Wednesday, August 31, 2011

"”သုခသုေမာင္စာေပတိုက္ပြဲ”"

created the doc: "”သုခသုေမာင္စာေပတိုက္ပြဲ”"
Ka Yin Lay created the doc:
ကြၽန္ေတာ္သည္ ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီ“သာဓု”၏သား ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီ“သုခ”ႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္အလြန္ ႐ိုက္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ “အကယ္ဒမီ” ရၿပီးသည့္တိုင္ ဆရာက ေခၚမ႐ိုက္ခဲ့ေပ။ ထို႔အတြက္ ဆရာ့အား မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါ⋯⋯သည္။
သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တြင္ “ဆရာ”က ကြၽန္ေတာ့္ထံ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ဖုန္းဆက္ပါသည္။
⋯⋯
“ဆရာသုေမာင္ေရ ကြၽန္ေတာ္ဦးစီးတဲ့ “အေမမ်ား”ေန႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ ေရးတဲ့ “အေမ” သီခ်င္းကို တီဗြီ႐ိုက္ရင္း သီဆိုဖို႔ ဆရာ့ဆီ အကူအညီေတာင္းတာပါ” ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ဘဘအေပၚ စိတ္ေကာက္ ေနသည္မ်ား ေျပေပ်ာက္ ႐ံုမက ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းေျမာက္လ်က္ဘဘ၏ ခဲတစ္လံုး “ငွက္သံုးေကာင္ ပစ္ႏိုင္ေသာ “တခၤဏုပၸတၱိ” ဥာဏ္ကို ရွိခိုး ပူေဇာ္မိပါေတာ့သည္။

“တီဗီြ႐ိုက္ သီခ်င္းဆို” ဆိုသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္ အား “အဆိုေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား” အျဖစ္ ဘဘ သတ္မွတ္တာ ေသခ်ာပါၿပီ။ ကိုင္း... “ဆရာ သုေမာင္” ဟု “အာလုပ္”သံုးလိုက္ပံုက စာေရး ဆရာ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳေၾကာင္း ေပၚလြင္ ေနၿပီေကာေလ။ (ဦးတင္လ်က္)
ကြၽန္ေတာ္မွာ ၁၉၇၃(ေအာက္တိုဘာ)တြင္ “ငယ္အိပ္မက္” ၀တၳဳတို ႐ႈမ၀မဂၢဇင္း စင္ေတာ္ ေကာက္အျဖစ္ စတင္၍ စာေရးဆရာဘ၀ ေရာက္ရပါသည္။ ၁၉၇၅ တြင္ မင္းသားျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၆ က်မွ အဆိုေက်ာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို ေရႊႀတိဂံ နယ္ေျမမွာ တစ္ၿပိဳက္နက္ ထင္ေပၚလာခဲ့ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္အရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာ္၍ ထိုေရႊႀတိဂံ အႏုပညာ နယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ “ဆရာ သုခ”ႏွင့္ကား မဆံုစည္းခဲ့ရပါ။ ဆရာ့ကို လူသိ မ်ားတာက အကယ္ဒမီ ၇ ဆုရွင္ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာသည္ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္လည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ မင္းသားေတာ့ မဟုတ္ေပ။ “ဂုဏ္ရည္မတူ” ဇာတ္ကားႀကီးတြင္ “ေပါက္စီ” “မယ္သုန္” ဟု ဆရာက “ေပါက္စီ”၊ ေဒၚေမသစ္က “မယ္သုန္” အျဖစ္ သူေတာင္းစား ေမာင္ႏွမအျဖစ္ ပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ရာ ပရိသတ္ ပါးစပ္ဖ်ား “ေပါက္စီ” “မယ္သုန္” ေခတ္စား သြားခဲ့ပါသည္။ အျခားဇာတ္ကားႀကီးမ်ားတြင္လည္း ဆရာသည္ အဓိက ဇာတ္ပို႔အျဖစ္ ႐ိုက္ကူး ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္လာေသာ အခါ ဆရာ့သ႐ုပ္ေဆာင္ဘ၀ တိမ္ျမဳပ္သြားခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။ ဒါသည္ သစ္ပင္ႀကီးေၾကာင့္ ေလာင္းရိပ္မိ အပင္ငယ္တို႔၏ ညိႇဳးေရာ္ရေသာ သဘာ၀ပင္။
ထို႔ထက္ကား ဆရာသည္လည္း (သာဓု၊ ေမာင္သင္၊ ျမတ္ေလး၊ ၀င္းဦး စသည္)တို႔ ကဲ့သို႔ ႐ုပ္ရွင္၏ အရွိန္အ၀ါ ႀကီးမား ေအာင္ျမင္မႈေၾကာင့္ စာေပဘ၀ အေရာင္ မွိန္သြားရသည္မွာကား ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာသည္လည္း အခ်စ္ အိမ္ေထာင္ေရး စူပါ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ဆူ အရင္ဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ေနာင္မွ ႐ုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္၊ ဂီတနယ္ ၀င္ပါသည္။ ဂီတတြင္လည္း ဆရာသည္ ေတး သီခ်င္းအသစ္မ်ားစြာ ေရးစပ္သီဆိုခဲ့ပါ သည္။ ဥပမာ ယေန႔တိုင္ ျပန္ဆိုမဆံုး ျဖစ္ေနေသာ ဘ၀သံသရာ။

ေစာေစာက ေျပာသလို ႐ုပ္ရွင္ (ဒါ႐ိုက္တာ) အျဖစ္ သူမတူေအာင္ ကြယ္လြန္ခါနီးထိ အတုမရွိ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္ခဲ့ေလရာ ဆရာ၏ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဂီတစာဆို၊ ေတးသံရွင္၊ စာေရးဆရာ ဘ၀မ်ား အေရာင္မွိန္ခဲ့ရပါသည္။ “အေရာင္မွိန္ခဲ့ရ” ဟု လူၿပိန္းစကား သံုးရပါသည္။ တကယ္ေတာ့ စာေပသည္ စာရြက္ေပၚ မင္စာျဖင့္ ပံုႏွိပ္ရေသာ္ လည္း ေက်ာက္ထက္ အကၡရာတင္ သကဲ့သို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တင္က်န္ရစ္ေသာ ဂႏၴ၀င္ အႏုပညာအမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္စကားျဖင့္ “စီလီဘရီတီ”တို႔ “ေပၚျပဴလာ”တို႔ကဲ့သို႔ လူသူပရိသတ္ အသိမ်ားျခင္း၌ပါးလ်ား ရသည္ကိုသာ ကြၽန္ေတာ္က ေယဘုယ် ဆိုရပါသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာသည္ အသက္ ရလာေသာအခါ “ဂီတ”ႏွင့္ “စာေပ” မူလဘူတဘ၀ကို တတ္အားသမွ် ျပန္ ေဖာ္ပါသည္။ ဓမၼစာေပေတြ ေရးပါ သည္။ အထူးသျဖင့္ စာဆိုေတာ္ ရာသီ ေရာက္တိုင္း စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ား လိုက္ပါပါသည္။ ထူးျခားသည္က ဆရာ စာေပေဟာလွ်င္ ဆိုင္း၀ိုင္းငွား ခိုင္းတတ္ပါသည္။
