Friday, August 10, 2012

``ျမန္မာ၀တၳဳတုိသမုိင္း အက်ဥ္း´´


ေရးသားသူ နုိင္လင္းထြန္း သည္ ၾသဂုတ္လ 11, 2012

                         ျမန္မာ၀တၳဳတုိသမုိင္းအက်ဥ္းကို ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ထဲကေနပဲ တဆင့္ ျပန္ျပီး ေဖာက္သည္ခ်ပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာထားသေလာက္ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ျပန္ျပီး မွ်ေ၀တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္လညး္ ဆရာၾကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ခုမွ ေလ့လာေနတုုုုန္းပါပဲဗ်ာ။ တယ္လုိ႕ မွားတာပါရင္လည္း ခြင့္လြတ္ဖို႕ ၾကဳိျပီး ေတာင္းပန္ထားပါရေစ။ အယူအစ ကဲြျပားခဲ့သည္ရွိေသာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးနုိင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးဖုိ႕လည္း ဖိတ္ေခၚပါတယ္ဗ်ာ။

                        ျမန္မာ၀တၳဳတုိသမုိင္းအက်ဥ္း

          ခရစ္ေတာ္မေပၚမီီ ၆ ရာစုတြင္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ အိႏၵိယနုိင္ငံတြင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘုရားရွင္သည္ သူ၏အဆုံးအမမ်ားကုိ လူအမ်ား
နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္နိပါတ္ေတာ္ ဇာတ္၀တၳဳမ်ားျဖင့္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။
ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္တုိ႕သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ ၀တၳဳတုိမ်ားျဖစ္ပါ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ နိပါတ္ေတာ္၀တၳဳ
မ်ားသည္ အထူးတလည္ ေခတ္စားထြန္းကားလာခဲ့ျပီး ေနရာေဒသ အမ်ားအျပားသို႕
ျပန္႕ပြားေရာက္ရွိခဲ့သည္။

        ျမန္မာအမ်ားစုသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္  ကေလးဘ၀
တည္းက အဘုိးအဘြား အမိအဘမ်ားေျပာျပေသာ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ရင္းနွီး
ကၽြမ္း၀င္ခဲ့သည္။

        ပုဂံေခတ္တြင္ ဇာတက၀တၳဳ ဓမၼပဒ၀တၳဳ ဗုဒၶ၀င္၀တၳဳမ်ားကုိ မင္စာ စဥ့္ကြင္းစာ
တုိ႕တြင္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားမွဳမ်ားရွိခဲဲ့သည္။ အင္း၀ေခတ္တြင္
အထင္အရွားေတြ႕သည့္၀တၳဳမွာ အရွင္မဟာသီလ၀ံသေရးသားေသာ ``ပါရာယန´´
၀တၳဳျဖစ္သည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၇၃၊ ခရစ္နွစ္ ၁၅၁၁ တြင္ေရးသားျပီးစီးသည္။
၀တၳဳတုိ ရွစ္ပုဒ္စုစည္းထားေသာ ဗုဒၶစာေပ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။

          ဘာသာေရးအဆုံးအမ မပါေသာ အဦးဆုံးေခတ္ေပၚ ျမန္မာ၀တၳဳတိုမွာ ဆရာ
ၾကီး ေရႊဥေဒါင္းေရးသားျပဳစုခဲ့သည့္ ``ေမာင္သိန္းတင္၊ မသိန္းရွင္´´၀တၳဳျဖစ္သည္။
ဒုတိယအဦးဆုံး၀တၳဳမွာ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္း၏``ၾကဳိးၾကာကန္လူသတ္မွဳ၌ ေမာင္စံ
ရွား စုံေထာက္ပုံ´´ ၀တၳဳျဖစ္ျပီး သူရိယမဂၢဇင္းအမွတ္(၂)တြင္ပါရွိခဲ့သည္။

