Friday, May 20, 2011

နင္ အင္မတန္ပလီတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ခံရမွာပါမလြဲ

(၁)

ဘူတာရံုကေလးက ခပ္ေျမွာင္ေျမွာင္ကေလးဆင္းျပီး ဝါးတံတား ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႕ကို ဒယီးဒယိုင္နဲ႕ ကူးျဖတ္လာတဲ႔ ကိုမွန္ကင္းကို ဝိုင္းၾကည္႔ေနတဲ႕ ကေလးေတြက ...

    "ဦးမွန္ကင္းၾကီး မိန္းမ ခိုးလာျပီ အေဖေရ" တဲ့။

ေအာ္လိုက္ၾကတဲ႕ ကေလးေတြဆိုတာ ပြက္ပြက္ကို ညံသြားေတာ႔တယ္။ ကေလးေတြက အေဖေရလုိ႔သာ ေအာ္ၾကတာ။ ထြက္ၾကည္႕ေတာ႕ အေမေတြခ်ည္း ထြက္ၾကည္႕တယ္။ အေဖေတြက ထြက္ၾကည္႕လို႕လည္း ျမင္ရတာမွ မဟုတ္တာ။ သည္တဲစုကေလးေတြမွာ ေနၾကတဲ႕ အိမ္ေထာင္ဦးစီးဆုိတဲ႕ ေယာက်ာ္းသား ဆယ္ေလးငါးေယာက္ဟာ မ်က္မျမင္ေတြခ်ည္းပဲ။

ဒါေပမဲ႔ ကိုမွန္ကင္းမိန္းမ ခိုးလာတယ္ဆုိေတာ႕ သူတုိ႕လည္း မျမင္ရေပမဲ႔ ထြက္ၾကည္႕ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာေတြကလည္း ျပံဳးလုိ႔ရႊင္လုိ႔။ သူတုိ႔အားလံုးက ဆရာၾကီးလုိ႕ေခၚၾကတဲ႔ ဦးက်ီးညိဳကေတာင္ "ဟ မွန္ကင္းၾကီးရ၊ ႏွစ္ေယာက္သားတြဲလို႕၊ ဟုတ္လွခ်ည္႕လား ငါ႔လူရ" တဲ႔ ၊ လွမ္းေအာ္တယ္။

ဟုတ္လွခ်ည္လားသာ ေအာ္တာ၊ သူလည္း ျမင္ရတာ မဟုတ္ဘူး ၊ တကယ္က ႏွစ္ေယာက္တည္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဖုိးငိုလည္း ပါေသးတာ။ မနက္က ခုႏွစ္နာရီခြဲေကာင္နဲ႕ လိုက္သြားတုန္းက ကိုမွန္ကင္းရယ္၊ ဖုိးငိုရယ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း။ မယ္ဒလင္နဲ႕ သြပ္လြယ္ဘူးေလးေတာ႕ ပါတာေပါ႕ေလ။ အခုညေန ျပန္လာေတာ႕ သံုးေယာက္။ ကိုမွန္ကင္းကို မိန္းမတစ္ေယာက္က တြဲလုိ႔။ တြဲတယ္ဆိုေပမဲ႕ မိန္းမက ေရွ႕က ကိုမွန္ကင္းက အဲ႕ဒီမိန္းမပခံုးကိုကိုင္ရင္း စမ္းစမ္း စမ္းစမ္းနဲ႔ ျပန္လာတာ။ ဖုိးငိုကေတာ႔ ဟိုးေဝးေဝး ေနာက္က ၾကံေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းစုပ္ရင္း လုိက္လာတယ္ ။

    ကိုမွန္ကင္းကေတာ႔ မယ္ဒလင္ကေလး ေက်ာမွာ ကပ္တဲ႕ျပီး ဘူတာကဆင္း၊ နည္းနည္းဆက္ေလွ်ာက္ ဝါးတံတားေလး ေတြ႕လိမ္႕မယ္။ ျဖတ္၊ တဲစုကေလးေတြ ေတြ႔လား၊ ေခါင္ေစာက္ေစာက္ တဲကေလး တည္႔တည္႔ကို သြားလုိ႔ ေနာက္ကလုိက္ရင္း တတြတ္တြတ္နဲ႔ လမ္းျပတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ေရွ႕က မိန္းမက လူစိမ္းဆုိေပမဲ႕ သြားေနလိုက္တာ ေျဖာင္႔လုိ႕။

   တဲကေလးေပၚေရာက္ေတာ႕ ကိုမွန္ကင္းက မယ္ဒလင္ကို ေက်ာသိုင္းထားရာက ျဖဳတ္ျပီး ထရံမွာ ညွပ္ထားတဲ႕ ႏွီးေခ်ာင္းမာမာကေလးမွာ ခ်ိတ္တယ္။ သူခိုးလာတဲ႔ မိန္းမကို လွမ္းျပီး ေရတခြက္ ခပ္ေပးစမ္းပါတဲ႔။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ပိုင္စိုးပိုင္နင္း ခိုင္းေနတဲ႔ ကိုမွန္ကင္းကို လာၾကည္႕ၾကတဲ႕ ကေလးေတြနဲ႕ မိန္းမေတြက သေဘာေတြက်လုိ႔။ ကိုမွန္ကင္းကေတာ႕ အိအိဖုိင္႔ဖုိင္႔ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို တသိမ္႔သိမ္႔ ျဖစ္သြားေအာင္ ရယ္ရင္းက....

