Thursday, December 29, 2011

ဘ၀အတြက္ပညာေရး

by Wai Maw on Thursday, December 29, 2011 at 10:30am
ကၽြန္မတို႔မွာ သားသမီးေတြရွိၾကသည္။ သားသမီးမရွိလွ်င္လည္း ညီ ညီမေတြ၊ တူ တူမေတြ ရွိၾကသည္။ သည္လိုမွ်မရွိခဲ့လွ်င္လည္း တပည့္ေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္သံေယာဇဥ္ျဖစ္မိေသာ ကေလး ေတြရွိၾကပါသည္။ သူတို႔ေလးေတြကို ကၽြန္မတို႔က ဘယ္သူေတြျဖစ္ေစခ်င္ၾကသလဲ၊ ဆရာ၀န္ျဖစ္ေစခ်င္ သလား။ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ေစခ်င္သလား။ ေရွ႕ေနျဖစ္ေစခ်င္သလား။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္ ေစခ်င္သလား။ သူတို႔ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘာျဖစ္ခ်င္သည္ဟု သိၾကသလား။ သူတို႔ျဖစ္ခ်င္တာေတြကိုျဖစ္ဖို႔ သူတို႔လိုခ်င္တာ ေတြကိုရဖို႔ သူတို႔ကို ကၽြန္မတို႔က ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းေပးနိုင္မလဲ။ ဘယ္လိုညႊန္ၾကား ေပးနိုင္မလဲ။
          ကေလးတစ္ေယာက္ကိုညႊန္ၾကားေပးဖို႔ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္က ဘယ္ေလာက္အရည္အေသြးေတြ ရွိ လို႔လဲ။ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္ ကၽြန္မတို႔ေအာင္ျမင္သူဟု ယံုၾကည္လက္ခံထားလို႔ သူတို႔ကိုေအာင္ျမင္ေအာင္ လမ္ေၾကာင္းေပးနိုင္ တာလား။
ေအာင္ျမင္သူဟုေျပာနိုင္ဖို႔ ဘာအခ်က္ေတြနွင့္ ျပည့္စံုရမလဲ။ ဘ၀မွာ ေငြေၾကးျပည့္စံုၾကြယ္၀လွ်င္ ေအာင္ျမင္ျပီလား။ သူတစ္ပါးအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးနိုင္လွ်င္ ေအာင္ျမင္ျပီလား။ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ဦးစီးေဆာင္ ရြက္ျပီး လုပ္ငန္းခြင္က လူေတြကို ဦးေဆာင္နိုင္လွ်င္ ေအာင္ျမင္ျပီလား။
          ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ဘာလဲ။
          မိမိရည္မွန္းဦးတည္ေသာ လိုခ်င္ေသာအရာတစ္ခုကို ရရိွလိုက္ျခင္းကို ေအာင္ျမင္မႈဟုေခၚပါသည္။ ဒါကိုလူတိုင္းလက္ခံနိုင္သည္။
          ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပညာေရးလိုအပ္သလား။ ထိုေမးခြန္းအတြက္ေတာ့ အေျဖက တစ္မ်ိဳးတည္း မရွိနိုင္ပါ။
          တစ္ခ်ိဳ႕ကေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပညာသင္ၾကားေရး မလိုအပ္ဘူးဟု ေျပာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပညာေရးဟာ လိုကိုလိုအပ္ပါသည္ဟု ေျပာသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပညာေရးလို အပ္သည္ဟု ယူဆသူထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါသည္။ ပညာေရးနွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ကၽြန္မနည္းနည္း ေတာ့ ဇီဇာေၾကာင္ခ်င္သည္။ ဆင္ေျခတက္ခြင့္ရခ်င္သည္။
          ေက်ာင္းပညာေရးမလိုအပ္ဘူးဟု ေျပာသူေတြက အိုင္းစတိုင္းကို ဥပမာေပးတတ္သည္။ အိုင္းစတိုင္း သည္ ေက်ာင္းမွာ၊ အတန္းထဲမွာ စာေတာ္ေတာ္ညံ့သည္ဟု ဆိုသည္။ အိုင္းစတိုင္းသည္ သူတစ္ပါး၏ အယူအဆေတြကို ဦးေနွာက္ထဲမွာ အလြတ္က်က္သိမ္းဆည္းမွတ္သားဖို႔ကို စိတ္မ၀င္စားနိုင္ေလာက္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ေတြးေခၚဆင္ျခင္သူျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔အားလံုးက အိုင္းစတိုင္းမဟုတ္။ ကၽြန္မတို႔ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕က ကိုယ္တိုင္ေတြးေခၚတတ္သူေတြျဖစ္မည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ေတြးတတ္ေအာင္ဆြဲေခၚေပးမည့္ အစပ်ိဳးေပးသူ (Initiator) လိုသည္။ ထိုဒုတိယအမ်ိဳးအစားျဖစ္ေသာ အမ်ားစုေသာလူေတြအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈကို လက္၀ယ္ ရရွိဖို႔ ေက်ာင္းပညာေရးလိုအပ္သည္ဟု ကၽြန္မယူဆပါသည္။
