ေနပူ မိုးရြာ...
by မင္းလူ၏ ၀တၱဳတိုမ်ား on Saturday, August 4, 2012 at 9:16am ·
သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ငတက္ျပားအုပ္စုဟု ေခၚၾကသည္။
ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက နာမည္ေက်ာ္ စူပါသူခိုးႀကီး ငတတ္ျပားကို အားက်ၿပီး မွည့္ေခၚထားျခင္းျဖစ္သည္။
ခါး ေခၚ ခါးပိုက္ႏိႈက္မ်ား၊ ဓား ေခၚ ဓားျပမ်ားလိုပင္ သူတို႔သည္လည္း ဥပေဒျပင္ပကလူမ်ားျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ တစ္အုပ္စုႏွင့္ တစ္အုပ္စု မစည္းလံုးမိၾကေခ်။
တကယ္ေတာ့လည္း လူဆိုးသူခိုးဆိုသူမ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပင္ သစၥာေဖာက္ခ်င္ ေဖာက္တတ္သူမ်ားျဖစ္ရာ တျခားအုပ္စုေတြႏွင့္ စည္းလံုးမႈရွိဖို႔ မလြယ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူတို႔ကို ဥပေဒဘတ္ေတာ္သားမ်ားက အၿမဲအႏိုင္ရေနျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ေတြအခ်င္းခ်င္း မရိုင္းပင္းၾကျခင္းကပင္ လူေကာင္းသူေကာင္းမ်ားအဖို႔ ကံေကာင္းေနျခင္းဟု ယူဆရမည္ျဖစ္၏။
ဓါးျပေတြက သူတို႔သာ လူခ်င္းယွဥ္၍ တိုက္ရဲသူမ်ားျဖစ္၍ သတၱိရွိသူမ်ားျဖစ္သည္။ ခါးပိုက္ႏႈိက္မ်ားသည္ အလစ္တြင္သာ ႏိႈက္ရဲၾကသည္။ သူခိုးမ်ားကား အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ လူမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို ယူျခင္းျဖစ္၍ သူရဲေဘာနည္းသည္မ်ားဟု ဆို၏။
ခါးပိႈက္ႏိႈက္မ်ားကလည္း မိမိတို႔သည္ အႏႈိက္ခံရမည့္သူႏွင့္ ပညာခ်င္းၿပိဳင္၍ အရယူျခင္းျဖစ္သည္။ ဓါးျပေတြလို လက္နက္အားမလိုး။ သူခိုးေတြလိုလည္း ညအေမွာင္ကို အကာအကြယ္ယူသူမ်ား မဟုတ္ၾကဟု ေခ်ပၾကသည္။
သူခိုးေတြကလည္း ဓါးျပဆိုသည္မွာ လက္နက္မဲ့သူကိုသာ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ အႏိုင္က်င့္ျခင္းျဖစ္သည္။ လူသတ္တတ္သည္။ ခါးပိႈက္ႏႈိက္မ်ားကား အဆင့္အတန္းနိမ့္သည္။ အုပ္စုလိုက္ ေသာင္းက်န္းတတ္သည္။ မိမိတို႔လို တစ္ကိုယ္ေတာ္ မစြန္႔စားရဲ။ အခိုင္အခံ့ ကာရံထားေသာ အိမ္မ်ားထဲသို့ ပညာသားပါပါ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ႏိုင္သူမ်ားမွာ မိမိတို႔သာ ျဖစ္၍ ဂုဏ္ယူထိုက္သည္ဟု ယူဆၾကေလသည္။
*************************************
ငတတ္ျပားအုပ္စုမ်ားမွာ တစ္ေနရာတြင ္မၾကာခဏဆံုၾကသည္။ လူစံုတက္စံုေတာ့ မဟုတ္။ ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ခြင့္ႀကံဳသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
ထိုအခါ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အေတြ႕အႀကံဳခ်င္း ဖလွယ္ၾကသည္။ ၀ါရင့္ၿပီးသူေတြက ႏုေသးသူေတြကို သင္ခန္းစာေပးတတ္ၾကသည္။
“ ခါးေတြ ဓါးေတြနဲ႔ ငါတို႔နဲ႔ မတူတဲ့ ကိစၥကေတာ့ သူတို႔က လူအုပ္စုေတာင့္မွ ေကာင္းတာ..။ ငါတို႔က်ေတာ့ လူနည္းေလ ေကာင္းေလပဲ။ အမ်ားဆံုး ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေကာင္းတယ္..။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပဲ..။ ငါတို႔လို လူမ်ဳိးဆိုတာက ကိုယ္ကက်ဴးရင္ ကိုယ့္ဒူးေတာင္ ယံုရတာမဟုတ္ဘူး..။ စကားအျဖစ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္လူတို႔.. တကယ္ကြ.... တစ္ခါက ငါ အိမ္တစ္အိမ္ကို ၀င္ ခိုးရင္းက စားပြဲေပၚတင္ထားတဲ့ ပန္းအိုးကို ဒူးနဲ႔ တိုက္မိလို႔ ပန္းအိုးက က်ကြဲေရာ... အိမ္ရွင္ေတြ ႏိုးလာလို႔ မနည္းလြတ္ေအာင္ ေျပးခဲ့ ရတယ္...”
တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဘႀကိဳင္က ေျပာလိုက္သည္။ ဘႀကိဳင္ဆိုေသာ နာမည္မွာ သူ႔နာမည္ရင္းေတာ့ မဟုတ္။ သူ႕နာမည္ရင္းကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မသိၾကေခ်။ သူသည္ အလုပ္ကေလးျဖစ္လို႔ ေငြယားကေလးရွိၿပီဆိုလွ်င္ သံုးလိုက္၊ ၿဖဳန္းလိုက္ႏွင့္ ေနတတ္သည္။ ဖဲကစား ၀ါသနာ ပါသည္။ မေကာင္းေသာ အလုပ္ျဖင့္ ရေသာ ပိုက္ဆံသည္ မေကာင္းသည့္ နည္းျဖင့္ ပင္ ကုန္တတ္သည့္ သဘာ၀အတိုင္း အၿမဲလိုလို ဖဲရႈံးတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူသည္ အၿမဲလိုလို “ဘိုင္က်” ေနတတ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔နာမည္ “ ဘႀကိဳင္ ” ဟု တြင္လာျခင္းပင္။
သူသည္ အားလံုးထဲတြင္ ၀ါအရင့္ဆံုး အသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ ငါးဆယ္နီးပါးပင္ ရွိေနၿပီ။ တကယ္ဆိုလွ်င္ သူ႔အသက္ အရြယ္ႏွင့္ ဒီအလုပ္ လုပ္ဖို႔ မေကာင္းေတ့။ ဒီအလုပ္ဆိုတာကလည္း ေက်ာ္ဟယ္၊ လႊားဟယ္၊ ေျပးဟယ္ႏွင့္ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္ေနမွ ေကာင္းသည္ မဟုတ္လား။
သူႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြဆိုလွ်င္ တစ္ခ်ဳိ႕လည္း အျမင္မွန္ရၿပီး ေကာင္းေရာငး္ေကာင္း၀ယ္ လုပ္ကိုင္စားၾက၊ တစ္ခ်ဳိ႕လည္း အျခားျပစ္မႈမ်ဳိးစံုႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ႏွစ္ရွည္ခံေနၾကရသည္။
သူသာလွ်င္ သားမယား သံေယာဇဥ္ကလည္း မရွိ။ သံုးလြယ္ ၿဖဳန္းလြယ္သျဖင့္ ကုန္ခန္းသြားလိုက္၊ အႀကံအဖန္ေလး ျပန္လုပ္ လိုက္ျဖင့္ ဒီသံသရာထဲမွာ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနတုန္း။
“ သူခိုးဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ လက္နက္မကိုင္ရဘူးကြ... လက္နက္ဆိုတာ လက္ထဲမွာ အသင့္ရွိေနရင္ အေရးႀကံဳလာတဲ့အခါ သံုးမိမွာပဲ... တစ္မႈက ႏွစ္မႈ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲ... ။ အေကာင္းဆံုးက ဟန္ပံုမေပၚရင္ ထြက္ေျပး.. ေျပးေပါက္ မရွီဘဲ ျဖစ္ေန ရင္ အသာတၾကည္ အဖမ္းခံလိုက္၊ ၀ိုင္းရိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ မရွိလို႔ လုပ္စားရတာပါ.. ဘာညာဆိုၿပီး သနားေလာက္ေအာင္ေျပာ... ။
အိမ္ရွင္ကို ရန္မမူမိေစနဲ႔ကြ... ငါ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆိုရင္ အိမ္ရွင္က မိသြားတာကို ဓါးနဲ႔ ထိုးသတ္လိုက္မိလို႔ ေထာင္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ က်သြား..” ဟု ၾသ၀ါဒ ေပးတတ္ေလသည္။
“ ကိုဘႀကိဳင္ေျပာတာ မွန္တယ္ဗ်”
တစ္ေယာက္က ေထာက္ခံလိုက္သည္။
“ ဟုတ္တယ္.. ကိုယ္က က်ဴးရင္ ကိုယ့္ဒူးေတာင္ မယံုရဘူးဆိုတာ သိပ္မွန္တယ္..”
