Tuesday, May 17, 2011

အပြင့္ရယ္ကုန္တစ္ငံုက်န္ပါေသး

by ထက္ ထက္ on Thursday, May 12, 2011 at 2:02pm
  • ေရွးေရွးအခါ ကာလသမယကပင္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာ ယဥ္ေက်းမူအစဥ္လာေကာင္းမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းခဲ့ႀကသည့္ ၿမန္မာမူနယ္ပယ္၌ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဘြားလက္ထက္မွ ယခုထက္တိုင္ ေက်းလက္မွသည္ၿမိဳ႕ရြာအႏွံ႕ ေရပန္းစားဆိုရိုးၿပဳခဲ့ႀကသည့္ အနက္အဓိပၸာယ္ၿပည့္ဝ အႏွစ္သာရရွိလွသည့္ ၿမန္မာ့ရိုးရာ စကားထာတစ္ပုဒ္ကို မဂၤလာအေတြးၿဖင့္ေဖာ္ထုတ္ တင္ၿပလိုပါသည္။ ဤစကားထာေလး၏ ၿမွဳပ္ကြယ္ထားသည့္ အနက္အဓိပၸာယ္တို႕ကို ေဖာ္ထုတ္ႀကည့္မည္ဆိုပါက-
]စံပယ္တဲ့ေလးရံု၊
ပ်ိဳတို႕ေမာင္မပန္ထိုက္တယ္၊
ပန္းၿပတ္ခိုက္ႀကံဳ၊
အပြင့္ရယ္ကုန္၊
တစ္ငံုက်န္ပါေသး၊
ပန္ခ်င္သူ လူညိဳေထြးရယ္၊
ေခါင္းၿဖီးခဲ့ေလး}
  • စကားလွသေလာက္ တရားၿပကာ အႏွစ္သာရၿပည့္ဝလွသည့္ စကားထာေလးပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ ဃရာဝါသ၊သမၻာရႏွင့္ ကိစၥၿမားေၿမာင္ လူတို႕ေဘာင္ဝယ္ အိမ္ေထာင္ညြတ္ကြင္း မသက္ဆင္း ေသရသည့္တိုင္ သူလည္းေလ ေလာကီသားေပမို႕ ခ်စ္ေရးခ်စ္ရာ မကင္းနိုူင္ရွာေသာ္လည္း ရတနာၿမတ္သံုးပါး ဦးထိပ္ထားသည့္ ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးေကာင္းေလး ပ်ိုဳေမသည္ ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္ရသည့္ ပ်ိဳတို႕ေမာင္အား ေကာင္းပင္ေကာင္းက်ိဳး ကိုယ္၌တည္၍ အပၸမာဒတရား လက္ကိုင္ထားနိုင္ေစရန္ အမွာပါးလိုက္ေသာ စကားထာၿဖစ္ပါသည္။
  • ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္အရ သံုးေလာက၏ အက်ိဳးငွာပြင့္ထြန္းေတာ္မူႀကကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႕ ပြင့္ေတာ္မူရာတြင္ ကမၻာေၿခာက္ပါးအနက္ ဘုရားတစ္ဆူသာ ပြင့္ေတာ္မူေသာ သာရကမၻာ၊ ဘုရားႏွစ္ဆူပြင့္ေတာ္မူေသာ မ႑ကမၻာ၊ ဘုရားသံုးဆူပြင့္ေတာ္မူေသာ ဝရကမၻာ၊ ဘုရားေလး ဆူပြင့္ ေတာ္မူေသာ သာရမ႑ကမၻာ၊ ဘုရားငါးဆူပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘဒၵကမၻာ ႏွင့္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မမူေသာ သုညကမၻာ ဟူ၍ ရွိရာတြင္ ယခုကမၻာသည္ ဘဒၵကမၻာ ၿဖစ္ပါသည္။ဤ ဘဒၵကမၻာ၌ ကကုသန္၊ ေကာဏာဂံု၊ကႆပ၊ေဂါတမ ဟူေသာ သံုးေလာကထြတ္ထား ၿမတ္စြာဘုရားေလးဆူ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၿဖစ္၍ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူရန္ အရိေမေတၱယ် ဘုရားတစ္ဆူသာ က်န္ပါေတာ့သည္ဟု ဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္၍ ဘုရားေလးဆူကို ]စံပယ္တဲ့ေလးရံု} ဟုတင္စားကာ ဆိုလိုက္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

