Saturday, May 28, 2011

လူမႈဆက္ဆံေရး အႏုပညာ (၂)


by Han Thit Nyeim on Sunday, May 29, 2011 at 5:51am
 အႏုပညာကို ခ်စ္ေသာစိတ္ အရင္းခံထားၿပီး ရင္ထဲမွ စကားတို႔ကို ႐ိုးသားစြာ ဆိုပါမည္။

အပိုင္း (၁) ၏ အဆက္ျဖစ္ပါသည္။ မဖတ္ရေသးလွ်င္ ဒီမွာဖတ္ပါ။
https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150263673410070

ကိုယ့္ျမင္းကိုယ္စိုင္း အႏုပညာ

 သ႐ုပ္မွန္ေခတ္လြန္ ေနာက္ပိုင္းအႏုပညာ သေဘာတရားစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုကို ကိုးကားခ်င္ပါသည္။

‘အကန္းေတြ မျမင္ေပမယ့္ အလင္းေရာင္ကေတာ့ အလင္းေရာင္ပါပဲ’ ဆိုတဲ့ စကားပံုတစ္ခု ရွိတယ္။ အေျပာရက္စက္သလို ရွိေပမယ့္ မွန္ေတာ့လည္း မွန္တယ္။ “အႏုပညာေတြ ဘာေတြ လာေျပာမေနနဲ႔ဗ်ာ၊ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ မခံစားတတ္ဘူး” ဆိုတဲ့ လူေတြနဲ႔ ၾကံဳရတဲ့အခါတိုင္း အဲဒီစကားပံုေလးက ေခါင္းထဲ ေရာက္လာ ပါေတာ့တယ္။ သူမခံစားႏိုင္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ သူမျမင္ေပမယ့္ အႏုပညာကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ရသဟာ ရသေျမာက္စြာ ရွိေနတာပါပဲ။ (တာရာမင္းေဝ၊ ၿပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံ)

မည္သည့္အႏုပညာကိုမွ မခံစားႏိုင္ေသာသူမ်ားကို ထိုစကားျဖင့္ သံုးသပ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ အႏုပညာရွင္အမည္ခံ အႏုပညာသမားမ်ားက သူတို႔၏ (တသီးပုဂၢလ) အႏုပညာကို မခံစားႏိုင္သူ ပရိသတ္အား ထိုစကားကို ထည္လဲသံုးၿပီး ေစာတကတက္တတ္ၾကသည္။ “ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီအႏုပညာ ဘာသာစကားကို နားမလည္ေပမဲ့ ဒီဘာသာစကားက ရွိေနတယ္” လို႔ သူတို႔က ဆိုၾကသည္။ ဆိုေတာ့ ထိုသူတို႔ႏွင့္ အနည္းငယ္ ျငင္းခုန္ရန္ လိုအပ္လာၿပီဟု ထင္ပါသည္။

ဦးစြာ... “အကန္းေတြ မျမင္ေပမဲ့ အလင္းေရာင္ကေတာ့ အလင္းေရာင္ပါပဲ” ဆိုတဲ့ စကားေလးကို ခြဲျခမ္းစိတ္ပိုင္း ၾကည့္ပါမည္။ ထိုအခါ... “အကန္း၊ ျမင္ျခင္း၊ အလင္းေရာင္” ဆိုၿပီး အဓိကစကားလံုး ၃ ခုရပါသည္။ အကန္းဆိုသည္မွာ နားလည္မေပးႏိုင္ေသာ ခံစားသူမ်ား၊ ျမင္ျခင္းဆိုတာဟာ ခံစားမႈ၊ အလင္းေရာင္ ဆိုသည္ ကေတာ့ အႏုပညာလို႔ တင္စားထားသည္ ဆိုပါေတာ့။