ဆရာက (ဘ၀ သံသရာ၊ ေတဘုမၼာ) စေသာ ေတးသီခ်င္းမ်ား၏ စာေပ အႏွစ္သာရကို ဂီတျဖင့္ သီဆိုတီးမႈတ္ျပရင္း ပရိသတ္ ကို “သၾကားအုပ္ ေဆးခါး”ေကြၽးသလို ေခၚယူစည္း႐ံုးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေပ ေဟာေျပာပြဲ ပရိသတ္ ဆိုသည္မွာ အႏုပညာပရိသတ္ တကာတို႔တြင္ အျမင့္ဆံုး ဟုဆိုရေသာ္လည္း ႀကိဳးၾကား ဆိုသလို စာေရး ဆရာေတြ ရယ္စရာ “ဟာသ”ေျပာျပ၊ “သီခ်င္းဆိုျပ” စသည္ကို စိတ္၀င္စားၾကသူမ်ား ပါ၀င္္တတ္ ပါသည္။ (ခုႏွယ္ခါ ထိုအစြဲ ပိုကဲေန ပါသည္။) ဆရာကေတာ့ သူအကယ္ဒမီ ၇ ဆုရေအာင္ ပရိသတ္ကို စည္း႐ံုး ႏိုင္ေသာ ဥာဏ္စြမ္းရွိသူ ပီပီ ထိုကဲ့သို႔ စာေပပြဲမွာ ဆိုင္း၀ိုင္း တြဲျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။

႐ိုး႐ိုးႀကီး၀န္ခံရလွ်င္ ဆရာ၏ ထိုအျပဳအမူကို ကြၽန္ေတာ္ မႏွစ္သက္ခဲ့႐ိုးပါ။ (ဟိုစဥ္က ျဖစ္ပါသည္။) ထိုနည္းတူ စာေရးဆရာေတြ သံေသးသံေၾကာင္ ျဖင့္ (အခ်ဳိ႕လည္းေကာင္း ရွာပါသည္။) စာေပပြဲမွာ သီခ်င္းေတြ အသားလြတ္ ဆိုတာ စာေပ ဂုဏ္ပ်က္သည္ ဟု ကြၽန္ေတာ္က လူငယ္ပီပီ အေတြး ဆတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုစဥ္ (၁၉၇၀/ ၈၀)၀န္းက်င္က စာေပပြဲမ်ားသို႔ ကြၽန္ေတာ္လိုက္ပါ ေဟာေျပာရာ၌ ဘယ္အခါမွ် သီခ်င္း ဆိုမျပခဲ့ပါ။ မဆို ႐ံုမက (ငယ္ဂုဏ္ေမာက္ၿပီး) သီခ်င္း ဆိုေသာ စာေရး ဆရာမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ ဒိုင္ခံ ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါသည္။ စင္ျမင့္ ေပၚမွာပင္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ဘုကန္႔လန္႔တိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာက ေျပာအားရွိသည္။ ဟုတ္ပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္ အဆိုေတာ္တစ္ပိုင္း ဟုတ္လား။ သည္ ေတာ့ အႏိုင္ႏွင့္ပိုင္းေသာ “စာေရး ဆရာ သုေမာင္” အား အျခား စာေရးဆရာမ်ား က မေခ်ပႏိုင္ရွာ။ ဒါကို အခြင့္ေကာင္း ယူၿပီး လိုသည္ထက္ ပို၍ ေဆာ္ပေလာ္ တီးတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္မွာ “ဆရာ သုခ”ႏွင့္ စာေပပြဲမ်ားမွာ ၾကံဳလွ်င္ ၿငိမ္ကုပ္ေနရပါသည္။ ဆရာသည္ ေျပာၾက ေၾကးဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္၏ အႏုပညာ အဘိုး ဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ့္ ဖခင္ “သာဓု” ထက္ သူက ေစာသည္ေလ။