  • ]ပန္းၿပတ္ခိုက္ႀကံဳ} ဟုဆိုရာ၌ ပ်ိဳတို႕ေမာင္ႏွင့္တကြေသာ ပ်ိဳေမတို႕အဝင္အပါ သတၱဝါတို႕မွာ ထိုပြင့္ေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရားေလးဆူတို႕တြင္ ကြ်တ္ခြင့္မႀကံဳခဲ့ရသည္ၿဖစ္ကာ လြဲေခ်ာ္လာခဲ့ရ၍ ဘုရားရွင္တို႕ႏွင့္ ဖူးေတြ႕ခြင့္မရေသာအခိုက္ႏွင့္ ႀကံဳေနရပါသည္ဟု ]ပ်ိဳတို႕ေမာင္ မပန္ထိုက္တယ္၊ပန္းၿပတ္ခိုက္ႀကံဳ} ဟု အားမလိုအားမရ ဆိုလိုက္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ]အပြင့္ရယ္ကုန္၊ တစ္ငံုက်န္ပါေသး} ဆိုသည္မွာ ဤသို႕ ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္ကို ကြ်တ္ခြင့္ရယ္မႀကံဳ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရေသာ ပ်ိဳတို႕ေမာင္ႏွင့္ ပ်ိဳေမတို႕ဖူးေၿမာ္ ကြ်တ္တမ္းဝင္နိူင္ဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ရန္မွာ ဤ ဘဒၵကမၻာ၌ ေနာက္ဆံုးပြင့္ေတာ္မူရန္ က်န္ေသးေသာ အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ တစ္ဆူက်န္ပါေသးသည္ဟု ပ်ိဳေမသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ အားတင္းေမွ်ာ္လင့္သကဲ့သို႕ ပ်ိုဳတို႕ေမာင္အားလည္း အားေပးစကားဆိုလိုက္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္ပါသည္။
  • ]ပန္ခ်င္သူလူညိဳေထြးရယ္၊ေခါင္းၿဖီးလွည့္ေလး} ဆိုသည္ကာ ပ်ိဳတို႕ေမာင္သည္ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူ လတၱံ႕ေသာ အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္ကို ဖူးေၿမာ္လိုပါလွ်င္ သံသာရပပဥၥ ဟူသည့္ သံသရာလည္ေစတတ္ေသာ တရားဆိုးမ်ားၿဖစ္သည့္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟ အစရွိသည့္ ကိေလသာ အညစ္ေႀကးတို႕မွ ကင္းစင္ သန္႕ရွင္းေအာင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ တည္းဟူေသာ ကုသိုလ္တရား လက္ကိုင္ထားသည့္ ဘီးၿဖင့္ ေခါင္းၿဖီးလွည့္ပါဟု မေမ႕မေလ်ာ့ မေပါ့မဆလ်က္ ပမာဒေလမခရေလေအာင္ ႀကီးမားေသာေမတၱာၿဖင့္ ေကာင္းၿမတ္သည့္ မနသီ ႀကည္လင္သည့္သေဘာ၊ၿဖဴစင္သည့္သေဘာ၊ ၿဖဴစင္သည့္ေစတနာၿဖင့္ ပ်ိုဳတို႕ေမာင္ကို မွာတမ္းေၿခြ သတိေပးစကား ေၿပာႀကားလိုက္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ဤစကားထာေလးကိုပင္ ပ်ိဳတို႕ေမာင္လူညိဳေထြးက ပ်ိဳေမ မေလးခင္အား မွာတမ္းေၿခြခဲ့ပံုမွာ ထပ္တူပင္ ၿဖစ္ပါသည္။
]စံပယ္တဲ့ေလးရံု၊
မေလးခင္မပန္ထိုက္တယ္၊
ပန္းၿပတ္ခိုက္ႀကံဳ၊
အပြင့္ရယ္ကုန္၊
တစ္ငံုက်န္ပါေသး၊
ပန္ခ်င္သူ ရွင္ညိဳေထြးရယ္၊
ေခါင္းၿဖီးခဲ့ေလး}
ဟူ၍ၿဖစ္ပါသည္။
  • ေစတနာမွန္ေသာ ကံတရားေႀကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးၿဖစ္ေသာ ေမာင္ႏွင့္မယ္တို႕သည္ သံုေလာကထြတ္တင္ သဗၺညဳဗုဒေဂါတမ ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ ဘဂၢတိုင္း သုမာဂိရၿမိဳ႕သား သမင္တို႕ေဘးမဲ့ေပးရာ ေဘသက႒ေတာ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္အခါက နကုလပိတာသူႀကြယ္ႏွင့္ နကုလပိတုသူႀကြယ္ကေတာ္ ဇနီးေမာင္နွံတို႕အား ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ေသာ အဂၤုတၱိဳရ္ၿမန္မာၿပန္ စတုကၠနိပါတ္၌လာရွိသည့္ သမဇီဝီသုတ္ေႅသနာႏွင့္ အညီ ေမာင္မယ္ႏွစ္ဦးတို႕သည္ တူမွ်ေသာသဒၶါ၊ တူမွ်ေသာသီလ၊ တူမွ်ေသာစြန္႕ႀကဲမူ၊တူမွ်ေသာပညာတို႕ႏွင့္ ၿပည့္စံုေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ႀကၿခင္း ]တစ္ငံုက်န္ပါေသး} ဟူေသာ ေနာင္ပြင့္လတၱံ႕ေသာအရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ကိုဖူးၿမင္ႀကရလွ်င္ ကြ်တ္တမ္းဝင္နိူင္ႀကမည္ ၿဖစ္ပါသည္။
  • ေမာင္ႏွင့္မယ္တို႕ဖူးၿမင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာ ရည္ညႊန္းသည့္ ဤဘဒၵကမၻာ၌ ေနာက္ဆံုး ပြင့္ေတာ္မူလတၱံ႕ေသာ အရိေမေတၱယ်ဘုရားေလာင္းေတာ္ အေႀကာင္းကို သံုးေလာကထြတ္ထား ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ လက္ယာရံ အဂၢသာဝႀကီးၿဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာအား ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ပံုကို အနာဂတဝင္က်မ္းမွ ေကာက္နုတ္၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဖာ္ၿပလိုပါသည္။

ေမေတၱယ်အေလာင္း ပဋိသေႏၶယူၿခင္း

  • ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ထိုေရာအခါေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္းကား တစ္ဆယ့္ေၿခာက္သေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီကိုၿဖည့္၍ စြန္႕ၿခင္းႀကီးငါးပါးကိုစြန္႕ၿပီး ပါရမီဆယ္ပါး အၿပားသံုးဆယ္တို႕ကို ၿဖည့္က်င့္ၿပီးလွ်င္ တုသိတာနတ္ၿပည့္၌ၿဖစ္လတၱံ႕။
  • ထိုတုသိတာနတ္ၿပည္၌ ေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္း တန္ခိုးသီတင္း ေက်ာ္ေစာလတ္၍ စႀကာဝဋာတစ္ေသာင္း၌ေနကုန္ေသာ နတ္တို႕သည္ ဘုရားၿဖစ္စိမ္႕ေသာ ငွာေတာင္းပန္လာ၍ ငါးပါးေသာႀကည့္ၿခင္းႀကည့္၍ တစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋေသာ အရံႏွင့္တကြ တုသိတာနတ္ၿပည္မွ စုေတခဲ့၍ ေကတုမတီမင္းေနၿပည္ေတာ္၌ သခၤစႀကဝေတမင္းႏွင့္ တိုင္ပင္ႀကံစည္ဖက္ ကိုးကြယ္ရာၿဖစ္ေသာ အတိတ္၊အနာဂတ္ကိုသိၿမင္နိူင္၍ ပစၥဳပၸန္၊သံသရာ အစီးအပြားကို ဆံုးမတတ္ေသာ သုၿဗဟၼအမည္ရွိေသာပုဏၰားႀကီး၏ ခင္ပြန္းမၿဖစ္ေသာ ၿဗဟၼဝတီအမည္ရွိေသာ ပုေဏၰးမဝမ္း၌ ပဋိသေႏၶေနလတၱံ႕။ ထိုေရာအခါ တစ္ေသာင္း ေသာေလာကဓာတ္လူပ္လတၱံ႕။ ဆယ္လလြန္လွ်င္ ဣသိပတနသမင္ေတာမွာ ဖြားလတၱံ႕။ အဇိတဟူေသာအမည္ကိုမွည့္လတၱံ႕။ ဖြားဖက္ကားတစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋတည္း၊ အမတ္ခ်ည္းၿဖစ္ လတၱံ႕။

