Friday, May 27, 2011

ႏိုင္ဝင္းေဆြ သို႔မဟုတ္ အႏုပညာေမွာ္ဝင္စားသူ

 (ေအာင္ၿငိမ္း)

Posted by admin on May 26, 2011 0 Comment
ဆရာႏုိင္ဝင္းေဆြ
(တစ္)
ကိုႏိုင္ဝင္းဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ားရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိမွ ကိုႏိုင္ဝင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ တဲ့အတြက္ ႏိုင္ဝင္းေဆြ ႐ုပ္ပံုလႊာကို အလြမ္းဓာတ္ခံနဲ႔ ေရးပါတယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ တကယ္ေတာ့ အႏုပညာေမွာ္ဝင္စားသူပါ။ သူ႔႐ုပ္ပံုလႊာ တစိတ္တပိုင္းကို ျပည္ပမွာ ထုတ္ေဝတဲ့ ႏိုင္ဝင္း ေဆြ အမွတ္တရ စာအုပ္မွာ ‘မိုင္းယန္းတိုက္ပြဲၾကားက ကိုႏိုင္ဝင္းေဆြ’ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစည္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ေရးခဲ့တယ္။

‘၈’ ေလးလံုးကာလ စစ္ပြဲၾကားမွာ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကြလန္းဆန္းေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပံုရိပ္ပါ။ စစ္ရဲ႕အနိ႒ာ႐ံုေတြၾကား ျဖတ္သန္း ေနရေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕ဇာတိစိတ္က လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါ။
သူဟာ ႐ိုးသားတယ္
အႏုပညာကို ခ်စ္တယ္
စိတ္ခံစား လြယ္တယ္
မေကာက္က်စ္ဘူး။
ဒါေတြက ကိုႏိုင္ဝင္းကို ခ်စ္ခင္ႏွစ္လို႔ဖြယ္ လူတေယာက္ျဖစ္လာေစခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
၁၉၇၂ ေျမာက္ဥကၠလာ ေက်ာက္ေရတြင္း ကိုႏိုင္ဝင္းရဲ႕ ႏွင္းဆီျခံမွာ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ စတင္ သိကြၽမ္းပါတယ္။
ဆရာဒဂုန္တာရာ ထိန္းေၾကာင္းေပးတဲ့ ‘ဆည္းဆာ’ စာေပဝိုင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ ထိုအခ်ိန္က သူဟာ ‘မဟူရာေမတၱာ’ ‘မသိန္းရွင္’ ‘ေႏြတည’ ‘ျမစံပယ္႐ံု’ စတဲ့ ဝတၳဳမ်ားနဲ႔ ထင္ရွားေနသူပါ။ ေတာင္ငူ ေက်းလက္သားျဖစ္ေသာ္လည္း အညာ သားလို ညိဳေမွာင္တဲ့အသားအေရနဲ႔ ႏွစ္လိုဖြယ္ျပံဳးတတ္သူပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူငယ္စိတ္နဲ႔ ရဲေဘာ္လိုဆက္ဆံရင္း စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ႏိုင္ငံေရး မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက တယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဘဝျဖတ္သန္းမႈမ်ားကိုလည္း ႐ိုးသားမႈအရင္းခံစိတ္နဲ႔ ဖလွယ္ခဲ့ၾကတယ္။
ဒီေနာက္ ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ေမာ္စီတုန္း လက္ေရြးစင္က်မ္း ျမန္မာဘာသာျပန္ ေလးတြဲရွစ္အုပ္ကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ရြာျပန္သြားတယ္ ၾကားရတယ္။ ျပန္ေတြ႔တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့ဘဝဟာ အခုမွ အဓိပၸာယ္ရွိရွိနဲ႔ စတင္တယ္လို႔ ကိုႏိုင္ဝင္း တေယာက္ ေတြ႔တဲ့ရဲေဘာ္တိုင္းကို ေျပာေနေတာ့တယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ အႏုပညာတင္မက ႏိုင္ငံေရးကိုပါ ဝင္စားသြားပါၿပီ။ ၇၄-၇၅-၇၆ အံုႂကြမႈမ်ားကို ျဖတ္သန္းလိုက္ ရတဲ့အခါ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ေခတ္ၿပိဳင္လူငယ္တိုင္းလိုပဲ လူတန္းစားတိုက္ပြဲနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကို စိတ္အားထက္သန္လာ ပါတယ္။
