Sunday, August 26, 2012

ကံ့ကူလက္လွည့္


ကြ်န္ေတာ္ တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ အမွုထမ္းခဲ့ဖူးပါသည္။ စာသင္ျကားပို့ခ်မွုတြင္လည္း အေျပာအေဟာ အသင္အျကားေကာင္းသည္ဟု အတန္အသင့္ နာမည္ရခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္မေရာက္ေသးမီကလည္း ေတာင္တြင္းျကီးျမိဳ့၊ မိုးထိအလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ အလယ္တန္းျပဆရာအျဖစ္ နွစ္နွစ္၊ သံုးႏွစ္ခန့္ အမွုထမ္းခဲ့ဖူးပါေသးသည္။ ထိုစဥ္ကလည္း သင္ျကားမွုနွင့္ ပတ္သက္၍ အတန္အသင့္ နာမည္ရခဲ့သည္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ျကြား၀ါေနျခင္းဟု မထင္ပါနွင့္။ ကြ်န္ေတာ့္အဖို့ ဘာမွ် ပင္ပင္ပန္းပန္း ျကိုးစားမေနဘဲ ထိုသို့ အဆင့္ေလာက္ထိေအာင္ ေရာက္နိုင္ခဲ့သည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေျကာင့္ ေတာ္ရံုတန္ရံု စာသင္ေကာင္းသည္ ဆိုေသာဆရာမ်ိဳးကိုလည္း “ေျသာ္…စာသင္ေကာင္းတယ္ဆိုပဲ” ဟုေအာက္ေမ့လိုက္ရံုမွ်သာရွိပါသည္။

စာသင္ျကားမွုနွင့္ ပတ္သက္၍ ကြ်န္ေတာ္ေျကာက္ဒူးတုန္ျပီး လန့္သြားေလာက္ေအာင္ ျကံုရသည္မွာ ၁၉၆၃-၁၉၆၄ တစ္၀ိုက္ေလာက္ဆီက ျဖစ္ပါသည္။
သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာျဖစ္ေနေလျပီ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းပိတ္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ အေျကာင္းေျကာင္းေျကာင့္ ေက်ာင္းပိတ္လိုက္လၽွင္ ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ့္ ဇာတိ ေတာင္တြင္းျကီးျမိဳ့ သုိ့ ျပန္သြားေလ့ရွိပါသည္။ ေတာင္တြင္းျကီးျမိဳ့ သုိ့ျပန္ေရာက္သြားလိုက္လွ်င္လည္း ကြ်န္ေတာ္အမ်ားဆံုး အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာေနရာမွာ ေရႊအင္းေတာင္ဘုရားျကီး ရင္ျပင္ေပၚရွိ “ အမ်ိဳးသားျပတိုက္” တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ျပတိုက္ကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္လညး္ အမွုေဆာင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ တက္ျကြစြာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ ထည့္သြင္းထားျကပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ရန္ကုန္တြင္ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ ရွိသည္တို့ကို လုပ္ေဆာင္ေပးရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို့ အမွုေဆာင္အဖြဲ့မွ တက္ျကြစြာ လွဳပ္ရွုားသူမ်ားတြင္ မိုးထိေက်ာင္းက မူလတန္းျပဆရာ “ဦးဥာဏ္စိန္” တစ္ေယာက္လည္း ပါ၀င္ပါသည္။ မိုးထိေက်ာင္းနွင့္ ေရႊအင္းေတာင္ဘုရားမွာ ကပ္လ်က္ရွိေနသည္ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ ျပတိုက္ဘက္သို့ သြားလွ်င္ ဆရာကိုဥာဏ္စိန္ဆီသို့ ၀င္သြားေလ့ရွိပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္က မူလကေတာ့ အနုပညာနည္းျပ(ပန္းခ်ီနည္းျပ) ဆရာျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဘာေျကာင့္ရယ္မသိ၊ ပန္းခ်ီနည္းျပဆရာမ်ားကိုလည္း စာသင္ဆရာလုပ္လိုက္ေသာေျကာင့္ သူက မူလတန္းဆရာအျဖစ္ “သူငယ္တန္း”ကို သင္ျကားေနရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္က သူနွင့္ေထြရာေလးပါး စကားေျပာခ်င္ေသာေျကာင့္ သူ့အခန္းဆီသို့ လုိက္သြားပါသည္။ သူသင္ျကားေနသည္ကို အမွတ္မထင္ တေစ့တေစာင္း လွမ္းျကည့္ေနမိသည္။ ဘာစာမွသင္သည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သင္ပုန္းေပၚတြင္ အရုပ္တစ္ရုပ္ေရးေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ အရုပ္က မတ္တပ္ရပ္ေနေသာ လိပ္ရုပ္။ ထိုစဥ္က ကာတြန္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ေတြ့ရေသာ ဖိုးေ၇ႊလိပ္မွန္း ကြ်န္ေတာ္သိလုိ္က္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္သာ သိသည္မဟုတ္ပါ။ သူ့ တပည့္ကေလးေတြကလည္း သိျကပါသည္။ “ေဟး…ဖိုးေရႊလိပ္ကြ” စသည္ျဖင့္ ေအာ္ျကပါသည္။ သူက ထိုလိပ္ရုပ္၏ လက္ထဲသို့ တုတ္ေကာက္တစ္ခု တပ္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ ကေလးေတြက “တုတ္ေကာက္နဲ့ကြ” ဟုေအာက္လိုက္ျပန္ပါသည္။ ပါးစပ္တြင္ ေဆးတံတပ္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ ကေလးေတြက “ေဆးတံနဲ့ ေဟ့” စသည္ျဖင့္ ေအာ္လိုက္ျပန္ပါသည္။
