Saturday, August 9, 2014

သတိ မေမ့ပါနဲ႔´´


မိမိအသက္ဆယ္ႏွစ္အရြယ္မွာ ကုိရင္၀တ္ၿပီး ပရိယတၱိစာေပမ်ား သင္ယူေလ့လာရန္အတြက္ ရြာကေန စာသင္ တုိက္ကို အလာမွာ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕၀င္ဧရိယာထဲ ၀င္ေရာက္ခါနီးေတာ့ အစိမ္းေရာင္သစ္ပင္အုပ္ၾကား ထဲက ထိုး ထြက္ေနတဲ့ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး လံုးလံုး၀န္း၀န္းနဲ႔ ေစတီေတာ္ႀကီးတစ္ဆူကို ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ မိမိကို စာသင္ဖို႔ရန္ တာ၀န္ခံေခၚေဆာင္လာတဲ့ ဦးဂႏၶမာ(သီရိပ၀ရ)က ``ကုိရင္ေပါက္စ အဲဒီဘုရားရဲ႕ နာမည္ကို သိလား´´လို႔ ေမးပါတယ္။ မိမိကလည္း ``ေရႊတိဂံုလား´´ လို႔ ရမ္းတုတ္ၿပီး ျပန္ေမးလိုက္ေတာ့ ``မဟုတ္ဘူး။ ေကာင္းမႈ႕ ေတာ္လို႔ေခၚတယ္´´လုိ႔ ဦးဂႏၶမာက ျပန္ေျပာပါတယ္။ ေကာင္းမႈ႕ေတာ္ဆုိတဲ့ နာမည္ကို မိမိအသက္ဆယ္ႏွစ္ သားအရြယ္မွာ စတင္သိကၽြမ္းခဲ့ရတာပါ။

စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရျဖစ္တဲ့ ရာဇမဏိစူဠာေကာင္းမႈ႕ေတာ္ႀကီးကို တည္ထားသူကိုးကြယ္သူကေတာ့ ထမင္းရည္ေတြကို ကေလးငယ္ေတြမတိုက္ပဲ ေျမႀကီးေပၚ ငွဲ႔ပစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို ဆံုးမခဲ့တဲ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္စာရင္းထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ သာလြန္မင္းတရားႀကီးျဖစ္ပါ တယ္။ ျမန္မာ့ ရာဇ၀င္ကို ျပန္လွန္သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆုိရင္ သာလြန္မင္းတရားႀကီးဟာ အေျပာခ်ိဳခ်ိဳသံုးႏႈန္းၿပီး ႏႈတ္ေရး အားျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို စည္းရံုးခဲ့ၿပီးေတာ၊့ စည္းရံုေရးဆင္းစဥ္က ျပည္သူလူထုကုိ ေပးခဲ့တဲ့ကတိစကားေတြ ကိုလည္း အမွန္တကယ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုလည္း သူ႔ေခတ္သူ႔အခါတုန္းက ေခတ္နဲ႔အညီ အဘက္ဘက္က ဖြင့္ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ အေကာင္း ဆံုးေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ မင္းတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။
သာလြန္မင္းတရားႀကီးဟာ ေညာင္ရမ္းမင္းဆက္မွာ စတုတၳေျမာက္ဘုရင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေညာင္ရမ္းမင္းတရားႀကီး နဲ႔ မိဖုရားေခါင္းႀကီးက ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ သားလတ္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ေညာင္ရမ္းမင္းတရားႀကီးက ဘုရင့္ေနာင္မင္း တရားႀကီး သားေတာ္ျဖစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာလြန္မင္းတရားႀကီးဟာ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေျမး ရင္းခ်ာတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဘိုးေတာ္ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးလက္ထက္ကစလုိ႔ သူ႔နန္းတက္သည့္ အေစာပိုင္ ကာလတုိင္ေအာင္ ျပည္တြင္းျပည္ပစစ္ပြဲေတြ တၿခိမ္းၿခိမ္းက်င္းပေနရတာေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ဟာ အေတာ္ေလး ကို ယုိယြင္းေနပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ လူဦးေရယုတ္ေလ်ာ့ျခင္း စိုက္ပ်ိဳးေရး လူမႈေရး က်န္းမာေရး စီးပြားေရး စသျဖင့္ ယုိယြင္းကုန္ပါတယ္။ ဒီယုိယြင္းေနတာေတြကို သာလြန္မင္းတရားႀကီးက သိျမင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သကၠရာဇ္၉၉၉ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္လူဦးေရ အိမ္ေျခယာေျခ ေျမအက်ယ္အ၀န္း ထြက္ရွိသည့္သီးႏွံ ျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႕ စီးပြားေရးအေျခအေနနဲ႔ ေပးေဆာင္ဆက္သေနရသည့္ အခြန္အခေတြကို စစ္တမ္း ေကာက္ယူပါတယ္။ လူဦးေရစာရင္း ေကာက္ယူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေယာက်ာၤးမိန္းမ ကေလး လူပ်ိဳအပ်ိဳ မုဆိုဖို မုဆိုးမစာရင္းကို အတိအက် ေကာက္ယူေစျပန္ပါတယ္။
