Thursday, March 15, 2012

မဃေဒဝလကၤာက်မ္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

by Moenge Aung on Thursday, March 15, 2012 at 7:16pm ·
 
(ပိုဒ္ ၁၃၁)။ လိပ္ခဲမည္စြာ၊ ဤခႏၶာ၌၊ သာယာယိမ္းယိုင္၊ မတိမ္းႏုိင္ဘဲ၊ စြဲကိုင္အတၱ၊ သကၠာယျဖင့္၊ ဝါဒျပင္းစြာ၊ တငါငါႏွင့္၊ တဏွာေယာက်္ား၊ လက္သမားလွ်င္၊ ေဆာက္ျငားၾကိမ္ၾကိမ္၊ ခႏၶာအိမ္ကို၊ စည္းစိမ္မွတ္ျပဳ၊ ကုိယ္ဟုမွတ္ထင္၊ တခင္ခင္တည့္။

(ပိုဒ္ ၁၃၉)။ ဇရာညီးေျပာင္၊ မီးၾကီးေလာင္လ်က္၊ အေကာင္ပမာ၊ ေဆာင္ရုပ္ဝါႏွင့္၊ ငါးျဖာပဥၥက္၊ ခႏၶာပ်က္ကို၊ သန္လွ်က္မိုးခ်ီ၊ မမီမခ်င္း၊ ၿငိဳးထားျခင္းျဖင့္၊ အတင္းမကြာ၊ ေနာက္ထပ္ပါ၍၊ ေတြ႔ရာသင္းခ်ိဳင္း၊ ရပ္မဆိုင္းဘဲ၊ ပိုင္းအံ့ဆတ္ဆတ္၊ လိုက္ေနတတ္သည့္၊ သူသတ္ေယာက်္ား၊ ရန္သူလားသို႔၊ တရားခ်က္က်၊ ပစၥကၡျဖင့္၊ လက္ရကိုင္မိ၊ ဒိ႒သိ၍၊ မခ်ိမဆန္႔၊ ေပ်ာ္မဝံ့ေအာင္၊ လတၱ႔ံတ်ားတ်ား၊ ေသမင္းအားကို၊ ေသာက္စားငံ့ရည္း၊ ေနရခ်ည္းဟု၊ ခိုက္ျခည္းစိုက္ျခည္း၊ အျမင္သည္းလ်က္၊ လက္တည္းမကြာ၊ အျမဲသာလွ်င္၊ မရဏာသတိ၊ ထင္ဘိရကား။(ပိုဒ္ ၁၄၁)။ ဇာတိ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ မရဏ၊ အပါယႏွင့္၊ ဒုကၡမဆိတ္၊ အတိတ္ နာဂတ္၊ ခုဝတၱမာန္၊ ပစၥဳပၸန္ဟု၊ ရွစ္တန္ဝတၳဳ၊ သံေဝစုတြင္၊ အိုမႈ ဇရာ၊ ေရာက္ျခင္းရာ၌၊ မဟာသံေဝဂ၊ မိုးၾကိဳးက်သို႔၊ ၾကီးလွရွိန္ေစာ္၊ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ဝယ္၊ ရႈေမွ်ာ္မယုတ္၊ ယထာဘုတ္ျဖင့္၊ သမုဒ္ရလႈိင္း၊ စံတုႏႈိင္းေအာင္၊ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ၊ ထင္ေတာ္စြာ၏။ အာကာေကာင္းကင္၊ စမထင္သို႔၊ ဤသခၤါရ၊ ဟူသမွ်လည္း၊ နစၥ ဓူဝ၊ သႆတျဖင့္၊ ထာဝရျမဲရာ၊ မယွိစြာဘူး၊ ေပမွာတသီး၊ တသက္ၿပီးလ်က္၊ က်ီးတသားေပါက္၊ ေနာက္၌မလာ၊ တၾကိမ္သာသို႔၊ ဇရာ မရဏ၊ ဤဓမၼလည္း၊ တဘဝမွာ၊ ဓမၼတာလႈိင္း၊ သတၱဝါ ထိုထို၊ တၾကိမ္အုိက၊ ေနာက္ကိုတလည္၊ ပ်ိဳသည္မယွိ၊ ေသသည္ထိတည့္၊ ေသၿပီးေနာက္မွာ၊ ဘန္တခါမွ်၊ ျပန္လာ ရွင္လာ၊ မယွိစြာဘူး။ . . . ဝိဇၨာေဇာ္ဂ်ီ၊ တပသီႏွင့္၊ ေလာကီဣဒၶိပါဒ္၊ လြန္ၾကီးျမတ္သည့္၊ မိုးနတ္ျဗဟၼာ၊ ျဖစ္ေစကာလည္း၊ ပညာေဆးဝါး၊ မျႏၱရားျဖင့္၊ ကုစားအရုိး၊ တန္ခိုးဘန္ဆင္း၊ အို ေသျခင္းမွ၊ ေရွာင္ကြင္းဘယ္မွာ၊ လြတ္ႏိုင္ရာလိမ့္။
