Thursday, December 29, 2011

- လက္ေတြ႔ႏွင့္ သီအိုရီ ကိုက္ညီပါမွ


-ဦးဖိုးသာေအာင္
-(၂၆-၁၂-၂၀၁၀)

ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးသည္ တသားတည္း တေပါင္းတည္း တည္ရွိေနပါသည္၊ ခြဲျခားလို႔မရပါ။
လူတဦးခ်င္းစီတြင္ လြတ္လပ္စြာ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာကို ေျပာဆိုခြင့္ ေရးသားခြင့္ ေဝဘန္ေထာက္ျပခြင့္ကို အျပည့္အဝ သတ္မွတ္ ျပဌါန္းၿပီး အာမခံခ်က္ေပးထားသည့္ စနစ္သည္ ဒီမိုကေရစီပင္ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွ ယေန႔အထိ ဒီမိုကေရစီ မရွိသျဖင့္ တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကရပါသည္၊ လူထုႀကီးတရပ္လံုးလိုခ်င္ၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီ ကို ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ ေပးေနၾကပါသည္၊
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပပါ အတိုက္အခံအဖြဲ႔မ်ားအားလံုး တညီတညြတ္တည္း ေတာင္းဆိုၾကသည္မွာ ဒီမိုကေရစီပင္ျဖစ္ ပါသည္။


လူသားတိုင္း ဒီမိုကေရစီကို ဘာေၾကာင့္ လိုခ်င္ရပါသနည္းဆိုေသာ္ လူလူခ်င္း လူလိုဆက္ဆံရမည့္ ျပဌါန္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊
ဒီမိုကေရစီသည္ လူကို လူအျဖစ္ အျပည့္အဝ ပံုေဖၚ သတ္မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္၊
ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ မရွိသည့္ေနရာတြင္ လူ႔အျဖစ္ကို အျပည့္အဝ မရႏိုင္ပါ။
ေက်းပိုင္ ကြ်န္ပိုင္ေခတ္၊ ေျမရွင္ပေဒႆရာဇ္ေခတ္၊ ဘူဇြာအရင္းရွင္ေခတ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ ႏွင့္ အာဏာရွင္ေခတ္မ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ အေကာင္းအဆိုးေပၚမူတည္ၿပီး တိုင္းျပည္လူထု၏ ဆင္းရဲျခင္း ခ်မ္းသာျခင္းမ်ား ျဖစ္ၾကရသျဖင့္ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာေခတ္မ်ားဟု ဆိုႏိုင္ ပါသည္၊

ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီမဲ့ ေခတ္စနစ္မ်ားကို လူသားမ်ား တိုက္ဖ်က္ခဲ့ၾကရာ ယေန႔တိုင္လည္း တိုက္ပြဲဝင္ဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္၊
ဒါသည္ပင္ လူ႔သမိုင္း ျဖစ္ပါေတာ့သည္၊
တနည္းေျပာရလွ်င္ လူတန္းစား ပဋိပကၡမ်ားကို လူ႔သမိုင္းဟု ၿခံဳငံုသံုးသပ္ျခင္းမွာ မမွန္ႏိုင္ပါ၊
လူ႔အခြင့္အေရးကို ကိုယ္စားျပဳမည့္ ဒီမုိကေရစီေရး တိုက္ပြဲ အဆက္ဆက္သည္သာ လူ႔သမိုင္းဆိုလွ်င္ ပို၍ မွန္ပါလိမ့္မည္။

ေက်းပိုင္ကြ်န္ပိုင္ေခတ္မွစၿပီး ယေန႔ေခတ္အထိ လူသားတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တစ္ဘက္ႏွင့္တစ္ဘက္၊ အားႀကီးသူႏွင့္ အားနည္းသူ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို႔တြင္ မတရားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားသည္ အႀကီးႏွင့္ အေသးသာ ကြာျခားၾကသည္ ရွိၿမဲရွိေနေသးသည္သာ ျဖစ္ပါသည္၊



လူသားအခ်င္းခ်င္း ဖိႏွိပ္သည့္ ပဋိပကၡကို ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားၾကရာ၌ အယူအဆ ကြဲျပားျခားနားမႈ႔မ်ားရွိလာပါသည္၊
လူတန္းစား ျပႆနာကို ဦးစားေပးေျဖရွင္းမွ ပဋိပကၡကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မည္ဟူေသာဘက္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရးကို တိုက္ရိုက္ေရွးရႈၿပီး ေျဖရွင္းသည့္ ဘက္ဟူ၍ ရွိလာပါသည္။


လူတန္းစားျပႆနာကို အဓိကထားေျဖရွင္းမည့္ဘက္သည္ ကြန္ျမဴနစ္ (ရုပ္ဝါဒီ)မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီေရးကို ေရွးရႈေျဖရွင္းမည့္ဘက္ သည္ အရင္းရွင္အုပ္စု ျဖစ္လာၾကပါသည္၊

၎ဘက္ႏွစ္ဘက္မွာလည္း သေဘာတရား ၿပိဳင္ဆိုင္ရာမွ ရန္ငါစည္းျခားသည့္ အဓိက ပဋိပကၡႀကီးျဖစ္သြားၿပီး ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာနီးပါး ၿပိဳင္ ဆိုင္ခဲ့သည္ကို စစ္ေအးတိုက္ပြဲေခတ္ဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။