ထိုအရုပ္ေရးျပီးမွ ကိုဥာဏ္စိန္က အတန္းထဲရွိ ကေလးမ်ားဘက္လွည့္ျပီး “တစ္ေန့မွာ ဖိုးေရႊလိပ္ဟာ မနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာတယ္။ အဲဒီလိုနဲ့ လမ္းမွာ ဘယ္သူနဲ့ ေတြ့သလဲ ဆိုေတာ့ …ဟုေျပာလိုက္ျပီးေနာက္ သင္ပုန္းတစ္ဘက္စြန္းတြင္ အရုပ္တစ္ရုပ္ကို ေရးေနျပန္ပါသည္။ ကေလးေတြသာမဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေစာင့္ျကည့္ေနမိပါသည္။ သူဆြဲေနေသာပံုမွာ တစ္စတစ္စ ပံုေပၚလာပါသည္။ ကေလးေတြက “ယုန္ကေလး” ဟု တေပ်ာ္တပါးျကီး ေအာ္လိုက္ျကျပန္ပါသည္။  ယုန္ကိုလည္း ဟိုဟာတပ္၊ သည္ဟာဆင္လိုက္ရာ မ်က္မွန္နဲ့ အထုပ္အပိုးနဲ့ ျဖစ္သြားျပန္ပါသည္။ သူက တစ္ခုခု ဆင္ေပးလိုက္တိုင္း ကေလးေတြကလည္း  တေသာေသာနွင့္ သေဘာက်ေနျကပါသည္။ သူက ဆက္၍ “အဲဒီလို ဘဘျကီးဦးေရႊယုန္နဲ့ ေတြ့လိုက္ေတာ့ ဖိုးေ၇ႊလိပ္က ဘယ္လိုလဲ ဘဘျကီးရဲ့ ဘယ္ျကြမလို့လဲလို့ ေမးလိုက္တယ္” 
ေရွ့ေလ်ာက္ျပီး သူူဆက္ေျပာေနသည္ေတြကို ကြ်န္ေတာလည္းမမွတ္မိေတာ့ပါ။
အမွန္အတိုင္းေျပာရလွ်င္ ဘာရယ.္မဟုတ္၊ သူ့ပါးစပ္ထဲေ၇ာက္လာသမ်ွ သူစိတ္ကူးေပါက္သမွ်ေတြကို ပံုလိုလို ဘာလိုလုိ လုပ္ျပီး ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာကိုဥာဏ္စိန္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ျမင္လိုက္ေတာ့ သူ့ဘာသာသူ သေဘာက်စြာ ရယ္လိုက္ျပီး “လာေလဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားေကာ နားေထာင္သြားပါဦးလား”တဲ့
“ေတာ္ပါျပီဗ်ာ၊ ေက်ာင္းဆင္းရင္သာ ဘုရားေပၚလာခဲ့ပါ” ဟု ရယ္ေမာေျပာဆိုျပီး ထြက္လာခဲ့ပါသည္။
ေနာက္တေန့ သူ့စာသင္ခန္းထိ ေရာက္သြားျပန္ေတာ့သည္။ ထိုနည္းတူ အရုပ္ေတြေရးျပီး ေပါက္တက္ကရ ပံုျပင္လိုလို ဘာလိုလိုေတြ ေျပာေနတာကိုပဲ ေတြ့ရျပန္ပါသည္။သံုးေလးရက္ေလာက္ရွိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မေနနိုင္ေတာ့ဘဲ…. “ခင္ဗ်ား ဘာစာသင္တာမွလည္း မေတြ့ရပါကလားဗ်” ဟု ရယ္ကာေမာကာ ေမးလိုက္ေတာ့
“စာသင္တာ ဟာ အေရးျကီးတာမွတ္လို့ဗ်ာ၊ ဘယ္အခ်ိန္သင္သင္ ရတဲ့ ကိစၥ၊” ဟုရယ္ျပီး ေျပာပါသည္။ ျပီးမွ “တကယ္ေျပာတာဗ်…. စာသင္တာ ဘယ္အခ်ိန္သင္သင္ျဖစ္တယ္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ကေလးေတြ ေပ်ာ္ေနဖို့ လိုတယ္။ ေက်ာင္းကို ေျကာက္စရာျကီးလို့ ေအာက္ေမ့မသြားဖို့ အေရးျကီးတယ္ဗ်။ ေက်ာင္းေပ်ာ္ေအာင္လုပ္ေနရတာဗ်”
ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ “အင္း…သူေျပာတာလညး္ဟုတ္သားဘဲ” ဟု ေတြးလိုုက္မိသည္။ ေနာက္တေန့ ေရာက္သြားေတာ့ သူလုပ္ပံု ကိုင္ပံုကိုျကည့္ခ်င္သည္နွင့္ ေက်ာင္းခန္း အျပင္ဘက္ ျပတင္းေပါက္နားတြင္ ထိုင္ခံုကေလးတစ္လံုးကိုခ်ျပီး ျကည့္ေနမိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္အလန့္ဆံုးကိစၥကို ထိုေန့တြင္ ေတြ့ရပါေတာ့သည္။
ေရွ့ဆံုးတန္းက ကေလးတစ္ေယာက္မွာ တအီအီနွင့္ ငိုေနပါသည္။ သူဆြဲေနေသာ အရုပ္ေတြကိုလည္း မျကည့္၊ စာသင္ခန္း အျပင္ဘက္သို့သာ တျကည့္ျကည့္လုပ္ျပီး တအီအီ ငိုေနပါသည္။ ကေလးျကည့္ရာဆီကို လွမ္းျကည့္လိုက္ေတာ့ မန္က်ည္းပင္ရိပ္တြင္ ထိုင္ေနေသာ မိန္းမျကီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ့ရပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္ကလည္း ထိုကေလးကို ရွိသည္ပင္မေအာက္ေမ့၊ သူ့ဘာသာသူ အရုပ္ေတြေရးလိုက္၊ ပံုေျပာလုိက္ လုပ္ေနပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ထိုကေလးကိစၥကို  ကိုဥာဏ္စိန္ဘာလုပ္မလဲ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ျကည့္ေနမိပါသည္။ အေတာ္ေလးျကာေတာ့ ကိုဥာဏ္စိန္က ျပတင္းေပါက္မွ အျပင္သို့ လွမ္းျကည့္လိုက္ျပီး…
“ေဒၚေအးသာ စိတ္ခ်လက္ခ် ျပန္စမ္းပါ။ ခင္ဗ်ားမရွိရင္ ခင္ဗ်ားေျမးကို က်ဳပ္ထိန္းနိုင္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရွိေနလို့ကေတာ့ ဒီေကာင္ တစ္သက္လံုး အငိုတတ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”
ထိုသို့ ေျပာလုိက္ေသာအခါမွ ဟိုေကာင္ကေလးလည္း အသံျမွင့္ျပီး စီခနဲ ငိုလိုက္ျပန္ပါေတာ့သည္။ အဘြားျဖစ္သူ အေဒၚျကီးကလည္း သူ့ေျမးကို သံေယာဇဥ္မျဖတ္နိုင္ဘဲ ေပကပ္ကပ္ လုပ္ေနပါသည္။
“ခက္တယ္ဗ်ာ…. ကေလးေတြကို ထိန္းရတာ က်ဳပ္က မေျကာက္ပါဘူး။ အဲဒီလုိ အဘြားျကီးေတြကို ထိန္းရတာ အခက္ဆံုးပဲ” ဟု  ညည္းသလို ကြ်န္ေတာ့္ကိုလွမ္းေျပာပါသည္။
“ကဲ မျပန္ခ်င္ရင္ေနဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ကေလးမျမင္ေလာက္တဲ့ ေနရာ ဟိုဘက္ေထာင့္ကြယ္မွာျဖစ္ျဖစ္ သြားေနစမ္းပါ”
ကိုဥာဏ္စိန္ အထပ္ထပ္ေျပာမွ အဘြားျကီးလည္း မသြားခ်င္သြားခ်င္ ေထာင့္ကြယ္ ကေလးသို့ ထြက္သြားပါသည္။ သုူ့အဘြားကို မျမင္လိုက္ရေတာ့ ဟိုခ်ာတိတ္ကလည္း ငိုလို္က္သည္မွာ တစ္တန္းလံုး သူ့ကို ၀ိုင္းျကည့္ေနျကရေအာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ သူ့အရုပ္ေတြကို ဆက္ျပီးေရးေနျပန္သည္။ ကေလးေတြကလည္း ေခြးရုပ္ကေလးကြ၊ ေျကာင္ရုပ္ကေလးကြ စသည္ျဖင့္ ေအာ္လိုက္ျကျပန္သည္။ ဟိုခ်ာတိတ္က ေတာ့ သူမ်ားေတြေအာ္လိုက္မွ ကေယာင္ကတမ္း ခဏေလာက္ အငိုရပ္လိုက္ျပီး အရုပ္ကို လွမ္းျပီးျကည့္လိုက္သည္။ ျပီးေတာ့ အျပင္ဘက္လွမ္းျကည့္၊ အဘြားကို ရွာျပီးေနာက္ တအီအီ ငိုျပန္ပါေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ထိုကေလးနွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ကို ျကည့္ျပီး စိတ္အိုက္လွပါျပီ။ ငါဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲ ေတြးလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ဘာမွ မလုပ္တတ္ပါ။ ရိုက္နွက္ပစ္လိုက္ရေအာင္ ကလည္း တကယ့္ လူမမည္ကေလးကို ဒီလိုလုပ္လို့ ျဖစ္နုိင္ပါမည္လား။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။ အရုပ္ေတြေရးလိုက္၊ ပံုျပင္ေတြလိုလိုေျပာလိုက္၊ ဟိုခ်ာတိတ္ကလည္း ငိုျမဲပါပဲ။
