Wednesday, January 4, 2012

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏုိင္ငံေရး၀ါဒေၾကာင့္ မညီၫြတ္တာမ်ဳိး မရွိေတာ့ဘူး

by Hla Shwe on Wednesday, January 4, 2012 at 10:20pm



 ေမာင္စူးစမ္း

စႏၵာလြင္
အတြဲ ၂၇ ၊ အမွတ္ ၅၄၁ ( ၂၈၊၁၀ - ၄၊၁၁ ၊ ၂၀၁၁)

 ေမး။ ။  ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ စည္းလံုးညီၫြတ္တဲ့ ႏိုင္ငံပါလား။
ေျဖ။ ။ လက္ရွိအေျခ အေနက စည္းလံုးညီၫြတ္ဖို႔ကို ရည္ရြယ္ခ်က္ထားတာပဲ ရွိတယ္။

ေမး။ ။ ႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ ညီၫြတ္မႈအေနအထားကို ဆရာႀကီး ဘယ္လို သံုးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အခုက ႏိုင္ငံေရး၀ါဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မကြဲေတာ့ဘူး။ ေခတ္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးအေတြးအျမင္ေတြကို အဓိကထားမႈ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတဲ့ ေခတ္ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း (အရင္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့သလို) ၀ါဒ ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မညီၫြတ္တာမ်ဳိး မရွိေတာ့ဘူး။ က်န္တဲ့ Issue ေတြမွာေတာ့ သူ႔ Issue အလိုက္ပဲ ရွိတယ္။


ေမး။ ။ ျမန္မာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့ မညီညြတ္မႈေတြဟာ ဘာေတြ ေၾကာင့္လို႔ သံုးသပ္မိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္က စေျပာရင္ အရင္ Ideology ထြန္းကား တဲ့ေခတ္တုန္းက ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒနဲ႔ လစ္ဘရယ္ ၀ါဒ Ideology clash ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ real politic ႏိုင္ငံေရး အက်ဳိးစီးပြားအေပၚ မူတည္ၿပီး ကြဲခဲ့ၾကတယ္။

ေမး။ ။  ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ထူေထာင္ေရးမွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ညီၫြတ္မႈရွိေနဖို႔က အေျခခံအေရးအႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအတိုင္းအတာ ညီၫြတ္မႈရေရး ဆရာႀကီးအယူအဆအရ ဘာကို အေျခခံထားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ Liberal ပံုစံနဲ႔ လုပ္ၾကရမယ္။ သေဘာထား ကြဲလြဲခြင့္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္။ ေလးစားရမယ္။ ဒီအေျခခံနဲ႔လုပ္ ၾကရမယ္။ (တျခားပံုစံေတြျဖစ္တဲ့) အစိုးရက ခ်မွတ္တဲ့ အိုင္ဒီယာအေပၚ အေျခခံၿပီး ညီၫြတ္ေရး တည္ေဆာက္တာမ်ဳိး၊ ဒါက အာဏာရွင္စနစ္ပဲ။ ဒါမ်ဳိး မရေတာ့ဘူး။ ေနာက္ ကိုယ့္စိတ္ကူးစံ Ideal ေတြခ်ၿပီး အဲဒီအေပၚ ညီၫြတ္ေရးတည္ေဆာက္တာမ်ဳိး၊ Idealism clash ျဖစ္လာႏိုင္ တာမ်ဳိးေတြပဲ။ ဒါမ်ဳိး အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

ေမး။ ။  ႏိုင္ငံညီၫြတ္ေရးကို ရည္ရြယ္ေပမယ့္ အေခၚအေ၀ၚမွာတင္ ကိုယ့္အဖြဲ႕ အစည္းအလိုက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အသံုးအႏႈန္း ရွိေနၾကတာမ်ဳိး အေပၚကို ေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ခက္တယ္။ ကိုယ့္ Ideal စံကို ေလွ်ာက္ေျပာတိုင္းရတာ မဟုတ္ဘူး။ Idealism clash ေပါ့။ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ကူးယဥ္ Vision ႀကီးေတြနဲ႔ အဲဒါေတြေျပာၿပီး လုပ္ၾကတဲ့ေခတ္ကလည္း ကုန္ၿပီ။ ဥပမာ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ လိင္မေရြး တစ္ကမၻာလံုး တစ္တန္းစား တည္း စတာမ်ဳိး Vision ႀကီးေတြနဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာမ်ဳိး၊ အဲဒီေခတ္က ကုန္ၿပီ။

