Wednesday, December 21, 2011

တစ္ေက်ာ့ျပန္ ကုပ္ေပၚမုိးေသာ ဓားမ်ား . . .



by Melven Than on Wednesday, 21 December 2011 at 16:02
December 19, 2011
By Popular


 ႏုိဝင္ဘာ ၆ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး အစည္းအေဝး ခန္းမတြင္ ဆင္ဆာမူဝါဒ ေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ရပ္ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။  ယင္း အလုပ္႐ုံ ေဆြး ေႏြးပြဲအေပၚ   ႐ုပ္ရွင္ ဆင္ဆာ အတြင္းေရးမွဴး လည္းျဖစ္၊ ဗီဒီယို ဆင္ဆာ အဖြဲ႕ဝင္ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည့္ ဦးသိန္း ထြန္းေအာင္ (ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး-ထုတ္လုပ္ ၊ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း၊ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန) အား ေမးခြန္းမ်ား ေပးပို႔ေမးျမန္း ခြင့္ေတာင္းခံခဲ့ကာ ႏိုဝင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔ တြင္ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းခဲ့ၿပီး ၃ပတ္ ဆက္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ၄င္းေဖာ္ျပမႈ မ်ားအေပၚ အျမင္ သေဘာထားမ်ားအား သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ဇင္ဝိုင္း၊ ဒါ႐ိုက္တာ ညီညီထြန္းလြင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မ်ဳိးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္)နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း အစရွိေသာ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသားမ်ားႏွင့္ ကုပ္ေပၚမိုးေသာဓား က႑အျဖစ္ ေတြ႕ဆံု တင္ဆက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



႐ုပ္ရွင္ေလာကအက်ဳိးလႈပ္ရွားသူ

      တကယ္ေတာ့ ‘ကုပ္ေပၚမိုးေသာ ထားေသာဓား’ အင္တာဗ်ဴးေတြကို လြန္ခဲ့ေသာ ၅ႏွစ္ေက်ာ္ ၆ ႏွစ္ ကာလက ရည္ရြယ္ခ်က္ ေဖာ္ျပခဲ့ရာမွာ ‘စကားေတြကို တခ်ဳိ႕က ႏႈတ္ဖ်ားေလး နဲ႔ေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က ရင္ထဲက လာတဲ့ အတုိင္းေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က လွ်ာအ႐ိုး မရွိတိုင္းေျပာတယ္။ ကိုယ့္စကားကိုယ္ တာဝန္ယူ တတ္သူေတြ အတြက္ ကေတာ့ ေျပာလိုက္တဲ့ စကား အခြန္းတိုင္းဟာ ကုပ္ေပၚမိုး ထားသည့္ ဓားေတြလိုပါပဲ။  အေျပာႏွင့္အလုပ္  မညီခဲ့ရင္  ကိုယ့္ကုပ္ေပၚ တိခနဲ  ခုတ္ျဖတ္ လိုက္မည့္ ဓားေတြလို စကားေတြကို သေဘာ ထားၿပီး အေလး အနက္ ထားေျပာ တတ္ၾကတယ္’ လို႔ ဆိုခဲ့ဘူး ပါ၏။ ယခုလည္း ‘တေက်ာ့ျပန္ ကုပ္ေပၚ မိုးေသာ ဓားမ်ား’ မွာ ကိုယ့္ စ ကား ကိုယ္ တန္ဖိုးထား တတ္မည့္ သူမ်ဳိး ႏွင့္ သာ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။                                                                                                        

ကိုမ်ဳိး(ျမန္မာစာ)
ေမး-ဒီကေန႔ (၁ဝ-၁၂-၂ဝ၁၁)ေန႔ နံနက္မွာ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးရဲ႕ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက တိုးတက္ေရး ေဆြးေႏြးမိန္႔ၾကားမႈပဲြမွာ သ႐ုပ္ ေဆာင္အနည္းငယ္နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာတခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရေပမယ့္ ဦးေဌး(ဦးဇင္ဝိုင္း)၊ဦးမ်ဳိး(ေမာင္ မ်ဳိးမင္း၊ ရင္တြင္းျဖစ္)တို႔ကို မတြ႕ရပါဘူး။ အဲဒီ အေၾကာင္းလည္း ကြၽန္ေတာ္ဦးတည္ေမးခ်င္ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၃ ပတ္တိတိ ကြၽန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုမႈ အေပၚမွာလည္း ဦးေဌးတို႔အျမင္ေတြ ေျပာ ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါကႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အျမင္ေတြ ဖလွယ္ျခင္းပါ။