မဟာကာေဘာ္လိပ္က ၀င္ေျပာသည္။ ညီျဖစ္သူ စူဠကာေဘာ္လိပ္က သူ႕အစ္ကို ကို မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ မေက်မနပ္ ၾကည့္လိုက္၏။
သူတို႔ ညီအစ္ကိုသည္ သူခိုးသာ ျဖစ္မလာဘူးဆိုလွ်င္ ေလယာဥ္ပ်ံတီထြင္သူ “ရိုက္ ညီေနာင္” လို ေက်ာ္ၾကားေကာင္း ေက်ာ္ၾကား လာႏိုင္ေပသည္။
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကား အေဆာက္အအံုတစ္ခုအတြင္းသို႔ ေဖာက္ထြင္း ၀င္ေရာက္ရာတြင္ ပစၥည္းကိရိယာ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အသံုးျပဳျခင္းတြင္ ၀ါသနာထံု၏။
ညီျဖစ္သူသည္ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ကားမ်ားထဲမွ အထူးထူးော ပစၥည္းကရယာဆန္းတို႔ကို သံုးၿပီး ဘဏ္တိုက္ႀကီးေတြ၊ ရတနာတိုက္ႀကီး ေတြကို ေဖာက္ထြင္းသည့္ ေစာရမင္းသားေတြကို အလြန္အားက်သည္။ ထိုသို႔ေသာနည္းျဖင့္ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ ခိုးယူႏိုင္ေသာ လူတစ္ေယက္အေၾကာင္းျဖစ္သည့္ ဒိုင္ယာေဘာလစ္ဇာတ္ကားအေၾကာင္းကို မၾကာခဏ တဖြဖြ ေျပာသည္။ ဒိုင္ယာ ေဘာလစ္ျဖစ္ခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕ကို ဒိုင္ယာေဘာလစ္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ ကာေဘာ္လိပ္ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သူက အငယ္ျဖစ္၍ စူဠကာေဘာ္လိပ္၊ သူ႕အစ္ကိုကို မဟာကာေဘာ္လိပ္ဟု ေခၚၾက၏။
သူတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္သည္ ေသာ့တုအမ်ဳးိမ်ဳိး၊ လြန္ပူမ်ား၊ မွန္ျဖတ္စိန္သြား၊ သံျဖတ္ကတ္ေၾကး စသည္တို႔ကို ကၽြမ္းက်င္စြာ အသံုးခ်တတ္သည္။
ထို႔အတူ သူမ်ားေတြ မသံဳးဖူးေသာ နည္းမ်ားကိုပင္ တီထြင္ အသံုးျပဳတတ္သည္။ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာေတြလည္း ရွိသည္။
စတိုးဆိုင္ တစ္ဆိုင္ကို ေဖာက္ထြင္း ၀င္ေရာက္ဖူးသည္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္က သူ႕ဆိုင္၏ လံုၿခံဳမႈကို အထင္ႀကီးထားပံု ရသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္သည္။ တံခါးက သံတံခါးျဖစ္သည္။ ဘယ္လိုမွ ေဖာက္ထြင္းဖို႔ မလြယ္။ တစ္နည္းပဲ ရွိသည္။ ဆြဲတံခါးျဖစ္၍ ေအာက္ခံဘီးကို ေျမာင္းထဲက လြတ္ေအာင္ မၿပီး အံလြဲေအာင္လုပ္၊ လူတစ္ကိုယ္စာ ၀င္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဟ ရမည္။ ဒါကလည္း အေတာ္မလြယ္သည့္ ကိစၥ။ သံတံခါးႀကီးကို ဆြဲမဖို႔ လူအင္အား အနည္းဆံုး ဆယ္ေယာက္လိုမည္။ လူနည္းနည္းႏွင့္ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္လုပ္ရမည့္ ကိစၥမွာ လူဆယ္ေယာက္ေလာက္ “ ေဟး.. ဟား... ေဗေလဆပ္.... ” ေအာ္ၿပီး လုပ္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။
သို႔ရာတြင္ သူတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြားသည္။ ေမာ္ေတာ္ကား ဂ်ဳိက္ေထာက္ရာတြင္ သံုးေသာ “ဂ်ဳိက္” ကို အသံုးျပဳသည္။ ေလးငါးတန္ရွိေသာ ကားႀကီးေတြကိုပင္ ေျမာက္ၾကြသြားေအာင္ ဂ်ဳိက္ေထာက္လို႔ ရေသးတာ ..။ သံတံခါးေလာက္ေတာ့ အသာေလးပင္။
သူတို႔ ေအာင္ျမင္သည္။ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ကေလး စားလိုက္ရသည္။ သို႔ျဖင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အႀကံႀကီး ႀကံၾကျပန္၏။
ဒီတစ္ခါ ပိုၿပီး အႏုစိတ္ရသည္။ ပစၥည္း ကိရိယာစံုေအာင္ ယူသြားရသည္။ ေရစုပ္စက္ေမာ္တာ တစ္လံုးကို ၀င္ျဖဳတ္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
ႀကိဳတင္ စနည္းနာထားခ်က္အရ သိထားသမွ်မွာ ေမာ္တာက ဂ်ပန္လုပ္ အသစ္စက္စက္ျဖစ္သည္။ အျပင္ေစ်း ငါးေထာင္ေလာက္ တန္သည္။
ည လူေေျခတိတ္ခ်ိန္တြင္ သူတို႔ ညီေနာင္ ၿခံစညး္ရိုးနား ခ်ဥ္းကပ္သြားသည္။ သံဆူးႀကိဳးအေဟာင္းေတြ ေလာ့ရိေလ်ာ့ရဲ ကာထားသျဖင့္ သိပ္မခက္ခဲပဲ ၀င္ႏိုင္သည္။
ညီျဖစ္သ ကာေဘာ္လိပ္က ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲကလို မ်က္ႏွာေတြ လက္ေတြကို ေဆးမည္းျခယ္သြားဖို႔ အႀကံေပးခဲ့ေသးသည္။ အစ္ကိုက ......
