Saturday, May 14, 2011

ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ – 1 & 2

 (ဆရာ ေအာင္သင္း)

by Cho April on Monday, February 14, 2011 at 12:03am

ကၽြန္ေတာ္ စာေပေဟာေျပာပြဲတြင္ ေျပာခဲ့သည္မ်ားကို စာအျဖစ္ ျပန္ၿပီး ေရးခဲလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို အသံသြင္းေခြမွတစ္ဆင့္ (ထုတ္ေ၀သူမ်ားက) ကူးယူထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္မ်ားေတာ့ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ထို႔အတူ စာသင္ခန္းတြင္ ေက်ာင္းသားတပည့္ငယ္မ်ားအား သင္ၾကားပို႔ခ်မိသည္တို႔ကိုလည္း စာအျဖစ္ျပန္ၿပီး ေရးခဲလွပါသည္။ ေျပာခဲ့ရသည္မွာလည္း ႀကိမ္ဖန္မ်ားလြန္းေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္တြင္ ရိုးအီလာသည္ျဖစ္၍ စာအျဖစ္ခ်ေရးခ်င္စိတ္ ေခါင္းပါးသြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေရးေနရင္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ကၽြန္ေတာ့အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား ေျပာျပသည္ကိုလည္း သတိရမိျပန္ပါသည္။ ကိုေအာင္သင္းက သူေျပာခ်င္တာေတြကို ရြာရိုးကိုးေပါက္ ေလွ်ာက္ေျပာေနေလေတာ့ ေရးခ်င္စိတ္ ခန္းသြားတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာကြဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးတာနည္းေနတာ တဲ့။

ယခု တစ္ပတ္ေတာ့ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေတြကို စာသင္ခန္းတြင္ ေျပာမိေလ့ရွိသည့္ အေၾကာင္းရွိပင္ စာအျဖစ္ ေရးလိုက္ရပါဦးမည္။
ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ကို ေမးပါသည္။
“လူနဲ႔တိရစာၦန္ ဘယ္သူက သာသလဲ “
အားလံုး တညီတည္း “လူက သာပါတယ္”ဟု ေျဖေလ့ရွိပါသည္။
“ေနရာတကာမွာ သာသလား”ဟု ဆက္ေမးလိုက္ေသာအခါ တစ္တန္းလံုး ၿငိမ္က်သြားေလ့ရွိပါသည္။ သူတို႔အားလံုး ငိုင္သြားေလ့ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆက္ပါသည္။
“လူက ဆင္ေလာက္ အားေကာင္းသလား”
“မေကာင္းပါဘူး”
“ျမင္းေလာက္ အေျပးသန္သလား”

“မသန္ပါဘူး”
“ငါးေလာက္ ေရကူးတတ္သလား”
“မကူးတတ္ဘူး”
“က်ားသစ္ေလာက္ သတၱိေကာင္းသလား”
“မေကာင္းဘူး”
“ပ်ားေတြ ပုရြက္ဆိတ္ေတြေလာက္ စည္းလံုးမႈေကာင္းသလား”
“မေကာင္းဘူး”
“ဒါျဖင့္ တိရစာၦန္အားလံုးထက္ ဘယ္ေနရာေတြမွာ သာသလဲ၊ စဥ္းစားၾကစမ္း”
ထိုေမးခြန္းကို ေမးလိုက္ေသာအခါတြင္ေတာ့ျဖင့္ အားလံုး ၿငိမ္က်သြားၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ အသိဥာဏ္၊ ပညာ၊ စသည္ျဖင့္ သူတို႔ ထင္ရာျမင္ရာေတြကို ေျပၾကပါေတာ့သည္။ သူတို႔အျပစ္ မဟုတ္ပါ။ အလြန္ေလးနက္ေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း တကယ္ဆိုေတာ့ ေရေရရာရာ သိခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ။ ခပ္ငယ္ငယ္က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရေနေသာေၾကာင့္ ေျပာလိုက္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေဆာင္းပါးရွင္ကိုပင္ သတိမရေတာ့ ေသာေၾကာင့္ မေဖၚျပလိုက္ႏိုင္သည္ကို စိတ္မေကာင္းပါ။ မွတ္မိသေလာက္မွာ ဘာသာျပန္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွင္ႀကီးေတြက ေရးထားသည့္ ေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ေပမည္ေပါ့။
