Sunday, August 26, 2012

ပရိသတ္အျဖစ္....


by မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား on Sunday, August 26, 2012 at 5:11pm ·


    ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ဆိုေသာ္လည္း စာေပနယ္မွ အပမွာေတာ့ ပရိသတ္တစ္ဦးမွ် သာျဖစ္၏။ စာေပနယ္မွာပင္လွ်င္ ကိုယ္ေရးသည့္စာႏွင့္ပတ္သက္လို႔ေတာ့ စာေရးဆရာ။ တျခားသူမ်ား ေရးေသာစာေတြကိုဖတ္ေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္ပင္ျဖစ္ေနျပန္၏။

    စာဖတ္ျခင္းသည္ ကရိကထ သိပ္မမ်ားလွ။ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္အလင္းေရာင္ရွိလွ်င္ ျပည့္စံုသည္။ ေန႔အလင္းေရာင္ႏွင့္ဖတ္လို႔ရသည္။ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိလွ်င္ေတာင္ မီးခြက္၊ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီး ဖတ္လို႔ ရသည္။ စာဖတ္ဖို႔ေနရာကိုလည္း တခမ္းတနားျပင္ဆင္စရာမလို။ အိပ္ရာထဲမွာလွဲရင္း၊ ကုလားထိုင္မွာထိုင္ရင္း၊ သစ္ပင္ရိပ္မွာေနရင္း၊ ရထားစီးရင္း၊ ကားစီးရင္း ဖတ္လို႔ရသည္။ ယုတ္စြအဆံုး အိမ္သာတက္ရင္းပင္ ဖတ္လို႔ရသည္။
    ဖတ္ေနရင္းက မ်က္စိေညာင္းလာလို႔ျဖစ္ေစ၊ ဧည့္သည္လာလို႔ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခု ေပၚလာလို႔ျဖစ္ေစ စာအုပ္ကို ခဏခ်ထားလို႔ရသည္။ တစ္ခုခုမရွင္းတာရွိလွ်င္ ေရွ႕ပိုင္းစာမ်က္ႏွာကို ျပန္လွန္ ဖတ္ၾကည့္လို႔ရသည္။
    စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ေယာက္အဖို႔ လံုး၀အာမခံခ်က္ရွိေသာကိစၥကား ဇာတ္လမ္းအစအဆံုး ကိုယ့္လက္ထဲမွာ ရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုအခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ စာတစ္မ်က္ႏွာေက်ာ္ဖတ္ျခင္း၊ ဇာတ္သိမ္းခန္းကို အရင္လွန္ၾကည့္ျခင္းတို႔ေတာ့ မလုပ္ေကာင္းေခ်။
    စာေရးဆရာတစ္ေယာက္သည္ စကားလံုးတစ္လံုးကို စဥ္းစားရင္း တစ္ေနကုန္ခ်င္ကုန္သည္။ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းအတြက္ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္ အခ်ိန္ယူခ်င္ယူသည္။ စာမ်က္ႏွာၿပီးဖို႔ တစ္ပတ္ၾကာခ်င္လည္း ၾကာတတ္သည္။ စာဖတ္သူအဖို႔ေတာ့ စာတစ္ရြက္လွန္ရျခင္းသည္ ဖ်တ္ခနဲ အသံျမည္ရံုေလာက္သာၾကာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာမ်က္ႏွာေက်ာ္ဖတ္ျခင္းသည္ စာေရးသူ၏အားထုတ္မႈကို အသိအမွတ္မျပဳရာေရာက္သည္ဟု ထင္၏။ အကယ္၍ ေက်ာ္လႊားသြားခ်င္ေလာက္ေအာင္ အေရးအသား ညံ့ဖ်င္းေနလွ်င္ စာရြက္ေတြ လွန္ပစ္မည့္အစား စာအုပ္ကိုပိတ္ၿပီး ဆက္မဖတ္ဘဲေနလိုက္ျခင္းက စာေရးသူကို ဂုဏ္ျပဳရာေရာက္ေပေသး၏။
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာတ္သိမ္းခန္းသည္ မိမိညာလက္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဓာတ္ျပားတစ္ခ်ပ္သာျခား၍ ရွိေနပါလ်က္ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး ေရွ႕ဘာဆက္ျဖစ္မလဲဟု သို႔ေလာ သို႔ေလာ ဖတ္ရႈရျခင္းသည္ စာဖတ္ပရိသတ္အဖို႔ အရသာအရွိဆံုးပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

