Tuesday, August 16, 2011

ေဖာက္သည္

  (ေမာင္ထင္)
ရပ္ကြက္ႀကီး တစ္ခုလုံးသည္ သုသာန္တစျပင္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိေလသည္။

ေန႔ညမေရြး ေသနတ္သံ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္၊ တဗုန္းဗုန္း၊ တဒိုင္းဒိုင္း၊ တဒက္ဒက္တို႔ကို ၾကားေနရေသာ လူထုအမ်ားစုသည္ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ႏွစ္သက္မိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕က ၾကားေနက် ေသနတ္သံကို မၾကားရဘဲ ၿငိမ္သက္ျခင္းႀကီး မက ၿငိမ္က်ေနသည္ကိုပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ပူပန္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ လမ္းတကာတြင္ ကိုယ္ပိုင္အသိစိတ္ျဖင့္ ရပ္ကြက္ကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကေသာ ကင္းသမားမ်ားသည္ ပို၍ ထိတ္လန္႔ၾကသည္။ ဘာသံကိုမွ် မၾကားရေလေလ ပို၍ ေၾကာက္ေလေလ။ ထို႔ေၾကာင့္ နားစြင့္ၾကသည္။


မၾကာမီ လျပည့္ေတာ့မည္။ ေကာင္းကင္တြင္ တိမ္ခိုမ်ား ေ၀ေနေသာ္လည္း ရပ္ကြက္လူထုသည္ ဖိုးေရႊလမင္းႀကီးကို တ ၾကသည္။ လသည္ သာေနသည္ဟု မဆိုႏိုင္။ သို႔ေသာ္ တိမ္ခိုးေတြ အၾကားမွ ေန၍ ကံၾကမၼာဖိစီးႏွိပ္စက္ျခင္းကို ခံရသူမ်ားအား တိတ္တခိုး ေခ်ာင္းၾကည့္ေနေလသေလာ။ အနိ႒ာ႐ုံမ်ားကို ခဏခဏ ျမင္ေနရေသာ လမင္းေသာ္တာသည္ မၾကည္မလင္ေသာ သူ႔မ်က္ႏွာကို တိမ္လႊာတည္းဟူေသာ ပ၀ါႏွင့္ဖုံး၍ တရိပ္ရိပ္ ေျပးေလသည္။ သူလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ ေျပးေလသေလာ။

ၾကည္လင္ေအးျမေသာ သဘာ၀ကို ဆန္႔က်င္တိုက္ဖ်က္လိုေသာ မိုးေမွာင္တို႔သည္ ေမွးမွိန္ေနေသာ အလင္းေရာင္ကို အမိုက္တိုက္ထဲသို႔ ပို႔ရန္ ရည္သန္၍ တြန္႔ဆုတ္ေနေသာ ေငြစႏၵာ၏ေနာက္သို႔ အေျပးလိုက္သည္။ မိုးတိမ္တို႔က အရွိန္ယူ၍ တစ္ဟုန္ထိုး ေျပးေသာအခါ ဒိန္း ဟူေသာ အသံသည္ ေတာင္ဘက္မွ ခပ္အုပ္အုပ္ ထြက္ေပၚလာသည္။

တစျပင္ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ရပ္ကြက္သည္ တေစၧခ်င္း စကားေျပာသကဲ့သို႔ ေသာေသာညံလာေလသည္။

ကင္းသမားတို႔က “ေတာင္ဘက္က လူအုပ္ႀကီး တက္လာၿပီေဟ့၊ ေသနတ္သံ ၾကားတယ္”ဟု ေအာ္ဟစ္၍ အခ်က္ေပးသည္။ အေနာက္ဘက္လမ္းမွ ကင္းသမားမ်ား အူယားဖားယားႏွင့္ အေရွ႕ဘက္သို႔ ေျပးလာၾကသည္။ အေရွ႕ဘက္ လမ္းထိပ္မွ ကင္းသမားမ်ားကလည္း အားက်မခံ အေနာက္ဘက္ လမ္းထိပ္ဆီသို႔ သုတ္ေျခတင္ၾကသည္။ လမ္းခုလတ္မွာ ကင္းသမားခ်င္း ဆုံေသာ္လည္း အေၾကာင္းခ်င္းတကို ဘုမသိ ဘမသိႏွင့္ ေမးရမွန္း ျမန္းရမွန္း သတိမရ။ မိမိထင္ရာ မိမိ စြတ္ေျပးေနၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ မိုးသည္ ျပင္းထန္စြာ ခ်ဳန္း၏။ “ငါမွန္း သိၿပီးလားဟဲ့”ဟု အေၾကာင္းျပလိုေသာ သေဘာေၾကာင့္ေပေလာ မသိ။ မိုးႀကိဳး တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ပစ္ျပသည္။ ကင္းသမားမ်ား ေျပးေကာင္းတုန္းပင္။ သို႔ေသာ္ မိုးၿပိဳသကဲ့သို႔ မိုးလုံးႀကီးမ်ား ရြာခ်လာေသာအခါ အားလုံး အေၾကာက္ေျပ၍ “မိုးရြာတာဟ” ဟု ေျပာၿပီးလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း ရယ္ၾက၊ ေမာၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ လူခ်င္းခြဲ၍ မိမိတို႔ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ကင္းတဲ့သို႔ ၀င္ၿပီးလွ်င္ ပဲႀကီးေလွာ္ကို ၀ါးရင္း လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ၾကသည္။