အေတာ္ေလးျကာေတာ့ ကိုဥာဏ္စိန္ကလည္း စိတ္ကုန္လာပံုမ်ိဳးနွင့္ ထိုကေလးကို စိုက္ျကည့္ေနပါသည္။ သို့ေသာ္လည္း သူ့မ်က္နွာက ျပံဳးစိစိပါပဲ။ ဟိုေကာင္က သူ့ကို ဆရာစိုက္ျကည့္ေနမွန္းသိေတာ့ ခဏမ်ွ ဆရာကိုျပန္ျကည့္ျပီး အငိုတိတ္သြားပါသည္။ ျပီးေတာ့ စီခနဲ့ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ျကီး ငိုလိုက္ျပန္ပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္က အတန္းဘက္လွည့္ျပီး ကေလးမ်ားအား…. “ေဟ့ေကာင္ေတြ…. မင္းတို့ေတြ့တယ္မဟုတ္လား၊ ဒီေကာင္ ေက်ာင္းေရာက္ျပီ ဆိုကတည္းက ငိုတာ ခုထက္ထိ မတိတ္ဘူးကြ။ ဒီေကာင္မွာ “အငို” ေတြ အမ်ားျကီးပါလာတယ္။ သူတစ္ေယာက္တည္း ငိုေနလို့ကေတာ့  ကုန္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မင္းတို့ပါ ၀ိုင္းျပီး ငိုေပးလိုက္ျကစမ္းကြာ။ ဒါမွ သူ့အငိုေတြ ျမန္ျမန္ကုန္မွာ”
က်န္တဲ့ ေကာင္ေတြကည္း သေဘာေပါက္ျမန္လိုက္တာ မေျပာပါနဲ့ေတာ့။ တစ္တန္းလံုး မ်က္စိကို လက္ဖမိုးနွင့္ ပြတ္ျပီး တအီအီ ငိုခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္ျကသည္မ်ာ ကြ်တ္ကြ်တ္ညံသြားပါေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္လည္း အသံထြက္ေအာင္ရယ္ေနမိပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္က သူ့ေဘးက ကေလးေတြကိုျကည့္ျပီး ေျကာင္ေတာင္ေတာင္နွင့္ တိတ္သြားေတာ့ ပို၍ ပင္ ရယ္မိပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္က …
“ဟိုး…ေတာ္ျပီ အငိုေတြ ကုန္သြားျပီ” ဟု လက္တားျပီး ေအာ္လိုက္ေတာ့ ကေလးေတြက တ၀ါး၀ါးရယ္ေမာျပီး အငိုရပ္သြားျကပါသည္။
ဟိုအေကာင္လည္း ကေယာင္ကတမ္း အငို ရပ္သြားျပီး က်ီးျကည့္ေျကာင္ျကည့္ ျဖစ္ေနပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ သူ့ကို လွည့္လို့မွ်ပင္မျကည့္ေတာ့ဘဲ သူ့ဘာသာ အရုပ္ေတြေရးလိုက္ ပံုျပင္ကို ေျပာလိုက္ လုပ္ေနျပန္ပါသည္။ ဟိုငနဲကေလးကလည္း သူေျပာေနသည့္ပံုျပင္ကို နားေထာင္သလုိလုိလုပ္လုိက္၊ အရုပ္ေတြကိုျကည့္လို္က္လုပ္ေနပါသည္။ခဏျကာေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ျပီး သတိရလိုက္ျပန္သည္မသိ၊ အီခနဲ ငိုလိုက္ျပန္ပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္က….။
“ဟ…အငိုေတြ မကုန္ေသးဘူးကြ၊က်န္ေသးတယ္” ကိုဥာဏ္စိန္ စကားဆံုးေအာင္ပင္မေျပာလိုက္ရပါ။ တစ္တန္းလံုးတေပ်ာ္တပါးျကီး ၀ိုင္း၀န္းျပီး ငိုခ်င္ေယာင္ေဆာင္လိုက္ျကျပနပါသည္။ သူတို့တစ္ေတြက သည္လိုငိုလိုက္ရျခင္းကို ပင္ အရသာေတြ့ေနျကပံု ေပၚေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သူတို့ကိုျကည့္ျပီး ရယ္လို့သာ ေနရပါေတာ့သည္။
ဟိုငနဲေလးလည္း မငို၀ံ့ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ပင္ျဖစ္သြားပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္၏ စကားနွင့္ဆိုလွ်င္ေတာ့ “အငို”ေတြ ကုန္သြားျပီေပါ့။
ကြ်န္ေတာ္ သည္ အထက္တြင္ေျပာျပခဲ့သည့္အတိုင္း တကၠသိုလ္က ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သို့ေသာ္ ထိုကေလးငယ္၏ျပသနာကို ျကည့္ျပီး ေခါင္းေျခာက္လိုက္သည္မွာ မေျပာတတ္ေအာင္ပင္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ “ဒီကေလးကို အငိုတိတ္ေအာင္လုပ္ပါ။ မလုပ္နိုင္ရင္ မင္းကိုသတ္မယ္” ဟုဆိုလာလ်ွင္ ကြ်န္ေတာ္ေသဖို့သာလွ်င္ရွိပါသည္။ ဘာမွ် တတ္နိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ေက်ာင္းဆင္းလို့ ကြ်န္ေတာ္နွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ ဘုရားဘက္သို့ထြက္လာျကေတာ့…“ကိုဥာဏ္စိန္…ခင္ဗ်ား ေတာ္တယ္ဗ်။ ဟိုေကာင္ အငိုတိတ္သြားေအာင္ လုပ္နို္င္တာ သိပ္သေဘာက်တာပဲ။ က်ဳပ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတာနဲ့ ဒုကၡအျကီးအက်ယ္ေရာက္ေနမွာ”
“ဒီလိုပဲေလဗ်ာ…သင့္သလို ျကည့္တြယ္လိုက္ရတာပဲ”
သူကေတာ့ ဒီလုိပဲ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ေျပာပါသည္။ တကယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အဖို့ ခပ္ေပါ့ေပါ့ကိစၥ လံုး၀မဟုတ္ပါ။ ေျကာက္စရာ ဧရာမကိစၥျကီးျဖစ္ေနတာ အမွန္ပါ။
ကြ်န္ေတာ့္အဖို့ သူငယ္တန္းသင္ျကားမွူကို စိတ္၀င္စားေနပါျပီ။ တစိမ့္စိမ့္ေတြးျပီး လန့္ေနသေလာက္ အထင္ျကီးေနမိပါျပီ။