                                                                                               * * * * *

    ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္က်ေတာ့ ရံုထဲ၀င္လိုက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္မိမိ၏မ်က္လံုးမ်ားကို ပိတ္ကားထံ ၀ကြက္အပ္ႏွံလုိက္ရသည္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ပြဲၿပီးေအာင္ေတာ့ ၾကည့္ရႈေပေတာ့မည္။ မၿပီးခင္ ရံုျပင္ထြက္သူ အလြန္ရွားသည္။ ဇာတ္ကားက အလြန္ညံ့ေနလွ်င္ပင္ ေအာင့္အည္းသည္းခံ၍ ၿပီးဆံုးေအာင္ၾကည့္ၾကရေလသည္။
    ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရာတြင္ ကိုယ္ႀကိဳက္သည့္ေနရာ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္သည့္အခ်ိန္မွာ ၾကည့္လို႔ရသည္မဟုတ္။ ရုပ္ရွင္ရံုကိုသြားရမည္။ ပြဲျပသသည့္အခ်ိန္မွာ ၾကည့္ရမည္။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းၾကည့္ခ်င္လို႔လည္းမရ။ ရာႏွင့္ေထာင္ႏွင့္ခ်ီၿပီးရွိမည့္ တျခားသူမ်ားႏွင့္အတူ ေရာ၍ၾကည့္ရမည္။
    ထူးျခားတာက ဒီေလာက္မ်ားျပားေသာလူမ်ားသည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ လံုး၀ဂရုမစိုက္ ၾကဘဲ ပိတ္ကားေပၚက အရုပ္မ်ားကိုသာ အာရံုစိုက္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အခ်ဳိ႕အခန္းေတြဆို စိတ္၀င္စား လြန္းသျဖင့္ အရုပ္ႀကီးေတြလို ၿငိမ္သက္လ်က္ အသံတစ္စက္မွမထြက္ဘဲ ေငးစိုက္ေနၾကသည္။ ဒီေလာက္ လူပရိသတ္ကို တျခားေနရာမွသာဆိုလွ်င္ တိတ္တိတ္ေနဖို႔ ထိန္းသိမ္းရန္မလြယ္ေခ်။ တစ္ခါတေလ  အိမ္ႀကီး တစ္အိမ္ထဲမွာ မင္းသမီးတစ္ေယာက္တည္းရွိေနၿပီး အားငယ္စိုးရြံ႕ေနရသည့္အခန္းမ်ဳိး ၾကည့္ရေသာအခါ ေဘးမွာရွိေနသည့္လူေတြကိုေတာင္ေမ့ေနၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေနသလို ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ခံစားရသည္။
    ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္အေနျဖင့္ အခြင့္အေရးတစ္ခုကိုေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွာမွ ရႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ထိုအခ်က္ကား ျပသေနေသာဇာတ္လမ္းကိုမႀကိဳက္သျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးရန္ ကန္႔ကြက္ ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္မရွိျခင္းပင္ျဖစ္၏။