     "မယားေနစ ဆင္ေသမွဗ်"

ဆိုေတာ႔ မိန္းမေတြက ဝိုင္းရန္ေတြ႕ၾကကာ ကက္ကက္လန္ေရာ။ ခဏေနေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းက ဖုိးငိုကို လွမ္းေခၚတယ္၊ ဖုိးငိုက ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္နဲ႔ ဝယ္လာတဲ႔ ထမင္းသံုးထုပ္ကို သူ႔ေရွ႕မွာ လာခ်တယ္။ တကယ္က ဖုိးငိုက ကိုမွန္ကင္းရဲ႕သား မဟုတ္ဘူး ဘာမွလဲမေတာ္ဘူး။ သူ႔လို ဘဝတူ မ်က္မျမင္ထဲက တစ္ေယာက္ရဲ႕သားပဲ။ အသက္က ရွိလွမွ ဆယ္ႏွစ္သာသာပဲ။ ကိုမွန္ကင္းမွာက လူတြဲမရွိဘူး၊ တစ္ေယာက္တည္းသမား။ လူပ်ိဳလား ဆုိေတာ႔လည္း မဟုတ္ဘူး၊ မိန္းမနဲ႔လား ဆုိေတာ႔လည္း ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ မိန္းမေတာ႔ ရဖူးတာေပါ႕။

     ဖုိးငိုကိုပဲ ေလာေလာဆယ္ လူတြဲလုပ္ေနရတယ္။ ဆရာၾကီး ေသာ႔ခတ္ျပီး လႊတ္လိုက္တဲ႔ သြပ္လြယ္ဘူး လည္ပင္းခ်ိတ္ျပီး တစ္ေနကုန္ မီးရထားလိုက္စီးေနလုိက္တာ ေမွာင္မွခ်ည္း ျပန္ေရာက္တယ္။ ေရာက္ေတာ႔ ပိုက္ဆံခြဲ။ ဆရာၾကီးက တခ်ိဳ႕ တစ္ဝက္ ႏွတ္ျပီး က်န္တာ ဖုိးငို တစ္ခ်ိဳး၊ သူ ႏွစ္ခ်ိဳး ယူေနက်။ ဖုိးငိုကလည္း ေက်နပ္တယ္။ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ ထြက္ရတာ သူေပ်ာ္တယ္၊ ပိုက္ဆံလည္း ရတယ္။

     ကိုမွန္ကင္းက အဆိုေကာင္း၊ အတီးေကာင္း။ အသံကေတာ႔ ခပ္အစ္အစ္ ၊ ရွတတ၊ ကြဲျပဲျပဲၾကီး။ ဆုိတတ္လို႔သာ နားေထာင္ေကာင္းတာပဲ ရွိတယ္။ ဖုိးငိုက ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ လိုက္ခ်င္သလို ကိုမွန္ကင္းကလည္း ဖုိးငိုမွ ဖိုးငို။ တျခားကေလး တြဲေလ႔မရွိဘူး။ အဆိုေလးရတဲ႔ ကေလးမေတြ ရွိသားပဲ။ ဘယ္ေတာ႔မွ မေခၚဘူး။ ဖုိးငိုကိုပဲ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနျပီကိုး။

     ဖုိးငို ေပးရတာကိုလည္း သူ ဝမ္းသာတယ္။ ဖိုးငိုတို႔တဲက သူ႔တဲနဲ႔ သိပ္မေဝးေပမဲ႔ ဖုိးငိုက ကိုမွန္ကင္းနဲ႕ပဲ ညအိပ္တယ္။ ႏွိပ္ေပး နင္းေပးေသးတယ္။ မ်က္ႏွာသစ္ဆင္းတာ၊ ေရအိမ္ဆင္းတာကအစ ဖုိးငိုပဲ။ မယ္ဒလင္ၾကိဳး ေျပးဝယ္ပါအုန္းဟ ဆုိလည္း ဖုိးငိုပဲ။ ဖ်ားလုိ႔ နာလို႔ ခ်မ္းေအးေလး၊ လင္ေမာ္ဂ်င္းေလး ေျပးဝယ္ပါအုန္းဟ ဆုိလည္း ဖုိးငိုပဲ။

     ဖုိးငိုလာခ်ေပးတဲ႔ ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ထဲက အင္ဖက္နဲ႔ ထုပ္ထားတဲ႔ ထမင္းသံုးထုပ္ကို ကိုမွန္းကင္း ခိုးလာတဲ႔ မိန္းမက ေျဖတယ္။ မီးဖုိေခ်ာင္က ပစၥည္းပစၥယေလး၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ကေလး တခ်ိဳ႕ကို ဖုိးငိုက လိုက္ျပေတာ႔ အဲ႔ဒီမိန္းမက လိုက္ၾကည္႔တယ္။

     သူက ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ အိမ္ရွင္မ ျဖစ္သြားျပီကိုး။ ကုိမွန္ကင္းကိုသာမကပဲ ပစၥည္းခန္းဆုိတာလည္း သူနဲ႔ဆိုင္သြားျပီကိုး။ ကိုမွန္ကင္း ခိုးလာတဲ႔ မိန္းမကလည္း ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ ပိုင္ဆုိင္မႈကို ခဏေလးနဲ႔ ျမင္သြားျပီးသား ျဖစ္ေရာ။ အိပ္စရာ ေခါင္းအုံးႏွစ္လံုး၊ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္၊ သံပန္းကန္သံုးေလးခ်ပ္၊ ဒယ္အိုးကေလးတစ္လံုး၊ သံုးဘူးဝင္ ဒန္အိုးလတ္လတ္တစ္လံုး၊ ပုလင္းေလးငါးလံုး၊ ေရညွိတတ္ေနတဲ႔ 
ေသာက္ေရအိုးတစ္လံုးနဲ႔ မတ္ခြက္ ေၾကြကြာတစ္လံုးပါပဲ။

     ကိုမွန္ကင္း ပိုင္တာ ဒါပဲ။ ကိုမွန္ကင္း ခုိးလာတဲ႔ မိန္းမကလည္း ဒါေလာက္ပဲ ေမွ်ာ္လင္႔ထားပံုပဲ။ ကိုမွန္ကင္းလုိလူဆီက သည္႔ထက္ ဘာမွ ေမွ်ာ္လင္႔မထားဘူးဆုိတဲ႔ မ်က္ႏွာမ်ိဳးပဲ။ သံပန္းကန္ျပားႏွစ္ခ်ပ္ ယူျပီး ထမင္းေတြ ထည္႔တယ္။ ေသာက္ေရတစ္ခြက္ ခပ္ျပီး ကိုမွန္ကင္းေရွ႕ ခ်ေပးတယ္။ ဖုိးငိုနဲ႕ ကိုမွန္ကင္းကိုသာ ခ်ေပးတာ သူကေတာ႔ မစားဘူး။