ဒီေနာက္ ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ‘မိုးႀကိဳမုန္တိုင္း’ ထဲမွာ လြင့္ေမ်ာသြားရင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ ၁၉၈ဝ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ‘ပန္ဆန္း’ မွာ ျပန္ဆံုၾကတယ္။ တခရီးထဲသြားေနၾကရင္ ဘယ္လမ္းကသြားသြား တေနရာမွာ ျပန္ဆံုၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
(ႏွစ္)
ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္ အျဖစ္ ျပည္သူ႔အသံေဆာင္းပါးရွင္၊ စစ္သတင္းေထာက္၊ အေျမာက္တပ္သား၊ သံု႔ပန္းပညာေပး ႏိုင္ငံေရးေကဒါ၊ ျပဇာတ္ ဒါ႐ိုက္တာ မင္းသား၊ ေက်းလက္လူထုဘဝ ေလ့လာေရး စတဲ့ အလုပ္တာ ဝန္မ်ဳိးစံု ထမ္းေဆာင္ေနပါၿပီ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ မေတာ္မတရားမႈမ်ားနဲ႔ အဓမၼမႈမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႔ျဖတ္သန္း လာခဲ့ရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ဟာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို လက္ျဖန္႔ခံေတာင္းေနလို႔မရ တိုက္ယူမွရမယ္ ဆို တာကို ဘဝအရ သိျမင္လာၾကတယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ၁၉၈ဝ ဇူလိုင္ မိုင္းေယာင္းတိုက္ပြဲမွာ စစ္သတင္းေထာက္အျဖစ္ ပါခဲ့တယ္။ မိုင္းေယာင္းကို ဗကပ အ ေရွ႕ေျမာက္တပ္က ခဏခဏ တိုက္ခဲ့ဖူးတဲ့အနက္ ယခုတိုက္ပြဲဟာ ‘မင္းရန္ေအာင္ ထိုးစစ္’ ကာလ တိုက္ပြဲႀကီးတပြဲ ျဖစ္ပါတယ္။
မိုင္းေယာင္း ၈၈၁ ဗ်ဴဟာကုန္းကိုသိမ္းၿပီး စစ္အစိုးရ စစ္စခန္းမ်ားနဲ႔ စစ္လက္နက္ယႏၱယားမ်ားကို မီးတင္႐ႈိ႕ခဲ့တဲ့အ တြက္ မိုင္းေယာင္းတၿမိဳ႕လံုး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္သြားတာကို သူဟာ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ သံု႔ပန္းအ ေျမာက္အျမား ဖမ္းမိတယ္။ လက္နက္ေတြ သယ္ႏိုင္သမွ် သယ္ခဲ့တယ္။ ထိုစဥ္က ၈၈ တပ္မမွဴးက ဗိုလ္သန္းေရႊ (ယ ခု တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး) ျဖစ္ၿပီး ၈၈၁ ဗ်ဴဟာမွဴးက ဗိုလ္ထြန္းၾကည္ (အလယ္ပိုင္းတိုင္းမွဴး- ၿငိမ္း) ျဖစ္တယ္။
၁၉၈၂ လြယ္ပန္လံုတိုက္ပြဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္း ဟာ ၁၂ဝ မမ အေျမာက္တပ္ဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ၁၂ဝ ကို ကိုယ္တိုင္ပစ္ခဲ့သူပါ။ လူ တေယာက္ အေျမာက္က်ည္တေတာင့္သာ သယ္ႏိုင္ေအာင္ေလးတဲ့ ၁၂ဝ က်ည္မ်ားကို သူကိုယ္တိုင္ ျပည္သူ႔စစ္မ်ား နဲ႔အတူ ေရွ႕တန္းသို႔ထမ္းပိုးၿပီး ကိုယ္တိုင္ပစ္ခတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တျခားတိုက္ပြဲေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ စစ္ရဲ႕အနိ႒ာ႐ံုကို စစ္သားတေယာက္က ပိုသိပါတယ္။ စစ္ နင္းခံရတဲ့ လူထုေတြရဲ႕ဘဝကို အစာနာႏိုင္ဆံုးနဲ႔ မတရားမႈကိုအမုန္းတီးဆံုးလူဟာ ကိုႏိုင္ဝင္း လို ေတာ္လွန္ေရးစစ္ သည္တဦး ျဖစ္ေနတာ မထူးဆန္းေပဘူးလား။
ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ျပဇာတ္ေတြအမ်ားႀကီး ကခဲ့တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ေရး သူကိုယ္တိုင္ ဒါ႐ိုက္တာ မင္း သား လုပ္ၿပီး ကခဲ့တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာစိတ္ ႀကီးမားမႈကို ဒီေနရာမွာ ေတြ႔ရတယ္။ သူဟာ ဒါနဲ႔ တင္ အားမရေသးဘူး။ စစ္နဲ႔ေတာ္လွန္ေရးကို ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ဂႏၴဝင္ဝတၳဳႀကီးမ်ဳိးကိုလည္း ေရးလိုတယ္။ ဟဲမင္းေဝးရဲ႕ ‘ေခါင္းေလာင္းထိုးသံ ဘယ္သူ႔ထံ’ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ညီညာတဲ့ လက္ေရးနဲ႔ ေရးလက္စ စာမူတခ်ဳိ႕ကို ကြၽန္ေတာ့ကိုဖတ္ဖို႔ လာေပးတယ္။ သူနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ျဖတ္သန္း ခဲ့တဲ့ လူငယ္ဘဝ စာေပလႈပ္ရွားမႈ ပံုရိပ္မ်ားကိုလည္းေရးဖို႔ တိုက္တြန္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ သူ႔ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္အႏုပညာေမွာ္ မဝင္စားဘူး။
