Thursday, January 26, 2012

ျပည္သူ႔နီတိ မရွိတိုင္းျပည္၊ မသိလူမ်ဳိး

by Nay Zaw on Thursday, January 26, 2012 at 4:51pm
Written by တင္ညြန္႔

ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲေရာက္တိုင္း မျဖစ္မေနသြားတတ္သည့္ ေနရာတစ္ရာရွိပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းမွသည္ ပန္းဆိုးတန္း ဂုံးေက်ာ္တံတားအထိျဖစ္သည္။
ယခင္က မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ ေရာက္ေအာင္သြားျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု ေန႔လည္ ၂ နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ ျဖတ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရသည္။ ထိုလမ္းမႀကီးသို႔ ကၽြန္ေတာ္မျဖစ္မေနေရာက္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ စာအုပ္အေဟာင္းတန္း သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
စာအုပ္အေဟာင္းတန္းသည္ လမ္းေဘးေတြ စာအုပ္မ်ား ခင္းက်င္းေရာင္းခ်ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ စာအုပ္စံု အေဟာင္း အသစ္၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းအားလံုး ရသည္။ တကယ္ေတာ့ လမ္းေဘးစာၾကည့္တိုက္ေလးတစ္ခုဟူ၍ လည္း တင္စားေခၚႏိုင္သည္။ စာအုပ္ပံုမ်ားတြင္ ၃၀၀ က်ပ္၊ ၅၀၀ က်ပ္ တန္ဖိုးမ်ား သတ္မွတ္ထားတတ္သည္။ တန္ဖိုးမသတ္မွတ္ထားသည့္အပံုသည္ ေစ်းႀကီးႏိုင္သည္။ စာအုပ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ႏိုင္သလို သူတို႔ေခၚေစ်း အတိုင္း ေပးရမည္။
သို႔ေသာ္ ရွားပါးစာအုပ္တစ္အုပ္သည္ ႏွစ္ေထာင္ သံုးေထာင္ပတ္၀န္းက်င္သာရွိသျဖင့္ တန္ေၾကးအရ မ်ားသည္ဟု မဆိုႏိုင္။ ဤစာအုပ္တန္းမွ ကၽြန္ေတာ္ အဖိုးတန္စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာရဖူးသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမန္မာစာအုပ္အသစ္မ်ား ၀ယ္ခဲသည္။ ရင္ထဲသိပ္မၿငိေသာ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားထုတ္ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ားႏွင့္ စာအုပ္အေဟာင္းသက္သက္ ၀ယ္စုသျဖင့္ အိမ္တြင္ အေဟာင္းပံုႏွင့္ အဂၤလိပ္စာအုပ္ ေတြသာမ်ားသည္။ နယ္အိမ္တြင္ စာအုပ္ေထာင္ခ်ီၿပီး ျခကိုက္ခံရဖူးသည္။ ရင္နာစြာႏွင့္ စာအုပ္ေတြကို မီး႐ႈိ႕ၿပီး ေနာက္တစ္ခါျပန္စုေဆာင္းရသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္မွာ စုေဆာင္းခဲ့ေသာ စာအုပ္ေတြလည္း မနည္းေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ စာေရး၍ရသမွ် စာအုပ္ေတြ၀ယ္တာနဲ႔ ျပန္ကုန္ရေသာ္လည္း စာအုပ္ပံုႀကီး အနားတြင္ေနၿပီး စာေရး ေနရျခင္းကပင္ စိတ္ခ်လံုၿခံဳေနသလို ခံစားရသည္။
တစ္ေန႔ ပန္းဆိုးတန္းအနီး အေဟာင္းဆိုင္တန္းမွ ၃၀၀ ပံုထဲတြင္ “ျပည္သူ႔နီတိ ၂ ” ဆိုသည့္ စာအုပ္ေလးတစ္ အုပ္ကို သြားေတြ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္ ယခင္ရွိခဲ့ဖူးသည့္ ျပည္သူ႔နီတိစာအုပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘာသာျပန္စာေပအသင္းမွထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသံုးအျဖစ္ ျပဌာန္းေသာ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမ်ားအတြက္ သံုးအုပ္ခြဲထုတ္ထားသည္။ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၀န္းက်င္က ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေခတ္ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မ်ားဟုဆိုႏိုင္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ရေသာ စာအုပ္ႏြမ္းေလးမွာ ဆရာေက်ာ္၏ အစိုးရပညာေရးဌာန ေက်ာင္းျပဌာန္းခ်က္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ၃ တန္း၊ ၄ တန္းႏွင့္ ၅ တန္းေက်ာင္းသံုး ျပည္သူ႔နီတိ ၂ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။ က၀ိမိတ္ေဆြစာပံုႏွိပ္ တိုက္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္မွ ထုတ္ေ၀ၿပီး၊ တန္ဖိုးမွာ ၈ ပဲ ဟူ၍ အဖံုးတြင္ေရးထားသည္။
