Tuesday, August 23, 2011

အိုကံ

[By Shwe Yee]

အငယ္က မိမိတုိ႔ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပၸိယႀကီးႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ဦးဖုိးငယ္ နဲ႔ ဦးသာမွတ္ တဲ့၊ ဦးဖုိးငယ္က မ်က္စိ မျမင္တဲ့ ဒုကၡိတႀကီး။ ဦးသာမွတ္ ကေတာ့ အသက္အရြယ္အေလ်ာက္ အုိမင္းတာကလြဲလုိ႔ အားလုံး အဂၤါစုံလင္ပါတယ္။ အသက္ႀကီးလာေတာ့ ရြာထဲမွာ ဆူဆူညံညံမေနလုိတာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပၸိယ အျဖစ္လာေနတာ။ သူက ရြာမွာ အခ်မ္းသာဆုံးျဖစ္တဲ့ ဦးသာျမတ္ ရဲ့ အစ္ကုိအရင္းပါ။
ဒါေပမယ့္ ညီအစ္ကုိခ်င္း တယ္ျပီး သေဘာထားမတုိက္ဆုိင္ၾကဘူး။ မေခၚမေျပာရယ္ လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စရုိက္ခ်င္းမတူ ညီၾကေတာ့ ဖာသိဖာသာပဲ ေနၾကတာပါ။


သူတုိ႔ ညီအစ္ကုိဟာ မိဘမ်ိဳးရုိးကေတာ့ မရွိမရွား ဆုိတဲ့ အတန္းအစားထဲကပါပဲ၊ ေနာက္ေတာ့ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ရွာတတ္ ေဖြတတ္ ႀကံဖန္တတ္တဲ့ ဦးသာျမတ္ က တစ္ရြာလုံးမွာ အခ်မ္းသာဆုံးျဖစ္သြားျပီး ဦးသာမွတ္ ကေတာ့ သာမန္အဆင့္ပဲ။ အုိ လာေတာ့လည္း သားသမီးေတြ သူ႔အုိးသူ အိမ္ ခြဲသြားၾကတာ အဘုိးႀကီး အမယ္ႀကီး နဲ႔ မိတဆုိးေျမးကေလးေတြ နဲ႔ နည္းနည္းေတာ့ ကသီလင္တ ရွိတာေပါ့။ ေျမးကေလးေတြ ရွင္လူထြက္ျပီး ေဆာင္သူလုပ္ကုိင္ႏုိင္ၾကေတာ့ သူက အိမ္မွာမေနေတာ့ဘဲ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ ကပၸိယ လုပ္ေနတာ။
ကပၸိယႀကီးနွစ္ေယာက္မွာ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ဦးဖုိးငယ္က အသက္နည္းနည္း ငယ္ တယ္။ (၇၀) ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးေပါ့။ သူက မ်က္စိသာမျမင္တယ္။ ေက်ာင္း၀ုိင္းထဲမွာ ေပါင္းျမက္ရွင္းတဲ့အလုပ္က်ေတာ့ အေတာ္ကုိ ေသသပ္တယ္။ လက္တစ္ဖက္ကုိင္ တူရႊင္းျပားအရုိးတုိေလးနဲ့ ျမက္ေတြကုိ ထုိးထုိးျပီးလက္နဲ႔ စမ္းစမ္း ပုံထားတာ။ အကြက္ ကုိေစ့လုိ႔။ အကြက္ေက်ာ္ျပီး ေပါင္းျမက္ေတြ ကြက္ၾကားက်န္ရစ္တယ္လုိ႔ကုိ မရွိဘူး။ ထုိးျပီး သား ျမက္ပင္ေတြကုိလည္း လက္ကေလးနဲ႔ သဲ့သဲ့ျပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ပုံထားတာ ညီေနတာပဲ။ အမႈိက္စြန္႔တဲ့ အခါေတာ့ ေက်ာင္းသား ကုိရင္ေတြ စြန္႔ေပးၾကတယ္။ အငယ္ကတည္းက ဒီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မွာပဲ ေနခဲံတာဆုိေတာ့ ေက်ာင္း၀ုိင္းတစ္၀ုိင္းလုံး ဘယ္နားမွာ ဘာရွိတယ္ဆုိတာ အကုန္မွတ္မိေနေတာ့ အိမ္သာတုိ႔၊ ေရခ်ိဳးကန္တုိ႔ ကုိလည္း ဘယ္သူမွ လုိက္ပုိ႔စရာမလုိဘူး။ ေတာင္ေ၀ွးကေလးနဲ႔ ေထာက္စမ္းျပီး သူဟာသူ သြားတာပဲ။