“ညစဥ္ညတိုင္း မိုးသည္းပါေစ”ဟု တစ္ဦးက ဆုေတာင္းသည္။ “အိပ္ေရးက ပ်က္ပ်က္၊ မိုးေရက စိုစို၊ ဖ်ားမွာနာမွာ စိုးရတဲ့အထဲ မိုးရြာဖို႔ခ်ည္း ေတာင့္တေနရသလား”ဟု တစ္ေယာက္က အျပစ္တင္သည္။ “ မင္း ဘာနားလည္လို႔လဲ၊ မိုးသည္းေတာ့ ဘယ္သူမွ အသြားအလာ မလုပ္ဘူး၊ အားလုံး ၿငိမ္သြားမယ္။ ဒါမွ ငါတို႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ရွိမယ္ကြ”ဟု ျပန္၍ ႏႈတ္လွံထိုးသည္။

မိုးသည္းစဥ္ ကင္းသမားမ်ားက သတင္းမ်ိဳးစုံကို ဖလွယ္ၾကသည္။ ကမ္းစပ္က ဆန္ဂိုေဒါင္ကို ေဖာက္တာ အားလုံးကုန္ၿပီ။ ဆာလာအိတ္ေတြကို သယ္ၾကသည္။ သြပ္ခြာၾကသည္။ တိုင္ႏႈတ္ၾကသည္။ အုတ္ခုံ ဖ်က္ၾကသည္။ သံရက္မကို ျဖဳတ္ၾကသည္။ ဆင့္မ်ားကို ထမ္းေျပးၾကသည္။

ကင္းသမားမ်ားက “ေဖာက္သည္”မ်ားသည္ မိမိတို႔လမ္းကို မျဖတ္ေစရ၊ လမ္းထိပ္မွာ ၀ါးကပ္ ကာရမည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ လမ္းဆုံလမ္းခြ၊ လမ္းေလးမ၊ ျဖတ္လမ္းပါမက်န္ ၀ါးကပ္ႏွင့္ပိတ္၍ လူတစ္ကိုယ္ သြားသာ႐ုံမွ်သာ လမ္းဖြင့္ေပးသည္။ အထြက္ အ၀င္ စစ္ေဆးသည္။

တိုင္းျပည္ ဘယ္ေလာက္ဆူဆူ အရက္ကေတာ့ ခ်က္ျမဲ။ မိုး ခ်ဳပ္စတြင္ အမူးသမားမ်ား အရက္ပုန္း တျမျမႏွင့္ယိုင္တိယိုင္ထိုးႏွင့္ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ျပန္ၾကေသာအခါ အစစ္အေဆး အေမးအျမန္း မခံလိုၾကေသာေၾကာင့္ ကင္းသမားမ်ားႏွင့္ ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ အရပ္က အမူးသမားကို ၀ိုင္း႐ိုက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဓားႏွင့္ပင္ ကပၸိၾကသည္။ ေပါက္ျပဲ ဒဏ္ရာရသူကို ဆိုင္ရာဆိုင္ရာက လာေရာက္ေခၚငင္၍ ေဆး႐ုံသို႔ ပို႔ၾကသည္။ တရားလို မရွိ၊ တရားခံ မရွိ၊ တိုင္ခ်က္ ဖြင့္စရာမလို။ သူ႔တရားကို သူ စီရင္လိမ့္မည္။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ရပ္ေ၀းရပ္နီးမွ လာ၍ ဆန္၊ ဂုန္အိတ္၊ သြပ္၊ သံေခ်ာင္း စသည္တို႔ကို သယ္ၾကေသာ ေဖာက္သည္တစ္စုက သူတို႔ ျဖတ္လမ္းမွ မျဖတ္ရေသာေၾကာင့္ ေဒါသတႀကီး ေစာဒကတက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ညမွာ ကင္းသမားမ်ား ပို၍ အင္အားေတာင့္ေအာင္ လူစုၾကသည္။ ဟိုဘက္လမ္းက သည္ဘက္လမ္းကို ႀကိမ္းေမာင္းသြားသည္။ သူတို႔လူအုပ္ႏွင့္ လာမည္။ အေၾကာင္းသိေရာပ၊ သတိထား။

သတိေပးေနသည့္ အထဲမွ ဟိုဘက္လမ္းက ဆူဆူညံညံ ၾကားရသည္။ မိုးခ်ဳပ္စမွာ လူစုၿပီး တိုက္ခိုက္ရန္ ၾကံစည္သည္ ထင္သည္။ “လာၾကေဟ့၊ ဟိုဘက္မွာ လူစုေနၿပီ” ဤ သတိေပးသံကို ၾကားေသာအခါ သည္ဘက္လမ္းက ကင္းသမားမ်ား၊ လူငယ္လူရြယ္မ်ား၊ ပုစုခ႐ုမ်ား လမ္းထိပ္သို႔ လာေရာက္စုေ၀းၾကသည္။ တုတ္၊ ဓား၊ ေလး၊ ျမား၊ လွံ၊ မွိန္း စသည္တို႔ကိုသာမက တ႐ုတ္ ႐ုပ္ရွင္ကားထဲမွာ ျမင္ဖူးၾကေသာ နံခ်ပ္ကူမ်ားကိုလည္း အသီးသီး ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသည္။

