Tuesday, January 24, 2012

တင္ပဏၰာေနာင္အရွည္ေကာင္းၾကေစ (၁)(၂ ) - ဇာဂနာ

by Ye Myint Thu on Tuesday, January 24, 2012 at 8:05pm
၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ကစလုိ႔ အႏုပညာနယ္ထဲကုိ ေရာက္လာခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ဟာ ၂၅ ႏွစ္တာ ခရီးျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အႏု ပညာလမ္း ေၾကာင္းဟာ တစ္စက္ကေလးမွ မေျဖာင့္ျဖဴး ခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္မွာ လူျပက္၊ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္မွာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လည္းေ ရာက္ေရာ အႏုပညာ နဲ႔ ခပ္ေဝးေဝး တစ္ေနရာမွာ၊ ၁၉၈၉ ကေန ၁၉၉ဝ ထိတစ္ ႏွစ္တိတိ အႏုပညာ အလုပ္ေတြနဲ႔ တရစပ္ မနားရေအာင္လုပ္ေနရင္းက မဲဇာမွာ ေလး ႏွစ္ေလာက္ခုိနား၊
၁၉၉၄ က်မွ အႏုပညာနယ္ ထဲ ကို တစ္ခါျပန္လာ၊ ၁၉၉၆ ကေန ၁၉၉၉ ထိ သုံးႏွစ္လုံးလုံး ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္ ကေန အႏုပညာသမား၊ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရာက္မွ ပရိ သတ္ေရွ႕ကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့သူ စသျဖင့္ ငုပ္လို က္ေပၚလိုက္နဲ႔ အႏုပညာနယ္ ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ဟာ က်င္လည္ခဲ့ရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာဂနာဆိုတဲ့ နာမည္ေလး တစ္ခု တိုင္းျပည္ကမေမ့ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရ တာ ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းလွပါတယ္။ ေပ်ာ္ လည္းေ ပ်ာ္ ၊ ခံျပင္းလည္းခံျပင္:(တစ္ခါမွ ေတာ့ဝမ္းမနည္းဖူးခဲ့)   ေဒါသေတြေပါင္းစည္း လို႔အင္အားအျဖစ္   ေျပာင္းလဲခ်ီတက္ခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုပါပဲ။၁၉၈ဝ တုန္းက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္တစ္ခုကို ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။အဲဒါကေ တာ့ ေနာင္ႏွစ္ အ စိတ္ၾကာတဲ့အထိ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အႏုပညာေလာကထဲမွာ ေလာက္ေလာက္ လားလား ရွိေနေသးရင္ ဒီမွတ္တမ္းကို ေရး ဖို႔ပါပဲ။

ဒါဟာဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့  ကြၽန္ ေတာ္ အႏုပညာနယ္ထဲကို စဝင္လာတဲ့အခ်ိန္ တုန္းက ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ေၾကာင့္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အၿငိမ့္ သဘင္   ေလာကကို စာေတြ႕နဲ႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါ တယ္။ဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာ လို သမိုင္း ေရးတာဝန္ေက်ပြန္လွတဲ့ ပညာရွင္တစ္ဦးေပၚ ထြက္လို႔သာ  အၿငိမ့္ လို၊   ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားလို စာအုပ္ေတြ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ဖတ္လိုက္ရတာပါ။ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ မႈန္ဝါးဝါးနဲ႔ပဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနရမွာပါ။ ကြၽန္ ေတာ္ဟာ လူရႊင္ေ တာ္ႀကီးေတြ၊ အၿငိမ့္မင္းသ မီးေတြ၊ ဆိုင္းဆရာ ႀကီးေ တြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ၊ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ အင္ တာဗ်ဴးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔   ျဖတ္ သန္းခဲ့တဲ့ ေရ စီးေၾကာင္းအတြက္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ တိတိပပ မရွိခဲ့ၾက ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ေလ့လာခ်င္ တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ အခက္အခဲေတြ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုပါေ တာ့ လူရႊင္ ေတာ္ႀကီး ဦးဓာတ္ ရွင္၊ ဦးေရႊငါးတို႔နဲ႔ ဆုံေတြ႔တဲ့ အခါျပက္ လုံးတစ္ခုရဲ႕အစ၊ၿပီး ေတာ့တျဖည္းျဖည္း ပ်႕ံႏွ႔ံလာပုံ၊ ေနာက္ ေႏွာင္းလူေတြက ထပ္ၿပီး ပြားၾကပုံ၊ အဲဒီအဆင့္ဆင့္ကို ေမးျမန္း ပညာယူခဲ့တာ ရတခ်ိဳ႕၊ မရတခ်ိဳ႕နဲ႔ အဆုံး သတ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီလိုပါပဲ ပါပါႀကီး (ေမာင္ တင္ဦး)တို႔ ၊ ဦးမိုးသူတို႔၊ ဦးေအာင္လြင္တို႔နဲ႔ ဆုံေတြ ႕တဲ့အခါမွာလည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ အခ်ိဳးအေကြ႕ အလွည့္ အေျပာင္းေ တြကို ေတာ္ေတာ္ စူးစမ္းခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ရဲ႕ ကန္ထ႐ုိက္စနစ္ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးမႈကို ဘယ္ သူ ဘယ္တုန္းက ဘာေၾကာင့္ စခဲ့သလဲ ဆို တဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔အေျဖဟာ ဒီကေန႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ ရွင္ရဲ႕ ဖုတ္လိႈက္ဖုတ္လႈိက္ အေျခအေနေတြ ကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲ့ ပင္မအေၾကာင္း တရား ေတြ ဆိုတာ သေဘာတူရက္နဲ႔ တိတိက်က်မျဖစ္ရတာဟာ မွတ္တမ္းမရွိခဲ့လို႔ပါပဲ။ အဲဒီအေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ပဲ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဒီမွတ္တမ္းကို ေရးျဖစ္ခဲ့တာ ပါ။ အမွန္အတိုင္းေရးတဲ့အခါ ထိခိုက္နစ္နာ မႈေတြ ရွိတတ္တဲ့ အတြက္ အေၾကာင္းအမွန္ လူေဖ်ာက္ၿပီး ေရးသင့္တာေတြ ေရးပါမယ္။ ကာယကံရွင္ေတြ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသး ရင္ေတာ့ မမႈေပမယ့္ က်န္ရစ္သူမိသားစုဆို ရင္ေတာ့ ဒုကၡမေပးခ်င္ပါဘူး။  ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်ိဳးတစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ထြန္းမယ္လို႔ ယုံၾကည္ လို႔ ေရးခ်လိုက္ပါၿပီ။

ေနာင္အက်ဳိးျဖာ အျပစ္တကယ္ရွင္းၾက ေစဖုိ႔  ေထာင့္ကုိးရာ ရွစ္ဆယ္တြင္းမွာလ
ႏွင္းမႈန္က တေဝေဝ
ေမတၱာေခြၽပါတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပြဲ…။

ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုး ဆုိခဲ့ရတဲ့ ခြန္း ေထာက္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ လူရႊင္ေတာ္ဘဝ ကုိ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္မွာ စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့တာျဖစ္ ပါတယ္။ အ႐ုိင္း (ျပာေလာင္)၊ တက္တူ၊ စုတ္ ခြၽန္း၊ ၾကက္ၿပံဳး၊ ပိန္ပိန္တုိ႔ထက္ (၂) ႏွစ္ ေနာက္က်ၿပီးမွ အၿငိမ့္စင္ေပၚတက္ခဲ့ရတာပါ။  ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီး ေဒသေကာလိပ္အမွတ္ (၂) ကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းက ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးရင္ တကၠသုိလ္ကုိ တန္းတက္လုိ႔ မရပါဘူး။ ေဒသေကာ လိပ္္မွာ (၂) ႏွစ္တက္ရ ပါတယ္။ တစ္ေန႔ ေတာ့ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ သႀကၤန္မ႑ပ္မွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖဖို႔အတြက္ ေဒသေကာလိပ္ (၂) အၿငိမ့္အဖြဲ႕ ဖြဲ႕မွာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ ပါဝင္လုိ တဲ့ လူရႊင္ေတာ္မ်ား၊ မင္း သမီးမ်ားစာရင္းေပးသြင္းၾကဖို႔နဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾက ရမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ေတြ ေက်ာင္းနံရံေတြမွာ ကပ္ထားတာေတြ႕ရပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားခဲ့ပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ (၈) တန္း ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ကြၽန္ေတာ့္အေမ ဇာတ္ဆရာလုပ္ေပးလုိ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ ေအာင္ ပန္းၿမိဳ႕ ပရဟိတေက်ာင္းမွာ အဲသည္က ေက်ာင္းသားေလးေတြနဲ႔တြဲၿပီး အၿငိမ့္တက္က ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အစီအစဥ္မရွိဘဲ တက္ကခဲ့တာ ပါ။ အဲဒီတုန္းက ပုိးအခံကရွိေနေသး   ေတာ့ လူျပက္လုပ္ဖုိ႔ေခၚတဲ့ ေၾကာ္ျငာစာကုိ ကြၽန္ ေတာ္စိတ္ဝင္စားသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပိဳင္ ပြဲဝင္ရမယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ ကြၽန္ေတာ္မႀကိဳက္ ခဲ့ပါဘူး။

