Monday, November 28, 2011

Oh ! God.

by Zay Ya on Monday, November 28, 2011 at 10:50am
ဘုရားသခင္ သည္ ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။ ညလည္း ျဖစ္သည္။
ေဆာင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ေႏြလည္း ျဖစ္သည္။
စစ္မက္ လည္း ျဖစ္သည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ျဖစ္သည္။
ျခိဳးျခံျခင္း လည္း ျဖစ္သည္။ အလိုရမၼက္ ရွိျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ပင္လယ္ေရသည္ တစ္ခ်ိန္တည္း တြင္ပင္ ၾကည္လင္လ်က္ ႏွင့္ ေနာက္က်ိ၏။
ငါး သတၱဝါတို႔ အတြက္ ေသာက္သံုး ေစႏိုင္၍ က်န္းမာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္သကဲ့သို႔
လူတို႔ အတြက္ ေသာက္သံုး မရႏိုင္ေအာင္ျပဳ၍ မရဏကို ဖန္တီးေပးတတ္၏။

ေန႔ႏွင့္ည၏ သဘာဝကား ဧက၊ တစ္ခုတည္းသာ တည္း။
အထက္တက္ျခင္း၊ ေအာက္နိမ့္ျခင္းတို႔သည္လည္း တစ္မ်ိဳး၊ တစ္ခုတည္းသာတည္း။


အိပ္ေပ်ာ္သူမ်ား သည္ ( တစ္နည္းအားျဖင့္ ) ႏိုးၾကား ေနၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္၍
ေလာကဓာတ္ အတြင္း ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္၏။

စက္ဝိုင္းတစ္ခု ကဲ့သို႔ပင္
အစ နွင့္ အဆံုးသည္ ထပ္တူညီ ေနၾကရ၏။

Heraclitus
The Hidden Harmony

Then God said, "Let us make man in our image, in our likeness, and let them rule over the fish of the sea and the birds of the air, over the livestock, over all the earth, and over all the creatures that move along the ground." So God created man in his own image, in the image of God he created him; male and female he created them.

ဘုရားသခင္ ( God ) ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားသခင္ ကို ပုဂၢိဳလ္ တစ္စံုတစ္ဦး အျဖစ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လူေတြ အျမဲတေစ ယူဆ တတ္ၾကလြန္းလို႔ - ကမၻာမွာ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ၾကံဳေနရတယ္။ ဘုရားသခင္ အေျချပဳ -ဘာသာ တရား ေလ့လာတဲ့ Theology ဘာသာရပ္ ကေန-- ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ထုတ္ေပးလိုက္သမ်ွ ေမးခြန္းပုစၦာ ျပႆနာေတြ အားလံုးဟာ--  အဲ့ဒီ အသံုးမက်တဲ့ သင္ခန္းစာ ေတြ ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ အရင္းအျမစ္က - ဘုရားသခင္ကို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အျဖစ္ မွတ္ယူ ေနလို႔ပဲ။

ဘုရားသခင္ဟာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္ ႏိုင္ဘူး။ - ဒီအခ်က္ကို နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ျမင္သာ ႏိုင္ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ ဥပမာ ေျပာၾကည့္ မယ္။ ဂ်ဴး၊ ခရစ္ယာန္၊ မိုဟာမက္ဒင္ စတဲ့ ဘာသာဝင္ ေတြ အျဖစ္ ၾကီးျပင္း လာသူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ဘုရားသခင္ ကို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး အျဖစ္ ခံယူ ထားတတ္ ၾကတယ္။ ခံယူ ထားတတ္ၾကတာ မ်ားတယ္။ ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခဲယဥ္းတယ္။  လူပံုစံ အျဖစ္၊ ပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ ဘုရားသခင္ကို ေတြးထင္ ၾကမယ့္ အျမင္ဟာ တကယ္က - အတၱ ဗဟုိျပဳတဲ့ အျမင္၊ လူသား ဗဟုိျပဳတဲ့ အျမင္ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမၼာက်မ္းစာ မွာ -“ဘုရားသခင္ဟာ သူနဲ႔ ပံုစံတူ အျဖစ္ လူသားကို ဖန္ဆင္းတယ္” လို႔ ေဖာ္ျပထားတာ ရွိတယ္။ ႏို႕ေပမယ့္ တကယ့္ လက္ေတြ႕မွာ ေျပာင္းျပန္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူေတြ ကသာ သူတို႔နဲ႔ ပံုစံတူ အျဖစ္ ဘုရားသခင္ ကို ဖန္တီး ေနၾကတယ္။ လူေတြ ဆိုတာ ကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား ေနတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကမၻာမွာ ဘုရားသခင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး -အေျမာက္ အျမား ေပၚေပါက္ လာရေတာ့တယ္။

ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာေလး တစ္ခုရွိတယ္။ ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ အာဖရိက ကို ပထမဆံုး ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔ အဲ့မွာ ျပႆနာ တစ္ခု ၾကံဳရတယ္။ ဘာလဲ ဆိုေတာ့ - သူတို႔က နီဂရိုး ေတြကို ဘုရားသခင္ နဲ႔ ေစတန္ ခြဲျခားျပႏိုင္ဖို႔ ပံုဆြဲျပ ၾကတယ္။ ဘုရားသခင္ ပံုကို ဆြဲျပတယ္ - အျဖဴနဲ႔။ ေစတန္ မိစၦာ ပံုကို ဆြဲျပတယ္ - အမည္းနဲ႔။  အဲ့လို ဆြဲျပေတာ့ နီဂရိုးေတြက စိတ္ထဲ မေကာင္း ျဖစ္ၾကတယ္။ က်န္တဲ့ တရား စကားေတြ - ဆက္ နားမေထာင္ ၾကေတာ့ဘူး။ အစဦးဆံုး ပံုကို ျမင္ကတည္းက ၾကိဳက္မွ မၾကိဳက္ ေတာ့တာပဲ။ အဲ့ေတာ့ ဆက္ျပီး နားမေထာင္ ခ်င္ ဘူးပဲ။ သာသနာျပဳ အဖြဲ႕လည္း အက်ပ္ေတြ႕ သြားတယ္။ စိတ္ကူး ထုတ္ ရေတာ့တယ္။ စိတ္ကူးက ရိုးရွင္း ပါတယ္။ အေရာင္ကို ေျပာင္းျပန္ ေျပာင္းပစ္ လိုက္ရံုေလးပါ။ ဘုရားသခင္ ပံုကို အမည္းေရာင္ ျခယ္ျပီး၊ ေစတန္မိစၦာ ပံုကို အျဖဴေရာင္ ျခယ္ လိုက္တယ္။ ဒါကို ေတြ႕ေတာ့မွ နီဂရိုးေတြ လည္း ေပ်ာ္သြားတယ္။ ဆက္ျပီး နားေထာင္ဖို႔ လက္ခံ ႏိုင္သြားတယ္။


နီဂရိုးတစ္ေယာက္က ဘုရားသခင္ပံုကို ဆြဲရင္ သူနဲ႔ ပံုတူသာ ဆြဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္လည္း အဲ့ဒီလိုပဲ ။ အိႏၵိယလည္း အဲ့ဒီလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔နဲ႔ ပံုသ႑ာန္ တူ အတိုင္းသာ ဘုရားသခင္ကို ေဆးေရာင္ ျခယ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ စင္စစ္ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ဟာ ဘုရားသခင္ မျဖစ္ ႏိုင္ပါဘူး။  ဘာလို႔ဆို - က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီ ေလာကဓာတ္ တစ္ခုလံုး နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ျမဴ အမႈန္အမႊား သက္သက္၊ ေသးေသး ငယ္ငယ္၊ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု သက္သက္ မို႔လို႔ပဲ။ တစ္ေလာကလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အစုအေပါင္း ျဖစ္တည္ခ်က္ၾကီး တစ္ခုဟာ ဒီလို အမႈန္ အမႊားေလး ရဲ႕ ပံုရိပ္နဲ႔ ဘယ္လို လာျပီး အံကိုက္ တူညီ ေနမယ္ ထင္ပါသလဲ။ ဒီ အစုအေပါင္းၾကီး တစ္ခုလံုးဟာ  သူ႕ အစိတ္အပိုင္း ေလး တစ္ခု ကို အစီအစဥ္ေတြ ခ်ေပးေကာင္း ခ်ေပးႏိုင္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အစုအေပါင္း ရဲ႕ တရားကိုယ္ ကေတာ့ အႏိႈင္းမဲ့ က်ယ္ျပန္႔ ေနပါတယ္။ - ခင္ဗ်ားက အက္တမ္ တစ္လံုးမွာ ခိုကပ္ေနမယ္ ဆိုပါေတာ့ - အဲ့ဒီ အစိတ္အပိုင္းေလး မွာပဲ တြယ္ကပ္ မွတ္ယူ ေနသမ်ွ - ခင္ဗ်ား ဟာ တစ္ခုလံုး ကို မျမင္ႏိုင္ဘူး။ လြဲေနမွာပဲ။

