Friday, August 31, 2012

ဖနာ


by Zay Ya on Friday, August 31, 2012 at 4:17am 


~ သူေတာ္စင္ အဗူလ္ယာဇစ္ ဟာ ဂ်ႏၷသ္ သုခဘံု ကို ေရာက္ေတာ့ အဝင္ဝ တံခါးကို ေခါက္တယ္။ "ဘယ္သူလဲ" လို႔ အတြင္းက အသံေတာ္နဲ႔ ျပန္ေမးတယ္။ အဗူလ္ယာဇစ္ လည္း - "ကၽြႏ္ုပ္ပါ အရွင္၊ အရွင့္ တပည့္သားပါ၊ တပည့္ေတာ္ အရွင့္ထံ ေရာက္လာ ခဲ့ပါၿပီ" လို႔ ေလ်ာက္တယ္။အဲ့ေတာ့ - အသံေတာ္က - "ဒီမွာ ႏွစ္ေယာက္ အတြက္ ေနရာမရွိဘူး။ သင္က "ကၽြႏ္ုပ္" လို႔ ဆိုရင္၊ အဲ့ဒီ "ကၽြႏ္ုပ္ႀကီး" ထားခဲ့ႏိုင္ ၿပီးမွ ျပန္လာပါ။"

~ အဗူလ္ ယာဇစ္ လည္း ျပန္လွည့္လာခဲ့ရတယ္။ ေနာင္အတန္ၾကာ မွ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္သြားတဲ့ အခါ၊ အရင္ အတိုင္းပဲ "ဘယ္သူ လဲ" လို႔ ေမးတယ္။ "အို ~ အရွင္၊ အရွင္ ကိုယ္တိုင္ သာ ျဖစ္ပါတယ္" လို႔ ေျဖ တယ္။ အဲ့ေတာ့ မွ ဝင္ခြင့္ရပါသတဲ့။

ဒီ နိမိတ္ျပ ပံုျပင္ ဟာ - ဆူဖီ ပံုဝတၳဳေတြထဲက တစ္ပုဒ္ ပါ။ ဖနာ (Fanaa) ဟာ ဆူဖီ မွာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ ကို ၫႊန္းတဲ့ ေဝါဟာရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း တာလဲ ဆိုရင္ အတၱ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း တယ္။ မာန္ မာန၊ အတၱ ပ်က္သုဥ္း တယ္။ "သုညတ ဆိုက္ေရာက္ တယ္" လို႔လည္း ဆိုေသးတယ္။ စသျဖင့္ ဘယ္လို ဆိုဆို အဲ့ဒါေတြ အားလံုးက အျဖစ္တစ္ခု တည္း ကို အတူတူ ဆိုရင္း - စကား ဖလွယ္ ထားတာ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုညတ လို႔ ဆိုတာနဲ႔ - အားလံုး ပ်က္သုဥ္း ဆံုးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ နာ့ဖ္၊ အတၱအျမင္ ကြာက်သြားတာ ကိုသာ ဆိုလိုပါတယ္။


ရွင္းေအာင္ အလြယ္ ဆိုရင္- ျပင္ပ ရယ္၊ အတြင္း ရယ္ ကြဲျပားတဲ့ အျဖစ္၊ ခြဲျခားေဝဖန္ ေနတဲ့ အျဖစ္ေတြ - မိမိ သႏၱာန္မွာ ကင္းရွင္း သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိ ေတြ မလို၊ ဝိဝါဒ ပဋိပကၡ မလို၊ ႀကိဳးထံုး တစ္ခု အဆံုးအစမဲ့ ေျပက်သြား သလို၊ အထံုးအဖြဲ႕ မွန္သမ်ွ က်ိဳးပ်က္ ေျပေလ်ာ့ သြား တယ္။ ဖနာ ကို ဆိုက္ေရာက္ သူ ဟာ ဒီနည္းအားျဖင့္ - ဘုရားသခင္ (ဝါ) ဒြႏၵယာ တစ္ခြင္ အရာ အားလံုး နဲ႔ တစ္ေပါင္းတည္း တည္ရွိတဲ့ အျဖစ္ကို သိျမင္ လ်က္ ရွိေနတယ္။ - "ခ်ဳပ္ၿငိမ္း တယ္" လို႔ ေခၚၿပီး ဘာလို႔ တည္ရွိ ေနရေသး တာလဲ လို႔ ျပန္ေမးေကာင္း ေမးႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့အတြက္ အေျဖ က - ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ အျဖစ္ ဟာ မိမိ ရဲ႕ မသိျမင္မႈ ကိုသာ ညႊန္းဆိုၿပီး၊ မကြဲမျပား တသားတည္း တည္ရွိတဲ့ အျဖစ္ဟာ မူလ ကတည္းက တည္ရွိေနၿပီးသားပဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဖနာ ဟာ ဘာလဲဆိုရင္- အျခား မဟုတ္၊ မိမိ အေပၚ အေမွာင္ဖံုး ေနတဲ့ အတၱ ျမဴတိမ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြား တဲ့ အျဖစ္ (ဝါ) Ego Death (ဝါ) အတၱ ေႂကြျပဳန္း သြားတဲ့ အျဖစ္ ကို ဆိုလိုတယ္။ ဒီအျဖစ္ဟာ ဆူဖီ မွာမွ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဇင္၊ ဟိႏၵဴ စသည္ အမ်ားစု မွာ လည္း ရွိတယ္။ အတၱရဲ႕ ဥခြံကို ထိုးခြင္း ထြက္လာဖို႔ ညႊန္ၾကား တိုက္တြန္း သမႈ ကိုယ္စီ ရွိတယ္။ ေမာကၡ လို႔ ေခၚေခၚ ၊ နိဗၺာန လို႔ ေခၚေခၚ၊ အတၱ ေသဆံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္း သြားတဲ့ အခါ ဆိုက္ေရာက္ တဲ့ အျဖစ္ဟာ- (အမည္ တစ္ခုခု နဲ႔ ဘယ္လို ကဲြျပားေနပါေစ) အတိအက် ရွိတယ္။ ဒါကိုပဲ Enlightenment ဉာဏ္ အလင္း ျဖစ္ေပၚတယ္ လို႔ တစ္ညီ တစ္ညြတ္ တည္း ဆိုၾကပါတယ္။

"Enlightenment equals ego death."
အတၱ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း သည္ပင္ အသိဉာဏ္အလင္း ဆိုက္ေရာက္ျခင္း ျဖစ္၏။

အေရွ႕တိုင္း ဘာသာ အမ်ားစုမွာ - အညီအညြတ္ လက္သင့္ခံ ၾကတဲ့ စကားရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွန္ကရ ေတြက အတၱ ကို "အႏၱရာယ္ မ်ားၿပီး အဆိပ္ျပင္းဆံုး နတ္ဆိုးေႁမြ" လို႔ အမည္ ေပးတယ္။ မိုဟာမက္က "ဖနာ ဟာ နဖ့္(အတၱ) အတြက္ ျမင့္ျမတ္ တဲ့ ထိုးစစ္ ျဖစ္တယ္" လို႔ ဆိုတယ္။ ဆူဖီ မွာေတာ့ - ဆူဖီဆရာႀကီး ေဗယဇီးဒ္ ဟာ "အတၱ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသည္၏ ေနာက္၌ ဘုရားသခင္ ထံေတာ္သို႔ ေရာက္၏" (ဖနာ ဖိ အလႅာ) ဘုရားသခင္ ထံသို႔ ဆိုက္ေရာက္ျခင္း တရား - ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ ကို ပထမဆံုး စတင္ သံုးစြဲပါတယ္။

႐ူမီ က - "Ultimate union with Love" ကို မၾကာခဏ သြန္သင္ ေျပာေဟာေလ့ ရွိတယ္။ အတၱကို ၿဖိဳခြင္း ထြက္လာႏိုင္ဖို႔ - ဓမၼတရား ရွာေဖြသူ ဟာ ေမတၱာ တရား ရဲ႕ လမ္းေပၚမွာ ရွိေနရလိမ့္မယ္။ မိမိ ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို ေမတၱာနဲ႔သာ ရွင္းသန္႔ ၾကည္လင္ ေစလိမ့္မယ္။ မိမိ ႏွလံုးအိမ္ကို ေမတၱာ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္တာနဲ႔ အမ်ွ အတၱဟာ ကင္းဆိတ္ သြားလိမ့္မယ္ လို႔ သြန္သင္ တယ္။

