Monday, May 16, 2011

ရင္ထဲက ဆူး


၀ိုင္အမ္ဘီေအအသင္း ၁၀၅ ႏွစ္ျပည့္ အတြက္
၁၉၀၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းၾကီးသည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၀) ရက္ေန႔ဆိုလွ်င္ (၁၀၅) ႏွစ္သက္တမ္းသုိ႔ တိုင္ခဲ့ေပၿပီ။ “အမ်ိဳးကုိ ခ်စ္ပါ”၊ “ဘာသာကုိ ေလးစားပါ”၊ “သာသနာကုိ ခ်ီးျမွင့္ပါ”၊ ”ပညာေရးကုိ အားေပးပါ” အစရွိသည့္ ေၾကြးေၾကာ္သံတို႔ျဖင့္ ဘာသာ၊ သာသနာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို ျမွင့္တင္ရန္ အလုိ႔ငွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ္လည္း ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႔မ်ားသာ ဟုန္းဟုန္းထခြင့္ ရွိသည့္ကာလတြင္ ရန္ကုန္ဟိုက္စကူး ေက်ာင္းအုပ္ အယ္လ္အက္ဖ္ေတလာ၏ For the Uplift of Burma ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္တိုးတက္ၾကီးပြားေရးအေၾကာင္း ေဇာင္းေပးသည့္ ေဟာေျပာပြဲမွ အစျပဳကာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္တို႔ ပြင့္လင္းလာခဲ့သည့္ေနာက္ပိုင္း နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လႈပ္ရွားမႈ မ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။

ႏုိင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၏ ေရွ႕ေျပးျဖစ္ခဲ့ေသာ အႏွီ ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏယု၀အသင္း၏ သမုိင္းမွာ ရာစုႏွစ္ပင္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီဆိုလွ်င္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ သမိုင္းစဥ္တေလွ်ာက္လံုးတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အဖြဲ႔အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားမွာလည္း ဗမာျပည္သူတုိ႔အတြက္ အေတာ္အတန္ ၾကြယ္၀ခဲ့ၿပီဟု ဆိုႏုိင္သည္။ ထိုသို႔ဆုိလွ်င္ ၀ိုင္အမ္ဘီေအ သက္ႏုစဥ္ကာလက အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ေဂ်ာ့ဘုရင္မင္းျမတ္ႏွင့္ မိဖုရား ေမရီတုိ႔၏ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မ်ား ရြတ္ဆိုခဲ့ရျခင္းမ်ိဳး၊ ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔သရျခင္းမ်ိဳးကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၁၀၀ တြင္သာ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့သင့္ေပၿပီ။ သို႔ေသာ္ အထုအေထာင္း မ်ားလွေသာ ကိုလိုနီေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ ၀ိုင္အမ္ဘီေအကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရးအသင္းကပင္ ဗမာျပည္ လယ္ယာက႑၊ ဆန္စပါး ေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ေက်းရြာဥပေဒကိစၥရပ္မ်ားအစရွိသည့္ တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ ေရွးရႈလႈပ္ရွားခဲ့သည္မ်ားကိုလည္း ေအာက္ေမ့ရပါ၏။