ဘုရားအေလာင္း စည္းစိမ္ခံစံေတာ္မူၿခင္း

  • အဇိတမင္းသားအား ေလာကစည္းစိမ္ကို စံစားစိမ္႕ေသာငွာ ရတနာခုနစ္ပါးအတိၿပီးေသာ အေရာင္အဝါထြန္းေတာက္လ်က္ ေနမင္း၏ ေရာင္ၿခည္ကဲ့သို႕ မ်က္စိစိမ္းစိမ္း မႀကည့္ဝံ့ေသာ အေရာင္တို႕ၿဖင့္ တင့္တယ္ေသာ ၿပာသာဒ္ေလးေဆာင္တို႕သည္ ေပါက္လတၱံ႕။ တစ္ေဆာင္တစ္ေဆာင္ေသာ ၿပာသာဒ္၌ ခန္းတိုက္ခုနစ္ေထာင္စီ၊ တစ္ဖက္တစ္ဖက္၌ ပတၱၿမားေက်ာက္ရြဲစီေသာ ကိုးပါးေသာနဝရတ္ၿဖင့္ၿပီးေသာ ပလႅင္ခုနစ္ေထာင္စီ၊ အထူးထူးေသာ သားေမြးတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ ေညာင္ေစာင္းခုနစ္ေထာင္စီ၊ တစ္ေဆာင္တစ္ေဆာင္ေသာ ၿပာသာဒ္၌ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ ေရႊအိုးႀကီးေလးလံုးစီ ေပါက္လတၱံ႕။ တစ္လံုးတစ္လံုးေသာ ေရႊအိုး၏အဝကား တစ္ယူဇနာတည္း။ ေရႊအိုး၏အေစာက္ကား ေၿမႀကီးအမွ်တည္း။ ထိုေရႊအိုးတစ္လံုးတစ္လံုး၌ ပေဒသာပင္ေၿခာက္ပင္ ေၿခာက္ပင္စီ ေပါက္လတၱံ႕။ တစ္ေဆာင္တစ္ေဆာင္ေသာၿပာသာဒ္၌ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ တန္ဆာဆင္လ်က္ ေရႊတံခြန္ေဆာက္ေသာ ခုနစ္ေထာင္ေသာ ဆဒၵန္ဆင္မင္းတို႕သည္ ရံလတၱံ႕။ တစ္ကိုယ္လံုးကို တန္ဆာဆင္ေသာ ဝလာဟကသိေႏၶာၿမင္းတစ္ေထာင္ကေသာ ခုနစ္ရာေသာရထားတို႕ သည္လည္း ၿဖစ္လတၱံ႕။ တစ္ဘံုတစ္ဘံု၌ အမ်ိဳးအႏြယ္အားၿဖင့္ၿမတ္ေသာ အဆင္းငါးပါးႏွင့္ ၿပည့္စံုေသာ နတ္သမီးႏွင့္တူေသာ ရတနာအတိတန္ဆာဆင္လ်က္ ေမာင္းမတစ္ေသာင္းေၿခာက္ေထာင္ စီရံလတၱံ႕။ တစ္ဘံုတစ္ဘံု၌ ကၿခင္း၊သီၿခင္း၊တီးမူတ္ၿခင္း၌ တတ္သိလိမၼာေသာ ရူခ်င့္စဖြယ္တင့္တယ္ၿခင္း၊ စံပယ္ၿခင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ ခုနစ္ေထာင္ေသာ ကေၿခသည္တို႕ ၿဖစ္လတၱံ႕။
  • ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ အဇိတမင္းသား၏ မိဖုရားၿမတ္ကား စႏၵမုခီအမည္ရွိ၏။ စႏၵမုခီမိဖုရားကား ေမာင္းမအေပါင္းၿခံရံလ်က္ အက်င့္သီလသီတင္းႏွင့္ ၿပည့္စံု၏။ အၿပစ္ေၿခာက္ပါးကင္း၏။ ႀကန္အင္ငါးပါးႏွင့္ညီ၏။ အလြန္အဆင္းလ်၏။ လူမတူနတ္တမွ် အလြန္လွပသၿဖင့္ ရူ၍မၿငီးသည္ၿဖစ္လတၱံ႕။စႏၵမုခီမိဖုရား၏ကိုယ္မွာ စႏၵကူးသရကၡန္အနံ႕ႀကိဳင္၏။ ကိုယ္ေရာင္ၿဖင့္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ေတာင္အရပ္သို႕ ထြန္းလင္း၏။ ကိုယ္အသားကားဝါဂြမ္းကဲ့သို႕ နူးညံ့၏။ ၿပဳခဲ့ဖူးေသာကုသိုလ္ေကာင္းမူတို႕သည္ အဆံုးစြန္ေသာဘဝ၌တည္ႀကည္၏။ စႏၵမုခီမိဖုရားသားကား ၿဗဟၼဝဎနမည္၏။ ရာဟုလာကဲ့သို႕ အဆံုးစြန္ေသာဘဝ ၌ယွဥ္၏။
  • ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ အဇိတအမည္ရွိေသာ ဘုရားအေလာင္းသည္ကား ထိုၿပာသာဒ္၌ နတ္မင္းႀကီးကဲ့သို႕တန္ဆာဆင္၍ စႏၵမုခီမိဖုရားအမွဴးရွိေသာ ေမာင္းမအေပါင္းၿခံရံလ်က္ နတ္မင္းစည္းစိမ္ကဲ့သို႕ စံစား၍ေနလတၱံ႕။ ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ထိုေသာအေခါ အဇိတဘုရားေလာင္းကား တစ္ဆယ့္ေၿခာက္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းၿပည့္ဖူးေသာ ပါရမီေကာင္းမူနိူးေဆာ္ေလရကားဇမၺဴဒီပါကြ်န္း ၌ ေၿမၿပင္ရွိသမွ်သည္ ခပင္းမ်ားစြာတို႕ ေႀကြးေႀကာ္လ်က္ တာဝတိ႕သာနတ္ၿပည္ကဲ့သို႕ေသာအညံညံရွိလတၱံ႕၊သုဓမၼာနတ္သဘင္ကဲ့သို႕ၿဖစ္လတၱံ႕။ခပ္သိမ္းေသာ ေလာကဓာတ္၌္ရွိေသာ အသေရဟူသမွ်တို႕ကို စုပံု၍ထားဘိသကဲ့သို႕ ၿဖစ္လတၱံ႕။
  • ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာမင္းတို႕သည္လည္းေကာင္း၊ခပ္သိမ္းေသာ နတ္တို႕သည္လည္းေကာင္းသခၤဝႀကဝေတးမင္းႏွင့္တကြေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္းထံသို႕သြားကုန္၍]အရွင့္အမူႀကီးငယ္ကို အကြ်ႏု္ပ္တို႕ ထမ္းလိုပါ၏}ဟု မ်က္ႏွာေတာ္ကိုႀကည့္၍ ေနလတၱံ႕။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္-]မင္းမ်ားတို႕၊ အမူထမ္းသူကားတစ္ဆယ့္ရွစ္ကုေဋေသာ အမတ္ႀကီးမွစ၍ မ်ားစြာေသာ ဆင္၊ၿမင္း၊ ရဲမက္ဗိုလ္ပါ ရွိ၏။ ငါအလိုမရွိ၊သြားႀကေလ} ဟု ဆိုလတၱံ႕။