     "အစ္ကို စားေလ"
ဆုိေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းက ျပံဳးျပံဳးၾကီးနဲ႔
"မၾကည္လည္း စားေလ" တဲ႔။

မၾကည္ဆုိတဲ႔ နာမည္ကို သိရေတာ႔ ဝိုင္းၾကည္႔ေနတဲ႔ မိန္းမေတြက ဖုိးငိုကို စတယ္။

     "နင္ စားျပီး ျမန္ျမန္ ျပန္ေတာ႔၊ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ နင္နဲ႔ ကေန႔ ဘာမွ မပတ္သက္ေတာ႔ဘူး။ မၾကည္ ေရာက္လာျပီ" တဲ႔။

     ဖုိးငိုကလည္း သူ႔ဆရာသမား မိန္းမ ရလာတယ္ ဆုိေတာ႔ ေပ်ာ္ေနပံုပဲ။ ႏွစ္ေယာက္သား သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၾကတာ မွန္ေပမဲ႔ ကိုမွန္းကင္း မိန္းမရလာျပီ ဆုိေတာ႔ သူ ဆက္ေနလို႔ မေကာင္းေတာ႔ဘူးဆုိတာ ဖုိးငိုကလည္း သိပံုေပၚတယ္။

     "က်ဳပ္ ျပန္မွာပါဗ်ာ" တဲ႔။

     မိန္းမေတြကရယ္ေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ မျပန္ပါနဲ႔ကြာ၊ တုိ႔နဲ႔ပဲ ေနပါတဲ႔၊ ေျပာရွာ ပါတယ္။
ဖုိးငိုက မေနခ်င္ပါဘူးပဲ ေျပာျပီး ထမင္းဆက္စားတယ္။ ကိုမွန္ကင္း ထမင္းစားျပီးေတာ႔ မၾကည္က
ေနာက္ေဖးဘက္ ပန္းကန္ထြက္ေဆးေတာ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္က မၾကည္ကို ဘယ္က ေခၚလာတာလဲတဲ႔ တိုးတုိးေလးေမးတယ္။ ကိုမွန္ကင္းက မေျဖပါဘူး၊ ဖုိးငိုကပဲ ေျဖတယ္။

     "ပုဇြန္ေတာင္ ဘူတာမွာ ေတြ႔တာပါဗ်ာ၊ ဦးမွန္ကင္းနဲ႔ ခင္တဲ႔ သူ႔အဖြဲ႔ေဟာင္းက လူက ထည္႔ေပးလုိက္တာ၊ ဦးမွန္ကင္းကလည္း ေခၚလာေရာ"

     အဲဒါ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ မၾကည္တုိ႔ ေတြ႔ၾကပံုပဲ၊ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ၾကပံုပဲ၊ ညားၾကပံုပဲ။ ခဏေနေတာ႔မွ မၾကည္ ျပန္ဝင္လာတယ္။ လာၾကည္႔ၾကတဲ႔ မိန္းမေတြေရာ ဖုိးငိုေရာ ျပန္ေတာ႔မွ ကိုမွန္ကင္းက ေခါင္းရင္းဘက္က မႈိေတာင္တက္ေနတဲ႔ ဝါးပတၱလားဆီ ထသြားတယ္။ မၾကည္က မီးခြက္ကေလး ထြန္းတယ္။ ကိုမွန္ကင္းက ပတၱလားရြက္ေပၚ တင္ထားတဲ႔ လက္ခတ္ကို ေကာက္ကိုင္ျပီး ဟိုစမ္းဒီစမ္း တီးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး တီးျပီးေတာ႔မွ....

     "နင္ ဘာသီခ်င္း ရသလဲ" 
     "ရပါတယ္"
     "အာယားမ ရတယ္"
      "အင္း"

      ကိုမွန္ကင္းက သူနဲ႔ တစ္သက္လံုး တြဲရမယ္႔မိန္းမ သီခ်င္း ဘယ္ေလာက္ ရသလဲဆိုတာ 
ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စာေမးပြဲစစ္တယ္။ တစ္ပုဒ္ပဲ ေမးၾကည္႔ရေသးတယ္။ ရတယ္ဆုိေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း ေက်နပ္သြားတယ္။ အာယားမ သီခ်င္း ေျခဆင္းေလး အသံျပလုိက္ေတာ႔ မၾကည္က ဝင္ဆုိေရာ။

     "...သူငယ္ ေရအိပ္ ေတာင္ထိပ္သစ္ပင္ ဥယ်ာဥ္ပန္းမန္ ေရကန္ ေရတြင္း ယမင္းပ်ိဳစစ္ ဝတ္စားသစ္ႏွင္႔ ျဖဴလွစ္ရိပ္ျငိမ္ လူ႔စည္းစိမ္ဝယ္ အခ်ိန္သာေတာင္း ညေနေစာင္းတဲ႔ ရွင္"

ကိုမွန္ကင္းက သံက်ေလးေတြပဲ လိုက္ေခါက္ေနရတာ၊ ေျခဆင္းသက္သက္ကိုး။ မၾကည္က အသံေတာ႔
ေကာင္းပါရဲ႕၊ အသံက မခိုင္ဘူး။ ယိုင္ခ်င္တယ္ဆုိတာ သူ သတိထားမိတယ္။

     "...ေရာတယ္ထင္ အမွာစကားနဲ႔ ျပရပါေတာ႔၊ ရတနာတင္ဟာ အာယားမရယ္လုိ႔ ကာလသားက မုန္းခ်င္ မုန္းပေစေတာ႔"
         
