Sunday, August 21, 2011

"ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္စာေရးဆရာ"

Min Thant Syn created the doc:

(၁)
ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာကို မႏိႈင္းယွဥ္မီ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ ဘာလဲ၊ စာေရးဆရာဆိုတာ ဘာလဲကို ရွင္းျပဖို႔ လိုေပလိမ့္မည္။
ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ။
ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လူထုအင္အားျဖင့္ လႈပ္ရွားျပဳမူျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
စာေပဆိုတာ ဘာလဲ။
စာေပဆိုသည္မွာ လူ႔ဘ၀အေၾကာင္းအရာကို စာဖတ္သူ ရသေပၚေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားေသာ အေရးအသားျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္သူသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္။ စာေပေရးသားသူသည္ စာေရးဆရာ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ အၾကမ္းဖ်င္း သိရသည္။ သည့္ထက္ တင္းျပည့္ က်ပ္ျပည့္ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးကို မိမိဘ၀၌ ျမဳႇပ္ႏွံကာ ႏိုင္ငံေရး တစ္ခုတည္းကိုသာ ေဆာင္ရြက္သူကို ႏိုင္ငံေရးသမားဟု ေခၚသင့္ေပသည္။ စာေပကို မိမိဘ၀၌ ျမႇဳပ္ႏွံကာ စာေပတစ္ခုတည္း ကိုသာ ေရးသားသူကို စာေရးဆရာဟု ေခၚသင့္ေပသည္။
ယင္းအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္အတိုင္း အတိအက် သတ္မွတ္ရန္ မဟုတ္ေပ။ ႏိုင္ငံေရးသက္သက္၊ စာေပသက္သက္ ေဆာင္ရြက္သူမ်ား ရွိသလို ေရာေႏွာ ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ေလာက၌ သတ္သတ္ဟူ၍ မရွိႏိုင္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းအင္အား အမ်ားဆံုး ရွိသူကို တိုင္းတာ၍ ေခၚေ၀ၚ မွတ္ယူၾကျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤေနရာ၌ ႏိုင္ငံေရးသမားသက္သက္၊ စာေရးဆရာ သက္သက္ဟူ၍ ႏႈိင္းယွဥ္လိုျခင္း မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာ လုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္ကိုသာ ႏႈိင္းယွဥ္္လိုျခင္းျဖစ္၍ ေရွ႕ဆက္ၾကေပအံ့။

(၂)
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စာေပ မည္သည့္ေနရာ၌ တူၾကသလဲ။
ႏိုင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သလ္ို စာေပသည္ လူ႔ ဘ၀ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ေဟာ…. တူၾကေပၿပီ။
စီးပြားေရးဆိုသည္မွာ စား၀တ္ေနေရးပင္ မဟုတ္ေလာ။ လူ႔ဘ၀ဆိုသည္မွာလည္း စား၀တ္ေနေရးပင္ မဟုတ္ေလာ။ ႏိုင္ငံေရးေ၀ါဟာရအားျဖင့္ သိပၸံက်က် စီးပြားေရးဟု ေခၚၾကသည္။ စာအုပ္သံ ပါပါ၊ တကၠသိုလ္ဟန္ပါပါျဖင့္ ေခၚလွ်င္ ေဘာဂေဗဒ ဟုလည္း တစ္နည္းေခၚႏိုင္ေသးသည္။ လူ႔ဘ၀ဟု စာဆန္ဆန္ေခၚလွ်င္လည္း ရသည္။ ကဗ်ာဆရာတို႔က ဘ၀ဟု လွလွကေလး ေခၚၾကေပသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ လူ႔ဘ၀အႏွစ္သာရခ်င္း အတူတူပင္ မဟုတ္ေပေလာ။
စီးပြားေရးအေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ လူ႔ဘ၀ ပါရမည္။ လူ႔ဘ၀အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူေတြ၏ စီးပြားေရး ပါရမည္။ မပါ၍ မျဖစ္၊ လူ႔ဘ၀သည္ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနေသာ ဘ၀ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ဘ၀မဟုတ္ေပ။ လူ႔ဘ၀၏ အသက္သည္ပင္လွ်င္ စီးပြားေရးေတာင္းဆိုခ်က္ ျဖစ္ေပသည္။ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ မရွိလွ်င္ လူ႔ဘ၀သည္ ေသေနျခင္းပင္။
လူ႔ဘ၀သည္ မည္သုိ႔ရွိသလဲ။ လူ႔ဘ၀သည္ လူတန္းစားမ်ားျဖင့္ ပိုင္းျခားစိတ္ျဖာလ်က္ ရွိေပသည္။ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္သည္ လူတန္းစားက ေတာင္းဆိုေသာ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ပင္လွ်င္ လူတန္းစား ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ေပသည္။ လူတန္းစားမွ ကင္းေသာ ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ မရွိႏိုင္ေပ။