ဟိုဘက္လမ္းက အသံက်ယ္လာသည္။ ပထမ ဘာသံမွန္း မသိ။ ေနာက္ေတာ့ အသံကြဲျပားလာသည္။ ဆဲသံ။
မေအ၊ ႏွမဟူေသာ ဖ႐ုႆ၀ါစာတုိ႔သည္ မိုးၿခိမ္းသကဲ့သို႔ ၿခိမ္းသည္။ အသံက ခပ္စြာစြာ၊ စူးစူးရွရွ၊ မိန္းမသံ။ သူ႔ေယာက်္ား အိမ္အျပန္ ေနာက္က်၍ ႀကိမ္းေမာင္းေသာအသံ၊ ေယာက်္ားက ဗလုံးဗေထြးႏွင့္ ျပန္လွန္ေခ်ပေသာ အသံ။

“႐ုတ္႐ုတ္ ႐ုတ္႐ုတ္ ျဖစ္ေနတဲ့အထဲ နင္ သည္ေလာက္ေတာင္ လူမွန္းမသိ သူမွန္းမသိ ေသာက္ရသလား။ နင္ သည္ေလာက္ေတာင္ ျဖစ္ရင္ အရက္ကို ကြာမလား၊ ငါ့ကို ကြာမလား”

ထိုစကားကိုလည္း တစ္ရပ္လုံး ၾကားပါသည္။
“အရက္ကိုလည္း မကြာဘူး၊ နင့္ကိုလည္း မကြာဘူး၊ ႐ုိးေျမက်ေပါင္းမယ္”

“ဟား ဟား ဟား ဟား” ဟူေသာ အသံႀကီးသည္ ကင္းသမားႏွင့္ အေပါင္းပါ လူအုပ္ထဲမွ ထြက္ေပၚလာပါသည္။

“ဘာမွ မဟုတ္ဘူးဟ၊ လင္မယား ရန္ျဖစ္တာ။ ကေလးေတြ ျပန္ၾက၊ ျပန္ၾက”ဟု အရပ္လူႀကီးတစ္ဦးက ေအာ္လိုက္ေသာအခါ ပရိသတ္ႀကီးလည္း စဲသြားေလသည္။ သို႔ေသာ္ မိုးမင္းက မစဲ၊ သဲသဲမဲမဲ ရြာျပန္သည္။

သန္းေခါင္ယံအထိ ကင္းသမားတို႔၏ စကား၀ိုင္းသည္ ၿမိဳင္လွပါ၏။

သို႔ေသာ္ သန္းေခါင္ေက်ာ္ေသာအခါ တဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ ပစ္သံခတ္သံ ၾကားရသည္။

တခ်ိဳ႕က ဘီပီအိုင္ဟု ခန္႔မွန္းသည္။ တခ်ိဳ႕က သမိုင္းခ်ည္စက္ဟု ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕က အုတ္က်င္းဂုန္နီစက္ဟု ထင္ေၾကးေပးသည္။ တခ်ိဳ႕က စီးကရက္စက္႐ုံ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဆပ္ျပာစက္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဆီစက္ ဟူ၍လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္မွန္းျဖင့္ ေျပာၾကဆိုၾကသည္။ ေျပာသည့္အတိုင္း မွန္လွ်င္ ကုန္ပါၿပီ။

နံနက္လင္းေသာအခါ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ႏွစ္ေလာင္း ဟူေသာ အမဂၤလာသတင္းကို ၾကားရသည္။ ပုလဲႏွင့္ ငါး ေျပာင္ၿပီဟုလည္း ဆိုၾကသည္။

ႏိုင္ငံျခားပို႔ဖို႔ ငါးႏွင့္ပုဇြန္ေတြ ဘယ္ေစ်းမွာ ေပါသလဲဟုလည္း အငမ္းမရ သတင္းေမးၾကသည္။ သြပ္ေစ်း၊ သံေစ်း၊ ဘိလပ္ေျမ စသည္တို႔ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္းသတင္းကို ပါးစပ္ျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ၾကသည္။

ညစဥ္လိုပင္ သြပ္ခြာသူတို႔ ခြာၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ လူမသမာတုိ႔ကို လူစုခြဲရန္ အလို႔ငွာ ဆိုင္ရာတို႔က ပစ္ၾက၊ ခတ္ၾကသည္မွာလည္း အသံမစဲေခ်။ အတင့္ရဲလာၾကေသာအခါ ေန႔လယ္ေၾကာင္ေတာင္၌ပင္လွ်င္  စက္႐ုံ၊ အလုပ္႐ုံ၊ သုိေလွာင္႐ုံတို႔ကို ထြင္းေဖာက္လုယက္ၾကသည္ဟု ေစ်းေဂဇက္က ဆိုသည္။

ေျပာတြင္းဆိုတြင္းမွာပင္ စက္ကိရိယာ ပစၥည္းမ်ားကို သယ္ေဆာင္လာေသာ ကားတစ္စီး၊ ႏွစ္စီး ရပ္ကြက္ထဲ ၀င္လာသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် မစုံစမ္း၀ံ့ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ခိုးရာပါပစၥည္း လက္ခံသူမွာ ေထာင္ထြက္ဟု နာမည္ႀကီးေသာ ကာလသားေခါင္းႀကီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။