ဘယ္တိရစာၦန္ထက္မဆို လူကသာသည္မွာ သံုးမ်ဳိးသာရွိပါသည္တဲ့။
ထိုအခ်က္ေတြက-
(၁)     က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ ပညာႀကီးျခင္း
(၂)     ကိုယ္က်င့္တရားရွိျခင္
(၃)     အလွအပကို ခံစားဖန္တီးတတ္ျခင္း
ထိုသံုးခ်က္မွာေတာ့ျဖင့္ ဘယ္တိရစာၦန္မွ် လူကို မမီႏိုင္ေတာ့ၿပီ။

က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ ပညာႀကီးျခင္း
တိရစာၦန္မ်ားမွလည္း က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ေတာ့ျဖင့္ ထိုက္သင့္သေလာက္ ရွိသည္။ ေခြးေတြကို ဆပ္ကပ္သြင္းႏိုင္သည္ကိုေထာက္လွ်င္ ထိုအခ်က္မွာ ထင္ရွားသည္။ ထို႔ျပင္ အိမ္တြင္ ျဖစ္သလို ေမြးထားေသာ ေခြမ်ားပင္ သူ ဘယ္ေနရာမွာသာ ေနရမည္၊ ဘယ္ေနရာထိေအာင္ မသြားရဆိုတာေတြကို သိေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသည္ဟု ဆိုႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စကားစပ္မိလာလိုက္ျပန္ေသာေၾကာင့္ သတိရတာေလးတစ္ခုကို ေကာက္ထည့္ေရးလိုက္ရပါဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္ လူပ်ဳိေပါက္ ငယ္ဘ၀က ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕နယ္ ေက်းလက္ပိုင္းတြင္ ၾကားခဲ့ရဖူးေသာ ဆင္တစ္ေကာင္ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ရိုင္း မဟုတ္ပါ။ သစ္ဆြဲ ဆင္ယဥ္ျဖစ္ပါသည္။ သူက ညဥ့္ဘက္လႊတ္လိုက္လွ်င္ ေတာထဲေတာင္ထဲသြားၿပီး ၀ါးပင္သစ္ညႊန္႔ ေတြကို ရွာမစား။ လူေတြ စိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ထားေသာ ယာခင္း လယ္ကြက္က သီးႏွံကို လာလာၿပီး စားေလ့ရွိသည္။ ယာရွင္ လယ္ရွင္က ေအာ္ကာဟစ္ကာ ေမာင္းထုတ္ရသည္။ သည္လုိက်ျပန္ေတာ့လည္း လူကို ရန္မူျခင္း မျပဳ။ သို႔ေသာ္ တစ္ခ်ိန္လံုး ဘယ္မွာ ေစာင့္ေနႏိုင္ပါမည္နည္း။ သူတို႔အိပ္ခ်ိန္ေလာက္တြင္ အသာလာၿပီး စားတတ္ျပန္သည္။ သည္ေတာ့ ဆင္ပိုင္ရွင္ ႏွင့္ ဆင္ဦးစီးကို တိုင္ၾကေတာၾကရျပန္သည္ေပါ့။
ေနာက္ေတာ့ ဆင္ဦးစီးက ေဒါင္ေဒါင္ဒင္ဒင္ အသံစြာစြာျမည္ေသာ သံေခါင္းေလာင္းတစ္လံုးကို လည္ပင္းတြင္ ဆြဲထားေပးလိုက္သည္။ ဒီေတာ့ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ သြားလို႔မရေတာ့ၿပီ။  သြားလိုက္လွ်င္ လယ္ရွင္ ယာရွင္က ႏိုးလာၿပီး ေအာ္လားဟစ္လား ေျခာက္ႏိုင္လွန္႔ႏိုင္သည္ေပါ့။ သည္အေကာင္အေတာ္ေလး အခက္ႀကံဳလာၿပီေပါ့။
သို႔ေသာ္ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ေလာက္ရွိေတာ့ ေခါင္းေလာင္းသံ တစ္စက္မွမၾကားဘဲ သူ၀င္စားသြားသည့္ ေျခရာလက္ရာေတြကို ေတြ႕လာရျပန္သည္။ ဒီေတာ့ ဆင္ပိုင္ႏွင့္ဆင္ဦးစီးကို တိုင္ၾကျပန္သည္။ သူတို႔လည္း နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းကို သိေနသည့္ ဆင္ဦးစီးက မသကၤာေသာေၾကာင့္ သူ႔လည္ပင္းက သံေခါင္းေလာင္းကို ေသခ်ာစစ္ေဆးၾကည့္သည္။ လားလား ဒီေတာ့မွ ေခါင္းေလာင္းထဲတြင္ ရႊံ႕ေျခာက္အစအနေတြကို သြားေတြ႕သည္။ ငနဲက ေခါင္းေလာင္းထဲတြင္ ရႊံ႕ေတြဆို႔ၿပီး လႈပ္ရွားေနသည္ကိုး။ ၿပီးေတာ့မွ ေခါင္းေလာင္းထဲက ရႊံ႕ကို ႏွာေမာင္းျဖင့္ ေရမႈတ္ေဆးပစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လည္ပင္းေအာက္က ေခါင္းေလာင္းကို မျမင္ရေလေတာ့ ရႊံ႕ေျခာက္ေတြက ကပ္က်န္ေနရစ္သည္ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ျဖင့္ ဘယ္လိုစီမံၾကသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူငယ္ဘ၀ ေခါင္းေလာင္းထဲ ရႊံ႕ပိတ္သည္ကို ၾကားရသည္ႏွင့္ပင္ အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ရယ္ေမာခဲ့မိသည္ကို သတိရေနပါေသးသည္။
