“ဆင္၀န္ကေတာ္”
by Soe Min on Tuesday, September 4, 2012 at 4:12am
“မ ဆို ယင္မကိုေတာင္ မသန္းေစခ်င္ဘူး ေမာင္႔အေပၚ။ ထားလိုက္ပါရွင္ ဆင္၀န္ကေတာ္ ေၾကာင္႔ၾကေပ႔လို႔ ေခၚခ်င္ေခၚ..။” တဲ႔။
ျမန္မာေတြဆိုရိုးစကားထဲမွာ ဆင္၀န္ကေတာ္ေၾကာင္႔ၾကႀကီးသလို လို႔ ေျပာေလ႔ရွိပါတယ္။ တျခားတျခားေသာ ၀န္ကေတာ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ ဆင္၀န္ကေတာ္ဆိုတာမ်ဳိးက အိမ္က၀န္မင္း ဆင္နင္းေလမလား။ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ ဆင္႔နားရြက္ေတြနဲ႔ ဆင္က်ီစားရာ ဆိတ္မခံသာမ်ားျဖစ္ေနရွာမလား။ အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္နဲ႔ခေလာက္ျဖစ္ေနလို႔ ဆင္ျဖဴ႕ရွင္ႀကီးက ဆင္ကန္းေတာတိုး ကမူးရွဴးထိုး မ်က္မာန္ရွရင္ ဆင္ေ၀ွ႔ရန္ေရွာင္မွ လြတ္ေအာင္ေရွာင္တတ္ပါ႔မလား။ ေနရာတကာ လိုက္လိုက္ ပူတဲ႔ဘ၀မေတာ႔ “ဆင္႔အ၀ွာႀကီးကလည္း ႀကီးလွပါေပတယ္။ မေတာ္ တို႔အိမ္ကဆင္၀န္မင္းအေပၚ ပိမ်ားပိေနမွျဖင္႔ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ေလ။” လို႔ေတာင္ ပူပင္ေၾကာင္႔ၾကရပါသတဲ႔။
အေပၚကသီခ်င္းထဲမွာေတာ႔ ခ်စ္တဲ႔သူကို ယင္မကေလးမ်ားေတာင္ သန္းမွာစိုးလြန္းလို႔ တေၾကာင္႔ၾကၾကေနရရွာတဲ႔ မျမရင္ကို ဆင္၀န္ကေတာ္လို႔ပဲ ေခၚခ်င္လည္း ေခၚလိုက္ပါေတာ႔ေလ တဲ႔။
ေခတ္ကာလႀကီးကလည္း ဆင္၀န္ကေတာ္ေၾကာင္႔ၾကႀကီးတာ အျပစ္ျမင္လို႔ မရေပဘူးဗ်။ အိမ္က၀န္မင္းအေၾကာင္းက အဲသည္၀န္ကေတာ္ႀကီးပဲ အသိဆုံးေလ။ ငယ္ကေပါင္းတဲ႔ လက္ေဟာင္းႀကီး မဟုတ္လား။ ပူတူတူးေလးေတြေတာင္ ဘယ္သိႏိုင္မွာတုန္း။ သူတို႔ၾကားကဆက္ဆံေရးက နွစ္ဦးနွစ္ဘက္ လိုလားခ်က္ အေျချပဳထားတာ။ အ၀တ္သာကၽြတ္ခ်င္ကၽြတ္မယ္ မ်က္ႏွာဖုံးကၽြတ္ရိုး ထုံးစံမရွိဘူး။ ပူပန္စရာ စိုးေနွာင္႕ဗ်ာေဗြလည္း ရွိလိမ္႔မယ္ မထင္နဲ႔။ ဘယ္ဘက္ကျဖစ္ျဖစ္ ငကန္းေသရင္ ငေစြထပ္ရွာမွာပဲ။ ဆင္၀န္ကေတာ္ႀကီးမွာသာ သေဘာထားလည္း ႀကီးႀကီးထားရေသး။ ေသာကလည္း အႀကီးႀကီးေပြရေသး။ အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္မေရာက္တဲ႔၀န္မင္းက ဇယားရႈပ္ေနတာဆို အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။ ပ်ားတုပ္တာဆို ကိုယ္လည္း စက္ကြင္းမလြတ္တာမို႔ တိုင္ပတ္ကုန္မွာ။ သူ႔လည္း သြားသြားေညွာ္ရဲတာမဟုတ္။ ကိုယ္လည္း သူ႔ကိုမွီၿပီး ေက်ာ္ထားေလွာ္ထားရတာ။ ေလ်ာ္ဖို႔ မစဥ္းစားႏိုင္ဘူး။ အဲဒီေတာ႔ သည္ေကာင္မႀကီးမွ မေၾကာင္႔ၾကရင္ ေၾကာင္႔ၾကမယ္႔သူ ရွိပါဦးမလား။ ဘာမွေလွ်ာက္ေတြးမေနနဲ႔ ပိတ္သတ္ႀကီးေရ။ ရွင္ဘုရင္ေခတ္က ဆင္၀န္ကေတာ္အေၾကာင္း ေျပာေနတာပါ။ ဘုရားစူးရေစရဲ႕။ ေခတ္ကာလ လူႀကီးမိဘမ်ား အေၾကာင္းေတာ႔ သိမွသိပဲနဲ႔။ ေျပာရဲေပါင္။
