Tuesday, August 19, 2014

ဓမၼေစတီမင္း ၊ ငဇင္ကာ နွင့္ ေခါင္းေလာင္းေတာ္


Written by တကၠသိုလ္ေမာင္သုလွိုင္ Thursday, August 14 2014 
မျကာေသးမီရက္ပိုင္းကစလို့ ကမၻာေပၚမွာ အျကီးဆံုးလို့ အမ်ားကယံုျကည္လက္ခံထား တဲ့ ‪#‎ဓမၼေစတီ‬ မင္းေခါင္းေလာင္းေတာ္ ျကီးကို ဦးစံလင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ဆယ္ယူ ေရးအဖြဲ့ က ဆယ္ယူနိုင္ေရးအတြက္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္း ေတြ ေဆာင္ ရြက္ေနျပီျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္းေလာင္းေတာ္ ရွာေဖြဆယ္ယူေရးနဲ့ပတ္သက္ လို့ ျပည္သူအမ်ားကလည္း စိတ္ဝင္တစားနားစြင့္လို့ေန ပါတယ္။ တခ်ို့က ဓမၼေစတီမင္းေခါင္းေလာင္းေတာ္ ေရ ထဲျပုတ္က်သြားတာေရာ ဟုတ္ရဲ့ လား။ ျပုတ္က်သြားတယ္ ဆိုရင္ ဘယ္လိုသယ္သြားလို့လဲ၊ ရွာေဖြေနတဲ့ေနရာကေရာ မွန္ရဲ့လား စတာေတြအျပင္ ငဇင္ကာ ဓမၼေစတီေခါင္း ေလာင္းကို ေရွြတိဂံုရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက သယ္ ေဆာင္ သြား တဲ့ကာလနဲ့ပတ္သက္လို့လဲ တခ်ို့က ကိုလိုနီေခတ္က ျဖစ္တယ္။ တခ်ို့ကလဲ သယ္ယူသြားတဲ့ကာလ အတိအက် မသိနိုင္ဘူး စတဲ့ေမးခြန္းေတြ၊ စူးစမ္းေမးျမန္းမႈေတြ အမ်ိုးမ်ိုး ထြက္ေပၚခဲ့ ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ ေရထဲျပုတ္က်သြား တာ မွန္ရဲ့လား၊ ရွာေဖြတဲ့ေနရာကေရာမွန္ရဲ့လားဆိုတာ နဲ့ပတ္သက္ျပီး ဘယ္သူမွလဲ တိတိက်က်မေျပာနိုင္သလို ေခါင္းေလာင္းေတာ္ ေရထဲ ျပုတ္က်သြား တဲ့ေနရာနဲ့ ပတ္ သက္လို့ ေရွးေဟာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြမွာလဲ ေနရာ အတိအက်မေတြ့ရတာမို့ ေသခ်ာတာကေတာ့ ယခုဦးစံ လင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့အဖြဲ့ လုပ္ငန္း ေဆာင္ ရြ က္ မႈျပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒီအေျဖဟာ အတိအက်ေပၚထြက္လာမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းမွတ္တမ္းေတြအရ တစ္ နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ေရွးအက်ဆံုးလို့ေျပာနိုင္ တဲ့ မွန္နန္းရာဇဝင္လို အေထာက္အထားေတြအရ ေခါင္း ေလာင္းေတာ္ ကိုသြန္း ေလာင္းတဲ့ကာလ၊ ေခါင္းေလာင္း ေတာ္ကို ငဇင္ကာ ျဖုတ္ယူ သယ္ေဆာင္ သြားတဲ့ကာလကို ေတာ့ အနီးစပ္ဆံုး အေသအခ်ာေျပာလို့ရပါတယ္။ ေသ ခ်ာတာကေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ကာလ မဟုတ္ ဘူး ဆိုတာ ပါပဲ။