“ မလိုပါဘူးကြာ.. ငါတို႔အသားက နဂိုကတည္းက မည္းၿပီးသားပါ..” ပယ္ခ်လိုက္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ညီကာေဘာ္လိပ္က ဂ်ာကင္နက္ျပာေရာင္ႏွင့္ ေဘာင္းဘီအနက္ကို ၀တ္ၿပီး ကင္းဗတ္ဖိနပ္ကို ေဆးမည္းသုပ္၍ စီးလာခဲ့သည္။ ခါးမွာ သူကိုယ္တိုင္ တီထြင္ထားေသာ ခါးပတ္။ ပလာယာ၊ ၀က္အူလွည္၊ လြန္သြား.. စသ္တို႔ကို သူ႕ေနရာႏွင့္ သူ ထည့္ထားခ်ိတ္ထားႏိုင္သည္။
ေက်ာကုန္းမွာေတာ့ ဒီေန႔ ကိစၥအတြက္ အေရးပါဆံုး ျဖစ္သည့္ ဂတ္စ္ဘူး။ သူ႕ကိုယ္သူ ေရငုပ္သမားတစ္ေယာက္ႏွင့္ တူသည္ဟု ထင္ၿပီး အေတာ္ေက်နပ္ေနမိသည္။
အုတ္တိုက္အေဆာက္အအံုငယ္ကေလးဆီသို႔ ကၽြမ္းက်င္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေျပးကပ္လိုက္ၾကသည္။ အေရးအႀကီးဆံုး အပိုင္းက တံခါးကို ဖြင့္ဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ေတာ္ရံုတန္ရံုႏွင့္ ဖြင့္ဖို႔ မလြယ္။ တစ္မတ္နီးပါး ထုရွိသည့္ သံတံခါး။ ေသာ့ကလည္း အာမခံ ေသာ့ႀကီး။
သို႔ရာတြင္ ကိစၥမရွိ။ သူတို႕မွာ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ ပါသည္။
အားလံုး ၿပီးစီး၍ အစ္ကိုျဖစ္သူက လက္တို႔လိုက္ေသာအခါ ညီက သံတူရြင္း အငယ္စားေလးျဖင့္ ကလန္႕လိုက္သည္။
ေသာ့ကြင္း ျပဳတ္ထြက္သြား၏။ ညီျဖစ္သူက ၀မ္းသာအားရျဖင့္ စိတ္ေလာႀကီးၿပီး ေသာ့ကို ျဖတ္ရန္ လွမ္းကိုင္လိုက္၏။
“ အမေလးဗ်” ...ဟု လန္ၿပီး ေအာ္သည္။
************************************
“ ဘာေျပာေကာင္းမလဲဗ်ာ... ေခြးေျပး ၀က္ေျပး ေျပးလိုက္ရတာ... ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ... ဂက္စ္မီးေတာက္နဲ႔ ဒီေလာက္ေတာင္ အပူေပးထားတဲ့ ေသာ့ကို သြားကိုင္တာကိုး... ဒီေကာင္က အဲဒီေလာက္ စိတ္မခ်ရတာ... ”
မဟာ ကာေဘာ္လိပ္က သူ႕ညီကို အျပစ္တင္သည္။ စူဠ ကာေဘာ္လိပ္ကလည္း .....
“ ေအာင္မယ္... မင္းကေကာကြ... လူေတြ ႏိုးၿပီး ထ လိုက္ေတာ့.. ကိုယ္လြတ္ရုန္းၿပီး တစ္ေယာက္တည္းေျပးတာ မဟုတ္လား.. ငါ့မွာသာ ဂတ္စ္ဘူးႀကီးက တစ္ဖက္၊ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ တိုးလို႔ တြဲေလာင္းနဲ႔ အထြက္မွာ ခါးပတ္က သံဆူးႀကိဳးနဲ႔ ၿငိၿပီး ဂဏန္းလက္မတစ္ခုနဲ႔ ပလာယာတစ္ခု က်ခဲ့ေသးတယ္... ကိုယ္က မရတဲ့ အျပင္ ကိုယ့္ပစၥည္းေတာင္ ျပန္ပါသြားေသးတယ္....”
“ဟားဟား....ဟား...အစ္...အစ္...အစ္ ”
ဖိုးေထာင္က သူတစ္ေယာက္သာ ရယ္တတ္ေသာ တက်ီကွ်ီ အသံဖင့္ ရယ္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူ႕ကို ပုရစ္ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“ မင္းတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္က သိပ္မထူးပါဘူးကြာ.. ဟိုပံုျပင္ ရိွပါေရာလား.. ေက်းညီေနာင္ေလ... မုန္တိုင္းက်ၿပီး တကြဲစီ ပ်ံသြားၾကတာ... တစ္ေကာင္က သူေတာ္ေကာင္း ရေသ့ႀကီးဆီ ေရာက္ၿပီး ..တစ္ေကာင္က လူဆိုးေတြဆီ ေရာက္သြားတာေလ... မင္းတို႔ညီအစ္ကိုကေတာ့ .. ေလမုန္တိုင္းတိုက္ရင္ လူဆိုးေတြဆီကိုခ်ည္း ႏွစ္ေကာင္လံုး သူ႕ထက္ငါ ဦးေအာင္ ပ်ံၾကမယ့္ ေကာင္ေတြ...”
ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္က ပုရစ္ကို တစ္ေယာက္တစ္ခြန္းဆီ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲလိုက္သည္။
ေဆးေပ့ါလိပ္တိုကေလး ဖြာ၍ မွိန္းေနေသာ ေမွာ္ဆရာက ထထိုင္လိုက္ၿပီး....
“ အင္း ... .. ကိုယ္နဲ့ အေဖာ္ေခၚသြားတဲ့လူက အသံုးမက်ရင္ ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္... တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း အေဖာ္မပါဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ခံရတတ္တယ္ကြ.....”
******************************
ေမွာ္ဆရာသည္ ၀ါးထရံကို အသာၿဖဲ၍ လွ်ိဳ၀င္လိုက္သည္။ အိမ္ထဲေရာက္ၿပီ။ လက္ေမာင္းမွာ ခ်ည္လာေသာ လက္ဖြဲ႕ကို စမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ သည္လက္ဖြဲ႕က အလြန္အစြမ္းထက္သည္။ လက္ဖြဲ႕ အစြမ္းေၾကာင့္ ေတာ္ရံု တန္ရံုျဖင့္ သူ႕ကို လူေတြ မျမင္ႏိုင္။ ဒီညအဖို႔ ပိုေတာင္ မျမင္ႏိုင္။ မီးေတြ ျပတ္ေနသည္။
သူက ေျခသံကို လံုေအာင္ ထိန္းၿပီး ေနရာေရႊ႕လိုက္သည္။ ေမွာင္ထဲမွာ မ်က္စိက်င့္သားရေအာင္ ခဏေစာင့္သည္။ ညအေမွာင္မွာ ၾကည္ေနက်မို႔ အျမင္အာရံုက ခဏခ်င္းမွာ ထက္ျမက္လာသည္။
ေန႔လည္က အိမ္မွား၀င္မိသလိုလိုႏွင့္ ေလ့လာထားခဲ့သည့္အတိုင္း ကက္ဆက္က စားပြဲေပၚမွာ ရွိေနသည္။ ထိုေနရာသို႔ အသာကေလး ေရႊ႕လာသည္။ ကက္ဆက္ရွိရာသို႔ လက္အလွမ္းလိုက္တြင္.............
“ ေဟ့ေကာင္... မလႈပ္နဲ႔ ...”
တံု႕ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။
“ ေခြးမသား.. မင္း၀င္လာကတည္းက သိလို႔ ေစာင့္ေနတာ..ကြ”
အိမ္ရွင္သည္ သူႏွင့္ ေလးငါးေပ အကြာမွာ ရပ္ေနသည္။ လက္ထဲမွာ တစ္ခုခုရွီေၾကာင္း သူခန္႔မွန္းမိသည္။
ဓါးေျမာင္ျဖစ္မည္။ သူ႕ကို အလစ္၀င္ မေဆာ္ပံုေထာက္ေတာ့ သိပ္သတၱိေကာင္းမည့္ပံုမေပၚ။ ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ လုပ္ရမည္။
ထြက္ေျပးစရာ ထြက္ေပါက္ကလည္း မရွိ။ ထရံကို ၿဖဲၿပီး ျပန္ထြက္ဖို႔လည္း အခ်ိန္ရမည္ မဟုတ္။
အိမ္ရွင္က ေရွ႕မတိုးရဲပဲ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမွာ္ဆရာက သူ႕မွာလည္း လက္နက္ရွီေနသည့္ ဟန္မ်ဳိးျဖင့္ လက္ကို တစ္ခုခု ကိုင္ထားသလိုလုပ္ၿပီး နည္းနည္းေျမာက္လိုက္သည္။
အိမ္ရွင္ ေနာက္တစ္လွမ္း ဆုတ္သြားသည္။ ဟန္က်ၿပီ။ ေမွာ္ဆရာ ေရွ႕တစ္လွမ္း တိုးလိုက္သည္။ အိမ္ရွင္ ထပ္ဆုတ္သည္။
“ ေဟ့ေယာင္...သူခိုး.... ေရွ႕မတိုးနဲ႔ေနာ္...”
