Tuesday, September 13, 2011

ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးသစ္

by Maung Maung Wann on Wednesday, September 14, 2011 at 12:33pm

“ေမာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ကေခ်သည္” ( Mao’s Last Dancer) ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ေလးကို အခ်ိန္ရရင္ ခံစားႀကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ တရုပ္ၿပည္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီဟာ ကေလးေတြကို ဘဲေလး ကေခ်သည္အၿဖစ္ ကခိုင္းဖို႔အတြက္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားေက်းရြာေလးေတြထိ သြားၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။ ကေလးေတြကို အကသင္ခန္းစာေတြေပးတဲ့အခါ စစ္တပ္တတပ္လို ေမာင္းႏွင္ခဲ့တယ္။ ကေလးေတြက တကယ့္ကို တိုင္းၿပည္ဂုဏ္ေဆာင္ၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲက အထူးခြ်န္ဆံုးေကာင္ေလးတေယာက္ကေတာ့ အေမရိကန္   ၿပည္ေထာင္စုဆီသြားၿပီး သူ႔ရဲ႕အႏုပညာ အကစြမ္းရည္ကို ၿပသခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရး ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းၿပီး ေနထိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ တရုပ္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြက ေက်းလက္မွာ ေနထိုင္ေနတ့ဲ ကေခ်သည္ရဲ႕ မိသားစုထံသြားၿပီး   “ နင့္သားဟာ ငါတို႔ပါတီနဲ႔ႏိုင္ငံေတာ္ကို အရွက္ရေအာင္လုပ္တယ္” လို႔ ၿပစ္တင္ၿခိမ္းေၿခာက္တယ္။
ကေခ်သည္ေကာင္ေလးရဲ႕ အေမက ေဒါသနဲ႔ၿပန္ပက္တယ္။ “ နင္တို႔ပဲ  ငါ့ရင္ခြင္ထဲကေန ငါ့သားကို ဆြဲထုတ္သြားခဲ့တယ္။ တရုပ္ၿပည္ႀကီး ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုဆီသြားၿပီး သူ႔ရဲ႕စြမ္းရည္ကို ၿပရမယ္ လို႔ ေႀကြးေႀကာ္ခဲ့တယ္။ နင္တို႔ လုပ္ခ်င္ရာေတြ အားလံုးလုပ္ၿပီး မွာ ငါ့ကို ဘာလို႔ အၿပစ္တင္ေနရတာလဲ။ ဒါေတြအားလံုးနင္တို႔ လုပ္ခဲ့တာေလ။ ထြက္သြားႀက။ ငါ့ၿခံထဲက ထြက္သြားႀက” တဲ့
ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြ ေက်းလက္က လယ္သူမႀကီးရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို ရင္မဆိုင္ရဲေတာ့ဘူး။ အၿမန္ဆံုးတပ္ဆုတ္သြားရတယ္။


တရုပ္ၿပည္ႀကီး စီးပြားေရးတိုးတက္ခဲ့တာမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူတန္းစားမညီမွ်မႈ၊ အႀကမ္းဖက္မႈ ၊ အဂတိလိုက္စားမႈ နဲ႔ တာဝန္မဲ့မႈေတြကလည္း ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီရဲ႕ ဟန္ေဆာင္ကန္႔လကာ ေနာက္ကြယ္မွာ ေန႔စဥ္ရက္စက္ႀကံဳေတြ႔ေနရတယ္။
လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံရဲ႕ စက္တင္ဘာ(၁၃) ရက္၊ အဂၤ ါေန႔ညပိုင္းအစီအစဥ္မွာ တင္ဆက္ခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးေလးပါ။