ဆရာေက်ာ္က နိဒါန္းတြင္ ဤစာအုပ္ကို ေရးသားျပဳစုရာ၌ စာအုပ္တစ္အုပ္တည္းမွ မဟုတ္ဘဲ ကမၻာ့စာအုပ္စာတန္း အသီးသီးမွ ေကာင္းႏိုး ရာရာအခ်က္မ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ၿပီး ျမန္မာတို႔၏၀ါဒထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ႏွင့္အညီ ပညာေရးဌာနက ၫႊန္ျပေသာ ပညာရပ္မာတိကာစဥ္ျဖင့္ ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေရးသားလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။
ျပည္သူ႔နီတိဘာသာရပ္ကို ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္ အေျခခံပညာသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ မေတြ႔ရပါ။ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္း သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းတြင္မွ အထက္တန္းဆင့္တြင္ စိတ္ႀကိဳက္ဘာသာရပ္အေနျဖင့္ ယူရသည့္ ဘာသာရပ္ တစ္ခုအေနျဖင့္ ထည့္သြင္းထားေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။
လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳေခတ္ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္အထိကာလတြင္လည္း မူလတန္းအဆင့္တြင္ အပိုဘာသာ၊ မယူမေနရဘာသာရပ္မ်ားစာရင္းတြင္ ျပည္သူ႔နီတိကို ျပန္လည္ထည့္သြင္းထားသည္။ မူလတန္းလြန္အဆင့္တြင္ အဓိကဘာသာမ်ား၌ မယူမေနရ အျဖစ္ ျပဌာန္းထားသည္။ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ (၁၉၄၈-၁၉၆၂) အထိ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္၌လည္း မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းဆင့္မ်ားတြင္ ျပည္သူ႔နီတီကို သင္ၾကားခဲ့သည္။
ျပည္ေတာ္သာပညာေရးစီမံကိန္း သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားကို (၁၉၆၀-၆၁) ခုႏွစ္အတြင္းျပဌာန္းသင္ၾကားရာတြင္ မည္သည့္အတန္းတြင္မွ် ျပည္သူ႔နီတိဘာသာရပ္ကို ထည့္သြင္းသင္ၾကားျခင္းမရွိေတာ့ေၾကာင္းေတြ႔ရျပန္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္ (၁၉၆၂-၁၉၇၄) အထိ အေထြေထြပညာေရး (အေျခခံပညာေရး) သင္႐ိုးၫႊန္း တမ္းမ်ားကို ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္အထိ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ႔နီတိ ကိုထည့္သြင္း သင္ၾကားျပန္သည္။
၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွစတင္ၿပီး အေျခခံပညာေရးဥပေဒ (၁၉၆၆) အရ အေျခခံပညာေရးစနစ္သစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သည္။ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ႔နီတိ ျပန္ျပဳတ္သြားျပန္သည္။ ျပည္ေထာင္စုဆိုရွယ္လစ္သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ေခတ္ (၁၉၇၄-၁၉၈၈) အထိ အေျခခံပညာ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ႔နီတိဘာသာရပ္ကို လံုး၀သင္ၾကားျခင္းမရွိေတာ့ေပ။
ဆရာေက်ာ္ေရးသားသည့္ ျပည္သူ႔နီတိကို မည္သည့္အခ်ိန္က ျပဌာန္းသင္ၾကားေၾကာင္း ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း မပါ သျဖင့္ မသိရေပ။ သို႔ေသာ္ ထိုစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၃ တြင္ “၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ သူႀကီးမ်ားကို ၅ ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ မဲႏွင့္ ေရြးေကာက္ၾကရန္ ဥပေဒစည္းကမ္းျပဳလုပ္လိုက္ပါသည္” ဟူ၍မွတ္ခ်က္ေတြ႔သျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး မရမီ ေခတ္တြင္ သင္ၾကားခဲ့သည့္ ျပဌာန္းစာအုပ္ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရပါသည္။ နိဒါန္းတြင္ ဤစာအုပ္ကိုေရးသားျပဳစုသူ မွာ တစ္ဦးတည္းမဟုတ္ဘဲ ဆရာေက်ာ္ႏွင့္ ဦးထြန္းရွိန္ (အထက္တန္းဆရာျဖစ္လက္မွတ္ရ) ဟူ၍ ေတြ႔ရသျဖင့္ ႏွစ္ဦးေပါင္းေရးသည္ဟု ယူဆရပါသည္။