     ကိုမွန္ကင္းက ပတၱလားေၾကာင္ေလး သူ႔မွာ ရွိေပမဲ႔ အရင္ညေတြက တီးျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေန႔လံုး ရထားေပၚမွာ မယ္ဒလင္တီးေနရေတာ႔ အိမ္က ပတၱလားေၾကာင္ကို မတီးျဖစ္တာ ၾကာျပီ။

     ကိုမွန္ကင္း မိန္းမခိုးလာတဲ႔ ညပဲ သီခ်င္းသံေလးနဲ႔၊ ပတၱလားသံေလးနဲ႔ဆိုေတာ႔ ေဘးကတဲေတြက သေဘာေတြက်လုိ႔။ မၾကည္ကလည္း မဆိုးဘူးေပါ႔၊ ဘယ္က ဘယ္လို ဘာမွန္းမသိေပမဲ႔ သူ႔ဟာသူေတာ႔ တြဲလို႔ျဖစ္သားပဲေပါ႔။

     "နင္ အင္မတန္ ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင္႔ ခံရမွာပါ မလြဲ၊ ညည္း အင္မတန္ ပလီတယ္ ဆုိရင္ျဖင္႔ ခံရမွာပါ မလြဲ၊ အားလံုး မွန္ၾကတာပါပဲ"

     အဲ႕သည္ ေနရာေရာက္ေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း ဝါးပတၱလားကို ရပ္လိုက္တယ္။

     "...နင္႔ဟာက အသံေတြ ယြင္းေနတယ္ဟ၊ ပတၱလား အက်ကို နားေထာင္ဦးဟ၊ ငါ႔ပတၱလားကလည္း နည္းနည္းေတာ႕ ေၾကာင္ေနတယ္ ဆိုေပါက္....ဆုိေပါက္....ဒီမွာၾကည္႔"

      ကိုမွန္ကင္းက ေျခဆင္း အခ်ပိုဒ္ကို ဆုိျပတယ္။ မၾကည္ကလည္း လုိက္ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မၾကည္က သူ ဆုိေနက် အဆိုက အသားက်ေနေတာ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပင္လုိ႔ မရဘူး။ ခဏခဏ ျပန္ဆုိျပတယ္။ မၾကည္က ခဏခဏ မွားေတာ႔...

     "နင္ အရင္က ဘယ္လို ဆိုခဲ႔တုံး” ဆုိေတာ႔ မၾကည္က "အို...အစ္ကိုကလဲ" တဲ႔။

အရင္က ဘယ္လိုဆိုခဲ႔တာတံုး ဆုိတာက မၾကည္ အရင္တြဲေနက် ဆိုေနက် လူက သင္မထားဘူးလားလို႔
ေမးတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာကိုး။ နင္ ရခဲ႔ဖူးတဲ႔ လင္ေတြက သည္လိုပဲ သင္ထားသလားဆိုတဲ႔ အဓိပၸာယ္မ်ိဳး
ျဖစ္ေနတာကိုး။ ကိုမွန္ကင္းက သူ႔စကား မွားမွန္းသိေတာ႔ သီခ်င္းတိုက္တာ ရပ္လုိက္ေရာ။ လက္ခတ္ကေလး ပတၱလားရြက္ေပၚ အသာတင္တယ္။ ကိုမွန္ကင္းက မ်က္စိသာ မျမင္တယ္၊ မီးခြက္ ထြန္းတာမွန္း သိတယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕။

     "မၾကည္ နင္႔ မီးခြက္ၾကီးက မပူဘူးလား၊ မႈတ္လိုက္ပါလား" တဲ႔။

(၂)

ကိုမွန္ကင္းက သူတုိ႔တဲစုေလးမွာ လူခ်စ္လူခင္ေတာ႔ မ်ားတယ္။ သည္ေနရာကေလးက အစုကို သူ ေရာက္လာတာ ရွိလွမွ အလြန္ဆံုး တစ္ႏွစ္သာသာေပါ႔။ အရင္က သူ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္မွာ ေနတယ္။ သူ႔အုပ္စုကေလးနဲ႔ သူ ေနတာပါပဲ။ အခု ေနသလုိပါပဲ။ ေနာက္ေတာ႔ အေပါင္းအသင္းမင္ျပီး ဒီမွာ ေနျဖစ္ေတာ႔တာ။ ပထမ ေရာက္စကေတာ႔ အတြဲရယ္၊ ဘာရယ္ မရွိပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပဲ။ ျမိဳ႕ပတ္ရထားေပၚ ၾကံဳသလို လိုက္သြားတာပဲ။

ေျခေထာက္ကေလးနဲ႔ စမ္းစမ္းျပီး တစ္တြဲျပီး တစ္တြဲ ကူးေနတာပဲ။  လက္ကလည္းတီး၊ ပါးစပ္ကလည္းဆုိပဲ။ ဘုရားလမ္း ဘူတာေလာက္ ေရာက္ေတာ႔ ဆင္း၊ အင္းစိန္ရထား ေျပာင္းစီး၊ တာေမြေလာက္ ကန္ဘဲ႔ေလာက္မွာ ျပန္ဆင္း၊ လမ္းေဘးမွာ ထမင္းေလးဝယ္စား၊ ဘူတာတစ္ခုခုမွာ ခဏနား။
ႏွစ္ခ်က္ခြဲေလာက္ ရထားျပန္တက္ျပီးရင္ မိုးၾကီးခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္ေရာ။ ရလည္း ရတယ္။ မရဘူးဆုိတဲ႔ေန႔ ခုႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ရတယ္။