ေျပာရရင္ မြန္ဘုရင္ ဓမၼေစတီမင္း ဟံသာဝတီမွာ ထီးနန္းစိုက္တဲ့ကာလဟာ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားျကီး ဒုတိယျမန္မာနိုင္ ငံေတာ္ေခတ္ မတိုင္မီကျဖစ္သလို ေခါင္း ေလာင္းေတာ္ကို ငဇင္ကာ ေရျမႈပ္ပစ္ တဲ့ကာလဟာ ဒုတိ ယျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ေနာက္ ပိုင္းကာလမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္းေလာင္းေတာ္နဲ့ပတ္သက္လို့ သမိုင္းေျကာင္း ကို ျပန္တူးေဖာ္ရရင္ ဒီေနရာမွာ ဇာတ္ေကာင္ေတြအျဖစ္ မြန္ဘုရင္ ဓမၼေစတီမင္း၊ ဖိလစ္ဒီဗရစ္တို (Philip de Brito) လို့ေခၚတဲ့ ငဇင္ကာနဲ့ ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားျကီးရဲ့ေျမး ေတာ္ ဓာတုကလ်ာမင္းသမီးရဲ့ ဒုတိယေျမာက္ျကင္ယာ ေတာ္ နတ္သွ်င္ေနာင္တို့လည္း ပါဝင္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဓမၼေစတီမင္းဟာ ဟံသာဝတီ ဘုရင္မ ရွင္ေစာပုရဲ့ အရိုက္အရာကို သကၠရာဇ္ ၈၃၃ခုနွစ္မွာ ဆက္ခံခဲ့တဲ့ မြန္ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ ပါတယ္။ ဘုရင္မျဖစ္မီက ရဟန္းဝတ္ နဲ့ျဖစ္ျပီး ဘြဲ့ေတာ္ အေနနဲ့ ဓမၼဓရလို့တြင္ပါတယ္။ သကၠရာဇ္ ၈၁၄ခုနွစ္မွာ ရွင္ေစာပုဟာ ဗညားက်န္းေတာ အမည္နဲ့ ဟံသာဝတီဘုရင္မျဖစ္လာတဲ့အခါ ေက်းဇူးရွိ ခဲ့ဖူးတဲ့ ဓမၼဓရ ရဟန္းကို လူဝတ္လဲ ေစျပီး သမီးေတာ္နဲ့ ထိမ္း ျမားေစခဲ့ျပီးတဲ့ေနာက္ အိမ္ေရွ့မင္းအရာကို အပ္နွင္းခဲ့ တယ္လို့ သမိုင္းက ဆိုပါတယ္။
ေပၚတူဂီဘုရားေက်ာင္းေဟာင္းအတြင္းထားရွိေသာ ငဇင္ကာအုတ္ဂူကို သန္လ်င္ျမို့နယ္ရွိ
သန္လ်င္တံတားအနီးတြင္ ေတြ့ရစဉ္။ ဓာတ္ပံု-ငယ္ေထြး(ကေလး)
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၂၁ ခုနွစ္မွာ သမက္ေတာ္ဓမၼေစ တီမင္းကို ထီးနန္းအပ္ျပီးတဲ့ေနာက္ ရွင္ေစာပုဟာ ဒဂံုမွာ သြားေရာက္ေန ထိုင္ရင္း ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၃၃ခုနွစ္မွာ အနိစၥေရာ က္ခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ သကၠရာဇ္ ၈၃၃ခုနွစ္ က်မွ ဓမၼေစတီမင္းဟာ ဟံသာဝတီ ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼေစတီမင္းဟာ ဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ကိုင္းရွိုင္း တဲ့ မင္းတစ္ပါး ျဖစ္တာနဲ့အညီ ၄င္းလက္ထက္မွာ ဘုရား၊ ပုထိုးမ်ားစြာ တည္ခဲ့တယ္။