သမိုင္းအျဖစ္အပ်က္တုိ႔ တေက်ာ့ျပန္လည္သည္ဟု ဆုိႏိုင္မလားမသိ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရတို႔က အာဏာကုိ အရိုးအရင္း ကိုက္ခြင့္ေပးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ တစင္ေထာင္၍ တစားထြင္ခ်င္သူ အဆံေခ်ာင္ သာကူးအဖြဲ႔မ်ားကို ေတြ႔ေလတိုင္း ၀ိုင္အမ္ဘီေအ၏ ညီငယ္ ဂ်ီစီဘီေအ အဖြဲ႔ၾကီး ကြဲသြားရသည့္အေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္သတိရကာ ဆင္ျခင္မိပါသည္။ ဒိုင္အာခီကို လက္ခံသင့္၊ မခံသင့္မွ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဦးခ်စ္လိႈင္အဖြဲ႔ႏွင့္ ၂၁ ဦးအဖြဲ႕၊ လိႈင္ပုေက်ာ္အဖြဲ႔မွ တဖန္ ဦးစိုးသိမ္းတို႔အဖြဲ႔ ထပ္မံကြဲထြက္ၿပီးေနာက္၊ အကြဲေပၚ အျပဲဆင့္ၿပီး ဦးစု ဂ်ီစီဘီေအ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ဦးတုတ္ၾကီးအဖြဲ႔၊ မႏၱေလးဦးဘဦးအဖြဲ႔၊ ဦးဘရင္အဖြဲ႔၊ ဦးဘေရႊအဖြဲ႔၊ ဦးနီ၊ ဦးဘစိုးအဖြဲ႔ စသည္ျဖင့္ အဆံုး၌ အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာျဖစ္ကုန္သည့္အခါ တိုင္းျပည္အက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔ မေျပာႏွင့္။ အသင္းပါ ေပ်ာက္သြားရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ သမိုင္းက ေပးေသာ သင္ခန္းစာအစစ္အမွန္ ျဖစ္သည္။
ထိုမွသည္ တုိ႔ဗမာအစည္းအရံုးအတြင္း သံဃာဂုိဏ္းခြဲမႈမ်ား၊ အလံျဖဴ၊ အလံနီ အကြဲအျပဲႏွင့္ ဖဆပလ၏ ႏွစ္ပါးဂေဟ မဆက္ႏုိင္ေတာ့သည့္အျဖစ္မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ဗမာမ်ားသည္ ႏွစ္ဦးရွိလွ်င္ သံုးဖြဲ႕ကြဲသည္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ ပူးတံု ခြာတံု နိမ့္တံု ျမင့္တံုျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ အထူးအဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။ ဗမာတႏုိင္ငံတည္း မဟုတ္ဘဲ၊ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးသမိုင္းကိုပါ ေစ့ငုၾကည့္လွ်င္ ဤအခ်က္ကို ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ႏုိင္သည္။

ဒီမိုကေရစီတုိက္ပြဲတြင္ ထိုသို႔ျဖစ္ရပ္မ်ား မဆန္းလွေသာ္လည္း မေန႔တေန႔ကမွ “ႏိုင္ငံေရး” ဟူေသာ စကားလံုးကုိ ေလသံသဲ့သဲ့မွ် ရြတ္ဆိုခြင့္ရေသာ ဗမာျပည္တြင္မူ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးဆက္ အျဖတ္ခံထားရ၍ ဤႏွယ္လို ၀ါးအစည္းေျပျခင္းက မရိုးႏိုင္စရာဇာတ္လမ္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဆိုရလွ်င္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ စတင္ခ်ိန္မွ စၿပီး ပ်ားရည္ႏွင့္ ၀မ္းခ်ခဲ့ေသာ ထိုးဇာတ္မ်ား၏ ရလဒ္မ်ားျဖစ္သည္။
ဂ်ီစီဘီေအျဖစ္ေစ၊ ဖဆပလျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံေရး၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဂိုဏ္းဂဏႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရး အျငင္းပြားမႈ၊ အယူအဆကြဲလြဲမႈတို႔ေၾကာင့္ လမ္းခြဲၾကသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားကို အတိတ္ေဆာင္၍ ဆင္ျခင္ေစရမည္ထက္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ တုိင္သည့္တုိင္ေအာင္ ၎အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံေရး၏ ဆုိးညစ္မႈသရုပ္မ်ားအျဖစ္သာ မီးေမာင္းထုိး၍ အစဥ္တစိုက္ သပ္လွ်ိဳခဲ့ေလသည္။ အထူးသျဖင့္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ၀ါဒေရးရာအျပင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရပါ တူးတူးခါးခါး မုန္းတီးမႈျဖင့္ က်ဴပင္ က်ဴငုတ္ အျပဳတ္ရွင္းလိုသည့္ စိတ္က ထင္ရွားလုိ႔ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ၎တို႔၏ ေတာတြင္း ျဖဳတ္၊ ထုတ္၊ သတ္ ဇာတ္လမ္းမ်ား၊ ပါတီရန္ပုံေငြ အလြဲသံုးစားမႈမ်ား၊ တကိုယ္ေကာင္းၾကံမႈမ်ားကိုသာ တမင္တကာ အဖန္တလဲလဲ အျမစ္တူး၍ ရာဇ၀င္ဗီလိန္ဟု သမိုင္းတင္ခဲ့ၾကသည္။ ဤတာ၀န္ကို ဆိုရွယ္လစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ မ်ိဳးဆက္မ်ားက သမိုင္းအေမြ ခံယူလ်က္ ဆက္လက္၍ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိပ္ကြပ္အပုပ္ခ်ေနျခင္းမွာ ကြန္ျမဴနစ္ကို ေၾကာက္ရြံျခင္းေၾကာင့္အျပင္၊ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး ဇာတ္စင္အေပၚမွလည္း ပရိသတ္၏ အာရံုကို လႊဲထားလိုျခင္းေၾကာင့္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္သည္။ တဖန္ လက္၀ဲ၊ လက္ယာ ျခံစည္းရိုး ခြထိုင္ဖူးသူမ်ားကလည္း
“ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ သိပ္ညစ္ပတ္တယ္။ လူငယ္ေတြကို တန္ဆာခံလုပ္ၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာၾကတာပဲ။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေ၀းေ၀းေနၾက”
ဟူေသာ အဘိဓမၼာကို တြင္တြင္ၾကီး ေဟာေျပာခဲ့ၾကေလသည္။ အေျပာႏွင့္ လက္ေတြ႔ကြာျခားေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ေ၀ေလေလမ်ား၊ စုန္းျပဴးမ်ား၊ အေခ်ာင္သမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ပြဲစားမ်ား၊ စိတ္ကူးေပါက္မွ ေၾကျငာခ်က္ တေစာင္တေလ ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ၀တၱရားကုန္ျပီဟု ထင္မွတ္ေနေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ မင္းတိုင္ပင္ခံ အမတ္ရူး ရူးေနၾကေသာ ေခတ္သစ္ တူသာသင္းမ်ား၏ အကြက္ေရႊ႕မႈမ်ားက ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ျဖစ္ေနေသာ ျပည္သူတုိ႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပ်ာက္ဆံုးေစခဲ့ဖူးသည္ကုိး။