သူခိုးက မေျပးရဘဲ အိမ္ရွင္က ေျပးမည့္ကိန္းႏွင့္ လာဆိုက္ေနၿပီ။ ေမွာ္ဆရာက အခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံ။ ေရွ႕ဆက္တိုးသည္။
အိမ္ရွင္က ႏွစ္လွမ္း ..သံုးလွမ္း ထပ္ဆုတ္သည္။
ေမွာင္ထဲမွာမို႔ နည္းနည္းေ၀းသြားလွ်င္ ေကာင္းေကာင္းမျမင္ေတာ့။ ခုေနခါ ထြက္ေျပးရ ေကာင္းမလား။ မျဖစ္ေသး။ တစ္ခ်က္ေလာက္ေတာ့ ထပ္လွန္႔ရဦးမည္။ ေမွာ္ဆရာ ေရွ႕တစ္လွမ္း အတိုး........
“ ေဟ့ေကာင္....မင္းေနာ္... ထပ္မတိုးနဲ႔ေတာ့.... ငါ ထပ္ၿပီး ေနာက္ဆုတ္လို႔ မရေတာ့ဘူး... ထရံနဲ႔ ေက်ာနဲ႔ ကပ္ေနၿပီ..”
အိမ္ရွင့္ အသံက တုန္ေနၿပီ။ ေမွာ္ဆရာက အခြင့္သာခိုက္ ခုန္အုပ္မည့္ဟန္ျဖင့္ .. ေဟ့...ဆို ေျခာက္လိုက္သည္။
အိမ္ရွင္က ေယာင္ၿပီး လက္ထဲက ဓါးကို လႊတ္ခ်၍ ...........
“ သ.... သ.....သ.....”
အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ျဖင့္ သူခိုးဟု ေအာ္ေတာ့မည္။ ေမွာ္ဆရာက ခုန္အုပ္လိုက္သည္။ ႏွစ္ေယာက္သား လံုးေထြးေနသည္။ ေမွာ္ဆရာက မိရာကိုလွမ္းထိုးသည္။ မ်က္ခြက္ကို ထိုးမိ၏။ အိမ္ရွင္ကလည္း ေျခေထာက္ျဖင့္ ေၾကာက္ကန္ ကန္ထည့္လိုက္သည္။ ေမွာ္ဆရာ ပက္လက္လန္ၿပီး တိုင္ႏွင့္ ေနာက္ေစ့ အရွိန္ျပင္းစြာ ေဆာင့္သည္။
မိုက္ခနဲ.. ျပာခနဲ ျဖစ္သြား၏။
အမူးေျပသြားေတာ့ သူ႕ကို တိုင္မွာ ႀကိဳးႏွင့္ တုပ္ထားေၾကာင္း သိလိုက္သည္။ သူ႕ေရွ႕မွာ အိမ္ရွင္က မီးခြက္တစ္ဖက္ ဓါးေျမာင္တစ္ဖက္ကိုင္ၿပီး ရပ္ေနသည္။ မ်က္လံုးတစ္ဖက္က သူထိုးထားသျဖင့္ ဖူးေယာင္ေနသည္။ ေဒါသထြက္ေနပံုလည္း ရသည္။
ေမွာ္ဆရာက မ်က္လံုးကေလး ကလယ္ကလယ္ျဖင့္ ေမာ့္ၾကည့္သည္။
“ ေခြးသူခိုး... ဒီမွာၾကည့္စမ္း........ မင္းထိုးထားတဲ့ ဒဏ္ရာ.. မင္းမ်က္လံုးကို ျပန္ေဖာက္ပစ္မယ္ကြ...”
ဓါးေျမာင္က မ်က္ႏွာနား ၀ဲလာသည္။
“ မလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာရယ္... ခ်မ္းသာေပးပါ...”
“ ဘာကြ...ဟင္း.... မင္းနားရြက္ကို -ျဖတ္ပစ္မယ္..”
“ ေၾကာက္ပါၿပီ ခင္ဗ်....”
ဓါးတစ္ကိုင္ကိုင္ျဖင့္ ေျပာသာေျပာ ႀကိမ္းသာ ႀကိမ္းေနေသာ္လည္း တကယ္မလုပ္ရဲ။ ေျခေထာက္ႏွင့္ တစ္ခ်က္ပိတ္ကန္ၿပီးေနာက ္ေခါက္တုံ႕ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေနျပန္သည္။ အေတာ္ၾကာမွ တစ္စံုတစ္ခု စဥ္းစားမိဟန္ျဖင့္ မီးခြက္ႏွင့္ ဓါးေျမာင္ကို စားပြဲေပၚတင္ၿပီး ေနာက္ေဖးဘက္ ထြက္သြားသည္။
ျပန္ထြက္လာေတာ့ လက္ထဲမွာ ေရပံုးတစ္ပံုး ဆြဲလာသည္။
“ ဟား...ဟား.... မင္းကို အေကာင္းဆံုးနည္းနဲ႔ ပညာေပးရမယ္...”
ေမွာ္ဆရာ့ ေခါင္းေပၚသို႔ ေရေလာင္းခ်သည္။ အား .... ေရခဲေရတမွ် ေအးစက္ေနတဲ့ ညသိပ္ေရေတြ....