(၃)
ႏိုင္ငံေရးသည္ စီးပြားေရး ေတာင္းဆိုခ်က္၊ စာေပသည္ လူ႔ဘ၀ကို ေရးသားျခင္း။
စီးပြားေရးကို မည္သုိ႔ ေတာင္းဆိုသလဲ။ လူထုအင္အားျဖင့္ လႈပ္ရွားကာ ေတာင္းဆိုသည္။ ေဟာ…. ႏိုင္ငံေရး၌ လူထုအင္အားကို ေတြ႔ရွိရေပၿပီ။
လူ႔ဘ၀ကို မည္သုိ႔ေရးသားသလဲ။ စာဖတ္သူ ရသေပၚေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕သည္။ ေဟာ….စာေပ၌ စာဖတ္သူကို ေတြ႔ရွိ ရေပၿပီ။
ႏိုင္ငံေရး၌ လူထုအင္အား။ စာေပ၌ စာဖတ္သူ။ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ စကားလံုး အေခၚကြဲေသာ္လည္း အႏွစ္သာရ အားျဖင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေပသည္။ စာဖတ္သူ၊ စာဖတ္ပရိတ္သတ္သည္ လူထုျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအေသးစိတ္အတိအက် ဆိုရလွ်င္ စာဖတ္သူသည္ လူထုအစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ လူထုမပါဘဲ မရပ္တည္ႏိုင္၊ စာေရးဆရာသည္ စာဖတ္သူမပါဘဲ မရပ္တည္ႏိုင္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား ႏွင့္ စာေရးဆရာ ႏွစ္ဦးစလံုး လူထု၌ အျမစ္တြယ္လ်က္ရွိသည္။
လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ က်ဆံုးမည္ျဖစ္၍ စာဖတ္သူ လူထု၌ အေျခမစိုက္ေသာ စာေပသည္လည္း တိမ္ေကာရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္မဟုတ္ေလာ။

(၄)
စာေရးဆရာ၏ လုပ္ငန္းကား အဘယ္နည္း။
စာေရးဆရာသည္ အႏုပညာလုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္သည္။ သူသည္ လူ႔ဘ၀ကို ထိေတြ႔ ခံစား ႐ႈျမင္သံုးသပ္၍ အလွပညာျဖင့္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕သည္။ သူ၏ အတတ္ပညာသည္ကား သူ၏စာဖတ္ပရိတ္သတ္ (၀ါ) လူထုစိတ္၌ စြဲလမ္းကပ္ၿငိေအာင္၊ ႏွစ္သက္ယံုၾကည္ေအာင္၊ ရသခံစားေအာင္ ေရးသားရေသာ အတတ္ပညာ ျဖစ္သည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္က သူ၏စာေပကို ႏွစ္သက္ခံစားျခင္း ရွိသေလာက္ သူ၏ စာေပအင္အားသည္ ႀကီးမားလာေပသည္။ သူ၏ အႏုပညာသည္ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။
ႏိုင္ငံေရးသမား၏ လုပ္ငန္းကား အဘယ္နည္း။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ လူထုလႈပ္ရွားမႈ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္သည္။ သူသည္ လူတန္းစားတို႔ျဖင့္ ႁပြမ္းေသာ လူ႔ဘ၀ကို တိုးေ၀ွ႔ ေလ့လာေ၀ဖန္ကာ ႏိုင္ငံေရးေဘာဂေဗဒပညာ၊ ႏိုင္ငံေရးအဘိဓမၼာတို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအာဏာရေအာင္ အားထုတ္သည္။ သူ၏ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ သူ႔ပါတီ၏ ႏိုင္ငံေရး၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္မ်ားကို လူထုက လက္ခံႏွစ္သက္၊ ယံုၾကည္ တက္ႂကြလာေအာင္ ေျပာေဟာလႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ရသည္။ သူ၏ အတတ္ပညာကား သူ႔ႏိုင္ငံေရးပါတီ၏ ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္ကို လူထုက ႏွစ္သက္လက္ခံ၊ ယံုၾကည္တက္ႂကြလာေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္သည္။ လူထုက ယင္းႏိုင္ငံေရး၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္ကို ႏွစ္သက္လက္ခံျခင္း ရွိသေလာက္ သူ၏ ႏိုင္ငံေရး အင္အားသည္ ႀကီးမားလာေပသည္။ သူ၏ ေနာက္ပါး၌ လူထုရွိမွ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ လူထုႏွွင့္ ညႇိႏႈိင္း၍ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈကို ေဆာင္ရြက္ရသည္။ စာေရးဆရာသည္လည္း စာဖတ္ ပရိတ္သတ္ (လူထု အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္) ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း၍ ေရးသားရသည္။ လူထု၏ ဆႏၵႏွင့္ညႇိ၍ မေဆာင္ရြက္လွ်င္ ယင္းႏိုင္ငံေရးသမားသည္ က်ဆံုးသလို စာဖတ္ပရိတ္သတ္၏ ဆႏၵႏွင့္ ညႇိ၍ မေရးသားေသာ စာေရးဆရာသည္လည္း က်ဆံုးရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ မည္သည္ လူထု၏ေရွ႕မွ ေက်ာ္တက္ေန၍လည္း မရ၊ ေနာက္က်န္ရစ္ေန၍လည္းမရ၊ လူထုႏွင့္ တစ္သားတည္း တစ္ေျပးတည္း ေနရေပမည္။ လူထု၏ ဆႏၵအရသာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးသမားက လူထုကိုယ္စား ေစပါးေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားက သတ္သတ္၊ လူထုက သတ္သတ္ မဟုတ္ရေပ။ စာေရးဆရာသည္ လည္း ထို႔အတူပင္။ စာေရးဆရာသည္ လူထု၏ ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပရေပမည္။ သူ၏ စာေပသည္ လူထုခံစားမႈ ေ၀ဒနာ ကို ထင္ဟပ္ရေပမည္။ စာေရးသူ၏ ခံစားမႈႏွင့္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္၏ ခံစားမႈသည္ ကိုက္ညီရေပမည္။ စာေရးဆရာသည္ ေရာမၿမိဳ႕ႀကီး မီးေလာင္ေနစဥ္ တေယာထိုးျပရန္ မဟုတ္ေပ။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ လူထုကို ခ်ဥ္းကပ္ရာ၌ လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္ျဖင့္သာ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္စြာ ခ်ဥ္းကပ္ရေပမည္။ လူထုအား လိမ္လီလွည့္ဖ်ား၍ မခ်ဥ္းကပ္ရေပ။ စာေရးဆရာသည္လည္း ထို႔အတူပင္။ စာေရးဆရာသည္ စာဖတ္ ပရိတ္သတ္၏ အႀကိဳက္ကို အလိုလိုက္ကာ စိတ္ကူးယဥ္စာေပ၊ ဘ၀ ထြက္ေျပးမႈစာေပတို႔ျဖင့္ မွိန္းယစ္ေအာင္ ေရးသား ရမည္ မဟုတ္ေပ။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ အေျခအေနမွန္ကို လူထုအား တင္ျပရေပမည္။ စာေရးဆရာသည္လည္း တကယ္ျဖစ္ပ်က္ ေနေသာ ေခတ္ကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ရေပမည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားအား အဆံုးအျဖတ္ေပးရာသည္ လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာအား အဆံုးအျဖတ္ ေပးရာသည္ လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာအား အဆံုးအျဖတ္ ေပးရာသည္လည္းေကာင္း လူထုပင္ျဖစ္သည္။

