Saturday, September 17, 2011

ေလွခါး ႏွင့္ လူ

by သစၥာနီ on Friday, September 2, 2011 at 8:42pm

စကၠဴပန္းေရာင္စံုမ်ား မွန္ဘီ႐ိုထဲတြင္ ပြင့္ေဝေနၾကသည္။ သတၱဳဖလား၏ ကုိယ္ထည္ေပၚမွာ ေတာက္ေျပာင္ေသာ မေဟာ္သဓာဇာတ္၊ အရည္ျဖစ္သြားေသာ စပ်စ္သီးမ်ား (ပုလင္းထဲတြင္)၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ အထည္ၾကမ္းမ်ား ႏွင့္ ေကာင္တာေနာက္မွ ေကာ္ပတ္႐ုပ္တခ်ိဳ႕၊ ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ မီးေခ်ာင္းအလင္းေရာင္တို႔ျဖင့္ ကုန္တိုက္ခန္းမသည္ ခါတိုင္းလိုပင္ ေအးစက္ မိႈင္းညိဳေန၏။


ခန္းမ တစ္ဖက္စြန္းတြင္႐ွိေသာ စာအုပ္ေရာင္းသည့္ ေကာင္တာသို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္။ ထိုအေရာင္ဌာနမွာ လူသိနည္းသလို၊ ဝယ္ယူသူလည္း နည္းေသာ္လည္း အထူးသျဖင့္ သာသနာေရး ဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ေဝေသာ စာအုပ္ေကာင္းတခ်ိဳ႕ကို အမွတ္မထင္ ဝယ္ယူရ႐ွိတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းႀကံဳလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္  ဤကုန္တိုက္ ထိုအထပ္သို႔ တက္ကာ လိုခ်င္ေသာ စာအုပ္ ႐ွိလို႐ွိျငား ႐ွာၾကည့္တတ္သည္။ ယခုလည္း ေတာင္ျမိဳ႕ဆရာေတာ္၏ “ကိုယ္က်င့္ အဘိဓမၼာ” စာအုပ္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ ဝယ္လိုက္မိသည္။ ဤစာအုပ္မွာ ယခင္က ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ႐ွိေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္မေကာင္းေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ငွားရမ္းကာ ျပန္မေပးပဲ ထားခဲ့၏။ စာအုပ္ကို ကိုင္ကာ ျပန္လွည့္ထြက္အလာ…

“ေဟ့ေကာင္… ဘုန္းေဝ”

ဟူေသာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ႏႈတ္ဆက္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ အတူေနခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းဟု ဆိုႏိုင္သည့္ ေအာင္ျမင့္ ျဖစ္ေနေလသည္။ ယခုေတာ့ သူ႔နာမည္ကို ထြန္းေအာင္ျမင့္ ဆိုလား ေအာင္ထြန္းျမင့္ ဆိုလား ေျပာင္းထားသည္ဟု တစ္ႀကိမ္ဆံုစဥ္က ေျပာဖူးသည္။ ေက်ာင္းေနစဥ္ကေတာ့ သူ႔အေမ မုဆိုးမေရာင္းေသာ ဘိန္းမုန္႔ကို အစြဲျပဳကာ ဘိန္းမုန္႔ဟုသာ ေခၚခဲ့ၾကသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ငါးတန္းမွစ၍ ဆယ္တန္းေရာက္သည့္တိုင္ အထက္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတည္းတြင္ အတူတကြ စာသင္ခဲ့ၾကရသည္။

ယခင္က မည္းမည္း ပိန္ေျခာက္ေျခာက္ ေအာင္ျမင့္သည္ နတ္ေရကန္ထဲ ကန္ခ်ခံ လိုက္ရသလို ထူးျခားေျပာင္းလဲစြာ စိုေျပ ဝၿဖိဳးေန၏။

“မင္း ဘယ္လာတာလဲ”

သူ႔ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္က လက္ထဲက စာအုပ္ ေထာင္ျပျခင္းျဖင့္ အေျဖေပးလိုက္သည္။ သူက စာအုပ္ အမည္ၾကည့္၍ မထီတရီ ျပံဳးကာ…