သားသားတို႔ငယ္ငယ္က ဆင္၀န္ကေတာ္ေၾကာင္႔ၾကႀကီးသလိုပဲ အိမ္ကလူျပန္မလာမခ်င္း တေၾကာင္႔ၾကၾက ေသာကေပြေနရတဲ႔ အိမ္သူသက္ထား ဇနီးမယားတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကိုလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ မ်က္လွည့္ဆရာရဲ႕မိန္းမ တဲ႔။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပင္မထဲမွာ တရားပြဲလုပ္ေတာ႔ အပန္းေျဖခန္းမအျပင္ဘက္မွာ နံရံကပ္စာေစာင္လို စာေတြကပ္ထားတဲ႔အထဲက ႀကိဳက္လြန္းလို႔ ပလာစာအုပ္ကေလးနဲ႔ ကူးယူဖူးတဲ႔ ကဗ်ာပါခင္ဗ်။ ေကာလာဟလကေတာ႔ ေဒၚနီနီျမင္႔ ေရးတဲ႔ကဗ်ာလိုလို ေျပာၾကတယ္။ ေရးတဲ႔သူအမည္
ေဖာ္ျပမထားဘူး။ ေကာင္းခ်က္ကေတာ႔ ကိုးေလာက္ရွိတယ္။ ဖြန္ေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ကူးတာမို႔လို႔ အခုေခါင္းထဲမွာ တစ္လုံးမွ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ နို႔မို႔ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတာ႔ မွတ္မိတာေပါ႔။
မ်က္လွည့္ဆရာႀကီး မ်က္လွည့္ျပထြက္သြားေတာ႔ အိမ္ကမိန္းမက တေၾကာင္႔ၾကၾကေနပါသတဲ႔။ လင္ေတာ္ေမာင္မွာ စကားေျပာလိမ္မာတဲ႔ ၾကက္တူေရြးေလးရယ္၊ အလမၸါယ္ျပစားရင္ လူေတြ ေၾကာက္သြားေစမယ္႔ ေျမြေပြးေလးရယ္၊ ခိုင္းသလိုကျပႏိုင္တဲ႔ ေမ်ာက္ကေလးရယ္လည္း ပါသြားသတဲ႔။ ၾကက္တူေရြးကေလးက သင္ထားသလို စကားအလကၤာ ၀ါစာကမၼာေတြေျပာျပလိုက္လို႔ လက္ခုပ္ၾသဘာ ေထာပနာၾကတာလည္း မနည္းဘူးတဲ႔။ ေျမြေပြးကေလးနဲ႔ ေျခာက္လိုက္လို႔ ငါ႔မ်ားလာကိုက္ရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ဆို ေတာ္ရုံတန္ရုံလူေလာက္ကေတာ႔ ဘာမွ က႑ေကာစ မလုပ္ရဲဘူးတဲ႔။ ေမ်ာက္ကေလး ကၽြမ္းပစ္ျပန္ေတာ႔ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ေလာက္ကို ၾသဘာက်ၾကျပန္ေရာတဲ႔။ သည္လိုနဲ႔ အပြဲပြဲ ႏႊဲလာေလေတာ႔ အိမ္ျပန္လာရင္ ရႊင္လန္းအားရ ႀကိဳခဲ႔ရစၿမဲေပမယ္႔ မေတာ္လို႔မ်ား တေန႔ေန႔ တေကြ႕ေကြ႕မွာ ၾကက္တူေရြးကေလး ေျပာမွားဆိုမွားရွိလာရင္၊ ေျမြေပြးကေလးက အလမၸါယ္ဆရာကို ျပန္ၿပီးရန္ျပဳလာခဲ႔ရင္၊ ေမ်ာက္ကေလးက ခိုင္းတဲ႔အတိုင္းမကပဲ ပြဲလယ္ေခါင္ အရွက္ကြဲရရင္၊ ခက္ပဲခက္ရခ်ည္ရဲ႕လို႔ အိမ္ကမိန္းမက စိတ္ပူမိတဲ႔အေၾကာင္း ေရးထားတဲ႔ ကဗ်ာရိုးရိုးကေလးပါ။ ဆန္းဆန္းျပားျပားေတြးၿပီး ထူးထူးေထြေထြ အေရးယူပိတ္ပင္ထားလို႔ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ လက္ဆင္႔ကမ္းဖတ္ခဲ႔ရတဲ႔ မ်က္သင္႔လကၤာကေလးေပါ႔။ စာဖတ္သူထဲက လက္လွမ္းမီသူရွိရင္ေတာ႔ ျပန္ရွဲလိုက္ပါဦးဗ်ာ။ အားလုံးဖတ္ရတာေပါ႔ေနာ႔။
သည္ကေန႔သည္အခ်ိန္မွာ သည္ကဗ်ာကို တတမ္းတတ ေဖာ္ထုတ္ေနတာကေတာ႔ မေကာင္းသူထိပ္ေကာင္းသူထိပ္ ဘယ္သူ႔ထိပ္နဲ႔မွ က်ဳပ္ေျခမနီးပါရေစနဲ႔။ မ်က္လွည့္ဆရာႀကီးေတြ အျပင္မွာ တကယ္ရွိ မရွိ။ ကိုယ္႔ဘာသာပဲ ရွာၾကည့္လိုက္ပါေတာ႔။ ၾကက္တူေရြးကေတာ္ေတာ္ မယ္ေဘာ္ကလည္း မကဲခ်င္ပါဘူး။ သားတို႔ငယ္ငယ္တုန္းကလို “ဟင္… ခီြးမတား ႏွထာေတာင္ ေရးထားတာကိုး။” လို႔ အာေမဋိတ္သံႀကီးေတာ႔ မၾကားရေတာ႔ဘူး။ (ေတာ္ေတာ္ဇာတ္တိုက္နာပုံရတယ္)။ တခ်ဳိ႕မ်ား “ဘယ္ႏွနာရီ ရွိပလဲ။” ေမးတာေတာင္ တေကာင္းအဘိရာဇာ ရာဇ၀င္လွန္ၿပီး ေလးဆယ္႔ငါးမိနစ္စာ ဇာတ္ထုပ္ခင္း ေျဖျပတတ္တယ္။ အံ႔ေရာ။ အလမၸါယ္ဆရာ ေျမြကိုက္ေတာ႔ “အို ဟိုး တရံတခါဆီက ပုဂံရာဇ၀င္အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမွာ…” ဆိုၿပီး က်န္စစ္သားမင္းႀကီးဘ၀ ေရာက္သြားတာ တီဗီထဲမွာေတာင္ ျပခဲ႔ပါေရာလား။ ေျမြေပြးေတြ ပိုးထိကုန္ျပန္ေတာ႔ အဆိပ္ေျဖေဆးလည္း မတိုးေတာ႔ဘူး။ ေမ်ာက္ဘိုးစိန္ကေတာ႔ ဇာတ္ကမစားေတာ႔ဘူး။ လုမၺနီဥယ်ာဥ္ႀကီးတစ္ခုလုံး အပိုင္စားရေနၿပီ။ ေရေလာင္းခိုင္းလိုက္ရင္ အျမစ္အရင္ႏႈတ္ၾကည့္တာ။ အျမစ္ရွည္ေတာ႔ ေရမ်ားမ်ားေလာင္းမယ္။ အျမစ္တိုေတာ႔ ေရနည္းနည္းပဲေလာင္းမွာေပါ႔။ ဘာကိုမွ မစဥ္းမစား ရမ္းမလုပ္ရဘူးလို႔ အထက္ကညႊန္ၾကားထားတယ္ မဟုတ္လား။ ဆရာႀကီးဦးဘဂ်မ္းရဲ႕ကာတြန္းေတြဟာ “ေခတ္ကိုထင္ဟပ္ႏိုင္လြန္းလို႔ ေကာင္းလွခ်ည္ရဲ႕ေလ” လို႔ဆိုေတာ႔ ရေသ႔ႀကီးဦးေဖ်ာက္ဆိပ္က ထိပ္ေခါက္ၿပီး “ငါ ေရးခဲ႔တာျဖင္႔ ၾကာလွရွိၿပီ။ နင္တို႔က ခုထက္ထိ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္လို႔ မၿပီးႏိုင္ေသးဘူး။ ျပင္မွ မျပင္ပဲနဲ႔။” လို႔ ဆိုတာကေလး သတိရသြားပါတယ္။ ကဗ်ာကေလး ကေန႔ေခတ္အထိ ေကာင္းေနေသးတယ္ဆိုတာကေတာ႔ နည္းနည္းမ်ားလြန္လြန္းသလား မသိပါဘူး။ ေရွ႕လူေတြ မေကာင္းဘူးဆိုလည္း ေနာက္တက္တဲ႔လူေတြက ဘာလို႔ ေရွ႕လူေတြလုပ္တဲ႔အတိုင္း လိုက္လိုက္လုပ္ေနၾကသတုန္း။ ကရြတ္ကင္းေလွ်ာက္သလို သည္လမ္းကို အခါခါေလွ်ာက္ေနၿပီးတဲ႔ေနာက္ ဘယ္ဘူတာကိုဆိုက္မလဲဆိုတာ ေခါင္းတြဲႀကီးေရာ ေနာက္တြဲေတြပါ သိသင္႔ၿပီလို႔ထင္တာပါပဲ။