စာေပက်မ္းဂန္ေတြ တတ္ ေျမာက္သူျဖစ္တာနဲ့အညီ ဝတ္ျဖူလဲျပီး သံဃာေတာ္ေတြ ကို စာေပပို့ခ်ေလ့ရွိတယ္။ သကၠရာဇ္ ၈၃၇ ခုနွစ္မွာ ဟံသာ ဝတီသား မေထရ္ျမတ္ေတြကို ေတာင္းပန္ျပီး သီဟိုဠ္ကြ်န္း ကိုေစလွြတ္ကာ သိကၡာထပ္ေစခဲ့တယ္။ သကၠရာဇ္ ၈၃၈ ခုနွစ္မွာ မေထရ္ျမတ္ေတြ ဟံသာဝတီကို ျပန္ေရာက္လာ တဲ့အခါ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ျကီးကိုတည္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ကလ်ာဏီ သိမ္ေတာ္ျကီးကို ယေန့တိုင္ ပဲခူးအေနာက္ ဘက္ ေရွြသာေလ်ာင္းသြားရာလမ္းမွာ ေတြ့နိုင္ပါတယ္။ အဲဒီကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ျကီး မွာပဲ မေထရ္ျမတ္ေတြကို ရဟန္းအျဖစ္ ထပ္မံသိကၡာထပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆိုခ်င္တာ ကေတာ့ ဓမၼေစတီမင္းဟာ ဘုရား၊ တရား အလြန္ျကည္ညို ျပီး အလႉဒါန အလြန္ရက္ေရာသူျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဘုရားပုထိုးမ်ားစြာတည္ခဲ့တဲ့ ဓမၼေစတီမင္းဟာ ထိုစဉ္ ကတည္းက တန္ခိုးျကီးမားထင္ရွားခဲ့တဲ့ ေရွြတိဂံုေစတီ ေတာ္ျမတ္ျကီးမွာ ၄င္းရဲ့သံသရာဘဝအတြက္ ထူးျခား ျကီးမား တဲ့ေခါင္းေလာင္းျကီး လႉခဲ့တယ္ဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ ေျခ ရွိတဲ့ကိစၥပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္နွစ္၊ ဘယ္ေန့ကလႉခဲ့ တယ္၊ ပိႆာ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္၊ ဘာအတြက္ ရည္စူးလႉခဲ့တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဆယ္ယူဖို့ျကိုးစားေန တဲ့ ေခါင္းေလာင္း ေတာ္ျကီး ေရေပၚေပၚ လာခဲ့လို့ အဲဒီေခါင္း ေလာင္းေတာ္ျကီးမွာ ကမၸည္းေရးထိုးထားမယ္၊ အဲဒီ ကမၸည္းစာေတြဟာ လည္း အထင္အရွားဖတ္လို့ရဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ အခ်က္ေတြကို အေသအခ်ာသိလို့ရ မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲ . .ဓမၼေစတီမင္းအတြက္ ထူးျခားတဲ့အခ်က္ ကေတာ့ ဒီေလာက္ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြျပုေနတဲ့ မင္းတရားျကီးကို သားေတာ္ဗညားရံက သကၠရာဇ္ ၈၅၄ ခုနွစ္တြင္ လုပ္ျကံလိုက္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းေတာ္ သြန္းလုပ္တဲ့ ကာလနဲ့ ပတ္သက္လို့ တြက္ျကည့္ရင္ သကၠရာဇ္ ၈၃၃ခုနွစ္နဲ့ ၈၅၄ ခုနွစ္ျကားကာလပဲဆိုတာ မလြဲမေသြ အတိအက်တြက္ ခ်က္လို့ ရပါ တယ္။
ဒီအခါ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ျကီး ကို ျဖုတ္ယူသယ္ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဒီဗရစ္တို(ေခၚ) ငဇင္ကာအေျကာင္းေဖာ္ျပ ခ်င္ပါတယ္။ ငဇင္ကာဟာ ေပၚတူဂီလူမ်ိုးပါ။ ေပၚတူဂီ လူမ်ိုးစစ္သားေတြဟာ ငဇင္ကာ မေရာက္ခင္ ကတည္းက ဟံသာဝတီ ကို ေရာက္ေနျကတာေတြရွိပါတယ္။ ဟံသာ ဝတီက ယိုးဒယားကို စစ္ဆင္ဖို့သြားတဲ့အခါမွာ ဟံသာဝတီ တပ္ေတြနဲ့ အတူ ေသနတ္ကိုင္၊ အေျမာက္ကိုင္ ေပၚတူဂီ စစ္သားေတြပါဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ သမိုင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါ တယ္။ ငဇင္ကာကေတာ့ ရခိုင္ဘက္က ေနာက္မွေရာက္ လာတဲ့ ေပၚတူဂီလူမ်ိုးပါ။