ဤစာအုပ္ပါ အခန္းေခါင္းစဥ္မ်ားကလည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသည္။ ရြာရွိလူတို႔ စုေ၀းေနထိုင္မႈကို သိရွိ ေအာင္စံုစမ္းျခင္း၊ ရြာႏွင့္ ရြာ၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ရြာႏွင့္ဆိုင္ေသာအရာရွိမ်ား၊ ရြာ၏ေကာ္မီတီလူႀကီးအဖြဲ႔ႏွင့္ အလုပ္ တာ၀န္မ်ား၊ ရြာသူႀကီး၏ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား၊ ရြာႏွင့္ ရြာေကာ္မီတီ၏တာ၀န္၊ ၿမိဳ႕ႏွင့္ရြာဆက္သြယ္ပံု၊ ရြာမွၿမိဳ႕သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ျခင္းအေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားအျဖစ္ ခံစားထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေသာ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားဟူ၍ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ အခန္းမ်ားခြဲထား သည္ကိုေတြ႔ရသည္။
ပထမပိုင္းတြင္ ေက်းရြာတစ္ရြာ၏ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ စံမ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံမ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ တာ၀န္ယူထားရသူမ်ား လိုက္နာရမည့္က်င့္၀တ္မ်ား၊ ရြာသူရြာသားမ်ား လိုက္နာၾကရမည့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ေက်းရြာရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာ၀န္မ်ားကို ယူထားရသူမ်ားသည္ ေက်းရြာသူရြာသားမ်ား၏ တရားမွ်တေရး၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး၊ ပညာဗဟုသုတတိုးပြားေရး၊ အသက္စည္းစိမ္လံုၿခံဳေရးတို႔ကို ရရွိ ခံစားႏိုင္ေအာင္ တာ၀န္ယူရမည္။ သူတစ္ပါး၏ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ေလးစားျခင္း၊ မေျပာင္ေလွာင္ မ႐ႈံ႕ခ်ျခင္း သေဘာထားႀကီးျခင္းတို႔လိုအပ္သည္။
ရပ္ရြာတစ္ခုတြင္ စည္းကမ္းေသ၀ပ္ျခင္း၊ မိမိ၀တၱရားကို ေလးစား၍ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ အသက္ေမြးျခင္း၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ရပ္ရြာႀကီးပြားတိုးတက္ေကာင္းမြန္ျခင္း၊ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားျခင္းတို႔သည္ ပညာသင္ၾကားေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ပညာျမင့္မွ အဆိုပါ အေနအထားမ်ားျမင့္ လာမည္ကို ေထာက္ျပ ထားသည္။
ရပ္ရြာတြင္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈမရွိျခင္းသည္ စီးပြားေရးၾကပ္တည္းျခင္း၊ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျခင္း၊ ပညာဗဟုသုတ ေခါင္းပါးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းကို အသက္ေမြးမႈ ျပည့္စံုစြာရွိေစျခင္း၊ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ ယြင္းသူမ်ားကို ဆံုးမသြန္သင္ႏိုင္သူမ်ားရွိျခင္း၊ ေလာင္းကစားႏွင့္ မူးယစ္ေသာက္စားသူမ်ား ကင္းစင္ေစျခင္း၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ရွိျခင္း၊ ပညာဗဟုသုတိုးပြားေစရန္ ေက်ာင္းမ်ား စာၾကည့္တိုက္မ်ား ထူေထာင္ေပးရန္လိုေၾကာင္းလည္း ေဆြးေႏြးတင္ျပထားသည္။
ပထမပိုင္းတြင္ ေက်းရြာ၊ ရပ္ကြက္တစ္ခုတြင္ ရွိသင့္သည့္ ဂုဏ္အဂၤါမ်ား၊ ေက်းရြာရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ ရာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ တာ၀န္ယူရမည့္သူမ်ား၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္၀တၱရားမ်ား၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ေပးခန္း၊ က်န္းမာေရးဌာန၊ စာတိုက္၊ ေစ်းစသည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေက်းရာရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ျပည့္စံုပါမွ လူတိုင္းစည္းကမ္းရွိစြာျဖင့္ ခ်မွတ္ထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာပါမွ နိုင္ငံသားေကာင္းမ်ားျဖစ္ႏိုင္ မည္ကို စိတ္ပါ၀င္စားဖြယ္ ေရးဖြဲ႔တင္ျပထားသည္။
ဒုတိယပိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕ေနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕၏အဂၤါရပ္မ်ား၊ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ အစိုးရဌာန မ်ား၊ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား ခံစားထိုက္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။
ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတိုင္း မိမိႏွစ္သက္ရာရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္ပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္၊ တရားဥပေဒႏွင့္အညီ အသက္ေမြးခြင့္၊ မိမိႏွစ္သက္သူႏွင့္ လက္ထပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားရွိသည္။ ျပည္သူတို႔အေနျဖင့္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို စည္းကမ္းမဲ့စြာ ျပဳမူခြင့္ႏွင့္ ခြဲျခားႏိုင္ရမည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးအဆင့္အတန္းျမင့္ေရးအတြက္ စည္းကမ္းရွိစြာ ေနထိုင္ ျပဳမူ ေျပာဆိုသင့္သည္။ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုေျပာၿပီး အမ်ားသူငါလမ္းမ်ားေပၚတြင္ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္စြန္႔ ျခင္း၊ သူတစ္ပါးသားပ်ဳိ္ သမီးပ်ဳိတို႔ကို ဖ်က္ဆီးျခင္းတို႔မျပဳသင့္ေၾကာင္းလည္း တိုက္တြန္းေရးသားထားသည္။
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားကို အေျခခံမွစကာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းသည္ ျပည္သူ႔နီတိ ဘာသာရပ္၏ အနွစ္သာရျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးကို နားမလည္လွ်င္၊ ႏိုင္ငံေရးအေျခခံမ်ားမရွိလွ်င္ ႏိုင္ငံေခါင္း ေဆာင္မ်ား မေပၚထြက္ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီနည္းစနစ္အရ ရရွိအပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။

၁။ မိမိတို႔၀ါဒအလိုက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ႏိုင္ငံေရးပါတီတြင္ ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ျခင္း
၂။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္သူတိုင္း က်ား-မ မေရြး ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ မဲဆႏၵေပးႏိုင္ျခင္း
၃။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ၀ါဒကို လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္း
၄။ အစည္းအ႐ံုး၊ သမဂၢအသင္းအဖြဲ႔မ်ား လြတ္လပ္စြာ စည္း႐ံုးဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္ႏိုင္ျခင္း
၅။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္တန္းတူ အခြင့္အေရးရရွိျခင္း တို႔ကိုလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။
“ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းကို မိမိတို႔၀ါဒႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္အရ လုပ္ေဆာင္ ၾကရန္ ဖြဲ႔စည္းထားသျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေန၊ လူမ်ဳိးဓေလ့ထံုးစံ၊ ယဥ္ေက်းမႈစနစ္၊ ေတာ္သင့္ေသာ အခ်ိန္အခါကိုၾကည့္၍ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းစဥ္ကို အမ်ားျပည္သူတို႔ ႏွစ္သက္လာေအာင္ ကာယကံေျမာက္ လုပ္ကိုင္ ျပျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ပါတီအစည္းအ႐ံုး သမဂၢမ်ားအား အင္အားႀကီးမားလာေအာင္ လုပ္ကိုင္ျပသၾကရမည္” ဆိုသည့္ အေရးအဖြဲ႔မ်ဳိးျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္၊ ႏိုင္ငံေရး အသိတရားမ်ားကို အေျခခံက်က် ေရးျပထားေၾကာင္းလည္း ေတြ႔ရသည္။
လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္သည္ လူသား၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတစ္ခုျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္စြာေဖာ္ျပေရးသား ေျပာဆိုခြင့္ ဆံုး႐ႈံးျခင္းသည္ လူ႔အခြင့္အေရးဆံုး႐ံႈးျခင္းျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေလးစားေသာတိုင္းျပည္တြင္ ဒီမိုကေရစီထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ျပည္သူျပည္သားတို႔အား လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုခြင့္ကို ေပးၾကရသည္။ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုေဖာ္ထုတ္ ျပသခြင့္ရမွ အစိုးရတို႔၏ အမွားမ်ား၊ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ လိုလားခ်က္မ်ားကို အမွန္အတိုင္းသိႏိုင္ၿပီး အေျခအေနႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