ဘုရားသခင္ ကို ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပံုသ႑ာန္၊ အသြင္သ႑ာန္ အတိုင္း တူမယ္လို႔ ယူဆ လို႔ မရဘူး။ တကယ့္ သရုပ္ အမွန္ က အဲ့ဒါရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ ခင္ဗ်ား လုပ္ရမွာက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ကို ျဖဳတ္ခ် ပစ္ရမွာ။ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား- ပံုရိပ္မဲ့၊ အသြင္သ႑ာန္ မဲ့ ျဖစ္ေၾကာင္း သိျမင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကည့္ ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့လို ျဖစ္မွသာ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ ဟာ မွန္တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္လာမယ္။ အစုအေပါင္းၾကီး တစ္ခုလံုး ခင္ဗ်ား အေပၚမွာ အရိပ္ ထင္လာပါလိမ့္မယ္။

လူဟာ ဘုရားသခင္ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အားစိုက္ထုတ္ျပီး ရွာၾကည့္ေလေလ၊ “ဘုရားသခင္ကို ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦး အျဖစ္ သတ္မွတ္တယ္” ဆိုတဲ့ အယူအဆ ဟာ ျပႆနာေတြ ဖန္တီး ေနတာ သက္သက္ ျဖစ္ေၾကာင္း - ပိုျပီး ထင္ရွား လာေလေလပဲ ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြဟာ အျခားပံုစံကြဲ ဘုရားသခင္ ေတြနဲ႔ အတိုက္အခံ ျဖစ္လာၾကလို႔။ ဂ်ဴးဘာသာရဲ႕ ဘုရားသခင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာရဲ႕ ဘုရားသခင္၊ မိုဟာမက္ဒင္ ဘာသာရဲ႕ ဘုရားသခင္၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာရဲ႕ ဘုရားသခင္ စသျဖင့္ ဘုရားသခင္ေတြ ကြဲျပား တည္ရွိ ေနရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ဟာလည္း ဒီကိစၥေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေနလို႔။ ရိုးရိုးေလး ျမင္ၾကည့္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ အဓိပၸာယ္ မဲ့လိုက္သလဲ။ ဘုရားသခင္ကုိ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္၊ မိုဟာမက္ဒင္ ဘာသာဝင္၊ စသျဖင့္ ဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္ရမယ္ လို႔ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ မလဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုလက္ရွိမွာ ဘုရားသခင္ ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား ေနၾကတယ္။ ဂ်ဴး ေတြကလည္း သူတို႔ စိတ္ကူး အတိုင္း သူတို႔နဲ႔ ပံုစံတူ ဘုရားသခင္ကို ယူဆတယ္။ ဟိႏၵဴေတြကလည္း သူတို႔ စိတ္ကူး အတိုင္း ပံုစံတူ ဘုရားသခင္ကို ယူဆတယ္။ ဒီ ဘာသာ ႏွစ္ခု ထိပ္ဆိုင္ ေတြ႕ရင္ ျပႆနာ တက္ပါေတာ့မယ္။  ဘုရားသခင္ဟာ သကၱတ ဘာသာနဲ႔ စကား ေျပာတယ္ လို႔ ဟိႏၵဴေတြက ေတြးၾကသလို တစ္ဖက္မွာလည္း - ဘုရားသခင္ ဟာ အဂၤလိပ္စာ ကို တန္းျမင့္ ေျပာတတ္တဲ့ Gentleman တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ လို႕ အဂၤလိပ္က ေတြးပါလိမ့္မယ္။