ဒီစကားကို ဆရာတာရာကပဲ ေျပာခဲ့ျခင္းလား။ သို႔မွမဟုတ္ မည္သူေျပာခဲ့သလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ေျပာသူက မည္သို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေျပာခဲ့မွန္းလည္း ေသခ်ာမသိပါ။ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို သူသည္ ခံစားသူပရိသတ္ကို အဆက္အဆံ မလုပ္ခ်င္ေသာ တံခါးပိတ္အႏုပညာသမားလား။ အႏုပညာကို အလင္းေရာင္ႏွင့္ တင္စားလို႔ လံုေလာက္ပါမည္လား။ ေရဒီယိုလိႈင္းက လႊင့္ေနေသာ သီခ်င္းသံက အလင္းေရာင္လား။ ခုကိစၥမွာေတာ့ သူဆိုလို ခ်င္သကဲ့သို... “အလင္းေရာင္ = အႏုပညာ” ဟု ယူဆလိုက္မည္ဆိုၾကပါစို႔။ ခုသူက “အကန္းေတြ မျမင္ေပမယ့္”ဟု ဆိုလိုက္ပါသည္။ ဆိုေတာ့ သူ႔အႏုပညာကို နားမလည္သည့္ သူတင္စားထားသည့္ အကန္းေတြကို ျမင္ေစခ်င္လို႔ ထိုစကားေျပာခဲ့ျခင္းလား။

ဗိသုကာေက်ာင္းသားဘဝက မ်က္မျမင္ေက်ာင္းကို ေလ့လာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုအခါ ကန္းေနေသာသူမ်ားသည္ အလင္းေရာင္ကို မျမင္ရေသာ္လည္း ခံစားႏိုင္မွန္း သိခဲ့ရပါသည္။ ေနေရာင္ကို သူတို႔ မျမင္ေသာ္လည္း ေနေရာင္ထြက္ျပဴလာရာ အရပ္ကို ေျပာျပႏိုင္ေသာ မ်က္မျမင္မ်ားကို ေတြ႕ဖူးပါသည္။ အခန္းထဲမွာ ထြန္းထားေသာ လွ်ပ္စစ္မီးေခ်ာင္းရွိရာကို သူတို႔ညႊန္ျပႏိုင္ၾကသည္။ ဆိုေတာ့ကာ အထက္ပါစကားကို ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း ျပင္ခ်င္ပါသည္။

“အလင္းေရာင္သာ အမွန္တကယ္ရွိေနရင္ အကန္းေတြ ခံစားႏိုင္ပါတယ္”

အႏုပညာရွင္ (Artist) က ေပးေသာ Message ကို ပရိသတ္ (Audience) က အျမဲတမ္း တိုက္႐ိုက္ရသြားေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳးကို သ႐ုပ္မွန္ေနာက္ပိုင္း အႏုပညာေတြမွာ သိပ္မေတြ႕ရေတာ့။ အႏုပညာရွင္ ခ်ျပေသာ အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုကို ခံစားသူက ရလိုက္သည္မွန္ေသာ္လည္း ေပးေသာ Message ႏွင့္ ရေသာ Message အျမဲတမ္း မတူညီေတာ့ေခ်။ အႏုပညာသည္ တစ္ထပ္တည္း ကူးယူတင္ျပျခင္း ဟူေသာ ပေလတို၏ ေၾကးမံုသီအိုရီကို ႐ိုက္ခ်ိဳးလိုက္ျခင္းပင္။