၁၉၈၄ ထဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ဝေတာင္ ပန္မလန္းရြာသူ ဝအမ်ဳိးသမီး မဂ်ဳံနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ သူတို႔လင္မယား စပယ္ေတာစခန္းက ရဲေဘာ္ေတြ ရွင္းလင္းေပးထားတဲ့ ရိကၡာဂိုေဒါင္ေဟာင္းမွာ လာေနၾကတယ္။ မဂ်ံဳဟာ အရပ္သူ တေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း အဖြဲ႔အစည္းက ကိုႏိုင္ဝင္းကို ေထာက္ထားၿပီး ရဲေဘာ္တေယာက္ရသင့္တဲ့ ပံုစံအတိုင္း ရိကၡာထုတ္ေပးပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က သူ႔အိမ္နဲ႔တြဲလ်က္ အဖီခ်ထားတဲ့ အခန္းေလးမွာ ေနေနတယ္။ ‘ၾကား သံုးၾကား’ မဝင္နဲ႔ လို႔ ျမန္မာစကား ရွိေသာ္လည္း ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ သူတို႔လင္မယားၾကား ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆြဲထည့္ေလ့ရွိတယ္။ မဂ်ံဳစိတ္ေကာက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ဆီလာ အပူကပ္တယ္။
“လုပ္ပါဦးဗ် ေျပာေပးစမ္းပါဦး”
“က်ဳပ္က ဘာေျပာေပးရမွာလဲ၊ ခင္ဗ်ားမိန္းမ ခင္ဗ်ားေခ်ာ့ေပါ့ဗ်”
“က်ဳပ္ကလည္း မေခ်ာ့တတ္ဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ား ဝင္ေျပာေပးစမ္းပါ”
“က်ဳပ္က ဘာဝင္ေျပာေပးရမွာလဲ”
“ဒီလိုဗ်ာ စခန္းထဲမွာ ရဲေဘာ္ခ်င္း ရန္မျဖစ္ရဘူး၊ ရန္ျဖစ္ရင္ အေရးယူခံရမယ္ေပါ့၊ ခင္ဗ်ားဟာ ဒီစခန္းမွာ ဗိုလ္လံု (ဗိုလ္ႀကီး) ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာထားတယ္၊ ဗိုလ္လံုကေျပာရင္ သူ ေၾကာက္တယ္ဗ်၊ ကြၽန္ေတာ့ကိုေတာ့ သူ မေၾကာက္ဘူး”
“ခင္ဗ်ားဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူး”
“ဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ဗ်ာ လုပ္စမ္းပါ”
ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔လင္မယားၾကား ကြၽန္ေတာ္ အရပ္လူႀကီး မၾကာခဏဝင္ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ‘ၾကား’ ဝင္မိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ မၾကာခင္ ဒုကၡေတြ႔ေတာ့တာပဲ။
ကြၽန္ေတာ့္အခန္းထဲမွာ စာဖတ္ရင္ (အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာဖတ္ရင္) အသံတိုးတိုး ထြက္ၿပီး ဖတ္ေလ့ရွိတယ္။ တေန႔ ေတာ့ မဂ်ံဳဟာ ကြၽန္ေတာ့ကို ၾကည့္ကြက္ ၾကည့္ကြက္နဲ႔ ရယ္ရယ္ေနတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းကလည္း ျပံဳးၿဖီးၿဖီးလုပ္ေနတယ္။ ဒီလင္မယား မူမမွန္ဘူး ဘာျဖစ္ေနပါလိမ့္၊ ကိုႏိုင္ဝင္းကို ေမးေတာ့ …
“ခင္ဗ်ားဟာ စိတ္ေကာင္းရွိေပမယ့္ စိတ္သိပ္မမွန္ဘူး၊ ၾကည့္ပါလား တေယာက္တည္း စကားေျပာေျပာေနတာ၊ ဒါ ေၾကာင့္ ခဏခဏ စိတ္ေကာက္ၿပီး ရန္မျဖစ္နဲ႔၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာထားတာ”
“လုပ္ၿပီ ခင္ဗ်ားကေတာ့၊ ေနာက္ မဂ်ံဳ စိတ္ေကာက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္လာမေခၚနဲ႔ေတာ့”။
မဂ်ံဳကလည္း ေၾကာက္တဲ့ အမူအယာ လုပ္ျပတယ္။ ကိုယ့္ဆရာ သေဘာက်ၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးျပဲေနေအာင္ ရယ္ေနပါ ေတာ့တယ္။
(သံုး)