ျမန္မာေတြစိတ္ထဲမွာ အရိုးစြဲေနတာက အေလာင္းမင္းတရားႀကီးနတ္ရြာစံတဲ႔အခါ သားေတာ္ေတြ ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ နန္းစံရမယ္ဆိုတာမ်ဳိးႀကီး သူၿပီးရင္ေတာ႔ ငါေကာင္းစားမယ္႔ အလွည့္ပဲ လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ေနၾကတယ္။ ဘယ္လိုအစိုးရအမည္တံဆိပ္ ခပ္နွိပ္ထားသည္ပဲျဖစ္ေစ အၾကြင္းမဲ႔အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္ဆိုရင္ ႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ အာဏာရွင္စံနစ္လို႔ပဲ အမည္တပ္ခံရေတာ႔မွာေပါ႔။ အဲလိုေတာ႔လည္း နံမယ္ပ်က္မခံခ်င္တဲ႔အခါ မ်က္လွည့္ဆရာႀကီးလို ေမ်ာက္ေမြး၊ ၾကက္တူေရြးစကားသင္၊ ေျမြေပြးခါးပိုက္ပိုက္လုပ္ရေတာ႔တာပါပဲ။ ကမာၻေပၚမွာ နံမည္အေက်ာ္ဆုံး စစ္ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ နပိုလီယန္ဘိုနာပတ္ႀကီးေတာင္ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးအၿပီးမွာ ပထမဦးဆုံး သမၼတအျဖစ္ေရြးေကာက္ခံလာခဲ႔ၿပီးမွ သူကိုယ္တိုင္ဆန္႔က်င္ခဲ႔တဲ႔ ဘုရင္စံနစ္ကို ဧကရာဇ္မင္းျမတ္ တတိယေျမာက္ နပိုလီယန္အျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားခဲ႔ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ႔လည္း ေရႊလင္ပန္းနဲ႔အခ်င္းေဆးတဲ႔ မင္းေသြးမ်ားထက္ကိုပဲ ထီးမူနန္းဟန္ ခတၱိယမာန္ပိုလွပါသတဲ႔။ ဓနရွင္စံနစ္ကို အျမစ္ကေျမလွန္တဲ႔ ျမန္မာ႔ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ႀကီးလည္း မိဖုရားခုနွစ္ေဖာ္ စုံဖက္ေတာ္မူခဲ႔တဲ႔အထဲမွာ ပေဒသရာဇ္မင္းသမီးတစ္ပါးေတာင္ပါေလရဲ႕လို႔ လူမသိသိေအာင္ ဘိုနံမယ္ေတြ စာရင္းေဖ်ာက္ၿပီး ရတနာနတ္မယ္ဘြဲ႕ခံလို႔ ဘိသိက္မေျမွာက္ရုံတမယ္ နန္းစံခဲ႔တာလည္း လူတိုင္းအသိ မဟုတ္လား။ သမိုင္းဆိုတာ အတိတ္ကျဖစ္ရပ္ေတြကို သင္ခန္းစာယူႏိုင္ဖို႔ ေလ႔လာအပ္ေသာ ပညာရပ္ျဖစ္ေပမယ္႔ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ေတြကေတာ႔ အဲသလို အတိတ္သမိုင္းေၾကာင္းကို သင္ခန္းစာမယူနိုင္တဲ႔သူေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ေပၚလာၾကရပါသတဲ႔။ ကမာၻေက်ာ္ဘီလ်ံနာႀကီးတစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေဟာသလို ဆိုထားတယ္။ “What we learn from history is that people don’t learn from history.” (Warren Buffet)
