ရဲျမင့္သူေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္း အျခားတစ္ေထာင့္မွ ေျပာၾကည့္ျခင္း
by Lunnset Noemyat on Thursday, September 27, 2012 at 11:52pm ·
ရဲျမင့္သူဟာ လူသိထင္ရွား ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။
၂၀၁၂ စက္တင္ဘာလမွာ အဲဒီ့ဒါရိုက္တာ ေရးတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ထြက္လာတယ္။ ကဗ်ာ ၁၆ ပုဒ္ပါၿပီး စကားေျပကဗ်ာမ်ားလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္းမပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္လိုမ်ိဳး ၀ါဒျဖန္႔စာသားေတြမပါဘူး။
ထူးျခားတာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ကမၻာ့သမိုင္း၀င္ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႔
ကဗ်ာအႏုပညာအေပၚ ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ကို စဖြင့္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ကဗ်ာဆရာေဇယ်ာလင္း၊ ကဗ်ာဆရာခင္ေအာင္ေအး၊
ကဗ်ာဆရာေမာင္ေဒးနဲ႔ ကဗ်ာဆရာေအာင္ျပည့္စံုတို႔ရဲ႕ ကဗ်ာအျမင္သေဘာထားေတြကိုလည္း ထုတ္ႏႈတ္ထားေသးတယ္။ ဒီမွာ တစ္ခုသတိျပဳမိတာက ဒီကဗ်ာစာအုပ္မွာပါတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ကဗ်ာဆရာေဇယ်ာလင္းတို႔ရဲ႕ ကဗ်ာအႏုပညာအေပၚျမင္တဲ့ အျမင္ေတြဟာ ဒီကဗ်ာစာအုပ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကဗ်ာေရးသူရဲျမင့္သူႀကိဳက္ႏွစ္သက္လို႔ ျပန္လည္ယူငင္ထုတ္ႏႈတ္သံုးစြဲထားတာကိုပါပဲ။
ဒီကဗ်ာစာအုပ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္တဲ့ ကဗ်ာအျမင္သေဘာထားေတြကိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာခင္ေအာင္ေအး၊ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေဒးနဲ႕
ကဗ်ာဆရာေအာင္ျပည့္စံုတို႔က ေရးသားေပးထားပါတယ္။ အဆိုပါေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ားအားလံုးထဲကမွ ကဗ်ာစာအုပ္ပါ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြကို
မဖတ္ရေသးခင္မွာေရာ ဖတ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေရာ ရဲျမင့္သူရဲ႔ ကဗ်ာေတြအေပၚ ၿခံဳငံုသံုးသပ္တဲ့
ေနရာမွာ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေဒးရဲ႕ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ကို အေတာ္ကေလးသေဘာက်မိတယ္။
စာအုပ္ထဲက အဓိကဖတ္ရႈရမယ့္ စာသားေတြကို ညာဖက္ျခမ္းမွာပဲ ထားရွိတာေၾကာင့္ ရဲျမင့္သူဟာ လက္ယာယိမ္းလားလို႔ ေတြးစရာျဖစ္တယ္။
ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြကို ဖတ္တဲ့အခါ နားလည္ရလြယ္သလိုလို မလြယ္သလိုလိုအေျခအေနေတြထက္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခ်င္းစီတိုင္းမွာ အားေကာင္းတဲ့
စကားလံုးေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ကဗ်ာပိုင္းဆိုင္ရာ ရာသတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ရင္ဆိုင္တိုးတိုက္မိဖို႔သာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားလိမ့္မယ္။ ရဲျမင့္သူဟာ
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မေရးခင္မွာ စကားလံုးေတြကို ႀကိဳတင္ရွာေဖြစုေဆာင္းေနရာခ်တတ္သူလားလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ စကားလံုးေတြရဲ႕
ပါ၀ါအေပၚ အသံုးခ်တတ္လြန္းတယ္။ ကဗ်ာ ၁၆ပုဒ္စလံုးကို စကားေျပပံုသ႑ာန္သံုးစြဲတယ္ဆိုေပမယ့္ စကားေျပနဲ႔ ကဗ်ာရဲ႔ နယ္ျခားစည္းမ်ဥ္းမာဂ်င္ေပၚမွာ ရဲျမင့္သူဟာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဟန္ကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့တယ္လို႔ ယူဆရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရဲျမင့္သူဟာ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို သူ႔ကဗ်ာေတြထဲ ထည့္သြင္းခ်ိန္စက္ရတာကို သေဘာက်သူျဖစ္ႏိုင္တယ္။ 'facebook မွာ ဓာတ္ပံုေတြ႕တယ္ 'ကဗ်ာဟာ
ေဇယ်ာလင္းရဲ႕ '၄၅သန္းတန္ ယံုၾကည္မႈ'ကဗ်ာကို သတိရေစတယ္။ ေဇယ်ာလင္းက တရုတ္ျပည္ရဲ႕ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ေအာက္က ဘာသာေရးကို
ကိုင္တြယ္ၿပီး ေပ်ာ့ေျပာင္းလာတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ကို တစ္စြန္းတစ္စလွစ္ဟခဲ့တယ္။ ရဲျမင့္သူကေတာ့ ဆိုးရြားတဲ့ ဆိုဗီယက္ကြန္ျမဴနစ္စနစ္အလြန္ ကာလတစ္ခုကို
အေကာင္းျမင္ခဲ့တယ္။ 'ေခတ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားၾကေတာ့မည့္ အာကာသေမ်ာက္မ်ား' ကဗ်ာဟာ ေမာင္ယုပိုင္ရဲ႔ 'ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္'ကဗ်ာနဲ႔ 'အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲဆဲ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္'ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ကို သတိရေစတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္ယုပိုင္ကဗ်ာက ဒစ္စကာဗာရီခ်န္နယ္ကလာတဲ့ လူမ်ိဳးစိတ္ဆင့္ကဲျဖစ္မႈကို ၾကည့္ေနရသလို သေရာ္ဟန္ကဲၿပီး ေရးဖြဲ႔ထားခဲ့တာ။ ရဲျမင့္သူကဗ်ာကေတာ့ ဒစ္စကာဗာရီမွာ အေျခမခံဘဲ အာဏာပါ၀ါေတြ လူတန္းစားအထက္ေအာက္ဖိစီးမႈေတြ
စနစ္ဆိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ အသားအေရာင္ခြဲျခားမႈေတြ သိပံပညာေတြ စတဲ့ အေရးအရာအေတာ္မ်ားမ်ားကို စံုလင္ေအာင္ ထည့္သြင္းေရးဖြဲ႔တာေတြ႔ရတယ္။ အေၾကာင္းအရာခ်င္းကြဲလြဲေအာင္ အားထုတ္ထားေပမယ့္ ကဗ်ာအဆံုးသတ္ပံုခ်င္းတူညီလြန္းတာကိုေတာ့ သေဘာမေတြ႕ဘူး။