ဦးဇင္ဝိုင္း
ေျဖ- ဒီေန႔ ကိုမ်ဳိးနဲ႔ အခုလိုမ်ဳိး ေတြ႕ဆံု ေျဖၾကားျခင္း ေတြဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ေတြက ေပၚျပဴလာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့  ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းက တာဝန္ ရွိသူ ဦးသိန္း ထြန္းေအာင္ ရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္ေတြ အေပၚ ျပန္လည္ ျငင္းဆိုဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ဆင္ဆာ ျပႆနာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘဲ ဒီကေန႔ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနရတဲ့ လဲြမွားမႈေတြကို သက္ဆိုင္ရာ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား သိေစဖို႔ရည္ရြယ္တာပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္း မွာပဲ ျမန္မာ့႐ုပ္ ရွင္၊ ဗီဒီယုိ စသည္ တို႔ကုိ သံေယာဇဥ္ ႀကီးစြာ အားေပးေနၾကတဲ့ ပရိသတ္ႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနကို သိ ေစခ်င္တာလည္း ပါပါတယ္။  ကြၽန္ေတာ္တို႔ က မရသင့္ မရထိုက္တဲ့ အခြင့္ထူးေတြကို ေတာင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကုိယ္စီကိုယ္စီမွာ ရွိသင့္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ရပိုင္ခြင့္ ေလးေတြေပါ့ေနာ္၊ ဒါေလးေတြ ကို ေတာင္းေနတာပါ၊၊ ကိုမ်ဳိးတို႔ ေပၚျပဴလာထဲမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ေတြက ေဖာ္ျပသြားတဲ့ ‘တစ္ေက်ာ့ ျပန္ကုပ္ေပၚ မိုးထားေသာဓားမ်ား’ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္မွာ ဦးသိန္း ထြန္းေအာင္ က ျပန္ေျဖသြားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အေပၚမွာ ဓားေတြမိုးထား တယ္ဆိုတာကို ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦး ကိုယ္တုိင္ က လက္ခံတယ္ ဆိုေတာ့ မဆိုးလွ ေပဘူးေပါ့။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို မိုးထားတဲ့ဓားက ၃ ေခ်ာင္း တည္း မကပါဘူး။ အဲဒါ တကယ့္ အျဖစ္အမွန္ ပါ။ သူေျပာတဲ့ ထုတ္လုပ္မႈ ဆိုတဲ့ဓား၊ ဆင္ဆာ မူဝါဒ ဆိုတဲ့ဓား၊ ၿပီးေတာ့ ျဖန္႔ခ်ိေရး (သို႔တည္းမဟုတ္) ႐ံုတင္ျပသေရး ဆိုတဲ့ဓား။ ဒီ ၃ ခ်က္ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ ဓား ၃ေခ်ာင္း မကပါဘူး။ ရင္ေတြေက်ာေတြကို ေထာက္ထားတဲ့ ဓားေတြ၊ လွံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ပိုဆိုးတာက ဒီဓားေတြ လွံေတြကို ဆဲြ ႏုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစား လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ပိုမိုၿပီး ႀကီးမားျပင္းထန္တဲ့ ငယ္ထိပ္ကို တည့္တည့္ခုတ္မယ့္ ရဲဒင္းလို ဟာမ်ဳိးကလည္း ရွိ တယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ တစ္ ခ်ိန္ေသာအခါ က ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း ကိုင္ငန္းေတြ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ အတြက္ ႐ိုး႐ိုးသားသား တင္ျပရင္ေတာင္မွ ႏုိင္ငံေရး အေသြးအေရာင္ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ အပိတ္ခံရ၊ အျပဳခံရ ဆင္ဆာမွာ ပိုက္စိပ္ တိုက္ခံရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြေပါ့။ blacklist ဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိးထိ ရွိတယ္။ ဒီေခတ္ ဒီအခါမွာ မရွိ သင့္ေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ လူတုိင္းေျပာေနတဲ့ စကားျဖစ္သြားၿပီ။ လြတ္လပ္စြာနဲ႔ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ ႏုိင္ငံေရးကို ေရးေနသား ေနၾကၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တာ ကေတာ့ ကိုမ်ဳိး ရယ္။ ဒီေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ခံႏုိင္ သည္ရွိ၊ လက္မခံႏုိင္ သည္ရွိ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုကို ေတာ့ သိသိသာသာႀကီး ေျပာင္းေနၿပီ ဆိုတာ ကေတာ့ လက္ခံရမယ္။ တစ္မ်ဳိးသားလံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့၊ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အေရးအရာ ကိစၥေတြမွာ ျပည္သူရဲ႕ အသံကိုနားေထာင္ ၿပီး ျပည္သူ႔ ဆႏၵကို ေရွး ႐ႈၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးက ခ်က္ခ်င္းကို ဆံုးျဖတ္ေပးတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိေနပါၿပီ။ ဒီလိုပဲ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ မူဝါဒေတြ မွာလည္း ပို႔ကုန္ အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ေရး ကိစၥေတြ လည္း ဒီေန႔လို ေဆြးေႏြး၊ ၂ ရက္ေလာက္ ေနရင္ ဘယ္ေလာက္ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ခ်မယ္ဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း ထြက္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီစာ တမ္းကို ၁၆ ရက္ေန႔ တင္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဝန္ႀကီးက အစည္းအေဝး ေခၚတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ စာတမ္းရွင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေတာ့ ဖိတ္ၾကားျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒီလိုပဲ စာတမ္းကို ဝိုင္းဝန္း ျပဳစုၾကတဲ့ ဒီက ဒါ႐ိုက္တာကိုဝိုင္း တို႔လို၊ ကိုမ်ဳိးမင္း တို႔လို၊ ဒါ႐ိုက္တာ ေက်ာ္ေဇာလင္း တို႔လို   ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလာကရဲ႕ အေရးအရာကို စိတ္ဝင္စားၿပီး ဒီအတြက္ကို လႈပ္ရွားၾကတဲ့ လူေတြ တစ္ေယာက္မွ ဖိတ္ၾကားျခင္း မရွိပါဘူး။ ဖိတ္ ၾကားေရး ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိေနလဲ။ သတင္းစာထဲမွာ ေဖာ္ျပခ်က္ အရေတာ့ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္ မ်ားေတြ႕ ဆံုၫႇိႏိႈင္းပဲြ လို႔ဆို ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီပဲြကို ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုႀကီးဟာ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္မ်ား မဟုတ္လုိ႔လား။ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးခြင့္ မရွိတဲ့ သူေတြလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးမယ့္ အခ်က္ေတြကို နားမေထာင္ ရဲတာလား။ အမွန္တရားေတြကို မၾကားခ်င္တာလား။ ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒီေန႔ႏုိင္ငံေတာ္ က သြားေနတဲ့ စနစ္နဲ႔ ဆိုရင္ ဒီကိစၥက အလြန္ လဲြမွားေနပါတယ္။ အေပၚပိုင္းက တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားက ဘယ္လိုပင္ ေျပာင္းလဲေနေပ မယ့္ ေအာက္ေျခ မွာ မေျပာင္းလဲေသးဘူး ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒီဟာက ကိုမ်ဳိးတို႔ စာနယ္ဇင္း သမားေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပုိၿပီးသိပါမယ္၊၊ စာေစာင္ေတြေပၚ မွာ ဒါေတြဟာ ပလူ ပ်ံေနေအာင္ျမင္ေနရတဲ့ ကိစၥပါ။ ေအာက္ေျခက အျဖစ္အပ်က္ေတြ ကိုႏုိင္ငံအႀကီး အကဲမ်ားက သိမွသာလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို ပိုျမန္ဆန္စြာ လုပ္ႏုိင္ လိမ့္မယ္ လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ိုးသားစြာ ယံုၾကည္တယ္။