လူရႊင္ေတာ္အလုပ္ ကုိ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခုိင္း ၿပီး အမွတ္ေပးဆံုးျဖတ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတဲ့ကိစၥကုိ ကြၽန္ေတာ္လံုးဝလက္သင့္မခံႏုိင္ပါဘူး။ (အဲဒီ သေဘာထားဟာ ခုခ်ိန္ထိမေျပာင္းလဲဘဲ ရွိ ေနပါေသး တယ္)။ အဲဒီအခ်က္တစ္ခ်က္ တည္းနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အဲဒီၿပိဳင္ပြဲကုိ လ်စ္ လ်ဴ႐ႈခဲ့ပါတယ္။ (အဲဒီသေဘာထားနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ လႈိင္နယ္ေျမအႏုပညာအဖြဲ႕ကုိ ကြၽန္ေတာ္တာ ဝန္ယူဦးေဆာင္ၿပီးသြားေရာက္ ကျပရတဲ့အခါ တိတိလင္းလင္းေဆြးေႏြးတဲ့အဆင့္ကုိ ေရာက္ လာခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ လႈိင္နယ္ ေျမဆုိတာ အရင္ေဒသေကာလိပ္အမွတ္ (၂) ကုိ အမည္ေျပာင္းခဲ့တာပါ။ အဲဒီေက်ာင္းက ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့လူရႊင္ေတာ္ေတြမစြံတဲ့အတြက္  တျခားကလူေတြကုိေခၚယူၿပီး ကရတဲ့အျဖစ္ က သက္ေသျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။)  အထက္ကစကား ကုိျပန္ဆက္ရရင္ လူ ရႊင္ေတာ္ၿပိဳင္ပြဲကေန ၾကြက္ၿပံဳး၊ တက္တူ၊ စုတ္ ခြၽန္းတုိ႔ အေရြးခံခဲ့ရပါတယ္။ ပိန္ပိန္ကေတာ့ ဆရာႀကီးဦးေကာင္းညြန္႔ရဲ႕ ခန္႔ေစအမိန္႔နဲ႔ တစ္ခ်က္လႊတ္ လူရႊင္ေတာ္ျဖစ္လာခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ   ေရွ႕မွာ ကၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ မွန္တဲ့အတုိင္း ဝန္ခံရရင္ သူတုိ႔ကုိကြၽန္ေတာ္ ‘အထင္မႀကီးတာ’ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ ခ်က္ကေတာ့ တစ္ႏွစ္ တစ္ခါၾကည့္ခြင့္ရတဲ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္ကားမ်ားနဲ႔ သူတုိ႔ပြဲကုိမလဲႏုိင္ခဲ့ တာပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကတည္းက သႀကၤန္မွာ ေရမပက္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ သံခ်ပ္ကား ေတြကုိ ပဲေမာ့ၾကည့္ခဲ့ရပါတယ္။ေခတ္ကုိ သေရာ္တဲ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္အသင္းေတြရဲ႕ သံခ်ပ္ ေတြကုိသေဘာက်ခဲ့ပါတယ္။(ဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ျပက္လံုးေတြဟာ သေရာ္သံ ပါခဲ့ တာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ် မိပါတယ္။)  အဲဒီေတာ့ ဒီသႀကၤန္အသင္းေတြကုိ ရန္ ကင္း၊ ေဘာက္ေထာ္၊ ဂြတၱလစ္တုိ႔မွာ လုိက္ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ေဒသေကာလိပ္ အမွတ္ (၂) အၿငိမ့္ဆုိတာ လံုးဝမၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ထုိ နည္းတူစြာပဲ ေဒသေကာလိပ္ (၁)၊ ေဒသ ေကာလိပ္ (၃)၊ စက္မႈ၊ စီးပြားေရး၊ RASU ဘယ္အဖဲြ႕ ကုိမွ ကြၽန္ေတာ္ မၾကည့္ဖူးခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္ ကြၽန္ေတာ္လူရႊင္ေတာ္ျဖစ္လာခဲ့ တဲ့အခ်ိန္အထိ ဘယ္တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္ ကအၿငိမ့္ကုိမွ မၾကည့္ခဲ့ဖူးတာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ လို႔ဆုိရင္လည္း ခံ႐ံုပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ‘ၾကည့္ရေလာက္တယ္’ လုိ႔ မထင္မိခဲ့တာလည္း ပါပါတယ္။

via: popularmyanmarnews.com

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...