တစ္ကိုယ္လံဳး ရႊဲနစ္သြားသည္။ ေက်ာ္ထဲက စိမ့္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။
အိမ္ရွင္က ျပတင္းေပါက္တံခါးကို သြားဖြင့္လိုက္ေသးသည္။ ေဆာင္းေလ၏ အေအးဆံုး ေျမာက္ျပန္ေလက တိုး၀င္လာသည္။
ေမွာ္ဆရာ တုန္သြား၏။
အိမ္ရွင္က ေက်နပ္အားရစြာ ၿပံဳးၿပီး ပက္လက္ကုလားထိုင္ကို ဆြဲ၍ ထိုင္သည္။ ေရွ႕တည့္တည့္မွ မိန္႔မိန္႔ႀကီး အရသာခံကာ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ေနသည္။
အေတာ္ႀကီးၾကာေတာ့ ေမွာ္ဆရာ ခိုက္ခိုက္တုန္ေနၿပီ။ အိမ္ရွင္သည္ စိတ္ကူးေပါက္တိုင္း ေရ ထ ထ ေလာင္းသည္။ ထိုမွ်ႏွင့္ အားမရဘဲ ယပ္ခတ္ေပးလိုက္ေသးသည္။ ေမွာ္ဆရာ မခံႏိုင္ေတာ့...။
“ ေဟ့လူ....ရွိႀကီး ခိုးပါရဲ႕ဗ်ာ... ရဲလက္အပ္မွာျဖင့္ အပ္ပါေတာ့ ...ဒီမွာ ခ်မ္းလို႔ ေသေတာ့မယ္...”
“ မအပ္ေသးဘူးကြ... မနက္က်မွ ..အပ္မယ္..”
ေမွာ္ဆရာကား ေမးခ်င္း ရိုက္ေနၿပီ... ။ တျဖည္းျဖည္း တစ္ကိုယ္လံဳး တုန္တက္လာသည္။ ငုပ္ေနေသာ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ျပန္ထလာၿပီ။
ေမွာ္ဆရာ တဟီးဟီး ေအာ္ၿပီး တုန္ေနသည္ကို ၾကည့္ရင္း အိမ္ရွင္မွာ လန္႔လာဟန္တူသည္။
“ ေဟ့ေကာင္ .. မင္း...မင္း...သိပ္ခ်မ္းေနၿပီလား...”
“ ဟုတ္...ဟုတ္... အမေလး... ငွက္ဖ်ားတက္ေနၿပီဗ်... ဟီး....ဟီး......”
အိမ္ရွင္သည္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားသည္။ ေမွာ္ဆရာက အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ျဖင့္.....
“ ေရ...ေရေႏြးေလး...တစ္..တစ္ခြက္ေလာက ္ေပးပါဗ်ာ....”
အိမ္ရွင္လည္း ေယာင္ေယာင္ကန္းကန္းျဖင့္ ေရေႏြးသြားယူေပးသည္။ ႀကိဳးေျဖမေပးရဲသျဖင့္ ပါးစပ္နားေတ့ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ တိုက္သည္။
ေမွာ္ဆရာက ေရေႏြးတစ္ငံုကို မႈတ္ေသာက္ၿပီး.....
“ ဟင္း...ဟင္း...တလက္စတည္း ပါရာစီတေမာ့ေလး တစ္လံုးေလာက္ တိုက္...တိုက္ပါ့လားဗ်ာ....”
**************************************
“ ဟား...ဟား... ဒါနဲ႔ မင္းကို ေဆးတိုက္ၿပီး သနားလို႔ လႊတ္လိုက္ေရာလား....” ဟု ၾကက္စုတ္ေခၚ ဥာဏ္က်ယ္က ေမးသည္။
“ ဘယ္လႊတ္မလဲကြ... ေဆးရံုကို ေခၚသြားတာေပါ့... ေဆးရံုကလည္း ဆင္းေရာ...ဟဲ..ဟဲ... အခ်ဳပ္ထဲ တန္း၀င္ရတာပါပဲ...”
“ လုူမိ ခံရတဲ့ထဲမွာေတာ့ .. ငါ့အျဖစ္မ်ဳိးက အေတာ္ရယ္ရတယ္ကြ..” ပုရစ္က ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ တက်ီက်ီ ရယ္ၿပီး....
“ အဲဒီေန႔က ငါ့မွာ အိမ္တစ္အိမ္ကို ၀ယ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးမရွိဘူးကြ... ဟိုေလွ်ာက္ဒီေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္ရင္းအိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕
ေနာက္ေဖးတံခါးက နည္းနည္း ဟေနတာကို သြားေတြ႕တယ္.. အခ်ိန္က အခ်ိန္မေတာ္ႀကီး.... မီးေတြကလည္း မွိတ္လို႔.. တမင္ဖြင့္ထားတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး.. ေမ့ၿပီး တံခါး မပိတ္မိတာ ျဖစ္မယ္.. ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခြင့္သာရင္ အလုပ္ျဖစ္သြားမွာပဲ ဆိုၿပီး အိမ္နားအ သာကပ္သြားတယ္.. လူသံ သူသံ မၾကားရဘူး... အိပ္ေနၾကတယ္ ထင္တယ္... အေတာ္ၾကာေအာင္ နားစြင့္ ၾကည့္ေသးတယ္... ေသခ်ာၿပီ ဆိုမွ တံခါးဖြင့္ၿပီး အိမ္ထဲ ၀င္လိုက္တယ္.. ငါ့စိတ္ကူးက ရတဲ့ ပစၥည္းေလး သိမ္းက်ံဳးဆြဲၿပီး လစ္မလို႔ပဲ...”