 ဒါ႐ိုက္တာေမာင္မ်ဳိးမင္း(ရင္တြင္းျဖစ္)
ေျဖ-    ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရတာပါ။ ဖိတ္ၾကားျခင္း မခံရတာ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ေလာ ကက လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ဖိတ္ၾကားျခင္း မျပဳခဲ့ပါဘူး၊၊ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေတာ့ ေတာင္းဆိုထားတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အႏုပညာရွင္ေတြ ထဲက လူနည္းနည္းေလးကိုပဲ ဖိတ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီပြဲကို တက္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာလည္း သူတို႔ဆႏၵကို ဘာမွထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ ေဆြးေႏြးခြင့္လည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေျပာခြင့္မရတဲ့ အေျခအေနလို႔ သိရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ နီးစပ္ရာ စာနယ္ဇင္း သမားမ်ား (ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္မွ မဟုတ္ပါ) record  လုပ္ထားတဲ့ အသံေတြ ကို သာ ျပန္နားေထာင္ ရပါတယ္။ အေရးႀကီးဆုံး တစ္ခ်က္ကေတာ့ ခိုးကူးေခြေတြ ဖမ္းဖို႔နဲ႔ ခိုင္မာတဲ့ ဥပေဒ တစ္ရပ္ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပၿပီး ထုတ္ျပန္ေပးဖို႔ စတာေတြ ပါဝင္ ပါတယ္။ ဆင္ဆာနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီး မသမာမႈမ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိပါက ဝန္ႀကီး႐ုံးသို႔ တိုက္႐ိုက္ ဆက္ၿပီး တိုင္ၾကားႏုိင္ပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္း စစ္ေဆးၿပီး အေရး ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးပါ့မယ္ လို႔ သတင္းစားမွာ ေရးသား ထားပါတယ္။ အခု ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ထဲမွာ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ လုံးဝ ပေပ်ာက္ေစရန္ အခ်က္ကို ဘယ္အခ်ိန္ ကမွ ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဆင္ဆာ အဖြဲ႕ ရွိသင့္တယ္ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ကို ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ၿပီး ဘက္ လိုက္မႈ မရွိတဲ့၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး မုန္းတီးမႈ မရွိတဲ့ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္တဲ့ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕ အမွန္တကယ္ လိုခ်င္မိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ကို အသစ္ ျပန္လည္ ဖြဲ႕စည္းဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးအေန နဲ႔ေအာက္က တင္တဲ့ စာေတြကို မဟုတ္ဘဲ၊ အမွန္တကယ္ နစ္နာေန ရတဲ့ သူေတြရဲ႕ အသံ ကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ႏိုင္ဖို႔ စာေတြရ သင့္ပါတယ္။ ေအာက္က တင္တဲ့စာကို ဝန္ႀကီး လက္ထဲ မေရာက္ခင္မွာ အဆင့္ဆင့္ တည္းျဖတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲၿပီး ေရးသားထားတဲ့ စာမ်ဳိး ကိုၾကည့္ၿပီး သုံးသပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အရင္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္ေရး မုန္းတီးမႈေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ- ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးမယ့္ ဇာတ္လမ္း တစ္ခု ဆိုပါစို႔။ ကြၽန္ေတာ္တင္တဲ့ ဇာတ္လမ္းကို အေၾကာင္းမ်ဳိးစံု ျပၿပီး ႐ိုက္ကူးခြင့္ မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ဒီဇာတ္လမ္းကိုပဲ တျခား ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးက ႐ိုက္ကူးခြင့္ တင္တဲ့အခါ အလြယ္တကူ ႐ိုက္ကူး ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝႏွစ္ ေလာက္ က ႐ိုက္ကူးၿပီးသား ဇာတ္လမ္း၊ အမ်ားျပည္သူ ျပသၿပီးသား ဇာတ္လမ္းကို ပရိသတ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္သူ ေတာင္းဆုိခ်က္ အရ ယခင္ဇာတ္ကား အတိုင္း ျပန္လည္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါ ခြင့္မျပဳဘဲ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ဇာတ္ကား အရသာပ်က္ေအာင္ ျဖတ္ေတာက္ခဲ့ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ ႐ိုက္ကူးခိုင္းပါတယ္။ အဲသလိုျပင္ဆင္ ႐ိုက္ကူးခိုင္းတဲ့ အခ်က္ကို တျခားသူ ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဇာတ္ကားမ်ားမွာေတာ့ ဘာမွ ျဖတ္ေတာက္ ထားျခင္း မရွိဘဲ အလြယ္တကူ ခြင့္ျပဳထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအခ်က္မ်ားကို ၾကည့္လိုက္ရင္ တရားမွ်တမႈ မရွိေၾကာင္း၊ အႏုပညာရွင္မ်ား ဘက္မွ ခုခံေျပာဆိုခြင့္ မရွိေၾကာင္း ထင္ရွားၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရး မုန္းတီးမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း လည္း သိသာ ထင္ရွားပါတယ္။ မၾကာေသးမီက ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တဲ့ မ်က္ျခယ္ ဗီဒီယိုထုတ္လုပ္ေရးမွ ‘ေယာက်္ား စကား’ ဇာတ္ကားမွာ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႕ ပုလိပ္မ်ားကို ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္ သူရဲေကာင္းတစ္ဦးက ေလွာင္ေျပာင္ ေျပာဆိုျခင္း အတြက္ အဲဒီ့ အခန္းကို ျဖတ္ေတာက္ေပးရန္’ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ ေစသည္’ ဆိုတဲ့ ေထာက္ၫႊန္ခ်က္ကို ဖတ္ရတဲ့အခါ အလြန္ အံ့ၾသခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ေတြမွာ ေရးထားတဲ့ စာတန္း တစ္ခုရွိပါ တယ္။’ ကိုလိုနီ စ႐ိုက္ အက်င့္ဆုိးမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ေစရမည္’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကို ခ်က္ခ်င္း ေျပးသတိရမိတယ္။ အဲဒီ ေထာက္ၫႊန္ခ်က္ ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ခါ ကိုလိုနီ ပုလိပ္ေတြ နဲ႔ ႐ိုက္ကူးတဲ့ အခါမွာ ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္ သူရဲေကာင္း ေတြက ကိုလိုနီပုလိပ္ေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ ဆက္ဆံ ရေတာ့မွာလား။ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဆင္ဆာ အဖြဲ႕ဝင္ တစ္ေယာက္က အားလုံးကို ကိုယ္စား မျပဳႏိုင္ပါ။ ဒီေထာက္ၫႊန္ခ်က္ ကေတာ့ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို အမွန္တကယ္ ထိခိုက္ေစတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အားလုံး နားလည္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ အလားတူ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသားေတြကို ျပန္လည္ေျဖရွင္းခြင့္ မရွိဘဲ လည္စင္းခံေနရတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ အႏုပညာရွင္ မ်ားစြာ ရွိေန ပါေသးတယ္။ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ အႏုပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ဆင္ဆာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာ တင္ျပႏိုင္ရန္ သတင္းစာပါ ဝန္ႀကီးရဲ႕ေျပာစကား အရ စု ေဆာင္းၿပီး တိုင္ၾကား သြားဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္၊၊ တျခားေသာ အာဏာပိုင္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဆီကုိလည္း မိတၱဴေပး ပို႔ဖို႔ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။


ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း
ေျဖ- ေလာေလာဆယ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တာကို ေတာင္းဆိုတယ္။ ေဆြးေႏြး ညႇိႏိႈင္းေနတဲ့ အဆင့္တစ္ခု ရွိေနတယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခြင့္ အေရး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေလာကရဲ႕ တိုးတက္မႈကို ထိပါးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တုိင္သင့္လည္း တိုင္ရမွာပဲ။ ဘာလို႔လဲဆို ကြၽန္ေတာ္တို႔က မွန္ေနတယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္က်ဳိး အတြက္ လံုးဝမပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေလာကလံုး ေကာင္းဖို႔ အတြက္ လုပ္ေနတာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ မူဝါဒေတြ လည္း ရွိေနၿပီ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သိပ္မေၾကာက္ဘူး။ မွန္တာလုပ္တာ ေနာက္ဆံုးဗ်ာ တုိင္းျပည္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို ေရွ႕ ဆက္သြားေနတဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကို ယံုတယ္။ခုေတာ့ တုိင္တန္းတယ္ ဆိုတာထက္ တင္ျပတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုး မရရင္ အဆင့္ဆင့္ ေပါ့။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးအထိ ကိုတင္ျပဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ဒီအခြင့္ အေရးကို မရရေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔လည္း သႏိၷ႒ာန္ ခ်ထားတယ္။ ဒါ ကြၽန္ေတာ္ အျပတ္သားဆံုး ရင္ထဲက စကားကို ေျပာတာ။ ဘာလို႔လဲ ဆို ကြၽန္ေတာ္တို႔ မတရား ေတာင္းဆိုေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြက္ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါအမွန္ကန္ဆံုး သစၥာ တရားပဲ။ အေရးႀကီးတာက ႐ုပ္ရွင္ အစည္း အ႐ံုးေျပာင္းလဲရမယ္။ ႏိုမို႔ဆို အဆင့္ေတြက အမ်ားႀကီး လုပ္ေနရတယ္။


ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္
ေျဖ-  ကိုမ်ဳိးေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲမွာ လည္း လည္ကုပ္ပိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့ အႏုပညာ သမားေတြနဲ႔ ဓားေနရာမွာ ရွိေနတဲ့ ဆင္ဆာ လူႀကီးေတြ စတဲ့ ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူ မွေတာ့ မျပစ္မရွိဘူး။ အခု ဂ်ာနယ္ေတြမွာလည္း ႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းေတြ ဘာလို႔ က်ဆင္း သြားလဲ ဆိုတာကို ေမးေနၾကတယ္။ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ကလည္း ဆင္ ဆာေၾကာင့္၊ ဆင္ဆာလူႀကီးေတြ ကလည္း အႏုပညာ သမား ေတြေၾကာင့္ ဆိုၿပီး ေျပာၾကတယ္။ ဘယ္သူမွေတာ့ အျပစ္မရွိဘူး။ တကယ္တန္း အျပစ္ရွိတာ စနစ္မေကာင္း တာ။ အဲဒီ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စနစ္ကို ျပင္ေစခ်င္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္း စိစစ္ေရး အဖြဲ႕ ဆိုတာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဖဆပလ ေခတ္မွ ေပၚလာတာ။ ဖလင္ကို ေဒၚလာနဲ႔ ဝယ္ရတယ္။ ဇာတ္လမ္းက ဘယ္လို ဆုိၿပီး တင္ရတယ္။ အဲဒီလိုမွ ဖလင္ ထုတ္ေပးတယ္။ ႐ိုက္ၿပီးမွ ဆင္ဆာ ျဖတ္ရင္ ဖလင္ပိုင္း ဆုံး႐ႈံးတယ္ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ဖြဲ႕လိုက္တာ။ ဦးႏုေခတ္ မွာ အဲဒီလိုဟာမ်ဳိး မရွိဘူး။ တအားလည္း ေအာင္ျမင္တယ္။ စနစ္ကိုေသခ်ာ ျပင္ေစခ်င္တယ္။ စနစ္ တစ္ခုလုံးကို ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုၿပီ။ အာဆီယံႏုိင္ငံ ေတြမွာ တိုးတက္ေန ပါၿပီ။ ႐ုပ္ရွင္ စစ္ေဆး စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဆင္ဆာ အဖြဲ႕ကေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဆင္ဆာ ကေတာ့ ဇာတ္ကားတိုင္းကို သတ္မွတ္ေပး ထားပါတယ္၊၊ ဘယ္ ဇာတ္ကား က ဘယ္အသက္အရြယ္ မွ ၾကည့္သင့္တယ္ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဒါေတြကို ေလ့လာၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္ ေတြကို ျပင္ေစခ်င္တယ္။