ဘုရားအေလာင္းေတာထြက္ေတာ္မူၿခင္း

  • ထိုသို႕အလြန္တရာၿပည့္စံုစြာေသာ ၿပည့္ၿပီးေသာ ပါရမီေတာ္၏ အာနုေဘာ္အားၿဖင့္ အဇိတမင္းသားကား ေလးေဆာင္ေသာၿပာသာဒ္၌ ေလာကီစည္းစိမ္ကိုသာစံစား၍ အႏွစ္ရွစ္ေထာင္ေနမွ စႏၵမုခီမိဖုရားသည္ၿဗဟၼဝဎနသားကို ဖြားလတ္ေသာအခါ ဘုရားတို႕၏ ဓမၼတာအေလ်ာက္ ဥယ်ာဥ္ ကစားသြားလတ္ေသာ္ သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ ရဟန္းဟူေသာ နိမိတ္ႀကီးေလးပါးကိုၿမင္၍ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႕ႏွင့္ ၿပည့္စံုေသာၿပာသာဒ္တို႕ၿဖင့္မေမြ႕ေလ်ာ္သည္ၿဖစ္၍ၿမတ္ေသာ ေတာထြက္ၿခင္းၿဖင့္ ေတာထြက္အံ့ဟု ႀကံ၏။ ထိုအႀကံကိုသိ၍ သခၤစႀကဝေတးမင္းသည္ ေပ်ာ္ပါးစိမ္႕ေသာငွာ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ ကေခ်သည္တို႕ၿဖင့္ ဘုရားေလာင္းေနေသာ ၿပာသာဒ္၌ သဘင္ႀကီးစြာခံ၍ ေနလတၱံ႕။
  • ထိုသို႕ အဇိတမင္းသား ေတာထြက္မည္ဟူေသာ အသံေက်ာ္ေစာလတ္၍ ၿပည္ႀကီးသူ၊ နိဂံုးဇနပုဒ္သူ၊ မင္းသား၊ မင္းေၿမး၊ သူေဌး၊ သူႀကြယ္ စေသာ လူအေပါင္းတို႕သည္ ပန္းနံ႕သာစြဲလ်က္ ၿခံရံ၍ ေနလတၱံ႕။ ယေန႕ အဇိတမင္းသားသည္ ေတာထြက္ လတၱံ႕ဟု အုတ္အုတ္က်က္က်က္ေသာအသံ ၿဖစ္လတၱံ႕။ ေကာင္းကင္၌ေနေသာ နတ္တို႕သည္လည္း သဘင္ႏွင့္တကြ ပန္းနံ႕သာလက္စြဲလ်က္ ပူေဇာ္ႀကလတၱံ႕။ စႀကဝဠာ တစ္ေသာင္း၌ နတ္၊ ၿဗဟၼာတို႕သည္လည္း နတ္တို႕၏ ထီး၊ တံခြန္၊ ပန္း၊ နံ႕သာ၊ ေရႊေပါက္ေပါက္၊ ေငြေပါက္ေပါက္ စသည္တို႕ၿဖင့္ ဘုရားေလာင္းေနေသာ ၿပာသာဒ္၌မိုးႀကီးရြာသကဲ့သို႕ အၿပည့္အထပ္ရွိ လတၱံ႕။
  • ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ ထိုအခါ၌ ေတာင္၊ ကမ္း၊ ေခ်ာက္မရွိ၊ ေၿမအၿပင္သည္ ညီညြတ္စြာၿဖစ္လတၱံ႕။ အရိေမေတၱယ်ဘုရား သက္ေတာ္ကား ရွစ္ေသာင္းတမ္းၿဖစ္၍ အႏွစ္ေၿခာက္ေသာင္းေလးေထာင္ေနလတၱံ႕။ ေမေတၱယ်ဘုရား၏ အရပ္ေတာ္ကား အေတာင္ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ရွိ လတၱံ႕။

ေတာထြက္ရာအၿခံအရံ


  • ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ ထိုေရာအခါ ေမေတၱယ်ဘုရားကားမိဖုရား၊ သားေတာ္အေပါင္း ၿခံရံလ်က္ ကေခ်သည္ခုနစ္ေထာင္အလုပ္အေကြ်းႏွင့္တကြ ဘုရားေလာင္းေနေသာ ၿပာသာဒ္သည္ ေကာင္းကင္သို႕ ပ်ံတက္၍ ဟသၤာမင္းပ်ံသကဲ့သို႕ ပ်ံလတၱံ႕။ ထိုေရာအခါ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ရာသို႕ လိုက္ပါလိုေသာသူတို႕သည္ ဘုရားေလာင္းတန္ခိုးေတာ္ ေႀကာင့္လည္း ေကာင္း၊ သခၤစႀကဝေတးမင္း တန္ခိုးေႀကာင့္လည္းေကာင္း နတ္တို႕တန္ခိုးေႀကာင့္လည္းေကာင္း ေကာင္းကင္ခရီးၿဖင့္သာ လိုက္လတၱံ႕သတည္း။ ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ ထိုေရာအခါ ၿဗဟၼာမင္းကား သံုးယူဇနာရွိေသာ ထီးၿဖဴကိုမိုး၍လိုက္လတၱံ႕။ သိႀကားမင္းက အေတာင္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ရွိေသာ လက္ယာရစ္ ခရုသင္းကို ကိုင္လ်က္သာဓုေခၚ၍ လိုက္လတၱံ႕။ သုယာမနတ္သားကား သားၿမီးယပ္ကိုကိုင္၍ လိုက္လတၱံ႕။ တုသိတာနတ္သားကား ပတၱၿမားယပ္ကို ကိုင္၍ လိုက္လတၱံ႕။ ပဥၥသီခနတ္သားကား ေစာင္းကိုကိုင္၍ လိုက္လတၱံ႕။ ေလာကပါလနတ္သားေလးေယာက္တို႕ကား သန္လ်က္ ကိုင္၍ လိုက္လတၱံ႕။ ႏွစ္သိန္းရွစ္ေသာင္းသော ဘီလူးစစ္သည္တို႕ကား လက္နက္ကိုယ္စီ ကိုင္၍ လိုက္လတၱံ႕။ ဘုမၼဌ၊ အာကာသဌၿဖစ္ကုန္ေသာ နတ္သမီးမ်ားလည္း ရတနာပန္းေတာင္းတို႕ကိုကိုင္လ်က လိုက္ကုန္လတၱံ႕။ အသုရာနတ္တို႕ကား သီခ်င္းသီလ်က္၊ နတ္တို႕၏ တံခြန္ကိုကိုင္လ်က္ လိုက္ကုန္လတၱံ႕။ နတ္မင္းတို႕ကား ပတၱၿမားရွိေသာ ဆီမီးတိုင္ကို ကိုင္လ်က္ လိုက္ကုန္လတၱံ႕။ ဂႏၶဗၺနတ္အေပါင္းတို႕ကား ေစာင္းတီးလ်က္ နတ္၏ ကၿခင္း၊ သီၿခင္းတို႕ၿဖင့္ ကသီလ်က္ လိုက္ကုန္လတၱံ႕။