တစ္ခုေတာ႔ ရွိတယ္။ ကိုမွန္ကင္း အရက္ေတာ႔ ၾကိဳက္တယ္။ အေသကို ၾကိဳက္တာ။ ျပန္ေရာက္ျပီဆုိတာနဲ႔
ေရခ်ိဳးတယ္။ အနားက ဘူတာရံုကေလးေဘးမွာ ေတာအရက္ဆုိင္ကေလး တစ္ဆုိင္ရွိေတာ႔ သူ႔အဖုိ႔ နီးနီးနားနား အဆင္ေျပတယ္။ နည္းနည္းေလး ေထြလာေတာ႔မွ ျပန္လာတာ။ ျပန္လာတယ္ ဆုိေပမဲ႔ သူ႔ခ်ည္း ျပန္လာတာလို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလး တစ္ေယာက္ေယာက္က လာၾကိဳမွ ျပန္လာလုိ႔ရတာ။

 သူ႔လို ဘဝတူ မိသားစုေတြထဲမွာ သားေတြ၊ သမီးေတြနဲ႔ ေဝေဝစည္စည္ရွိေနတဲ႔ မိသားစုေတြလည္း ရွိတာပဲ။ တခ်ိဳ႕လည္း ငယ္ေပါင္း ရိုးရိုးသားသား၊ က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ၊ သစၥာရွိရွိပဲ။ ဘဝတူ အခ်င္းခ်င္းလည္း သင္႔ျမတ္ၾကတာပါပဲ။

သူ႔ကေလး၊ ကိုယ္႔ကေလး ေခၚခိုင္း ေခၚတြဲ လုပ္ေနၾကတာပဲ။ ဘယ္သူ႔ ကေလးရယ္မွ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးေတြကလည္း ဘယ္သူဘယ္ဝါရယ္မွ မဟုတ္ဘူး။ တြဲျပီး လုိက္ပို႔တာပဲ။ ရွက္တယ္ ဘာတယ္ မရွိဘူး။ အရက္ဆုိင္မွာ ကိုမွန္ကင္း မူးေလာက္ျပီဆုိရင္ ကေလးတစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာတာပဲ။

     "ဦးမွန္ကင္းၾကီး ထေတာ႔ "ဆုိေတာ႔ ဟုတ္ပါျပီဗ်ာ ဆုိျပီး ထရေတာ႔တာ။ မထလုိ႔လည္း မရဘူးေလ။ သူမ်ားတြဲမွ သူ အိမ္ေရာက္မွာကိုး။

     ေနာက္တစ္ခုက ကိုမွန္ကင္းက ဖဲရိုက္ေကာင္း၊ သူ႔မွာ ဖဲထုပ္တစ္ထုပ္ ကိုယ္ပိုင္ရွိတယ္။ သူမ်ား ဖဲထုပ္နဲ႕ဆုိရင္ေတာ႔ သူလက္မခံဘူး။ သူ႔ဖဲထုပ္နဲ႔သာ ရိုက္မယ္ဆိုလုိ႔ကေတာ႔ မ်က္စိေကာင္းမကလုိ႔  မ်က္စိသံုးလံုး ပါလာပါေစ၊ လာခဲ႔ပဲ။ သူ႔ဖဲထုပ္ကိုလဲ သူဘာမွ လုပ္ထားတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ရိုးရိုးဖဲထုပ္ပါပဲ။ မွတ္ထား ေတးထားတာလည္း မရွိပါဘူး။ တြဲရိုက္မယ္႔ မ်က္စိေကာင္းတဲ႕ လူက ရိုက္မယ္ဆုိရင္ ၾကိဳက္သလုိ စစ္ေလ။

      မသကၤာဘူး ထင္ရင္ မရိုက္နဲ႔။ သူ ကိုင္တြယ္ေနက်မို႔ သူ႔အထာေလးနဲ႔သူ သိေနတာကလြဲလို႔ ဖဲထုပ္ကို ဘာမွ ျပင္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ရိုက္ျဖစ္ျပီဆိုရင္ေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း သူ႔လူယံုကို ေခၚလာေရာ။ 
ေငြအႏုတ္အသိမ္း လုပ္ဖုိ႔၊ တစ္ဖက္က ဖဲပြင္႔ၾကည္႔ေပးဖုိ႔ ဒါပဲ။ က်န္တာ သူပဲ ကိုယ္တယ္၊ ရိုက္တယ္။ သူေခၚလာတဲ႔ သူက ကိုင္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလ်ာ္စရာရွိရင္ ေလ်ာ္လုိက္၊ စားစရာရွိရင္ စားလုိက္။ ဒါပဲ ခိုင္းထားတာ။ ဝိုင္းျဖစ္လုိ႔မ်ား ဆုိလို႔ကေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းက ဒိုင္ပဲ လုပ္တယ္။

     သူမ်ား ေမွာက္ထားတဲ႔ ဖဲခ်ပ္ေတြကို လုိက္စမ္းျပီး "ဖမ္းတယ္" လို႔ ေအာ္ေတာ႔တာ။ မ်က္စိေကာင္းတဲ႔ ရိုက္ဖက္ေတြက“ ေအာင္မာ မွန္ကင္းရာ ေသခ်ာမွလဲ လုပ္ပါဟ” လုိ႔မ်ား ဆိုရင္ ေအာက္ဖဲတစ္ခ်က္ လက္နဲ႔ပြတ္ထည္႔ျပီး ကုလားကြလို႔ ေအာ္လည္း ေအာ္၊ ေဖာင္းခနဲလည္း ရိုက္ခ်၊ ၾကည္႔လိုက္ ကုလားပဲ။ ပိုင္လွခ်ည္လား မွန္ကင္းရ ဆိုေတာ႔ ကံေပါ႔ဗ်ာ မွန္ကင္းရဲ႕ ကံပါတဲ႔၊ အျမဲ ေျပာတတ္တယ္။

     ဖဲရိုက္တယ္ ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ားထုိးရင္လည္း ကိုမွန္ကင္းကို ေတာ္ရံုလူ မႏူိင္ဘူး။
ေကာင္းလုိက္တဲ႔ ေခါင္းကလည္း မေျပာနဲ႔ေတာ႔ က်ားကြက္က စကၠဴက်ားကြက္ ျဖစ္ျဖစ္၊ သစ္သားက်ားခံု ျဖစ္ျဖစ္၊ မကစားခင္ သူ႔လက္နဲ႔ လုိက္စမ္းတယ္။ ဒါပဲ ျပီးျပီ။