ကာလာဗာ လို႔ ေခၚတဲ့ ႏွလံုးအိမ္ဟာ စင္စစ္ အတၱ (နာ့ဖ္) နဲ႔ ဝိညာဥ္ (႐ုရ္) ၾကားမွာ ျဖစ္တည္တယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိႏွလံုးအိမ္ အတြင္း ေမတၱာတရား သြတ္သြင္း ထံုမႊမ္းႏိုင္ျခင္းသာ ပဓာန ျဖစ္ တယ္။ အဲ့လိုနဲ႔ အတၱ (နာ့ဖ္) က နင္းေခ်စရာ မလိုဘဲ ေၾကပ်က္ သြားမွာ ပဲ။ စင္စစ္ လည္း နကိုကတည္းက - မိမိ လို႔ သတ္မွတ္စရာ လိုအပ္မေနဘူးရယ္။ မရွိတဲ ့အရာ တစ္ခုကို အရွိ လို သေဘာထားၿပီး ဖယ္ေန မယ့္ အစား၊ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ခ်မ္းေျမ့မႈ နဲ႔ ဦးညႊတ္တဲ့ ႏွလံုး ဟာ အေကာင္းဆံုးေသာ လမ္း ျဖစ္တယ္။ အတၱ ရွိတယ္ မရွိတယ္ေတြ ဖယ္သာ ထား ခဲ့ပါ။ ခ်စ္ေမတၱာ နဲ႔သာ မိမိ သႏၱာန္မွာ အျပည့္ဝဆံုး ထံုမႊမ္း ေနပါေစ။ မိမိ ေလာက၊ မိမိ စြဲလမ္း သမ်ွ၊ ငါ-ငါ သံုးစြဲသမ်ွ - မိမိသႏၱာန္ထဲ စြဲညိမယ့္ အရာရာ ကို အလိုလို ဖယ္ခ် ထားႏိုင္ ခဲ့တာ ေတြ႕ရမယ္။ မိမိ ႏွလံုးအိမ္၊ မိမိ သႏၱာန္ တစ္ခုလံုး ဟာ ဘုရားသခင္ (ဝါ) သစၥာတရား ဆီ အလံုးစံု ညႊတ္တိမ္းလ်က္ ရွိေနတာ ေတြ႕ရမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဖနာ ရဲ႕ အျဖစ္ ဆီ ဆိုက္ေရာက္ ဖို႔ ေလ်ာက္လွမ္း ေန သူ ဟာ အတၱ အညႊန္းေဘာင္ အားလံုး ေျခဖ်က္ ရင္း၊ - ဘုရားသခင္ နဲ႔ အနီးဆံုး ကို တစ္စ တစ္စ တိုးကပ္ သြား တယ္။ အတၱ ဥခြံ ေက်ပ်က္ သြားတဲ့ အခါ (ဝါ) ဖနာ ရဲ႕ အျဖစ္ ရွိၿပီ ဆိုတဲ့ အခါ - ဟိုမွာ၊ သည္မွာ၊ ေနရာဌာန၊ ကာလ တိုင္း မွာ၊ ဘုရားသခင္ နဲ႔ အတူ၊ ထပ္တူ ရွိေနေတာ့ တယ္။

လက္ရွိ ဆူဖီ ဆရာ အမ်ား အတြက္ ဖနာ (အတၱခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ) ဟာ လမ္းဆံုး ျဖစ္တယ္ လို႔ အယူစြဲ ရွိၾကတာကို ႐ူမီ က ျငင္းပယ္ ပါတယ္။ စင္စစ္ - ဖနာ ဟာ လမ္းဆံုး မဟုတ္ဘူး။ ဖနာ ရဲ႕ အျခား တစ္ဘက္မွာ - ခ်စ္ေမတၱာ နဲ႔ အျမင့္မားဆံုး ခ်မ္းေျမ့ စိမ့္ဝင္ေနတဲ့ အျဖစ္၊ (ဝါ) ဘုရားသခင္ ထံပါး ဆိုက္ေရာက္မႈ ~ ဗကာ (Baqa) ရွိတယ္။ ဖနာ မွာ ဆုိက္တဲ႕ သႏၱိ သုခ ဟာ ေတာ္ ရံုနဲ႔ ခြာ မရေအာင္ ဆြဲေဆာင္တယ္။ ဗကာ ဆုိ တဲ ဒီအဆင့္ (လူ႔ေလာက ကို ငါေပ်ာက္တဲ့ ငါ၊ ငါမဟုတ္တဲ့ ငါနဲ႔ ျပန္လည္လာ) မွ ဆူဖီ လမ္းဆံုး တယ္ ဆိုပါတယ္။

ဟိုးအထက္က စကား နဲ႔ ေျပာ ရရင္ - Ego Death အတၱ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္၊ ကာလ ေဒသ၊ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေဘာင္ အားလံုးက လြတ္ေျမာက္ တယ္။ လြတ္ေျမာက္႐ံု သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီ ေနာက္မွာ၊ လြတ္ေျမာက္မႈ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ ပကတိ ခ်မ္းေျမ့ ၾကည္စင္ ေနတဲ့ အျဖစ္ဟာ အဆံုးမရွိ ေစာင့္ဆိုင္းေန ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အေရွ႕တိုင္း Mystic နယ္ပယ္တိုင္း မွာ Enlightenment ကို လမ္းဆံုး အျဖစ္ သတ္မွတ္ရင္ မွားယြင္း တယ္ လို႔ ယူၾကတယ္။ Enlightenment (အသိဉာဏ္အလင္း) ဟာ ပန္းတိုင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ တံခါးေပါက္ သက္သက္။ အဲ့ တံခါး ရဲ႕ အလြန္ ဟိုမွာဘက္ မွာ ခရီးလည္း ခရီး၊ ပန္းလည္း ပန္းတိုင္ ျဖစ္တဲ့ သစ္လြင္တဲ့၊ ေျခလွမ္းေပါင္း မ်ားစြာ တည္ရွိေနတယ္။

With the help of U Maung Maung Ko
..........................
August 31st 2012 at 2:38 PM
..........................


0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...