“ေအး… မင္းလည္း စာေရးေနတယ္လို႔ ၾကားပါတယ္… ဘယ္နာမည္နဲ႔လဲ… ငါလည္း အလုပ္မ်ားလြန္းလို႔ စာဖတ္ခ်ိန္ေတာင္ မရပါဘူးကြာ… ဘာလုပ္လုပ္ ေက်ာ္ၾကားေအာင္လုပ္ေပါ့… ဒါမွ ေငြေကာင္းေကာင္းရမွာ…”

ေစတနာႏွင့္ အၾကံေပးသလိုလို၊ အထက္စည္းႏွင့္ ၾသဝါဒ ေပးသလိုလို ကၽြန္ေတာ္ နားကေလာေလ့႐ွိေသာ မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ ဒႆနတို႔ကို စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ၾကားရျပန္သည္။ သူက စာမူခတစ္အုပ္လွ်င္ သိန္းေက်ာ္ရသည္ဆိုေသာ စာေရးဆရာတခ်ိဳ႕၏ အမည္ေတြကို ႐ြတ္ျပေန၏။

“စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ သူရတဲ့ ေငြေၾကလည္း မဟုတ္ဘူး… လူသိမ်ားတယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာ္ၾကားမႈလည္း မဟုတ္ဘူး… သူ႔ စာအုပ္ ေစာင္ေရ ဘယ္ေလာက္ေရာင္းရတယ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ဘူး… စာေပေလာက အေပၚမွာ သူ႔ စာေပၾသဇာ ဘယ္ေလာက္႐ွိသလဲ ဆိုတာ ပဲကြ”

ကၽြန္ေတာ့စကားကို သူ နားမလည္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“မင္းသာမဟုတ္ဘူး… လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း နားမလည္ပါဘူး… ခုေခတ္ လူႀကီးလူငယ္ အားလံုးေလာက္ဟာ ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔ ေငြေၾကးေနာက္ကိုပဲ အလုအယက္ လိုက္ေနၾကတာကိုး…”

“ေလာကမွာ ဒီႏွစ္ခုက အေရးႀကီးဆံုး မဟုတ္လားကြ”

“ေအး… မင္း မသိဘူးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္… ေလာကမွာ အေရးႀကီးဆံုးက ပညာ နဲ႔ သိကၡာပဲကြ… သူက ပ်က္စီးႏိုင္တဲ့ အရာမဟုတ္ဘူး… တန္းဖိုးလည္း မျဖတ္ႏိုင္ဘူး… ဝိဇၹာ နဲ႔ စရဏ လို႔ေျပာရင္လည္း မင္းနားလည္မွာ မဟုတ္ဘူး… ဉာဏ္ပညာ နဲ႔ အက်င့္သီလ ဆိုတာ သံသရာ ကိုပါတဲ့ ပါရမီေတြဆိုေတာ့ ရင့္သန္သထက္ ရင့္သန္တဲ့ သေဘာပဲ႐ွိတယ္”

သူ႔မ်က္ႏွာက ေကာင္းစြာ သေဘာ မေပါက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနသည္။ ခဏၾကံဳခိုက္ စိတ္သေဘာခ်င္း မတိုက္ဆိုင္ဖြယ္ စကားမ်ားကို မေျပာခ်င္ဘဲ ေျပာမိျပန္သည္။ လူဆိုတာ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ကိုယ္၊ ကိုယ္သြားေသာ လမ္းကိုသာ အမွန္ဟု ထင္တတ္လြန္းေသာ သတၱဝါ ျဖစ္သည္။

ေအာင္ျမင့္ ဆယ္တန္းေအာင္ေသာအခါ ေက်ာင္းဆက္တက္ႏိုင္ေသာ အင္အားမ႐ွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကို ေက်ာင္းဆက္ထားေပးမည္ဆိုေသာ ရပ္ကြက္ထဲက ဖိနပ္ေထာင္ဆရာ၏ သမီးကို သူလက္ထပ္ယူလိုက္သည္။