ကိုယ္႔ဆီက ေဖာ္ျမဴလာကေတာ႔ “အားလုံးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား။ အရင္လူေတြ မေကာင္းခဲ႔တာကေလးပဲ ေျပာစရာရွိပါတယ္။ အခုေကာင္းသြားၿပီ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ေကာင္းေတာ႔မွာ။ မယုံေမးၾကည့္။ ဟုတ္ဘူးလား ႀကီးေတာ္ရယ္။ ဟုတ္တာေပါ႔ ငါ႔တူရယ္။” အဲသည္လို တစ္ဘီးခ်င္းလွိမ္႔တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေရွ႕တင္ေတာ႔ အားနာသလိုလို၊ ေၾကာက္သလိုလိုနဲ႔ မဟုတ္မွန္းမွားမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ အမုန္းမခံခ်င္လို႔ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ေနၾကၿပီး ေနာက္လူတက္လာေတာ႔မွ ေရွ႔လူအပုတ္ေတြ အကုန္ေဖာ္ခ်င္တဲ႔စိတ္က သိပ္ကိုသိသာထင္ရွားလြန္းေနတာကိုး။ သည္အခါမွာလဲ ဘယ္သူဘယ္၀ါ မေကာင္းဘူးဆိုၿပီး ပုဂၢဳိလ္ေရးအပုတ္ခ်ဖို႔ ဦးစားေပးေတာ႔ လုပ္ရပ္ေတြက မထင္ရွားေတာ႔ပဲ ေနာက္လူကလည္း တေသြမတိမ္း လိုက္မွားၾကျပန္ေရာ။ အရင္တုန္းက အမွားေတြဟာ အခုလက္ရွိတင္ မွားေနတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေနာင္ကိုလည္း ဆက္မွားဦးမွာ ျမင္ေနရေသးတယ္။ မ်က္လွည့္ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ကစားပြဲကို ရႈံ႕ခ်ပါတယ္ဆိုၿပီး သူ႔ဆီသြားတုန္းက ဖိနပ္နဲ႔ေပါက္သေလးဘာေလး နဲ႔ သတင္းထဲပါေအာင္ လုပ္ခဲ႔တဲ႔သူက လာရင္မဖမ္းေတာ႔ဘူးဆိုေတာ႔မွ ျပည္ေတာ္၀င္စေနေမာင္ေမာင္ လုပ္တဲ႔အခါ သူ႔အလွည့္က်ေတာ႔ ပန္းစည္းကေလး အာပြားကေလးနဲ႔ လက္ခုပ္တီးအားေပးခံခ်င္ေသးတယ္တဲ႔။ ဟိုေလ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ အဲ႔အတိုင္းပဲဗ်ာ။ ထမင္းနပ္မမွန္တဲ႔ ျပည္သူေတြကိုမွအားမနာ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း လဟာျပင္ေစ်းေရွ႕၀င္ကာ ခ်စ္တဲ႔သူရယ္ အမွတ္တရ၀ယ္မယ္ ဂစ္တာတစ္လက္ ေမာင္႔အတြက္ခ်စ္လက္ေဆာင္..။” ဆိုၿပီး သိန္းေလးငါးေျခာက္ရာ ေလလံမ်က္လွည့္ပြဲျပလာေတာ႔ အနားမွာရွိရင္ အားေပးလိုက္ခ်င္စမ္းပါဘိ။ (ေတာ္ပါေသးရဲ႕ အမ္းမွာမို႔။ နို႔မို႔ဖိနပ္အသစ္ ထပ္၀ယ္ေနရဦးမယ္)။ သည္ကစားကြက္နဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ အတိုက္အခံဘက္ကပါ လို႔ေျပာလာရင္ ဘယ္လိုယုံရမလဲ။ ပုဆုိးေခါင္းေပါင္းကေလး ဆင္ၿပီးေအာင္မွ မေစာင္႔နိုင္ရန္ေကာ။