                                                                                               * * * * *

    ဇာတ္ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ားကေတာ့တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာျဖစ္၏။ ဇာတ္ပြဲၾကည့္ရသည္မွာ ပြဲခ်ိန္ ရွည္လ်ားသည္။ တစ္ညလံုးၾကည့္ၾကရသည္။ သို႔ရာတြင္ လြတ္လပ္မႈေတာ့ရွိ၏။
    ပြဲခင္းကို၀င္ခ်င္သည့္အခ်ိန္၀င္၊ ထြက္ခ်င္သည့္အခ်ိန္ထြက္ႏိုင္သည္။ ေရွ႕ပိုင္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ ပြဲေစ်းတန္းထြက္ ေလွ်ာက္ေနၿပီး ျပဇာတ္က်မွ ၀င္ၾကည့္လို႔လည္းရသည္။ ၀န္ႀကီးေတြထြက္ေနခ်ိန္မွာ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႕လာလွ်င္ လွဲအိပ္ေနလို႔ရသည္။ ထို႔အတြက္ ကျပသူမ်ားက ၿငိဳျငင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ပြဲခင္းထဲမွ ဆိုင္းသံေလးနဲ႔အိပ္ရတာ သိပ္ဇိမ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး တကူးတက သြားအိပ္တတ္သူမ်ဳိးပင္ရွိ၏။
    ႏွစ္ပါးခြင္ထြက္လာေတာ့မွ ေငါက္ခနဲထထိုင္ မင္းသား၊ မင္းသမီးအကေကာင္းလွ်င္ လက္ခုပ္တီး။ လူျပက္ေတြျပက္တာသေဘာက်ၿပီး တ၀ါး၀ါး တဟားဟားရယ္ရင္း အိပ္ခ်င္ေျပရျပန္သည္။
    စာအုပ္တို႔၊ ရုပ္ရွင္တို႔ဆိုသည္က တစ္ခါရိုက္ႏွိပ္ထုတ္လုပ္ထားၿပီးလွ်င္ ၿပီးသည္။ အရာရာသည္ မူလအတိုင္း အစဥ္အၿမဲပံုေသရွိေနသည္။ ဇာတ္သဘင္မွာက်ေတာ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ဇာတ္၀င္သီခ်င္း စသည္တို႔မွာ ပံုေသျဖစ္ေသာ္လည္း ေန႔စဥ္ လူကိုယ္တိုင္ထပ္တလဲလဲကျပရျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းသား ေနမေကာင္းသည့္ေန႔ႏွင့္လည္း ႀကံဳႏိုင္သည္။ မင္းသမီးအသံ၀င္သည့္အခါႏွင့္လည္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ စင္ေပၚ ေရာက္မွ တစ္စံုတစ္ခုမွားသြားလွ်င္ ျပန္ျပင္လို႔မရ။
    တစ္ခုေတာ့ရွိ၏။ စင္ေပၚမွာ မင္းသား၊ မင္းသမီးငိုခ်င္းခ်ေနသည္ကိုၾကည့္ၿပီး ပရိသတ္မွာ မ်က္ရည္ မဆည္ႏိုင္ျဖစ္ရသည္။ ကျပေနသူေတြအဖို႔ေတာ့ ညစဥ္ညတိုင္း ငိုခ်င္းခ်ေနရ၍ ရိုးေနၿပီ။ မ်က္ရည္တစ္စက္ေတာင္ စို႔ထြက္ျခင္းမရွိေၾကာင္းကိုေတာ့ ပရိသတ္က မသိရွာေခ်။

                                                                                               * * * * *

    နတ္ကႏၷားပြဲၾကည့္သည့္ပရိသတ္သည္ တစ္မူထူးျခား၏။ တကယ္ေတာ့ နတ္မ်ားသည္ အႏုပညာရွင္မ်ားမဟုတ္ၾကေခ်။
    အကယ္၍ ဟုတ္ခဲ့လွ်င္ သူတို႔သည္ ခုေခတ္စကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ 'ရွဲဒိုး'မ်ားသာျဖစ္ၾက၏။ သူတို႔ကိုယ္စား လူမ်ားက ကျပေပးရေသာေၾကာင့္ပင္။
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုင္းသံ၊ ဗံုသံေတြထဲတြင္ နတ္ဆိုင္း၊ နတ္ဒိုးသည္ လူတို႔ကို စိတ္လႈပ္ရွား အတက္ၾကြဆံုးျဖစ္ေစတာေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္၏။
    ဤသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ စည္းခ်က္၏ ထူးျခားမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။ နတ္ဒိုး၏စည္းခ်က္မွာ လူ႕ႏွလံုးခုန္သံ စည္းခ်က္ႏွင့္တူသည္။ နတ္ဒိုးသံကိုနားေထာင္ရင္း ႏွလံုးစည္းခ်က္ႏွင့္ ဆိုင္းသံစည္းခ်က္တို႔ တစ္ထပ္တည္း က်ေသာအခါ စိတ္လႈပ္ရွားလာရသည္။
    ဆိုင္း၏စည္းခ်က္က တျဖည္းျဖည္းျမွင့္ တျဖည္းျဖည္းျမန္လာရာမွ ရုတ္တရက္ အျမင့္ဆံုးသို႔ ခုန္တက္လိုက္ေသာအခါ စည္းခ်က္ႏွင့္ညီေနၿပီျဖစ္ေသာ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကလည္း အျမင့္ဆံုးသို႔ လိုက္တက္ရ၏။ ထိုအခို္က နတ္၀င္ပူးသည့္အခ်ိန္ပင္ျဖစ္၏။
    နတ္ကႏၷားပြဲၾကည့္သည့္ပရိသတ္အဖို႔ သူမ်ားႏွင့္မတူဘဲ အထူးအခြင့္အေရးတစ္ခု ရႏိုင္သည္။ နတ္ဒိုးသံေၾကာင့္ စိတ္ၾကြလာေသာအခါ ကိုယ္တိုင္၀င္ကလုိ႔ရျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။