လူတိုင္းသည္ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုရာတြင္လည္း
၁။ ပုန္ကန္ထၾကြေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ျခင္း
၂။ သူတစ္ပါးကို ပုတ္ခတ္၍၊ မဟုတ္မတရား စြတ္စြဲေျပာဆိုျခင္း
၃။ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ညစ္ပတ္ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားတို႔ျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ သတိမူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း တင္ျပေဆြးေႏြးထားသည္။

ဤစာအုပ္ပါ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခြင့္ အပိုင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလအထိ ေခတ္မီေန သျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။
စာနယ္ဇင္းဆိုသည္မွာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ ပညာဗဟုသုတတိုးတက္၍ အသိဥာဏ္ရင့္သန္ေအာင္ မ်က္စိဖြင့္ေပးေသာ လက္နက္မ်ားျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းေခတ္မီေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပံုႏွိပ္တိုက္တို႔၏ လြတ္လပ္ ခြင့္ကိုေပးၾကရသည္။ ယခုအခါ ေရွးေခတ္ကထက္ သတင္းစာဆရာမ်ားသည္ အေရးပါအေရာေရာက္၍ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥေပၚေပါက္တိုင္း ဖိတ္ေခၚျခင္းခံရၿပီး ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ကာ ျပည္သူတို႔ကို အမွန္အတိုင္းသိေစ ရန္ တင္ျပၾကရသည္။

စာနယ္ဇင္းတို႔ကို ေရးသား ႐ိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ျဖဴးရာတြင္ ပံုႏွိပ္တိုက္မ်ားအေနျဖင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မရပါက ျပည္သူတို႔၏ နား မ်က္စိ ပိတ္သည္ႏွင့္တူ၏၊ ျပည္သူတို႔၏ လိုလားခ်က္ဆႏၵအစစ္အမွန္ကို သိရွိရန္ ခဲယဥ္းမည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ မိမိ၏ ထင္ျမင္ခ်က္၊ မိမိ၏ လိုအင္ဆႏၵကို

၁။ တိုင္းျပည္ဆူပူေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္မႈမဟုတ္လွ်င္
၂။ ညစ္ညမ္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေရးသားထားျခင္းမဟုတ္လွ်င္
၃။ သူတစ္ပါး အသေရပ်က္ေစရန္ ပုတ္ခတ္ေရးသားထားျခင္း မဟုတ္လွ်င္ လြတ္လပ္စြာေရးသားပံုႏွိပ္ခြင့္ ရွိေစရမည္ဟူသည့္ ေဖာ္ျပထားမႈမ်ဳိးကို ေတြ႔ရပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအရ လြတ္လပ္စြာစုေ၀းစည္း႐ံုးခြင့္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
လြတ္လပ္စြာစုေ၀းစည္း႐ံုးခြင့္သည္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ႏိုင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ား သည္ တရားပြဲမ်ား၊ အစည္းအေ၀းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာစု႐ံုးေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳရန္လိုသည္။ ေအာက္ပါစည္းကမ္း ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပည္သူတိုင္း လြတ္လပ္စြာစုေ၀းစည္း႐ံုးေျပာဆိုခြင့္ကို ရရွိရမည္ျဖစ္သည္။

၁။ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ အစိုးရတို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မထိခိုက္ျခင္း
၂။ လူအမ်ား သြားလာအသံုးျပဳရာ လမ္းက်ယ္ႀကီးမ်ားမွ လြတ္ကင္း၍ အမ်ားျပည္သူတို႔ ျဖတ္သန္းသြားလာမႈကို အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစျခင္း
၃။ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ အဓိက႐ုဏ္းမ်ား မျဖစ္ပြားျခင္း
၄။ အာဏာပိုင္အစိုးရတို႔အား ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳလာေအာင္ လူထုအား လႈံ႔ေဆာ္ေပးျခင္း
၅။ အစည္းအေ၀းမ်ားသည္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိေစျခင္း