သူ ေထာင္မွ ထြက္လာသည္မွာ ယခုမွ ထြက္လာသည္ မဟုတ္။ လူထုဆႏၵျပ အေရးအခင္း မေပၚမီ ေလးငါးႏွစ္ကပင္လွ်င္ ႏွစ္ေစ့၍ ေထာင္မွ လြတ္လာၿပီးေနာက္ ေမွာင္ခိုပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္း၀ယ္လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို သူေနေသာလမ္းရွိ အရပ္သူ အရပ္သား ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္တို႔က အလြန္ခန္႔ညားၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ “ခန္႔ညား”ဟု ဆိုသည္မွာ စာစကား ျဖစ္သည္။ အရပ္စကားမွာမူ “ဖင္တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ရသည္”ဟု၏။

သူ႔လုပ္ရပ္ကို ျမင္ရေသာ ရပ္ကြက္လူထုသည္ အလိုလို ေခါင္းနားပန္း ႀကီးလာသည္။ မေတာ္လို႔ လုံျခံဳေရး အာဏာပိုင္မ်ားက ၀င္ေမႊလွ်င္ မေတာ္သူထိပ္၊ ေတာ္သူထိပ္မို႔ အားလုံး ရာဇ၀တ္ သင့္ကုန္လိမ့္မည္။ ကားႀကီး၊ ကားငယ္တို႔ ခဏခဏ ၀င္သည္။ ထြက္သည္။ ေထာင္ထြက္ႀကီးထံသို႔ ပစၥည္းမ်ားကို သြင္းသည္။ ေထာင္ထြက္ႀကီးထံမွ ပစၥည္းမ်ားကို ထုတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေရာင္းသူႏွင့္ ၀ယ္သူ ေစ်းဆစ္ၾကသည္။ ၀ယ္သူက ၿမိဳ႕ထဲမွ ကားငွားရသည္မွာ အလြန္စရိတ္ႀကီးပါသည္။ ေရွးက ႏွစ္ဆယ္တန္ေသာ ခရီးကို ယခု ႏွစ္ရာေပးရပါသည္။ ကားခေလာက္ေတာ့ ေလွ်ာ့သင့္ပါသည္။ အလီလီ ၀ယ္သည္မွာ တစ္ေသာင္းခင္း မကပါ။ မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ ေစ်းဆစ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၀ယ္သူက ဤကဲ့သို႔ စကားႏွဲ႔၍ ေစ်းႏွိမ္ေနစဥ္ ေထာင္ထြက္ႀကီးက “ ေန႔ျမင္ ညေပ်ာက္ပဲဗ်ာ့၊ ကတ္သီးကတ္သတ္ ဆစ္မေနန႔ဲ။ ႀကိဳက္ရင္ယူ၊ မႀကိဳက္ရင္ ထားပစ္ခဲ့။ ခင္ဗ်ားတို႔ ၿမိဳ႕ထဲက ဆိပ္ကမ္း သိုေလွာင္႐ုံေတြ သိတယ္မဟုတ္လား၊ အဲဟိုမွာ ဘိုင္စကယ္အသစ္ေတြ ထုတ္လာေတာ့ တစ္ရာ့ငါးဆယ္လို႔ ေစ်းေခၚေရာင္းတာ ဘယ္သူမွ ေစ်းမဆစ္ဘူး၊ အလုအယက္ ၀ယ္ၾကတာပဲ။ ေခ်းမမ်ားနဲ႔၊ ခင္ဗ်ား မယူရင္ သည့္ျပင္လူ ယူလိမ့္မယ္”ဟု မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းႏွင့္ ေငါက္သည္။ ၀ယ္သူလည္း အထြန္႔မတက္ေတာ့ေခ်။ သူ စက္ကိရိယာ၊ သံတိုသံစက္ပစၥည္းမ်ားကို သူ႔ကားေပၚ သုတ္သုတ္တင္၍ ၿမိဳ႕ဘက္သို႔ စက္ကုန္ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းသြားသည္။ ေန႔ေရာညပါ ၀ါးကပ္တံခါးကို ေစာင့္ရေသာ ကင္းသမားသည္ ခဏခဏ တံခါးကို ဖြင့္ခ်ည္ပိတ္ခ်ည္ ျပဳလုပ္ေပးေနရေသာေၾကာင့္ စိတ္မရွည္ႏိုင္သျဖင့္ ကားသမားႏွင့္ အခ်ီအခ် စကားေျပာသည္။ ထိုအခါ ေထာင္ထြက္ႀကီးလာ၍ မ်က္ႏွာျပသည္။ အားလုံး ၿငိမ္က်သြားသည္။

သို႔ေသာ္ တစ္ခါ မဟုတ္၊ ႏွစ္ခါ မဟုတ္။ တစ္ရက္ မဟုတ္၊ ႏွစ္ရက္ မဟုတ္။ သြားခ်ည္ ျပန္ခ်ည္ ဆက္တိုက္ လုပ္ေပးရေသာအခါ အရပ္က ၿငိဳျငင္လာသည္။

ရာဇ၀တ္မႈ မကင္းေသာ ကိစၥ၌ အရပ္က အလိုတူ အလိုပါကဲ့သို႔ ခဏ ခဏ ေဆာင္ရြက္ေပးေနရလွ်င္ လုံျခံဳေရးမ်ား ကင္းလွည့္လာေသာ အခါ ဘုန္းႀကီးအမႈ ရြာပတ္လိမ့္မည္။ သည္လို အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ ဘာလုပ္လုပ္ ဘာအမႈမွ် မျဖစ္။ ေျပာမရလွ်င္ အျပတ္ရွင္း။ ဒါပဲ။

ဤဒႆနတရားသည္ အရပ္ထဲ၌ စိမ့္၍ ၀င္ေလသည္။

လူအုပ္ႀကီးသည္ ေထာင္ထြက္ႀကီး၏ ၀င္ရာထြက္ရာလမ္းကို အထူး အာ႐ုံစိုက္လာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေထာင္ထြက္ႀကီးကား ဘယ္သူ႔ကို ဘာမွ် ဂ႐ုစိုက္စရာ မလိုဟူေသာ မ်က္ႏွာထိ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ အေျခမပ်က္ သြားလာလုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိသည္။ သူ႔အလုပ္က တစ္ပတ္ေလာက္အတြင္းမွာ စက္ကိရိယာ၊ သံတိုသံစ ဆိုင္ႀကီး ကနားႀကီး တည္ေထာင္ႏိုင္သည္အထိ ႀကီးပြားတိုးတက္ လာေလသည္။ လုံျခံဳေရး အာဏာပိုင္တို႔က တဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ ပစ္ခတ္ လူစုခြဲေနသည့္ အၾကားမွ ထိုမွ်ေလာက္ စီးပြားတက္ေနသည္မွာ ငါ အစြမ္းေကာင္းလို႔ ဟု မိမိကိုယ္ မိမိ အထင္ႀကီးလာသည္။ “ငါကြ” ဟူေသာ စိတ္သည္ ေထာင္ထြက္ႀကီးကို ရဲေဆးတင္ေပးေလသည္။ မာနဖုံးလႊမ္းလာေသာ အခါ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဘာကိုမွ် မျမင္။ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးအလုပ္ကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္လာသည္။

ထို႔ေနာက္ အေတာ္အတန္ ပစၥည္းမ်ားကို ထုခြဲေရာင္းခ်ၿပီး၍ ေငြစကၠဴအထပ္လိုက္ကို ဂုန္နီအိတ္ျဖင့္ ထုပ္ပိုးကာ မိမိအိမ္အတြင္း တစ္ေနရာတြင္ လုံျခံဳေအာင္ သိမ္းဆည္းထားၿပီးေနာက္ စက္ဘီးေနာက္ၿမီးေပၚသို႔ ေမာ္တာစက္ကေလး တစ္လုံးကို တင္၍ လမ္းထိပ္သို႔ ထြက္လာသည္။

သည္ေမာ္တာကို သူမေရာင္းဘဲ တမင္ခ်န္ထားသည္။ သူ႔စိတ္ကူးထဲမွာ သူ႔အိမ္အတြက္ အ၀ီစိတြင္း တူးၿပီးေနာက္ ေမာ္တာတပ္ဆင္မည္ ဟု ၾကံစည္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေမာ္တာကို အျခားေနရာမွာ ေရႊ႕ေျပာင္းသိမ္းထားမည္။ မေတာ္တဆ ပစၥည္းရွာေဖြလွ်င္ ဤေမာ္တာ တစ္လုံးေတာ့ အဖတ္တင္လိမ့္မည္။ သူ ၾကံစည္သမွ်ကို အိမ္သူအိမ္သားမ်ားအား တိုးတိုးေဖာ္ တိုင္ပင္ၿပီးလွ်င္ စက္ဘီးကိုစီး၍ လမ္းမႀကီးေပၚသုိ႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ အခ်ိန္မွာ နံနက္ခင္း ေစ်းဖြင့္စ အခ်ိန္ျဖစ္၍ လမ္းမႀကီးေပၚ လူအမ်ား ဥဒဟို သြားလာလ်က္ ရွိသည္။ အမ်ားသူငါတို႔၏ အၾကား၌ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားလွ်င္ ဘယ္သူ႔ကို ဘာဂ႐ုစိုက္ရမွာလဲ။

သို႔ေသာ္ သူ လမ္းမႀကီးေပၚ အေရာက္တြင္ ေစ်းသြားေစ်းလာတို႔သည္ အလန္႔တၾကား ေျပားလႊားၾကသည္။ “မီးကြင္း ပစ္တယ္” ဟူေသာ အသံသည္ ေလးငါးေျခာက္လွမ္းအကြာ တစ္ေနရာမွ ထြက္ေပၚလာသည္။ ကင္းသမားမ်ား အသီးသီး မိမိတို႔လမ္းမွ လမ္းမႀကီးေပၚသို႔ ထြက္လာၾကသည္။ “ဖမ္းဟ ဆီးဟ” ဟူေသာ အသံမ်ား တစ္ခဲနက္ ေပၚလာသည္။ “မီးကြင္း ပစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ သူခိုးေဟ့ သူခိုး” ဟူေသာ အသံမ်ားလည္း ထပ္ဆင့္ ေပၚလာသည္။