ေမး။ ။  လူမ်ဳိးေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ ျမန္မာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈေရး၊ ဘာသာေရးရာ ညီၫြတ္မႈ၊ မညီၫြတ္ မႈကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဆရာႀကီး ဘယ္လိုသံုးသပ္မိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ေလးစားရမယ္။ respect ေပးရမယ္။ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈအသီးသီးကို ေလးစားတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးရွိတယ္။ ဆုတ္ယုတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈကိုျပတယ္။ ႂကြယ္၀မႈကို ျပတယ္။ အခုက cultural determinism ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုတည္းရွိရမယ္ဆိုတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ဘူး။ multi culturalism ယဥ္ေက်းမႈမ်ဳိးစံု ထြန္းကားေစရမယ့္ေခတ္ပဲ။ မတူတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳၿပီး Dialogue လုပ္ရမွာပဲ။ တိုင္းရင္းသားယဥ္ေက်းမႈ ေရးရာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ တခ်ဳိ႕ကလည္း ႐ိုး႐ိုးသားသားေပၚတဲ့ issue ။ တခ်ဳိ႕ ကလည္း agitate လုပ္တာ။ ဒါမ်ဳိးေတြက ႏိုင္ငံေရးမွာ ရွိတတ္တယ္။ လူမ်ဳိးေရးကို ႏိုင္ငံေရးလက္နက္အျဖစ္ သံုးတာ။ မလုပ္သင့္ဘူး။ လူမ်ဳိးေရးကို ႏိုင္ငံေရး လက္နက္အျဖစ္သံုးခဲ့လို႔ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ၾကာလွၿပီ။ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးဆိုရင္ ဥပမာ လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိရမယ္။ သူတို႔ေဒသမွာ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိရမယ္။ အခု ကိုယ့္လႊတ္ေတာ္နဲ႔ကိုယ္လုပ္ ထား တာ အေတာ္အဆင္ေျပတာပဲ။ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ဆိုတာမ်ဳိးႀကီး အႀကီးႀကီး မဟုတ္သည့္တိုင္ေအာင္ ကုိယ့္ေဒသ ကိုယ့္ကိစၥ ကိုယ့္ လူနဲ႔ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။ အေရးႀကီးတာက သက္ဆိုင္ရာ ေဒသလူထုရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း conscience က အေရးႀကီးတာပဲ။ အဲဒါျဖစ္ဖို႔ပဲ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး စိတ္ကူးနဲ႔ ဟိုတြက္ဒီတြက္ ေလွ်ာက္တြက္တာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရ မယ္။ reality analysis ေကာင္း ေကာင္းလုပ္ႏိုင္ဖို႔ သတိထားရမယ္။ ဘာသာေရးဆိုရင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း ပဋိပကၡ ဆိုၿပီး ၉/၁၁ အျဖစ္အပ်က္ႀကီးေတြျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ ျဖစ္တယ္။ လုပ္သူကေတာ့ ဘင္လာဒင္ က clash of ideal ေပါ့၊ လုပ္တာ။သို႔ေသာ္ ဒီျပႆနာရဲ႕ impact ကို ကိုင္တြယ္ရတဲ့ လူေတြက clash of Ideal အသြင္နဲ႔ ျပန္မကိုင္တြယ္ဘူး။ အေပးအယူ လုပ္မယ္။ deal ေပါ့။ Adjustment of Interest အဲဒါ လုပ္လာၾကတယ္။ ကမၻာမွာယဥ္ေက်းမႈခ်င္း၊ ဘာသာေရးခ်င္း နားလည္မႈရေရး၊ mutual understanding of culture ကို လွည့္လာတယ္။Confrontation ပဋိပကၡလုပ္မႈထက္ နားလည္မႈရဖို႔ကို အေလးေပးလာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အလားတူေပါ့။

ေမး။ ။  ၿပီးခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ား အပါအ၀င္ အက်ဥ္းသားလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေတြရဲ႕ ညီၫြတ္ေရးအေပၚ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈကို ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ႏိုင္ငံေရးကို စဥ္းစားၾကတဲ့အခါမွာ တခ်ဳိ႕က အုပ္စိုးတဲ့လူရဲ႕ intention ကို အဓိကထားတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေခတ္ကာလ မွာ လႊမ္းမိုးတဲ့ အယူအဆ၊ အိုင္ဒီယာေတြ၊ Ideology ကို အဓိကထား စဥ္းစားတယ္။ တခ်ဳိ႕က personality လူပုဂၢိဳလ္ကို အဓိကထားစဥ္းစားတယ္။ reality ပကတိအေျခအေနကို အဓိကစဥ္းစားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီထဲမွာ reality ကို အဓိကထား စဥ္းစားတာမ်ဳိးပဲ က်န္မယ္။ အခု ေခတ္က ideology ၀ါဒေတြ ရဲ႕ လမ္းၫႊန္မႈေတြ မရွိဘူး။ သမိုင္းရဲ႕ လမ္းၫႊန္မႈ၊ သမိုင္းလိုအပ္ခ်က္အရ ဆိုတာေတြ မရွိဘူး။ sober politic လုပ္ရမယ္။ အလုပ္တစ္ခုလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ ေလးေလးနက္နက္ သံုးသပ္မႈေတြနဲ႔၊ creativity နဲ႔ လုပ္ရမယ္။ လုပ္တဲ့အခါ ပကတိအေျခအေန reality အေပၚ better analysis မွန္မွန္ ကန္ကန္ သံုးသပ္ၿပီးနဲ႔ better prediction of future အနာဂတ္ ကို ပိုၿပီးမွန္ကန္ေအာင္တြက္ၿပီး လုပ္တတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ The Art of Prediction လို႔ ဆိုတာပဲ။