မဂ်ဳံက ကိုႏိုင္ဝင္းအေပၚသာ စိတ္ေကာက္တတ္တာျဖစ္ၿပီး တျခားရဲေဘာ္မ်ားေပၚမွာ စိတ္ေကာက္တာ မရွိဘူး။ ခင္ခင္ မင္မင္ ရွိတယ္၊ ႐ုိးသားတယ္။ ရဲေဘာ္တိုင္းက ခင္ၾကတယ္။ မဂ်ဳံဟာ ဗမာ ရဲေဘာ္ေတြၾကား အေနၾကာေတာ့ ဗမာ စကား ေကာင္းေကာင္းတတ္လာတယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္းလည္း မဂ်ဳံကို ေခ်ာ့ရ (ၿဖီးရ) ဖို႔ ရွမ္းစကား ေတာ္ေတာ္ေျပာတတ္ လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုႏိုင္ဝင္းလည္း စိတ္ေကာက္တတ္တာပဲ။ သူ႔စိတ္နဲ႔ မေတြ႔တဲ့အခါ သုန္သုန္မႈန္နဲ႔ ျဖစ္တတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ၾကံဳဖူး တယ္။
တႀကိမ္က သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္က ဆရာႀကီးလို႔ ေခၚမိတာကို မေက်နပ္လို႔ ကလာပ္စည္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ …
“ဒါဟာ သေဘာထား ျပႆနာ ျဖစ္တယ္”
ဆိုၿပီး စြဲခ်က္တင္ေတာ့တာပဲ။ သူ ဘာအခံနဲ႔ ဒီလိုေျပာသလဲ ကြၽန္ေတာ္ မသိဘူး။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဆရာႀကီး လို႔ ေခၚလိုက္ ဗိုလ္လံု လို႔ေခၚလိုက္ စိတ္ရႊင္ရင္ရႊင္သလို ေခၚေနတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း တခါတေလ ခင္မင္သမႈနဲ႔ ေခၚေနတာပဲ။
ကလာပ္စည္းအတြင္းေရးမွဴးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေတာင္းပန္ဖို႔ ေျပာလာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေဒါပြၿပီး မေတာင္းပန္ႏိုင္ ေၾကာင္း၊ ဘာသေဘာထားမွ မရွိဘူး၊ ခါတိုင္းလည္း သူေကာ ကိုယ္ေကာ ဒီလိုပဲ တခါတေလ ခင္မင္သမႈနဲ႔ ေခၚေနၾက တာျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
ေနာက္တႀကိမ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ စကားထိုင္ေျပာေနရင္းကေန ကြၽန္ေတာ္က သူ႔အႏုပညာကို ေစာ္ကားတယ္ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ့ကို ေဒါပြေတာ့တာပဲ။ ေျပာေနၾကတာေတြက အႏုပညာ အေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေရာက္တတ္ရာရာေျပာေနၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ အံ့အားသင့္သြား တယ္။ ဒီလူ ဘာအခံေတြရွိေနသလဲ မသိဘူးလို႔ စဥ္းစားမိၿပီး ေဒါသကိုထိန္းလိုက္ရတယ္။
သူဟာ ထိုစဥ္က အႏုပညာ ေမွာ္ေပါက္ေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ‘သူ႔ရဲ့အႏုပညာျဖတ္သန္းမႈ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္’ ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္ သူ႔အိမ္မွာ လုပ္တာကို ကြၽန္ေတာ့ကို မဖိတ္ဘူး။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ၾကည္ေနသူတခ်ဳိ႕ကိုပဲ ဖိတ္တယ္။
သူဟာ ႏိုင္ငံေရးဆန္ဆန္ စာတမ္းေတြလည္း ေရးတယ္။ သူ ၾကည္တဲ့လူကိုပဲ ျပတယ္။ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုစဥ္က ပါတီကိုယ္၌ကလည္း စစ္ေအးေခတ္ ကုန္ဆံုးခါနီး အေျပာင္းအလဲတရပ္အတြက္ တာစူေနတာပါ။
ဒါေပမယ့္ သူေကာ ကြၽန္ေတာ္ေကာ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ ဘာအခုအခံမွမရွိဘဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်င္းရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ သံေယာဇဥ္ဟာ ခိုင္မာေနခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပုဂၢလိကခံစားမႈနဲ႔ အခါအားေလ်ာ္စြာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ကို ဘယ္ကေန သတင္းၾကားသလဲ မသိဘူး၊ လာေတာင္းဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ …
“ခုမွပဲ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အရင္တုန္းကပံုကုိ ျပန္ေတြ႔ရေတာ့တယ္”