ရခိုင္ဘုရင္ မင္းရာဇာျကီး(သကၠရာဇ္ ၉၅၅-၉၇၄) လက္ထက္မွာ ငဇင္ကာဟာ သဘၤ࿿ောအေစခံအျဖစ္နဲ့ ရခိုင္ကို စေရာက္ခဲ့တယ္ လို့ဆိုပါတယ္။ ရခိုင္ဘုရင္မင္း ရာဇာျကီးဆီမွာ ဝင္ေရာက္ အမႈထမ္းရာက အဆင့္ဆင့္ ရာထူးတိုး ထင္ရွားလာခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားျကီး နတ္ရြာ စံျပီးတဲ့ေနာက္ သကၠရာဇ္ ၉၄၃ခုနွစ္မွာ သားေတာ္နနၵ ဘုရင္မင္းျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နနၵဘုရင္ဟာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ုပ္ရာမွာ အလြန္ညံ့ဖ်င္း လြန္းတဲ့အတြက္ ယိုးဒယား၊ သေရေခတၱရာ၊ ေမာ္လျမိုင္ စတဲ့ လက္ေအာက္ခံနိုင္ငံေတြဟာ ပုန္ကန္ ျခားနားလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေတာင္ငူဘုရင္ မင္းရဲ သီဟသူ(နတ္သွ်င္ေနာင္ရဲ့ ခမည္း ေတာ္)ဟာ ရခိုင္ဘုရင္ မင္းရာဇာျကီးကို မဟာမိတ္ျပုလို့ ေတာင္ငူကို တိုက္ပါ ေလေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဟံသာဝတီမင္း နနၵဘုရင္ ဟာ ေတာင္ငူတပ္ကို ခိုဝင္အညံ့ခံလိုက္ပါတယ္။
သကၠရာဇ္ ၉၆ဝျပည့္နွစ္မွာ ဟံသာဝတီပ်က္ျပီးတဲ့ ေနာက္ ရခိုင္ဘုရင္နဲ့ ေတာင္ငူဘုရင္တို့ဟာ ေရွြလမ္းေငြ လမ္းေဖာက္ျပီး သံတမန္ဆက္သြယ္ျကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရခိုင္နဲ့ ေတာင္ငူ အျကား ခရီးလမ္း ပန္းေဝးတာက တစ္ ေျကာင္း၊ သံတမန္ေတြကို လမ္းခရီးမွာ သူပုန္သူကန္ေတြ က အနၱရာယ္ျပုတာက တစ္ေျကာင္းတို့ေျကာင့္ သံတမန္ အဆက္ အသြယ္ေကာင္းဖို့နဲ့ အေရာင္း အဝယ္အေဖာက္ အကား လြယ္ကူေစဖို့အတြက္ သန္လ်င္မွာ ရခိုင္တပ္ တခ်ို့ စခန္းခ်ခြင့္ကို ရခိုင္ဘုရင္ဘက္ က ေတာင္းဆိုလာခဲ့ ပါတယ္။ ေတာင္ငူ ဘုရင္က လည္း သေဘာတူ တာေျကာင့္ ဒီဗရစ္တို(ေခၚ) ငဇင္ကာဟာ သဘၤ࿿ောသံုးစင္း၊ လြန္းျကင္ ေလွ ၁ဝဝေက်ာ္၊ လူ ၂ဝဝဝခန့္နဲ့ သန္လ်င္မွာ အခိုင္အလံုတပ္စြဲဖို့ ေရာက္ရွိလာပါေတာ့တယ္။