ထုိသို႔ေသာ တိရစာၦန္တို႔၏ အသိဥာဏ္ကို ပညာရွင္မ်ားက (Animal Wisdom) တိရစာၦန္လိမၼာမႈ ဟု ေခၚတတ္ၾကပါသည္။ ထိုသုိ႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ကေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ရႈမွတ္သားဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆာင္းပါး ရွည္လ်ားလြန္းမည္စိုးေသာေၾကာင့္ မေရးလိုက္ေတာ့ပါ။
မေရးေတာ့ပါဟု ဆိုရင္းကပင္ မေရးဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ျမင္လာေသာေၾကာင့္ တိရစာၦန္တို႔၏ အသိဥာဏ္ (animal intelligence) အေၾကာင္းကို ေရးလိုက္ခ်င္ပါေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ခပ္ငယ္ငယ္ (လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေလာက္က) မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္တြင္ ဖတ္ခဲ့ရေသာ သစ္ေတာဘက္ အရာရွိတစ္ဦးေရးသည့္ ေဆာင္းပါးကို ယခုတိုင္ မွတ္မိေနပါသည္။
သစ္ထုတ္လုပ္ေရးတြင္ ဆင္တို႔၏ အေရးပါပံုကို တင္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ေပၚေတာစြယ္တြင္ ကၽြန္းပင္ႀကီးမ်ားကို ခုတ္လွဲၾကရသည္။ လမ္းမရွိ ပန္းမရွိေတာင္စြယ္တြင္ သင္းသတ္ခုတ္လွဲထားသည့္ သစ္လံုးေတြကို ယမားေခ်ာင္းက်ယ္ႀကီးမ်ားရွိရာသို႔ ဆင္ႏွင့္ဆြဲၾကရသည္။ မိုးက်လာလို႔ ေခ်ာင္းေရႀကီးလာမွ သစ္ေတြကို ေခ်ာင္းေရတြင္ ေမွ်ာ ၾကရသည္။ ထိုအခါတြင္လည္း ေခ်ာင္းေရစီးတြင္ အလုိက္သင့္ေမ်ာပါေအာင္ ဆင္မ်ားကိုပင္ အသံုးျပဳၾကရသည္။
ေခ်ာင္းေရႏွင့္ေမ်ာလာေသာ သစ္လံုးမ်ားကို ေခ်ာင္းေအာက္ဘက္ ေရစီးသာေသာ ဆိပ္ကမ္းေကာင္းသည့္ သစ္ဆိပ္ေရာက္မွ ဆင္မ်ားႏွင့္ ဖမ္းယူကမ္းတင္ရသည္။ ထိုသစ္ဆိပ္ကမွ ဆင္ႏွင့္ဆြဲ၊ ကၽြဲႏွင့္ရုန္း စသည္အားျဖင့္ သစ္တိုက္ကားေပၚတင္၊ ရထားလမ္းရွိရာ၊ ေဖာင္ဖြဲ႕ရန္ ျမစ္ဆိပ္ရွိရာ စသည္တို႔သို႔ သစ္လံုးမ်ားကို ပို႔ေပးၾကရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္သည္က “ေရလိုက္ေကာင္းေသာ ဆင္”မ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ မိုးမက်မီ (ေခ်ာင္းေရမက်လာမီ) သဲျပင္တြင္ ခ်ထားေသာ သစ္လံုးမ်ားမွာ ေခ်ာင္းေရႏွင့္အလိုက္သင့္ ေမ်ာပါသြားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆင္မ်ားကိုပဲ အသံုးျပဳၾကရသည္။
သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သစ္လံုးႀကီးမ်ား တစ္လံုးႏွင့္တစ္လံုး တိုးေ၀ွ႔ယွက္တင္ၿပီး ဒိုက္ပံု ျဖစ္သြားတတ္သည္။ ဒိုက္ပံု ျဖစ္သြားလွ်င္ေတာ့ ေရစီးတြင္ မေမ်ာေတာ့ပါ။ မိုးျပတ္လို႔ ေခ်ာင္း မရွိေတာ့လွ်င္ သစ္လံုးဒိုက္ပံုႀကီးကို ၿဖိဳလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေခ်ာင္းေရစီးသန္ခိုက္မွာပင္ သစ္လံုးဒိုက္ပံုကို ၿဖိဳခ်ရသည္။ ဒီအခါတြင္မွ ေရလိုက္ေကာင္းေသာ ဆင္ ၏ စြမ္းရည္ႏွင့္ အသံုး၀င္ပံုက ထင္ရွားလာသည္။