ကုိႏိုင္ဝင္းရဲ႕ လႈိက္လွဲတဲ့အေျပာကို ကြၽန္ေတာ္ ျဖံဳသြားတယ္။ အရင္တုန္းက ေအာင္ၿငိမ္းဟာ အခုလည္း ဒီ ေအာင္ၿငိမ္း ပါပဲ မေျပာင္းလဲပါဘူး ကိုႏိုင္ဝင္းေရ။
ကြၽန္ေတာ္ သူ႔ကို လက္ေဆာင္ေပးထားတဲ့ ကုတ္အက်ႌကို စုတ္ခ်ာသြားတဲ့အထိ ဝတ္တယ္။
“ေက်းဇူးပဲဗ်ဳိ႕၊ အက်ႌက ကိုယ္နဲ႔ အမိပဲ”
လို႔ ေျပာတယ္။ ၁၉၈၇ ထဲမွာပါ။ ေဆာင္းတြင္းႀကီး သံလြင္ျမစ္ကူးၿပီးတိုက္တဲ့ တိုက္ပြဲတပြဲမွာ သူ႔မွာ အေႏြးထည္ပါမ လာလို႔ ကြၽန္ေတာ့မွာပါတဲ့ ဆြယ္တာခ်ဳိင္းျပတ္ နက္ျပာေလးတထည္ ေပးလိုက္တယ္။ ျပန္ေတြ႔ေတာ့ အက်ႌေကာလို႔ ေမးေတာ့၊ ေလးလာတာနဲ႔ လမ္းမွာ လႊင့္ပစ္လိုက္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။
“ကြၽန္ေတာ့္အေဖ အက်ႌပဲ၊ အေမကိုယ္တိုင္ ထိုးေပးထားတာ၊ ကြၽန္ေတာ္ အမွတ္တရ ယူလာတာ”
လို႔ ေျပာေတာ့ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ငိုင္သြားၿပီး ေတာ္ေတာ္စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ကာ ဝမ္းနည္းေၾကာင္းေျပာပါတယ္။
၁၉၈၉ ဧၿပီ ၁၇၊ ပါတီတြင္းအေရးအခင္း ေပၚလာေတာ့ ပါတီဗဟိုဟာ နမ့္ခေခ်ာင္းတဖက္ကိုကူးၿပီး ဆုတ္ခြာသြားရ တယ္။ ေနာက္တေန႔မွာ ေခ်ာင္းကူးၿပီး ပါတီေနာက္ကိုလိုက္လာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြထဲမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔ မဂ်ံဳလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အတူပါပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဟာ အေတြးအေခၚ အ႐ႈပ္ေထြးဆံုးကာလပဲ။
ရက္တခ်ဳိ႕ၾကာတဲ့တေန႔ ကိုႏိုင္ဝင္းက သူ တဖက္ကို ျပန္ေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာတတ္ဘူး။ မေရရာတဲ့အနာဂတ္မွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ႐ိုင္းပင္းကူညီတာမွ အပ အဆံုးအျဖတ္ မေပးႏိုင္ဘူး။ မဂ်ံဳက မျပန္ခ်င္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ မခြဲခ်င္ဘူး။ မဂ်ံဳ ငိုပါတယ္။ ကို္ႏိုင္ဝင္းလည္း မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။
“ပါတီက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေငြနဲ႔ဆန္ ေထာက္ပံ့ကူညီခဲ့တာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” တဲ့။
သူ ကြၽန္ေတာ့ကို ေျပာသြားတဲ့ စကားပါ။ ဒီဘက္ကမ္းေရာက္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္တိုင္းကို ေလာေလာဆယ္ စားေရးေသာက္ ေရးအတြက္ ယြမ္ေငြတခ်ဳိ႕နဲ႔ ဆန္ ေထာက္ပံ႔ေပးထားတာကို ရည္ၫႊန္းေျပာတာပါ။
ဆန္ကေတာ့ ခြဲတမ္းရယ္လို႔ေတာင္ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ ေလးငါးစုအတြက္ အိတ္လိုက္ ခ်ေပးထားတာပါ။ ပိုတဲ့ဆန္ ကို ျပန္မအပ္ေတာ့ဘဲ သူတည္းခိုေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ရွမ္းရြာကအိမ္ရွင္ကို ေပးခဲ့ခ်င္တဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။
အေရးထဲ ကြၽန္ေတာ့ကို လူႀကီးလူေကာင္း လာဆန္ျပေနေသးတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔အတူ မဂ်ံဳဟာ မ်က္ရည္စက္လက္ တဖက္ကမ္း ျပန္ကူးသြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွ ျပန္ၾကားရတာက တဖက္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အႏုပညာရွင္ စာေရးဆရာ ႏိုင္ဝင္းေဆြကို စာေရး ဖိတ္ေခၚ ႀကိဳဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ရဲေဘာ္ေက်ာ္ဆိုင္မွ ပါတီဗဟိုသို႔ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ျပဳရန္ စာေရးခဲ့ေၾကာင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(ေလး)
