Tuesday, March 6, 2012

ေက်းဇူးဆပ္စာေပမဟုတ္တဲ့ ဝတၳဳစစ္စစ္စာတစ္အုပ္

                                                                    
                                                                     
“တိုက္ပဲ တိုက္ဆိုင္လြန္းလွတယ္”
            စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ႏႈတ္က အလိုလို ထြက္လာတဲ့ စကား ျဖစ္ပါတယ္။ စက္တင္ဘာလထဲကပဲ “စာေရးဆရာ ပင္ စင္မယူပါ” ဆိုတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး ကလ်ာကို ေပးခဲ့တယ္။ ဆရာမ ေဒၚကလ်ာက ဝတၳဳေရးသားတာ ရပ္လိုက္ၿပီလို႔ ဆိုခဲ့တာနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ ၿပီး ဖတ္စရာဝတၳဳေတြ ရွားပါးေနခ်ိန္မွာ ဝတၳဳေရးႏိုင္သူတစ္ဦး အနားမယူသင့္ပါဘူးလုိ႔ ေရးလိုက္တာပါ။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားပါဘူး

အဲဒီစာထဲမွာ “စာေပေလာက ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ” ျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းလည္း ေရးခဲ့ပါတယ္။ နမူနာအေနနဲ႔ ဆရာေမာင္မိုးသူနဲ႔ ဆရာမဂ်ဴးတို႔လို ဝတၳဳေရးေကာင္းသူေတြက ဝတၳဳေတြေရးမယ့္အစား အင္တာနက္ေတြအိုင္တီေတြ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ေတြ အေၾကာင္းခ်ည္း ေရးေနၾကတာဟာလည္း “ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ” တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေရးခဲ့ပါတယ္။
ေရးၿပီးလုိ႔ ဘာမွမၾကာလိုက္ပါ ဘူး ေအာက္ တိုဘာလဆန္းမွာ အဲဒီစာအုပ္ ထြက္လာပါတယ္။ ဝယ္ေနက်မို႔ ထြက္ထြက္ခ်င္း ဝယ္ဖတ္လိုက္ပါတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရ ရင္ ခုတ ေလာ သူ႔စာအုပ္ေတြလိုပဲ ရုကၡေဗဒေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မ်ိဳး ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ပဲ တြက္ထားမိပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ သိပ္မထား ပါဘူး။

ေမွ်ာ္တုန္းေမွ်ာ္ဆဲ ထြက္လို႔လာ

ဒါေပမဲ့ စာမ်က္ႏွာ ဆယ့္ေလးငါးမ်က္ႏွာ ဖတ္မိတာနဲ႔ သစ္ပင္ေတြအေၾကာင္း မေတြ႕ရလို႔ စိတ္ထဲမွာ နည္းနည္း သက္သာရာရ သြား တယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ ခုတေလာမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္လိုပဲ စာေရးဆရာေတြၾကားမွာ “ဖက္ရွင္” ျဖစ္ေနတဲ့ NGO အေၾကာင္းေတြ မ်ားလား၊ ႏိုင္ငံျခား “အိမ္ဦးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္” လို သြားေနတဲ့အေၾကာင္းေတြမ်ားလားလို႔ေတာ့ သံသယဝင္ေနေသးတယ္။ အဲဒီလို စိတ္မခ်တစ္ ခ် ဖတ္ရင္းကေန တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စာလံုးေတြထဲ ကိုယ္ပါ ေမ်ာပါသြားၿပီး လက္ကမခ်ခ်င္ေအာင္ ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ေခ်ာကလက္ စား ေနရသလို တစ္ဖဲ့တစ္ဖဲ့နဲ႔ ရပ္လို႔ကို မရေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ တစ္အုပ္လံုးကုန္ေအာင္ ဖတ္ပစ္လိုက္ေတာ့တယ္။ ဖတ္ၿပီးေတာ့လည္း ေက် နပ္ အားရလိုက္တာ။ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာလည္း ျဖစ္လိုက္တာ။ အရင္လကပဲ ေတာင့္ေတာင့္တတနဲ႔ ေရးခဲ့တာ၊ ခုလက်ေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ ခုေက်ာ္ ႏွစ္ခုနီးပါးေတာင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ခဲ့ရတဲ့ “လက္ရာ”ကို ဖတ္ရၿပီေလ။ ဝတၳဳေကာင္းေတြ ခ်ဥ္ျခင္းတပ္ေနခိုက္မွာ “ေမွ်ာ္တုန္းေမွ်ာ္ ဆဲ ပ်ိဳ လည္းထြက္လာ” ဆိုသလို အခ်ိန္ကိုက္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးလည္းတင္ပါတယ္။