အစမွာေတာ့ ငဇင္ကာဟာ ေတာင္ငူဘုရင္နဲ့ ရခိုင္ ဘုရင္ကို လက္ေဆာင္ပဏၰာဆက္သျပီး က်ိုးက်ိုးနြံနြံ ဆက္ဆံ ပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မုတၱမစား ဗညား ဒလနဲ့ မဟာမိတ္ဖြဲ့၊ ဗညား ဒလရဲ့သား ဗညားနြယ္ကို ゞင္းရဲ့သမီးနဲ့ ထိမ္းျမားေပး၊ သန္လ်င္မွာ အေစာင့္ ခ်ထားတဲ့ ရခိုင္သားေတြကို ေမာင္းထုတ္၊ ေတာင္ငူနဲ့ ရခိုင္ အျပန္အလွန္ကုန္သြယ္ေနသူ မ်ားကိုလည္း ဖမ္းဆီး ခ်ုပ္ေနွာင္ စတာေတြ ျကံစည္လုပ္ေဆာင္လာျပီး ရခိုင္ဘုရင္နဲ့ ေတာင္ငူဘုရင္ထံကိုလည္း လက္ေဆာင္ ပဏၰာေတြမဆက္သေတာ့ဘဲ သန္လ်င္ ကို ေပၚတူဂီပိုင္နယ္တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္း လဲလိုက္ ပါေတာ့ တယ္။
ငဇင္ကာဟာ အင္အားေတာင့္တင္းလာတဲ့အခါ အိနၵိယမွာရွိတဲ့ ေပၚတူဂီဘုရင္ခံခ်ုပ္နဲ့ ဆက္သြယ္ျပီး သန္လ်င္ျမို့နဲ့ ဝန္းက်င္ ကို ေပၚတူဂီပိုင္ ကိုလိုနီနယ္အ ျဖစ္ အသိအမွတ္ျပုဖို့နဲ့ ၄င္းကို လည္း သန္လ်င္ဘုရင္ခံ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပုဖို့ ေတာင္း ဆိုလိုက္ပါတယ္။ ဘုရင္ ခံခ်ုပ္ကလည္း ငဇင္ကာရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို အားရဝမ္း သာ လက္ခံလိုက္တဲ့အျပင္ ၄င္းရဲ့တူမျဖစ္သူ ဒိုနာလူဝီ ဇာဒီဆာလ ဒါနာနွင့္ပင္ ေပးစားလိုက္ပါေသးတယ္။
သကၠရာဇ္ ၉၇၁ခုနွစ္မွာ ေတာင္ငူ(ျမို့သစ္ေကတု မတီ)တြင္ မင္းရဲသီဟသူ၏သားေတာ္ နတ္သွ်င္ေနာင္ မင္းအျဖစ္ ဆက္စိုးစံပါ တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေတာင္ငူ ဟာ အင္းဝဘုရင္ မဟာဓမၼရာဇာ(အေနာက္ဘက္လြန္ မင္း)ရဲ့ လက္ေအာက္ ခံနိုင္ငံျဖစ္ေနပါျပီ။ လက္ေအာက္ခံ အျဖစ္မေနလိုတဲ့ နတ္သွ်င္ေနာင္ဟာ ငဇင္ကာနဲ့ေပါင္း ျပီး အေနာက္ဘက္လြန္မင္းကိုေတာ္လွန္ဖို့ ျကံပါေတာ့ တယ္။ ဒါေျကာင့္ ျကက္ရိုးပင္စားကိုေစလွြတ္ျပီး မိမိကို လာပင့္ဖို့ ငဇင္ကာထံ အေျကာင္းျကားလိုက္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ သကၠရာဇ္ ၉၇၄ခုနွစ္မွာ ငဇင္ကာဟာ မုတၱမ က ဗညားဒလ နဲ့ေပါင္းျပီး ေတာင္ငူကို ခ်ီတက္လာပါေတာ့ တယ္။ ငဇင္ကာ ဟာ ေတာင္ငူမွာ ၁ဝရက္ခန့္ေနျပီး နန္း ေတာ္ကို မီးတိုက္ဖ်က္ဆီးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ ကိုလည္း သန္လ်င္ကို တစ္ပါတည္းဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားပါေတာ့တယ္။
ဒါကို အင္းဝအေနာက္ဘက္လြန္မင္းကျကားေတာ့ သကၠရာဇ္ ၉၇၄ခုနွစ္မွာပဲ သန္လ်င္ကို ေရအား၊ ျကည္း အားနဲ့ခ်ီတက္ျပီး ငဇင္ကာနဲ့တကြ သန္လ်င္တစ္ျမို့လံုးကို သိမ္းလိုက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ငဇင္ကာနဲ့ နတ္သွ်င္ ေနာင္တို့ကိုလည္း ဖမ္းဆီးလိုက္ျပီး ゞင္းတို့နွစ္ဦးကို ပုန္ကန္ ဖို့ ျကံစည္တဲ့ကိစၥနဲ့ပတ္သက္ျပီး အေနာက္ဘက္လြန္မင္း တရားျကီးက စစ္ေမးခဲ့ပါတယ္။
