Tuesday, November 29, 2011

ေလးလံုးမကြဲတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ

by ဗုဒၶဘာသာ / အေတြးအျမင္ on Wednesday, November 30, 2011 at 9:12am
ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာ စကားလံုးေ၀ါဟာရ ၾကြယ္၀တယ္။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ သံုးႏုိင္ေအာင္ စကားလံုးေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးကို သူ႔ေနရာသူ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေအာင္ မသံုးႏႈံးတတ္ၾကဘူး။ အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္ကို လြမ္းေနၾကတဲ့သူေတြက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။ ဦးဇင္းကေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးက အဂၤလိဂ္စကားမေျပာတတ္ဟာ ရွက္စရာေကာင္းတယ္ ဂုဏ္ငယ္တယ္လို႔ မျမင္ပါဘူး။ ျမန္မာလူမ်ိဳးက ျမန္မာစကားကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မေျပာတတ္တာ စကားကို သူ႔ေနရာသူ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ မေျပာတတ္တာကိုသာ ရွက္စရာေကာင္းတယ္ ဂုဏ္ငယ္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။


အတြင္းပိုင္းထဲမွာ ဓာတ္ေတာ္ေတြ ထည့္ထားၿပီးေတာ့ အေပၚကေန အုတ္ျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာက္ျဖစ္ျဖစ္ ေၾကးျဖစ္ျဖစ္ ေရႊျဖစ္ျဖစ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့အရာ ဥပမာ ေရႊတိဂံုလို အရာမ်ိဳးကို “ေစတီေတာ္”လို႔ေခၚတယ္။ အိမ္အေဆာက္အဦးလို အရာမ်ိဳးကုိေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္လို႔ေခၚၾကတယ္။ အမွန္က အဲဒါလဲ ေစတီပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ဟာ ေစတီပဲလို႔ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ေဖာ္ျပထားတယ္။

ေစတီဆုိတာက “ေစတိယ”ဆုိတဲ့ ပါဠိကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ စကားလံုးျဖစ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က “လူတို႔၏ အျမတ္တႏိုးကိုးကြယ္ရာဌာန”လို႔ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။

ဘုရားပုံသ႑ာန္နဲ႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တူညီေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ပန္းပုပန္းခ်ီမ်ားကိုေတာ့ “ရုပ္ပြားေတာ္ ဆင္းတုေတာ္”လို႔ ေခၚဆုိရတယ္။

ဒီလိုသူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံ၀င္ခြင္ၾကျဖစ္ေအာင္ သံုးလို႔ရတဲ့ စကားလံုးေတြရွိပါရဲ႕ ဆင္းတုေတာ္လဲဘုရား ေရႊတိဂံုလို ေစတီေတာ္ကိုလဲဘုရား ဘုရားပဲသံုးႏႈန္းေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီမွာတင္ျပႆနာေတြျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့တယ္။

မႏၱေလးမွာေနတုန္းက မဟာမုနိအေနာက္မုဒ္ ေက်ာက္ဆစ္တန္းမွာ ႀကံဳခဲ့တာေလးကို အမွတ္ရမိတယ္။ ဦးဇင္းက အဲဒီတုန္းက ရြာေက်ာင္းဘုန္းႀကီး အပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္စာခ်ပ္ေတြကို သြားေရြးတာျဖစ္တယ္။ ဦးဇင္းေက်ာက္စာခ်ပ္က မၿပီးေသးတာနဲ႔ ထိုင္ေစာင့္ေနတယ္။ ဆုိင္ထဲကုိ အသက္ငါးဆယ္ ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရွိမယ့္ ေယာက်ာၤးသံုးေယာက္ ၀င္လာတယ္။ ဆင္းတုေတာ္လာ၀ယ္ၾကတာာျဖစ္တယ္။

ထံုးစံအတုိင္း ေစ်းေမးၾက ေစ်းဆစ္ၾကေပါ့။ အဲဒီမွာ ၀ယ္တစ္ေယာက္က “ဟိုေကာင္က ဘယ္ေစ်းလဲ”လို႔ဆုိၿပီး လက္ညႈိးထုိးေမးလိုက္တယ္။ ဆုိင္ရွင္က ေက်ာက္ဆင္းတုရဲ႕ ေခါင္းကို လက္နဲ႔ကိုင္ၿပီးေတာ့ “ဒီေကာင္က သံုးသိန္းရွစ္ေသာင္း”တဲ့။

ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလိုေတြ ၇ိုင္းရိုင္းစိုင္းစိုင္း ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ေနၾကတာလဲဆုိေတာ့ ဒါေတြက အေနကဇာမတင္ရေသးလို႔ ဘုရားမျဖစ္ေသးလို႔တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားမဟုတ္ေသးလို႔တဲ့။

ေစတီတုိ႔ ဆင္းတုတို႔ဆုိတာက ဘုရားမဟုတ္ဘူး။ ဘုရားရဲ႕ကိုယ္စား ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ဖို႔ လုပ္ထားတဲ့ အရာေတြျဖစ္တယ္။ ဆင္းတုေတာ္ေတြဆုိတာက ဘု၇ားရွင္ကို စိတ္ထဲကေန အာရံုျပဳတဲ့အခါမွာ လြယ္ကူေအာင္လို႔ ေ၇ွးပညာရွိမ်ားက လုပ္ေပးထားခဲ့တဲ့ အရာေတြျဖစ္တယ္။ ေစတိေတာ္ေတြ ဆင္းတုေတာ္ေတြဆုိတာ ဘု၇ားရွင္နဲ႔ ေပါင္းကူးေပးတဲ့ အရာေတြျဖစ္တယ္။

ေစတီေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ကေန ဘုရားရွင္ကို ေရာက္ေအာင္ အာရံုမျပဳႏုိင္ေတာ့ သူ႔ဆင္းတုက တန္းခုိးႀကိးတယ္ ငါ့ေစတီက တန္းခုိးႀကီးတယ္ဆိုတာေတြျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ က်ိဳက္ထီးရိုးမွဘုရား ေရႊတိဂံုမွ ဘု၇ားဆုိတာေတြ ျမင္ကုန္ၾကတယ္။ ေရႊတိဂံုလဲ ဘု၇ားမဟုတ္ဘူး။ က်ိဳက္ထီးရိုးလဲ ဘုရားမဟုတ္ဘူး။ ဘုရားရဲ႕ကိုယ္စားျဖစ္တဲ့ ေစတီေတာ္ေတြသာျဖစ္တယ္။ ဒါကို အတြင္းက်က်ျမင္တတ္ဖို႔လိုတယ္။

ဘုရားရွင္ဟာ ကိေလသာေတြကို ပယ္သတ္ၿပီးေတာ့ သဗၺညဳဘုရားရွင္ျဖစ္တဲ့အခါမွာ အေနကဇာတိသံသာရံဆုိၿပိးေတာ့ ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ခဲ့တယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ သူကိေလသာအားလံုးကို ပယ္သတ္ၿပီးၿပီမုိ႔ ေနာက္ထပ္ ဘ၀သစ္ထပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး တဲ့။ အဲဒီအေနကဇာတိသံသာရံ ပါဠိေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပိးေတာ့ “အေနကဇာတင္တယ္”ဆုိၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာျဖစ္တယ္။ ဆင္းတုေတာ္က ေစတီေတာ္က အဒဲ အေနကဇာတိ သံသာရံကို မရြတ္ဆိုႏိုင္လို႔ ၇ဟန္းေတာ္မ်ားက ကိုယ္စား ရြတ္ဆိုေပးတာျဖစတယ္။

အေနကဇာတင္တယ္လုိဆုိတဲ့  အေနကဇာတိသံသာရံ ရြတ္ဆိုျခင္းကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားက လုပ္ေပးသည္ျဖစ္ေစ လုပ္မေပးသည္ျဖစ္ေစ အိမ္ရွင္က ရဟန္းေတာ္မ်ားပင့္ဖိတ္ၿပီးေတာ့ အေနကဇာတင္သည္ျဖစ္ေစ မတင္သည္ျဖစ္ေစ ဆင္းတုေတာ္က ဆင္းတုေတာ္ပဲ ေစတီေတာ္က ေစတီေတာ္ပဲ။ ဦးဇင္းတို႔ ေတာရြာဘက္ေတြမွာဆုိရင္ ဆင္းတုေတာ္ပန္းခ်ီကား၀ယ္ၿပီး ဒီတုိင္း ပူေဇာ္ထားၾကတာပဲ။

စကားစပ္လုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတြ ပိုင္ဆိုင္တ့ဲအရာကို “ေတာ္”ထည့္သံုးၾကတယ္။ ဘုရင္ရဲ႕ သားေတြ သမီးေတြကို သားေတာ္ သမီးေတာ္လု႔ိသံုးတယ္။ ဘုရင္ကိုေတာ့ “ဘုရင္ေတာ္”လို႔ မသံုးဘူး။ ဒီလိုပဲ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဆင္းတုေတြကို ဘုရားရွင္ပိုင္ဆုိင္တဲ့ အရာမုိ႔ ေတာ္ထည့္ၿပိးေတာ့ “ဆင္းတုေတာ္ ေစတီေတာ္”လို႔သံုးတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သားျဖစ္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတြကိုလဲ “ရဟန္းေတာ္”လို႔ သံုးၾကတယ္။  ဘုရားကိုေတာ့ “ဘုရားေတာ္”လို႔ ဘယ္သူကမွ မသံုးဘူး။ ထားပါေတာ့ ဒါက စကားလို႔ေျပာတာပါ။

အမွန္ကေတာ့ အေနကဇာတင္တယ္ဆုိတာက ဒီေစတီေတာ္ကို ဆင္းတုေတာ္ကို ပူေဇာ္သူမ်ားရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေလးေလးနက္နက္ျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္တာျဖစ္တယ္။ အေနကဇာတင္တင္ မတင္တင္ မေလးနက္တဲ့သူကေတာ့ မေလးနက္ပါဘူး။ ေလးနက္တဲ့သူကေတာ့ ေလးနက္ပါတယ္။ ၾကည့္ေလ အမ်ားက အျမတ္တႏိုးျပဳထားၾကတဲ့ ေ၇ႊတိဂံုလိုေနရာမ်ိဳးေတာင္ ကာမမႈေတြျပဳေနတဲ့ လူေတြ တစ္ပံုႀကီးပဲမုိ႔လား။

ေစတီေတာ္ေတြ ဆင္းတုေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္ရာမွာ ကိုယ့္ရင္ထဲက ေလးနက္မႈနဲ႔ပဲဆုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အျပစ္မရွိတ့ဲ ေရွးရိုးစဥ္လာယဥ္ေက်းမႈကိုလဲ မပယ္ျမစ္ေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေနကဇာတင္ျခင္းကို ကိုယ္တတ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ပါ။ မတတ္ႏိုင္လ လို႔ မလုပ္ဘူးဆို၇င္လဲ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ္ရင္ထဲက ေလးနက္မႈနဲ႔ပဲသက္ဆုိင္ပါတယ္လို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။

နားမလည္ေသးရင္ ထပ္ေမးႏုိင္ပါတယ္။


……………………………………………………………………………………..မုိးသု(မႏၱေလး)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...