တဟဲဟဲစီးဆင္းေနေသာ ေခ်ာင္းတြင္းသို႔ ဆင္းကာ ဒိုက္ပံုကို ၿဖိဳရေတာ့မည့္ အႏၱရာယ္ႀကီးလွေသာေၾကာင့္ ဆင္ဦးစီး သည္ပင္လွ်င္ ဆင္ဦးမွာ မစီး၀ံ့ေတာ့ဘဲ ကမ္းေပၚကလွမ္းၿပီး ေအာက္ကာဟစ္ကာ အမိန္႔ေပးေနရသည္။
ဒိုက္ပံုကို ၿဖိဳရသည္မွာ အႏၱရာယ္ႀကီးလွေသာေၾကာင့္ ဆင္ကလည္း ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရစီးတဟဲဟဲတြင္ ႀကံ့ႀကံ့ခံေနသည္၊ သစ္လံုးဒိုက္ပံုအနီးသို႔ ႏွာေမာင္းျဖင့္ ေသခ်ာစမ္းသပ္သည္။ မည္သည့္သစ္လံုးက အခရာနည္း။ မည္သည့္ေနရာက ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သနည္း။ ထိုသစ္လံုးကို ဆြဲခ်ရမည္လား၊ တြန္းထိုးရမည္လား၊ ဆြဲမရမည္လား၊ ဖိႏွိပ္ရမည္လား စူးစမ္းရသည္။
ေတြ႔ၿပီဆိုေတာ့မွ ထိုသစ္လံုးကို ႏွာေမာင္းႏွင့္မ၊ အစြယ္ႏွင့္ႏွိပ္ စသည္ကို ျပဳလုပ္ရမည္။ ဒိုက္ပံုၿပိဳေတာ့မည့္ လကၡဏာ ျပလာလွ်င္ ပိုၿပီး သတိထားရသည္။ ဧရာမသစ္လံုးႀကီးမ်ား ၿပိဳက်လာလွ်င္ ဆင္လည္း သစ္လံုးေတြၾကားထဲ ညပ္ၿပီး မကူးသာ မခတ္သာ ေခ်ာင္းေရစီးတြင္ ေမ်ာပါသြားႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒိုက္ပံုၿပိဳေတာ့မွာ ေသခ်ာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆင္က ကမ္းဘက္သို႔ ျပန္ေျပးေတာ့သည္။ ဒိုက္ပံုထဲက တစ္လံုးျပဳိဆင္းသည္။ ထို႔ေနာက္ တစ္လံုး၊ ေနာက္တစ္လံုး၊ ဤသို႔ႏွင့္ ဒိုက္ပံုၿဖိဳယူရသည္။
ထိုဆင္ကို ေရလိုက္ေကာင္းေသာ ဆင္ ဟုေခၚၾကသည္။ ဆင္၏အျမင့္ကို ေပတိုင္းၿပီး အဖိုးသားနား သတ္မွတ္ေလ့ ရွိၾကရာ သာမန္အားျဖင့္ ဆင္၏ အျမင့္ ၁ေပကို တစ္သိန္းဆိုၾကပါစို႔၊ ေရလိုက္ေကာင္းေသာ ဆင္မွာ တစ္ေပကို တစ္သိန္းခြဲစသည္ျဖင့္  တန္ဖိုးပိုျမင့္သည္ဟု ေဆာင္းပါးရွင္က ေရးသားတင္ျပထားပါသည္။
ထိုေဆာင္းပါး၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ေထာက္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ေရလိုက္ေကာင္းေသာ ဆင္၏ က်ဳိးေၾကာင္းရွာေဖြ စူးစမ္းတတ္မႈမွာ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ပင္ ထက္ျမက္ေၾကာင္း သိသာေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုသည္က တိရစာၦန္မ်ားမွာလည္း က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ ထိုက္သင့္သေလာက္ ေတာ့ရွိသည္ဟု တင္ျပလိုျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။

ကိုယ္က်င့္တရားရွိျခင္း
ကိုယ္က်င့္တရား ဆိုသည္ကေတာ့ တိရစာၦန္တြင္ မရွိၾကေတာ့ပါ။ အထူးသျဖင့္ ေတာရိုင္းတိစာၦန္တို႔တြင္ ဘာကိုယ္က်င့္တရားမွ် မရွိပါ။ ေတာရိုင္းတိရစာၦန္ကို မေျပာႏွင့္ဦး၊ ေရွ႕တြင္ ေျပာခဲ့သည့္ ဆင္ယဥ္ပင္လွ်င္ ယာခင္းလယ္ကြက္ကို ခိုးစားေနခဲ့သည္ မဟုတ္လား။
ငါးအေသးေလးတစ္ေကာင္ကိုေတြ႔လွ်င္ ငါးႀကီးက စားလိုက္မည္သာ ျဖစ္သည္။ က်ားက သမင္တစ္ေကာင္ကို ေတြ႕လွ်င္ ကိုက္စားလိုက္မည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုသမင္မမွာ သားငယ္သမီးငယ္ေတြ ရွိေနေသးသလား။ ဒါသူ႔အလုပ္ မဟုတ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္၊ ေထာက္ထားညွာတာစိတ္ သူ႔မွာ ေပၚမလာႏိုင္။ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုတာ သူတို႔မွာ မရွိႏိုင္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူေတြမွာေတာ့ျဖင့္ တစ္ဘက္သားအား ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္၊ ေထာက္ထားစာနာစိတ္၊ ညွာတာစိတ္ ဆိုတာေတြ ရွိၾကရသည္။ ထိုထိုေသာစိတ္မ်ဳိး ကင္းမဲ့သည့္ လူသားမ်ားေကာ မရွိဘူးလားဟု စာဖတ္သူက ေမးစရာရွိပါသည္။ ရွိႏိုင္ပါသည္။ လူသည္ တိရစာၦန္စိတ္ႏွင့္ ဆင္ျခင္ဥာဏ္တြဲေနေသာ သတၱ၀ါျဖစ္သည္ ဟု ဒႆနပညာရွင္မ်ားက  ဆိုမိန္႔သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မွတ္သားရဖူးပါသည္။ တိရစာၦန္စိတ္မ်ားေနေသာ သူမ်ားတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျဖစ္လာတတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က သိေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။



ဆက္ခ်င္ပါေသးသည္။

From  : http://aungthin.com/2011/02/09/%E1%80%80%E1%81%BD%E1%82%8A%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%90%E1%80%AC%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%80%E1%80%BA%E1%80%AC%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%86%E1%80%9B%E1%80%AC-1/

ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ – 2

Posted on February 10, 2011 by ေအာင္သင္း
<!-- .entry-meta -->ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ တပည့္ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ သင္ၾကားခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လွန္ေရးသားေနမိပါသည္။ စာဖတ္သူက ကၽြန္ေတာ့အား “ေအာင္သင္းက ငါတို႔ စာဖတ္သူေတြကို လာၿပီး ဆရာလုပ္ေနတာလား”ဟု အျပစ္တင္လွ်င္လည္း ခံရပါေတာ့မည္။ ခြင့္လႊတ္သည္းခံၾကရန္ ေတာင္းပန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဖတ္လာရင္း ကၽြန္ေတာ္၏ ေစတနာကို သိလာၾကလိမ့္မည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
ယခင္တစ္ပတ္က ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾကရာတြင္ လူႏွင့္ တိရစာၦန္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တိရစာၦန္မ်ားက လူထက္သာေသာ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိေၾကာင္း၊ မည္သည့္တိရစာၦန္ထက္မဆို လူကသာေသာ အခ်က္မွာ သံုးခ်က္သာ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုအခ်က္မ်ားမွာ (၁) က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္ဥာဏ္ ပညာႀကီးျခင္း၊ (၂) ကိုယ္က်င့္တရားရွိျခင္း၊ (၃) အလွအပကို ခံစားဖန္တီးတတ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေရးခဲ့ပါသည္။ ယခင္တစ္ပတ္က တိရစာၦန္မ်ားမွာ ကိုယ္က်င့္တရားဟူ၍ မည္မည္ရရ မရွိေၾကာင္းကို ေရးခဲ့ပါသည္။ ယခုတစ္ပတ္မွာေတာ့ျဖင့္ အလွအပ ခံစားဖန္တီးမႈ အေၾကာင္းကို ျပန္လည္တင္ျပပါမည္။
(ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားအား သင္ၾကားရာတြင္ သူတို႔အား ေမးခြန္းမ်ားေမး၍ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားေစၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္းလင္းေျပာဆိုေလ့ရွိပါသည္။)
“တိရစာၦန္ေတြဟာ အလွအပကို ခံစားတတ္သလား၊ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသလား”
“မခံစားတတ္ဘူး၊ ခံစားတတ္တာေပါ့၊ ငွက္ေတြဟာ သာသာယာယာျမည္တတ္တယ္၊ ေဒါင္းေတြလဲ ကတာပဲ”