တကယ္ေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစိုးရအေပၚ မေက်နပ္၍ ပြင့္အံထြက္လာေသာ အသံျခင္းကအစ မတူပါေလ။ ျပည္သူတို႔က ဖိႏွိပ္မႈ ဒဏ္ကို ေက်ာေကာ့ေနေအာင္ ခံစားရ၍ ခံစားခ်က္ ေပါက္ကြဲထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားကမူ မိမိေနရာမရသျဖင့္ မေက်မနပ္ ျမည္တမ္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေရွ႕တြင္ ဆဲ၍ ကြယ္ရာတြင္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္လိုၾကေသာ ကိတ္မုန္႔စား အလႊာ၏ နည္းပရိယာယ္ အေထြေထြေၾကာင့္ စစ္ကၽြန္သက္ ပိုရွည္ခဲ့ရသည္။ သည္ေတာ့လည္း မဆလ ေနာက္ဆြဲမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးဆက္သတ္သည့္ စီမံကိန္းမွာ အေတာ္အသင့္ ထိေရာက္ခဲ့သည္ဟု ဆုိရေပေတာ့မည္။
ဤအေျခအေနတြင္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မိသူမ်ား၊ အေနာက္ေမွ်ာ္၀ါဒီမ်ားသည္ ပကတိ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္သင့္ေပသည္။ ဗမာတုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကံဳမွာ မနည္းလွပါ။ ေသခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ မည္သည့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈမဆို လူထုက ညီညြတ္မႈ၊ ေသြးစည္းမႈ ရွိခဲ့သည္သာခ်ည္း။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးသင္ပုန္းၾကီးပင္ မေက်ညက္ေသာ မိုးက်ေရႊကိုယ္ ေခါင္းေဆာင္ရူးမ်ားႏွင့္ အခါေပး တတ္ေယာင္ကားမ်ားေၾကာင့္ပင္ ၀ကၤပါထဲ ခ်ာခ်ာလည္ကုန္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဘးထုိင္ ဘုေျပာ ေဒၚလာစားရင္း ဆဲေရးၾကကုန္ေသာ တကိုယ္ေတာ္ ႏုိင္ငံေရးစတန္႔မင္းသားမ်ား၏ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေရး နိႆရည္းမ်ားကလည္း စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဤသို႔ ဘံုရန္သူကုိ မ်က္ေျချဖတ္ထားၿပီး အခ်င္းခ်င္း စားခြက္လုေနၾကေသာ ကိုယ္က်ိဳးရွာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ေပါမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျပည္သူက မည္သူ႕ကို မည္ကဲ့သို႔ယံုစားရမွန္းမသိဘဲ၊ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ႏွင့္ ေ၀းေ၀းေနလုိၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေကာင္းမြန္သည့္ လကၡဏာေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။