ဂ်ာမန္ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္နဲ႔ အဂၤလိပ္ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ စကားလက္ဆံု ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ ဂ်ာမန္က ေျပာတယ္ - “ငါတို႔ ဂ်ာမန္ေတြ ဟာ ေထာင့္ေပါင္းစံု က အစီအစဥ္ ဆြဲျပီးမွ အလုပ္လုပ္ တတ္ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္သမ်ွ ဘာလို႔  ရွံဳးရွံဳးေနရလဲ မသိဘူး”

အဲ့ေတာ့ အဂၤလိပ္က ျပန္ေျပာတယ္။ “မင္းတို႔ ရွံဳးရမွာေပါ့။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ မင္းတို႔နဲ႔ ငါတို႔ တိုက္ပြဲ ျဖစ္တိုင္း အရင္ဆံုး ငါတို႔က ဘုရားသခင္ ကို ဆုေတာင္းတယ္။ ကန္ေတာ့တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဘုရားသခင္က ငါတို႔ကို ၾကည့္ရွဳ ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ မင္းတို႔ကုိ ရွံဳးနိမ့္ေအာင္ လုပ္ပစ္ တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မင္းတို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ ခဲ့ရတာပဲ။”

ဂ်ာမန္က - “ဟြန္ - ငါတို႔လည္း မင္းတို႔လိုပဲ ဆုေတာင္းတာပဲ- ကန္ေတာ့တာပဲေလ”

အဲ့ေတာ့ အဂၤလိပ္က ရယ္တယ္။ “ဘုရားသခင္က ဂ်ာမန္စကား နားလည္မွာတဲ့လားကြ..ဟဟဟ” တဲ့ ။
အဂၤလိပ္ တစ္ေယာက္ အတြက္ ဘုရားသခင္ဟာ အဂၤလိပ္ လူမ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာပါ။ အေဒါ့ဖ္ ဟစ္တလာ အတြက္ ဆိုရင္လည္း သူ႕ရဲ႕ ဘုရားသခင္ဟာ ေနာ့ဒစ္ ဂ်ာမန္ လူမ်ိဳး ျဖစ္ေနဦးမွာ။ ဒါေတြ အကုန္လံုးဟာ “ဘုရားသခင္ကို က်ေနာ္ တို႔နဲ႔ ပံုစံတူ ပံုရိပ္အျဖစ္ ယူဆလို႔” ေပၚေပါက္လာတဲ့ ျပႆနာရပ္ ေတြခ်ည္းပဲ။

စစ္အတြင္းက လိုက္ပါသြားရတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီး တစ္ပါး မွတ္တမ္းေလး တစ္ခု ေရးထားဖူးတာ ရွိတယ္။

သူက ေမာင္ဂိုမာရီရဲ႕ တပ္မွာ လိုက္ခဲ့ရတဲ့ သူ။ တစ္ေန႔ - သူတို႔ တိုက္ပြဲ စဖို႔ ျပင္ဆင္ ေနၾကခ်ိန္ မိုးသားေတြ ေမွာင္မဲ တက္လာတယ္။ ျမဴေတြလည္း အံု႕မိႈင္း လာတယ္ ေအးလည္း ေအးလာတယ္။ တပ္က ေရွ႕ဆက္ တက္မရေအာင္ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ မွတ္တမ္းအရ - အဲ့အခ်ိန္က ေမာင္ဂိုမာရီဟာ သူ႕ကို ေခၚေျပာတယ္ - “ခင္ဗ်ား ဘုရားသခင္ကို ဆုေတာင္းေပး၊ သူ႕ကို အခုခ်က္ခ်င္း ေျပာေပး။ က်ဳပ္တို႔ စစ္သားေတြ - အရွင့္ စစ္သားေတြ စစ္ထြက္ဖို႔ ရွိတယ္- သူဘာလုပ္ေနပါသလဲ - ရန္သူ႕အားေပး  လုပ္ေနတာလားလို႔ အခုခ်က္ခ်င္း ဒါေတြ ရပ္ပစ္ဖို႔ ေျပာေပးပါ” တဲ့။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးလည္း အံ့ဩသြားတယ္။ “ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေျပာလိုက္တာလဲ။ ဘုရားသခင္ကို အဲ့လို ေျပာတာ ေကာင္းတယ္ မ်ား ထင္ေနသလား” ျပန္ေမးလိုက္တယ္။