ေနာက္တစ္ေန့ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ဟိုခ်ာတိတ္ကိ ုသတိထားျပီး ျကည့္လိုက္မိပါသည္။ ငိုေတာ့ ငိုထားဟန္တူပါသည္။ သူ့ အဘြားကိုေတာ့ မေတြ့ရပါ။ ကြယ္ရာေထာင့္တစ္ေနရာရာတြင္တ စိုးရိမ္ရိမ္ ေစာင့္ေနလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္၏္ သင္ခန္းစာကေတာ့ တစ္ဆင့္တက္သြားပါျပီ။ သူ့ အမူအရာက ျမဴးျမဴးရႊင္ရႊင္၊ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ၊ ေပ်ာ္စရာျကီး။ အသံကလည္း ျကည္ျကညခ်ိဳခ်ိဳ။
“ကဲ…ဒီေန့ေတာ့ မင္းတို့ကို ဆီးသီးေကြ်းမယ္။ ဆီးသီး စားျကမလားေဟ့”
“စားမယ္” တအုပ္ျကီး ေအာ္ျပီး ေျဖလိုက္ေသာအသံ။
“ဆီးသီးစားခ်င္တဲ့သူ လက္ညိဳွးေထာင္”
တစ္တန္းလံုး လက္ေထာင္ျကပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္ကို သတိထားျပီး ျကည့္လိုက္ေတာ့ သူမ်ားလို လက္မေထာင္ပါ။ ကိုယ့္ကို ေ၇ွ့ခပ္ကိုင္းကိုင္းညြတ္ျပီး ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ကို ေမာ့ျကည့္ေနပါသည္။ “ဆီးသီးတကယ္ေကြ်းမွာလား” ဟုစဥ္းစားေနပံုရပါသည္။ သူသာမဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကိုဥာဏ္စိန္ကို ဘာေတြ အျကံအဖန္လုပ္ဦးမလဲဟု ေတြးေနမိပါသည္။ ဘယ္လိုမွ မွန္းလို့ မရရိုးအမွန္ပါ။
ကိုဥာဏ္စိန္ အလုပ္စပါျပီ။
သင္ပုန္းေပၚတြင္ လိေမၼာ္သီးေလာက္ “၀”လံုးတစ္ခုကို ၀ိုင္းစက္ေနေအာင္ ေရးလိုက္ပါသည္။ ထို“၀”လံုးေပၚတြင္ အညွာကေလး တစ္ခ်က္ တပ္လုိက္ပါသည္။
“ကဲ…ေဟာသည္မွာ ဆီးသီးတစ္လံုး ဘယ္သူအလ်င္စားမလဲ”
ကြ်န္ေတာ္စားမယ္၊ ကြ်န္မစားမယ္ ဟူေသာ အသံမ်ား ညံသြားပါသည္။
“ဟုတ္ျပီ…မင္းက အငယ္ဆံုးမို့ မင္းကို အရင္ေကြ်းမယ္။ ေရာ့…စားစမ္း” ဟုေျပာျပီး သင္ပုန္းေပၚက ဆီးသီးရုပ္ကို လက္နွင့္ ယူခ်င္ေဆာင္၍ ခပ္ငယ္ငယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းပစ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ထိုကေလးက ဆီးသီးကို ဖမ္းယူေလ ဟန္ေဆာင္၍ ပါးစပ္ထဲထည့္လိုက္ဟန္ေဆာင္ျပီး “ျမြမ္ျမြမ္” နွင့္ စားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ပါသည္။ တစ္တန္းလံုး တ၀ါး၀ါးရယ္ျကပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္လည္းစားမယ္” “ကြ်န္မလည္းေပးပါအံုး” စေသာ အလုအယက္ ေတာင္းဆိုသံမ်ားမွာ ဆူညံေနပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္က ဆီးသီးေတြကို ေရးလိုက္၊ ပစ္ေပးလိုက္၊ တျမြမ္ျမြမ္နွင့္ စားလိုက္ျကနွင့္ တကယ့္ေပ်ာ္စရာျကီးပါပဲ။
“ခ်ိဳရဲ့လားေဟ့”
“ခ်ိဳတယ္ဆရာ”
“ကဲ..ဟိုအေကာင္လည္း အငိုကုန္သြားျပီ။ မင္းလည္း တစ္လံုးစားလိုက္ဦး” ကိုဥာဏ္စိန္က ဆီးသီးတစ္လံုးကို ေကာက္ေရးလိုက္ျပီး ဟိုခ်ာတိတ္ကို လွမ္းပစ္ေပးလိုက္ေယာင္ျပဳလိုက္ပါသည္။
ခ်ာတိတ္က ေျကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္ေနေသး၍ ဘာမွမလုပ္ပါ။ “ သူက မစားခ်င္ေသးဘူးတဲ့၊ မင္းက ယူစားလို္က္စမ္းကြာ” ဟုေဘးက ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေျပာလိုက္ေတာ့ ထိုကေလးကလည္း အလြယ္တစ္ကူပင္ ေကာက္စားခ်င္ေယာင္ခ်င္ေဆာင္လိုက္ပါသည္။
သင္ပုန္းေပၚတြင္လည္း ဆီးသီးေတြ ျပည့္ေနပါျပီ။ သင္ပုန္းကို ဖ်က္လိုက္ပါသည္။ ဆီးသီးအသစ္တစ္လံုးကို ေရးလိုက္ပါသည္။ ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ မဟုတ္ပါ။ ဘဲဥ ပံုလိုလို ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ျဖစ္ပါသည္။
“ဒီဆီးသီးက မ၀ိုင္းဘူး၊ အခ်ဥ္မိ်ဳးကြ၊ ေရာ့ စားျကည့္စမ္း မခ်ဥ္ဘူးလား” ကေလးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းပစ္ေပးလိုက္ေတာ့ စားခ်င္ေယာင္ေဆာင္၊ ရွံဳ့မဲ့ျပီးမွ…. “ခ်ဥ္တယ္ဆရာ” ဆိုေတာ့ အားလံုးက သေဘာက်ျပီး ရယ္ျကပါသည္။
ဤသို့ ဆီးသီးပိန္ပိန္ေတြ၊ ရွဳံ့တြတြ၊ ရွည္ရွည္ေတြေရးျပီး ပစ္ေပးလိုက္လွ်င္ ကေလးေတြက ခ်ဥ္တယ္ဆရာ ဟုေျပာျပပါသည္။ ၀ိုင္း၀ိုငး္စက္စက္ ဆီးသီးကို ေရးေပးလိုက္လွ်င္ ကေလးေတြက ခ်ိဳတယ္ဟုေျပာျကပါသည္။
ကေလးေတြ ဆီးသီးစားတမ္း ကစားရသည္ကို ေပ်ာ္ေနျကသည္မွာေတာ့ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ နွစ္ေယာက္ ျပတိုက္ရွိရာဘက္ကို ထြက္လာျကေတာ့…
“ဟိုခ်ာတိတ္ ဒီေန့ေတာ့ မငိုေတာ့ဘူးဗ်” “သူ့အဘြားကို ိမျမင္ရေတာ့လို့ေပါ့ဗ်ာ” အိမ္က လူျကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ပါလာရင္ ဒီိလိုငိုေနတတ္ျကတယ္ဗ်။ လူျကီးေတြ မပါရင္ ခဏပါပဲ။ ကေလးေတြပဲဗ်ာ၊ ခဏရွိေတာ့ သူတို့ ကေလးခ်င္း ကစားျက၊ သူမ်ားကစားတာကို ျကည့္ျကနဲ့ပဲ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ခက္ေနတာက လူျကီးေတြဗ်၊ အထူးသျဖင့္ အဘြားျကီးေတြက အဆိုဆံုးပဲ။ ယာဖ်က္ေတာ့ သခြား၊ ေျမးဖ်က္ေတာ့ အဘြား” ဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ၊ အဘြားျကီးေတြဆိုေတာ့ ေျမးကိုဖ်က္ဖို့ကလြဲလို့ တျခားအလုပ္ကလည္း မည္မည္ရရ မရွိေတာ့ ဘူးမဟုတ္လား”