ဤသို႔လွ်င္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ဆိုသလို ေျပာၾက၊ ျငင္းၾကႏွင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတို႔ ေျပာၾကဆိုၾကသည္ကို အသာနားေထာင္ေနမိပါသည္။ ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္က-
“ေအးကြ-ငါလဲ ေကာင္းေကာင္းမသိပါဘူး။ ေတာထဲမွာ ေျမြမႈတ္သံတို႔ ဘာတို႔ၾကားရင္ ငွက္ေတြက နားစိုက္ေထာင္တတ္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျပြသံရဲ႕ သာယာပံုကို အရသာခံတာလား၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း အသံမို႔ နားစြင့္တာလားဆိုတာကို ဘယ္သူမွ တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ဘူး။ ငါ ခပ္ငယ္ငယ္က ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ဖတ္လိုက္ရဖူးတာကို သတိရလို႔ ေျပာလိုက္ရဦးမယ္။ ပန္းမန္သီးႏွံဥယ်ာဥ္ေတြထဲမွာ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ဂီတသံကို တီးမႈတ္ေပးရင္ သီးႏွံပန္းမန္ေတြ ပိုၿပီးဖြံ႔ၿဖိဳးတယ္ဆိုပဲ။ ဆိုလိုတာက သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ားေတာင္ ဂီတအရသာကို ခံႏိုင္စြမ္းရွိတယ္ေပါ့။ ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲေတာ့ ငါလဲ မသိဘူး။ မင္းတို႔ကေတာ့ ျမင္ဖူးမွာ မဟုတ္ူး။ ငါတို႔ အညာဘက္မွာ စာဘူးေတာင္းလို႔ေခၚတဲ့ စာကေလးေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔က ျမက္ပင္ေတြကို ရက္ၿပီး အသိုက္လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ မင္းတို႔နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ အဲဒီျမက္သိုက္က စစ္သားသိုးေမြးေျခအိတ္လို ပုံသ႑န္ဆိုပါေတာ့ကြယ္။ အဲဒါကို သစ္ပင္ႀကီးေတြရဲ႕ ကိုင္းမွာ တြဲလဲခ်ိတ္ထားတတ္တယ္္။ အံၾသစရာေကာင္းတာက သူတို႔ဟာ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ပိုးစုန္းၾကဴးေတြကို ဖမ္းၿပီး သူတို႔အသိုက္မွာ ရႊံ႕နဲ႔ကပ္ထားတတ္တတယ္။ ပိုးစုန္းၾကဴးကလဲ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ လင္းေနတာေပါ့။ ငါတို႔က ခပ္ငယ္ငယ္ဆိုေတာ့ အသိုက္မွ မီးထြန္းထားတယ္လို႔ ေျပာၾကတာေပါ့။ အဲဒါဟာ အလွကို ခံစားတာလား၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း သတၱ၀ါမို႔ ကပ္ထားတာလား မေျပာႏိုင္ဘူး။
“ေနာက္ၿပီး ေဒါင္းဖိုေတြက ေဒါင္းမကို လူပ်ဳိလွည့္တဲ့အေနနဲ႔ အၿမီးကို ျဖန္႔ကာယးၿပီး ကျပတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမာၻေက်ာ္ ဒႆနပညာရွင္ႀကီး ဘာထရမ္းရပ္ဆယ္ က က်ဳပ္လဲ ေဒါင္းမေရွ႕မွာ ေဒါင္းဖိုက အၿမီးျဖန္႔ ကျပေနတာကို သတိထားၾကည့္မိဖူးပါတယ္။ ေဒါင္းမက တေငးတေမာ ၾကည့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွတ္မထင္ပါပဲ။ ဘာမွ မထူးျခားလွပါဘူး လို႔ေျပာဖူးတယ္။ က်ီးကန္းေတြ အေတာင္အလက္ေတါကို သပ္ရပ္ေအာင္ ႏႈတ္သီးနဲ႔ သင္ေနတာကိုလဲ ေတြ႕ဖူးမွာေပါ့။ အဲဒါကလဲ မင္းတို႔ ေခါင္းၿဖီးသလို လွေအာင္ပေအာင္ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အေတာင္ခတ္တဲ့အခါမွာ ေလမေပါက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကရတာ။ ဒီေတာ့ တိရစာၦန္ေတြဟာ အလွအပကို ခံစားႏိုင္သလား၊ မခံစားႏိုင္ဘူးလားဆိုတာဟာ ပံုေသမေျပာႏိုင္ပါဘူး။
“ထားလိုက္ပါေတာ့ကြယ္၊ ကဲ-တိရစာၦန္နဲ႔လူ ဘယ္သူက ပိုၿပီး အလွအပကို ခံစားႏိုင္ပါသလဲ”