        သူရိယမဂၢဇင္းက တစ္အုုပ္လွ်င္ ၀တၳဳတုိ ၂ ပုဒ္ထည့္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ တစ္ပုဒ္
က အယ္ဒီတာကိုယ္တုိင္ေရးျပီး တစ္ပုဒ္က ျပင္ပမွာ ဖိတ္ေခၚရန္ျဖစ္သည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ ``၀တၳဳေရးသူ ဆုရမည္´´ဟု ေၾကာ္ျငာခဲ့သည္။ ယင္းေၾကာ္ျငာေၾကာင့္
၀တၳဳတုိသည္ မည္သူမဆုိ ေရးခြင့္ရွိေၾကာင္း လူမ်ားသိရွိလာခဲ့သည္။ မူလက ၀တၳဳ
ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ လူတုိင္းေရးခြင့္မရွိ၊ သက္ဆုိင္ရာအယ္ဒီတာတို႕၏အလုပ္ဟုသာ
ထင္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။

       သူရိယမဂၢဇင္းတြင္``ဒဂုန္ေရႊမွ်ား´´လို ေရးသားသူမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
၀တၳဳေရႊးခ်ယ္ခံရလွ်င္ စာမူခေပးေသာ္လည္း ေရးသူ၏အမည္ကို ေဖာ္ျပေပးေလ့မရွိ။
ေဖာ္ျပေပးလွ်င္လည္း ၀တၳဳအဆုံးမွာ မထင္မရွားေလးသာ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

       ဒဂုန္မဂၢဇင္းေပၚလာေသာအခါ ၀တၳဳေရးသူ၏အမည္ကို ၀တၳဳ၏ထိပ္ဆုံးတြင္
ထင္ထင္ရွားရွားေဖာ္ျပရုံမက ရံဖန္ရံခါ ပန္းခ်ီစာလုံးျဖင့္ပင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
၀တၳဳေရးသူဘက္ကလည္း ၀တၳဳေရးေသာအခါ နာမည္ရင္းျဖင့္မေရး၀ံ႕ဘဲ ကေလာင္
နာမည္၀ွက္ျဖင့္သာ ေရးေလ့ရွိသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေခတ္ေပၚ၀တၳဳေရးသားေသာအ
လုပ္သည္ ကေလာင္အဆင့္အတန္းနိမ့္က်သူတုိ႔၏အလုပ္ဟု ပိဋကတ္စာေပေရးသား
ေသာ စာေရးဆရာၾကီးမ်ားက သတ္မွတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

     ၁၉၂၀ျပည့္နွစ္တြင္ ထုတ္ေ၀ေသာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းထြက္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ ေဖယ်၊
ေမာင္သစၥာ၊ပီမုိးနင္းစေသာ၀တၳဳတုိဆရာမ်ား၏၀တၳဳတုိိမ်ားျဖင့္ ျဖဳိးျဖဳိးေ၀လာခဲ့သည္။
    ၁၉၂၇တြင္ က၀ိမ်က္မွန္မဂၢဇင္းေပၚလာေတာ့ ၀တၳဳတုိုသည္ ပိုမုိက်ယ္ျပန္႕လာခဲ႕
သည္။ ၀တၳဳတုိ၏ေနရာသည္ မဂၢဇင္းမွာသာရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

    ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းသည္ တကၠသုိလ္ပညာျပန္႕ပြားေရးအသင္းမွ ထုတ္ေ၀သည္။
တကၠသုိလ္အ၀န္းအ၀ုိင္းမွပညာတတ္မ်ားေရးသားသျဖင့္ ပထမပိုင္း၌လူသိမမ်ားခဲ့ပါ။
ေနာက္ပုိင္း ဂႏၳေလာကမွ ၀တၳဳလက္ရာေကာင္းမ်ားကိုစုစည္း၍ ``ေခတ္စမ္းပုံျပင္´´
အမည္ျဖင့္ ထုတ္ေ၀လုိုက္ေသာအခါ ၀တၳဳတိုေလာကသည္ ပိုမုိျမင့္မားတုိးတက္လာခဲ့သည္။

    ဂႏၳေလာကမွ သိပၸံေမာင္၀၊ ေဇာဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္၊ သိန္္္းေဖျမင့္၊ မန္းတင္၊ ကုုသ၊
တက္တိုး၊ ေမာင္ထင္၊ ဒဂုန္တာရာ စေသာ နုိင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာမ်ား ေပၚထြန္းလာ
ခဲ့သည္။ သူတုိ႕သည္ တကၠသိုလ္စာေပအသုိုက္အ၀န္းသာမက ျပင္ပစာနယ္ဇင္းမ်ား
အထိ ကေလာင္ျဖန္႕ခဲ့သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