မနက္ အရုဏ္တက္ခါနီး ေက်ာင္းသားကုိရင္ေတြဆုိ ကပၸိယႀကီးေတြ ႏုိးၾက ျပီး ေက်ာင္းသား ကုိရင္ေတြ ဘုရား၀တ္တက္ဖုိ႔နဲ႔ ရြာထဲကုိ ဆြမ္းခ်က္ႏုိးဖုိ႔ ကုလားတက္ တုံးေခါက္တာ၊ ေရေႏြးက်ိဳတာ စတဲ့ ဗာဟိရ အလုပ္ေတြကုိ ကပၸိယႀကီးနွစ္ေယာက္က လုပ္ကုိင္ေပးၾကတာဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားကုိရင္ေတြကလည္း ၾကည္ျဖဴေစာင့္ေရွာက္ ၾကတယ္။ လသာတဲ့ ညေတြမွာဆုိ ကပၸိယႀကီးေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ၊ ပုံျပင္ေတြ ေျပာျပတာကုိ ၀ုိင္းျပီးနားေထာင္ၾက၊ ေမးျမန္းစပ္စုၾကနဲ႔ တစ္ခါတေလ ဆရာေတာ္ ညအိပ္ညဥ့္ေန အေ၀းၾကြတဲ့ေန႔ေတြဆုိ သန္းေခါင္လြဲအထိ မအိပ္ၾကဘူး။
ေက်ာင္းမွာ အျမဲေနၾကေတာ့ အလွဴအတန္းၾကြတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔လည္း ရင္းနွီး က်ြမ္း၀င္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြေနာက္ ပါလာတတ္တဲ့ လွည္းေမာင္းကပၸိယ ေတြနဲ႔လည္း တရင္းတနီး အေၾကာင္းသိ အေပါင္းအသင္းေတြလုိ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။
တစ္ခါေတာ့ အလွဴတစ္ခုမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အေတာ္စုံတယ္။ နံနက္ေစာ အရုဏ္တက္ ေရေႏြးၾကမ္း၀ုိင္းမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ကပၸိယမ်ား စကားစျမည္ေျပာ ၾကရင္း ကံ,ကံံရဲ့ အက်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာၾကရာက အာဂႏၱဳလွည္းေမာင္း ကပၸိယႀကီး တစ္ဦးက ကံအက်ိဳးေပးကြာျခားပုံနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဦးသာမွတ္ တုိ႔ ညီအစ္ကုိ ကုိ နမူနာ ထုိးျပတယ္။ ညီအစ္ကုိခ်င္းျဖစ္ေပမယ့္ ဦးသာျမတ္ က အုိကံေကာင္းပုံ၊ ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံန႔ဲ သုိက္သုိက္၀န္း၀န္းေနထုိင္ရပုံ၊ ဦးသာမွတ္ ကေတာ့ ကသိလင္တနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပၸိယျဖစ္ေနရပုံတုိ႔ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ျပန္ေျပာေနပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းခံက ကပၸိယေတြကေတာ့ သူ႔အလုပ္နဲ႔သူ မအားလုိ႔ စကား၀ုိင္းမွာ မပါႏုိင္ၾကဘူး။
ကပၸိယႀကီးရဲ့ စကားကုိၾကားေတာ့ ရြားေက်ာင္းဆရာေတာ္က-----
“ကပၸိယႀကီးရဲ့ ဘုန္းႀကီးေျပာတာ ခဏနားေထာင္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစား ၾကဦး။ ဘုန္းႀကီးေျပာျပမယ္။ အခု ကပၸိယတုိ႔ ေျပာေနတာ အုိကံေကာင္းပုံကုိ ေျပာ ေနတာေနာ္။ ကံေကာင္းတာနဲ႔ ကံရဲ့ အက်ိဳးေကာင္းတာ ကြဲကြဲျပားျပားမျဖစ္ဘဲ လုံးေထြး ေနတယ္။ “ဘုန္းႀကီးရဲ့ ကပၸိယႀကီး ဦးသာမွတ္က အခုဆုိ ျမန္မာအုိ ေက်ာင္း ႀကိဳေက်ာင္းၾကား” ဆုိသလုိ ေက်ာင္းမွာ ကပၸိယလုပ္ေနရတယ္။ သူ့ညီ ဦးသာျမတ္ က ရြာထဲမွာပဲ စည္းစိမ္ဥစၥာအျပည့္အစုံနဲ႔ ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးသာမွတ္ က အုိကံ မေကာင္းဘူး။ ဦးသာျမတ္က အုိကံေကာင္းတယ္” ေျပာေနၾကတာ မဟုတ္လား။ အဲဒါ ကပၸိယတုိ႔ က ကံနဲ႔ ကံရဲ့အက်ိဳး မကြဲျပားဘဲ လုံးေထြးျပီး အသိမွားၾကတာ။