၆။ အစိုးရတို႔က ကန္႔သတ္နယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာေနရာတို႔မွ ကင္းလြတ္ေစျခင္းတို႔ကိုလည္း လြတ္လပ္စြာစုေ၀းေျပာဆိုလိုသူတိုင္း လိုက္နာရမည့္အခ်က္မ်ား အေနျဖင့္ ေထာက္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ အစိုးရတာ၀န္၊ တိုင္းသူျပည္သားတို႔တာ၀န္၊ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတို႔၏တာ၀န္၊ က်င့္သံုးလိုက္နာ အပ္သည့္ စည္းကမ္မ်ားစသည္တို႔ကို ေဆြးေႏြးျပထားသည္။ ၿခံဳ၍ေျပာရလွ်င္ စာအုပ္ေလးသည္ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ငယ္ေလးတစ္ခုသာျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ေခတ္မီတိုးတက္သည့္ အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚ၊ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳမႈမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသျဖင့္ ျပဳစုတင္ျပေသာ ဆရာေက်ာ္ႏွင့္ ဆရာဦးထြန္းရွိန္တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ရ မည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္တြင္ ကိုလိုနီေခတ္၊ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားႏိုးၾကားေနခ်ိန္၌ ျပည္သူ႔နီတိဘာသာ ရပ္ကို တိုင္းသူျပည္သား၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအက်ဳိးငွာျပဌာန္းသင္ၾကားခဲ့သည္။ ျပည္သူ႔နီတိသည္ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတိုင္းႏွင့္ဆိုင္သည့္ လိုက္နာရမည့္က်င့္၀တ္မ်ား၊ ေစာင့္ထိန္းရမည့္ ၀တၱရားမ်ား၊ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ သည့္ ယဥ္ေက်းေသာ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသဖြယ္ အဆံုးအမမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔နီတိတြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မကင္းေပ။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတိုင္း သိသင့္သိထိုက္၊ ျပဳသင့္ ျပဳထိုက္သည့္ တာ၀န္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ သင္ၾကားျခင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါတီစနစ္ထြန္းကားခဲ့သည့္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားျခင္းမျပဳေတာ့ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိရသည္။
 ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏ မူ၀ါဒႏွင့္ သေဘာတရားေရးရာမ်ားကိုသာ ပညာေရးတြင္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားရန္ အားထုတ္လာျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္စကားလံုးကိုေၾကာက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ကင္းေ၀းေစရန္ ပညာေရးတြင္ ျပည္သူ႔နီတိအစား၊ စာရိတၱပညာေရးကို သြပ္သြင္းလာျခင္း၊ ပညာေရးတြင္ ျပည္သူ႔နီတီကို မသင္မေနရပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ သင္ခ်င္မွသင္ (စာေမးပြဲတြင္လည္းမေမးသျဖင့္) လုပ္ေဆာင္လာ ျခင္းသည္ ျပည္သူ႔နီတိႏွင့္ ကင္းေ၀းေစသည့္အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္လာသည္။
ရလဒ္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအသိတရားမရွိေသာမ်ဳိးဆက္မ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ စားေကာင္းေသာ အသီးတစ္ခုလိုမထင္ေတာ့။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးသည္ ေျပာျပရ သင္ၾကားျပရသည့္ ကိစၥမဟုတ္။ ဆရာမ်ားသည္ တစ္ပါတီစနစ္ေအာက္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအရ လမ္းစဥ္ပါတီသို႔ မျဖစ္မေန၀င္ၾကရေသာ္ လည္း၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ေျပာတာနားေထာင္၊ ခိုင္းတာလုပ္အဆင့္၊ ျပန္မေျပာ၊ နားေထာင္အဆင့္၊ ေထာက္ခံမႈကိုသာျပဳခြင့္ရွိၿပီး၊ ကန္႔ကြက္ခြင့္မရွိသည့္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးႏွင့္သာ ႀကံဳေတြ႔ၾကရသည္။