စစ္တမ္းေကာက္ယူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ``ငါဘုရင္မင္းျမတ္၏ ႏုိင္ငံေတာ္အတြင္းတြင္ လစ္လပ္ေနသည့္ အိမ္ ေထာင္ပ်က္မုဆိုးဖို မုဆိုးမမ်ားကို သင့္ေလ်ာ္ရာအိမ္ေထာင္ခ်ရမည္။ အရြယ္ေရာက္ေသာ သားပ်ိဳသမီးပ်ိဳမ်ား ကို မိဘအုပ္ထိန္းသူတုိ႔က ထိမ္းျမားေပးၾကရမည္။ မထိမ္းျမားေပးလွ်င္ ေလလြင့္တတ္သည္။ ဤသို႔အလစ္အ လပ္ မရွိၾကမွသာလွ်င္ လူဦးေရတုိးလိမ့္မည္။´´ ဆုိၿပီး လူဦးေရတုိးတက္ေစရန္အတြက္ သာလြန္မင္းတရား ႀကီးက အမိန္႔တစ္ခုခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။
သာလြန္မင္းတရားႀကီးဟာ လူဦးေရတုိးတက္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သလို စီးပြားေရးတုိးတက္ေစရန္အတြက္ လည္း ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္လယ္ယာမရွိတဲ့သူေတြကို ကိုယ္ပိုင္လယ္ယာေျမရရွိေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သီးႏွံထြက္ကုန္မ်ားျပားေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔တကြ ျပည္သူျပည္သားမ်ား အသံုးအစြဲေခၽြတာေရး၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေရးတုိ႔ကုိ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္နဲ႔ အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ လုပ္ကုိင္ေနၾကစဥ္မွာ အလုပ္အကိုင္မပ်က္ရေအာင္ မင္းမိန္႔နဲ႔ ေတာင္ ဆင့္မေခၚရဘူးလို႔ အမိန္႔ေတာ္ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအားလံုး စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာနဲ႔ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ကုိ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ႏုိင္ၾကတာေၾကာင့္ သီးႏွံထြက္ကုန္ေတြ မ်ားျပားလာခဲ့ပါ တယ္။
သာလြန္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေကာင္းေသာဂုဏ္ပုဒ္ေတြဟာ အလြန္အင္မတန္မွကို မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။ သာလြန္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေကာင္းေသာဂုဏ္ပုဒ္ေတြထဲမွာ ဘာသာတရားကို ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က် ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ခဲ့ျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။
သကၠရာဇ္(၁၀၀၉)ခုႏွစ္မွာ အျမင့္ၿမိဳ႕စား သားေတာ္ရွင္တရုပ္က ပုန္ကန္ျခားနားတာေၾကာင့္ သာလြန္မင္းတရား ႀကီးဟာ နန္းေတာ္မွ တိမ္းခြါထြက္လာရင္း ေလးထပ္ေက်ာင္းထဲသို႔ ၀င္ေျပးခဲ့ပါတယ္။ သားေတာ္ရွင္တရုပ္နဲ႔ သူ ပုန္ရဲမက္ေတြက ေနာက္ကေန လိုက္လာၾကပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးတုိ႔ အတူလမ္းေလွ်ာက္ရင္း စကား ေျပာေနခိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ သာလြန္မင္းတရားႀကီးက ``အကာအကြယ္ေပးေတာ္မူပါဘုရား´´လုိ႔ ေလွ်ာက္ထား တဲ့အခါမွာ ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးက ``ရဟန္းအလုပ္မဟုတ္´´လို႔ ေျပာၿပီး ေနၿမဲေနပါတယ္။
စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ရဟန္းသာမေဏတစ္ေထာင္ခန္႔ကို ရရာတုတ္ေတာင္ေ၀ွး ဆြဲကိုင္ေစၿပီး ``မည္သူ႔ကိုမွ် ေလးထပ္ေက်ာင္းအတြင္း ေပးမ၀င္ႏွင့္´´လုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ပါတယ္။
သိပ္မၾကာခင္မွာ စစ္သည္ရဲမက္မ်ားနဲ႔ သာလြန္မင္းကို ဖမ္းဖုိ႔ ေလးထပ္ေက်ာင္းေပါက္ေရာက္ရွိလာတဲ့ ရွင္တရုပ္ ကို တုတ္ေတာင္ေ၀ွးကိုင္ဆြဲထားၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေက်ာင္းတြင္းသို႔ ၀င္ခြင့္မေပးၾကပါဘူး။ ရွင္တရုပ္က လည္း `ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ရိုေသေလးျမတ္တာေၾကာင့္ အတင္းအၾကပ္မလုပ္ေတာ့ပဲ´ ျပန္လွည့္ထြက္ ခြါသြားပါတယ္။ ေနာက္ကာလမွာ သားေတာ္ပုန္ကန္မႈကို သာလြန္မင္းတရားႀကီး ႏွိမ္နင္းႏိုင္ၿပီး နန္းျပန္ရပါ တယ္။