    ထပ္မံ၍ ကေလာင္ခၽြန္ကေလာင္ထက္မ်ားလည္း ေပၚလာေသးသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ
မဟာေဆြ၊ ဇ၀န၊ ရန္ေအာင္၊ မင္းေဆြ၊ ေမျမဳိ႕ေမာင္၊ ရဲထြတ္စသည္တုိ႕ျဖစ္သည္။

    အမ်ဳိးသမီးစာေရးဆရာမမ်ားလည္း ေယာက်ၤားစာေရးဆရာမ်ားနွင့္ မေရွးမေနွာင္း
မွာပင္ ေပၚထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၊ ခင္မ်ဳိးခ်စ္၊
မျမတ္ေလး စသူတုိ႕မွာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးစာေရးဆရာေလာကကို ဦးေဆာင္ခဲ့သူမ်ား
ျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းေနာက္မွာ ခင္နွင္းယု၊ ခင္ေဆြဦး၊ စိန္စိန္၊ဏီဏီယဥ္၊ ၾကည္ေအး၊
စသည္ျဖင့္၄င္း။ ယင္းေနာက္ မိုးမုိး(အင္းလ်ား)၊ မစႏၵာ၊ စမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာ၀တီ)၊
ၾကဴၾကဴသင္း၊ ဂ်ဴး၊ နုနုရည္(အင္း၀)၊ ၀င္း၀င္းလတ္၊ ျမေနွာင္းညဳိ၊ ခင္လွဳိင္ၾကဴ၊ ခင္ျမ
ဇင္၊ ခင္ႏွင္းဦးစသည္ျဖင့္၄င္း။ယင္းေနာက္တြင္ မ၀င့္(ျမစ္ငယ္)၊ ယဥ္ယဥ္နု(မႏၱေလး)
မိခ်မ္းေ၀၊ သန္းျမင့္ေအာင္ ခင္ခင္ထူး စသည္ျဖင့္၄င္း ေပၚထြက္လာၾကသည္။

    ျမန္မာ၀တၳဳတုိုသည္ ဖြံ႕ျဖဳိးေ၀စည္သည္ဟု ဆိုနုိင္သည္။ ျမန္မာ၀တၳဳရွည္မ်ား
ၾသဇာက်ေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ၀တၳဳတိုမ်ားမွာကား ကမၻာနွင့္ရင္ေပါင္တန္းအဆင့္တြင္
ရွိသည္ဟု ဆုိနုိင္သည္။ ျမန္မာ၀တၳဳတိုအမ်ားအျပားကို နုိင္ငံျခားဘာသာအမ်ဳိးမ်ဳိးက
ဘာသာျပန္ဆုိျခင္းခံရျပီး သက္ဆုိင္ရာနုိင္ငံအသီးသီးတြင္ ထုတ္ေ၀ျဖန္႕ခ်ီခဲ့သည္။

   ေခတ္ေပၚအဦးဆုံး ျမန္မာ၀တၳဳတိုျဖစ္ေသာ``ေမာင္သိန္းတင္၊ မသိန္းရွင္´´သည္
အခ်စ္၀တၳဳျဖစ္သည္။ ဒုတိယအဦးဆုံး ျမန္မာ၀တၳဳတုိျဖစ္ေသာ``ၾကဳိးၾကာကန္
လူသတ္မွဳ၌ ေမာင္စံရွားစုံေထာက္ပုံ´´သည္ကား စုံေထာက္၀တၳဳျဖစ္သည္။

   မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ ယေန႕ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳတိုမ်ားကို
သာ စာဖတ္သူမ်ား ပို၍တန္ဖုိးထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳု
သည္မွာလည္း ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္မွ ျမန္မာတုိ႕၏ဘ၀ကို ထင္ဟပ္ေသာ ဘ၀သရုပ္
ေဖာ္ ၀တၳဳမ်ားသာျဖစ္သည္။