ေက်းဇူးဆပ္စာေပမဟုတ္

ဒီစာအုပ္ကေတာ့ တကယ့္ကို ဝတၳဳစစ္စစ္ပါ။ ဝါဒျဖန္႔လည္း မဟုတ္၊ ေၾကာ္ျငာလည္း မဟုတ္သလို ႏိုင္ငံျခားပို႔ေပးတဲ့သူေတြကို ျပန္ ၿပီး ေက်းဇူးဆပ္တဲ့ ေက်းဇူးခံေက်းဇူးစား တစ္ေယာက္ရဲ႕ “ဝတၱရားေက်” စာအုပ္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစာအုပ္မွာ တကယ္ကၽြမ္း က်င္တဲ့ လက္သမားေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ရာ “စေရြးကိုက္” ပရိေဘာဂေတြကို ေတြ႕ရသလိုပဲ၊ ဝတၳဳေရးအတတ္ပညာမွာ ကၽြမ္း က်င္လိမၼာတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အံ့မခန္းအတတ္ပညာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ “အံ့မခန္း” လို႔ ေရးလိုက္တာက ကုိယ္ တစ္ယာက္တည္းအဖို႔ ေျပာတာပါ။ တျခားစာေရးဆရာမ်ားအတြက္ေတာ့ ဝတၳဳေရးရာမွာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ကိစၥမ်ိဳးသာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ ကိုယ့္အဖို႔ကေတာ့ တကယ္ကို လက္ဖ်ားခါ ခ်ီးက်ဴးရတဲ့ အတတ္ပညာပါ။ ဒီစာအုပ္ထဲက အေၾကာင္းအရာမ်ိဳး ေဆာင္းပါးေတြ ကို ႏွစ္ပါင္းႏွစ္ဆယ္ေလာက္ အတြင္းမွာ ရာခ်ီၿပီးေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွန္ေျပာရရင္ ဘယ္သူ႕ရင္ထဲမွာမွ စြဲမက်န္ရစ္ပါဘူး။ ဖတ္ၿပီး ေမ့ ထားလိုက္ၾကတာပါပဲ။ ေဟာ့ဒီစာအုပ္ကေတာ့ တစ္အုပ္တည္း၊ တစ္ပုဒ္တည္းနဲ႔ စာဖတ္သူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ကာလရွည္ၾကာ စြဲၿမဲ ေနရံုမွ်မက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေျပာခဲ့ေရးခဲ့ေပမယ့္ အရာမေရာက္လွတဲ့ “မ်က္စိပြင့္နားပြင့္” ေအာင္ လုပ္တဲ့ကိစၥ၊ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္တည္းနဲ႔ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္ႏိုင္တယ္ေလ။



ဒါမွ စာေရးဆရာကြ

ဒါမ်ိဳးကို ဝတၳဳေရးဆရာမ်ားသာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝတၳဳေရးဆရာေတြကို ဝတၳဳေတြပဲ ေရးၾကပါလု႔ိ မၾကာခဏ ေတာင္း ဆိုေနရတာ ျဖစ္တယ္။ အခု ဒီဆႏၵ၊ ဒီေတာင္းဆိုခ်က္ကို စာေရးဆရာမ “ဂ်ဴး”က ျဖည့္ဆည္းေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္။ ဂ်ဴးဝတၳဳေတြကို ထြက္သမွ် တစ္အုပ္မက်န္ ဖတ္ေပမယ့္ ဖတ္ၿပီး “အသာမေျပ” ျဖစ္ေနတာ အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ အခုထြက္လာ တဲ့ ေနာက္ဆံုးလက္ရာ “သူ မင္းကို ဘယ္ေတာ့မွ” ဆိုတဲ့ ဝတၳဳက်မွပဲ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အာသာေျပပါေတာ့တယ္။ ဒီစာအုပ္မွာ စာေရး ဆရာမက သူ ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကုိ ဝတၳဳေရးတဲ့အတတ္ပညာကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာစြာ အသံုးခ်ၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္ရင္ထဲ “ဒုတ္ ဒုတ္ထိ” ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအတတ္ပညာကို “အံ့မခန္း” အတတ္ပညာလို႔ ဆိုခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝတၳဳမွာ စာေရးဆရာမက ပညာမဲ့ျခင္း၊ အယူသည္းျခင္း၊ ခိုးဝွက္လုယက္ျခင္း၊ ေျမြကိုက္လုိ႔ ေသရျခင္းတို႔လို ျပႆနာေတြက စၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ (ကန္ေတာ့ပါရဲ႕) လင္ေကာင္မေပၚဘဲ ကေလးေမြးရျခင္းဆိုတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးအထိ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ေနရသလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဇစ္ျမစ္ တကယ့္ (နားနဲ႕မနာ ဖဝါးနဲ႔နာေပးပါ၊ ထိေရာက္ေစခ်င္လို႔ သံုးရတာပါ)ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးသပ္တင္ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ “ဒါမွ စာေရး ဆရာ ကြ” (ဘရာဗို)လို႔ မခ်ီးက်ဴးဘဲကို မေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္။