     က်ားေကာင္ေတြ ေျဖာင္႔ေနေအာင္ စီတယ္။ သစ္သာခံုဆုိရင္ေတာ႔ သူ ပိုၾကိဳက္တယ္။ က်ားထုိးတယ္ ဆိုလုိ႔ ေရးေတးေတး ျမင္ရလို႔ေတာ႔ မထင္နဲ႔ ဘာမွကို မျမင္ရတာ။ ဝိုးဝိုးဝင္းဝင္းေလာက္ပဲ ျမင္ရတာ။
ေနသာေနသလား၊ ေမွာင္ေနသလားဆိုတာပဲ သိတာ။

   တစ္ဖက္လူရဲ႕ က်ားက ဂ်စ္ဂ်စ္နဲ႔ တက္တယ္ဆုိရင္ သူကလည္း ဂ်စ္ဂ်စ္နဲ႔ တက္လိုက္တာပဲ။  သူ႔က်ားေကာင္ တစ္ဖက္ကင္းေနရာ ေရာက္လုိ႔ မထည္႔ေသးဘူးဆုိရင္ ကင္းထည္႔ လုိ႔ ေအာ္ေရာ။ သူက ကင္းထည္႔ရမယ္ဆုိရင္လည္း ကင္းထည္႔ေပးလုိက္ေရာ။ တစ္ခါတစ္ေလ သံုးကြက္ေလာက္မ်ား
ေက်ာ္စားသြားတာေဒါင္း၊ ေဒါင္း၊ ေဒါင္းနဲ႔ လူေကာင္း မ်က္ျမင္ဆုိတဲ႔ လူက ပါးစပ္ အေဟာင္းသားနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ႔ေရာ။

  ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ ကစားရင္ တစ္ေကာင္က်ရင္လည္း ေပးမွ၊ ႏွစ္ေကာင္က်ရင္လည္း ေပးမွ၊ သေရရံႈးရင္လည္း ေပးမွ ကစားၾကေတာ႔တာ။ ကစားရင္လည္း မ်ားေသာအားျဖင္႔ ကိုမွန္ကင္း ႏိူင္တာခ်ည္းပဲ။ က်ားႏူိင္တဲ႔ ေန႔ဆုိရင္ ဘူတာရံုေဘးက ဆုိင္ကို အေစာၾကီးေရာက္တတ္တယ္။ အဲ႔ဒီေန႔ ရထားမတက္ေတာ႔ဘူး။

      ကိုမွန္ကင္း ေဘာလံုးလည္း ကန္ေသးတယ္။ ကန္တာမွ ေၾကးၾကီးမွ ကန္တာ။ ဂိုးက်ဥ္း တစ္ေယာက္ခ်င္း ကန္ခ်င္တယ္လုိ႔ သူတုိ႔တဲေတြနားက ဆိုကၠားနင္းတဲ႕ ကိုေက်ာ္ခက အရက္ဝို္င္းမွာ စိန္ေခၚေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းက သိပ္ရတာေပါ႔ တဲ႔၊ ေၾကး မပယ္ေၾကးတဲ႔။ မ်က္ႏွာဝ ႏွစ္ေတာင္ေလာက္က်ယ္တဲ႔ သစ္သားတုိင္ကေလး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ စိုက္ထည္႔ျပီး ကြင္းမက်ယ္ တကယ္ကေလးထဲမွာ ကိုမွန္ကင္းနဲ႔ ကိုေက်ာ္ခ ပိုက္ဆံေၾကး ေဘာလံုးကန္မယ္ဆုိေတာ႔ ဘူတာရံုကေလး ေဘးက ကြင္းမွာ အဲ႕ဒီေန႔က လူေတြကို ညိဳ႕လုိ႔။ ပြဲၾကည္႔ပရိတ္သတ္ဆုိတာ ျပံဳးလုိ႔ရႊင္လုိ႔။ ကန္မွာကလည္း ဂိုးက်ဥ္း၊ ကန္မယ္႔လူကလည္း တစ္ဖက္ တစ္ေယာက္စီ၊ ေလာင္းေၾကးကလည္း ငါးဆယ္ေၾကးတဲ႕။

    ပြဲစမယ္လုပ္ေတာ႔ ဒိုင္လုပ္တဲ႔ ဘူတာက စာေရးၾကီးက မ်က္စိေကာင္းတဲ႔ ကိုေက်ာ္ခ အဝတ္စနဲ႔ တင္းေနေအာင္ စည္းတယ္။ ကိုမွန္ကင္းက မ်က္မျမင္ဆုိေတာ႔ ကိုေက်ာ္ခကိုလည္း မျမင္ရေအာင္ လုပ္ရတာေလ။ ေဘာလံုးကိုလည္း ဆန္ခါကြက္က်ဲက်ဲ ရက္ထားတဲ႔ ေဘာလံုးစြပ္တဲ႔ အိတ္နဲ႔ စြပ္တယ္။
ေဘာလံုးစြပ္မွာ ျခဴကေလးတစ္လံုး ျမဲေနေအာင္ ခ်ည္တယ္။

     လက္မွတ္စာေရးၾကီးက နည္းနည္းကန္ၾကည္႔ေတာ႔ ျခဴကေလးက တခြ်င္ခြ်င္နဲ႔ ေဘာလံုး ေျပးရာမွာ
ျမည္ေနေရာ။ အားလံုး အဆင္ေျပေတာ႔ ေဘာလံုးပြဲစတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာဖုိင္႔ဖုိင္႔၊ အသားျဖဴျဖဴ ကိုမွန္ကင္းၾကီးက ေဘာင္းဘီအတို ပြပြၾကီး ဝတ္ထားေတာ႔ တကယ္႔ေဘာသမား ဆိုက္ပဲ။ ဒိုင္က ေဘာလံုးကို ေျမွာက္ျပီးလည္း ခ်လိုက္ေရာ၊ ေျပးျပီး လုလိုက္ၾကတာ။ ေဘာလံုးက ေျပးခ်င္တဲ႔ေနရာ
ေျပးေတာ႔ ျခဴသံကုိ နားေထာင္ျပီး ႏွစ္ေယာက္သား လုိက္လုလုိက္ၾကတာ လဲၾက၊ ကြဲၾကနဲ႕။ ေဘာလံုးနား ေရာက္လုိ႔ ခ်ိန္ကန္ေတာ႔လည္း ေဘာလံုးကို ထိတယ္ မရွိဘူး၊ ေလပဲ ကန္မိေတာ႔ ကြင္းေဘးက လူေတြက တဝါးဝါးနဲ႔။