                                ၀တၳဳတုိဆိုတာ

     ၀တၳဳတုိဆိုတာဘာလဲ? ။
     အခ်ဳိ႕က တုိတိုေရးထားေသာ၀တၳဳသည္ ၀တၳဳတို၊ရွည္ရွည္ေရးထားေသာ ၀တၳဳကို
၀တၳဳရွည္ဟုေျပာၾကသည္။ ယင္းအေျဖမွာ မမွန္ပါ။ စာမ်က္ႏွာ ၃ရာ ၄ရာခန္႔ရွိေသာ
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို  စာမ်က္ႏွာ ၅ မ်က္နွာခန္႕အက်ဥ္းခ်ဳံးေရးသားလွ်င္ ယင္းကုိ ၀တၳဳတ္ို
ဟု မေခၚနုိင္။ ၀တၳဳရွည္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ဟုသာ ေခၚဆိုနုိင္သည္။

   ၀တၳဳတုိတြင္ သီးျခားဂုဏ္ျဒဗ္ သီးျခား၀ိေသသရွိသည္။ ၀တၳဳတုိနွင့္ပတ္သက္၍
ပညာရွင္မ်ားက အမ်ဳိးမ်ဳိး၀ိေသသျပဳၾက၊ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကသည္။
   ေခတ္ေပၚ၀တၳဳတ္ိုစာေပပုံသ႑ာန္၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာသည္ အေနာက္တုိင္းစာေပျဖစ္
ျဖစ္သျဖင့္ အေနာက္တုိင္းစာေပဆရာတုိ႕၏ မိန္႕ခ်က္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားကို ပစ္ပယ္လုိ႕
မရပါ။

    အေမရိကန္စာေရးဆရာၾကီး အဂၢါအယ္လင္းပုိက``၀တၳဳတိုဆုိတာ အျဖစ္အပ်က္
တစ္ခုတည္းနွင့္ စပ္္္ဆုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာျဖစ္တယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ စိတ္ပုိင္း
ဆုိင္ရာနဲ႕ပတ္သက္ခ်င္ပတ္သက္မယ္။ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာနဲ႕ပတ္သက္ခ်င္ပတ္သက္မယ္။
တစ္ထုိင္တည္းဖတ္နိုင္တဲ့ အတုိင္းအရွည္ရွိရမယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ေတြးေခၚမွဳ
ပါရမယ္။ လင္းခနဲ လက္ခနဲ ေတာက္ပသြားရမယ္။ အက်ဳိးသက္ေရာက္မွဳဟာ တလဲြ
ကို ေရာက္မသြားဘဲ အစမွ အဆုံးတုိင္ တစ္ေျဖာင့္တည္းျဖစ္ေနရမယ္။´´ ဟု
ဆုိထားသည္္။ ရုရွားစာေရးဆရာၾကီး ခ်က္ေကာ့က``၀တၳဳတုိမွာ ေဖာင္းပြမေနဘဲ
အပုိအလုိမရွိ တိက်သိပ္သည္းက်စ္လ်စ္ေနရမယ္။ ၀တၳဳအစမွာ နံရံေပၚမွာ ေသနတ္
တစ္လက္ ခ်ိတ္ထားတယ္လုိ႕ ေရးထားခဲ့ရင္ အဲဒီ၀တၳဳမွာ အဲဒီေသနတ္ ပစ္ကုိပစ္ရ