ဦးဇင္ဝိုင္း
ေျဖ- ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္သမား ဆိုတာလည္း  ျပည္သူပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခက္အခဲကို ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား သိေအာင္ တင္ျပတာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ဒီဟာေလး တင္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့အခါ ဘာအခက္အခဲ သြားေတြ႕လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြမွာ အ႐ိုးစဲြေနတဲ့ ေၾကာက္စိတ္ေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး က တာဝန္ ရွိသူ တခ်ဳိ႕ဆီမွာ အခ်က္အလက္ေတြ ေတာင္းတဲ့အခါ သူက ဒါေတာ့ မလုပ္နဲ႔ ဒါျပႆနာ ရွိတယ္။ ဒါကေတာ့ အကုန္လံုး ဒုကၡေရာက္ ကုန္မယ္ ဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိး အ မ်ားႀကီးေပါ့။  ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကြၽန္ေတာ္ လိုခ်င္တာ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ လိုခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ မရပါဘူး၊၊ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္ ေျပာတဲ့ အထဲမွာလည္း ပါပါ တယ္။ ၂ဝဝဝခုႏွစ္က သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦး ကေန စာေရးတင္တယ္ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ေရးတာပါ။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ အေျခအေနေလးကို သိေအာင္ လို႔ ေျပာျပခ်င္ လို႔ပါ။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္မွာ ဗီဒီယုိ ထုတ္လုပ္ျခင္း ဆိုတာ လံုးဝ ရပ္ဆိုင္းသြားပါတယ္။ ဘယ္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ ကမွကား မ႐ိုက္ေတာ့ဘူး။ ကား႐ိုက္ရမွာ ေၾကာက္လို႔။ ဘာလို႔လဲဆို ထြက္လာသမွ် ကားေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ တစ္ကားလံုး ပိတ္၊၊ တခ်ဳိ႕ကားေတြဆိုအႀကီးအက်ယ္ ထိပါတယ္။ အဲဒီလို ရပ္ဆုိင္း သြားတဲ့အခါ ထုတ္ လုပ္သူ ဆိုတာ ပင္မပင္စည္ႀကီး နဲ႔တူပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အကိုင္းအခက္ပါ။ အဲဒီေတာ့ ပင္စည္ၿပိဳမွေတာ့ အကိုင္းအခက္က ထင္းျဖစ္ ဖို႔ပဲရွိတယ္။ ဒီအတြက္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ စာေရးတာပါ။ ေရးၿပီး ေတာ့မွ နီးစပ္ရာ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို လက္မွတ္ ထုိးၿပီးေတာ့ တင္ဖို႔ႀကိဳးစားပါတယ္။ ကိုလြင္မိုးက အဲဒါကို တင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္း က အတြင္းေရးမွဴး ၁ ျဖစ္ေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ၫြန္႔ လက္ထဲကို အဲဒီ စာထည့္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ၫြန္႔ရဲ႕ ႏႈတ္မိန္႔နဲ႔ေျဖ ေလွ်ာ့ မႈေတြေပး ပါတယ္။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ အဲဒီေျဖ ေလွ်ာ့မႈ ေတြက လာလိုက္တာ ခု ၂ဝ၁၁ဆိုတဲ့ ၁၁ ႏွစ္ တာကာလအတြင္းမွာ မူလ အေျခအေနအတုိင္း ျပန္ျဖစ္သြားတာပါ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က သူတို႔ေပးတဲ့ အခြင့္ အေရးအတုိင္းစာတမ္းေလးျပဳစုတာပါ။ဒီစာ တမ္းကို ျပဳစုတဲ့အခါမွာ တခ်ဳိ႕ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ ေတြ၊ ပုဂိၢဳလ္ေရး ထိခိုက္မယ့္ကိစၥေတြ ကြၽန္ ေတာ္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ ေတာ့္မွာ အကုန္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္ တာ္ခ်န္လွပ္ၿပီးေတာ့မွ မူအရပဲ ျဖစ္သင့္တာ ေတြတင္ပါတယ္။