တကယ္လည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးက စိတ္ထဲ ေတာ္ေတာ္ မေကာင္းဘဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္ဂိုမာရီက ျပန္ေျပာတယ္ “ခင္ဗ်ား က်ဳပ္ အမိန္႕ကို ၾကားတယ္ မဟုတ္လား။ အခု ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္တပ္မွာ ပါတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးပါ။ ခင္ဗ်ား ဒါလုပ္ရမယ္ ဆိုရင္ လုပ္ရမယ္ေပါ့။ အခု ခ်က္ခ်င္း သြားျပီး ဆုေတာင္းပါ”

ဒါဟာ အဓိပၸာယ္မဲ့ ရူးသြပ္ေနတာၾကီးပဲ။ ႏို႔ေပမယ့္ အခု လက္ရွိမွာလည္း လူတိုင္း၊ ေနရာတိုင္း လိုလိုမွာ အဲ့သလို ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ခင္ဗ်ားက ဘုရားသခင္ကို ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ယူဆရင္ အဲ့သလို ျဖစ္ေနမွာပဲ။ ဒီ အယူအဆ ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားက ဘုရားသခင္ကို ေတြ႕လို႔ ရႏိုင္တယ္ လို႔ စျပီး ေတြးေတာ့မယ္။ ဘုရားသခင္ကို ေတြ႕ဖို႔ ၾကိဳးစားေတာ့မယ္။ တကယ္က သူဟာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူးရယ္။

Atheist ကို ဘုရားမဲ့ ဝါဒီေတြ လို႔ အမ်ား နားလည္ ထားၾကတယ္။ တကယ္က သူတို႔ဟာ ဘုရားသခင္ကို ဆန္႕က်င္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားသခင္ကို ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္လို႕ ယူဆေနတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အယူအဆကို ဆန္႔က်င္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္ကို ခင္ဗ်ားနဲ႔ တသေဘာတည္း၊ ပံုသ႑ာန္ တူ ဘယ္လို သြားသတ္မွတ္ ႏိုင္မလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေစ ခ်င္တယ္။ ဂ်ာမန္ကလည္း သူတို႔ စစ္ႏိုင္ဖို႔ ဘုရားသခင္ ကို ဆုေတာင္းေနမွာပဲ။ အဂၤလိပ္ကလည္း သူတို႔ စစ္ႏိုင္ဖို႔ ဘုရားသခင္ကို ဆုေတာင္း ေနမွာပဲ။ ဘုရားသခင္က ဘယ္မ်က္နွာကို လိုက္ေပးရ မလဲ။  လူတိုင္းက သူတို႔ ဘုရားသခင္ကို သူတို႔ ဘက္မွာ ရွိေန ေစခ်င္ ၾကတာခ်ည္းပါ။