'ဟရိုကိ မူယာကာမိႏွင့္ ႀကိဳတင္ခ်ိန္းဆိုမႈယူျခင္း' ကေတာ့ ေပၚျပဴလာ သိပ္သိပ္ျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္စာေရးဆရာ မူရာကာမိရဲ႔ အေရးအသာေတြကေနတဆင့္ ေျခရာခံၿပီး ေရးဖြဲ႔ထားတယ္။ မူရာကာမိ၀တၳဳေတြမွာ အေတြ႕ရမ်ားတဲ့ မူရာကာမိ၀ိေသသေတြကို အားျပဳေဖာ္ထုတ္ေရးဖြဲ႕တယ္။
'ဆူကြန္ဗစ္ဟာ မအိပ္ေသးဘူး' ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကေတာ့ ျပည္ပႏိုင္ငံတစ္ခုေရာက္တုန္း အၾကမ္းေကာက္လာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ စာသားေတြနဲ႔ ကဗ်ာျပဳတာလို႔ သိရတယ္။ အဆိုပါျပည္ပႏိုင္ငံရဲ႔ ၿမိဳ႔ျပျဖစ္တည္မႈကို ေတြ႔ႏိုင္တယ္။
ကဗ်ာစာအုပ္Title ကဗ်ာျဖစ္တဲ'့ ျမင္းရုပ္ခ်ားရဟတ္ေတြ လည္ရင္း သမိုင္းဟာ ကုန္လြန္ရင္း' ကဗ်ာထဲမွာေတာ့ ရဲျမင့္သူဟာ
လူနဲ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈေတြနဲ႔ ပထ၀ီႏို္င္ငံေရးအျမင္ေတြကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအသံနဲ႔ အနားသတ္ေပးထားတယ္။
ရဲျမင့္သူရဲ႕ ကဗ်ာေတြဖတ္ရတဲ့အခါ ကဗ်ာအပုဒ္တိုင္းမဟုတ္ေပမယ့္ ေဇယ်ာလင္း၊ ေမာင္ယုပိုင္နဲ႔ ေမာင္ေဒးတို႔ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကို
တစ္ေနရာမဟုတ္တစ္ေနရာမွာ သြားသြားေတြ႕ရတတ္တယ္။ အေၾကာင္းအရာေရြးခ်ယ္မႈပိုင္းမွာ ေမာင္ယုပိုင္ရဲ႔ အရိပ္တခ်ိဳ႔ကိုေတြ႕ရသလို ကဗ်ာအတြင္းပိုင္း စာသားဖြဲ႔စပ္ပံုတခ်ိဳ႕မွာ ေဇယ်ာလင္းနဲ႔ ေမာင္ေဒးတို႔ရဲ႕ ၾသဇာကိုမေရွာင္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ 'ဟာလာဟင္းလင္းသည္ ခုခ်ိန္ခါမ်ား'ကဗ်ာကေတာ့
ေမာင္ယုပိုင္အကိုင္အတြယ္မ်ားခဲ့တဲ့ အာကာသစၾက၀ဠာဆိုင္ရာသိမႈေတြမွာ အေျခခံတဲ့ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားထဲ အက်ံဳး၀င္မယ္ထင္တယ္။
အလားတူပဲ 'သစ္ေတာႀကီးေတြမွာ ဘာသာစကားအမဲမလိုက္ရ'ကဗ်ာဟာ ေမာင္ယုပိုင္ရဲ႕
'ဘာသာစကားပင္လယ္မွ ကဗ်ာထုတ္ယူျခင္း' ကဗ်ာကို သတိရေစတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္လံုးကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ အဲဒီ့လို
လႊမ္းမိုးမႈေတြဟာ ရဲျမင့္သူရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို အေႏွာင့္အယွက္မေပးဘဲ အေရာင္တင္ေပးတဲ့ လႊမ္းမိုးမႈေတြလို႔ ျမင္လာရမယ္။ ဆိုလိုတာက
ကိုယ္ပိုင္ဟန္အားေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေတြကေန ရဲျမင့္သူဟာ သူ႔ကိုယ္သူေပၚလြင္ေအာင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္။
အနည္းဆံုးေတာ့ တည္ေဆာက္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ေမာင္ေဒးညႊန္းဆိုသလိုပဲ ရဲျမင့္သူဟာ အရင္းအျမစ္ၾကြယ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာဆိုတာ သံသယ၀င္စရာမလိုဘူး။
'မိမိ၏ သယံဇာတမ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ထုတ္ယူသံုးစြဲျခင္း'၊ 'ခရမ္းခ်ည္သီးေလာက္ေတာင္ လင္းလို႔လား'၊'ကားလ္မတ္လည္း မကယ္ႏိုင္ဘူး'စတဲ့ ကဗ်ာေတြကို