မယ္။ ေသနတ္မပစ္ဘဲ နံရံေပၚမွာေသနတ္ခ်ိတ္ထားတဲ့အေၾကာင္း ေရးစရာမလုိ´´
ဟု ဆိုသည္။ အလားတူပင္ စာေရးဆရာၾကီးမ်ား၊ စာေပေ၀ဖန္ေရးဆရာမ်ား၊ သုေတ
သီမ်ားကလည္း ၀တၳဳႏွင့္ပတ္သက္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိးဖြင့္္ဆုိၾကသည္။
   အခ်ဳိ႕က `` ၀တၳဳတုိ္ဆုိတာ ျမင္းျပဳိင္ပဲြၤနဲ႕တူတယ္။ ျမင္းျပဳိင္ပဲြမွာ တာထြက္နဲ႕ ပန္း
၀င္ အေရးၾကီးဆုံးျဖစ္သလုိ ၀တၳဳမွာလဲ အစနဲ႕ အဆုံး အေရးၾကီးဆုံးပဲ´´
  ``၀တၳဳတိုေရးျခင္းဆုိတာ အထဲက ဘာရွိမွန္းမသိေအာင္ အထပ္ထပ္ထုပ္ပုိးထား
တဲ့အတတ္ပညာ။´´
   ``၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ရဲ႕ ေကာင္းျခင္းဂုဏ္မွာ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္အေပၚမတည္။
လူ႕သဘာ၀အဖဲြ႕၊ အေရးအသားနဲ႕ တင္ျပပုံတင္ျပနည္းေပၚမွာပဲမူတည္တယ္။ ဇာတ္
လမ္းဟာ ၀တၳဳအတြက္ အေထာက္အကူ အေဖးအမသဖြယ္သာ အသုံးျပဳတယ္။´´
စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၾကပါတယ္။
   ၀တၳဳတို၏ပုံစံသည္ အတည္တက်မေန။ အခ်ိန္နွင့့့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္တစ္ရာက ေရးခဲ့ေသာ ၀တၳဳတုိတစ္ပုဒ္ကုိ ယေန႕ေခတ္အျမင္ျဖင့္
၀တၳဳတုိဟု ဆိုုနုိင္ခ်င္မွ ဆုိနုိင္မည္။ ေရွး၀တၳဳတု္ိတြင္ စာေရးဆရာက သူ႕အာေဘာ္ကို
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေပၚလင္ေအာင္ ေရးခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႕ေခတ္၀တၳဳတုိသည္
ကား စာဖတ္သူကုိ ကိုယ္တုိင္ေတြးယူေစေသာ အေရးအဖဲြ႕စနစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။
 ၀တၳဳ၏ေကာင္းျခင္းဂုဏ္တုိ႕မွာ ...
၁။ ၀တၳဳတုိစံမ်ားနွင့္ ကိုက္ညီျခင္း။
၂။ လူ႕သဘာ၀အဖဲြ႕နွင့္ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ပီျပင္ျခင္း။
၃။ စာဖတ္သူကိုေတြးစရာေပးျခင္း။
၄။ တင္ျပပုံတင္ျပနည္း ပညာသားပါျခင္း။
၅။ စာေရးဆရာေပးခ်င္ေသာ message စာေရးဆရာ၏ေစတနာမွန္ကန္ျခင္းတုိ႕ျဖစ္သည္။