သည္လိုႏွင့္ မွတ္မွတ္ရရ (၁၉၈၂) တြင္ ေတာင္ဥကၠလာ (၁၃) ရပ္ကြက္၌ “သုခ”၊ “သုေမာင္”၊ “ျမတ္ထန္” တို႔သံုး ဦးသား ဂိုဏ္းစာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပ ပါသည္။ ဆရာျမတ္ထန္မွာ အသက္ႀကီး ေသာ္လည္း စာ၀ါႏုသျဖင့္ ေရွ႕ဆံုးမွ တက္ေဟာရပါသည္။ ၿပီးေတာ့ ၀ါအရင့္ ဆံုး ဆရာသုခက ဒုတိယ။ အေၾကာင္း ကား အဆိုေက်ာ္ မင္းသား စာေရးဆရာဟု နာမည္ႀကီးေနေသာ စီလီဘရီတီ “သုေမာင္”ကို ဆန္ခံရန္ “ေမ်ာက္”ျပဖို႔ ေနာက္ဆံုးမွာထားသတဲ့။

သည္လုိႏွင့္ ေဟာၾကေျပာၾကေလ ရာ ဆရာသုခ အလွည့္တြင္ ထံုးစံအတိုင္း “ေတဘုမၼာ”ႏွင့္ “ဘ၀သံသရာ”သီခ်င္း မ်ား၏ စာသားကာရန္၊ အဓိပၸာယ္၊ ဓမၼ ဒႆန စသျဖင့္ ေလးနက္စြာ ေဟာရင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးလည္း သီခ်င္း ဆိုျပပါသည္။ အသက္ႀကီးၿပီမို႔ အသံ မရေတာ့ ေသာ္လည္း အဆိုေကာင္းေတာ့ ပရိ သတ္က သေဘာ ေတြ႕ပါသည္။ ေနာ့္ ေသာ္ သူတို႔ ေမွ်ာ္ေနၾကတာက “ႏုႏုငယ္ငယ္ ဂုဏ္တက္ေနသည့္” သုေမာင္၏ အဆို။
ဤတြင္ ဆရာသည္ ေတးသီခ်င္း မ်ားသည္ စာေပ ၀တၳဳမ်ားထက္ ပရိ သတ္ကို ပို၍ ဖမ္းစားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၾသဇာ ႀကီးမားေၾကာင္း စကားစပ္မိပါ ေတာ့သည္။ သေဘာမွာ ေတးသီခ်င္းမ်ား “ေပါက္” ၿပီဆိုလွ်င္ ပရိသတ္က လိုက္ဆို႐ံုမက ထိုေတးပါ အေၾကာင္း အရာကိုလည္း တုပမွီျငမ္းၾကေတာ့ ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ေကာင္းေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဥပမာ ေပးရာ၌ ဆရာသည္ ကြၽန္ေတာ့္ဘက္ လက္ညိႇဳးထိုးၿပီး (ထိုစဥ္ က စာေရးဆရာမ်ားမွာ စင္ျမင့္ေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကရသည္။)
“ေဟာ... ဆရာ သုေမာင္ ေရွ႕တြင္ပဲ သူ႔အေဖ ကိုသာဓုေရးတဲ့ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ဥပမာ ေပးရဦးမယ္ဗ်။ ဘာ တဲ့... “တင့္တင့္တို႔အရြယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္း “ဒီအရြယ္ တင့္တင့္တို႔အရြယ္ ကြၽန္မ ကြၽန္မတို႔အရြယ္ တစ္ဆယ္ေက်ာ္ ငါးႏွစ္ပတ္လည္ ႐ူးႏွမ္းႏွမ္းအရြယ္___ အိပ္ခ်င္ရာအိပ္ သြားခ်င္ရာသြား___ အားအားရွိေတာ့ အလွျပင္တယ္” တဲ့။ “အကယ္၍သာ” ဆိုတဲ့ သူ႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားမွာ ျမတ္မြန္ ဆိုတာေပါ့။ ဟာ... တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဟိုးဟိုးေက်ာ္ သြားတဲ့ သီခ်င္းဗ်။ လူႀကီးလူငယ္ က်ား၊ မ မေရြး အားအားရွိ လိုက္ဆိုရ တဲ့ ေခတ္စားတဲ့သီခ်င္း ဆိုပါေတာ့ ဗ်ာ... အဲ အဲ ျပႆနာက ေစာေစာက ကြၽန္ေတာ္ဆိုသလို ဆိုၾကည့္စမ္းဗ်ာ။