ယခုအခါ ေထာင္ထြက္ႀကီးသည္ လူေတာထဲတြင္ ညႇပ္၍ ေနေလၿပီ။ လူအုပ္ႀကီးက “မိၿပီ” ဟု ေအာ္၍ သူ႔ဘိုင္စကယ္ေနာက္ၿမီးေပၚမွာရွိေသာ လုရာပါ ပစၥည္းကို ဆြဲခ်သည္။ “ဒါ ဘယ္သူ႔ ဥစၥာလဲ” ဟု ၀ိုင္းေမးၾကသည္။ “အသစ္စက္စက္ပဲ” ဟု ေျပာသံကိုလည္း ၾကားႏိုင္ၾကပါသည္။ “ဆြဲခ်ဟ၊ ဖမ္းဟ၊ ႐ိုက္ဟ” ဟူေသာ အသံမ်ား ဆူညံလာေသာအခါ ေထာင္ထြက္ႀကီးသည္ ဘိုင္စကယ္ကို ထားခဲ့၍ လမ္းမႀကီးေပၚ စြတ္ေျပးေလသည္။

လူအုပ္ႀကီးက တုတ္မ်ား၊ ဓားမ်ားႏွင့္ သူ႔ေနာက္ကို လိုက္သည္။
ဤအတြင္း သံဃာ့အလံကို လႊင့္ထူထားေသာ ဘတ္စ္ကားတစ္စီးသည္ လူအုပ္ႀကီး ရွိရာသို႔ ေရွး႐ႈလာေလသည္။

 “လက္လြန္ကုန္မယ္ေဟ့၊ မလုပ္ၾကနဲ႔။ ဟိုမွာ သံဃာေတာ္ေတြ လာေနၿပီ၊ ဖယ္ၾက၊ ရွဲၾက” ဟူ၍ တစ္ဦးေသာ အရပ္လူႀကီးက ေအာ္ရင္းႏွင့္ လူအုပ္ႀကီး လႈပ္ရွားေနေသာ ေနရာထဲသို႔ အေျပး၀င္လာသည္။

သံဃာေတာ္တို႔သည္ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းေစဖို႔၊ စည္းကမ္းတက် ၿငိမ္၀ပ္စြာ ေနထိုင္ၾကဖို႔၊ ရပ္ကြက္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔ လိုက္လံ ေဆာ္ၾသၾကသည္။ ေက်ာင္းသားအနည္းငယ္ႏွင့္ အရပ္သူ အရပ္သား အမ်ားတို႔သည္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူ လိုက္ပါလာၾကသည္။ သူတို႔က သံဃာေတာ္တို႔၏ ၾသ၀ါဒကို အမ်ား ၾကားရေအာင္ အသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ ေဆာ္ၾသေပးလ်က္ ရွိၾကသည္။ သံဃာသည္ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ အလုပ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍ ဒကာ ဒကာမတို႔ အက်င့္သီလ ထိန္းၾကေစရန္ ေဆာ္ၾသေပးၾကသည္မွာ အထူး ေက်းဇူးတင္ထိုက္လွေပသည္။ သို႔ေသာ္ လူထုအားကို သံဃာက ဆန္ႏိုင္ပါမည္ေလာ။

အရပ္လူႀကီးက “မလုပ္ၾကနဲ႔” ဟု ေအာ္ေနဆဲ ခဏ၌ လူအုပ္ႀကီးသည္ ေထာင္ထြက္ႀကီးကို ခုန္၍အုပ္ၾကသည္။ တုတ္မ်ား၊ ဓားမ်ား ေလထဲတြင္ ၀ဲေနၾကသည္။ အရပ္လူႀကီးက အတင္း၀င္လာေသာအခါ လူစုရွဲသြားသည္။ လက္သည္ ဘယ္သူလဲဟု မည္သူမွ် မေျပာႏိုင္ၾကေတာ့ေခ်။

လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေထာင္ထြက္ႀကီးသည္ ေသြးအိုင္ထဲတြင္ လဲေနသည္။

သံဃာေတာ္မ်ား ေန႔ကင္းလွည့္ေနေသာ ဘတ္စ္ကားထဲမွ လူတစ္စု ဆင္းလာၿပီးလွ်င္ ေထာင္ထြက္ႀကီးကို ေပြ႕၍ ကားေပၚတင္သည္။ ေဆး႐ုံကို တန္းၿပီးသြားမယ္ဟု ဆိုသည္။ သံဃာေတာ္တို႔က ေမတၱသုတ္ ပရိတ္ကို ရြတ္ရင္း လက္လြတ္စပယ္ မလုပ္ၾကႏွင့္ဟု ၾသ၀ါဒေပးသည္။ ဘတ္စ္ကားသည္လည္း တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ေဆး႐ုံရွိရာသို႔ ေမာင္းသြားသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူရွဲသြားသည္။