                           ၀တၳဳတုိ ဘယ္လုိေရးမလဲ

         ၀တၳဳတိုေရးသားျခင္းသည္ လြယ္ကူသည္ဟု မဆုိလုိ၊ အလြန္ကရိကထနည္း
ေသာ အနုပညာဖန္တီးျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ ၀မ္းစာရွိဘို႕လုိသည္။
အေတြ႕အၾကဳံနွင့္ အေလ့အလာရွိဖုိ႕လည္း လုိသည္။ ျမန္မာစကားေျပကုိ ေခ်ာေန
ေအာင္ ေရးတတ္ဖုိ႕က အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာသဒၵါကို နားလည္ရန္
လုိအပ္သည္။  ေရးစရာကို ဘယ္လုိရွာမလဲ ? .....
       ေရးစရာကုိ လူထဲကပဲ ရရွိသည္။ ေန႕စဥ္ျဖတ္သန္းရင္ဆုိင္ေနရေသာ ဘ၀အေတြ႕အၾကဳံ ၊ ေန႕စဥ္ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ လူမ်ား၏ လူ႕သဘာ၀၊အက်င့္စရုိက္
မ်ားဆီကပဲ ရရွိနုိင္သည္။ ထူးျခားသည့္ အေတြ႕အၾကဳံ ၊ ထူးျခားသည့္ လူ႕သဘာ၀အေပၚ အေျခခံျပီး မိမိ ဘာကုိသုံးသပ္ေျပာၾကားခ်င္သလဲ စဥ္းစားပါ။
ယင္းသုံးသပ္ခ်က္သည္ ၀တၳဳအာေဘာ္ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ယင္းအာေဘာ္ ေပၚလြင္
လာေအာင္ ဇာတ္လမ္း  ဇာတ္ေကာင္ကို အစဥ္ေျပသလုိ ထည့္သြင္းလွဳပ္ရွားေစျပီး
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာေအာင္ ဖန္တီးရသည္။
   ေရးသည့္အခါ ေသခ်ာမသိေသာအေၾကာင္းအရာကို မေရးပါနွင့္၊ေသခ်ာသိေအာင္
ေလ့လာျပီးမွေရးပါ။ စာဖတ္သူကို အထင္မေသးပါနွင့္။ ရသစာေပဆိုေသာ္ျငားလည္း
မွန္ကန္ေသာ အခ်က္အလက္ကိုသာ ေပးပါ။ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ကို ပီျပင္ေအာင္ေရး
ပါ။ စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံမွန္ေအာင္ေရးဖုိ႕လည္း အေရးၾကီးသည္။ ေနာက္ဆုံးအေနနွင့္
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ စကား အဆုိအမိန္႕ကုိေျပာရလွ်င္
``စာေကာင္းေရးခ်င္လွ်င္ စိတ္ေကာင္းေမြးပါ။´´
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာနကင္းျပီး စိတ္ေကာင္းရွိမွ စိတ္ျင္ိမ္သက္ေအးေဆးမွ
အနုပညာေျမာက္ေသာ စာေပမ်ားထြက္နုိင္သည္က္ို မေမ့သင့္ပါ။
                                                                             (မႏွင္းေဖြး)
              ကုိယ္ခံစားရတာကိုပဲေရးသင့္ပါသည္။ မသိတာမတတ္တာေတြကုိ
ေရးေနလွ်င္ စာမွာ အသက္မ၀င္ေတာ့ပါ။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္မတတ္ခင္
အတုယူပါ။ ကိုယ့္ေရွ႕က ကုိယ့္အရင္ေရးေနၾကတဲ့သူမွန္သမွ် ကုိယ့္ဆရာခ်ည္းသာ
ျဖစ္သည္။ တတိယအခ်က္ကေတာ့ စာေကာင္းတစ္ပုဒ္ထြက္ခ်င္လွ်င္ ၀ီရိယအားလုိ
အပ္ပါသည္။
         ၀တၳဳတိုမွာ စကားမ်ားမ်ား မေျပာသင့္ပါ။ ကုိယ္အဓိကေျပာခ်င္တာကိုပဲ အမိ
အရ တစ္ခ်က္တည္းေျပာသင့္သည္။ လုံးခ်င္း၀တၳဳဆုိလွ်င္ေတာ့ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဆီကို သုိင္း၀ုိင္းဖဲြ႕ႏြဲ႕ျပီး ဆဲြေခၚသြားလုိ႕ရပါသည္။
         ၀တၳဳတုိသည္ စူးနဲ႕ မွန္းနဲ႕ ထုိးျပီး ငါးဖမ္းတာနဲ႕ တူပါသည္။ ေရထဲက ငါးကို
အမိအရခ်ိန္ျပီး တစ္ခ်က္ပဲ ထုိးရပါသည္။ မိေအာင္ထုိးနုိင္လွ်င္ထုိး၊ တစ္ခ်က္နဲ႕ မမိလို႕ ေခ်ာ္ထြက္သြားလွ်င္ ငါးကုိ မရေတာ့ပါ။ လြတ္သြားမွာျဖစ္သည္။
         ကိုယ္လည္းမသိ၊ သူလည္းမသိတဲ့ လူေနမွဳ၀န္းက်င္တစ္ခုအေၾကာင္းကို
ေရးမယ္ဆု္ိလွ်င္ေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္တုိ္င္းယဥ္ျပီး ေရးလို႕ရပါသည္။ စိတ္ကူးဆန္း