“ဆရာကို ဘာမွ လာျပီးဆရာ မလုပ္တာ၊ ုျသဇာမေပးတာ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ”
“အံမယ္…အဲဒါမ်ိဳးလည္း တစ္ခါတစ္ေလ ရွိေသးသဗ်၊ သူတို့ကေလး၊ သူတို့ေျမးကို ေရွ့တန္း ဆရာနဲ့ နီးနီး ထားျခင္ျကတာေတြေပါ့။ ကေလးေတြမွာ အရပ္အေမာင္းက တူတာမဟုတ္ဘူးဗ်၊ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က အရပ္နိမ့္တဲ့ ကေလးေတြကို ေရွ့က၊ နည္းနည္းျမင့္တဲ့ ကေလးေတြကို ေနာက္က၊ အတန္းကို ျကည့္လုိက္ရင္ ပတၱလားစီထားသလို ျဖစ္ေနေစခ်င္တယ္။ အဲဒါ သူတို့ကေလးကို ေရွ့ထားေပးပါ၊ ဘာညာနဲ့ လာျပီးေျပာတတ္ျကတယ္။ “ခင္ဗ်ားတို့ ကေလးကိုလည္း သင္ေပးမွာပါ။ မတတ္မွာ မစိုးရိမ္ပါနဲ့ ” လို့ ေျပာယူရတယ္။ သူငယ္တန္းမွာ လူျကီးေတြ အကဲအပါဆံဳးေပါ့ဗ်ာ၊ ဟိုဘက္အထက္တန္းေတြေရာက္ေတာ့လည္း ဂရုစိုုက္မေနျပန္ေတာ့ျပန္ဘူး။ ရယ္စရာလည္း အေကာင္းသား။ ဒီေတာ့ သူငယ္တန္းဟာ မိဘနဲ့ ျပႆနာ အျကံုရဆံုးေပါ့ဗ်ာ”
“သူတို့ သားသမီးကို ရိုက္တာျပဳတာနဲ့ ပတ္သက္လို့လည္းျပႆနာျကံဳျကရမယ္ထင္တယ္”
“တခါတေလလည္း ျကံုရတာေပါ့ဗ်ာ၊ နည္းေတာ့နည္းပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ကိုင္တြယ္တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမ အေပၚမွာလည္း မူတည္တတ္ပါတယ္။ တေန့ကပဲ ခင္ဗ်ားလူ ထြန္းေ၇ႊျကီး သူ့သားကို ေက်ာင္းလာအပ္သြားပါေကာ။ သူေျပာသြားလိုက္ပုံကေတာ့ က်ဳပ္မွာ ရယ္ေတာင္ရယ္ေနရေသးတယ္။ “သူငယ္ခ်င္းေရ”တဲ့။ “ကဲ..ငါ့သားကို မင္းဆီအပ္ခဲ့ျပီ။ လိမၼာေအာင္သာ ျကည့္တြယ္ေပေတာ့ကြာ၊ သူမ်ားေတြကေတာ့ မက်ိဳးမပဲ့ရင္ျ ပီးေရာ၊ ရိုက္ပါဆရာ လို့ ေျပာတာပဲ။ ငါ့သားကိုေတာ့ မလိမၼာရင္ ေဆာ္သာေဆာ္ကြာ၊ မေတာ္တဆ ေသသြားရင္ေတာ့ အလြမ္းေျပျကည့္ရေအာင္ လြယ္အိတ္ကေလးကိုေတာ့ ျပန္ပို့လိုက္ပါကြာတဲ့ေလ”
ကြ်န္ေတာ္ရယ္လိုက္မိပါသည္။
မူလတန္းအထူးသျဖင့္ သူငယ္တန္းသင္ရေသာ ဆရာ၊ ဆရာမတို့၏ ဘ၀ကို ကြ်န္ေတာ္ အလြန္စိတ္၀င္စား ေနမိပါသည္။
ေနာက္တေန့ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားေသာအခါ သင္ခန္းစာ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္သြားသည္ကို ေတြ့ရျပန္ပါသည္။ “ဒီေန့ေတာ့ မင္းတို့က ဆီးသီးေရာင္းျက၊ ငါက ၀ယ္မယ္။ ဆီးသီးငါးလံုးကို တစ္မတ္ေပးမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆီးသီးအခ်ဥ္ေတြကို မ၀ယ္ဘူးေနာ္”
၀လံုးကို၀ိုင္း၀ိုင္းေရးတတ္ေအာင္ေလ့က်င့္ေနျပီျဖစ္ေျကာင္းကြ်န္ေတာ္ သေဘာေပါက္လိုက္ပါသည္။ “ေနာက္ျပီး ေဟာဒီလို ေဟာဒီလိုေရးတဲ့ ဆီးသီးကို မ၀ယ္ဘူး၊ အဲဒီ ဆီးသီးမ်ိဳးေတြက အပုပ္ေတြ”
သူက သင္ပုန္းေပၚတြင္ လက္၀ဲရစ္ ေရးျပလုိက္ပါသည္။ ထိုမွ်မကေသးပါ။ “ဒီလို ေရးရမယ္” ဟု ကေလးမ်ားကို ေက်ာ္ခိုင္းျပီးလ်ွင္ လက္ကို လက္ယာရစ္ျပီး အထပ္ထပ္ေ၀့ျပပါသည္။
“ဘယ္လိုေရးရမလဲ”
“ဒီလို..ဒီလိုေရးရမယ္”
ကေလးေတြကလည္း သူတို့ လက္ကို လက္ယာရစ္ေ၀ွ့ယမ္းျပီး ေအာ္ျကပါသည္။
“ဘယ္လိုေရးရင္ ဆီးသီး အပုပ္လဲ”
“ဒီလို..ဒီလိုေရးရင္ ဆီးသီးအပုပ္” လက္ေတြကို လက္၀ဲရစ္ ေ၀ွ့ျပျကပါသည္။
လက္ယာရစ္ ေရးျခင္း ကို အျကိမ္ျကိမ္ ေ၀ွ့ယမ္းေလ့က်င့္ ျကေစျပီးေနာက္ ဆီးသီး ေတြေရးျကရင္ ခို္င္း လိုက္ျကပါသည္။ ကေလးေတြကလည္း သူတို့ သင္ပုန္းကေလးမ်ားတြင္ အားျကိုးမာန္တက္ ေရးေနျကပါသည္။
၀လံုးကို လက္ယာရစ္ ေရးျကေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးလိုက္သည္မွန္ေသာ္လည္း တကယ္လက္ေတြ့အားျဖင့္ ေရးသည္ မေရးသည္ကို ကိုဥာဏ္စိန္ လိုက္ျပီးစစ္နိုင္သည္ မဟုတ္ေသာေျကာင့္ ဘယ္လိုမ်ား သိနိုင္ပါ့မလဲ ဟု ကြ်န္ေတာ္စိတ္တြင္ ေတြးေနမိပါသည္။
“ေဟာသည္မယ္ ဆရာ၊ သူက ဆီးသီးကို ေဟာဒီလို ေဟာဒီလို ေရးေနတယ္၊ သူ့ဆီးသီးက အပုပ္ျကီးဆရာ”
ကေလးတစ္ေယာက္က လက္ကို လက္၀ဲရစ္ ေ၀ွ့ျပျပီး လွမ္းတိုင္လိုက္ပါသည္။ အတိုင္ခံရေသာကေလးက ခ်က္ခ်င္းဖ်က္ပစ္ျပီး “ဒီလို…ဒီလို ေရးတယ္ဆရာ” ဟု လက္ယာရစ္ ေ၀ွ့ယမ္းျပီး ျပလိုက္ပါေတာ့သည္။
ဒီလို ဆိုေတာ့လည္း သူ့ဟာသူ ျပႆနာက ၇ွင္းသြားသားပဲ ဟု ေအာက္ေမ့လိုက္ပါသည္။ ဆီးသီးငါးလံုးစီေရးျပီးေတာ့ တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္လာျပျကပါသည္။ ကို ဥာဏ္စိန္က ဆီးသီးေတြကို ျကည့္ျပီး ဟိုအလံုးက ပိန္တယ.္။ ဒီအလံုးက မ၀ိုင္းဘူး။ ေနာက္ကို အဲဒီေလာက္ ခ်ဥ္ရင္ မ၀ယ္ဘူး၊ ဒီတစ္ခါေတာ့ ၀.ယ္လိုက္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာျပီး ေျမျဖဴနွင့္ အမွန္ျခစ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ကေလးေတြက ၀မ္းသာအားရ ျပန္သြားျကပါသည္။
အငိုသန္ေသာခ်ာတိတ္လည္း ဆီးသီးငါးလံုးေရးျပီး ေရာက္လာပါသည္။ ုကိုဥာဏ္စိန္က သူ့သင္ပုန္းကို ယူျကည့္လိုက္ျပီး ….