ဒါ႐ိုက္တာေမာင္မ်ဳိးမင္း(ရင္တြင္းျဖစ္)
ေျဖ- ဆင္ဆာနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီး မသမာမႈမ်ား၊ အား နည္းခ်က္ မ်ားကို တိုင္ၾကားရတဲ ့ေနရာ ဟာ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာန မဟုတ္ဘဲ တျခား ထိေရာက္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေနရာ တစ္ခု ျဖစ္ သင့္တယ္ လို႔ထင္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ယခင္တိုင္ၾကားတဲ့ စာမ်ားကို အေၾကာင္းျပန္ခ်က္မွ် မရွိဘဲ ပ်က္စီးေပ်ာက္ဆုံး ခဲ့ရပါတယ္။ ယခင္ ျပသ ခြင့္မျပဳဘဲ ပိတ္ ပင္ထားတဲ့ ဇာတ္ကားမ်ား အတြက္ ဘယ္လို စဥ္းစားမလဲ ဆိုတာ သိလိုပါတယ္။ ဆက္လက္ ေတာင္းဆိုလိုတာက ဆင္ဆာ အဖြဲ႕မွာ အႏု ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္တဲ့အဖြဲ႕အျဖစ္ ျပန္လည္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးကုိ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားမ်ားရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္သူမ်ား နဲ႔သာ ျပန္လည္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္၊ လက္ရွိ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးရဲ႕ ေငြေၾကး ရွင္းတမ္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕နဲ႔ စစ္ေဆးေပး ပါရန္ ေတာင္း ဆိုလိုပါတယ္။ စစ္ေဆးလိုက္တဲ့အခါ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက တာဝန္ရွိ သူမ်ားနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက တာဝန္ရွိ သူမ်ား ရဲ႕မသမာမႈ မ်ားကို ဘယ္ေနရာကိုမွ တိုင္စရာ မလိုဘဲ အလိုအေလ်ာက္ ဘြားဘြားႀကီး ေပၚလာမွာ ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒါမွသာ အိမ္တံခါးဖြင့္ အခိုးခံေနရတဲ့ သူမ်ားထက္ အိမ္တံခါးပိတ္ ခိုးေနတဲ့သူမ်ား ဘယ္အေရ အတြက္ ကမ်ားေနတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္ သုံးရပ္ကို ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ဒီေတာင္းဆိုမႈမ်ားဟာ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အေရာင္အေသြးမွ် မပါဘဲ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ အမွန္တကယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူ အႏုပညာရွင္ကုိ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကို ႐ိုးသားစြာ ေတာင္းဆိုျခင္း သာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- ကြၽန္ေတာ္ အခုပဲ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက ေတြ႔ဆံုပဲြမွာ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္နဲ့ ေတြ႔ခဲ႕တယ္။ အႏုပညာ သမားေတြက အမွန္မွာေတာ့ အဆင္ေျပေစ လိုတဲ့ ေစတနာနဲ့ တင္ျပတာ။ အဲဒီအေပၚမွာ ျပန္လည္ ေျဖၾကားတာေတြက တကယ္ပဲ အႏုပညာသမားေတြ အတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ မႈရွိ၊ မရွိ။ ဘယ္အခ်က္က အက်ဳိးသက္ ေရာက္မႈ မရွိႏုိင္ဘူး၊ ဒါကေတာ့ ဆင္ေဝွ့ရန္ေရွာင္ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို ေျပာျပပါဦး။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

(ယခု ေမးျမန္းတင္ဆက္မႈမ်ားအား ေမးျမန္းသူႏွင့္ ေျဖၾကားသူတို႕မွ တာ၀န္ယူတင္ဆက္ပါသည္။)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...