ဆူဖီ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ ရွိတယ္။ ဂ်ဴန ဆိုတဲ့ သူေတာ္စင္ ၾကီး တစ္ပါးဟာ ကြယ္လြန္သြားတယ္။ သူ ကြယ္လြန္ခ်ိန္နဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ အဲ့ဒီျမိဳ႕က အျပစ္အၾကီးဆံုး ရာဇဝတ္သား တစ္ေယာက္ လည္း ေသသြားတယ္။ သူတို႔ နွစ္ေယာက္ စလံုး အတူတကြ ဘုရားသခင္ တံခါးဝနားကို ေရာက္သြား ၾကတယ္။ တံခါး ေခါက္တယ္။ ဘုရားသခင္က အျပစ္သားကို လက္ခံလိုက္ျပီး၊ သူေတာ္စင္ၾကီးကို ျပန္ခိုင္းလိုက္တယ္။ ဂ်ဳန လည္း စိတ္ထဲ ေၾကကြဲသြားတာေပါ့။ သူ လူ႕ဘဝ ကတည္းက ေမ်ွာ္လင့္ ထားမိခဲ့တာဟာ သူ႕ကို ေကာင္းကင္ဘံုက လက္ခံလိမ့္မယ္၊ ၾကိဳဆိုလိမ့္မယ္ ဆိုတာပဲ ။ သူက ဘုရားဝတ္ျပဳ၊ ဘုရား အတြက္ ဆုေတာင္း ေနထိုင္လာခဲ့တဲ့ သူကိုး။ အခု ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ- ဆန္႔က်င္ဘက္ ပါလား ေပါ့။ အဲ့ေတာ့ ေမးလိုက္တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ဘုရားသခင္ကို တစ္ခု ေမးေလ်ာက္ပါရေစ။ အရွင္ ဘယ္လို လုပ္လိုက္တာလဲ။ က်ေနာ္ဟာ လူ႕ဘဝမွာကတည္းက နွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ၊ ေန႔ညဥ့္ပတ္လံုး အရွင့္ကိုပဲ ဝတ္ျပဳ ဆုေတာင္း ခဲ့တာပါ၊ အရွင့္ အမည္ကိုပဲ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ယ္ ခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာေတာင္ အရွင့္အမည္ကို ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး တမ္းတ မက္ေမာ ခဲ့တာပါ”

ဘုရားသခင္က ျပန္ေျပာတယ္။ “အဲ့ဒါေၾကာင့္ပဲ ငါ့သား၊ မင္းက ငါ့ကို တစာစာ ေၾကြးေၾကာ္ ေအာ္ေခၚေနခဲ့တယ္။ အခု ေကာင္းကင္ဘံုကို ေရာက္လာျပီ။ ငါမင္းကို ေၾကာက္ရျပီ။ မင္း အခု ဒီမွာ ဘာလုပ္မလဲ။ ဒီေနရာကေန အေဝးၾကီး ေဝးတဲ့ ကမၻာေလာက မွာ ရွိေနခ်ိန္ ကေတာင္ မင္း ငါ့ကို ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ လံုးလံုး အနား မေပးခဲ့ဘူး။ တစ္ခဏေလး ေတာင္ ငါ့မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း မေနရဘူး။ အခု ဒီအျပစ္သားကို ၾကည့္စမ္း၊ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းသလဲ။ သူ ငါ့ကို ဘာမွ ဒုကၡ မေပးဘူး။ ငါ့ကိုလည္း ျမည္တြန္ ေတာက္တီး မေနဘူး။ တစ္ခါမွလည္း မေရရြတ္ဘူး။ ဘာ ျပႆနာမွလည္း ရွာမေနဘူး”

ဆိုလိုတာကေတာ့ ဘုရားသခင္ကုိ တစ္ဦးတည္းပိုင္ ၊ မူပိုင္ ျပဳတာဟာ ရူးသြပ္တာပဲ လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒီ အယူအဆ တစ္ခုလံုးဟာ ဘာမွ အသံုးမက်တဲ့ အယူအဆ တစ္ခုပါ။ သူဟာ ပုဂၢိဳလ္ “တစ္ဦး တစ္ေယာက္” မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ခ်င္း ျဖစ္ရင္ “ပုဂၢိဳလ္ အားလံုး” ျဖစ္ရပါမယ္။ သူဟာ အျခားတစ္ေနရာ၊ ဟိုးအေဝး တစ္ေနရာ၊ အျခားေလာကမွာ ရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ “အခု- ေနရာတိုင္း” မွာ ရွိေန ျဖစ္ေနတာပါ။ ခင္ဗ်ား သူ႕ကို အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။ ဘာလို႔ ဆို အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္တယ္ ဆိုတာဟာ ခင္ဗ်ား ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳတာသက္သက္ မို႕ပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က ကိုယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အေတြးနဲ႔ -- တက္လာလိုက္ က်သြားလိုက္ ျဖစ္ေနတဲ့ လိႈင္းၾကက္ခြပ္ ေလးေတြကိုပဲ ျမင္ေနတယ္။ ပင္လယ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို မျမင္ဘူး။ သူဟာ ပင္လယ္ၾကီးပါ။ က်ေနာ္ တို႔က သူ႕ကို လိႈင္းၾကက္ခြပ္ေလး တစ္ခု အျဖစ္ မလုပ္လိုက္ ပါနဲ႕။ သူဟာ အျခားအခ်ိန္၊ အျခား ေနရာမွာ ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ “အခုအခ်ိန္၊ အခုေနရာ” တိုင္းမွာ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ အသြင္သ႑ာန္၊ ပံုသ႑ာန္ တစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ အသြင္သ႑ာန္ ပံုသ႑ာန္ ဆုိတာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေျပာင္းလဲေနရတယ္။ သူဟာ အသြင္သ႑ာန္မဲ့ ၊ ပုံသ႑ာန္မဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ တစ္ေနရာရာက တစ္စံုတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ သူဟာ ေနရာတိုင္းက “အားလံုး” ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကို ျမင္ရင္ ေမးခြန္းတစ္ခု ေပၚလာမယ္-- “က်ေနာ္တို႔ ဘုရားသခင္ကို ဘယ္လို ေတြ႕မွာလဲ”