၀ိနည္းေတာ္အရ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးမွာ အာပါတ္မသင့္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သာလြန္မင္းတရား ႀကီးကို ကာကြယ္ေပးေပမယ့္ သူပုန္ရွင္တရုပ္ရဲ႕စစ္သည္ရဲမက္ တစ္ဦးတစ္ေလမွ မသတ္ျဖတ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏတၱိပေယာဂမပါေသာေၾကာင့္ အာပတ္ကလြတ္ပါတယ္။
နန္းျပန္ရၿပီး ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ေနျပည္ေတာ္တစ္၀န္းရွိ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို နန္းေတာ္သို႔ ဆြမ္းပင့္ကပ္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားကို ``ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကား ရဟန္းစစ္ျဖစ္၏။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ကား စစ္သူ ႀကီးျဖစ္ထိုက္၏။ စစ္တုိက္ျခင္းအမႈ၌ လိမၼာကၽြမ္းက်င္၏။ ေလးထပ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ သံသရာခရီးအ တြက္ ဆရာျဖစ္၏။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀အတြက္ ဆရာျဖစ္၏´´ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ သူ႔စ ကားအတုိင္းပဲ နန္းတြင္းမွာ အလႈဳလုပ္တဲ့အခါတုိင္း ေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ပင့္ဖိတ္လႈဳဒါန္းေပမယ့္ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးကိုေတာ့ မပင့္ဖိတ္မလႈဳဒါန္းပါဘူးတဲ့။ မေကာင္းတတ္တာေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံမွသာ ပင့္ဖိတ္လႈဳဒါန္းပါတယ္သတဲ့။
ပရိသတ္အလယ္ေခါင္မွာ ဒီလိုအေျပာခံရေပမယ့္ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးဟာ စိတ္ဆိုးအမ်က္ထြက္ၿပီး တစ္စံု တစ္ရာ တုန္႔ျပန္ေျပာဆုိခဲ့တယ္လု႔ိ မေတြ႔ရပါဘူး။ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္လို႔ ယူဆၿပီး လုပ္ခဲ့သလို သည္းခံသင့္ သည္းခံထုိက္တဲ့ စကားေတြကိုလည္း သည္းခံပါတယ္။ အကယ္၍ သည္းမခံ ပဲ တစ္စံုတစ္ရာ တုန္႔ျပန္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ သမုိင္းမွာ အင္မတန္အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္စရာေတြ ျဖစ္ေပၚႏုိင္ခဲ့ပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သာလြန္မင္းႀကီးကို ကာကြယ္ေပးရာမွာ တစ္စံုတစ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားခဲ့ပဲ သာသနာေတာ္နဲ႔ တုိင္းျပည္ကိုအက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ မင္းေကာင္းမင္း ျမတ္တစ္ပါးျဖစ္လို႔ တုိင္းျပည္နဲ႔သာသနာေတာ္ရဲ႕ အက်ိဳးကိုငဲ့ကြက္ၿပီးေတာ့ ကာကြယ္ေပးခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားတစ္စံုတစ္ရာကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ကယ္တင္ခဲ့တာဆုိရင္ေတာ့ သာလြန္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ အျပဳအမူကို စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးက တစ္စံုတစ္ရာေတာ့ တုန္႔ျပန္ခဲ့မွာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကို အမွန္တကယ္ ဖြံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းမရွိပါပဲ ``ငါတုိ႔ေတြက အာဏာရွင္က ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖမ္းဆီးႏွိပ္ကြပ္ေနခ်ိန္မွာ ဘ၀နဲ႔ရင္းၿပီး ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ၾကရတာ။ ကံေကာင္းလုိ႔ အသက္မေသပဲ ေထာင္ကထြက္လာခဲ့ႏုိင္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ေတြသာ ေနရာနဲ႔အခြင့္အေရးကို ရသင့္တယ္။ ငါတုိ႔ေတြက ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အသက္ေပးၿပီး တုိက္ပြဲေတြ၀င္လာခဲ့ရ တာ။ ကံေကာင္းလုိ႔ မေသပဲ ေရွ႕တန္းက ျပန္လာႏုိင္ခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ေတြသာလွ်င္ ေနရာနဲ႔အခြင့္အေရး ကို ရသင့္တယ္´´လုိ႔ မွားယြင္းစြာ ေတြးထင္ေနသူမ်ားအေနနဲ႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး `ငါတုိ႔ေတြ ဘာအတြက္ ဘ၀ကိုရင္းၿပီး ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ၾကတာလဲ။ ငါတုိ႔ေတြ ဘာအတြက္ အသက္ကိုစြန္႔လႊတ္ ၿပီး တိုက္ပြဲေတြ၀င္ခဲ့ၾကတာလဲ´လို႔ ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။
``တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သည္းခံၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဟုတ္တာ အကုန္လုပ္တယ္။ တခ်ိဳ႕က မဟုတ္တာ မမွန္တာ မလုပ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ လံုး၀သည္းခံစိတ္မရွိဘူး။ ဒီလူႏွစ္ဦးလံုး ေအာင္ျမင္မႈမရႏုိင္ဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈရခ်င္ရင္ သည္းလည္းခံရမယ္။ မဟုတ္တာ မမွန္တာကိုလည္း မလုပ္ရဘူး´´လို႔ ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဘူးပါတယ္။
စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးဟာ မဟုတ္တာမမွန္တာကိုလည္း မလုပ္သလို သည္းခံစိတ္လည္း ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ သမုိင္းမွာ နာမည္ဆုိးမက်န္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ``တုိ႔ကေတာ့ သူ႔မ်ားအေပၚ မဟုတ္တာမမွန္တာ လည္း မလုပ္ဘူး။ ကိုယ့္အေပၚကို သူမ်ားက မဟုတ္တာမမွန္တာ လာလုပ္ရင္လည္း သည္းခံေနမွာမဟုတ္ ဘူး´´ဆိုတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားေလးေတြကို စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီး အတုယူၿပီး ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ေကာင္းပါ တယ္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၀၂၃ခုႏွစ္မွာေတာ့ တရုတ္စစ္သည္ရဲမက္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္နယ္ခ်ဲ႕ၾကၿပီး အင္း၀ေနျပည္ေတာ္အနီး ေရႊၾကက္ယက္နားတိုင္ေအာင္ သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။ တရုတ္စစ္သည္ရဲမက္မ်ားဟာ ေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးတုိ႔ကို သတ္ျဖတ္ၿပီး ေလးထပ္ေက်ာင္းႀကီးကိုပါ မီးရိႈ႕ပစ္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္က ရဟန္းသံဃာအမ်ားအျပား တရုတ္စစ္သည္တို႔ရဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ ရသလို ေက်ာင္းကန္ဘုရားအမ်ားအျပားလည္း မီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။
မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း စစ္ပြဲေတြတၿခိမ္းၿခိမ္း က်င္းပေနၿပီး လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးခြဲျခားၿပီး ရန္ျဖစ္ေနၾက မယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး အဘက္ဘက္က ယုိးယြင္းပ်က္စီးသြားၿပီး တုိင္းတပါးရဲ႕ ၀င္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ တုိက္ခိုက္မႈေအာက္မွာ မလြဲမေသြ က်ဆံုးသြားၾကရမယ္ဆုိတာကုိ မေမ့ေစခ်င္ပါဘူး။
သတၱ၀ါတုိင္းဟာ ေသလြန္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေကာင္းေသာဂုဏ္သတင္းနဲ႔ မေကာင္းေသာဂုဏ္သတင္းမွ် သာ ၾကြင္းက်န္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဂုဏ္သတင္းကို ခ်န္ခဲ့မွာလား မေကာင္းေသာဂုဏ္သတင္းကို ခ်န္ခဲ့မွာ လားဆုိတာကိုေတာ့ သတၱ၀ါတုိင္းမွာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ လိုပါတယ္။ မတရားေသာနည္းနဲ႔ျဖစ္ေစ တရားေသာနည္းနဲ႔ျဖစ္ မိမိရွာေဖြခဲ့တဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကေတာ့ က်န္ခဲ့သူေတြ သံုးျဖဳန္းဖို႔ထားခဲ့ရမွာပါ။ မိမိယူသြားရမွာေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ကုသုိလ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

(မုိးသု-မႏၱေလး)
8.8.2014 ထုတ္ The Voice Daily ပါ ေဆာင္းပါး။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...