(ပိုဒ္ ၁၄၂)။ ခႏၶာကိုယ္ဆိုး၊ ဤရုပ္မ်ိဳးကား၊ တိုး၍ မပ်ိဳ၊ အုိသာအိုခဲ့၊ ပ်က္ ၿပိဳမဆိတ္၊ တညိတ္ညိတ္ျဖင့္၊ တမွိတ္မစဲ၊ တည္ မၿမဲရွင့္၊ ေဘာက္လဲ ျဖစ္ခ်ဳပ္၊ မီးဟုပ္ဟုပ္သို႔၊ နာမ္ ရုပ္ ႏွစ္ခု၊ ပစၥည္းျပဳ၍၊ ေပါင္းစု ျဖစ္ၾက၊ သခၤတဟု၊ သဘာဝမ်ိဳး၊ ေကာင္း အဆိုးျဖင့္၊ ေၾကာင္း က်ိဳးမွ်သာ၊ ထင္စပါ၏၊ အကာအတိ၊ ႏွစ္မရွိေၾကာင့္၊ ပကတိကိုယ္၊ မတည္လိုဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ အထု၊ ထိုအစုတြင္၊ အာယု ပုည၊ ခယႏွစ္မွာ၊ တျဖာျဖာေၾကာင့္၊ ျဗဟၼာတို႔အား၊ စုတိျငား၏၊ ႏွစ္ပါးမည္ထ၊ ထိုခယ၌၊ ဟာရ ေကာပါ၊ ထည့္၍သာလွ်င္၊ ေလးျဖာအေပါင္း၊ နတ္ေသေၾကာင္းတည္း၊ ၎ထိုမွ၊ မႏုႆကား၊ ခယႏွစ္ခ်က္၊ ဥဘယက္ႏွင့္၊ လက္နက္ဟူေပ၊ ဥပေစ ၦျဖင့္၊ ေလးေထြအလို၊ ေလေၾကာင္းဆို၏ ၊ ထိုထိုေသျခင္း၊ မကင္းသတၱ၀ါ၊ ေသၾကရာႏွဳိက္၊ ၀ိဇၨာ သိပၸ၊ ဣဒိၶစသား၊ ထိုမွ်အားလံုး၊ လက္ခ်ဆံုး၏၊ သံုးဆယ့္တစ္ထပ္ ဘံုအရပ္၀ယ္၊ မလပ္မ်ားစြာ၊ က်င္လည္ပါသည့္၊ သတၱဝါ ျမတ္ ယုတ္၊ ထိုအစုတ္ကား၊ သမုျဒာ၊ စကၠဝါႏွင့္၊ မဟာပထဝီ၊ ေမဒနီ ျမင္းမိုရ္၊ ယုဂႏၶိဳရ္တို႔၊ ပ်က္ျပိဳဘန္ဘန္၊ ၾကိမ္ၾကိမ္ျပန္လဲ၊ အလြန္ျမဲလွ၊ ခိုင္ခံ႔စြသား၊ မူလ ႏွစ္ျမႊာ၊ အ၀ိဇၨာႏွင့္၊ တဏွာျမစ္ငုတ္၊ ရင္းမျပဳတ္၍၊ ျမတ္ ယုတ္ဘဝ၊ ဇာတိရက ၊ အိုၾကေသၾက၊ မေနရဘူး၊ လူကနတ္က၊ ျဖစ္သမွ်ပင္၊ ျမင္သမွ်မ်ိဳး ၊ ဒုကၡအိုးတည့္၊ လိုစိုးပိုင္ပိုင္၊ တည္မခိုင္ခဲ့၊ မခံႏိုင္ပ်က္၊ မပ်က္ႏိုင္ခံ၊ ဝဋ္ထံုးစံရွင့္၊ တရံကိစၥ၊ မေသြရဘူး၊ ဒုကၡျမဲစြာ၊ ဓမၼတာျဖင့္၊ ဇရာ မရဏ၊ ဆံုးဌာနဟု၊ဘဝစက္ဝိုင္း၊ ဤဆစ္ပိုင္းကား။ ။ျဖစ္တိုင္းေရာက္ေန ခရီးတည္း။
(ပိုဒ္ ၁၄၃)။ ကာယဟူဘိ၊ နားမ်က္စိႏွင့္၊ ဣတၳိ ပုရိသ၊ ျဖစ္လာၾကတိုင္း၊ ရုကၡသီးပြင့္၊ ခါမလင့္ဘဲ၊ ရင့္ တဖုတ္ ဖုတ္၊ ကင္းျဖဳတ္ျဖဳတ္ျဖင့္၊ ညွာျပဳတ္ေၾကြက်၊ မျမဲၾကသို႔၊ ဘဝပ်က္ျပိဳ၊ လူထိုထိုကား၊ ရြယ္ပ်ိဳ ရြယ္လတ္၊ က်န္ မလြတ္သည္။ ။မခြ်တ္ေသအံ့ အျပီးတည္း။
Posted by ဘုန္းဉာဏ္ at 10:42 AM 0 comments  Links to this post
Labels: A Blogger's Notes
ကံတရားဆိုတာ ဘယ္မွာရွိပါသလဲ
ျမန္မာလူမ်ိဳး (ဗုဒၶဘာသာဝင္) ဆိုတာ ရတနာသုံးတန္ႏွင့္ ကံ၊ ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားကို သက္ဝင္ ယုံၾကည္ ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ကံကုိ ယုံၾကည္သလဲဆိုရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ “ကံအတိုင္းပါပဲ”လို႔ ေျပာၾကတဲ့ အထိပါ။ ဒီေလာက္အေရးပါတဲ့ ကံအေၾကာင္းကို အနည္းဆုံး အေတာ္အသင့္ေတာ့ နားလည္ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကံႏွင့္ ပတ္သက္တာေတြကို ဒီဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ထားဖို႔ စိတ္ကူးရလာခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးေသ႒ိလရဲ႕ “The Essential Themes of Buddhist Lectures” ထဲက ကံႏွင့္သက္ဆိုင္တဲ့ “ကံဟူသည္၊ နိယာမ၊ ကံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္၊ ကံတရားေပးတဲ့ သခၤန္းစာေတြ” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီးေတြကို ဘာသာျပန္တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရုပ္ရွင္မင္းသား ဂ်က္လီရဲ႕ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းႏွင့္ သူ႔အျမင္ ျဖစ္တဲ့ “Our Actions Determine Our Destiny” ကိုိုပါ ဘာသာျပန္တင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္း မေကာင္း စသည့္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ရဲ႕ အျမင္ကိုေတာ့ မ်ားမ်ား သိခြင့္မရပါ။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ပါေစ၊ သိခ်င္ေနၾကသူေတြအတြက္ ကံအေၾကာင္းပို႔စ္ေလးေတြရဲ႕ အဆက္အျဖစ္ A Manual of Buddhism စာအုပ္မွ Where is Kamma ကို ဘာသာျပန္ၿပီး တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
“အရွင္ဘုရား၊ ကံတရားဆိုတာ ဘယ္မွာ ရွိပါသလဲဘုရား” မိလိႏၵမင္းက ရွင္နာဂေသန (ရွင္နာဂသိန္) အား ေမးေလွ်ာက္ေတာ္မူသည္။
ေျဖၾကားေတာ္မူသည္မွာ “အို မင္းတရားၾကီး၊ ကံတရားကို ဤတဒဂၤသာျဖစ္သည့္ ဝိညာဏ္ (စိတ္) ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာကိုယ္၏ အျခားေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခု၌ေသာ္လည္း သိုမွီး သိမ္းဆည္းထားသည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ရုပ္ႏွင့္နာမ္တို႔အေပၚတည္မွီေပ၏။ ၎သည္ အခြင့္ ရသည့္ အခိုက္အတန္႔၌ ျဖစ္ေပၚ၏။ သရက္သီးသည္ သရက္ပင္၏ တစ္ေနရာရာ၌ သိုမွီးထားသည္ဟု မဆိုရပဲ သရက္ပင္ကို တည္မွီလွ်က္ သင့္ေလွ်ာ္ေသာရာသီ၌ ေပၚထြက္လာသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပ၏။
ေလ သို႔မဟုတ္ မီးကို တစ္စုံတစ္ခုေသာ သီးသန္႔ေနရာ၌ သိုမွီးသိမ္းဆည္း မထားသကဲ့သို႔ ထို႔အတူပင္လွ်င္ ကံတရားကို ခႏၶာကိုယ္၏ အတြင္း သို႔မဟုတ္ အျပင္၌ သိုမွီးသိမ္းဆည္း မထားေပ။ ကံတရားဟူသည္ တစ္ဘဝမွ တစ္ဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းေပးသည့္ သီးျခားစြမ္းအင္တစ္ခုသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။”
Narada Thera, “Where is Kamma, A Manual of Buddhism”, Publication of the Buddhist Soceity, Malaysia, 1995 ကို ဘာသာျပန္ပါသည္။
ဘုန္းဉာဏ္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...