“အံမယ္ ဒီေကာင္က လူက ငိုေပမယ့္ ဆီးသီးကေတာ့ အခ်ိဳသားပဲ။ ဘယ္ဆိုးလို့လဲကြ၊ ” ဟု ခ်ီးမြမ္းျပီး အမွတ္ေပးလိုက္ပါသည္။
ဟိုခ်ာတိ္တ္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျပန္ေျပးသြားပါသည္။ ကေလးအားလံုး မွာ သူ့ထက္ငါ အလုအယက္ ဆီးသီး လာေ၇ာက္ျပျကပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္က မျကာခဏ လာျပီးျပေနသည္ျဖစ္ေသာေျကာင့္… “အံမယ္ ဒီေကာင့္ဆီးပင္က တယ္သီးလိုက္ပါလားဟ၊ ခ်ိဳလည္း ခ်ိဳတယ္ေဟ့”
ခ်ာတိတ္ ေက်ာင္းေပ်ာ္သြားပါျပီ
ကြ်န္ေတာ္လည္း ကိုဥာဏ္စိန္နွင့္ တပည့္မ်ား၏ ဆီးသီးေရာင္းပြဲျကီး ကို ျကည့္ရင္း ေပ်ာ္ေနမိပါသည္။
သို့နွင့္ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္းထိုးလိုက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ့္လြယ္အိတ္၊ ပစၥည္း စသည္တို့ကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သိမ္းယူျကရပါသည္။ သည္အခါတြင္မွ သတိထားျကည့္လုိက္ေတာ့ ေက်ာင္းခန္း ေဘးနာရံ သစ္သားတန္းတြင္ သံခြ်န္ေတြရိုက္ထားျပီး ထီး၊ ဦးထုပ္ စသည္တို့ကို စနစ္တက် ခ်ိတ္ထားျကရေျကာင္းကို ေတြ့လုိက္ရပါသည္။ထိုသို့ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို သူတို့တစ္ေတြ ယူျကျပီးေနာက္ အားလံုး မတ္တပ္ရပ္ေနျကရပါသည္။
“စာအုပ္ပါဘီလား” ကိုဥာဏ္စိန္က ေအာ္ေမးလိုက္ပါသည္။
“ ပါဘာဘီ” ကေလးေတြက ေအာ္ျပီး စာအုပ္ကို ေျမွာက္ျပရပါသည္။
သူတို့ အတိုင္ေဖာက္ေအာ္ပံုမွာ ရိုးရိုး အသံမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ သံခ်ပ္တိုင္သလို ခပ္ဆင္ဆင္ပါ။
“ေပတံပါဘီလား”
“ပါ..ဘာ..ဘီ”
ေက်ာင္းသားတို့တြင္ ပါျမဲပစၥည္းမ်ားကို တစ္ခုစီ ေအာ္ျပီးေမးပါသည္။ အားလံုးေမးျပီးမွ အငယ္ဆံုးကေလးမ်ား အတန္းမွ စ၍ တစ္တန္းစီ တန္းစီျပီးထြက္ရပါသည္။
“ခင္ဗ်ားအလုပ္ကလည္း ျပီးပဲမျပီးနိုင္ဘူး၊ တယ္ရွဳပ္တာကိုးဗ်”
“ဒီလိုဘဲ ကိုယ့္လူေရ….ခင္ဗ်ားတို့လို ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားျကီးေတြ သင္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးေတြဆိုေတာ့ အိမ္ျပန္ခ်င္ေဇာနဲ့ ဟိုဟာက်န္ ဒီဟာေမ့နဲ့ ။ ဦးထုပ္ေပ်ာက္ ထီးေပ်ာက္ျဖစ္ရင္ မိဘေတြက ဆရာ့ဆီကို  လာတိုင္ေတာ့တာဗ်၊ ဆရာအထိန္းအသိမ္းညံ့ရာေရာက္တာေပါ့ဗ်ာ”
သူက ေျပာရင္းဆိုရင္း ခံုေတြေအာက္သို့ ငံု့ ျကည့္ျပီး ဟိုဟာရွာသလိုလို ဒီဟာရွာသလိုလို လုပ္ေနျပန္ေသာေျကာင့္…. “ဘာ၇ွာေနျပန္တာလဲဗ်”
ဘာေတြမ်ားက်န္ရစ္ခဲ့ေသးသလဲလို့ရွာရတာေပါ့ဗ်ာ။ ခုနက က်ဳပ္ေအာ္တဲ့ စာရင္းထဲမွာ မပါတဲ့ ဂ်င္တို့၊ ေဂၚလီတို့  ဘာတို့ ညာတို့ ဆိုတာေတြေပါ့ဗ်ာ။ က်န္ေနရစ္ခဲ့ရင္ သိမ္းထားျပီး ျပန္ေပးရတာေပါံ။ ကေလးေတြကိုးဗ်၊ အမိုက္ကေလးေတြ ဘာသိတတ္ျကတာမွတ္လို့”
“ခင္ဗ်ားအခန္းထဲက နံရံသစ္သားတန္းေတြမွာ သံခြ်န္ေလးေတြ စီျပီး ရိုက္ထားတာကို ေတြ့တယ္”
“ေအးဗ်ာ…ထီးေတြ ဦးထုပ္ေတြ လြယ္အိတ္ေတြ စာေရးစာပြဲေပၚမ်ာ ရွိေနရင္ ရွဳပ္လြန္းလို့”
“အဲဒီလို သံခြ်န္ဖိုးေတြ ဘာေတြက်ေတာ့ ေက်ာင္းက ထုတ္ေပးသလား”
“ဘယ္ေပးလိမ့္မလဲဗ်ာ”
“ခင္ဗ်ား အိတ္စိုက္ေပါ့”
“မစိုက္ရပါဘူးဗ်ာ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြထဲက သံဆိုင္ေတြရွိေနတာပဲ။ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ သံုးခ်င္လို့ ဆိုျပီး နွိဳက္လာခဲ့တာပါပဲ”
ကြ်န္ေတာ္တို့ နွစ္ေယာက္လံုးရယ္လိုက္မိျကပါသည္
“ဆီးသီးကေတာ့ ၀လံုးအတြက္ လုပ္လုိက္တာေပါ့ေနာ္”
“ဒါေပ့ါဗ်ာ၊ ဆီးသီးကမွ အညွာတပ္ေနရေသးတယ္၊ ၀လံုးဆိုေတာ့ ဘာမွလုပ္ဖို့ ေတာင္ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ၀လံုးေရးျကရေအာင္ဆိုေတာ့ ကေလးေတြ ဘယ္မွာ ေပ်ာ္ေတာ့မလဲ။ ဆီးသီးေရာင္းျကရေအာင္ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့ အတိုင္းပဲ။ လက္မလည္ေအာင္ အမွတ္ေပးေနရတာပဲ မဟုတ္လား။ ုသူတို့လည္းေပ်ာ္၊ သူတို့ လည္းေပ်ာ္ေတာ့ က်ဳပ္လည္းေပ်ာ္တာေပါ့ဗ်ာ”
သူကေျပာရင္း ရယ္လုိက္ပါသည္။
ထို့ေနာက္ ၁၀ရက္ေလာက္မွာ ၀လံဳးခ်ည္းေရးခိုင္းေနပါသည္။
“ခင္ဗ်ား ၀လံုးသင္ခန္းစာကလည္း ျကာလွခ်ည္လားဗ်၊ ျပီးပဲ မျပီးနိုင္ေတာ့ဘူး”
“ျမန္မာ အကၡရာေရးတာမွာ ၀လံဳးဟာ အေျခခံပဲဗ်။ ၀လံုးကို လက္မေသရင္ လက္ေ၇းဘယ္ေတာ့မွ မလွဘူး။ လက္ေရးလွဖို့ဟာ သူငယ္တန္းမ်ာ က်င့္ရတာဗ်။ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္းေရာက္သြားရင္ လက္ေရးလွ ေလ့က်င့္ဖို့ အခ်ိန္မရေတာ့ဘူး။ က်ဳပ္အတန္းက တက္သြားတဲ့ ကေလးေတြမွာ လက္ေရးမလွတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လက္ေရးမလွတာကိုေတြ့ရင္ ခပ္ပ်င္းပ်င္း ခပ္ဖ်င္းဖ်င္း သူငယ္တန္းဆရာနဲ့ ျကံုခဲ့ရလို့သာ ေအာက္ေမ့ေပေရာ့။ က်ဳပ္က အဲဒီလို အထက္တန္းဆရာေတြက အထင္ေသးမခံခ်င္ဘူးဗ်”
ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲ လက္ေရးအလြန္ညံ့လွေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို သြားျပီး သတိရလိုက္မိပါသည္။ သူတို့လည္း ကံမေကာင္း အေျကာင္းမလွ၍ ကိုဥာဏ္စိန္ေျပာသလို ခပ္ပ်င္းပ်င္း ခပ္ဖ်င္းဖ်င္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ိဳးနွင့္ သူငယ္တန္းတြင္ျကံုခဲ့ျကရလိမ့္မည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ ငယ္ဆရာ ဆရာဦးစံေ၇ႊေျကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ လက္ေရးအတန္အသင့္ေကာင္းခဲ့သည္ကို ေတြး၍ ကြယ္လြန္သူ ဆရာျကီးကို သတိရ ေက်းဇးူတင္မိပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္က ဆက္၍ “အဲဒီထက္ပိုျပီး ဂရုစိုက္ရတာက အဆြဲအငင္ဗ်၊ အဲဒါေတြက်ရင္ေတာ့ ပိုျပီး ဂရုစိုက္ရတယ္။ ရရစ္ကို အေပၚကစျပီး ဆြဲတာေတြ၊ သေ၀ထိုးကို အေပၚက စျပီး ဆြဲဆာေတြ  အို၊ ကို၊ မို၊ တို့လို စာလံဳးေပါင္းေတြ မွာ လံုးျကီးတင္ကို အလ်င္စလိုေရးျကတာမ်ိဳးေတြလို အမွားေတြေပါ့ဗ်ာ။ ေသခ်ာျဖည္းျဖည္းေဆးေဆးေရးရင္ေတာ့ မသိသာလွ ဘူးေပါ့။ လက္ေရးကို ေသာ့ျပီး ျမန္ျမန္ေရးလိုက္ျပီဆိုရင္ အဆြဲအငင္ စနစ္မက်တဲ့ လက္ေရးဟာ အလြန္ဖတ္ရတာခက္သြားတယ္ဗ်”