ဖိနပ္ေထာင္ဆရာ၏ သမီးမွာ ခပ္ဝဝ၊ အ႐ုပ္ဆိုးဆိုး၊ မ်က္ခံုးေမႊး ေသးေသး၊ ေရႊႀကိဳးႀကီးႀကီး ႏွင့္ သူ႔ထက္ အသက္လည္း အနည္းငယ္ႀကီးေသာ မိန္းမျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင့္ ကိစၥ၌ ေအာင္ျမင့္ သည္ အသည္းႏွလံုးႏွင့္ ဘြဲ႔တစ္ခုကို လဲလွယ္ယူခဲ့၏ဟု စကားလွလွ ဆိုရန္ပင္ခက္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေအာင္ျမင့္ ရင္ထဲတြင္ အသည္းႏွလံုး ႐ွိမ႐ွိ မေသခ်ာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူသည္ မိုးထိေအာင္ ေလွခါးေတာင္ခ်င္သူ ဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။

သူသည္ အဆက္အသြယ္ေကာင္းရကာ အစိုးရဌာနတစ္ခု၏ အရာ႐ွိေပါက္စ ဘဝမွ ႏႈတ္ထြက္ၿပီး ကုန္သည္လုပ္ေနသလို ကန္ထ႐ိုက္ လုပ္ေနသလို ၾကားရသည္။ တိုက္ႏွင့္ ကားႏွင့္ ျဖစ္ေနသည္ ဟုလည္း သိရသည္။ သူ႔ ပထမ အိမ္ေထာင္ႏွင့္္လည္း ကြဲကာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး တစ္ဦး၏ သမီးႏွင့္ ယူျပန္သည္။ အင္းယားလိပ္တြင္ က်င္းပေသာ သူ႔မဂၤလာေဆာင္ဖိတ္စာ ကၽြန္ေတာ့္ထံ ေရာက္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ မသြားျဖစ္။ လက္ဖြဲ႔ပင္ မပို႔ျဖစ္ဟု ထင္ပါသည္။

“မင္းေရာ ဘာလာလုပ္တာလဲ” ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။

“ဒီ အေပၚထပ္ကို လာတာေလ… ငါ့ဆရာ တစ္ေယာက္ အိမ္သစ္ေဆာက္တယ္… အဲဒီမွာ ခင္းဖို႔ ေကာ္ေဇာ လက္ေဆာင္ေပးခ်င္လို႔ လာဝယ္တာ…”

ဒီတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးမိသည္။ သူက လိပ္စာ တစ္ခုေရ႐ြတ္ရင္း “ငါ ကုမၸဏီ တစ္ခု ဖြင့္ထားတယ္... ေ႐ႊေလွကားတဲ့... အင္ပို႔ အိတ္စပို႔ေပါ့... ၾကံဳရင္ ဝင္လည္ေပါ့ကြာ”

သူ႕ကုမၸဏီ  နာမည္ကို ၾကားရေသာအခါ သူ႔ကြယ္ရာတြင္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးက သူ႔ကို ေဝဖန္ဖူးေသာ စကားကို ျပန္အမွတ္ရလာ၏။

“ဒီ ေအာင္ျမင့္ ဆိုတဲ့ေကာင္က လူတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ရင္ ဒီလူ႔ ေက်ာကုန္းေပၚမွာ ေလွကား ဘယ္ႏွစ္ထစ္ ပါတယ္ဆိုတာ အရင္ၾကည့္တဲ့ ေကာင္ကြ”

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ႏႈတ္ဆက္ကာ ခြဲခြာလိုက္ၾကသည္။ အလိုေလ်ာက္ ေ႐ြ႕လ်ားေသာ စက္ေလွခါးေပၚတြင္ ရပ္ကာ အေပၚသို႔ တက္သြားေသာ သူ႔ကို ၾကည့္ၿပီး ေအာက္သို႔ဆင္းရန္ ႐ိုး႐ိုးေလွကား ဆီသို႔ ကၽြန္ေတာ့ေျခေထာက္မ်ား ဦးတည္ ေ႐ြ႕လ်ားလိုက္ေလသည္။


သစၥာနီ  (သရဖူ၊ ဇူလိုင္ - ၁၉၉၄)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...