ဒုကၠစရိယာက်င့္၍ ရဟန္းၿပဳၿခင္း

  • ဤသို႕ နတ္ပရိသတ္၊ လူပရိတ္သတ္ၿခံရံလ်က္ နတ္သဘင္ႏွင့္တကြ နတ္တို႕၏ ေကာင္းခ်ီးသံၿဖင့္လည္းေကာင္း လူပရိသတ္တို႕၏ ခ်ီးမြမ္းသံၿဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၿဗဟၼာတို႕၏ လက္ပမ္းေပါက္သံၿဖင့္ လည္းေကာင္း တကြ နက္ေသာေကာင္းကင္ကို ပဲ့တင္ထပ္ေစလ်က္ တင့္တယ္စြာ စံပယ္ၿခင္းၿဖင့္ ၿပာသာဒ္ပ်ံႏွင့္ ေတာထြက္ေလ၍ ကံ့ေကာ္ေဗာဓိမ႑ိဳင္ ေငြအဆင္းႏွင့္တူေသာ တလင္းၿပင္၌ ေကာင္းကင္မွသက္ေလ၍ မိမိထိုင္စဥ္၌ပင္ ေၿခာက္ရက္ဒုကၠရစရိယာက်င့္လတၱံ႕။ အေသေရရွိေသာ တိုက္တြင္းမွ ေန႕ရက္ေစ့၍ ထြက္လတ္ေသာ ၿဗဟၼာမင္းသည္ အေလာင္းေတာ္မင္းသားအား ရဟန္းၿပဳအံ့ေသာငွာ ႀကာသကၤန္းကိုကပ္သၿဖင့္ ရဟန္းၿပဳ လတၱံ႕။ ဘုရားေလာင္းေနာက္သို႕လိုက္ေသာ ပရိသတ္သည္ ရဟန္းၿဖစ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရႀကေလ လတၱံ႕သတည္း။


သဗၺဳညဳတÓဏ္ရၿခင္း

  • ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ စႏၵမုခီမည္ေသာ မိဖုရားသည္ ထိုအရပ္၌ပင္လွ်င္ နတ္ႀသဇာထည့္ေသာ ႏြားနို႕ဆြမ္းကိုလွဴ လတၱံ႕၊ ဘုဥ္းေပး၍ ညခ်မ္းအခါ၌ေတာင္မ်က္ႏွာက ကံ့ေကာ္ပင္မ႑ိဳင္သို႕ကပ္ေလ၍ မဟာမ႑ိဳင္ကံ့ေကာ္ပင္၏ မနီးမေဝး ၌ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေၿခာက္ဆယ့္ေလးေတာင္အေစာက္ရွိေသာ ေရႊပလႅင္ေပါက္၍ ထိုေရႊပလႅင္ ထက္၌ ထက္ဝ္ဖြဲ႕ေခြေတာ္မူ၍ အေရွ႕ေလာကဓာတ္သို႕ ႀကည့္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ နတ္ပရိသတ္၊ လူပရိတ္သတ္ ၿခံရံလ်က္ မာရ္နတ္သားကိုေအာင္ၿပီးေသာ္-
  • ၁။ ညဥ့္ဦးယံ ၌ပုေဗၺနိဝါသÓဏ္ကိုရ၏။
  • ၂။ သန္းေခါင္ယံ ၌ ဒိဗၺစကၡဳÓဏ္ကိုရ၏။
  • ၃။ မိုးေသာက္ယံ ၌ အာသဝကၡယÓဏ္ကိုရ၏။
  • ေနဝန္းေပၚလတ္ေသာ္ သစၥာေလးပါးတရားကို သိ၍ သဗၺဳညဳတÓဏ္ကို ရ လတၱံ႕တည္း။

ေမေတၱယ်ဘုရားတန္ခိုးေတာ္

  • မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ၿပီးေသာ္ ]အေနကဇာတိ သံသာရံ} စေသာ ဥဒါန္းကိုက်ဴး လတၱံ႕။ေဗာဓိကံ့ေကာ္ပင္၏အနီး၌ ေလးဆယ့္ကိုးရက္လြန္ေစၿပီးမွ ၿဗဟၼာမင္းေတာင္းပန္ၿခင္းကိုစြဲ၍ ဣသိပတနဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႕ ဓမၼစႀကာတရားေဟာအံ့ဟု သြားေလေသာအခါ ဟသၤပဒါးႏွင့္တူေသာ ေၿခေတာ္စံုကိုခံအံ့ေသာငွာ ေၿမႀကီးကိုခြဲ၍ ႀကာပဒုမၼာတို႕သည္ ေပါက္လတၱံ႕။ ထိုႀကာပြင့္ခ်ပ္ႀကီးသည္ကား အေတာင္သံုးဆယ္ရွိ၏။ ႀကာပြင့္ခ်ပ္ငယ္သည္ကား ႏွစ္ဆယ့္ငါးေတာင္ရွိ၏။ ႀကာဝတ္ဆံသည္ကား အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ရွိ၏။ အလယ္ခ်ပ္သည္ကား တစ္ဆယ့္ေၿခာက္ေတာင္ရွိ၏။ထိုႀကာသည္ အရိေမေတၱယ်ဘုရားကိုယ္မွထြက္ေသာ တစ္ခဲနက္ေသာ ေရာင္ၿခည္ေတာ္ ေၿခာက္သြယ္တို႕သည္ ထန္းလံုးေလာက္ အသြယ္သြယ္ထြက္လတ္၍ အရိေမေတၱယ်ဘုရားသခင္ေႀကာင့္ စႀကဝဠာတစ္ေသာင္း ၌ေန႕မွန္း၊ညမွန္းမသိထြန္း လတၱံ႕။ ထိုေရာအခါ အထက္ကို ဘဝဂ္တိုင္ေအာင္ ေအာက္ကို အဝီစိတိုင္ေအာင္ ဘီလာထုတ္ခ်င္း အႀကြင္းမရွိ အနႏၱစႀကဝဠာထိေအာင္ ႏွံ႕ေစ၏။
  • ဓမၼာစႀကာတရားေဟာအံ့ဟု ေရႊႀကာပြင့္ကိုနင္း၍ မိဂဒါဝုန္ေတာသို႕ သြားလတၱံ႕။ လူတို႕သည္ ေန႕မွန္း၊ညမွန္းမသိ ႀကက္တက္၊ႀကက္ဆင္းသည္ကိုလည္းေကာင္း ခ်င့္တြက္၍ ညဥ့္၊ ေန႕အမွတ္ၿပဳ၏။ ထိုသို႕ ဓမၼာစႀကာတရား ေဟာေသာအခါ လူပရိသတ္အေပါင္းတို႕သည္ တစ္ဆယ့္ေၿခာက္ယူဇနာ၊ နတ္ပရိသတ္တို႕ကား စႀကဝဠာ တိုက္လံုးအၿပည့္ အကနိဌ ၿဗဟၼာ့ၿပည္ တိုင္ေအာင္ စည္းေဝးႀကလတၱံ႕။ ထိုသို႕စည္းေဝးစဥ္ပင္လွ်င္ ပရိသတ္တို႕အလယ္၌လူလည္းမကိုင္၊ နတ္လည္းမကိုင္၊ မီးလည္းမေလာင္၊ မိုးလည္းမစြတ္၊ ၿမဴလည္းမထင္ေသာ ဗိတာန္သည္ နိဗၺာန္ဝင္သည့္တိုင္ေအာင္ ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ ဦးေခါင္းေတာ္ထက္ ေန႕၊ညဥ့္အၿမဲပင္ကာ၍ ရွိ လတၱံ႕။ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ ေရႊၿခဴေညာင္ရြက္ သႏၱာဆိုင္းတို႕ၿဖင့္တည္လ်က္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာရွိေသာ ဗိတာန္သည္ လူလည္းမကိုင္၊ နတ္လည္းမကိုင္၊မီးလည္းမေလာင္၊ မိုးလည္းမစြတ္၊ ၿမဴလည္းမထင္ နိဗၺာန္ဝင္သည့္တိုင္ေအာင္ပင္ တရားဦးေဟာေသာေန႕မွစ၍ ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ ဦးေခါင္းေတာ္ထက္၌ ေန႕၊ ညဥ့္အၿမဲပင္ ကာ၍ ရွိလတၱံ႕။