      ဟုတ္ျပီကြ၊ မွန္ကင္းကြ၊ ေရွ႕မွာ နည္းနည္းတိုးဦး၊ ဟုတ္ျပီ၊ ကန္...ကန္ေတာ႔ဆိုတဲ႔ အသံေတြဆုိတာ ညံလို႔။ နာရီဝက္ေလာက္ထိ ဘယ္သူမွ ဂိုိးမရေသးဘူး။ တစ္ခါေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း ေဘာလံုးရသြားတယ္။ သူသြင္းရမယ္႔ ဂိုးတိုင္ဘက္ကို ဘယ္လုိမွတ္ထားသလဲ မသိဘူး။ လွည္႔ျပီးသား ျဖစ္သြားေရာ။ ကိုေက်ာ္ခ အရွိန္နဲ႔ လဲေရာ။ သည္ေတာ႔မွ ကိုမွန္ကင္း သူ႔ေျခခံုျပားၾကီးနဲ႔ ေျမလွိမ္႔ကန္လိုက္တာ။ ေဘာလံုးက
ျခဴသံတခြ်င္ခြ်င္နဲ႔ ဂိုးေပါက္ထဲ တည္႔တည္႔ၾကီး ဝင္သြားေတာ႔တယ္။ "ဂိုး" လုိ႔လည္း ေအာ္ေရာ ပြဲလည္း ျပီးေရာ။ တစ္ဂိုး ဂိန္းဂိုး။

     ကိုမွန္ကင္းက အဲ႔သလုိ လူမ်ိဳး။ မၾကည္နဲ႔ညားေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း က်ားမထုိး ျဖစ္ေတာ႔ဘူး၊ ဖဲမရိုက္ျဖစ္ေတာ႔ဘူး၊ ေဘာလံုးလည္း မကန္ျဖစ္ေတာ႔ဘူး၊ ရသမွ် ပိုက္ဆံေလး က်စ္က်စ္စုတယ္။ အရက္ကေလးေတာ႔ ေသာက္ေသးတယ္။ ညေနဘက္ ျပန္ေရာက္ရင္ အရက္ကေလး ေသာက္လုိက္၊ ပတၱလားေလး တီးလိုက္၊ သီခ်င္းေလး ဆုိလိုက္နဲ႔။

  (၃)
     
      မၾကည္ သူ႔ဆီေရာက္လုိ႔ ေျခာက္လေလာက္ေနေတာ႔ ကိုမွန္ကင္း အိပ္ရာထဲလဲတယ္၊ အသည္းေရာင္ အသားဝါ ျဖစ္တာတဲ႔။ ဝဝဖိုင္႔ဖိုင္႔ ကိုယ္ခႏၶာၾကီးဆုိေတာ႔ စိန္ခလုတ္နဲ႔ တုိက္ခ်တဲ႔ သေဘာၤသီးစိမ္းလုိ လံုးပါးပါးသြားလိုက္တာ အရိုးေပၚ အေရတင္ပဲ က်န္တယ္။ စုေဆာင္းထားတဲ႕ ပိုက္ဆံေလးလည္း
ေဆးဝယ္ေသာက္ရတာနဲ႔၊ ေဆးထိုးရတာနဲ႔ တတိတိနဲ႔ ပြန္းလွျပီ။ စုထားတဲ႔ ေငြထုပ္ကေလးသည္ ေလွ်ာ႔လုိက္ လုိက္လာျပီ။ ျဖစ္ခါစ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေတာ႔ မၾကည္က ျပဳစုပါေသးတယ္။

     ေနာက္ေတာ႔ ဆရာၾကီးက ေငြကုန္မွန္းသိေတာ႔ ကိုတင္ေဖဆိုတဲ႔ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္နဲ႔ တြဲေပးလုိက္ေရာ။ မၾကည္ တစ္ေန႔လံုး ရထားနဲ႔လိုက္ေနရေတာ႔ အိမ္မွာ ကိုမွန္ကင္း တစ္ေယာက္တည္း။ ဖိုးငိုေလး ျပန္ေခၚျပီး ခုိင္းခ်င္တာေလး ခိုင္းရတယ္။ မၾကည္အတြက္ ရလာတဲ႔ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ စားေနရေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းလည္း ၾကာေတာ႔ အားနားလာတယ္။ သက္သာတယ္၊ နာလန္ထတယ္ ဆုိေပမဲ႔ ေနာက္တစ္လေလာက္ေတာ႔ နားရဦးမွာ ေသခ်ာတယ္။

      မၾကည္ကလည္း တစ္ေနကုန္ ပင္ပန္းလုိ႔တဲ႔။ ျပန္လာတာနဲ႔ ေရခ်ိဳး၊ ထမင္းစား၊ အလွေလးျပင္ျပီး ဘူတာမွာ သြားသြား ထုိင္ေနတတ္တယ္။