စာေရးဆရာရဲ႕ အစြမ္း

ဒီစာဟာ “ဖတ္ညႊန္း” လည္းမဟုတ္၊ စာအုပ္ေဝဖန္ေရးလည္း မဟုတ္(စာအုပ္ေၾကာ္ျငာလိုေတာ့ ျဖစ္ေနပါတယ္)တဲ့ အတြက္ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို ထုတ္ႏႈတ္မိတ္ဆက္ ေပးမေနေတာ့ပါဘူး။ “စာေရးဆရာရဲ႕အစြမ္း”ကို အဓိက ေရးခ်င္တာပါ။ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ (တည့္တည့္ေျပာရရင္၊ ပညာေပးဖို႔၊ စည္းရံုးဖို႔) ဒါမွမဟုတ္ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာရွိတဲ့ အရိုင္းစိတ္ (animal instinct) ေတြကို ခ်ိဳးႏွိမ္ၿပီး ယဥ္ေက်းလိမၼာေစဖို႔၊ အထက္တန္းစားစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ရွိေစဖို႔အတြက္ ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ စတဲ့ ရသစာေပနဲ႔ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဂီတ၊ သဘင္စတဲ့ အႏုပညာရပ္မ်ားကသာ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ လူ႕ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာ ၿပီးေရာ ဆုိတဲ့ “အျမတ္ရေရးအဓိက” အယူအဆေတြက လႊမ္းမိုးၿပီး ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ ေခါင္းပါးေနၾကပါတယ္။ ကမာၻႀကီးရဲ႕ ဘယ္ေထာင့္ ဘယ္ေနရာကိုပဲ ၾကည့္လိုက္ ၾကည့္လိုက္၊ လူအခ်င္းခ်င္း ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း လုပ္ေနၾကတာေတြနဲ႔ “ေၾကာင္ျဖဴေၾကာင္မည္းက ပဓာန မ ဟုတ္၊ ၾကြက္မိဖို႔သာ လိုရင္းပဲ” ဆိုတဲ့ ဝိသမေလာဘသားေတြရဲ႕ မသူေတာ္လုပ္ရပ္ေတြကို ပဲ ေတြ႕ေနျမင္ေနရပါတယ္။ မူလတန္း ေက်ာင္းကေလးထဲက လူမမယ္ကေလးငယ္ေတြကို စက္ေသနတ္ႀကီးနဲ႔ ဝင္ေမႊ႕တဲ့ “ရမ္ဘို” လုပ္ရပ္မ်ိဳး ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါက ၾကားဖူး ႀကံဳဖူးလို႔လဲ။ “ပညာေခတ္၊ ပညာေခတ္” နဲ႔ တေအာ္တည္းေအာ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေခတ္က်မွပဲ အသိဉာဏ္ကင္းမဲ့တဲ့ တိရစာၦန္တို႔ရဲ႕ အျပဳအမူမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ေနရတာ မဟုတ္လား။

အတြင္းဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ

အဲဒီလို အရိုင္းစိတ္၊ တိရစာၦန္စိတ္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး လူအခ်င္းခ်င္း ေထာက္ထားစာနာစိတ္ေတြ ေမြးျမဴႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ေလာကပါလ တရားေတြ ထြန္းကားေစဖို႔အတြက္ လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ေတြ ယဥ္ပါးလိမၼာေစဖို႔အတြက္ ဝတၳဳေကာင္းေတြ ကဗ်ာေကာင္းေတြ ေတး သီခ်င္း ေကာင္းေတြ မ်ားမ်ားထြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဝတၳဳေရးႏိုင္စြမ္းသူေတြ ဝတၳဳေတြ အဆတ္မျပတ္ ေရးၾကေစခ်င္ပါတယ္။ “ငါးပြက္ ရာငါးစာခ်” သလို ေပၚပင္ေနာက္ကို မလိုက္ၾကေစခ်င္ဘူး။  “ရွင္နည္းရာအဂၢလူထြက္” ဆိုသလို ဝတၳဳေကာင္းေကာင္းေရးႏိုင္သူ ရွားပါးရ တဲ့အထဲ ရွိေနတဲ့ ဝတၳဳေရးသူေတြ ပင္စင္ယူတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္သလို အတြင္းဦးေႏွာက္ ယိုစီးမႈ (internal brain drain) တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ “စာေပေလာက ဦးေႏွာက္ယိုစီးမႈ” မ်ိဳးလည္း မျဖစ္ေစခ်င္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းၿပီး ႏိႈးေဆာ္လိုက္ပါရေစဦး။

လူထုစိန္ဝင္း
(ကလ်ာ၊ အမွတ္ ၂၈၆၊ ဒီဇင္ဘာလ၊ ၂၀၀၈)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...