စည္းစိမ္ဥစၥာ တုိ႔ အေျခြအရံတုိ႔ ဆုိတာ ကံေတြ မဟုတ္ ကံရဲ့ အက်ိဳးေတြ ဗ်။ ကံဆုိတာ ကုိယ္အားထုတ္ထားတဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာသနာအလုပ္ေတြကုိ ေခၚတာ။ အဲဒါဆုိ ကြဲကြဲျပားျပားသိျပီဆုိရင္ ကပၸိယတုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း---
ဒကာႀကီး ဦးသာျမတ္က ရြာထဲမွာ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြ၊ သားသမီးေျမးျမတ္ေတြနဲ႔ သုိက္သုိက္၀န္း၀န္းေနတာ မွန္တယ္။ သူ့မွာ အတုိးအငွားကိစၥေတြ၊ ပင္ေထာင္ေပးထား တဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔၊ အသစ္ေပးရတာေရာ၊ အေဟာင္းေတာင္းရတာ၊ စာရင္းမွတ္ရတာနဲ႔ လုံးခ်ာကုိ လုိက္လုိ႔။ အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာေတာင္ ဥပုသ္သီတင္း မွန္မွန္ မေစာင့္ႏုိင္ ရွာဘူး။ အုိးအိမ္ခြဲသြားတဲ့ သားသမီးေတြကုိ အေမြခဲြေပးတာ မသင့္မွ်ႏုိင္လုိ႔ ပူညံပူညံ လည္း ခဏခဏ ျဖစ္ရေသးတယ္ေနာ္။ ဒီၾကားထဲ အတုိးအရင္း ေပးထားတဲ့ လူေတြနဲ႔ တရားတေပါင္ေတြ႔ရတာလည္း ရွိေသးတယ္။ အခုေတာင္ အေပါင္ခံထားတဲ့ ယာေျမ ေတြ ဟုိ ပုိင္ရွင္က လာေရြးတာ၊ အေရြးမခံလုိ႔ဆုိျပီး တုိင္ၾက ေတာၾကလုိ႔ ႀကီးေတာင့္ ႀကီးမားနဲ႔ ျမိဳံကုိ ရုံးခ်ိန္းသြားေနရလုိ႔ ရြာမွာ မကပ္ႏုိင္ေသးဘူးတဲ့။ အဲဒါ ကပၸိယတုိ႔ လည္း ၾကားတယ္မဟုတ္လား။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပၸိယႀကီး ဦးးသာမွတ္ ကုိ ၾကည့္လုိက္စမ္း။ မနက္ေစာ အရုဏ္တက္လုိ႔ ႏုိးျပီဆုိတာနဲ႔ ဗုဒၶေ၀ယ်ာ၀စၥ၊ သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြလုပ္လုိ႔၊ ေန႔ခင္း ေက်ာင္းသားကုိရင္ေတြ စာသင္ခ်ိန္မွာ သူတုိ႔က သူတုိ႔ဇရပ္မွာ တရားအားထုတ္လုိ႔၊ ဘာစာရင္းမွလည္း မရႈပ္ဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း တရားတေပါင္ေတြရတာမရွိဘူး။ ရစရာေကာ ေပးစရာေကာ ဘာမွ် အထူးအေထြ မရွိလုိ႔ ေဘာဘ၊ ေဒါသေတြလည္း ပြားစရာမရွိဘူး။ အဲ အတိတ္ကံရဲ့ အက်ိဳးအရ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ မပုိင္ဆုိင္ၾကေပမယ့္ တကယ့္ အုိကံအစစ္ ျဖစ္တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာေတြကေတာ့ျဖင့္ ညီအစ္ကုိခ်င္း ကြာခ်င္တုိင္း ကြာမေနေပဘူးလား။ ကဲစဥ္းစားၾကည့္ၾကစမ္း၊ ဘယ္သူက အုိကံေကာင္း သူ အစစ္လဲ။
ကပၸိယတုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾက။ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာအတြင္းမွာ လူျဖစ္ၾကရတုန္း ဘုရားတပည့္သားေပ်ာ္ နည္း ေပ်ာ္တတ္ရတယ္။ ငါးေပ်ာ္ ေပ်ာ္ မေနရဘူး။ ဒါကုိေကာ သေဘာေပါက္ၾကရဲ့လား။ ဘုရားတပည့္သားဆုိတာ တရားနဲ႔ ေပ်ာ္ရတာမ်ိဳးေနာ္။ ဟုိ ေရကန္ထဲမွာ ငါးေတြအေၾကာင္း သတိထားမိရဲ့လား။ ကန္ထဲမွာ ေရေတြမ်ားေနတုန္းေတာ့ တစ္ေကာင္နဲ႔ တစ္ေကာင္၊ တစ္အုပ္နဲ႔ တစ္အုပ္ တယ္ျပီး မစုမိၾကေသးဘူးေနာ္။

အဲ-- ကန္မွာ ေရေတြနည္းလာျပီဆုိေတာ့ က်န္တဲ့ ေရကြက္ က်ဥ္း က်ဥ္းေလးထဲမွာ ငါးေတြ စုမိလာၾကျပီး အဲဒီအခ်ိန္မွ ဘ၀တူေတြ တုိးၾကလုၾကနဲ႔ သူဘ၀နဲ႔ သူေတာ့ ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ သူတုိ႔က ငါးေတြမုိ႔လုိ႔ ဘာမွ် မစဥ္းစား တတ္ၾကေပမယ့္ လူေတြအေနနဲ႔ ေသခ်ာစဥ္းစား ၾကည့္စမ္း။ ဒီလုိ စုေ၀းမိၾကတယ္ဆုိ တာ ေရခန္း ခ်ိန္ ေရာက္လာလုိ႔ဗ်၊ မဟုတ္လား။ မၾကာခင္ေရေတြ အကုန္ခမ္းသြားျပီ ဆုိရင္ သူတုိ႔ ဘာျဖစ္ၾကမွာလဲ။ ဒါကုိ သူတုိ႔သတိျပဳရမွန္း မသိေပမယ့္ လူေတြက သတိျပဳရမယ္။
ကဲ လူေလာကမွာလည္း စဥ္းစားၾကည့္။ သားေတြ သမီးေတြသာမက ေျမးေတြ ျမစ္ေတြအထိ တစ္စုတစ္ေ၀းႀကီးျဖစ္ခ်ိန္ဆုိတာ ဘယ္လုိအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ျဖစ္တာလဲ။ ဘ၀ ေရခန္းခ်ိန္ေရာက္လုိ႔ ျဖစ္တာဗ်။ ဒါကုိ သတိမထားဘဲ ေပ်ာ္ေနၾကတုန္းဆုိရင္ ဘာေပ်ာ္ နည္းေပ်ာ္တာလဲ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ “လူေပ်ာ္လား၊ ငါးေပ်ာ္လား” ဆုိျပီး ဆရာေတာ္က စကားကုိ ခဏရပ္လုိက္ေတာ့ ကပၸိယႀကီးေတြ ျငိမ္လုိ႔။
ခဏေနေတာ့မွ ကပၸိယႀကီးတစ္ဦးက “ ဆရာေတာ္ကသာ ၾကားေကာင္းေအာင္ ငါးေပ်ာ္ ေပ်ာ္တယ္ လုိ႔ဆုိေပမယ့္ အမွန္ကေတာ့ ငါးဆုိတာ တိရစၦာန္ပဲဘုရား။ လက္စ သတ္ေတာ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြဟာ ကုိယ္တုိင္လည္း တိရစၦာန္ေပ်ာ္နည္းနဲ႔ ေပ်ာ္ခ်င္ေန ၾကျပီး သူမ်ားေတြ တိရစၦန္ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ႏုိင္ၾကတာကုိ အဟုတ္ႀကီးမွတ္ျပီး အားက်မိေနၾကတာကုိးဘုရာ့” လုိ႔ ေလ်ာက္ထားပါတယ္။
ေအး ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေဟာင္း အေထာက္အပံေကာင္းလုိ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ အေျခြအရံ ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပါမ်ားေနေန အုိလာျပီ ဆုိမွေတာ့ ခံစားႏုိင္စြမ္းလည္း မရွိၾက ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေတြကုိ အဟုတ္မွတ္ျပီး သာယာ စြဲလမ္းေနၾကမယ္ဆုိရင္လည္း အုိကံဆုိးေတြ အျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ေသကံဆုိးေတြ ျဖစ္ၾကရမွာပဲ။ ေရွးက ျမန္မာ ႀကီးေတြ နာနာၾကည္းၾကည္းဆဲၾကတဲ့ စကားတစ္ခုမွာ “ေသျခင္းဆုိး”ဆုိတာ ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒါ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြကုိ ေျပာတာပဲ။