အႏုပညာရွင္ ခ်ျပေသာ အႏုပညာကို ခံစားသူေတြက သူတို႔၏ ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ အေတြ႕အၾကံဳတို႔ႏွင့္ တိုင္းတာၿပီးမွ လက္ခံသည္။ ဒါေၾကာင့္ အႏုပညာအလင္းေရာင္ကို အကန္းေရာ၊  မကန္းတဲ့သူေတြပါ မတူညီေသာ ႐ႈေထာင့္၊ မတူညီေသာ သံုးသပ္ခ်က္ အျမင္တို႔ျဖင့္ ရရွိခံစားရမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထပ္တူတင္ျပျခင္းတို႔ လြန္ေျမာက္သြားေသာ အႏုပညာသတ္မွတ္ခ်က္အရဆိုလွ်င္ အကန္းေတြ ျမင္ဖို႔မျမင္ဖို႔က အေရးမပါေတာ့ေခ်။ ေၾကးမံုသီအိုရီကို လိုက္နာခ်င္မွ လိုက္နာသာ အႏုပညာေခတ္မွာ ခံစားသူ နားလည္မႈရေအာင္ တစ္ထပ္တည္းက်ေသာ အႏုပညာပံုေဆာင္ခဲေတြျဖစ္တည္လာဖို႔ဆိုျခင္းသည္လည္း အေရးမပါေတာ့။ ဤသို႔ျဖင့္ “ေပးတိုင္းရ၊ ျပတိုင္းျမင္၊ တင္ဆက္တိုင္း ခံစား” ဆိုသည့္ သေဘာတရားမ်ား က်ဆံုးသြားေလေတာ့သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ... တစံုတေယာက္ေသာ အႏုပညာရွင္၏ တစံုတခုေသာ အႏုပညာလက္ရာကို ခံစားႏိုင္ေသာ၊ သေဘာက် လက္ခံေသာ တစံုတရာေသာ ပရိသတ္မ်ားရွိၾကပါသည္။ မတူညီေသာ ေလာကႀကီး ထဲမွ တူညီေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားအရ၊ အႏုပညာရွင္ (Artist) အတြက္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ပရိသတ္ (Targeted Audience) မ်ား တည္ရွိပါသည္။ အႏုပညာ၏ အဓမၼမဆန္၊ အတင္းအက်ပ္ မဟုတ္ေသာ စည္းေႏွာင္မႈတို႔ျဖင့္ ဖန္တီးသူႏွင့္ ခံစားသူတို႔ အညမညသေဘာျဖင့္ တည္မွီေနပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ေသာအခါ “မေပးလွ်င္မရ၊ မျပလွ်င္ မျမင္” ဆိုေသာ သ႐ုပ္မွန္ေခတ္က သေဘာတရားေပတံႀကီးသည္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အသံုးဝင္ လာ ျပန္ပါေတာ့သည္။ (အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိသာျဖစ္ပါသည္။ ေပးတိုင္းရ၊ ျပတိုင္းျမင္၊ တင္ဆက္တိုင္း ခံစားႏိုင္ဖို႔ဆိုေသာ တရားေသ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳးျဖင့္လည္း အႏုပညာကို သတ္မွတ္လို႔မရႏိုင္ေခ်။)

သို႔ေသာ္ အထက္မွာ ေျပာသြားခဲ့ေသာ 3M သေဘာတရား ျဖစ္စဥ္အရ ေပးခ်င္ေသာအႏုပညာ (Message) ႏွင့္ ေပးခ်င္ေသာ ခံယူခ်က္ (Method) က အႏုပညာရွင္ ဆိုလိုခ်င္သည့္အတိုင္း မွန္ေနဖို႔ လိုပါေသးသည္။ မ်က္ကန္းတစ္ေယာက္ကို ဓာတ္ျပားတစ္ခ်ပ္ဖြင့္ျပၿပီး “ခင္ဗ်ား ဒီဓာတ္ျပားရဲ႕ ဝိုင္းစက္မႈ ညီညာမႈနဲ႔ ေတာက္ပေနတဲ့ အျပင္အဆင္ကို မခံစားႏိုင္ဘူးလား” ဟု သြားေမး၍ မရသလိုပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အႏုပညာ၏ အႏုပညာဆန္မႈကို အႏုပညာရွင္က အႏုပညာေျမာက္စြာ ေဖာ္က်ဴးႏိုင္ျခင္း ရွိဖို႔လိုပါသည္။

အႏုပညာရွင္က အလင္းေရာင္၏ တည္ရွိမႈကို အႏုပညာေျမာက္စြာ ဖန္တီးၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ ခံစားသူ ပရိသတ္က နားလည္ျခင္းရွိမရွိ၊ လက္ခံတံု႔ျပန္ႏိုင္မႈ ရွိမရွိ စသည္တို႔က အေရးပါလာေပမည္။ (Art) အႏုပညာႏွင့္ (Artist) အႏုပညာရွင္အေပၚ (Audience) ပရိသတ္၏ တံု႔ျပန္မႈ ဆံုးျဖတ္မႈတို႔သည္ အႏုပညာျဖစ္စဥ္တြင္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အေရးပါလာမည္ ျဖစ္သည္။