လူတန္းစားအေျခခံသည့္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒျဖင့္ လူ႔သမဂၢကို တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည့္ ဘက္မွာ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ေတာ့ ဘဲ သူတို႔လူထုက သူတို႔ဝါဒ သေဘာတရားမ်ားကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ျခင္းခံရကာ ဘံုးဘုံးလဲ က်ဆံုးေနသည့္ေခတ္ ျဖစ္ေန ပါေတာ့သည္။

ဤသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒသည္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာခြင့္ႏွင့္ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္ကို အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္ေသာ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီကို မလိုလားေသာ အယူအဆေၾကာင့္ျဖစ္ရပါသည္။

ကမၻာ့ကြန္ျမဴနစ္ ဖခင္ ရုရွားႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး၏ ယေန႔ျဖစ္ပံုမွာ အလြန္ တရားက်စရာ ေကာင္းလွပါသည္၊ သမၼတအျဖစ္ ရွစ္နွစ္ ဆက္္တိုက္ လုပ္ၿပီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ျပန္လုပ္သည့္ ဗလာဒီမာဘူတင္သည္ ယၡဳ သမၼတျပန္လုပ္ရန္္ အတင္းအဓမၼႀကံစည္ေနျပန္ပါသည္၊

ဒီအခ်က္တခုတည္းကို ၾကည့္လိုက္ရင္ပဲ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကို ကိုင္စြဲသူတို႔၏ သေဘာသဘာဝကို သိႏိုင္ေလာက္ပါသည္၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္ ေျမာက္ကိုရီးယားႏွင့္ အကိုမွ ညီကို အာဏာလႊဲမည့္ က်ဴးဘားစသည့္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ယၡင္ ပေဒႆရာဇ္ခတ္ အာဏာရွင္ေခတ္မ်ားထက္ ပိုသာပိုမည္ လိုမည္မဟုတ္ပါ။

အတိုက္အခံကို ရွင္သန္ခြင့္ေပးေသာ၊ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီကို က်င့္သံုးသည့္ စနစ္ႏွင့္ေတာ့ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပင္ ျဖစ္ေနပါ ေတာ့သည္။


သို႔ေသာ္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒမွာ အေျခခံအယူအဆရွိသလို ဦးေဆာင္ သေဘာတရားလည္း ရွိပါသည္၊
လူတန္းစားမဲ့ အေျခခံေပၚတြင္ အႏုပတိေလာမ ရုပ္ဝါဒ သေဘာတရားဦးေဆာင္မႈ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္၊ သူတို႔ႏိုင္ငံမ်ားရွိ လူထုကို ၎သေဘာတရားမ်ား ပို႔ခ်ရိုက္သြင္းမႈ႔မ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္၊

လူတန္းစားမဲ့ ေခတ္ကိုေရာက္ၿပီး လုပ္ႏိုင္သေလာက္လုပ္ပါ လိုအပ္သေလာက္ ယူႏိုင္ပါသည္ ဆိုသည္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၏ အႏၱိမ ပန္းတိုင္ပင္ျဖစ္သည္၊
သို႔ေသာ္ ရာစုႏွစ္တစ္ခုအတြင္း ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံ မ်ား၏ အေျခအေနမွာ လူတန္းစား မေပ်ာက္သည့္အျပင္ အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားႏွင့္ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူ လူတန္းစားအျဖစ္လည္းေကာင္း လူနည္းစုက ေရေပၚဆီျဖစ္ၿပီး ျပည္သူက ပစၥည္းမဲ့ဘဝကို ေရာက္ခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္၊

ဒါေၾကာင့္ တရုပ္ကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႔ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ သူတို႔၏ အေျခခံသေဘာတရား မူမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။

လူတန္းစားမဲ့ ခံယူခ်က္သည္ စီးပြါးေရး ကြာဟမႈႏွင့္ မဆက္ႏြယ္သည့္ သေဘာတရားကို စဥ္းစားမိလာၾကသည္၊
ဗီယက္နမ္သည္လည္း ထိုနည္းအတူ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္လာသည္ကို ေတြ႔ေနရျပန္ပါသည္။
ဒါသည္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံႀကီးတို႔တြင္ ဦးေဆာင္သေဘာတရား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ႔လို႔ ဆိုပါက ဆိုႏိုင္ပါသည္၊

ေဖါက္ျပန္ေရးဟု မည္သူကမွ် မေျပာၾကေတာ့ပါ။

ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားအက်ဳိးစီးပြါး၏ ေနရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ဳိးစီးပြါးကို အစားထိုး ခံယူလာၾကၿပီး တိုးတက္ခ်မ္းသာေနသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားကို အမွီလိုက္ရန္ ႀကိဳးစားေနၾကပါေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံသေဘာတရားကို ျပဳျပင္ကာ စီးပြါးေရးကို ေဇာင္းေပးလုပ္ေဆာင္လာၾကပါသည္။
တရုတ္္၊ ဗီယက္နမ္စေသာ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံႀကီးတို႔၏ ခံယူက်င့္သံုးေနသည့္ ဦးေဆာင္သေဘာတရား အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီကို ေျပာပါဆိုလွ်င္ မည္သုိ႔ေျပာၾကမည္နည္း။



ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၏ ဘံုစနစ္တို႔ ပစၥည္းမဲ့အာဏာရွင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တို႔ အီေဗာ္လူးရွင္းမွ ရီေဗာ္လူးရွင္းတို႔၊ အနုပတိေလာမ ရုပ္ဝါဒတို႔ စသည့္ ခံယူရမည့္ ဦးေဆာင္သေဘာတရားတို႔သည္ ဘယ္လိုေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ရပါေတာ့မည္။

ညီတူမွ်တသည့္ ဆိုရွယ္လစ္ ကမၻာတို႔၊ အရွင္းရွင္ စနစ္ ပေပ်ာက္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးတို႔ စတာေတြလည္း ဘယ္ဆီကိုေရာက္သြားၾကၿပီလည္းဟု ေမးစရာ ျဖစ္ေနပါသည္။


ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ အေျခခံအယူအဆတို႔ ဦးေဆာင္သေဘာတရားတို႔ အခိုင္အမာရွိခဲ့သည့္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ တို႔ကို ခံယူခဲ့သည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးလာၾကၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ျပည္သူတို႔၏ ပဋိပကၡသည္ အီေဗာ္လူးရွင္းမွ ရီေဗာ္လူး ရွင္းျဖစ္ရပါေတာ့မည္၊

ဒါေၾကာင့္ ဆိုရွယ္လစ္ဘံုစီးပြါးေရး စနစ္မွ အရွင္းရွင္ စီးပြါးေရးစနစ္သို႔ အတင္းခုန္ကူး ဘက္ေျပာင္းလိုက္ရပါေတာ့သည္၊
သို႔ေသာ္ အေျခခံ ခံယူခ်က္သေဘာတရားျဖစ္သည့္ အနပတိေလာမရုပ္ဝါဒဆိုတာကို ဆက္လက္စြဲကိုင္ထားသည့္ အတြက္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံ တို႔၏ ယေန႔က်င့္သံုးေနသည့္ အရင္းရွင္စီးပြါးေရးစနစ္သည္ ဖိနပ္ႏွင့္မေတာ္သျဖင့္ ဖေႏွာင့္ကို လွီးေနသည္ႏွင့္တူပါေတာ့သည္၊

ဒါေၾကာင့္ တေန႔ေန႔တြင္ ႀကီးထြားလာေနေသာ ပဋိပကၡမွ ေပါက္ကြဲမႈ႔ျဖင့္ ဘက္တဘက္ကို အၿပီးတိုင္ ေျပာင္းလဲၾကရ မည္သာ ျဖစ္သည္။

ရုပ္ဝါဒသေဘာတရား၏ အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီကို မွားယြင္းစြာခံယူ မိသျဖင့္ သမိုင္းသခၤန္းစားကို ၾကည့္ၿပီး ဖရန္စစ္ဖူကူးရားမားက လက္ဝဲအယူ အဆအတြက္ သမိုင္းနိဂုံးခ်ဳပ္ခ်ိန္ဟု ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ရာ အစြဲတရားႀကီးသူမ်ားအတြက္ အနာေပၚ တုတ္က် ျဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့သည္။

လက္ေတြ႔မွာ အေကာင္အထည္မေပၚေသာ မေအာင္ျမင္ေသာ သီအိုရီသည္ မွားသည္ဆိုျခင္းကို လက္မခံႏိုင္သူမ်ားလည္း ကမၻာေပၚတြင္ ရိွေ နေသးသည္ဟုသာ ေတြးရပါေတာ့သည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ တည္ၿငိမ္ေသာ တိုးတက္ေသာ ေက်နပ္မႈ႔ရွိေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ႏိုင္ငံမ်ားလည္း ရွိေနၾကပါသည္၊
အေမရိကန္၊ အဂၤလန္၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမဏီကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားကို ဆိုၾကပါစို႔၊ အဲဒီနိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း ဝိေရာဓိမ်ား ပဋိပကၡမ်ား ရွိေနၾကျပန ္ပါသည္၊


သို႔ေသာ္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပဋိပကၡႏွင့္ေတာ့ မတူပါ၊
မည္သို႔ဆိုေစ အရင္းရွင္ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ႔ႏွင့္ သူတို႔ ျပည္သူေတြ ေက်နပ္မႈ႔ ေထာက္ခံမႈ႔ကေတာ့ အားရစရာအေျခအေန ရွိလွပါသည္၊
ဤကဲ့သို႔ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးသည့္ အရင္းရွင္ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၏ က်င့္သံုးသည့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္တြင္ ဦးေဆာင္သေဘာတရားရွိၾကပါသလား။

အဂၤလန္၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမဏီတို႔မွာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီပြါးေရး၊ ဒႆန၊ သမိုင္းစသည့္ ေတြးေခၚရွင္ႀကီးမ်ားစြာ ထြန္းကားခဲ့ၾကသည္လည္း ျဖစ္ ပါသည္၊
ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ဒႆနသည္ အစဥ္အၿမဲ ရွိေနသည္သာ ျဖစ္သည္၊ ရုပ္ပဓါန၊ နာမ္ပဓါန စသည့္ အေျခခံေတြးေခၚမႈ ပံုစံမ်ား အေပၚခံယူၿပီး သီအိုရီမ်ား ထုတ္ႏႈတ္ခါ လူမႈ႔ဆက္ဆံေရး စနစ္မ်ားကို ခ်မွတ္ျပဌာန္း ခဲ့ၾကပါသည္၊