ရဲျမင့္သူရဲ႕ အားေကာင္းတဲ့ အေရးအသားေတြအျဖစ္ျမင္တယ္။ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြဟာ မစ္သ္ဆန္တယ္။ အထိန္းအခ်ဳပ္မရွိ လႊတ္ေရးတယ္လို႔ ထင္စရာရွိေပမယ့္
ပန္းတိုင္ကို မေမ့ဘူး။ ဒါ့အျပင္ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မေျပာမျဖစ္ေျပာရမွာက ပံုရိပ္ေတြပဲ။ ရဲျမင့္သူရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲမွာ အေျပာဘာသာစကားေတြထဲ
ကပ္ၿငိေနတဲ့ ပံုရိပ္အျပေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြကိုလည္း သတိထားမိတယ္။ ဒါရိုက္တာပီပီကဗ်ာထဲက အျပေတြဟာ ထပ္ခ်ည္းတလဲလဲမဟုတ္ဘဲ
ကဗ်ာဖတ္သူမ်က္စိထဲ အကြင္းလိုက္ အကြက္လိုက္ မရိုးေအာင္ ျပသႏိုင္တာေတြ႕ရတယ္။
ရဲျမင့္သူရဲ႔ ကဗ်ာ ၁၆ပုဒ္မွာ ၅ပုဒ္ဟာ အၿပိဳင္၀ါက်ေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ထားတယ္။ ဒါဟာ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြရဲ႕ပံုသ႑ာန္ပိုင္းဆိုင္ရာ
အားနည္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္ႏိုင္ၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ရဲျမင့္သူဟာ အဆံုးသတ္ေတြကို တမင္တကာဂရုမစိုက္တာေပၚလြင္တယ္။ စကားေျပဆန္ဆန္ဖြဲ႔စည္းမႈ
အတိုင္းမွာကိုပဲ ပံုသ႑ာန္ရဲ႕ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ၀တၳဳသြားတစ္ခုလို အလုပ္လုပ္တယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲမွာပဲ အပိုဒ္ထပ္ခြဲထားတာေတြနဲ႕ စကားေျပာေတြကို
မ်က္ေတာင္ အဖြင့္အပိတ္နဲ႔ ယူတာမ်ိဳးေတြ ရွိတာကို ျမင္ရလို႔ ျဖစ္တယ္။ 'ဟရိုကိ မူယာကာမိႏွင့္ ႀကိဳတင္ခ်ိန္းဆိုမႈယူျခင္း'၊' ဟာလာဟင္းသည္ ခုခ်ိန္ခါမ်ား'
၊' ယာခင္းထဲက စက္၀ိုင္းကြင္းေတြဟာ အမိႈက္သရိုက္ ရုပ္တုသက္သက္လား'၊'ခရမ္းခ်ဥ္သီးေလာက္ေတာင္ လင္းလို႔လား' စတဲ့ ကဗ်ာေတြမွာ အပိုဒ္ခြဲထားပံုက ကဗ်ာပံုသ႑ာန္အရအပိုဒ္ခြဲတာထက္ ၀တၳဳတိုပံုသ႑ာန္လို ပိုအလုပ္လုပ္တယ္။ 'မိမိ၏ သယံဇာတမ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ ထုတ္ယူသံုးစြဲျခင္း'မွာေတာ့
စကားေျပာတခ်ိဳ႔ကို မ်က္ေတာင္အဖြင့္အပိတ္သံုးစြဲတာေတြ႔ရတယ္။ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက အၾကမ္းထည္
ဆန္လြန္းတဲ့ စာသားဖြဲ႕စည္းပံုပဲ။ မလိုအပ္ဘဲရွည္လ်ားလြန္း မလိုအပ္ဘဲ "နဲ႕" "ရဲ႕" "တဲ့" စတဲ့ စကားလံုးေတြကို ေဖာေဖာသီသီသံုးစြဲလြန္း မလိုအပ္ဘဲ
မရပ္မနားေျပာလြန္းတဲ့ စာသားဖြဲ႔စည္းပံုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါကပဲ ရဲျမင့္သူကဗ်ာေတြကို ဆက္ခါဆက္ခါဖတ္ေစႏိုင္တဲ့ ရသဟန္တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားေတာ့တယ္။
လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
၂၆.၉.၁၂
ညေန ၀၃း၃၀နာရီ
0 comments:
Post a Comment