“လူ ၊ လူ”
ဤေမးခြန္းကိုေတာ့ျဖင့္ တညီတညႊတ္တည္း ၿပိဳင္တူေျဖၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ေျမျပင္ေပၚရွိ သတၱ၀ါမ်ားအနက္ လူသတၱ၀ါတစ္မ်ဳိးသည္သာလွ်င္ အလွအပကို ခံစားတတ္သည္၊ ဖန္တီးလိုစိတ္လည္း ရွိသည္။ ဖန္တီးျခင္းလည္း ရွိသည္။ ထိုစြမ္းရည္ပင္လွ်င္ လူတို႔ကို ဒုကၡအေပးဆံုးလည္း ျဖစ္သည္ဟု ထင္ေနမိျပန္သည္။ လူသတၱ၀ါသည္ မိမိသံုးစြဲကိုင္ေဆာင္ေသာ ပစၥည္းကို ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ လွေစရန္ ဟူေသာ ေစတနာကပ္ပါလာခဲ့သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ဆိုၾကပါသည္။
ေတြးလိုက္တိုင္း ထိုစကားကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူမိသည္။ ကမာၻဦးလူသားတို႔သည္ အသြင္စံုေရာင္စံုလွပေသာ ပန္းပြင့္မ်ားကို ႏွစ္သက္ၾကမည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ထက္တိုင္ ကမာၻေပၚတြင္ လူမ်ဳိးဘာသာ ဓေလ့ထံုးစံအရ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးႏွင့္တစ္မ်ဳိိး အျခားေနရာမ်ားတြင္ မတူညီ ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားႏိုင္ေသာ္လည္း လူမ်ဳိးဘာသာမေရြး ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္ၾကသည္မွာ ပန္းအလွျဖစ္သည္။ ျမတ္ႏိုးသည့္ ပန္းအမ်ဳိးအစား ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔ အျမတ္ႏိုးဆံုးျဖစ္သည့္ ကိုးကြယ္ရာ ဘုရား၊ နတ္ စသည္တို႔ကို ပန္းႏွင့္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ လူအခ်င္းခ်င္းလည္း ပန္းစည္းဆက္သည္၊ ပန္းကံုးစြပ္သည္။ ပန္းျခင္းပို႔သည္။ ပန္းေခြခ်သည္။
ကမာၻဦးေခတ္တြင္ ေက်ာက္လက္နက္ကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္ေခတ္ဟုေခၚသည္။ ထိုေက်ာက္ လက္နက္ကိုပင္ အေရာင္အေသြး လွပေသာ ေက်ာက္ကို ေရြးၾကလိမ့္ဦးမည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။
အလွအပကို ခံစားႏိုင္ေသာ၊ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ပင္လွ်င္ လူတို႔ကို ဒုကၡအေပးဆံုးထင္သည္ဟု အထက္တြင္ ဆိုခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့ေသာ စကား သင့္မသင့္ ဆင္ျခင္ရန္ တင္ျပလိုပါသည္။ အျမင္သာဆံုးကို ေျပာလိုက္ရလွ်င္ အ၀တ္အစားဆင္ယင္မႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျခဖ်ားက ေခါင္းဖ်ားအထိ၊ ဖိနပ္မွ ဆံထိုးအထိ အလွအပ မြမ္းမံႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနၾကရသည္မ်ာ အေမာတေကာ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ ထိုစိတ္ကို ႏိႈးဆြေပးႏိုင္ရန္ အထ်ည္စက္ရံုေတြကလည္း အေရာင္အေသြးအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဆင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ႀကိဳးပမ္းထုတ္လုပ္ရ၀သည္မွာလည္း အေမာတေကာ ျဖစ္ေနရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ (အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ) အ၀တ္သစ္အစားသစ္ ၀ယ္သည္မွာ ရွိၿပီးသား အ၀တ္အစားကုိ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေသာေၾကာင့္မဟုတ္။ ပို၍ လွပဆန္းသစ္ေသာ အ၀တ္အဆင္ကို မက္ေမာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ ေသသြားသည့္အခါမွာပင္ မီးသၿဂၤ ီဳဟ္ေတာ့မည့္ အေလာင္းကိုပင္ လွေအာင္ပေအာင္ ျပင္ဆင္တတ္ၾကသည္။