နာမ္ဝါဒပဓါနျဖင့္ ပေဒႆရာဇ္ေခတ္၊ ေက်းပိုင္ကြ်န္ပိုင္ခတ္၊ ေျမရွင္ႀကီးေခတ္မ်ားျဖင့္ သမိုင္းရွည္ႀကီးကို လူသားတို႔ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရာ ခါးသီးေသာ အေတြ႔အႀကံဳ်မ်ား၊ ယုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္း ရက္စက္သည့္ ပဋိပကၡႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ခဲ့ၾကပါသည္၊

ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ဘာသာေရးကိုလည္း နာမ္ပဓါနဝါဒႏွင့္ ေပါင္းစပ္ၾကသျဖင့္ ဘာသာေရးမွာ အက်ည္းတန္ခ့ဲရျပန္ပါသည္။



ရုပ္ပဓါနဝါဒသည္ နာမ္ပဓါနဝါဒႏွင့္ လံုးဝဆန္႔က်င္ၿပီး လူသားအပါအဝင္ သက္ရွိသက္မဲ့အားလံုးကို ရုပ္ပဓါနအျမင္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး လူမႈ႔ဆက္ဆံေရး က႑ကို သေဘာတရားမ်ားထုတ္ခါ ခံယူက်င့္သံုးၾကျပန္ပါသည္။

အႏုပတိေလာမရုပ္ဝါဒဟူသည္ ဤသည္မွ ဆင္းသက္ခဲ့သည္၊ ရုပ္ပဓါနဝါဒသည္ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တြင္ ခံယူက်င့္သံုးခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာနီးပါးရွိခဲ့ရာ ၎ရုပ္ပဓါန လူ႔သမဂၢမ်ားမွာလည္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားမႈမ်ား ရွိခဲ့သလို အခ်ိဳ႔သမဂၢမ်ားမွာ ေပါက္ကြဲေတာ့မည့္ ပ႗ိပကၡၾကီး မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရျပီ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ဆိုလွ်င္ လူမႈဆက္ဆံေရးျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တခုတြင္ မည္သည့္သေဘာတရား ခံယူခ်က္မ်ား ရွိသင့္သနည္းဟု ေမးခြန္း ထုတ္လာၾကပါသည္၊
ဤေနရာတြင္ တိက်ေသာ အေျဖေပးႏိုင္ရန္ခက္ခဲမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခိုင္မာသည့္ အေျခခံယံုၾကည္ခ်က္ ရွိရမည္ျဖစ္သည္၊ သမိုင္းသက္ေသ အရ နာမ္ ပဓါနေရာ ရုပ္ ပဓါနပါ လူ႔သမဂၢမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း မရွိေတာ့သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊

မျမင္ႏိုင္သည့္ လက္ေတြ႔ မက်ေသာ နာမ္ပဓါနဝါဒကို လူသားေတြ ျငင္းဖ်က္ခဲ့ၾကတာ ၾကာျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ျမင္ႏိုင္ေသာ လက္ေတြ႔က် သည္ဟုထင္ေသာ သို႔ေသာ္ လူသားတို႔အတြက္ အက်ဳိးမျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေသာ ရုပ္ပဓါနဝါဒကို ဇြတ္ေပျပီး လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ လူ႔သမဂၢ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ေတာ့ ယေန႔တိုင္ က်န္ရွိေနၾကပါေသးသည္။


အသံုးမက်ေတာ့သည့္ ရုပ္ပဓါနဝါဒႏွင့္ နာမ္ပဓါနဝါဒမ်ားကို မခံယူၾကဘဲ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚျပိဳင္ဆိုင္မႈ သေဘာတရားကို ခံယူက်င့္ သံုးၾကသည့္ လူ႔သမဂၢမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံမ်ားလည္း ရွိေနၾကပါသည္၊
အမ်ားအားျဖင့္ အရင္းရွင္ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ပါသည္၊ ရုပ္ပဓါန၊ နာမ္ပဓါန အစြန္းတရားႏွစ္ပါးကို မခံယူေတာ့ဘဲ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ ႏိုင္သည့္ သေဘာတရားအေျခခံကို ခံယူကာ ထိုလြတ္လပ္မႈ၏ ဆိုးက်ဳိးကို နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေစျပီး ေကာင္းက်ဳိးကို မ်ားႏိုင္သမွ်မ်ားေစရန္ ရည္သန္သည့္ အယူကို လက္ခံက်င့္သံုးလာၾကပါေတာ့သည္၊

ထို႔ေၾကာင့္ အရင္းရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးသည့္ လူ႔သမဂၢမ်ား၏ ဦးေဆာင္သေဘာတရားဟူသည္မွာ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚခြင့္ကို ခံယူျခင္း ပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ပုထုဇဥ္လူသားတို႔သည္ အတၱ၏သားေကာင္သာျဖစ္၍ သူတို႔၏အတၱကို အျမဲရွင္သန္ေနရန္ၾကိဳးစား ေနၾကသည္သာျဖစ္သည္၊
ဤအျခင္းအရာကို မည္သည့္အာဏာရွင္ႏွင့္ ပါဝါရွင္ကမွ တားျမစ္ပိတ္ပင္၍ မျဖစ္စေကာင္းပါ၊ ပုထုဇဥ္ေလာကအဖို႔ သူတို႔၏အတၱႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြျဖစ္ေစမည့္၊ သဟဇာတျဖစ္ေစမည့္ လူမႈဆက္ဆံေရးစနစ္မ်ား(သို႔မဟုတ္) ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ားကိုသာ ခ်မွတ္က်င့္သံုးမွသာ လူေဘာင္၏ သာယာမႈႏွင့္ ေက်နပ္မႈကို ရႏိုင္မည္ျဖစ္သည္၊ အျခားနည္းမ်ားျဖင့္ မရႏိုင္။