အႏုပညာရွင္သည္ ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္ စသည္မ်ားႏွင့္ အႏုပညာကို ဖန္တီးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဖန္တီးၿပီးမွ အႏုပညာကို ခံယူခ်က္ ခံစားခ်က္ တံဆိပ္ခတ္ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ေခ်။ တံဆိပ္ခတ္ျခင္းကို အႏုပညာခံစားသူ ပရိသတ္ (Audience) က သူတို႔ နားလည္သလို သတ္မွတ္အဆံုးျဖတ္ေပးျခင္းသာ ရွိသင့္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ လက္ဖ်ံမွာ အိမ္ေျမာင္႐ုပ္ကို ေဆးမင္ထိုးထားတာ ေတြ႕ေတာ့ ပီယအေဆာင္မ်ားလားဟု ကၽြန္ေတာ္ ေမးဖူးသည္။ သူက “ဟင့္အင္း၊ အဲဒါ အိမ္ေျမာင္ ဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ဳပ္က က်ား႐ုပ္ဆြဲခိုင္းတာ၊ ထိုးတဲ့လူက အသံုးမက်ေတာ့ ခုလို အိမ္ေျမာင္ျဖစ္ သြားေလေရာ” ဟုေျပာပါသည္။

ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ ပီကာဆိုသည္ ေၾကးျပားေပၚတြင္ စပိန္႐ိုးရာ ႏြား႐ိုင္းသတ္သမား ပံုကို ေရးဆြဲသည္။ ေၾကးျပားမွာ ထြင္းၿပီးမွ သူ႔အမွားကို သြားျမင္သည္။ ႏြား႐ိုင္းသတ္သမား ကိုင္သည့္ လွံခၽြန္က ညာဘက္မွာ မဟုတ္။ မူလက သူဆြဲခ်င္သည္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားၿပီး ဘယ္လက္ျဖင့္ ကိုင္သည့္ပံု ျဖစ္ေနသည္။ ထိုပံုကို ပီကာဆိုက “El Zurdo - ဘယ္ေက်ာ္” ဟု နာမည္ေပးခဲ့ေလသည္။ ဒါသည္ပင္ ပီကာဆို၏ ပထမဆံုး ေၾကးထြင္း ပန္းခ်ီလက္ရာ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ဒီေတာ့ အႏုပညာတစ္ခု အႏုပညာေျမာက္ျခင္းႏွင့္ တံဆိပ္ခတ္ျခင္းကို ကြဲျပားစြာ ျမင္တတ္ဖို႔ လိုမည္ဟုထင္ပါသည္။

 “ျပခ်င္ရင္ အရင္ရွိေအာင္လုပ္” ဆိုေသာ စကားရပ္အတိုင္း ခံစားသူကို ရသတစ္ခု ေပးစြမ္းႏိုင္ဖို႔ အႏုပညာသည္ ရသေျမာက္စြာ ရွိေနရပါမည္။ ဤေနရာတြင္ ျပျခင္းႏွင့္ ရွိျခင္းကို အနည္းငယ္ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။ ျပခ်င္ရင္ အရင္ရွိဖို႔ လိုအပ္ေသာ္လည္း၊ ရွိျခင္းတစ္ခုသည္ အႏုပညာရသေျမာက္စြာ ရွိေနလွ်င္ ျပသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပသည္ျဖစ္ေစ ရွိေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ “အလင္းေရာင္ကေတာ့ အလင္းေရာင္ပါပဲ” ဆိုသည့္သေဘာ လည္း ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ၿပီး အႏုပညာရွင္၏ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ျခင္းႏွင့္ ပရိသတ္ႀကိဳက္ျခင္းကို တြဲစပ္ၾကည့္ပါမည္။

  • လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ျခင္းကို ပရိသတ္ႀကိဳက္ျခင္း
  • ပရိသတ္အႀကိဳက္လိုက္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ျခင္း
  • လုပ္ခ်င္ရာလုပ္သျဖင့္ ပရိသတ္မႀကိဳက္ျခင္း
  • ပရိသတ္မႀကိဳက္သျဖင့္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ျခင္း

    ကၽြန္ေတာ္တို႔ မည္သည့္အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္သင့္ပါသည္။ ဒီေလးခုထဲ ဘယ္ထဲမွ မပါခ်င္ဘူး ေခါင္းစဥ္မတပ္ပါနဲ႔ ဆိုလွ်င္ပရိသတ္ကို ေရွာင္ေျပးတဲ့ တံခါးပိတ္အႏုပညာသမား စာရင္းသြင္းရပါမည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖန္တီးေသာ အလင္းေရာင္ကို ပရိသတ္အကန္းေတြ ျမင္ဖို႔၊ မျမင္ဖို႔ ျငင္းခုန္ေနျခင္းသည္ အဓိပၸာယ္္ မရွိေတာ့ေခ်။ ထပ္ေျပာခ်င္ပါသည္...

“အကန္းေတြကို တကယ္ခံစားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ အလင္းေရာင္တကယ္ရွိဖို႔လို္ပါတယ္”

ကြန္ယက္ အႏုပညာ

ယေန႔ေခတ္တြင္ အႏုပညာကို ဖန္တီးတင္ဆက္ ခင္းက်င္းပံုတို႔ ေျပာင္းလဲလာပါသည္။ ဖန္တီးမႈတို႔ သည္ စာအုပ္၊ ပိတ္ကား စသည္တို႔ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘေလာ့ဂ္၊ ဖိုရမ္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ စသည့္ Social Networking မ်ားအထိ က်ယ္ျပန္႔လာပါေတာ့သည္။

ျမန္မာစကားမွာ “ယိုသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္” ဆိုတာ ရွိပါသည္။ လူနဲ႔ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ဖို႔ လမ္းၫႊန္ထားတဲ့ စကားျဖစ္သည္။ အႏုပညာႏွင့္ အႏုပညာရွင္၏ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ သက္ေရာက္မႈက လမ္းမေပၚ ကိုယ္လံုးတီး ခၽြတ္သြားေနျခင္းထက္ ဆိုးပါသည္။ ကေလာင္သြားသည္ ဓားသြားထက္ ထက္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။

တခ်ိဳ႕ေသာ ဘေလာ့ဂ္ေရးသူမ်ားကေတာ့ သူတို႔၏ အႏုပညာမ်ားကို သူတို႔ဘာသာ မွတ္တမ္း သေဘာမ်ိဳး Personal Diary သေဘာမ်ိဳး ျပဳလုပ္လိုေသာေၾကာင့္သာ ဘေလာ့ဂ္ေထာင္ထားသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ဘေလာ့ဂ္သည္လည္း လူမူဆက္သြယ္ေရး ကြန္ယက္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာအရာသာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ေလာကမွ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္လို ေရးၿပီး အံဆြဲထဲေခ်ာင္ထိုး၍ရေသာ အရာမဟုတ္ေခ်။ Google မွ အလကားေပးေသာ blogspot ဆိုတာကို အလကားသြားယူလွ်င္...

1) Blog is a personal diary
2) Publish your thoughts
3) Engage you friends

ဤသို႔ ဘေလာ့ဂ္တစ္ခု၏ အၾကမ္းဖ်င္း ျဖစ္စဥ္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ (Facebook) စေသာ လူမႈေရးကြန္ယက္ (Social Networking) မ်ားႏွင့္ အႏုပညာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ “ကိုယ့္ Wall မွာ ကိုယ့္ဘာသာေရးတာပဲ။ မႀကိဳက္ရင္ လာမဖတ္ပါနဲ႔။ ဘယ္သူက အတင္းဖတ္ခိုင္းလို႔လဲ” ဟု ဆိုသူမ်ားကို ခဏခဏ ေတြ႕ၾကံဳေနရပါသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ကိုယ္ပိုင္ Wall အျပင္ Home Page ဆိုတာရွိသည္။ ထိုအခ်က္ကို ေမ့မထားအပ္ေခ်။ ကိုယ့္ Wall မွာ ကိုယ့္ဘာသာ ေရးခ်င္ရာေရးေသာ္လည္း Home Page မွာ ကိုယ္ႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ေနသူ အားလံုးက ျမင္ေတြ႕၊ ၾကားသိေနရသည္ကို မေမ့အပ္ေခ်။