                                                                                               * * * * *

    ပရိသတ္ဆိုသည္မွာ အႏုပညာႏွင့္ပတ္သက္ေသာကိစၥေတြမွာသာ ရွိသည္မဟုတ္။ တျခားနယ္ပယ္ ေတြမွာလည္းရွိသည္။
    ဥပမာ - အားကစားပြဲမ်ား။
    လက္ေ၀ွ႔ၾကည့္ေသာပရိသတ္မ်ားမွာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သူမ်ားမဟုတ္ၾက။ ဒါကို အျပစ္ေျပာလို႔မရေခ်။
    ထိုးတာ ႀကိတ္တာၾကည့္ခ်င္လို႔ လက္ေ၀ွ႔ပြဲလာျခင္းျဖစ္၏။ လက္ေ၀ွ႔ပြဲဆိုသည္မွာ ႏွစ္ပါးသြား မဟုတ္။ တကယ္ထိေအာင္ထိုးမွ ႀကိဳက္သည္။ ကြဲလွ်င္၊ ေသြးထြက္လွ်င္ ပိုႀကိဳက္သည္။ အလဲထိုးႏိုင္လွ်င္ကား ၾသဘာသံ မဆံုးေတာ့။ လက္ေ၀ွ႔ပြဲဆိုၿပီး တို႔ကနန္း ဆိတ္ကနန္းလုပ္ေနလွ်င္၊ မထိေအာင္ ေရွာင္ထိုးေနလွ်င္ ပရိသတ္က ေအာ္ဟစ္ေလွာင္ေျပာင္ၾကလိမ့္မည္။ လုပ္ပြဲႀကီးဆိုၿပီး ဆူၾကလိမ့္မည္။ လက္ေ၀ွ႔ပြဲမွာ သေရပြဲဟူ၍မရွိစေကာင္းေခ်။
    ေဘာလံုးပြဲက်ေတာ့ ရသစံုသည္။ လွလွပပကစားကြက္ကေလးေတြ႕လွ်င္ ေက်နပ္အားရျဖစ္၏။ ဂိုးသြင္းလိုက္ရာ ဂိုးၿပီထင္ၿပီးမွ တိုင္ထိၿပီးျပန္ထြက္လွ်င္ ဟာခနဲ ရင္သပ္ရႈေမာျဖစ္ရသည္။ ေဘးထြက္ သြားလွ်င္ ေဒါသျဖစ္ရသည္။ လူကၽြံေနလွ်င္ ေဘာသူခိုးဆိုၿပီး ေအာ္ဟစ္ေလွာင္ေျပာင္မည္။ ဒိုင္လူႀကီး အဆံုးအျဖတ္မွားလွ်င္ ၀ိုင္းဆဲမည္။ စည္းၾကပ္ဒိုင္အလံေထာင္တာမွားလွ်င္ ေျပာင္းဖူးရိုးႏွင့္ေပါက္မည္။
    တစ္ခုေတာ့ရွိ၏။ ၀တၳဳတို႔၊ ရုပ္ရွင္တို႔မွာ ပရိသတ္က ႀကိဳတင္မသိသည့္တိုင္ေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ဇာတ္သိမ္းမည္ဆိုတာကေတာ့ သတ္မွတ္ျပဌာန္းၿပီးရွိႏွင့္သည္။ ေဘာလံုးပြဲမွာကား မည္သို႔မည္ပံု ဇာတ္သိမ္းမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မသိႏိုင္။ ပရိသတ္သာမဟုတ္၊ ဒိုင္လူႀကီးလည္းမသိ။ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ကစားေနသူမ်ားပင္လွ်င္ ႀကိဳတင္မသိႏိုင္ၾကေခ်။
    အားကစားပြဲတိုင္းတြင္ ပရိသတ္သည္ ဘက္လိုက္စၿမဲျဖစ္၏။ မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာဘက္သို႔ အားေပးၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ဖက္အသင္းတို႔ကို သက္ဆိုင္ရာပရိသတ္က အၿပိဳင္အဆိုင္အားေပးရင္း ပရိသတ္ခ်င္း ထေဆာ္ၾက ခ်ၾကတာမ်ဳိးလည္းရွိ၏။
    ပရိသတ္အားလံုးလည္း တညီတညြတ္တည္းအားေပးၾကၿပီး ကစားသူအခ်င္းခ်င္းလည္း ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္အားကစားတစ္ခုသာရွိ၏။
    ျမန္မာ့ရိုးရာျခင္းလံုးကစားျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။

မင္းလူ
(စာေပဂ်ာနယ္အထူးထုတ္၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၉၀)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...