အ၀တ္အဆင္ကိုသာ အလွအပ မြမ္းမံသည္ မဟုတ္၊ အစားအေသာက္ကိုလည္း အလွအပ မြမ္းမံၾကျပန္သည္။ ထမင္းဟင္းခ်က္ျပဳတ္သည္မွာ စားရန္ျဖစ္သည္။ လွ်ာအရသာေတြ႕ရန္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္စိက အရသာခံခ်င္ျပန္ေသးသည္ ။ အေရာင္အေသြးကေလး ၀င္း၀င္း၀ါ၀ါ၊ နီနီရဲရဲ စသည္ျဖင့္ လွေအာင္ ဖန္တီးၾကျပန္သည္။ ထိုမွ်မက စားပြဲလွေအာင္ ျပင္လုိက္ဆင္ရသည္မွာလည္း အေမာတေကာ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
စကားေျပာ ခ်ဳိသည္သည္မဆိုျခင္းမွာ အသံ၏ အလွ၊ စကားအသံုးအႏႈန္း၏ အလွကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိပါသည္။ အတြင္းစိတ္ သေဘာေစတနာကေကာင္းလို႔ဟု ဆင္ေျခေပးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္အျပည့္အ၀ သေဘာမတူႏိုင္ပါ။ ႏႈတ္မွာ ပ်ားသကာ၊ ႏွလံုးမွာ ျမားပမာ ဆိုတာမ်ဳိး ရွီေနႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။
ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္လိုက္ေတာ့ ဆို၊ က၊ ေရး၊ တီး စေသာ ဂီတ အႏုပညာ၊ ပန္းခ်ီ ပန္းပဳပညာဆိုတာေတြထိေအာင္ ေရာက္သြားပါေလေတာ့သည္။ အားလံုး အလွအပ ခံစားမႈ၊ အလွအပ ဖန္တီးမႈေတြသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။
ယခုအခါတြင္ အလွျပင္ဆိုင္မ်ားမွာ ေတာေက်းလက္မ်ားတိုင္ေအာင္ ခရီးေပါက္ေနပါၿပီ။ အမ်ဳိးသမီး ႀကီး-ငယ္-ရြယ္ တို႔ႏ်င့္ သက္ဆိုင္ပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းပါ။ သို႔ေသာ္-
စာဖတ္သူလက္တြင္ ကိုင္ထားသည့္ စာေစာင္ကို ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ မ်က္ႏွာဖံုးကအစ ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ အဆင္အျပင္ အားလံုးကို ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ေၾကာ္ျငာေတြကို ၾကည့္လုိက္စမ္းပါ။ အားလံုးကို ပန္းခ်ီဆရာ၊ ဒီဇိုင္းဆရာ စသည့့္ စာေစာင္အလွျပင္ဆိုင္ေတြက လုပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိထိုေသာ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ အလွအပ ခံစားႏိုင္ေသာ၊ ဖန္တီးနိုင္ေသာ စြမ္းရည္က လူေတြကို ဒုကၡအလြန္ေပးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့မိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စာသင္ခန္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္၏ ဆံပင္ကေလးကို လက္ႏွင့္သပ္ျပလိုက္၊ ေက်ာင္းသူကေလးမ်ား၏ ဆံပင္ပံုစံအမ်ဳိးမ်ုးိကု လက္ညွိးညႊန္ျပလိုက္ လုပ္ၿပီး-
ဘယ္တိရစာၻန္မွ ကိုယ့္အေမြးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ငါတို႔ေလာက္ အလုပ္ရႈပ္မခံဘူးကြ ဟု ေျပာလုိက္ေသာအခါ သူတို႔တစ္ေတြ တ၀ါး၀ါးႏွင့္ အားရပါးရ ရယ္ေမာေလ့ရွိၾကပါသည္။

From : http://aungthin.com/2011/02/10/%E1%80%80%E1%81%BD%E1%80%BC%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%90%E1%80%AC%E1%80%B9-%E1%80%B1%E1%80%80%E1%80%BA%E1%80%AC%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%86%E1%80%9B%E1%80%AC-2/

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...