၁၉၉ဝ ဒီဇင္ဘာ ၁၈၊ ၁၉ မာနယ္ပေလာမွာ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႔ၾကတယ္။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခ်င္း ေနာက္ဆံုး ဆံုေတြ႔မႈလည္းျဖစ္သလို ကြၽန္ေတာ္ဟာ ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးဆံုေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ရဲေဘာ္ေဟာင္းတ ေယာက္လည္း ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ပါတီဗဟို ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔အေနနဲ႔ မာနယ္ပေလာသို႔ေရာက္ရွိၿပီး ABSDF ႐ံုးမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တည္းခိုေနတဲ့ သ တင္းၾကားလို႔ ကိုႏိုင္ဝင္း ေပါက္ခ်လာတယ္။ ေနာက္တေန႔မွာ လွ်ဳိေလးတခုျခားတဲ့ ေတာင္ကုန္းေလးတကုန္းေပၚက သူ႔တဲအိမ္ေလးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားလည္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ လိုက္ပို႔တယ္။
မဂ်ဳံဟာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေတြ႔တာနဲ႔ ဝမ္းသာဝမ္းနည္းျဖစ္ၿပီး ငိုပါတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းလည္း မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ ႏြမ္းလ် အားငယ္မႈေၾကာင့္ စကားေတာင္ မထြက္ဘူး။ မဂ်ံဳကပဲ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း …
“ကိုေအးသန္း ဘာနဲ႔လာသလဲ၊ ဘယ္ေတာ့ျပန္မလဲ၊ က်မလည္း လိုက္မယ္”။
ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးေကာ ေနေကာင္းလား။ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ေနေကာင္းလား စသျဖင့္ေမးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဘာ ေျဖရမယ္ မသိဘူး။
“ေလယဥ္ပ်ံနဲ႔လာတာ၊ အေဝးႀကီးပဲ၊ ဘယ္ေတာ့ျပန္မယ္ မသိေသးဘူး”။
ကြၽန္ေတာ္က စိတ္မေကာင္းတဲ့ၾကားက ရယ္ရႊန္း ဖတ္ရႊန္းလုပ္ကာ စကားဝိုင္းကို ဟာသေႏွာၿပီး ဖန္တီးလိုက္တယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းေျပာတာေတြ ေမးတာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ သူေျပာတာက ဒီလိုပါ။
“ဥကၠ႒ (သခင္ ဗသိန္းတင္) နဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တယ္။ ဖုန္းနံပါတ္ ပါသလား။ ဥကၠ႒ မွန္တယ္။ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး မစြန္႔လႊတ္တာ မွန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အလယ္ပိုင္း (ပါတီရဲ႕ အလယ္ပိုင္းဗ်ဴ႐ိုေဒသကို ေျပာတာပါ) ကို ျပန္လာခ်င္ တယ္။ ရဲေဘာ္ေတြ ေနေကာင္းၾကရဲ႕လား”။
ေနာက္ၿပီး သူသိခ်င္တဲ့ လူတေယာက္အေၾကာင္းကို ေမးပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေျပာတာက “ဖုန္းနံပါတ္ေတာ့ မပါဘူး။ ဘာတီးလစ္နာ (အေရွ႕ေျမာက္ကို ေရာက္ဖူးတဲ့ ဆြီဒင္ သတင္း ေထာက္၊ ထိုစဥ္က သူ မာနယ္ပေလာ ေရာက္ေနတယ္) ထံမွာ ေတာင္းၾကည့္ပါ။ ခင္ဗ်ား ဒီမွာ မေပ်ာ္ရင္ အလယ္ပိုင္း ကို အခ်ိန္မေရြး ျပန္လာခဲ့။ မာနယ္ပေလာ ေရာက္ေနတဲ့ ‘ရလလဖ’ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ ေျပာထားမယ္။ ခင္ဗ်ားလည္း သူတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္ေတာ့ျပန္ျဖစ္မယ္ မသိေသးဘူး။”
သူ သိခ်င္တဲ့လူအေၾကာင္းလည္း ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ ေျပာျပလိုက္တယ္။ သူတို႔တသိုက္ လက္နက္ခ်ၿပီး ဗမာ ျပည္ထဲဝင္သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ကိုႏိုင္ဝင္း ငိုင္သြားတယ္။ မယံုႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတယ္၊ ေနာက္မွ သူက ေျပာတယ္။