“ကုိယ့္အိမ္မွာ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္လံုးတီး ေနတာပဲဗ်ာ၊ ဘယ္သူက လာၾကည့္ခိုင္းေနလို႔လဲ” ဆိုတာမ်ိဳးကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ စသည္တို႔မွာ ေျပာလို႔မရ၊ မေျပာသင့္ေခ်။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စေသာ Community ေနရာမ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ မဟုတ္ပါ။ ဓမၼာ႐ံု၊ ဇရပ္စသည့္ေနရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိဘာသာ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္လိုလွ်င္ ဦးစြာ မိမိ Add လုပ္ထားေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးကို အရင္ဆံုး Remove/ Block လုပ္ပါ ဟုသာ ဆိုခ်င္ပါသည္။

“ငါက အႏုပညာသမားကြ” ဟု လံုးခ်၊ သံေယာင္လိုက္ၿပီး လူ႔ေဘာင္၊ လူ႔ေလာကထဲတြင္ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္လို႔ မရပါ။ အႏုပညာသမားသည္ လူျဖစ္သည္။ လူျဖစ္လွ်င္ လူ႔ေဘာင္၊ လူ႔စည္းကမ္းကို နားလည္ရမည္။ “စည္းလြတ္ ဝါးလြတ္ေနျခင္းဟာ က်ဳပ္အႏုပညာ” လို႔ ေျပာလိုလွ်င္ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကား ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား ဆိတ္ကြယ္ရာမွာသာ သြားလုပ္ၾကပါဟု ေျပာခ်င္ပါသည္။ အႏုပညာသည္ အသံုးခ်ခံ မဟုတ္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။

တကယ္လက္ေတြ႕မွာ အႏုပညာဟာ လႈမႈဘဝနဲ႔ ကင္းကြာဖို႔ အလြန္ကို မျဖစ္ႏိုင္တာပါ။ လူႏွင့္ အႏုပညာဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည့္အထဲမွာ လူက အႏုပညာကို ဖန္တီးတာျဖစ္ၿပီး၊ အႏုပညာက လူကို ဖန္တီးထားတာ မဟုတ္ေခ်။ လူရဲ႕အႏုပညာပဲ ရွိၿပီး အႏုပညာရဲ႕လူ ဆိုတာ မရွိႏိုင္ဟု ထင္ပါသည္။ အႏုပညာေၾကာင့္ လူသည္ အထိုက္ အေလ်ာက္ေတာ့ ေျပာင္းလဲခ်င္ ေျပာင္းလဲပါလိမ့္မည္။ အႏုပညာေၾကာင့္ လူျဖစ္ေနျခင္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ဆိုေတာ့ “လူရဲ႕ အႏုပညာ” ျဖစ္တည္ဖို႔ “လူ” ရွိေနမွ ရပါမည္။ လူရွိေနသေရြ႕ လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္ကေန ေရွာင္ေျပးဖို႔ အလြန္ကို ခက္ပါလိမ့္မည္။

ဆက္ရန္...

ေမတၱာျဖင့္
ဟန္သစ္ၿငိမ္

“အႏုပညာအေၾကာင္း အႏုပညာ” အီးဘြတ္ခ္တြင္ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အီးဘြတ္ခ္အလိုရွိလွ်င္...
http://www.mediafire.com/file/5nf7tqlk85mezzg/The%20Art%20On%20The%20Art%20%28Jpeg%29.pdf%EF%BB%BF

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...