(၅)
ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္ ႏိုင္ငံေရးသမား၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ ထာ၀စဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပင္ျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမွ ေပ်ာ္ရြင္မည္၊ တိုးတက္မည္၊ သာယာမည္။ ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္ စာေရးဆရာ၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပင္ ျဖစ္သည္။ အႏုပညာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွ အစြမ္းကုန္ အလွဆံုး ပြင့္ဖူးႏိုင္ေပမည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္စားလွ်င္ (၀ါ) ကိုယ္က်ဳိးရွာလွ်င္ ပ်က္စီးေလေတာ့သည္။ စာေရးဆရာ သည္လည္း ေငြေၾကးအတြက္လို္က္ကာ စာေရးလာလွ်င္ မိွန္လာေတာ့သည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ အာဏာရယူေရးအတြက္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္ရာ ေသလွ်င္ေျမႀကီး၊ ရွင္လွ်င္ ေရႊထီး လုပ္တတ္သည္။ ရက္စက္သည္။ စာေရးဆရာကား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သည္။ ေ၀ဒနာခံစားမႈ၌ ထက္ျမက္သည္။ ဆြတ္ပ်ံ႕သည္။ တစ္စံုတစ္ရာကို စိစစ္ေ၀ဖန္ ေတြးေခၚၿပီးမွ လက္ခံတတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ မွားလွ်င္ ျပင္မည္ဟူေသာ သေဘာထားႏွင့္ တိုးလုပ္တတ္သည္။ စာေရးဆရာကား အမွားနည္းရန္ ႀကိဳးစားသည္။ သစၥာတရားကို ရွာေဖြသည္။ အျဖဴေပၚအမည္းထင္၍ ကမၸည္းထိုးရသူျဖစ္ရာ သတိႀကီးစြာထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာသည္ မသင့္မတင့္ ျဖစ္တတ္သည္။ ပဋိပကၡျဖစ္တတ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ စာေရးဆရာသည္ တူသည္။ မတူ။

ဒဂုန္တာရာ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...