အပ်ဳိမတမ္းကေလးတစ္ေယာက္ အိပ္ ခ်င္ရာအိပ္၊ သြားခ်င္ရာ သြားဆိုေတာ့ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကပါေတာ့(ပရိသတ္ လက္ခုပ္သံမ်ား) (သုေမာင္ အခံရခက္ မ်က္ႏွာေအာက္၀ွက္) သီခ်င္းေပါက္ ေတာ့ လူငယ္ေတြ လိုက္ဆို၊ ၿပီးေတာ့ လံုမငယ္ေတြ လိုက္တု၊ မခက္လားဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ဂီတဟာ ပရိသတ္ကိုစည္း ႐ံုးရာမွာ လက္နက္ေကာင္း။ သတိထား သင့္တယ္” စသ ျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ေ၀ဖန္အၾကံျပဳ ေျပာၾကားသြားရွာပါ တယ္။ ေနာ့ေပတည့္ ခလုတ္က ထိတာ “အမိ” မဟုတ္ “အဖ” ျဖစ္ေနေလရာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ မခံခ်ိမခံသာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ေရွ႕ထားၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အေဖ ေ၀ဖန္တာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာတာ၀န္ ရွိလာပါၿပီ။ ဒါ့ျပင္ ေနာက္ဆံုးမွေျပာရ မွာမို႔ တစ္ပန္းသာသည္။ ပိတ္တြယ္႐ံု ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ေတးမွတ္ထားလိုက္ ေတာ့သည္။
ေရာက္ပါၿပီ ကြၽန္ေတာ့္ အလွည့္။ ပရိသတ္ဆိုတာ လက္ခုပ္ၾသဘာ မိုးလံုး ညံေပါ့။ ႏုႏုနယ္နယ္ အရြယ္ေကာင္း နာမည္ႀကီးဆိုတာက တစ္ပိုင္း၊ ေစာ ေစာက ဆရာ“သုခ” ကြၽန္ေတာ့္ “အေဖ” ကို တြယ္ထားတာ ဘာျပန္ေျပာမလဲ၊ ဘာသီခ်င္းေတြဆိုမလဲ... ေပါ့ေလ။
ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ေဒ၀ဒတ္ထံုး ႏွလံုးမူၿပီး စကားလံုး “ေက်ာက္ေမာင္း” ဆင္ၿပီးသားျဖစ္၏။
“ေလးစားရပါေသာ စာေပ ၀ါသနာရွင္မ်ားခင္ဗ်ား...” အစခ်ီၿပီး ဘာမွ် နိဒါန္း မပ်ဳိးဘဲ (ဆရာသုခရဲ႕ၾသ၀ါဒေတြ ေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းရသည္။ ဒါမွ ေျမႇာက္ၿပီး႐ိုက္တဲ့ ေဘာ္လီေဘာလို ကြၽန္ေတာ့္႐ိုက္ခ်က္ ပိုျပင္းမွာကိုး။)

“ဆရာႀကီး ဘဘဦးသုခက ကြၽန္ေတာ့္ ဖခင္ေရးတဲ့ တင့္တင့္တို႔ အရြယ္ သီခ်င္း ဆိုျပတာလည္း ေကာင္းပါ့၊ ရွင္းျပတာလည္း သူ႔အဆိုအတိုင္း (စာသားအတိုင္းေကာ) ဟုတ္ပါလိမ့္ မယ္။ ေနာ့ေပတဲ့ ဆရာမ်ား အသက္ႀကီး လို႔ မၾကားတၾကား အမွတ္သညာေတြ မွားသလား မသိဘူး။ တကယ္က ကြၽန္ေတာ့္ဖခင္ သာဓု ေရးတဲ့ အဲဒီ သီခ်င္းထဲက စာသားက “အိပ္ခ်င္ရာ အိပ္... သြားခ်င္ရာသြား...” မဟုတ္ ရပါ ခင္ဗ်ာ။ “အိပ္ခ်င္ရင္ အိပ္... ထခ်င္မွထ”ပါ။ အပ်ဳိျဖန္း မတမ္းမေလး ဆိုတာက အိပ္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ အိပ္လိုက္မွာပဲ၊ ထခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွ ထလာ မွာပဲဆိုတဲ့ ကေလးစိတ္မကုန္ေသးတာ ကို ဆိုတာပါ။ ဆရာ ဘဘဆိုျပတာနဲ႔ အဓိပၸာယ္ကြာပါတယ္။ (လက္ခုပ္သံ မ်ား) စသျဖင့္ ငယ္ဂုဏ္ေမာက္တဲ့ ေဒ၀ဒတ္ ၀င္စားသူ သုေမာင္ ျပန္တြယ္ ပါေလေရာ။ ပရိသတ္ကလည္း တေသာေသာ။ ဒါနဲ႔ မေက်ေသးဘူး။ လူ႔သဘာ၀ ႏိုင္ရင္ ဖိတြယ္တတ္သည့္ အတိုင္း။