 “ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးက လူေတြ၊ လမ္းမေတြ၊ အေဆာက္အဦေတြအေႀကာင္းေၿပာၿပေနတာမဟုတ္ပါဘူး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေၿခအေနေတြကို ေၿပာၿပေနတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ပီကင္းဆိုတာ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ေနတဲ့ေနရာ၊ အႀကမ္းဖက္မႈေတြခံေနရတဲ့ ၿမိဳ႕ပါဗ်ာ”
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား
၁၉၆၆-၇၆ မွာၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တရုပ္ႏိုင္ငံဆီက ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးအေႀကာင္းမွတ္မိႀကပါလိမ့္မယ္။ “ေရွ႕သို႔ခုန္ပ်ံတိုးတက္ေရး” လို႔ ေခၚတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးမူဝါဒ ဟာ မေအာင္ၿမင္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုက္ရၿပီးတဲ့ေနာက္၊ ကြန္ၿမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ ေမာ္စီတုန္းရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးႀသဇာက်လာခဲ့မႈကို ၿပန္လည္အဖတ္ဆယ္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့ လႈပ္ရွားမႈတခုပဲၿဖစ္ပါတယ္။ ပစၥည္းရိွလူတန္းစားေတြဟာ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီတြင္းကို ဝင္ေရာက္ၿပီး အရင္းရွင္ကမၻာကို အသက္ဆက္ဖို႔လုပ္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ တပ္နီလူငယ္ေတြရဲ႕ ဝရုန္းသုန္းကား စြပ္စြဲမႈေတြေအာက္မွာ တရုပ္ကြန္ၿမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ အပါအဝင္၊ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ၿပည္သူေတြ ဖမ္းဆီးအသတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ တရုပ္ၿပည္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီရဲ႕ သမိုင္းကို အမဲစက္ထင္စြန္းေစတဲ့ ေၿခာက္ၿခားဘြယ္ရာ အိပ္မက္ဆိုးေတြလို႔ဆိုရရင္မမွားပါဘူး။               ဒါေပမဲ့ ၁၉၈၀- ၁၉၉၀ ကာလေတြမွာေတာ့ တရုပ္ၿပည္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးလမ္းေႀကာင္းဟာ ေၿပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။  အရင္းရွင္ေတြနဲ႔စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္တဲ့ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ စီးပြားေရးလြတ္လပ္ခြင့္  တခ်ိဳ႕နဲ႔ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီမွာ ပစၥည္းရိွလူတန္းစားေတြကို ေနရာေပးဖို႔ ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့ပါတယ္။
“ ပီကင္းၿမိဳ႕ကို ႀကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အေနာက္တိုင္းႏုိင္ငံေတြလိုပဲ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ေတြ၊ CCTV ေမွ်ာ္စင္ လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီရဲ႕ တယ္လီေဗးရွင္းအေဆာက္အဦႀကီးတခု၊ ၂၀၀၈ ပီကင္းအိုလံပစ္ သေကၤတတခုၿဖစ္တဲ့ ငွက္သိုက္ ပံုစံ အားကစားရံု ဗိသုကာလက္ရာ၊ အရာရိွေတြက အေနာက္တိုင္းဝတ္စံုကို ေႀကာ့ေကာ့ ေနေအာင္ဝတ္ဆင္ၿပီး၊ ငါတုိ႔နဲ႔အတူ စီးပြားေရးအတူတူ  လုပ္ႏိုင္တယ္ လို႔ ဆိုႀကတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အေၿခခံအခြင့္အေရးေတြဟာ ၿငင္းပယ္ခံေနရတယ္”
ပစၥည္းရိွလူတန္းစားေတြက ေခါင္းေဆာင္တဲ့တရုပ္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီ ဟာ တရုပ္ႏိုင္ငံကို ကမၻာမွာ ဒုတိယအႀကီးဆံုးစီးပြားေရး အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံတခု အၿဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။   ဒါေပမဲ့ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးအသစ္ကို စတင္လိုက္ပါတယ္။
“ ေမာ္ လက္ထက္ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးကာလတံုးက အႏုပညာရွင္တခ်ိဳ႕ကို ေဟာင္းႏြမ္းေဆြ႔ေၿမ႕တဲ့အယူအဆရိွသူေတြ ဆိုၿပီး ဖမ္းဆီးခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္အေဖ အိုင္ခ်င္း နဲ႔ အတူ က်ေနာ္တို႔မိသားစုတေတြ ပီကင္းၿမိဳ႕ဆီကေန နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးခံခဲ့ရတယ္။ အသက္ (၁၉) ႏွစ္ေယာက္တဲ့အခါက်မွာ ပီကင္းကို ၿပန္လည္အေၿခခ်ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပီကင္းၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အႏုပညာသည္ေတြအေပၚ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ႏွိပ္စက္ ညွင္းပမ္းေနတာကို ၿမင္ေတြ႔ေနရဆဲပဲ။”