ဗမာျပည္တြင္ “လူ႔အခြင့္အေရး” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ “ႏုိင္ငံေရး” ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းအတြက္ လွ်ာကိုက္ထားခဲ့ရေသာ ႏွစ္ကာလမ်ား ရွည္ၾကာခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွ အစျပဳ၍ အသံမ်ား စီစီညံညံ တဖန္ ၾကားလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလကလည္း မတူေတာ့။ သတင္းစီးဆင္းမႈ ျမန္သည့္ေခတ္၊ အင္တာနက္မွတဆင့္ တဦးႏွင့္တဦး အဆက္အသြယ္လုပ္ရန္ လြယ္ကူသည့္ ေခတ္ေပပဲမုိ႔ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၀ါဒျဖန္႔မႈ၊ စည္းရုန္းမႈတုိ႔ကို ပံုသ႑န္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ေတြ႕ျမင္ေနၾကရသည္။ သူ႔လူ ကိုယ့္ဘက္သား လုပ္တတ္ေသာ ေလာက္ေကာင္မ်ားကိုလည္း သတိျပဳသင့္ပါသည္။
ဗမာတို႔၏ အရုိးစြဲလာေသာ သေဘာသဘာ၀မွာ ေခါင္းေဆာင္ေမွ်ာ္တတ္သည့္ အက်င့္၊ ေခါင္းေဆာင္ေပၚတြင္ မွီခိုလြန္းခ်င္သည့္စိတ္ ျဖစ္သည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆုိရလွ်င္ ယေန႔ ဗမာျပည္သူ လူထု အားကိုးယံုၾကည္ေနေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္လည္း ဘုရားမဟုတ္ပါ။ ျဖစ္ေစဆရာ မဟုတ္ပါ။ ဒီမုိကေရစီကို မန္းမႈတ္ၿပီး မယူေပးႏုိင္ပါ။ အဆံုး၌ ကိုယ့္အားကိုယ္ ကိုးၾကရမည္သာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဒီမုိကေရစီတိုက္ပြဲ တေလွ်ာက္လံုး လူထုႏွင့္ တသားတည္း ရွိခဲ့သည္မွာ မွန္၏။ သို႔ေသာ္ သူကိုယ္တုိင္ကလည္း အခြင့္အေရးကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် တိုက္ယူဖို႔ ေဆာ္ၾသထားသည္။ သူ႕အတိုင္းအတာႏွင့္ သူ ခြန္အားရွိသေလာက္ တြန္းလွန္ေနရသည့္အခ်ိန္တြင္ မီးစတဖက္ ေရမႈတ္တဖက္ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္မ်ားက ၎တို႔၀သီအတုိင္း ေ၀ဖန္ေရး၊ ေလကန္ေရးတုိ႔ ေဖာေဖာသီသီ ျပဳလုပ္ၾကျပန္သည္။
အရွင္းဆံုးပဲ ေျပာမည္။ ဗမာျပည္သူတုိ႔သည္ ၎တို႔ႏွင့္ ေအးအတူ၊ ပူအမွ် ခံစားေပးမည့္ ေခါင္းေဆာင္ကိုသာ လုိလားသည္။ ပါတီကုိသာ အသိအမွတ္ျပဳမည္။ အကြဲအျပဲ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးစံုႏွင့္အတူ စုတ္ျပတ္သပ္ေနေသာ လူထု၏ ႏုိင္ငံေရးအေပၚ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈမ်ား ျပန္လည္ ခိုင္မာေစရန္ အခ်ိန္ယူရဦးမယ္။ ႏုိင္ငံေရး မ်ိဳးဆက္တခု ျပန္လည္ရွင္သန္လာဖုိ႔ အစစ္အမွန္ လမ္းျပမည့္သူမ်ားကလည္း ေရွ႕ေဆာင္ဦးရြက္ျပဳ၍ အလုပ္ႏွင့္ သက္ေသျပရန္လိုပါသည္။ အေျပာေလးေတာ့ နည္းနည္း ေလွ်ာ့ေစခ်င္သည္။

ေသာ္တာသစ္
ေမလ ၇ ရက္၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္

EastwindBurma

The latest news for you မွကူးာူေဖၚျပသည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...