လူသားတို႔တြင္ သူတို႔၏ေမြးရာပါအရည္အေသြးမ်ား အေပၚလုိက္၍ အတၱရွိၾကသည္၊ ဗလငါးတန္ဟု သတ္မွတ္လွ်င္ သူတို႔ပိုင္ဆိုင္ရာ ဗလေပၚ တြင္ အတၱထားၾကသည္၊
ထိုအတၱကို အသံုးျပဳ၍ လူလူခ်င္းဆက္ဆံသမႈျပဳၾကသည္လည္းျဖစ္သည္၊ ဤသို႔ဆက္ဆံၾကရာတြင္ ဝိေရာဓိမ်ား ပ႗ိပကၡမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကရသည္၊

လူ႔ေလာကၾကီး ပ်က္စီးလုဘနန္း ျဖစ္ၾကရသည္၊ ၾကီးမားေသာ စစ္ပြဲၾကီးမ်ားသည္ အတၱ၏ အက်ဳိးဆက္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္၊
သို႔ေသာ္ ၎အတၱကို ဖယ္ရွားခ်ဳိးႏွိမ္၍ မရစေကာင္းပါ၊
ကိစၥဆိုးမွ ကိစၥေကာင္းျဖစ္ရန္ မည္ကဲ့သို႔ လွည့္ေျပာင္းခံယူၾကမည္နည္းဆိုသည္ကိုသာ စဥ္းစားၾကရပါေတာ့မည္၊
ေရႏွင့္မီးတို႔တြင္ သူ႔သတၱိႏွင့္သူ ရွိၾက၏၊


ထိုသတၱိသည္ လူသားတို႔အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေရာ ဆိုးက်ဳိးပါျဖစ္ေစသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားမ်ားျဖစ္ထြန္းေစျပီး ဆိုးက်ဳိးကို နည္းႏိုင္သမွ် နည္းရန္ ၾကိဳးစားျပီး အသံုးခ်ၾကရသည္သာျဖစ္သည္၊ ေရွာင္ကြင္း၍မရႏိုင္ပါ၊

ထိုနည္းတူ လူတို႔အတၱ၏ အစြမ္းသတၱိကိုလည္း ဖိႏွိပ္ခ်ဳိးဖ်က္၍ မရပါ၊
လူသားေကာင္းက်ဳိးအတြက္ သံုးတတ္ရန္သာ ၾကိဳးပမ္းၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

လူတန္းစားပေပ်ာက္ေရးကို ဦးတည္သည့္ မာက္ၡစ္ဝါဒ၏ ဦးေဆာင္သေဘာတရားသည္ လူ၏အတၱကို သတ္ျဖတ္ဖယ္ရွားရန္ ၾကိဳးပန္း မႈျဖစ္သည္၊

လူတို႔၏ အတၱကို ဖယ္ရွားရန္ၾကိဳးပန္းသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သူတို႔၏ အတၱမ်ား ၾကီးထြားျပင္းထန္လာသည္ကို သတိမျပဳမိၾကေတာ့ဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ကို ခုန္ေက်ာ္ကူးေျပာင္းၾကသည္သာျဖစ္သည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ကိုယ္စားျပဳေသာ လူသမဂၢမ်ားသည္ ပ်က္စီးေနၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ဆိုေသာ္ လူတန္းစားကို လက္ခံ၍ အတိုက္အခံကို ရွင္သန္ခြင့္ျပဳသည့္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ကုိက္ညီမႈရွိ ႏိုင္မည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ေသာ္ ဤစနစ္သည္သာ အသင့္ေတာ္ဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ဟု ဆိုရပါမည္၊

ဒါဆိုလွ်င္ ပ.မ.ည.တ၊ ပ.ထ.စ စသည့္ သခင္ႏုတို႔ ေခတ္သည္ ဘာေၾကာင့္ က်ဆံုးခဲ့ပါသနည္း ဆိုေသာ္ -
--အဲဒီေခတ္က ကမၻာ့စစ္ေအး တိုက္ပြဲအရွိန္ သည္ ျမင့္မားေနသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊
--သခင္ႏုတို႔က ဘက္မလိုက္ၾကားေန အဖြဲ႔ၾကီးထဲတြင္ ဘန္ေဒါင္းမူၾကီးကို ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ေန တာက တစ္ေၾကာင္း၊
--ႏိုင္ငံၾကီးတို႔၏ ပါဝါႏွင့္ အင္အားတုိ႔သည္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံအေပၚသက္ေရာက္မႈကို ေလွ်ာ့တြက္ျပီး မိမိတို႔၏ ပါဝါႏွင့္ အင္အားကို အလြန္ အထင္ၾကီးသည္က တစ္ေၾကာင္း၊
-- ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္ လက္ဝဲတိမ္းေစာင္းသူတို႔၏ အင္အားကၾကီးမားေနတာက တစ္ေၾကာင္း၊
အဲဒါေတြေၾကာင့္ သခင္ႏုအစိုးရသည္ အာဏာအသိမ္းခံလိုက္ရပါေတာ့သည္၊