ကေလးငယ္၏ တစ္သက္တာအတြက္ကို အေျခခံ ပႏၷက္ရိုက္လုိက္ရေသာ သူငယ္တန္းဆရာ၏ ဘ၀နွင့္ တာ၀န္ကို အလြန္ရိုေသလာမိပါသည္။ အခ်ိဳ့ေသာ တိုငး္ျပည္ ပညာေရးစနစ္မ်ားတြင္ သူငယ္တန္းသင္ေသာဆရာကို သီးသန့္အရည္အခ်င္းရွိေစလ်က္ လစာျမင့္ျမင့္ျကီးေပးထားျကသည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို သေဘာေပါက္လာမိပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ဆံပင္ညွပ္ဆရာ ကိုသိန္းေမာင္ျကီး ေျပာဖူးေသာစကားကိုလည္း သြားျပီး သတိရလိုက္မိပါေသးသည္။
“ကေလးေခါင္းဆိုေတာ့ ငယ္တာေျကာင့္ ဆံပင္ညွပ္ခကို တစ္၀က္ေပးရတာေတာင္ မ်ားေသးတယ္လို့ ထင္တတ္ျကေသးတယ္။ ဓါးျပတ္သြားမွာ ေျကာက္ရတာကတစ္မ်ိဳး ငိုတာက တစ္မိ်ဳး၊ ရုန္းတာက တစ္မိ်ဳး။
အင္း…ကိုဥာဏ္စိန္တို့ ကိုသိန္းေမာင္ျကီးတို့ လုပ္ငန္းက ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲလားဟု ေအာက္ေမ့မိပါသည္။
ဤသို့လွ်င္ ၀လံုးသင္ခန္းစာျပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လိုက္ျပန္ပါသည္။
သင္ပုန္းေပၚတြင္ က၊ခ၊ဂ၊ဃ၊င ဟူေသာ အကၡရာ ငါးလံုးကို ေရးလိုက္ပါသည္။ ျပီးမွ တစ္တန္းလံုးကို မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းလိုက္ပါသည္။
“မင္းနာမည္ ဘယ္သူလဲ”
“ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္ပါခင္ဗ်ာ”
လက္ပိုက္ျပီး ေျဖပါသည္။
“မင္းနာမည္ကေကာ”
“ေမာင္ထြန္းစိန္ပါခင္ဗ်”
“ညည္းနာမည္က ဘယ္သူလဲ”
“ေျကာ့ယဥ္၀င္းပါရွင့္”
“အံမယ္… တယ္ေကာင္းတဲ့ နာမည္ပါလား၊ ကဲ…ကဲ ညည္းနာမည္ကေကာ”
“မတည္ျကည္၀င္းပါရွင့္”
“ဟဲ့…ငါ့တပည့္ေတြနာမည္က ေကာင္းလွခ်ည္လား၊ ညည္းနာမည္ကေကာ”
“နီနီေအးပါရွင့္”
ဤသို့လွ်င္ ေက်ာင္းသားအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို နာမည္ေလွ်ာက္ျပီးေမးပါသည္။ ျပီးမွ…
“ကဲ…ျကည့္စမ္း မင္းတို့အားလံုးမွာ နာမည္ေတြ ရွိျကသည္။ နာမည္မရွိတဲ့ လူမ်ားရွိသလားေဟ့”
“မရွိဘူး ခင္ဗ်”
“ေအး…မင္းတို့အားလံုးမွာ နာမည္ရွိျကသလို သူတို့မွာလည္း နာမည္ရွိတယ္” သင္ပုန္းေပၚရွိ ကျကီးခေခြး အကၡရာမ်ားဆီကို လက္ညိွးထိုးျပီး ေျပာလိုက္ပါသည္။
ညည္းနာမည္က ဘယ္သူလဲ”
“ျဖဴနွင္းေ၀ပါ ဆရာ”
“သူ့နာမည္က ကျကီးတဲ့၊ မွတ္ထား၊ ျကားလား၊ ဘယ္သူလဲ”
“ကျကီးပါ ဆရာ”
          “ညည္းနာမည္က ဘယ္သူလဲ”
          “သႏာၱျပံဳးပါဆရာ”
          “ေအး… သူ့နာမည္က ခေခြးတဲ့ မွတ္ထား၊ ျကားလား”
ဤသို့အားျဖင့္ ကျကီး၊ခေခြးမ်ားကို မိတ္ဆက္သင္ျကားေပးသြားပါသည္။ မျကာမီမွာပင္ သူတို့အားလံုး အကၡရာမ်ားကို မွတ္မိသြားျကသည္ကို ေတြ့ရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို့ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ားအဖို့ မိမိသက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္ရွာေဖြဖတ္ရွုျကရပါသည္။ ျကံစည္စဥ္းစားျကသည္မွာ မွန္ပါသည္။ သို့ေသာ္ တပည့္မ်ားအား ဘယ္ပံုဘယ္နည္း သင္ျကားပို့ခ်ရမည္ ဆိုသည့္ ကိစၥအတြက္ ကိုေတာ့ မူလတန္း၊ သူငယ္တန္းသင္ျကားသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေလာက္ ျကံစည္အားထုတ္ရသည္ဟု မထင္မိပါ။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ျပီျဖစ္ေသာေျကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ရန္ကုန္သို့ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ျကိမ္ သီတင္းကြ်တ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေလာက္တြင္ ေတာင္တြင္းျကီးသို့ ျပန္ေရာက္သြားပါသည္။ ယခင္အတိုင္း ကိုဥာဏ္စိန္၏ သူငယ္တန္းသို့လည္း ေရာက္သြားျပန္ပါသည္။
ကေလးေတြက စာေတြ အေတာ္ေလးဖတ္ နိုင္ေနျကပါျပီ ။  ေက်ာင္းဆင္းခါနီးေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြ သံေပါက္ကဗ်ာ ရြတ္ျကရပါသည္။ ထိုသံေပါက္ေတြကို အကုန္လံုး ကြ်န္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸယ္အခိ်ဳ့ကိုေတာ့ သတိရေနပါေသးသည္။ အိပ္ရာ၀င္ ေျခေဆးရမည္။ ဘုရားကန္ေတာ့၊ မိဘကန္ေတာ့ ဆိုတာေတြလည္း ပါပါသည္။ ထိုထိုေသာ လိမၼာေရးျခားရွိေစမည့္ကိစၥမ်ားအျပင္(ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္) “အလွဴေပးေျကာင္း၊ထမင္းေရာင္း၊ေတာင္းျကီးကိုသာ ကန္ပစ္ပါ” ဆိုတာကလည္းပါေနပါသည္။ စကားလံုးကေတာ့ တိတိက်က် မွန္ခ်င္မွ မွန္ပါမည္။ ကေလးမ်ားမွာ သံေပါက္ကိုဆိုျကရာတြင္ ပါးစပ္က ဆိုရံုသာမဟုတ္။ ကိုယ္ဟန္အမူအရာလည္း လုပ္ျပီးဆိုျကရပါသည္။ ထိုသံေပါက္ကို ဆိုျကရာတြင္ “ေတာင္းျကီးကိုသာ ကန္ပစ္ပါ” ဆိုရာ၌ ေျခေထာက္နွင့္ အားရပါးရ သိမ္းက်ံဳးျပီး ကန္လိုက္သည့္ အမူအရာကိုလည္း လုပ္ျကရပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္က ဘာကိုဆိုလိုေျကာင္း ရုတ္တရက္ နားမလည္နိုင္ပါ။ ထို့ေျကာင့္ ေက်ာင္းဆင္းျပီး နွစ္ေယာက္သား ျပတိုက္ဘက္သို့ ထြက္လာျကေတာ့….