       တစ္ညေတာ႔ မိုးၾကီးသာ ခ်ဳပ္ေရာ၊ မၾကည္နဲ႔ တင္ေဖက ျပန္မလာဘူး။ ေနာက္ဆံုး ရထား သူတုိ႔ ဘူတာရံုကေလးက ထြက္သြားတဲ႔ အသံသာ ေပ်ာက္သြားတယ္။  မၾကည္နဲ႔ တင္ေဖျပန္မလာဘူး။
ေတာ္ေတာ္ေလးေမွာင္ေတာ႔မွ ဆရာၾကီးက လူတြဲကေလးနဲ႔ ကိုမွန္ကင္းဆီ ေရာက္လာတယ္။ တင္ေဖက မိန္းမေတာ႔ မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကေလးေတြ က်န္ရစ္ခဲ႔တယ္။ တင္ေဖ႔ သားသမီးေတြကလည္း မ်က္စိသူငယ္ နားသူငယ္နဲ႔ ထိုင္ေနၾကတယ္။ 

     ကိုမွန္ကင္းရဲ႕ ဘဝတူ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ေဒါသျဖစ္တဲ႔လူကျဖစ္၊ မူးတဲ႔လူကမူး။ ကိုမွန္ကင္းကေတာ႔
ေငါင္စင္းစင္းၾကီး၊ ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွ မက်န္ေတာ႔တဲ႔ အိတ္ရံႈ႕ကေလး ေဘးခ်ျပီး ေငါင္စင္းစင္းၾကီး ထုိင္လုိ႔ ၊ ခဏ ေနေတာ႔မွ ဖုိးငိုကို အရက္တစ္လံုး သြားဝယ္စမ္းတဲ႔၊ သူ႔နာမည္ေျပာခဲ႔တဲ႔။ အသည္းေရာင္ အသားဝါေရာဂါနဲ႔ နာလန္ထစလူက အရက္ျပင္းေတြ ေသာက္မယ္ဆုိေတာ႔ ဖုိးငိုက ကေလးေပမဲ႔ တားတယ္။ ကိုမွန္ကင္းကလည္း သြားသာဝယ္တဲ႔၊ ေသေပေစတဲ႔။ ဖုိးငို ကေတာ႔ ဝယ္မေပးဘူး ျငင္းတယ္။ ဆရာၾကီးနဲ႔ ၾကားလူေတြကလည္း အတင္းတားတယ္။ ဆရာၾကီးက ကိုမွန္ကင္းကိုပဲ အျပစ္တင္တယ္။

      "မွန္ကင္းရာ၊ မင္းမိန္းမ တင္ေဖနဲ႔ တြဲေပးလုိက္တာ မင္း ေငြကုန္မွန္းသိလုိ႔ပါကြာ။ ေစတနာပါ။ ဘယ္က မိန္းမမ်ား မင္းေတြ႔လာတာလဲ ငါ႔ေကာင္ရာ။ မ်က္စိမျမင္တဲ႔ ေယာက္်ားကို ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆံုး ရွာေကြ်းတဲ႔ မိန္းမေတြ အမ်ားၾကီးကြ။ ဆင္းရဲေပမဲ႔ သစၥာမပ်က္ ၾကဘူး။ အခ်စ္မပ်က္ၾကဘူး။ ကေလးေတြ၊ ေျမးေတြနဲ႔ မင္းအေတြ႔ပဲ။ တုိ႔အထဲမွာ မင္းက အကင္းပါးဆံုး။ ဖဲရိုက္မလား၊ က်ားထုိးမလား၊ ေဘာကန္မလား၊ မင္းက်မွ ခံရတယ္လုိ႔ကြာ။ ေအးေလ...ေဘာလံုးက ျခဴပါတာကိုးကြ၊ မိန္းမက ျခဴမွ မပါတာ"

     ဆုိေတာ႔ ကိုမွန္ကင္းက ဘာမွ မေျပာဘူး။ အရက္လည္း မဝယ္ခိုင္းေတာ႔ဘူး။ ေခါင္းရင္းထရံကုိ မွီရင္း ထုိင္ေနလုိက္တာ လူေတြအားလံုး ျပန္ၾကတဲ႔ အထိပဲ၊ ညဥ္႔ေတာ္ေတာ္နက္တဲ႔ အထိပဲ။ ေတာ္ေတာ္ေလး တိတ္ဆိတ္သြားျပီဆိုေတာ႔မွ ကိုမွန္ကင္း ပတၱလားဆီကို ဖင္ေရႊ႕ျပီးသြားတယ္။ ပတၱလား လက္ခတ္ကို ကိုင္ျပီး ထင္းခြဲျခမ္း ခြဲသလို တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ ရိုက္ရိုက္တီးတယ္။ နဂိုက အသံေၾကာင္ေနတဲ႔ ပတၱလားက 
ေၾကာက္စရာ အသံေတြ ထြက္လာေတာ႔မွ သူဆုိေနက် ခပ္ရွရွ အစ္တစ္တစ္ အသံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အသံနက္ၾကီးနဲ႔.....

     "နင္ အင္မတန္ ပလီတယ္ ဆိုရင္ျဖင္႔ ခံရမွာပါ မလြဲ၊ ညည္း အင္မတန္ ပလီတယ္ ဆုိရင္ျဖင္႔ ခံရမွာပါ မလြဲ၊ အားလံုး မွန္ၾကတာပါပဲ"

လုိ႔ က်ံဳးေအာ္ေရာ။ ပထမေတာ႔ တဲစုကေလးက မ်က္မျမင္ေတြေရာ၊ မိန္းမေတြေရာ၊ ကေလးေတြေရာ လန္႔ႏိုးကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ႔လည္း အေမွာင္ၾကီးထဲမွာ တဲစုကေလး ျငိမ္သက္သြားျပန္ေရာ။   ။ 

။..........................................................................................။

ေနဝင္းျမင္႔
(ရင္ခုန္ပြင္႔၊၁၉၉၀)

သီဟရတနာ အုပ္၁၀၀ျပည္႔အထူးထုတ္ ၊ ၂၀ရာစု ျမန္မာဝတၳဳတို ၁၀၀ စာေရးဆရာ ၁၀၀ မွ စာအုပ္မွ ဆရာေနဝင္းျမင့္ရဲ႕ ဝတၳဳတို ျဖစ္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...