ရင္ထဲမွာ ႀကိတ္ခံစားေနရတဲ့ အေႀကာင္းအရာေတြကို သရုပ္ၿပအႏုပညာတခုလိုဖန္တီးၿပီး Installation Art အၿဖစ္ ၿပသေလ့ရိွတဲ့ “အိုင္ေဝေဝ” ဆိုသူ တရုပ္အႏုပညာရွင္တေယာက္ဟာ ပီကင္းအားကစားအိုလံပစ္ရံုႀကီးကို ဒီဇိုင္းဆြဲခဲ့သူေတြအနက္ တဦးအပါအဝင္  ၿဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ၿခစားအက်င့္ပ်က္မႈ ကို ရႈတ္ခ်ေနသလို၊ လြတ္လပ္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြကို ခြင့္ၿပဳရမယ္ ဆိုၿပီး တရုပ္အာဏာပိုင္ေတြကို ေဝဖန္အႀကံၿပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ အစိုးရရဲ႕ ေပါ့ဆမႈေႀကာင့္ ဇီခြ်မ္းငလ်င္မွာ ေသဆံုးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားကေလးငယ္ (၅၀၀၀) ကို ေအာက္ေမ့တသမႈအၿဖစ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ ေက်ာပိုးအိပ္ေလးေတြကို အသံုးၿပဳ၊ၿပီး ၿပပြဲတခုၿပဳလုပ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဖန္တီးမႈဟာ တရုပ္အာဏာပိုင္ေတြကို ေဒါသထြက္ေစခဲ့သလို၊ တရုပ္ႏိုဘယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ လူေလွ်ာက္ဘို ကို ေၿပာင္ေၿပာင္တင္းတင္း ေထာက္ခံတဲ့အတြက္လည္း အာဏာပိုင္ေတြက သူ႔ကို အညိွဳးထားခဲ့ပါတယ္။
“လက္ရိွ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီက က်ဴးလြန္ေနတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေငြေႀကးခ်မ္းသာမႈကို ထိပါးေႏွာက္ရွက္လာမွာေႀကာက္လို႔၊ သူတို႔ ရဲ႕ ႀသဇာအာဏာ  က်ဆင္းလာမွာေႀကာက္ေနတဲ့အတြက္ၿဖစ္တယ္။  အႏုပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ေရာင္းခ်ရတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ဖန္တီးမႈေတြအေပၚမွာ အခြန္မေပးေဆာင္ဘူး ၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ၿပစ္မႈေတြကို က်ဴးလြန္ေနတဲ့ ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြနဲ႔အတူ အမ်ိဳးမ်ိဳးေႏွာက္ရွက္ၿခိမ္းေၿခာက္ေနေတာ့တယ္”
တကယ္ေတာ့ အိုင္ေဝေဝေၿပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ပီကင္း ဆိုတာ အႀကမ္းဖက္မႈေတြၿပည့္ႏွက္ေနတဲ့  ၿမိဳ႕ႀကီးတခုပါ။ လူေလွ်ာက္ဘို အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာစာေရးဆရာမ်ားအသင္း ကို ဆက္သြယ္ပူးေပါင္းပါဝင္  ေရးသားခဲ့တဲ့ ထင္ရွားတဲ့ စာေရးဆရာ (၄) ဦး နဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ အေယာက္ (၄၀) ေက်ာ္ဟာ ပီကင္းရဲ႕အက်ဥ္းေထာင္ေတြမွာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံေနရပါတယ္။ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ အႏုပညာသည္ေတြအေႀကာင္း ထည့္သြင္းေၿပာႀကားမဲ့ ေတးဂီတ၊ ရုပ္ရွင္  အႏုပညာပြဲေတြဟာ လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ပိတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ တိုင္းၿပည္အတြင္းကေန  ထြက္ေၿပးတိမ္းေရွာင္ဖို႔ႀကိဳးစား  ခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြဟာ ေလဆိပ္ထဲမွာ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံခဲ့ရတာက မ်ားပါတယ္။ အိုင္ေဝေဝရဲ႕ အႏုပညာစတီဒီယို ခမ္းမဟာလည္း ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရသလို၊ ေဟာင္ေကာင္ကို ထြက္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ သူ႔ကိုလည္း ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့ပါတယ္။
“ က်ေနာတင္သာမကဘူး၊ တခ်ိဳ႕နာမည္ႀကီးအႏုပညာရွင္ေတြဆိုရင္ သူတို႔ဘယ္ကိုသြားမယ္။ ဘယ္သူနဲ႔ေတြ႔မယ္ဆိုတဲ့အေႀကာင္းအရာေတြက အစ ေဒသဆိုင္ရာအစိုးရေတြဆီမွာ ခြင့္ၿပဳခ်က္  ေတာင္းရတယ္။                           တရုပ္ၿပည္တြင္းမွာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူ  ေတြရဲ႕ အေၿခအေနေတြကို သေဘာေပါက္ေနတဲ့ အေမရိကန္စာေရးဆရာမ်ားအဖြဲ႔ဟာ ပီကင္းၿမိဳ႕မွာ  လာၿပီး၊ အႏုပညာႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲလုပ္ခဲ့ႀကတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ ပညာရွင္ (၁၄) ေယာက္ကို ဖိတ္ခဲ့ေပမဲ့ (၃) ေယာက္တည္းသာ အေရာက္လာႏိုင္ခဲ့တယ္။  အဲ့ဒီအထဲကThree Georges Damေရကာတာရဲ႕  ဆိုးက်ိဳးေတြကို ေဝဖန္စာတန္းေရးခဲ့တဲ့ ”ဒိုင္ခ်င္း” ကို တရုပ္အာဏာပိုင္ေတြက အနီးကပ္လိုက္လံ ေႏွာက္ရွက္ၿခိမ္းေၿခာက္ေနေတာ့ လာဖို႔အခြင့္အေရး မရခဲ့ႀကဘူး။ ၂၀၀၈ မွာဆိုရင္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ကို လုပ္ခြင့္မေပးေတာ့တာေႀကာင့္ ႏိုင္ငံတကာစာေရးဆရာမ်ားနဲ႔ေတြ႕ဆံုေဆြးပြဲကို ေဟာင္ေကာင္ဘက္ဆီ ေရြ႕ေၿပာင္းခဲ့ရေတာ့တယ္။  လူေတြကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ စာေရးရမယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခြင့္ေပးမယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အႏုပညာလုပ္ငန္းေတြကို ေဆြးေႏြးႏိုင္မယ္ ဆိုတာကို သူတို႔က ဆံုးၿဖတ္ေပးေနတယ္ေလ၊ ဝမ္းနည္းစရာပါပဲဗ်ာ”
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား
စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာရင္၊ ႏိုင္ငံေရးပြင္းလင္းမႈေတြလည္း ကပ္ပါလာတတ္တယ္ လို႔ ဆိုေနေပမဲ့ တရုပ္ၿပည္မွာ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေတြက အဲ့ဒီအဆိုၿပဳခ်က္ေတြကို ၿငင္းဆန္ေနပါတယ္။  
ေသာတရွင္တို႔လည္း အႀကမ္းဖက္ခံေနရတဲ့ၿမိဳ႕ေတြထဲမွာ ေန႔စဥ္ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အိပ္မက္ဆိုးေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ႀကပါေစ။

(ေအာင္မုိး၀င္း)


0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...