“ေနပါဦး ကိုဥာဏ္စိန္ရ…ဟို ေတာင္းျကီးကိုသာ ကန္ပစ္တယ္ ဆိုတာက ဘာလုပ္တာလဲဗ်။ က်ဳပ္ျဖင့္ ဘာမွန္းကို မသိလိုက္ဘူး”
ကိုဥာဏ္စိန္က ရယ္လိုက္ျပီး …..
“သက္သက္အျမင္ကတ္လြန္းလို့ွဗ်ာ။ ဒီလိုဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို့ဆီမွာ တခ်ိဳ့လူေတြက အလွဴလုပ္ရင္လုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာလုပ္ အလွဴေငြခံခ်င္ရတာလဲ၊ သားသမီးကို မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ ရွင္ျပဳရတာဆိုေတာ့ အမ်ားက သနားသျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းျကရတာေတာ့ ရွိခ်င္ရွိမွာေပါ့။ အခုေတာ့ အလွဴျကီးကို ဧရာမခမ္းခမ္းနားနားလုပ္ျပီး အကူေငြခံတာဟာ ထမင္းေရာင္းတာနဲ့ ဘာထူးသလဲ။ အဲဒါေတြကို အျမင္ကတ္လြန္းလို့ ထည့္ျပီးေရးလိုက္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို့လို ကဗ်ာနားလည္တဲ့လူေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္ျကားဖူးနား၀ ကိုယ္ရြတ္ခဲ့တာေတြနဲ့ မွန္းျပီး စပ္လိုက္တာပဲ၊ မွန္လားမမွန္လား မသိဘူး။ ေျခေထာက္နဲ့ ကန္တာကို ထည့္ျပီးေရးလိုက္တာကေတာ့ ကေလးဆိုေတာ့ အားရပါးရလွူပ္ရွားျပီး ၇ြတ္ရဆိုရရင္ ပိုျကိုက္ျကတယ္ဗ်။ ဒါေျကာင့္ က်ဳပ္က စြပ္ျပီးထည့္လိုက္တာပဲ”
ကိုဥာဏ္စိန္က ေျပာျပီးအားရပါးရ ရယ္ေနပါသည္။
“ေနပါဦးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား အဲဒါေတြကိုေရးေတာ့ ကေလးေတြက ဘာနားလည္မွာလဲဗ်”
“ေအးေလဗ်ာ…က်ဳပ္လည္း ကေလးေတြကို နားလည္ေစခ်င္လို့မွ မဟုတ္ဘဲ၊ ေလာဘျကီးသူေတြကို အျမင္ကတ္လို့ေရးထားတာပဲ”
“ခင္ဗ်ားေျပာတာကို က်ဳပ္မရွင္းဘူး။ ေလာဘျကီးသူေတြကို အျမင္ကတ္တာက ေလာေလာဆယ္ပဲဗ်။ ဒီလို …ကိုေအာင္သင္းရ… ကေလးဆိုတာမ်ိဳးက သူတို့ရေနတဲ့ စာတို့ ကဗ်ာတို့ကို အလကားေနရင္းေအာ္ဟစ္ေနတတ္တာ၊ ကေလးေတြဆိုတာကို ခဏခဏျကားေနရရင္ ေလာဘျကီးသူေတြလည္း ဒါမ်ိဳး လုပ္ရမွာ နည္းနည္းေတာ့ ရွက္လာျကမွာေပါ့ဗ်ာ။ အဲ… ေသာက္ရွက္ဆိုလုိ့ တစ္စက္မွ မရွိတဲ့ ေလာဘျကီးသူေတြအတြက္ေတာ့လည္း မတတ္နိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ”
ကိုဥာဏ္စိန္ေျပာရင္းပင္ အားရပါးရ ရယ္လိုက္ျပန္ပါသည္။
ကေလးေတြကို စာသင္ရင္း ေလာဘျကီးသူေတြကို ဆံုးမသြန္သင္ေနေသာ သူငယ္တန္းဆရာ ကိုဥာဏ္စိန္ကို တအံ့တျသျကည့္ေနမိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို့လို ဘ၀င္ျကီး တစ္ခြဲ သားနွင့္ ထင္တစ္လံဳးလုပ္ေနျကေသာ တကၠသိုလ္ဆရာတို့သည္ ကိုဥာဏ္စိန္တို့လို သူငယ္တန္းဆရာေလာက္မွ ျပည္သူအမ်ားကို အက်ိဳးျပဳနိုင္ပါ၏ေလာ ဟု သံသယျဖစ္လာပါသည္။
စာဖတ္သူ စဥ္းစားျကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားနွင့္ သူငယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘယ္သူက ပိုျပီးမ်ားသလဲ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုသည္က လက္တစ္ဆုပ္စာမွ်ေလာက္သာဟု ေျပာရပါမည္။ ဧရာမျမိဳ့ျကီးျပျကီးေတြေလာက္မွာသာ ရွိပါသည္။ သူငယ္တန္းဆိုသည္က ဟို…ေတာျကိုအံဳျကားေလးေတြထိေအာင္ ၇ွိေနျကသည္မဟုတ္လား။
ေနာက္ျပီး သူငယ္တန္းဆ၇ာေတြရဲ့ အသြန္အသင္ အဆံုးအမကို လြန္ျပီးမွ ကြ်န္ေတာ္တို့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသို့ ေ၇ာက္လာျကရသည္ မဟုတ္လား။
ေနာက္ျပီး စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားျကည့္ပါ။ ကိုယ့္သား၊ ကိုယ့္သမီး၊ ကိုယ့္ေျမး၏ ပညာေရးကို စိတ္အ၀င္စားဆံုးမွာ (ကိုဥာဏ္စိန္ေျပာသလုိ) သူငယ္တန္းပဲ မဟုတ္ပါလား။
ေနာက္ျပီး တကၠသိုလ္ေရာက္ေသာေက်ာင္းသားက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္မ်ားျပားပါသလဲ။ မူလတန္းေက်ာင္းသားဆိုသည္ကေတာ့ တစ္ျပည္လံုးေလာက္ပါပဲ။ တစ္ျပည္လံုးကို ပံုသြင္းေနေသာ သူငယ္တန္းဆရာမ်ား၏ အေရးပါပံကို ကြ်န္ေတာ္ျဖင့္ တစိမ့္စိမ့္ ေက်းဇူးတင္ျကည္ညိဳေနမိပါသည္။
ေျသာ္…ကြ်န္ေတာ့မွာ ေျမးမေလး တစ္ေယာက္ရလာျပန္ေတာ့ ပိုလို့ပဲ ကိုဥာဏ္စိန္တို့လို သူငယ္တန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ေက်းဇးူးကို သေဘာေပါက္ေမွ်ာ္လင့္မိလာရျပန္ပါသည္။
တစ္ခုေတာ့ရွိပါသည္။ “ယာဖ်က္ေတာ့္သူခိုး၊ ေျမးဖ်က္ေတာ့ အဘိုး” ဟူေသာ စာကားပံုအသစ္ေပၚမလာေလေအာင္ ဟို…ေဒၚေအးသာ ဆိုေသာ အဘြားျကီးလို ဆ၇ာ၊ဆရာမေလးေတြ စိတ္မညစ္ေစရန္ေတာ့ သတိထားေလဦးမွပဲ။

ေအာင္သင္း

--

Be Happy,

          Moe Moe.

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...