“အသက္ႀကီးလို႔ အသံေတြ တုန္ေနတဲ့ ဘိုးဘိုးႀကီး ဆရာသုခ သီခ်င္းေတြ ဆိုျပတာ ပညာရေပမယ့္ ျမန္မာ ျပည္မွာ အသံဘုရင္ အေခၚခံရတဲ့ သုေမာင္ စာေပပြဲမွာေယာင္လို႔မွ သီခ်င္း မညည္းဘူးဆိုတာ ကတိေပးသဗ်” ဆိုၿပီး အလကၤာရသ ေႏွာလို႔ ဆရာ့ကို သာသာေလး ေကာမိပါတယ္။ ဆရာ့ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ ကြမ္းကေလး၀ါးၿပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ပါ။ ဆရာ ျမတ္ထန္ကေတာ့ အားနာတာလား၊ သူ႐ို႕လူႀကီးခ်င္း “မွတ္ပလား” ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔လား၊ က်ီစယ္ျပံဳးလို႔။
ဒီတြင္ အေကာင္းအဆိုး တစ္ခုခု ျဖစ္လာရင္ သာရာဘက္က ဖိေထာင္း တတ္တဲ့သဘာ၀၊ အႏုပညာတစ္ခုခု ေအာင္ျမင္လာရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ ထပ္လုပ္တတ္တဲ့ သဘာ၀က သုေမာင္ ဆိုတဲ့ မႏူးမနပ္ စီလီဘရီတီေလးကို ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္ လုပ္ခ်ပါေလေရာ။
“ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ာ တကယ္ ေတာ့ ေစာေစာက ဓမၼ သီခ်င္းေတြနဲ႔ တရား ျပသြားတဲ့ ဘဘဦးသုခရဲ႕ အေက်ာ္ၾကားဆံုး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုင္စြဲထားတဲ့ စာေပ မူ၀ါဒကို ေဖာက္ဖ်က္ၿပီး နည္းနည္း သီဆိုျပပါမယ္။ (လက္ခုပ္ၾသဘာသံ မ်ား) ဘာတဲ့... “စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ကို ေသာက္တယ္___အရက္ေသာက္ေတာ့ စိတ္သိပ္ညစ္တယ္___လူမွာသာ ေငြ မရွိရင္ လင္ယူမိတာ နာတယ္ထင္တယ္ ___ေငြကိုသာ ေရလိုသံုးရင္ တစ္ျပည္ လံုးမွာ လုပ္သမွ်တင့္တယ္___လမ္း လယ္မွာဆဲဆဲ လူကိုတြဲလို႔ အိမ္ထဲေခၚ မယ္___ ပါတဲ့ ခင္ဗ်ာ”
စသျဖင့္ ပီသၾကည္ျမတဲ့ သုေမာင္ ရဲ႕ဂီတနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖရင္း ဆရာ့ကို ခပ္ျပင္း ျပင္းနင္းေျပာမိပါေရာ။

ေဟာေျပာပြဲၿပီးေတာ့ တစ္္လမ္းစီမို႔ ဆရာက သီးသန္႔ျပန္ပါတယ္။ ဆရာ ျမတ္ထန္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္က ကားတစ္စီး ပါ။ အဲဒီမွာ မထိတ္သာ မလန္႔သာ စကားတစ္ခြန္း ဆရာျမတ္ထန္က ေျပာ ပါတယ္။ “ကိုသု... နည္းနည္းမ်ား ေဒါသ သံ ပါသလားလို႔” တဲ့။ ဆရာဟာ စစ္ဗိုလ္လူထြက္ စာေရး ဆရာေပမယ့္ စကားေျပာ အလြန္ႏူးညံ့ပါတယ္။ (စကားမစပ္ ကြၽန္ေတာ္ ခဲလံုးကန္တာ နာမည္ႀကီးသြားတဲ့ ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့ဟာ ဆရာျမတ္ထန္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ၀တၳဳပါ။)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ စာေပ ဘိုးေအႀကီး လူလယ္ေခါင္ တီး လိုက္ရလို႔ စာေပပြဲမွာ သီခ်င္း မဆိုေသာ္လည္း အျပန္ လမ္းမွာေတာ့ စိတ္ညစ္လို႔ အရက္ကိုေသာက္တယ္ ဆရာသုခ သီခ်င္းေလး ညည္းေနမိပါသည္။ (အရက္ကလည္း တကယ္ေသာက္ထား မင့္ဟာကိုး။)
ျမတ္စြာဘုရားေဟာ ကံအက်ဳိးေပး ၀ဋ္လည္ျခင္း ဆိုသည္မွာ ဘ၀ မကူးခင္မွာတြင္ တစ္ပတ္လည္႐ံုမက ေတာင္ ဥကၠလာစာေပပြဲအၿပီး တစ္လအၾကာမွာ (ထိုသံုးေယာက္အတြဲပါပဲ။) မဂိုလမ္း (ယခု ေရႊဘံုသာလမ္း)မွာ စာေပေဟာ ေျပာပြဲ ျပန္ဆံုပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ကား ငမိုက္သား ငရဲလားမည့္ ေဒ၀ ဒတ္၀င္စားသူပီပီ ေက်ာက္ေမာင္း ႀကိဳတင္ခ်ည္ထားေလသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာသုခ ကြၽန္ေတာ့္ကို ျပန္ေခ်ပ သို႔မဟုတ္ လႈပ္မရေအာင္ တုပ္ေတာ့ မည္ဟု။ ဒါဆို ငါ ဘာျပန္ေျဖမလဲေပါ့။
သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီးသည္ ထိုပြဲမွာ ပထမဆံုး စေဟာပါသည္။ ထံုးစံ အတိုင္း ဓမၼသီခ်င္း ရွင္းတမ္းေတြ ေဟာရင္း ဆိုရင္းေပါ့။
အဆံုးသတ္နိဂံုးတြင္မူ...
“ပရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား ၿပီးခဲ့တဲ့ လက ကြၽန္ေတာ္တို႔သံုးေယာက္အတြဲ ေတာင္ဥကၠလာမွာ ေဟာၾကပါေသး တယ္” အစခ်ီၿပီး ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အခ်ီ အခ်ျဖစ္ပံုကို ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္းႀကီး ျပန္ ရွင္းျပပါသည္။ ထို႔ေနာက္
“ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာေတြဟာ အေရးပါတာပါ။ အသက္ႀကီးတာ ငယ္တာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ စာေရးဆရာမွာ ရာထူးႀကီးငယ္ မရွိပါဘူး။ အပြင့္အခက္ မရွိပါဘူး။ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ႏွလံုးသား အားေကာင္းရင္ ေစတနာမွန္ရင္ စာေရး ဆရာခ်င္းေပမယ့္ ေလးစားၿပီး နာယူ ရပါမယ္။ ခုနက ေတာင္ဥကၠလာပကိစၥ ၿပီးကတည္းက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဆရာ သုေမာင္ရဲ႕စကားကို ေလးေလးစားစား နာယူၿပီး