သို႔ေသာ္ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၀န္ထမ္းဟူက ပါတီႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမည္ဆိုျပန္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသည္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေျပာသင့္သည့္အရာ၊ ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးသင့္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားျဖစ္မလာျပန္ေပ။
ႏိုင္ငံေရးအသိ၊ ႏိုင္ငံေရးစာေပ၊ ႏိုင္ငံေရးအေဟာအေျပာ၊ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားအစစ္အမွန္မ်ားႏွင့္ ကင္းေ၀းခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္မ်ား ပ်က္သုဥ္းခဲ့ရသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္အေရးအခင္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ဦးေဆာင္သည္၊ လႈပ္ရွားသည္ဆိုေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအသိ၊ ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားျပည့္၀စြာျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ဗ်ဴဟာမ်ားကို မေလ့လာ မသံုးသတ္တတ္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအသိအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား မခ်ႏိုင္သည့္အတြက္ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ သည္လူေျပာဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ လက္နက္ကိုင္လွ်င္ ေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဘာေတာ္လွန္ရမွန္းမသိ ေတာ္လွန္လိုက္လွ်င္ေကာင္းႏိုးႏိုးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။
ႏိုင္ငံေရးအခြင့္အလမ္းဆိုသည္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္ရႏိုင္ရန္ ခက္ခဲတတ္ပါသည္။ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါေပးလွ်င္ ေပးသလို ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို ပိုင္ႏိုင္စြာရယူႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအျမင္တြင္ ျပည္သူ႔နီတိအေျခခံမွ်ပင္မရွိေသာလူမ်ဳိးျဖစ္ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ပရမ္းပတာႏိုင္ငံေရး တြင္ အံ၀င္ခြင္က်မျဖစ္ခဲ့။
လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေဘာလံုးကန္ခ်င္တိုင္းကန္၊ ကြမ္းတံေတြးေထြးခ်င္တိုင္းေထြး၊ အမ်ားျပည္သူပိုင္ယာဥ္မ်ား ကို စီးသူကလည္း စည္းကမ္းမရွိ၊ ယာဥ္ေမာင္းယာဥ္ေနာက္ေတြကလည္း ႐ိုင္းစိုင္း၊ စည္းကမ္းမဲ့ အမႈိက္ပစ္၊ လမ္းျဖတ္ကူးသည့္ ျမင္းၾကားကို လမ္းသြားလမ္းလာေတြကလည္းမသိ၊ ယာဥ္ေမာင္းေတြကလည္း ရပ္ေပးရမွန္း မသိ၊ ျဖတ္ခ်င္ရာျဖတ္သျဖင့္ ယာဥ္တိုက္မႈေတြျဖစ္ပြား၊ ဖမ္းဆီးဒဏ္႐ိုက္မႈေတြျဖစ္ရ စည္းမရွိကမ္းမရွိျဖစ္ခ်င္ တိုင္းျဖစ္ေနရျခင္းသည္ ျပည္သူ႔နီတီအေျခခံမ်ား အားနည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ပညာေရးတြင္ “အမ်ဳိးသားစည္းကမ္းအစ စာသင္ေက်ာင္းက” ဟူ၍ေၾကြးေၾကာ္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ စည္းကမ္း ရွိေအာင္သင္ရမည္ကိုေတာ့ ေမ့ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အေျခခံလာရမည္ကို အေျခခံမေပးလိုက္ႏိုင္ သည့္ အခါတြင္ အေျခမခိုင္ အေျခယိုင္လာေတာ့သည္။ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းသည္ စည္းကမ္းမဟုတ္ပါ။ တားျမစ္ျခင္း သည္ ခ်ဳပ္ျခယ္ျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ဟိုဟာမလုပ္ရ သည္ဟာမလုပ္ရဆိုသည္မွာ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္ သည့္ကိစၥမ်ားကို တားျမစ္ျခင္းသာျဖစ္သင့္ပါသည္။
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို တားျမစ္ျခင္း မ်ားသည္ ဖိႏွိပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေၾကာက္၍ေခါင္းငံု႔ေနျခင္းကို ပီတိျဖစ္ကာ ခံစားေနၾကသည့္ပညာေရးကို ျပည္သူ႔နီတီ သိေသာဆရာ၊ ျပည္သူ႔နီတိ သိေသာေက်ာင္းသားမ်ားျဖင့္သာ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
တင္ညြန္႔

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...