“ကြၽန္ေတာ့္ကို ထိုင္းနယ္စပ္သြားၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို စည္း႐ံုးဖို႔ သူလႊတ္တာပဲ”။
သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ ေလာေလာဆယ္ အကူအညီေပးႏိုင္တာ ဒါေလာက္ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္၌ကလည္း ေရွ႕မွာ ဘာေတြ ၾကံဳေတြ႔ရဦးမလဲ မေရရာဘူး။ ရဲေဘာ္ေတြေျပာျပလို႔ သူ႔သတင္းတခ်ဳိ႕ကို ကြၽန္ေတာ္ ၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။ ဝ နယ္မွာ သူ အေတာ္လန္႔သြားတယ္။ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ ေနာက္ေဖးေနာက္ဖီသြားဖို႔ေတာင္ မထြက္ရဲဘူး။
ဗိုလ္ခင္ညြန္႔က ဝ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဗကပေဟာင္းေတြကို လက္မခံဖို႔ ဖိအားေပးေတာ့ သူတို႔ အေနမေခ်ာင္ေတာ့ ဘူး။ တပ္ေပါင္းစုတပ္ဖြဲ႔နဲ႔အတူ အလယ္ပိုင္းကို ေရာက္လာေတာ႔ အလယ္ပိုင္းဟာ သူထင္သလို မဟုတ္ဘူး။ ပါတီနဲ႔ အတူ တစည္းတလံုးတည္း ရပ္တည္ေနၾကတာ ေတြ႔ရေတာ့ သူ ေတာ္ေတာ္ ေျခာက္ျခားသြားတယ္။ သူအသတ္ခံရ ေတာ့မယ္လို႔ ထင္ေနတယ္။
သူနဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ ရဲေဘာ္တေယာက္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ခ်င္း ခုမွသိၾကတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ရင္းႏွီးၾကတာ ၾကာၿပီေနာ္လို႔ ခဏခဏ လာလာေျပာေနလို႔၊ အဲဒီရဲေဘာ္က အေျခအေနကို ရိပ္မိၿပီး “ခင္ဗ်ား ဘာမွမျဖစ္ေစရဘူး၊ စိတ္ခ်။ ဟိုမွာ မေပ်ာ္ရင္ အခ်ိန္မေရြးျပန္လာ” ဖို႔ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး မွာလိုက္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္သိထားတယ္။ (ပါတီရဲ႕ အေရွ႕ ေျမာက္ေဒသ ရာဇဝင္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျဖဳတ္၊ ထုတ္၊ သတ္ လုပ္ခဲ့တာ မရွိဘူး။ ဥကၠ႒ သခင္ဗသိန္းတင္က သူ မသိ ဘဲ ဘယ္ရဲေဘာ္ကိုမွ သတ္ျဖတ္အေရးယူတာ မလုပ္ရဘူးလို႔ အမိန္႔ထုတ္ထားတာ အေရွ႕ေျမာက္ ျဖတ္သန္းဖူးသူ တိုင္း သိပါတယ္)
၁၉၉၁ မိုးအကုန္ေဆာင္းအကူးမွာ ကြၽန္ေတာ္ အလယ္ပိုင္းကို ျပန္ေရာက္တယ္။ ေနာက္အေတာ္ၾကာမွ မာနယ္ပေလာ မွ ျပန္လာတဲ့ ‘ရလလဖ’ ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးနဲ႔ လူခ်င္းေတြ႔ေတာ့ ကိုႏိုင္ဝင္းက သူ အလယ္ပိုင္းကိုလာရင္ လက္ခံမ လားလို႔ ေမးေၾကာင္း၊ ရလလဖ (ဗဟို)သို႔ တင္ျပေပးပါမယ္လို႔ ေျဖလိုက္ေၾကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ့္ကိစၥေလာက္နဲ႔ ဗဟိုကို တင္ျပမေနပါနဲ႔လို႔ေျပာေၾကာင္း ျပန္ၾကားရတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ရလလဖ ကိုယ္စားလွယ္ကို ႀကိဳေျပာမထားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ကိုႏိုင္ဝင္းရဲ႕ဆႏၵကို မျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ခဲ့ ဘူး။
ကိုႏိုင္ဝင္းနဲ႔အတူ မာနယ္ပေလာပါသြားတဲ့ ရဲေဘာ္ေဟာင္းတဦးနဲ႔ အလယ္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဆံုတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခ်င္း အခင္မင္မပ်က္ စကားေတြ ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ သူက ယခုလိုေျပာျပတယ္။
“ပါတီထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာခ်င္တာေျပာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ပါတီက နားလည္ခြင့္လႊတ္တယ္။ ဟို မွာက မေခ်ာင္ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုနားလည္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အေျပာအဆိုမွားရင္ ဒုကၡေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ေျပးလာတာ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တယ္၊ ပါတီအေပၚ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြက မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘာေကာင္မွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားလည္း သိမွာပါ။ ကိုေက်ာ္ဆိုင္လည္း ဟိုမွာ ေပ်ာ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကြၽန္ေတာ္ သိပါတယ္”။
(ငါး)
ဒီေနာက္ ၾကားရတဲ့ သတင္းေတြက စိတ္ထိခိုက္စရာပါ။ ကိုႏိုင္ဝင္း ဘုန္းႀကီး ဝတ္တယ္။ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈကို ရွာတယ္။ ေနာက္ လူဝတ္ျပန္လဲတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားမေျပာေတာ့ဘူး။ မာနယ္ပေလာက်တဲ့ ဗ႐ုတ္ဗရက္ကာလ ေသာင္းရင္းျမစ္နံေဘးမွာ ဗုံးဆန္ထိမွန္ က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္း ဆံုးေတာ့ မဂ်ံဳ ရလလဖ ကို ေရာက္လာတယ္။ ‘ၿငိမ္း’ ကာလပါ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း မသိဘူး၊ မဂ်ံဳက ဝနယ္ မျပန္ခ်င္ဘူး။ ဝ တပ္မႈးတဦးက ဝအမ်ဳိးသမီး ဝ ေဒသျပန္ရမယ္ဆိုၿပီး ျပန္ေခၚသြားလို႔ မဂ်ံဳ ဝနယ္ ျပန္ ေရာက္တယ္။
၂ဝဝ၆ ႏွစ္လည္ပိုင္း ဝ နယ္မွာ မဂ်ဳံ ဆံုးတဲ့သတင္း ၾကားရတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆံုးသလဲ အတိအက် မသိရဘူး။ သူ႔ရြာမွာလည္း သူ မေပ်ာ္ဘူး။ နမ့္ပန္ေခ်ာင္းထဲ လိမ့္က်သလို ေပ်ာက္ဆံုးသြားသလိုလည္း ၾကားရပါတယ္။
မိုးသက္မုန္တိုင္းထန္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေကြ႔ႀကီးတေကြ႔မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔တေတြဟာ အညႇာက ကိုင္ယမ္းခံလိုက္ရတဲ့ သစ္ပင္က သစ္ရြက္ေတြလို လႈပ္ခါကုန္ၾကပါတယ္။
လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရွာၾကံရင္း အႏုပညာေမွာ္ဝင္စားေနတဲ့ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ မိုးသက္မုန္တိုင္းၾကားမွာ သစ္ရြက္ တရြက္လို လႈပ္ခါလြင့္ပါးသြားခဲ့ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရွာ၏၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကား မေတြ႔။ စိတ္ကူးစံကို အႏုပညာျဖင့္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးကို ျဖတ္ သန္းရင္း သူ ႐ိုးသားစြာ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယံုတယ္။
ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ဖိႏွိပ္မႈက အညႇာအတာကင္းတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးခရီးက ခက္ခဲ ၾကမ္းတမ္းတယ္။ ကိုႏိုင္ဝင္းေရးခ်င္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးဂႏၴဝင္ဝတၳဳႀကီးကို မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားက ေရးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။
(ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခိုက္ေစဖို႔ မရည္ရြယ္ပါ၊ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနသူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူ႔ အမည္ကိုမွ မေဖာ္ျပပါ။)
ေအာင္ၿငိမ္း (၂ဝ ႏိုဝင္ဘာ ၂ဝ၁ဝ)
အေရးေတာ္ပံု ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၃ မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
http://oothandar.blogspot.com … မွ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...