အေလာင္းေတာ္ႀကီးေတြ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာၾကတဲ့အခါ ထီးနန္းစည္း စိမ္ေတြကုိ စြန္႔ျပီး တရားနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ၾက တယ္။ ေတာထြက္ၾကတယ္ဆုိတာ ၾကားဖူး ၾကတယ္မဟတုတ္လား။ ေလာကစည္းစိမ္ေတြထဲမွာ ဘုရင္စည္းစိမ္ထက္ ဘယ္ဟာ သာႏုိင္ဦးမွာလဲ။ ဒါေတြကုိ သာယာေနရင္ အုိကံဆုိးေတြ၊ ေသျခင္းဆုိးေတြအျဖစ္နဲ႔ နိဂုံး ခ်ဳပ္ ၾကရမွာစုိးလုိ႔၊ ဒါေတြကုိ စြန္႔ျပီး အုိကံေကာင္းသူ အစစ္ ျဖစ္ေအာင္ တရားနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္သြားၾကတာေပါ့”လုိ႔ အက်ယ္တ၀င့္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ေခါင္းရင္းပုိင္းမွာထုိင္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကလည္း“ကဲ ကပၸိယတုိ႔ ဒီေန႔ စကား၀ုိင္းကျဖင့္ တုိ႔တစ္ေတြ သတိမ ထားမိတဲ့အခ်က္ေတြကုိ အေရးတႀကီး သတိေပး လုိက္တာပဲ။ ဥယ်ာဥ္ဆရာေတာ္ ေျပာတာ မွန္တယ္။ ပုဗၺဏွသုတ္ မွာ ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာထားတဲ့ သုနကၡတၱံ စတဲ့ ဂါထာမွာ ဆုိထားတာရွိတယ္။ သုစရုိက္ တရားမ်ားအား ထုတ္ေနသူဟာ အျမဲတမ္း နကၡတ္(ဇာတာ စန္းလဂ္)ေကာင္းေနသူ၊ မဂၤလာအေပါင္း အျမဲတမ္း ခေညာင္းေနသူ ျဖစ္ရုံမွ်မက အခ်ိန္တုိင္း ခဏတုိင္းမေကာင္းမရွိ အေကာင္း အတိသာျဖစ္တယ္၊ သုစရုိက္ပြားျပီး တရားနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္သူမွန္သမွ် အုိကံ သာမကဘူး၊ နာကံေတြ၊ ေသကံေတြ၊ ဘ၀ကူးကံေတြကစျပီး နိဗၺာန္ရသည္အထိ ကံေကာင္းၾက သူေတြ ျဖစ္မွာ မလြဲဘူး။ အဲ တုိ႔တစ္ေတြ သာသနာႀကဳံတုန္း လူျဖစ္တုန္းမွာ အုိျခင္းဆုိး၊ နားျခင္းဆုိး၊ ေသျခင္းဆုိးေတြ မျဖစ္ၾကဘဲ တစ္သံသရာလုံး ကံေကာင္းသူေတြျဖစ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔သာ မေမ့မေလ်ာ့ၾကနဲ႔” လုိ႔ မိန္႔ၾကားလုိက္တဲ့အခါ တစ္ေက်ာင္းလုံး သာဓုသံေတြ လႊမ္းသြားပါေတာ့တယ္။
ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
[*][LINK=http://www.addtoany.com/share_save#url=http%3A%2F%2Fwww.ashinsirinda.com%2F2009-07-18-17-32-10%2Fdhamma-sarpay%2F230-2010-02-19-01-54-23.html&title=%E1%80%A1%E1%80%AF%E1%80%AD%E1%80%80%E1%80%B6&description=Ashinsirinda][/LINK][/*]

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...