မွန္နန္းရာဇဝင္ တတိယတြဲမွာ... ''ဘဝရွင္ မင္းတရားျကီးဘုရား လည္း သန္လ်င္ျမို့ကို အလိုေတာ္ျပည့္၍ ငါးရက္ရွိလွ်င္ သန္လ်င္စား ငဇင္ကာ ကို ရံုးသို့ေခၚေဆာင္ေတာ္မူ၍ နင္ ငါ့နိုင္ငံ ေတာ္ ျဖစ္ေသာ ေကတုမတီတိုင္ေအာင္ ခ်ီ၍ ဖ်က္ဆီးသည္။ နင္ ပသို့ ေလွ်ာက္မည္နည္းဟူ၍ ဝန့္ရွင္ေတာ္ စည္သူေက်ာ္ထင္ နွင့္ သခၤ࿿ယာကို အမိန့္ေတာ္ရွိ၍ ေမးစစ္ရသည္။ သန္လ်င္ စားငဇင္ကာကလည္း ဘုရာ့ နိုင္ငံေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးလို၍ ခ်ီရသည္မဟုတ္၊ ေတာင္ငူမင္းက ယူလာပါလွည့္ ေစ ေသာေျကာင့္ ယူပါသည္ ေလွ်ာက္လွ်င္ ဘဝရွင္မင္းတရား ျကီးဘုရား က တစ္ေယာက္ကိုေမးဘိဦး အမိန့္ေတာ္ရွိ၍ ေတာင္ငူမင္းကိုေမးေသာ္ ကြ်နု္ပ္ သည္အတိုင္းမေစေလွ်ာက္ သည္။ သန္လ်င္စား ငဇင္ကာကို ျပန္၍ေမးစစ္ေသာ္ ေတာင္ငူမင္းက ေစသသူ ျကက္ရိုးပင္စားရွိေတာ့သည္။ စစ္ေတာ္မူေတာ့ ေလွ်ာက္လွ်င္ ျကက္ရိုးပင္စားကိုေခၚ၍ စစ္ေမးသည္။ ျကက္ရိုးပင္စားက ကြ်နု္ပ္ကို ေစသည္မွန္ ေပ၏။ အေျကာင္းမွာမူကား စာကို သကၠလတ္အိတ္တြင္ သြတ္၍ တံဆိပ္လက္ရာနွင့္ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ မည္သို့ စာတြင္ပါေျကာင္းကို မေလွ်ာက္နိုင္ပါဟူ၍ ေလွ်ာက္လွ်င္ ေစသည္မွန္ေခ်ျပီ၊ ေတာင္ငူကို အလိုေတာ္ ျပည့္လွ်င္ ျမို့ကိုမွ် သိမ္းယူေတာ္မမူ၊ မိမိကိုယ္ပင္ေပးေတာ္မူ၍ ခ်မ္းသာစြာေနေစသည္။ ငါ့ေက်းဇူးေတာ္ကိုမသိ ကုလားကြ်န္ကို ခံခ်င္သည္။ မေစာင့္မဟုတ္ေလာ၊ လူ သြမ္းကို ျမို့လယ္ တြင္ကြပ္ေလ၊ ငဇင္ကာငယ္လည္း နိယတမိစၦာဒိ႒ဌိျဖစ္၍ ဘုရားပုထိုးကို ဖ်က္ဆီးသသူျဖစ္ သည္။ သင့္အိမ္ေရွ့ျမို့လယ္မွာ တံက်င္တင္ေလ၊ သန္ လ်င္ျမို့သူျမို့သား ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမအေပါင္း ကိုလည္း ျကည့္ေစ အမိန့္ေတာ္ရွိ၍ အမိန့္ေတာ္အတိုင္း တန္ခူးလ ျပည့္ေက်ာ္ ၃ရက္၊ စေနေန့ ကြပ္မ်က္ေတာ္မူသည္။ ယင္း သို့ ေတာင္ငူမင္းရဲေက်ာ္ထင္ကို သျဂုØဟ္ေစ မိန့္ေတာ္ ရွိ၍ သျဂုØဟ္ရသည္''လို့ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ငဇင္ကာကို သကၠရာဇ္ ၉၇၄ခုနွစ္(တခ်ို့က သကၠ ရာဇ္ ၉၇၅ဟုေဖာ္ျပထား)မွာ သန္လ်င္ျမို့လယ္မွာရွိတဲ့ ရွင္ေမြ့နြန္းကုန္းေပၚက ၄င္းရဲ့အိမ္ေရွ့မွာပဲ တံက်င္တင္ ျပီး ကြပ္ မ်က္ လိုက္ပါတယ္။ နတ္သွ်င္ေနာင္ကိုလည္း တိုင္းတစ္ပါးသားနဲ့ပူးေပါင္းျပီး အင္းဝကို ပုန္ကန္ဖို့ျကံ တဲ့အတြက္ ငဇင္ကာကို ကြပ္မ်က္တဲ့တစ္ေန့တည္းမွာပဲ ゞင္းကို ကြပ္မ်က္လိုက္ တယ္လို့ ဆိုပါ တယ္။ (တခ်ို့က ေတာ့ ငဇင္ကာကြပ္မ်က္ျပီးေနာက္တစ္ရက္မွ ကြပ္မ်က္ လိုက္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္)။