အတၱကို ရွင္သန္ခြင့္ေပးသည့္ ဦးေဆာင္သေဘာတရားကို ခံယူေပမင့္ ဗီဇႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တို႔၏ သဟဇာတမျဖစ္မႈကို ထည့္တြက္ရန္ အားနည္း ေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုရပါမည္၊
ျမန္မာျပည္အတြက္ သခၤန္းစာၾကီး ရလိုက္ျပီး အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံလည္း ျဖစ္ခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။

စစ္အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေနဝင္းကေတာ့ ဆိုရွယ္လိမ္ မ.ဆ.လ ပါတီကို ဖြဲ႔စည္းျပီး လူႏွင့္လူပတ္ဝန္းက်င္တို႔၏ အညမည သေဘာတရားဆို တာၾကီးကို ခံယူၾကျပန္ပါသည္၊




ဗိုလ္ေနဝင္း၏ အလိုေတာ္က် ေရးဆြဲေပးရသည့္ ဦးခ်စ္လႈိင္၏ အ.ည.မ.ည သေဘာတရားသည္ ကမၻာႏွင့္ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားကို လွည့္စား ထားသည့္ သေဘာတရားသာျဖစ္၍ လူ၏အတၱကို အေသရိုက္သတ္ထားျပီး အင္အားၾကီးႏိုင္ငံတကာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စစ္ေအး တိုက္ပြဲေခတ္ႏွင့္ အညီ ကစားျပတဲ့ လူလည္ၾကီးလုပ္သည့္စနစ္ျဖင့္ ႏွစ္ဆယ္ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ သက္ဆိုးရွည္ခဲ့ရပါသည္၊

တျပိဳင္နက္တည္းမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ခိုင္မာေအာင္တည္ေဆာက္ႏိုင္ျပီး မ်ဳိးေစ့ပါ ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေတာ့သည္၊
ဆိုရွယ္လစ္ဆိုင္းပုဒ္ကိုတင္ျပီး ပုဂၢလိကပိုင္မ်ားကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းကာ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုအၾကိဳက္ လုပ္ျပသည္၊
ဗ.က.ပ ကို ျဖတ္ေလးျဖတ္ျဖင့္ တိုက္ထုတ္ျပျပီး အေမရိကန္၏ အၾကိဳက္ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္လည္း ျဖစ္သည္၊

အဲဒီအခ်ိန္က တရုတ္အစိုးရကို သိပ္ျပီး မႈစရာမလိုေသးပါ၊
ဒါေၾကာင့္လည္း ဗိုလ္ေနဝင္းက သူ႔ဆန္ျပႆနာကို ေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႔ တရုတ္ဗမာ ရိုက္ပြဲတခု ဖန္တည္းျပလိုက္ပါေသးသည္၊

ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ အေမရိကန္ႏွင့္ ရုရွားကို လွည့္စားျပီး ျပည္တြင္းတြင္ အညမည သေဘာတရားကို ရိုက္သြင္းကာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ခိုင္မာ ေအာင္တည္ေဆာက္လိုက္ပါသည္။

လူလူခ်င္း ေခါင္းပံုျဖတ္ျခင္းကင္းသည့္ လူ႔ေဘာင္သစ္ကို တည္ေဆာက္မည္ဟုဆိုေသာ္လည္း “ ေခါင္းပံုျဖတ္ ” သည္ဆိုသည့္ ေဝါဟာရကို လိုရာဆြဲသံုး၍ အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါေတာ့သည္၊

“ သူတည္း တေယာက္ေကာင္းဖို႔ေရာက္မူ သူတေယာက္မွာ ပ်က္လင့္ကသာ ဓမၼတည္း ” ဆိုသည္မွာ ေနရာတကာတိုင္းမွာ ျဖစ္သည္ဟုယူလွ်င္ မွားမည္သာ ျဖစ္သည္၊

လူတဦး ခ်မ္းသာခ်င္းသည္ အျခားသူကို ဆင္းရဲေစျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည့္ အႏုမာနကို ခံယူ၍ “ ေခါင္းပံုျဖတ္ ” ေဝါဟာရကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ လွ်င္ေတာ့ မွားမည္သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

အညမည၏ “ အူမ မေတာင့္သျဖင့္ သီလမေစာင့္ႏိုင္ေသာ ဒုကၡ ” ဆိုသည္မွာလည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ စစ္အာဏာရွင္ႏွင့္ စစ္တပ္က ဓါးျပမ်ား ျဖစ္သြားျပီး တိုင္းျပည္ဝန္ထမ္းမ်ားက သူခိုးမ်ားျဖစ္သြားသည့္ သေဘာတရားခံယူခ်က္သာ ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္၊

ယေန႔တိုင္လည္း စစ္ဗိုလ္မ်ားက ခံယူေနလွ်က္ပင္ ရွိေနပါေသးသည္၊


ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ သေဘာတရားေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သည္ အမြဲဆံုးႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ဆံုး ႏိုင္ငံတခု ျဖစ္သြားသလို ကမၻာ့ဆိုရွယ္လစ္ သေဘာတရား ေၾကာင့္ ဆိုဗီယက္ျပိဳကြဲ၊ ဘာလင္တံတိုင္းျပိဳလဲျပီး တရုတ္ကလည္း အရင္းရွင္ႏွင့္ ျပန္ေပါင္းထုတ္ၾကျပီး ေၾကာင္ျဖဴ ေၾကာင္မဲ မခြဲဘဲ ၾကြက္ခုတ္ ႏိုင္ဖို႔သာ လိုသည္ဟု ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့သည္။


