ျပဳေပးခဲ့ဖူးတယ္..။
က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြရွိလို႕ စဥ္႕အိုးတန္း.. လမ္းမေတာ္ တဝိုက္ က်က္စားတုန္းက ဦးစပ္စု အႏြယ္ေတြ ရွိေသးလား.. ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႕ ေမးစမ္းၾကည့္ခ်င္တဲ့ သိခ်င္စိတ္ရွိခဲ့ဖူးတယ္..။ အဲ့နားဝန္းက်င္က ဆိုင္ေတြထိုင္ရင္ အျမဲေတြ႕ရတတ္တဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ေတြ ေရးတဲ့ သုေတသီ ျမင့္ထြန္း (မိန္မိန္ (လသာ) အမည္ နဲ႕ ဟင္းခ်က္နည္းေတြလည္း ေရးတယ္လို႕ ထင္တယ္..၊ ပိန္တာကလြဲလို႕ ဦဂြမ္တီ ဒီဇိုင္း နဲ႕ ေပါက္ေဖာ္ႀကီး) ကို ေတြ႕တိုင္း သူ႕ေမးၾကည့္ရင္ေတာ့ ဦးစပ္စု နဲ႕ ဆက္ဆပ္တဲ့ ေနာက္ပိုင္း အေၾကာင္းေတြ သိႏိုင္မွာပဲလို႕ ေတြးမိတယ္..။ ဒါေပမယ့္ တခါမွေတာ့ ေမးမၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ဘူး..။
ဦးစပ္စုကေတာ့ သူ႕စာအုပ္ေတြမွာ ဆိုခဲ့ဖူးတယ္.. “ဗမာျပည္ ဂ်ပန္႕ေခတ္က ျမန္မာ၊ တရုပ္၊ အိႏၵိယ အညီအညြတ္ဆံုး အခ်ိန္ပဲ” တဲ့..။ သူ႕ေကာက္ခ်က္ကို က်ေနာ္ေတာ့ သေဘာက်တယ္..။ မွန္တယ္လို႕လည္း ယူဆတယ္..။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ျပင္းထန္တဲ့ ဖက္ဆစ္စနစ္ဒဏ္ကို နင္းခံေနရတုန္း နဲ႕ ေတာ္လွန္ဖို႕လမ္းစရွာ ႀကိဳးစားေနတုန္းမွာ ႏိုင္ငံမွာ မွီတင္းေနထိုင္ ဒိုးတူေဘာင္ဘက္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ အက်ိဳးစီးပြားအတူ စီးပြားရွာေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားအားလံုး နဲ႕ လူမ်ိဳးျခားေတြ ညီညြတ္မႈ ရိွမွ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္လား..။
ဒီသေဘာက ေနာက္ပိုင္း အာဏာရွင္ေခတ္ အဆက္ဆက္မွာလည္း အတူတူပါပဲ..။
ဒါေၾကာင့္ အာဏာရွင္ အစိုးရတိုင္းက တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား..၊ လူမ်ိဳးျခား အၾကား. လူမ်ိဳးေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းေအာင္..၊ သူငယ္နာ မစင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေဖာ္ေဆာင္ လမ္းေၾကာင္းေပးေလ့ ရွိတာေပါ့..။ ဒါမွ တိုင္းျပည္က ျပည္သူအမ်ားစု သူတို႕ဘက္ လွည့္မလာ မွာ မဟုတ္လား..။ ဒါမွ သူတို႕ အာဏာျမဲမွာကိုး..။ အာဏာ ကို ထိခိုက္လာႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး ၾကံဳတိုင္းလည္း လူမ်ိဳးေရးကိုပဲ ေဇာင္းေပး ရန္တိုက္ေပးခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား..။
ေနာက္ပိုင္း အာဏာရွင္ေခတ္ေတြကို ဦးစပ္စုတေယာက္ သိျမင္ ၾကံဳေတြ႕ စပ္စု ခြင့္ရေသးလား.. ေတာ့ က်ေနာ္ လက္လွမ္းမမီေတာ့ဘူး..။ သူတကယ္လို႕ ျမင္ေတြ႕ ခံစားခြင့္ရခဲ့ရင္ ဘယ္လို မွတ္ခ်က္ျပဳမလဲ ဆိုတာလည္း သိခ်င္မိပါရဲ႕..။
ခုေခတ္လူငယ္ေတြ..၊ ကေလးေတြ ႏိုင္ငံတကာ စာေပေတြကို ေလ့လာလိုက္စားပါ..၊ တၿပိဳင္တည္း.. ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းခဲ့မႈေတြကိုလည္ သူမ်ား အငွားဘဝ အေတြ႕အၾကံဳကေန ျခံဳငံုသိရွိ နားလည္ႏိုင္ေအာင္..၊ သူတို႕ရဲ႕ ခံယူခ်က္ သေဘာထား နဲ႕ အျမင္ေတြကို အတုယူ ႏိုင္ေအာင္ အတြက္က ေရွးလူႀကီးေတြ ေရးခဲ့တဲ့ သုတ/ရသ ျမန္မာစာအုပ္ေတြလည္း အခ်ိန္ရသေလာက္ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈ ပါ လို႕ အၾကံျပဳရင္း နဲ႕ ခုေရးေနတဲ့ “ဦးစပ္စု နဲ႕ ေထြရာေလးပါး” စာတိုေလးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္..။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၀ ၊ ၾသဂုတ္ ၊ ၂၀၁၂
0 comments:
Post a Comment