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းနယ္ပယ္မွာ အၾကမ္းအားျဖင္႔ ႏွစ္မ်ဳိးနွစ္စား သတိထားမိပါတယ္။ တစ္မ်ဳိးက နံမယ္တစ္လုံးကို ပိုးေမြးသလို ရွင္သန္ေအာင္ေမြးၿပီး တေျဖးေျဖး နံမယ္ရ လူသိမ်ားလာေလေလ၊ အဲသည္နံမယ္ကေလး ပ်က္စီးမသြားေအာင္ တယုတယ ထိန္းသိမ္းထားရေလဆိုတာမ်ဳိးေပါ႔။ ဆရာ၀န္အလုပ္တို႔၊ အႏုပညာသည္အလုပ္တို႔လိုေပါ႔။ နံမည္တစ္လုံးနဲ႔လုပ္စားရတာ။ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကေတာ႔ နံမည္တစ္ခုခု ေခၚလို႔ရရုံေပးထား။ သည္တေနရာမွာ ရိုးလာအီလာတဲ႔အခါ ေနာက္တစ္ေနရာေျပာင္းၿပီး နံမယ္အသစ္နဲ႔ လူအသစ္ျပန္လုပ္ယူ။ မေဟာင္းမခ်င္းေန၊ ေဟာင္းတာနဲ႔ေျပာင္း။ ပျခဳပ္ဆိုင္က ေကာင္မေလးေတြ၊ စားေသာက္ဆိုင္က အဆိုေတာ္မေလးေတြလိုေပါ႔။ ႏိုင္ငံေရးေလာကဆိုတာကေတာ႔ ဘယ္အမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါသလဲ မိေက်ာင္းမင္း ေရကင္းျပစရာ လိုမထင္ပါဘူး။ ကိုယ္႔ထက္လည္လို႔ နိုင္ငံေရးလုပ္စားပါတယ္ဆိုမွ။ နံမယ္အေသႀကီးနဲ႔ နန္းသက္ရွည္ေတာ႔ေရာ ကိုယ္႔အရိပ္ကိုယ္ျပန္ ေၾကာက္ေနရတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ေရွ႔မွာတက္သြားတဲ႔ မ်က္လွည့္ဆရာႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ႔တယ္။ ဆင္းသြားတာေတြလည္း မနည္းဘူး။ ဘယ္သူေတြ ဘာျဖစ္သြားသလဲ မသိတာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔။ “ေရႊအိမ္နန္းႏွင္႔ က်ငွန္းလည္းခံ မတ္ေပါင္းရံလွ်က္ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္ စည္းစိမ္မကြာ မင္းခ်မ္းသာကား သမုဒၵရာ ေရမ်က္ႏွာထက္ ခဏတက္သည့္ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္လ်ာတည့္။” ဆိုတာ မၾကားဖူးေသးရင္ ဖတ္ထားလိုက္ပါဗ်ာ။ ေအာင္မယ္ေလးေလး။ ဆင္၀န္ကေတာ္ကမွ သူ႔လင္သူေၾကာင္႔ၾကရတာ။ ကိုယ္႔မွာေတာ႔ မတ္ေပါင္း၀န္ေပါင္း ေသာင္းေသာင္းညံေအာင္ လိုက္ေၾကာင္႔ၾကရွာရာ ေရာက္ေနေတာ႔မယ္။ လူေနျခဳံျခား စိတ္ေနဘုံဖ်ားတဲ႔။ သူ႔ျဖင္႔ အမ္းမွာ အရိုးထုတ္ရေတာ႔မွာ။ တန္ရာတန္ရာမေတြး၊ မူးေစာ္မတ္ေစာ္ နံဖို႔ေ၀းလို႔ ဇာတ္ထဲကေဗာင္းေတာ္ေတာင္ ျမင္ဖူးမယ္႔အေကာင္လည္း မဟုတ္ရပါကြယ္။ ပြဲစဖို႔ရုံခါတာ ေနရာေတာ္ခင္း ကဖို႔ၾကံရင္ ၿဗဲတိုက္ထဲစံရကိန္းျမင္သပ။ ခပ္စိမ္းစိမ္းေနေတာ္မူဦးစို႔ ခ်ာ၀န္ကေတာ္ေလးရယ္။ (ဘာရမလဲ။ တို႔လည္း၀န္ေတာ႔၀န္ပဲဟာ။ ဟုတ္ဘူးလား)။
0 comments:
Post a Comment