လွ်င္ဆန္းသလို စာဖတ္မရိသတ္ရဲ႕ အာရုံကို ဖမ္းစားနုိင္ပါသည္။ ဆဲြေခၚနုိင္ပါသည္။
      ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႕ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ကုိယ္သိတာ ကိုယ္တတ္တာကိုပဲ ေရးပါ။
မသိတာ မတတ္တာကို ေရးခ်င္ျပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ေလ့လာရပါမည္။
                                                                        (မစႏၵာ)
                  အေရးၾကီးေသာ အခ်က္မ်ား
     သုတနွင့္ရသ ေရာေသာ ၀တၳဳတုိ၊ ၀တၳဳရွည္ ေရးသားရာ၌ စာေရးသူသည္ မိမိထက္သန္ေသာ ဘာသာရပ္ပုိင္း၊ ပညာရပ္ပိုင္းနွင့္ ဗဟုသုတပုိင္းတုိ႕၌ အားသန္သူျဖစ္လွ်င္ သုတပိုင္းကုိေဖာ္ျပရာ၌ လြန္ကဲသြားတတ္သည္။  ထိုအခါ စာေလးသြားတတ္ျပီး စာဖတ္သူက ျငီးေငြ႕ကာ ဆက္မဖတ္ခ်င္ေတာ့ေသာ စိတ္မ်ဳိး
ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ မိမိသိတိုင္း တတ္တုိင္း အတိုင္းအဆမရွိ လက္လြန္သြားမိျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ သတိခ်ပ္ရသည္။ လုိအပ္လွ်င္ ပညာသားပါေသာ ဟာသ ရသေျမာက္သည့္ အကြက္ကေလးမ်ားကို ၾကားခုေပးသင့္
သည္။ ဟာသပုိင္းတြင္ မိမ္ိမကၽြမ္းလွ်င္လည္း လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖုိ အကြက္ကေလးမ်ားျဖင့္ ျဖည့္စြက္ေပးသင့္သည္။`` ျငိလုံး´´ပုိင္း၌ မိမိမစြမ္းေစာင္နုိင္လွ်င္လည္း ``မက္လုံး´´မ်ားကို အကြက္ေစ့ေစ့ ခြင္ခ်ျပီး
ေရးသားသြားသင့္ေပသည္။
       အခ်ဳပ္အားျဖင့္တင္ျပလုိသည္မွာ သုတနွင့္ရသေနွာေသာ ၀တၳဳမ်ဳိးကို ေရးသားရာ၌ သုတပုိင္းနွင့္ ရသပိုင္းကုိ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေရာေႏွာ
သမနုိင္လွ်င္ ေအာင္ျမင္သည့္ ၀တၳဳေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာမည္မွာ မလဲြဧကန္ပင္ျဖစ္သည္။
                             (မနုႆေက်ာ္၀င္း)
       ဒါေတြကေတာ့ ဆရာေတြရဲ႕ အျမင္ေတြ သုံးသပ္ခ်က္ေတြပါ။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ စာမ်ားမ်ားဖတ္ေပးဘုိ႕ပါပဲ။ ကဲဒါေလာက္ဆိုရင္
သယ္ရင္းေတြ ၀တၳဳတုိနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး သိသင့္သေလာက္ေတာ့ သိသြားျပီလုိ႕
ထင္ပါတယ္။ ``ေတးဆုိကာ အေမသိပ္ေသာ္လည္း သားအိပ္မွ ေပ်ာ္မည္ပင္၊
နညး္ဆိုတာ ဘယ္လုိပင္ေကာင္းေသာ္လည္း ၾကဳိးစားမွေအာင္မည္ပင္´´ဆုိတဲ့
အတု္ိင္း ဘယ္သူေတြက ဘယ္လုိေျပာေျပာ သယ္ရင္းေတြ ၾကဳိးစားမွ ေအာင္ျမင္မွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၾကီဳးစားၾကပါ လို႕ တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။
``တကယ္တတ္ခ်င္တကယ္လုပ္ အဟုတ္ျမင္ရမည္´´တဲ့ ၀ါသနာပါတဲ့ သယ္ရငး္မ်ားလည္း တကယ္ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ တကယ္လုပ္ၾကပါလုိ႕ တုိက္တြန္းရင္း
ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ်ေလးေတြကို  မွ်ေ၀လုိ္က္ပါတယ္ဗ်ာ.........။
သယ္ရင္းအားလုံး အစဥ္ေျပစြာ အသုံးျပဳနုိင္ၾကပါေစ...........။
                                         ေနထက္ထြန္း(ကန္႕ဘလူ)

http://www.mmitpalace.com/profiles/blogs/6456788:BlogPost:210636

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...