ငဇင္ကာ အုတ္ဂူကို ေတြ့ရစဉ္။ ဓာတ္ပံု ငယ္ေထြး (ကေလး)
ဟံသာဝတီျမို့ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ဘုရားပုထိုးေတြ၊ ဌာပနာတိုက္ေတြ တူးေဖာက္ယူသူ၊ ဘုရားပုထိုးေက်ာင္း ကန္ေတြမွာလႉဒါန္း ထားတဲ့ ေျကးေခါင္းေလာင္းေတြကို ယူျပီး အေျမာက္သြန္း လုပ္သူ လူဆိုးလူမိုက္ ငဇင္ကာ လည္း ဇီဝိန္ခ်ုပ္သြားပါျပီ။ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ မင္ေကာင္း မင္းျမတ္အျဖစ္၊ ဘာသာသာသနာကို ကိုင္းရွိုင္းသူအျဖစ္ သမိုင္းတြင္ခဲ့တဲ့ ဓမၼေစတီမင္းျကီး သြန္း လုပ္ ခဲ့တဲ့ ေခါင္း ေလာင္းေတာ္ကို အကုသိုလ္အလုပ္ေတြမွာ အသံုးခ်ဖို့ သယ္ယူေရျမႈပ္ပစ္လိုက္တဲ့ လူဆိုးလူမိုက္ငဇင္ကာဟာ လူဘံုအလယ္မွာ ကြပ္မ်က္ခံလိုက္ရပါျပီ။
ငဇင္ကာေသဆံုးခ်ိန္မွာ သူရဲ့အသက္ဟာ ၄ဝပါ။ ဒါကို ခိုင္လံုတဲ့အေထာက္အထားတစ္ခုအေနနဲ့ သန္လ်င္ ျမို့မွာျမႈပ္နွံခဲ့တဲ့ သူ့အုတ္ဂူရဲ့ ကဗၸည္းစာတမ္းမွာ ယေန့ တိုင္ အထင္ အရွား ေတြ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ နတ္သွ်င္ ေနာင္ရဲ့အသက္က ၃၅နွစ္ပဲရွိပါေသး တယ္။
ေဆာင္းပါးရဲ့အစ ကို ျပန္ေကာက္ရရင္ ဓမၼေစတီ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ျကီးကို ငဇင္ကာျဖုတ္သယ္သြားတဲ့ ကာလဟာ ျမန္မာျပည္ သန္လ်င္ျမို့ကို ゞင္းေရာက္ခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္ ၉၆ဝခုနွစ္ကေန သကၠရာဇ္ ၉၇၄ခုနွစ္အတြင္း ပဲဆိုတာ ေသခ်ာလွပါတယ္။
ဒါ့ေျကာင့္ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ျကီးကို ငဇင္ကာသယ္ ယူသြားတဲ့နွစ္ဟာ ကိုလိုနီေခတ္ကမဟုတ္ဘူးဆိုတာရယ္၊ ျပီးေတာ့ ေခါင္းေလာင္းျကီး သြန္းလုပ္တဲ့ကာလဟာ(သကၠ ရာဇ္ ၈၃၃ခုနွစ္)နဲ့ (သကၠရာဇ္ ၈၅၄ခုနွစ္)အတြင္းမွာျဖစ္ တယ္ဆိုတာ ရယ္၊ ေခါင္းေလာင္းေတာ္ျကီး ေရထဲနစ္ျမုပ္ ခဲ့တဲ့ကာလဟာ (သကၠရာဇ္ ၉၆၀)နဲ့ (သကၠရာဇ္ ၉၇၄ ခုနွစ္)အတြင္းမွာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ရယ္ ေခါင္းေလာင္း ေတာ္ျကီးအေျကာင္း စိတ္ဝင္တစားရွိျကသူေတြ သိရွိ နိုင္ေစဖို့ ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
တကၠသိုလ္ေမာင္သုလွိုင္
ကိုးကားမွတ္တမ္းမ်ား
- မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ျကီး တတိယတြဲ
- ျမန္မာ့စြယ္စံုျကမ္း အတြဲ(၅)
- က်ိုက္ေခါက္ေစတီေတာ္ျမတ္ျကီးသမိုင္း

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...