ဘုရားသခင္ဟာ ပုဂၢိဳလ္အသြင္ သ႑ာန္ မဲ့ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ “တစ္စိတ္ တစ္ဝမ္းတည္း အလံုးစံု သဘာဝ” ကို ေခၚဆိုေၾကာင္း - ခင္ဗ်ား သိျမင္ လိုက္တာေၾကာင့္ - လူေတြ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဆံုၾကသလို- ခင္ဗ်ား ဘုရားသခင္ကို ဆံုေတြ႕လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ား နိစၥဓူဝ ေတာင္းေနတဲ့ ဆုေတာင္း ေတြလဲ ေတာင္းစရာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိေတာ့ဘူး။ - အဲ့ေတာ့ ခင္ဗ်ား ဘုရားသခင္ကို ဘယ္လို ခ်ဥ္းကပ္ မွာလဲ။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ရမယ့္ ရွဳေထာင့္ကို တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းလဲ ပစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားသခင္ဟာ “အားလံုး” ပဲ လို႔ ခင္ဗ်ား ျမင္သိ လိုက္တာနဲ႔ အလင္းကိုေရာ အေမွာင္ကိုပါ ခင္ဗ်ား ျမင္ႏိုင္မယ္။ ခ်စ္ျခင္းနဲ႕ မုန္းျခင္း၊ ေကာင္းျမတ္ျခင္းနဲ႕ ဆိုးယုတ္ျခင္း စတဲ့ ဆန္႕က်င္ဘက္ သဘာဝေတြ ကို တစ္ေပါင္း တစ္စည္းထဲ ခင္ဗ်ား ႏွစ္သိမ့္ လက္ခံသြား ႏိုင္လိမ့္မယ္။ “ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္” “ေစတန္ မိစၦာ ဆိုတာ ဆိုးယုတ္မိုက္မဲျခင္း ျဖစ္တယ္” လို႔ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ ခြဲျခား ပိုင္းျဖတ္ ေနသမ်ွ အကုန္လံုး ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္ကို ခင္ဗ်ား “ရွင္းလင္းသြားေအာင္” ျမင္သိ ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ နည္းအားျဖင့္သာ ဘုရားသခင္ ဆီကို ေရာက္ရွိ သြားပါလိမ့္မယ္။ "ေရာက္ရွိသြားပါလိမ့္မယ္" ဆိုတဲ့ စကားဟာ   အတိအက် မမွန္ပါဘူး။ တကယ္က - ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ဟာ ဘုရားသခင္နဲ႔ တေပါင္းတည္း စိမ့္ဝင္ ပ်႕ံနွံ႕ေနေၾကာင္း သိျမင္လာမွာ မို႔လို႕။


.............................
Ref: Osho - The Hidden Harmony : Chapter 4 God is Day and Night.
.............................
http://zayya.blog.com/
http://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
............................

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...