ေမး။ ။  ျမစ္ဆံုမွာ ဆည္တည္ေဆာက္မႈကို ကန္႔ကြက္တဲ့ကိစၥတုန္းက တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေတာ္ေတာ္ စည္းလံုးညီညြတ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုၾက ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ျမစ္ဆံုကိစၥလိုမ်ဳိးလည္း အခါအား ေလ်ာ္စြာ ေပၚတတ္တယ္။ ဒါေတြက by chance ပဲ။ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေပၚတတ္တယ္။ unexpected situation ေတြ randomေပၚတတ္တယ္။

ေမး။ ။  တုိင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႔ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡျဖစ္ပြားမႈကိုေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ အခုေျပာတဲ့ လူမ်ဳိးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို respect ေပးဖို႔ပဲ။ Armed Politic ကလည္းမလိုလားအပ္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္တဲ့အခါမွာ Street Politic,လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ၊ေတာင္း ဆိုတာေတြလုပ္တာ။ Slogham Politic ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ေႂကြးေၾကာ္ ၿပီးလုပ္တာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါေတြ မရေတာ့ဘူး။ လက္နက္ကိုင္ႏိုင္ငံေရးက တစ္က႑ဆိုၿပီး လုပ္တာမ်ဳိး၊ ဂိုဏ္းဂဏႏိုင္ငံေရးမ်ဳိး အခုခ်ိန္မွာ မရေတာ့ဘူး။ အခုက Paradignsm shift ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးမွာ ေရြးေကာက္ပြဲကို တန္ဖိုးထားရမယ္။ election politic ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ လုပ္တာ။ အခု လႊတ္ေတာ္က ပင္မေရစီးပဲ။ ဒီပင္မ ေရစီးေၾကာင္းထဲ ၀င္ၿပီး ေဆြးေႏြး ရမယ္။

ေမး။ ။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးဖို႔လို႔ ယူဆတာပါလား။
ေျဖ။ ။ ညႇိႏႈိင္းဖို႔အတြက္ Forum ေတြက ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ေတြ ညႇိတဲ့ Forumရွိမယ္။ လႊတ္ေတာ္ရွိမယ္။ လႊတ္ေတာ္ကေတာ့ ပင္မပဲ။ အဲေတာ့ crucial question က ျမန္မာ ျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ မဟုတ္တဲ့ အခင္းအက်င္းမွာ ကိုယ္ပါ၀င္ ပတ္သက္မလား၊ မပတ္သက္ဘူးလား ဆိုတာပဲ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ question of capacity ပဲ။ player ေတြ ဇာတ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ capacity ကို ၾကည့္တာ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အေျခအေနကို ေသခ်ာၾကည့္ရင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ စစ္တပ္ ဒီ institution ႏွစ္ခုကို ကိုင္ႏိုင္သူ စိုးမိုးထားႏိုင္သူက ဖန္တီး ႏိုင္မႈစြမ္းအား ပိုရွိတယ္။ ဩဇာ ရွိတယ္။ အခင္းအက်င္းကို ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ အဲေတာ့ ျပႆနာက ေပၚလာတဲ့ အခင္းအက်င္းဟာ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ အဲေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ ႀကိဳက္မဟုတ္တဲ့ အခင္အက်င္းမွာ ပါမလား မပါဘူးလား။ အဲဒါပဲ။ ကိုယ့္ စိတ္ႀကိဳက္အခင္းအက်င္းမွာမွ ပါ၀င္မယ္ဆိုတာမ်ဳိးက စိတ္ကူးယဥ္လြန္း အားႀကီးတယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္မဟုတ္တဲ့ အခင္း အက်င္းကေန အေျပာင္းအလဲကို လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားမလား မႀကိဳးစားဘူးလား ဆိုတာ၊ ဒါပဲ စဥ္းစားစရာပဲ။

ေမး။ ။ အမ်ဳိးေပါင္း အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအသီးသီးကို ျမႇင့္တင္ေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာႀကီး ဘယ္လိုယူဆပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ယဥ္ေက်းမႈကိစၥက တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈအသီးသီး ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ျဖစ္ ဒါဟာ natural growth ျဖစ္ရမယ္။ သဘာ၀အေလ်ာက္ သူ႔ေျမဩဇာနဲ႔ သူ႔ဟာနဲ႔ ကိုက္တာျဖစ္ရမယ္။ artificial growth မျဖစ္ရဘူး။ အျပင္ကေနယူလာၿပီး အပင္လုိက္ စိုက္ လိုက္တာမ်ဳိး၊ အျပင္ကေန pump လုပ္ေပးတာမ်ဳိး မျဖစ္ရဘူး။ home growth ၊ သဘာ၀အေလ်ာက္ ကိုယ့္ျခံေပါက္ျဖစ္ ရမယ္။ ဒါမွ ခိုင္ျမဲတာကိုး။ ေနာက္ technology လႊမ္းမိုးတဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈမွာ technological factor ကို ဦးစားေပးစဥ္းစားလာ ရမယ္။ technology နဲ႔ ညႇိရမွာေပါ့။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...