သုိ႔ျဖစ္ကုန္ပါက ႏိုင္ငံေရးပါတီတခု၏ ဦးေဆာင္သေဘာတရားဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း၊ အဲဒီ သေဘာတရားသည္ လက္ေတြ႔ႏွင့္ ကိုက္ညီ မႈ ရွိ မရွိကို ဘာႏွင့္ တိုင္းၾကမည္နည္း၊
တိုင္းျပည္တျပည္၏ လိုက္နာက်င့္သံုးသည့္ ဦးေဆာင္သေဘာတရားႏွင့္ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ေသာ လမ္းစဥ္တို႔၏ မွန္ကန္မႈ ရွိမရွိဆုိျခင္းသည္ အဲဒီတိုင္းျပည္ လူထု၏ ပ်မ္းမွ်တဦးခ်င္း ဝင္ေငြ၊ အနိမ့္ဆံုးလစာ (လုပ္ခ)၊ လြပ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ေက်နပ္မႈရွိျခင္းတို႔ႏွင့္ တိုင္းတာသတ္မွတ္ ၾကပါသည္၊

၎အဆင့္အတန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံအလိုက္ စစ္တမ္းမ်ားေကာက္ယူၾကကာ ႏွစ္စဥ္ေဖာ္ျပေပးေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။

ဤသို႔ဆိုေသာ္ ထိပ္ဆံုးေရာက္ႏိုင္ငံမ်ားကို နည္းနမူနာ ယူသင့္ၾကသည္သာျဖစ္သည္၊ ကမၻာ့ပညာရွင္မ်ား၏ သတ္မွတ္ခ်က္အရ ေရွ႔တန္း ေရာက္ စကင္ဒီေနးဗီးယား ႏိုင္ငံမ်ားထဲမွ ေနာ္ေဝ ႏိုင္ငံဆိုလွ်င္ နည္းနမူနာ ယူစရာေကာင္းလွပါသည္၊
ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္သလို ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း ခြ်င္းခ်က္မရွိ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းျပီး တရားမွ်တပါသည္၊ အက်င့္ပ်က္ လာဘ္စားမႈ အလြန္နည္းပါးလွပါသည္၊

အက်င့္ပ်က္လာဘ္စားမႈျဖစ္လွ်င္လည္း အလြန္ၾကီးေလးသည့္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္သည့္ ဥပေဒကို ျပဌာန္းထားပါသည္၊
လူတိုင္းမသင္မေနရ ပညာေရးျဖစ္ျပီး ပညာသင္စရိတ္ကို အစိုးရမွ တာဝန္ယူသည္၊ ရာထူးေနရာ စီးပြားေရး ဂ ုဏ္ဓနျဖင့္ ခြဲျခားျခင္း လံုးဝ မရွိပါ၊

အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္သည္ ႏိုင္ငံသားအားလံုး တေျပးညီျဖစ္သည္၊ ဒီမိုကေရစီ အရွိဆံုးႏိုင္ငံအျဖစ္ ဂုဏ္္ယူၾကပါသည္၊
က်န္းမာေရးစရိတ္မွာလည္း အခမဲ့ဟုပင္ ေျပာရမေလာက္ျဖစ္ပါသည္၊

ဥပေဒ အထက္တြင္ မည္သူမွ် မရွိဘဲ လူတိုင္း အေၾကာက္တရားမွ ကင္းေဝးပါသည္၊
ဤမွ်ေကာင္းမြန္ျပီး တိုးတက္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို မည္သုိ႔ေသာ သေဘာတရားက ဦးေဆာင္ခ်မွတ္ေနပါသနည္း။

လူ၏ အတၱကို ရွင္သန္ခြင့္ျပဳသည္၊ အတၱကို အရင္းခံ၍ စိုက္ထုတ္သည့္ ကံ ဥာဏ္ ဝီရိယ စြမ္းအားေၾကာင့္ ျဖစ္ထြန္းသည့္ အက်ဳိးအျမတ္ကို အသိအမွတ္ျပဳရံုမွ်မက ခံစားပိုင္ခြင့္ကိုလည္း ေပးအပ္ထားသည့္၊ သို႔ေသာ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈအားလံုးသည္ အျခားေသာ သူမ်ားအတြက္ အဆိုးတရားမျဖစ္ေစပဲ အက်ဳိးတရားသာ ျဖစ္ေစရမည္၊

တိုင္းျပည္ႏွင့္လူထုအတြက္ အဆိုးတရားျဖစ္ေစႏိုင္မည့္ အတၱ၏ ရွင္သန္ျခင္းကိုေတာ့ ခြင့္မျပဳပါ၊
အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အမ်ားဆႏၵအရ တားျမစ္ထား ပါသည္။

ေနာ္ေဝႏိုင္ငံတြင္ ၾကိဳးနီစနစ္ႏွင့္ ေမွာင္ခုိစီးပြားေရးေစ်းကြက္ မရွိေပ၊
ဒါေၾကာင့္ အက်င့္ပ်က္အလြဲသံုးစားမႈ မရွိပါ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာသည့္ စီးပြားေရး ျပဳိင္ဆိုင္မႈ ရွိပါသည္၊
တိုးတက္ၾကီးပြားသြားေသာ စီးပြားေရး ကုမၸဏီမ်ားရွိၾကသလို ေဒဝါလီ ခံသြားရေသာ ကုမၸဏီမ်ားလည္း ရွိေနစျမဲပါ၊

လူတစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္လည္းေကာင္း အဖြဲ႔အစည္းကုမၸဏီမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာၾကီးပြားခြင့္ကို ခြင့္ျပဳပါသည္၊
သို႔ေသာ္ သူတို႔၏ဝင္ေငြအလိုက္ သတ္မွတ္ရာႏႈန္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို အခြန္ျပန္ေပးၾကရသည္၊
၎အခြန္ေငြျဖင့္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူထုအတြက္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္အသံုးျပဳပါသည္၊


ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားရွိပါသည္၊ ပုဂၢလိကပိုင္ ကုမၸဏီပိုင္မ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္၊
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အားလံုး၊ ဝန္ထမ္းမ်ားအားလံုး၏ အခြန္ေငြျဖင့္ လူမႈေထာက္ပံ့ေရးစနစ္ေၾကာင့္ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံတြင္ ဆင္းရဲသားဟူ၍ မရွိေတာ့ပါ၊

အနိမ့္ဆံုးအလုပ္ႏွင့္ လူတိုင္းသည္ ကိုယ္ပိုင္ကားဝယ္၍ စီးႏိုင္သလို အလုပ္မရွိေသာ လူမႈေထာက္ပံ့ေရး (ဆိုရွယ္စား) သည္ပင္လွ်င္ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ မပူပင္ ရေတာ့ပါ၊
တီဗီြ၊ ဗီြဒီယုိျပစက္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ တယ္လီဖုန္း၊ အင္တာနက္၊ကြန္ျပဴတာ စသည္တုိ႔ သုံးႏုိင္ၾကပါသည္။

ဦးေဆာင္သေဘာတရားအရ လူတိုင္းခ်မ္းသာခ်င္သေလာက္ ခ်မ္းသာႏိုင္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဆင္းရဲသူဟူ၍ မရွိေစရဘဲ စီးပြားေရး ကြာဟမႈ အတြက္ မေက်နပ္ျခင္း မရွိေစရပါ၊
လူတဦးတေယာက္သည္ သူ၏ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ႏွင့္ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးျဖစ္ေစေအာင္ လုပ္ကိုင္ေနပါသနည္း ဆိုသည့္ ခံယူခ်က္ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾကသည္သာျဖစ္ပါသည္၊

ဒါေၾကာင့္ စရိုက္ဝါသနာေပၚတြင္ အေျခတည္၍ လုပ္ငန္းမ်ားေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္ၾကပါသည္၊
ေငြေၾကး ဂုဏ္ဓနကို မက္၍ လုပ္ငန္းေရြးခ်ယ္ျခင္းမ်ဳိး မရွိသေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။



ေငြဂုဏ္ ေၾကးဂုဏ္ ရာထူးဂုဏ္ ဓနဂုဏ္ အသိုင္းအဝိုင္းဂုဏ္ စသည္တို႔ကိုလည္း ဂုဏ္တခုအေနျဖင့္ မသတ္မွတ္ၾကပါ၊ မခံယူၾကပါ၊

၎ဂုဏ္မ်ားျဖင့္လည္း အျခားသူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္အႏိုင္ယူ အႏိုင္က်င့္၍ မရပါ၊
လူတေယာက္သည္ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ မည္မွ် အက်ဳိးျပဳေနပါသည္ဆိုသည့္ အတိုင္းအတာႏွင့္ ဂုဏ္ကို သတ္မွတ္တန္ဖိုး ထားၾကပါသည္။

လူဦးေရနည္းျပီး ႏိုင္ငံငယ္ျဖစ္သည့္ အေလွ်ာက္လံုျခံဳေရးအတြက္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အညီ လိုက္ေလွ်ာညီေထြရွိလွပါသည္၊
ေနတိုးအဖြဲ႔ဝင္ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။

ကမၻာေပၚတြင္ လူေနမႈအဆင့္အျမင့္ဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္သျဖင့္ နမူနာထုတ္၍ တင္ျပပါသည္၊
ယေန႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးႏွင့္ တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳရန္ ၾကိဳးပမ္းေနသည့္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါတီၾကီး အေနျဖင့္ ေလ့လာစရာ ႏိုင္ငံတခုလည္း ျဖစ္ေနပါသည္၊
ဦးေဆာင္သေဘာတရားတို႔ ခံယူခ်က္တို႔ ဆိုတာေတြကို ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါရန္ အၾကံျပဳတင္ျပရျခင္းလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။



- ဦးဖိုးသာေအာင္
(၂၆-၁၂-၂၀၁၀)

ေဆာင္းပါးပါ ဓါတ္ပုံကုိ -ဂုိ၈ယ္ ဆာ့ခ်္ မွ ရယူ ေဖာ္ျပပါသည္။(ဟစ္တုိင္)
-------------------------------------------------------------------------------

ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနႏွင့္ယွဥ္္တြဲ သုံးသပ္ေလ့လာႏိုင္ပါရန္ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ဟစ္တုိင္သည္ အမွန္တရား လုိလားသူမ်ားႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ရြက္လုိသူမ်ားအားလုံး ပုိင္သည့္ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ-စာမ်က္ႏွာ ျဖစ္ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...