ဤအခ်င္းအရာကို ေတြ႕လိုက္ ျမင္လိုက္ရေသာ ပရိသတ္သည္ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္၍ အခ်င္းခ်င္း သတင္းစကားမ်ားကို ေဖာက္သည္ခ်ၾကသည္။ မေတြ႕လိုက္၊ မျမင္လိုက္ေသာ ေစ်းသြား ေစ်းလာတို႔ကမူ ဘာျဖစ္လို႔ ဘာျဖစ္မွန္း မသိ။ အိမ္ေရာက္ေတာ့မွ အိမ္သူအိမ္သားမ်ား ဆီး၍ ေျပာသျဖင့္ “ ေၾသာ္ ဟုတ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မတို႔ အဲဟိုနားက ျဖတ္လာခဲ့တာပဲ၊ ဘာမွ မသိဘူး” ဟု ဆိုၾကသည္။

စည္ကားလွေသာ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ထိုထိုေသာ ေနရာမွာ ဘာျဖစ္ေနသည္ကို ဤဤေသာ ေနရာက ဘာမွ် မသိေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔လယ္ ေန႔ခင္း ေရာက္ေသာအခါ ရပ္ကြက္ႀပီးမွာ ျပန္၍ ၿငိမ္သြားသည္။

ထိုအခါက်မွ ေထာင္ထြက္ႀကီးသတင္း ေနာက္ဆက္တြဲကို အရပ္သူ အရပ္သားတို႔ ၾကားရသည္။

ေစ်းသည္တစ္ဦးက ေထာင္ထြက္ႀကီး၏ ျဖစ္အင္ အစအဆုံးကို သူကိုယ္တိုင္ ျမင္ဘိသကဲ့သို႔ သူ႔အေဖာ္ ေစ်းသည္မ်ားကို ႏႈတ္ခမ္းတလန္ ပန္းတလန္ႏွင့္ ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်သည္။

“ေဆး႐ုံအထိ မခံဘူးေတာ့၊ လမ္းမႀကီးက ထြက္ေတာ့ သူ အသက္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဆး႐ုံပို႔ရင္ အလကားပဲ ဆိုၿပီး သခ်ႋဳင္းကုန္းကို အေရာက္ေမာင္းသြားတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကလည္း အေၾကာင္းမထူးၿပီမို႔ ေက်ာင္းတိုက္အနားေရာက္ေတာ့ ဆင္းေနရစ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခါမွ ေထာင္ထြက္ႀကီးရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း တစ္ဦး ႏွစ္ဦးက အမီေျပးလိုက္ၿပီး ဘတ္စ္ကားေပၚ တက္ၾကတယ္။ သူတို႔ မသာပိုဖို႔ပဲ တတ္ႏိုင္ေတာ့တာေပါ့။ သနားေတာ့ သနားစရာပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔ထိုက္နဲ႔ သူ႔ကံေပါ့ ေတာ္ေရ။ ကာလႀကီးကိုက မေကာင္းေတာ့ပါဘူး”

ထိုအခါ စပ္စုတတ္ေသာ ကန္စြန္းရြက္သည္က “ေနပါဦးေအ၊ ညည္းကေကာ သခ်ႋဳင္းကို လိုက္မသြားဘူးလား” ဟု ေမးသည္။
“ေကာင္မ စကားေကာင္း ေျပာေနတာ ဘာေဖာက္လာတာလဲ”

“မဟုတ္ပါဘူး၊ ညည္းနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းမို႔ မသာလိုက္ပို႔ေသးသလားလို႔ သိခ်င္လို႔ ေမးတာပါ”

“ေတာ္စမ္းပါေအ၊ ေတာစကား ေတာေပ်ာက္၊ ငါနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း မဟုတ္ရပါဘူးေအ။ ငါေနတာက သူတို႔လမ္းနဲ႔ ဆယ္လမ္းေလာက္ ျခားပါတယ္၊ ငါ့ကို ကစိပတ္ေအာင္ မေျပာနဲ႔ သိလား”

“သိပါဘူးေတာ္၊ ညည္းေျပာပုံက အစအဆုံး ကိုယ္တိုင္ျမင္၊ ကိုယ္တိုင္ၾကားဆိုေတာ့ အဆက္အစပ္မ်ား ရွိသလားလို႔”

“နင္က ေျပာေလ ကဲေလပဲ၊ ငါက ဘာအဆက္အစပ္မွ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားတကာ ေျပာတာၾကားလို႔ ညည္းကို အစီအစဥ္နဲ႔တကြ အစီရင္ ခံတာပါေတာ့္။ ငါ့ကို ပုလိပ္စစ္ မစစ္နဲ႔”

အမ်ားက ၀ိုင္း၍ ဟားၾကေလသည္။

လူေျပာသူေျပာ ေျပာသမွ်ကို ဆက္လက္၍ အစီရင္ ခံရေသာ္ အဆိုပါ ေထာင္ထြက္ႀကီး၏ ႐ုပ္ကလာပ္သည္ သုႆန္သို႔ သြားေနစဥ္ တ႐ုတ္ဆိုလား၊ ကုလားဆိုလား ေငြေၾကးၾကြယ္၀ေသာ သံတိုသံစ၊ စက္ကိရိယာ အေရာင္းအ၀ယ္သမားသည္ သူ၏ သေဘၤာသားကားဟု ေခၚၾကေသာ လူစီးကားကေလးကို ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ႏွင္ေလသည္။ အခ်ိဳ႕က ထိုအ၀ယ္ေတာ္သည္ တစ္ေခါက္တည္းႏွင့္ သန္းခ်ီ၍ ျမတ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ေၾကးေပးၾကသည္။