အကြ်တ္တရားရသူမ်ား


  • ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္သည္ သစၥာေလးပါးတရားကို ေဟာေတာ္မူေသာအခါ လူကား အကုေဋတစ္သိန္းကြ်တ္လတၱံ႕။ နတ္လည္း အကုေဋတစ္သိန္းကြ်တ္လတၱံ႕။
  • ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ အဘိညာဥ္ငါးပါးႏွင့္ၿပည့္စံုေသာ အကုေဋတစ္သိန္းေသာ ရဟႏၱာတို႕သည္ ေမေတၱယ်ဘုရားကို ရံလတၱံ႕။ ထိုေရာအခါ သခၤစႀကဝေတးမင္းသည္ ရတနာခုနစ္ပါးၿဖင့္ၿပီးေသာ ၿပာသာဒ္ေက်ာင္းကို ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္တို႕အား ေဆာင္ႏွင္း၍ ပစၥည္းေလးပါးၿဖင့္ လွဴၿပီးမွ ဘုရားသို႕ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေနာက္ပါ အေၿခြအရံ ကုေဋတစ္သိန္းႏွင့္တကြ မင္းမိဖုရား တို႕သည္ ဧဟိဘိကၡဴခ်ည္း ၿဖစ္လတၱံ႕။ ေမေတၱယ်ဘုရားသည္ ကြ်တ္ထိုက္ေသာသတၱဝါ၊နတ္၊ လူမ်ားတို႕အား ခြ်တ္အံ့ငွာသြားလတၱံ႕။


အႏြယ္အဆက္ႏွင့္အၿခံအရံ

  • ေမေတၱယ်ဘုရားသခင္၏ အမိကား ၿဗဟၼဝတီပုေဏၰးမတည္း။ အဖကား သုၿဗဟၼအမည္ ရွိေသာ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰား။ ေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္း၏ မိဖုရားကား စႏၵမုခီတည္း။ သားကား ၿဗဟၼဎနတည္း။ လက္ယာရံကား အာေသာက၊ လက္ဝဲရံကား ၿဗဟၼေဒဝ၊ အလုပ္အေကြ်းကား သီဟတည္း။ လက္ယာရံ အဂၢသာဝိကာမကား ပဒုမတည္း။ လက္ဝဲရံ အဂၢသာဝိကာမကား သုမနာတည္း။ လက္ယာရံ ဥပါသကာကား သုမနတည္း။ လက္ဝဲရံ ဥပါသကာကား သဃၤတည္း။ လက္ယာရံ ဥပါသိကာမကား ယသဝတီတည္း။ လက္ဝဲရံ ဥပါသိကာမကား သဃၤာတည္း။
ကံ့ေကာ္ေဗာဓိပမာဏ

ေဗာဓိကံ့ေကာ္ပင္၏ ပင္စည္ကား အၿမင့္အေတာင္ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္၊အကိုင္းကား အၿမင့္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္၊ ႏွစ္ရပ္ေပါင္း အၿမစ္မွ အညြန္႕ဖ်ားအထိ အၿမင့္အေတာင္ ႏွစ္ရာ့ေလးဆယ္၊ အခ်င္းကား ႏွစ္ရာ့ေလးဆယ္၊ အဝန္းကား ခုနစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ရွိ၏။ ခက္မကိုးၿဖာကား အေတာင္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ရွိ၏။ ကံ့ေကာ္ပင္ကား စႏၵကူးသရကၡန္အနံ႕ကဲ့သို႕ ေလေအာက္၊ေလညာဆယ္ယူဇနာေမႊး၏။ အပြင့္ကား လွည္းဘီးခန္႕ရွိ၏။ ထိုကံ့ေကာ္ပင္၌ ဘုရားၿဖစ္ေသာေန႕မွစ၍ ပြင့္ေသာပန္းသည္ မညိဳးမႏြမ္းဘဲ နိဗၺာန္ဝင္မွ ေႀကြလတၱံ႕။ စႏၵကူးထင္းပံုထက္စု၍ ထားဘိသကဲ့သို႕ေႀကြလတၱံ႕။ ကံ့ေကာ္ပင္၏ဝန္းက်င္ တစ္ယူဇနာ ေလာက္ေသာအရပ္၌ အထူးထူးေသာပန္းတို႕သည္လည္းေကာင္း၊ အထူးထူးေသာသစ္သီး တို႕သည္လည္းေကာင္း၊ အသီးအပြင့္တို႕ၿဖင့္ ဖံုးလႊမ္းလ်က္၊ လက္ယာရစ္လည္၍ တည္ကုန္လ်က္ ေဗာဓိပင္၏ ဝန္းက်င္တစ္ယူဇနာခြဲ ရွိေသာအရပ္၌ ရတနာသလဲ ဖံုးလႊမ္းလ်က္၊ ရတနာသလဲ၌ အထူးထူးေသာ အဆင္းအနံ႕အေမႊးရွိေသာ ႀကည္းပန္း၊ေရပန္းတို႕သည္လည္းေကာင္း၊စကား၊ စံပယ္၊ ခ်ရား၊ ၿမတ္ေလး၊ သရဖီတို႕သည္ လည္းေကာင္းပန္းကံုးကဲ့သို႕၊ ေဗာဓိကံ့ေကာ္ပင္သို႕ညြတ္၍ပြင့္လတၱံ႕။
ကံ့ေကာ္၏ခက္မႀကား၌ ပဒုမၼာႀကာပြင့္စေသာ ႀကာမ်ိဳးငါးပါး ဖံုးလႊမ္းလ်က္ၿဖစ္လတၱံ႕။ ေဗာဓိပင္၏ ေလးမ်က္ႏွာ၌ ရတနာမ႑ပ္ ေရႊဇရပ္တို႕သည္ ေပါက္လတၱံ႕။ ကံ့ေကာ္ပင္၏ ခက္မအႀကားတို႕၌ ပဒုမၼာႀကာပြင့္တို႕သည္လည္း ႀကာဗိတာန္မိုးသကဲ့သို႕ ရွိလတၱံ႕။ ေကာင္းကင္ၿဖင့္ သြားေသာငွက္တို႕သည္ လက္ယာရစ္လွည့္၍ ပ်ံကုန္၏။ ေဗာဓိပင္ကို နားဝံ့ေသာ ငွက္မရွိကုန္။ ေလလာေသာ္လည္း အရြက္ကိုမွ် မလူပ္နိုင္။ လူ၊ နတ္၊ ၿဗဟၼာတို႕သည္ ေဗာဓိကံ့ေကာ္ပင္ကို ႀကည့္၍ မၿငီးသည္ၿဖစ္လတၱံ႕။ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ဤသို႕ တင့္တယ္လွပေသာ ကံ့ေကာ္ပင္သည္ ၿဖစ္လတၱံ႕။ေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္း၏ လကၡဏာႀကီးငယ္တို႕သည္ စီစဥ္၍ ထားဘိသကဲ့သို႕ရွိလတၱံ႕။ ၿဗဟၼာမင္း၏ အသေရကို ႏွိပ္စက္သကဲ့သို႕ ရွိလတၱံ႕။