ပုရစ္က ကာေဘာ္လိပ္အငယ္ေကာင္ လက္ထဲမွ ေဆးေပါ့လိပ္ကို ယူ၍ ႏွစ္ဖြာ သံုးဖြာ ဖြာၿပီးမွ ဆက္ေျပာသည္။
“ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ အေရာက္မွာ ေျခေထာက္က ဖြနင္းတာပဲ...ၾကမ္းကိုက မခိုင္ေတာ့ ကၽြိခနဲ ျမည္သြားေရာ.. အဲဒီအခ်ိန္မွာ အိပ္ခန္းထဲက မိန္းမသံ တစ္သံထြက္လာတယ္.. အစ္ကိုလား..တဲ့....”
နားေထာင္သူမ်ား စိတ္၀င္စားလာၾကသည္။
“ ငါက ၿငိမ္ေနေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ အစ္ကိုလား ထပ္ေမးျပန္ေရာ... ငါ့ကို သူ႕ေယာက်ာ္းနဲ႔ မွားေနၿပီလို႔ ထင္တယ္... အိပ္ခန္းထဲက လႈပ္လႈပ္ရွားရွား အသံၾကားေတာ့ ငါလည္း ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူး.. .ၿငိမ္ကုတ္ေနတုန္း....... ”
“ လာေလ... ဟိုႏြားႀကီး အျပင္သြားပါၿပီ အစ္ကိုရဲ႕...တဲ့ .. လက္စသတ္ေတာ့ အဲဒီမိန္းမက သူ႕လင္ႀကီးကြယ္ရာမွာ ေဖာက္ျပန္ေနတာကိုး...ငါ့ကို သူ႕အေကာင္ မွတ္လို႔ ....”
“ မင္းက ေယာေရာရွိ .. ၀င္မလုပ္ဘူးလား...”
“ ေနစမ္းပါဦး...အဲဒါနဲ႔ ငါကလည္း ေယာင္ေယာင္ကန္းကန္းနဲ႔ အဟမ္းဆို ေခ်ာင္းဟန္႔သံေပးလိုက္ေရာ.. အဲ... အဲဒီမွာပဲ.. ျပႆနာက အိမ္ထဲမွာ ငါတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး.. အျခားတစ္ေယာက္ ရွိေသးတယ္.. သူ႕အေကာင္ေပါ့.. သူကလဲ အဟမ္းဆို ေခ်ာင္းဟန္႔သံအေပး.. ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္တူ ထြက္သြားတာေပါ့... ျဖစ္ပံုက ဒီေကာင္က ငါ့ကို လင္ႀကီး ျပန္လာၿပီး သူ႕ကို ေခ်ာင္းတယ္မွတ္လို႔ လန္႔ၿပီး ပုန္းေနတာ.. အထဲက မိန္းမကလည္း စိတ္မရွည္ေတာ့ဘဲ ထြက္လာေတာ့ ဟိုေကာင္ကလည္း လန္႔ၿပီး ေနာက္ေဖးေပါက္က အထြက္.. ငါကလည္း လစ္အေျပး ႏွစ္ေယာက္ ၀င္တိုက္မိၾကေရာ... အလဲလဲ အၿပိဳၿပိဳ ေပါ့ကြာ... မိန္းမက မီးဖြင္လ့ိက္ေတာ့ ..ငါ့ကို ေတြ႕သြားတာေပါ့.....”
“ေအာ္ ေရာလား...”
“ ဘယ္ေအာ္ရဲ မလဲကြ.. ေအာ္လို႔ လူေတြ ေရာက္လာရင္ သူ႕အေကာင္ပါ မိမွာကိုး..ဒါနဲ႔ ငါလည္း အိမ္မွား၀င္မိလို႔ဗ်ာ.. ေဆာရီးပဲ ဆိုၿပီး လစ္ထြက္လာရတယ္... ”
ရယ္ၾကသည္။
“ လူမမိဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ပိတ္မိေနတာမ်ဳိးက ပိုၿပီး ၿဖံဳဖို႔ေကာင္းတာ...” ဟု
ေၾကာင္လိမ္ေလွကားက အားက်မခံ ေျပာလိုက္သည္။ သူက ေၾကာင္လည္းေၾကာင္သည္။ လိမ္လည္း လိမ္တတ္သည္။
အစလည္း ေထာင္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေၾကာင္လိမ္ ေလွကားဟု ေခၚၾကျဖင္းျဖစ္၏။
*********************************
မင္းလူ
(ရယ္စရာ ..ေမာစရာ စာအုပ္)
၁၉၈၇ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၉၅ ဇြန္
0 comments:
Post a Comment