ဤသို႔ ထင္ေၾကးေပးသည္ကို ၾကားရေသာ ဘူးသီး၊ ခရမ္းသီး၊ ေၾကာင္လွ်ာသီး၊ ကန္စြန္းရြက္ ေစ်းသည္အုပ္စုထဲမွ တစ္ဦးက “ အ၀ယ္ေတာ္ဆိုတဲ့ လူကေတာ့ သိန္းထီေပါက္သြားတာေပါ့ေနာ္” ဟု သက္ျပင္းခ်၍ ေျပာလိုက္သည္။

တစ္ဦးေသာ ေစ်းသည္က “သိန္းထီေပါက္တာ ဆယ္ေစာင္မကဘူး ေတာ္ေရ႕၊ အဲဒါ ေထာင္ထြက္ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးပဲ။ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလေတာ္၊ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ႀကိဳးစားသမွ် သူတစ္ပါး ေကာင္းစားဖို႔ခ်ညး္ပါကလား”
ဟု ညည္းေလသည္။

“လူမိုက္တို႔ရဲ႕ သြားရာလမ္းဟာ ဒါပဲေအ့” ဟု ေတြးေခၚ စဥ္းစားတတ္ဟန္တူေသာ ခ်ဥ္ဖတ္ေရာင္းသူ တစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ခ်ေလသည္။

ေစ်းသည္ အခ်င္းခ်င္းထံသို႔ ပထမ သတင္းပို႔ေသာ မအ၀ွာက “ အင္း ေထာင္ထြက္ႀကီး မရွိေတာ့ ေအးၿပီ” ဟု ဂ႐ုဏာသံထဲတြင္ ေလာကႀကီးကို ေက်နပ္ေသာအသံ ေႏွာ၍ ေျပာလိုက္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ မေက်နပ္ေသးေသာ ေစ်းသည္တစ္ေယာက္က အတည္ေပါက္ႏွင့္ ျပန္ေမးသည္။

“တကယ္လား”

အေမးခံရေသာ ေစ်းသည္သည္ ဘာကိုမွ် မေျဖတတ္ေခ်။ ေမးသူကို ေမးရေကာင္းလားဟူေသာ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ႏွာေခါင္း႐ႈံႈျပသည္။ က်န္ေသာ ေစ်းသည္မ်ား၏ မ်က္ႏွာကား ဆီးရြက္ေလာက္ ငယ္သြားသည္။


                                                                                                     ေငြတာရီ၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၉၉၆။



သည္စာမူေလးကို ဖတ္ဖူးခဲ့တာေတာ့ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ေမာင္ထင္၏ ၀တၱဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲကေန ဖတ္ဖူးခဲ့တာပါ။ ေခတ္တစ္ခုရဲ႕ အေျခအေနတစ္ခုကို ေရးသားထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘယ္အခ်ိန္ကာလကို ညႊန္းတယ္ဆိုတာ တခ်ိဳ႕သိမီွသူမ်ား သိၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေရးလို႔ ဘယ္လိုမွ မလြတ္ႏိုင္တဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို ဆရာႀကီးက သူ႔နည္း သူ႔ဟန္နဲ႔ လြတ္ေအာင္ေရးသြားခဲ့တာဟာျဖင့္ အရမ္းကို အတုယူဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ မလြတ္ဘူး မလြတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ လြတ္တဲ့ နည္းနဲ႔ေရးၿပီး ျပဴးကနဲ ျဗဲကနဲ မေဖာ္ျပပဲ သည္ေခတ္ သည္အခ်ိန္ကို ေရးေပသကိုးလို႔ သိရေအာင္ေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေလး တစ္ခုအျဖစ္ ထားရွိခဲ့ပါတယ္။ သည္စာေလးကို တစိမ့္စိမ့္ဖတ္ၿပီး တစိမ့္စိမ့္စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ.. ေတြးေတာၾကည့္ပါ... တစ္ခုခု ရၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ကူးယူေဖာ္ျပေပးသူ ကၽြန္မ ေက်နပ္ရေပမွာ အမွန္ပါ။ စာေကာင္းတစ္ပုဒ္ဆိုတာ စာဖတ္လို႔ ဆုံးသြားရင္ ေတြးစရာအစ ျဖစ္က်န္ခဲ့ရမယ္လို႔ ကြယ္လြန္သြားသူ အစ္ကိုဆရာ ေမာင္၀ဏၰက ေျပာဖူးပါတယ္။
ကၽြန္မကေတာ့ သည္စာေလးကို ဖတ္လိုက္ရင္ မ်က္လုံးပုံရိပ္ထဲမွာ ... ဇာတ္လမ္းရွည္တစ္ပုဒ္ကို ေၾကကြဲစြာ မႈန္ရီ၀ိုးတ၀ါး ျပန္ျမင္ေယာင္ေနမိရင္း ေတြးေတာေနမိတုန္းပါပဲရွင္....
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင့္... စႏၵာ

ေမာင္ထင္ ၏ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္။ စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ - ၄၀၄/၉၈ (၈)။ ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၉၉။ ရာျပည့္စာအုပ္တိုက္မွ စီစဥ္ထုတ္ေ၀သည္။

        ( ဆက္စပ္ခံစားနိဳင္ေစရန္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ရပါသည္ )

                                     မာဃလုလင္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...