အာႏုေဘာ္ေတာ္ႏွင့္ေရွးေကာင္းမူ

  • ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ ေမေတၱယ်ဘုရားေန႕သန္႕အံ့ေသာငွာ ေၿမႀကီးကိုခြဲ၍ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာရွိေသာ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ ေရႊမ႑ပ္သည္ ေပါက္လတၱံ႕။ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ ပတၱၿမားပလႅင္သည္ မ႑ပ္အလယ္၌္ ေပါက္လတၱံ႕။ ရတနာၿဖင့္ၿပီးေသာ ပုလဲဆိုင္း၊ ေရႊၿခဴ၊ ေညာင္ရြက္တို႕ၿဖင့္ တင့္တယ္ေသာနတ္၏ ထီးၿဖဴလည္းၿဖစ္လတၱံ႕။
  • ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ နတ္တို႕သည္ အထူးထူးဆန္းႀကယ္စြာ သီကံုးဖန္ဆင္းအပ္ေသာ ပန္းဆိုင္းတိုင္တို႕သည္ကား ေရႊပန္းဆိုင္းတိုင္၊ ေငြပန္းဆိုင္းတိုင္၊ ပတၱၿမားပန္းဆို္င္းတိုင္ ၿဖစ္လတၱံ႕။ ရတနာတို႕ၿဖင့္ၿပီးေသာ တံခြန္တို႕သည္ တလွ်ပ္လွ်ပ္သာရွိလတၱံ႕။ ရတနာဆီမီးတိုင္၊ ဆီမီးခြက္တို႕သည္ လူလည္းမထြန္း၊ နတ္လည္းမထြန္းဘဲ တေၿပာင္ေၿပာင္ေတာက္လ်က္ရွိ လတၱံ႕။ ပန္းမ်ိဳးတို႕သည္လည္း အနံ႕တႀကိဳင္ႀကိဳင္လွိူင္လ်က္သာေမႊးလတၱံ႕။ မ႑ပ္ဝန္းက်င္၌္ ေရႊအိုး၊ ေငြအိုး၊ ပတၱၿမားအိုးတို႕သည္ ၿဖစ္လတၱံ႕။ မ႑ပ္ဝန္းက်င္၌္ အဆင္းငါးပါးရွိေသာ နတ္ပုဆိုးတို႕သည္ ၿဖစ္လတၱံ႕။ ပန္းမိုး၊ နံ႕သာမိုးတို႕သည္ တစ္ရံမၿပတ္ပင္ ရြာလတၱံ႕။ မ႑ပ္ေလးေထာင့္၌ အေတာင္သံုးဆယ္ရွိေသာ ေခါင္းေလာင္းႀကီးသည္ တြဲရရြဲဆြဲလတၱံ႕။ ေလခတ္ေသာ္ ေခါင္းေလာင္းသံသည္ စႀကဝ႒ာတိုက္အလံုးႀကားလတၱံ႕။ ရတနာခုနစ္ပါးတို႕ႏွင့္ ၿပီးေသာ၊ တန္ဆာဆင္ေသာပတၱၿမားပလႅင္ထက္၌ေန၍ လူ၊ နတ္တို႕အားတရားေဟာ၍ ရဟန္းအၿဖစ္ကိုေပးလတၱံ႕။
  • ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္၏ ပါရမီဆုေတာင္း အာနုေဘာ္ေတာ္ေႀကာင့္ ေနေတာ္မူေသာ မ႑ပ္၊ဗိတာန္၊ ပန္းဆိုင္းတိုင္၊ ထီး၊ တံခြန္၊ ဆီမီး၊ တန္ေဆာင္းတို႕သည္ ေမေတၱယ်ဘုရားသြားလွ်င္ သြားၿခင္း၊ေနလွ်င္ေနၿခင္း ၿဖစ္လတၱံ႕။ ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ေမေတၱယ်ဘုရားကား ပတၱၿမားပလႅင္ထက္ေန၍ စႀကဝဠာတစ္ေသာင္းလံုးကို တရားေဟာသၿဖင့္ ႀကားေစလတၱံ႕။ ေမေတၱယ်ဘုရားအေလာင္းကား လြန္ေလၿပီးေသာဘုရားတို႕ကို ေက်ာင္းဇရပ္၊ ပလႅင္၊ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေဆး၊ နံ႕သာ၊ ထီး၊ တံခြန္၊ ဆီမီး၊ ေညာင္ေရ၊ ႀကာဗိတာန္၊ ပန္းဆိုင္းတိုင္ အစရွိေသာ အထူးထူးေသာ အသေရဟူသမွ်ကို မ႑ပ္၌္စုပံဳ၍ ထားဘိသကဲ့သို႕ ရွိေပလတၱံ႕။ ရတနာမ႑ပ္အတြင္း၌ကား စံပယ္၊ခ်ရား၊စံကား၊ၿမတ္ေလး စေသာ ပန္းနံ႕သာမ်ိဳးတို႕သည္ အနံ႕တႀကိဳင္ႀကိဳင္လိူင္လတၱံ႕။ ေမေတၱယ်ဘုရားကို ‘ဒါယကာတို႕သည္ ဆြမ္းဖိတ္၍သြားအံ့ေသာအခါ ရတနာမ႑ပ္သည္ စိတ္ရွိရာအရပ္သို႕ေကာင္းကင္ၿဖင့္သြားလတၱံ႕။ လွဴအံ့ေသာဒါယကာတို႕ အိမ္တံခါး ၌တည္လတၱံ႕။
  • ထိုမ႑ပ္ေခါင္းေလာင္တို႕၏ အသံၿဖင့္ႀကားႏွံ႕၍ ဘုရားႀကြလာေတာ္မူၿပီဟု လူ၊နတ္၊နဂါးတို႕သည္ ဆြမ္းလုပ္ေကြ်းလတၱံ႕။ ဆြမ္းအက်ိဳးအနုေမာဒနာတရား ေဟာေသာ အသံကား စႀကဝဋာတစ္တိုက္လံုး ႀကားလတၱံ႕။ လူတို႕သည္လည္း မိမိအိမ္၌ေန၍ ေဟာသကဲ့သို႕ ႀကား၍ လည္းေကာင္း၊ ဘုရား၏ တင့္တယ္ၿခင္းကိုၿမင္၍ လည္းေကာင္း ဘုရားကိုသာ ကိုးကြယ္ရာၿဖစ္ေသာ ပဥၥသီလ စေသာသီတင္းသီလကမၼဌာန္းကို ေဆာက္တည္၍ အရဟတၱဖိုလ္သို ေရာက္လတၱံ႕။ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ၊ ထိုေရာအခါ၌ ဒိဌိတကၠတြန္းရဟန္း တို႕သည္လည္း မရွိလတၱံ႕။ လူတို႕သည္ဆယ္ပါးေသာ ပုညၿကိယာဝတၳဳတို႕ၿဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဝိပႆနာသို႕ေရာက္၍လည္းေကာင္း ၊ သာသနာေတာ္ကို သုတ္သင္ၿပဳစု၍ လည္းေကာင္း နတ္ၿပည္၊ ၿဗဟၼာၿပည္သို႕ ခ်ဥ္းေရာက္လတၱံ႕။ ထိုအခါၿဖစ္ေသာလူတို႕သည္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အၿခံအရံႏွင့္ ၿပည့္စံုကုန္၏။ ေႀကာင့္ႀကစိုးရိမ္းၿခင္းမရွိ။ ခ်မ္းသာစြာ အသက္ေမြး၍ ေနကုန္၏။ နတ္ၿပည္ကဲ့သို႕ရွိလတၱံ႕။