ေနာင္ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ သူ႔ အေဖ ကိုသာဓုရဲ႕သီခ်င္းကို ဆိုမျပ ေတာ့ပါဘူး။ ဟုတ္ပါ့၊ ကြၽန္ေတာ့္ စာသား မွားတာကိုး။ ေနာ့ေပတဲ့ ဆရာ သုေမာင္ေထာက္ျပသလို ပြဲတိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အမွားႀကီးမွားခဲ့တဲ့ ဂုဏ္ ဆိုတဲ့ နာမည္ႀကီး ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္း အဲ... လူငယ္ေတြကို အရက္ေသာက္ေအာင္ အားေပးရာ ေရာက္ေစတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ သီခ်င္းကိုေတာ့ အစအဆံုး ဆိုျပၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အမွားေတြကို ၀န္ခံေနပါ တယ္။ ေရွ႕လည္းဆက္ၿပီး ၀န္ခံဦးမွာပါ ပဲ။ အထူးသျဖင့္ ငယ္ေပမယ့္ ေစတနာ ႂကြယ္တဲ့ ဆရာ သုေမာင္ကိုေတာ့ ဒီစင္ျမင့္ေပၚမွာပဲ ပရိသတ္ေရွ႕ သက္ ေသထားၿပီး ဂါရ၀ျပဳပါရေစ ခင္ဗ်ား” ဆိုၿပီး (ဆရာ့ရဲ႕ လက္သံုးပံုစံ ဂါရ၀ ထံုးစံအတိုင္း ကြၽန္ေတာ့္ဘက္လွည့္ လက္အုပ္ခ်ီ ရွာပါသည္။)

ပရိသတ္မွာ ေရႊဘံုသာ လမ္းႀကီး အျပည့္ နံေဘး တိုက္တန္းေတြေပၚကလည္း ၫႊတ္လို႔။ အားလံုး ၿငိမ္က်သြား ပါေတာ့သည္။ ဆရာသည္ ေျပာၿပီးၿပီး ခ်င္း ထံုးစံအတိုင္း ကြမ္းကေလးျမံဳ႕ၿပီး နားေနရာေဆာင္ဆီ ထြက္သြားပါေတာ့ သည္။
ထိုညက ေနာက္ဆံုးမွ ေဟာေနက် ပြဲတိုင္းေက်ာ္ နာမည္ေက်ာ္ အေျပာေကာင္း အဆိုေကာင္း သုေမာင္ႀကီး ကေလး ေကာင္းစြာ မေဟာႏိုင္ေတာ့ပါ။ ရွက္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္းမ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ တရားရျခင္းႏွင့္ အတူ ေနာင္တႀကီးစြာ တမိျခင္းေၾကာင့္ စကားေတြ မမွားေသာ္လည္း အသံေတြကား မမွန္ပါေတာ့ေခ်။ ဟုတ္ပါ့၊ ေျပာရင္းမွာ ပင္ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္ရည္က်ေနၿပီ ေၾကာင့္ပါ။ မ်က္ရည္က်တာ လူျမင္႐ံုရွိ သည္။ အသံ မမွန္တာက သ႐ုပ္ပ်က္လွ သည္။ ဟုတ္ပါ့၊ ဘာစကားေျပာေျပာ ဟာသေႏွာေတာင္ ကြၽန္ေတာ့္အသံမွာ ငိုသံပါႀကီးႏွင့္ပါတကား။
သုေမာင္
မွတ္ခ်က္။ ။ စာေရးဆရာေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္သတဲ့။ စာေရးဆရာႀကီး ဦးရန္ေအာင္၏ မွတ္ခ်က္စကား။
ေၾသာ္... ခုႏွယ္ခါ တာ၀တႎသာ (စာ၀တႎသာ)မွာ ဆရာသုခႏွင့္ ဆရာ သာဓုတို႔ ကိုယ့္ဘံုႏွင့္ကိုယ္ စံေနၾက ေရာ့မည္။ ဘံုခ်င္းကေတာ့ အလွမ္းကြာ ေပလိမ့္မည္။ နတ္“သုခ” ဘံုက ဘုရား ရွင္၏ “ဆံေတာ္ျမတ္ေစတီ” ႏွင့္ နီးေပ လိမ့္မည္။ နတ္“သာဓု” ဘံုကေတာ့ ၀ိ သၾကံဳနတ္၏ဘံုႏွင့္ ကပ္လ်က္ျဖစ္လိမ့္ မည္။ (ဆရာသာဓု၏ သီးျခား၀ါသနာ ေမာ္ေတာ္ကားျပင္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ၀ိသၾကံဳနတ္ျမင္းလွည္း သူပဲ ဒိုင္ခံျပင္ ေနမွာကိုးေလ။)
အဘိုးႏွင့္ အေဖတို႔၏ သားေျမး စာေရးဆရာစစ္စစ္ ျဖစ္သြားၿပီျဖစ္ေသာ သုေမာင္။
(ဆရာသုခ ရာျပည့္အႀကိဳ)

သုေမာင္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...