နိဗၺာန္စံဝင္ၿခင္း

  • အရိေမေတၱယ်ဘုရားကား သက္ေတာ္ရွစ္ေသာင္းေစ့ေလေသာ္ တရားဟူေသာ ဆီမီးကိုသာ ထြန္းခဲ့၍ တရားဟူေသာ မဂၢင္ေလွကို လူ၊ ရဟန္းတို႕အား ကူးစိမ္႕ေသာငွာထားခဲ့၍ သာသနာေတာ္ကား အႏွစ္သံုးသိန္းရွစ္ေသာင္းထားလတၱံ႕။ ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ေမေတၱယ်ဘုရားကား တပည့္အေပါင္းႏွင့္ ကြ်တ္ထိုက္ေသာ လူ၊နတ္တို႕၏ ကိေလသာဟူေသာ အေမွာင္ကို ေဖ်ာက္၍ သဗၺညဳတဥာဏ္ဟူေသာ အလင္းကိုထြန္းခဲ့ၿပီး ဝိပါကကမၼဇရုပ္ အႀကြင္းမရွိ ေသာ နိဗၺာနဓာတ္ၿဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ဝင္ေလအံ့သတည္း။ အရိေမေတၱယ် ဟူေသာေဝါဟာရကိုသာ လူတို႕ ဆိုရကုန္လတၱံ႕သတည္း။

အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ကို ဖူးၿမင္လိုသူမ်ားက်င့္သံုးရန္

  • အရိေမေတၱယ်ဘုရားကို ဖူးၿမင္လိုေသာသူတို႕သည္-
  • သာသနာေတာ္၌ ေကာင္းစြာရဟန္းၿပဳ၍ ငါ၏ အဆံုးအမေတာ္ကိုခံေပေသာသူ၊ သားကိုေကာင္းစြာ ရဟန္းၿပဳေပးသူ၊ သား၊ေၿမး၊ၿမစ္တို႕ကိုလည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးတို႕ကို လည္းေကာင္း ရဟန္းၿပဳေပးေသာသူ၊မိခင္ ဖခင္တို႕ကို ရိုေသစြာလုပ္ေကြ်းေသာသူ၊ ပဥၥသီလ ေဆာက္တည္ေသာသူ၊ သရဏဂံုမၿပတ္ ေဆာက္တည္ေသာသူ၊ ကမၼဌာန္းဘာဝနာကို မၿပတ္ေဆာက္တည္ေသာသူ၊ ငါ၏သာသနာေတာ္ တည္စိမ္႕ေသာငွာ စည္းခံု၊ပုထိုး၊ ေစတီ၊ဥမင္၊ လိုဏ္ေခါင္း၊ဇရပ္ၿပဳၿပင္ေသာသူ၊ ေဗာဓိေညာင္ေတာ္ကို စိုက္ပ်ိဳးေသာသူ၊ စတုဒီသာေက်ာင္း၊ ဇရပ္ေဆာက္ေသာသူ၊ ေရတြင္းေရကန္၊ေရအိမ္ တံတားၿပဳေသာသူ၊ ပိ႑ပါတ္ဆြမ္းေလာင္းေသာသူ၊ ထီး၊တံခြန္၊ဆီမီး၊ႀကာပန္း လွဴဒန္းေသာသူ၊ ရဟန္းတို႕အားပစၥည္းေလးပါး လွဴေသာသူ၊ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းေသာသူ။ ထိုသို႕ပူေဇာ္လွဴဒန္းေသာသူတို႕သည္ အရိေမေတၱယ်ဘုရားကို ဖူးၿမင္ရကုန္လတၱံ႕။
  • ဤကား အတုလဓမၼရာဇ္ ၿမတ္သႀက္မ္ၿဖစ္ေတာ္မူေသာ သံုးေလာကထြတ္ထား ေဂါတမၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ လက္ယာရံ အဂၢသာဝကႀကီး အရွင္သာရိပုတၱရာအား ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ေမေတၱယ်အနာဂတဝင္ ၿဖစ္ပါသည္။
  • သို႕ၿဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီး ၿဖစ္ႀကေသာပ်ိဳတို႕ေမာင္ႏွင့္ မေလးခင္တို႕ေမတၱာစကား အမွားပါးအပ္ေသာ စကားထာေလး ၌ ပါရွိသည့္အတိုင္း -
(အပြင့္ရယ္ကုန္၊တစ္ငံုက်န္ပါေသး၊
ပန္ခ်င္သူ သူေတာ္ေကာင္းရယ္၊
ေခါင္းၿဖီးခဲ့ေလး}
ဟု ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႕အား ဓမၼလက္ေဆာင္ မဂၤလာစကား မွာႀကားလိုက္ရပါသတည္း။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...