          ေအာင္ျမင္မႈကိုရဖို႔ ဘယ္လိုနည္းလမ္းေတြကို သံုးမလဲ။ မွန္ကန္သည့္နည္းလမ္းကိုသံုးမလား။ ဘယ္နည္းမဆို ရသည့္နည္းနွင့္ ယူမွာလား။ ကၽြန္မတို႔ ရင္းနွီးေနက် သို႔ေသာ္ ေရရွည္မွာ သိကၡာမဲ့ေသာ တစ္ယူသန္စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။ The end justifies the means ဟူေသာ စကား။ လိုခ်င္တဲ့ နိဂံုးခ်ဳပ္ရလဒ္ကို ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔ပဲသံုးသံုး မွန္ကန္တယ္ဟု အဓိပၸါယ္ရပါလိမ့္မည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုစကားမွာ အကန္႔အသတ္မရွိ အမွန္တရားမဟုတ္ပါ။ မေကာင္းေသာနည္းလမ္းသည္ မေကာင္းေသာအဆံုး နည္းလမ္းကိုေပးပါသည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ မေကာင္းေသာအပင္ကို စိုက္ပ်ိဳးလွ်င္ မေကာင္းေသာအသီးကို ပဲစားရမည္။ မိမိစိုက္ပ်ိဳးေသာအပင္ကို မိမိရိတ္သိမ္းရသည္ဟူေသာ စကားပံုလည္ရွိသည္ မဟုတ္လား။
          ကၽြန္မတို႔ေနာက္တစ္မ်ိဳးလည္း စဥ္းစားၾကည့္လို႔ရသည္။ The end tests the validity of the means လို႔ ျပင္ဆင္သံုးႏႈန္းၾကည့္နိုင္သည္ နိဂုံုးရလဒ္ဟာ အသံုးျပဳတဲ့နည္းလမ္းေတြရဲ႕ မွန္ကန္မွ်တမႈကို စမ္းသပ္တာ ျဖစ္တယ္။ ထိုေဖာ္ျပခ်က္ကို ဘယ္သူမွျငင္းဆိုမည္မထင္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၏ တကယ့္ရလဒ္သာလွ်င္ ေဆာင္ရြက္မႈတစ္ခုမွန္မမွန္ကို ခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္နိုင္ေပလိမ့္မည္။
          လူေတြ၏ လုပ္ရပ္သည္ ရလဒ္နွင့္အက်ိဳးဆက္မ်ားအရ မွန္မမွန္ ဆံုးျဖတ္ျပီးသားျဖစ္သည္။ တစ္သမတ္ တည္းေကာင္းေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုရလွ်င္ ထိုလုပ္ရပ္ကို မွန္ကန္ေကာင္းမြန္သည္ဟု ယူဆၾကရမည္ မဟုတ္လား။
          ဥပမာျငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားသူအျဖစ္ လႈပ္ရွားတတ္ၾကြသူတစ္ဦးသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဟု ဆႏၵျပမည္ဆိုပါစို႔။ သူတို႔၏ စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပမႈသည္ လူတိုင္း၏ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေနွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစရေလာက္ေအာင္ ေဒါသေတြပါ၀င္မည္။ သူကိုယ္တိုင္၏ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုပါ ထိခိုက္နစ္နာမည္ဆိုပါက သူ႔လုပ္ရပ္ကို ျငိမ္းခ်မ္းေရးဟု က်မတို႔သတ္မွတ္နိုင္မလား။ ထိုအဆံုးသတ္က မေကာင္းလွ်င္ သူ၏နည္းလမ္း ေကာင္းသည္ဟု ယူဆၾကပါမလား။ တစ္ျခားတစ္ဖက္မွာ ဥပမာတစ္ခုၾကည့္ရလွ်င္ ဖူလ္တန္သည္ သေဘၤာကို သိပ္သည္းဆမ်ားေသာသံသတၱဳျဖင့္ တည္ေဆာက္သည္မွာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ အဆံုးသတ္ရလဒ္အေနနွင့္ ထိုသံသတၱဳသေဘၤာကို ေရခ်လိုက္ေသာအခါ ေရေပၚမွာေပၚေနသည္ ဆိုေသာအခ်က္သည္ သူ၏ တီထြင္မႈကို မွန္သလားမမွန္ဘူးလားဆံုးျဖတ္ဖို႔ လိုအပ္သမွ်အခ်က္ပဲ မဟုတ္ဘူး လား။
          အိုင္းစတိုင္းလို အယ္ဒီဆင္လို သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ပံုမွန္အတန္းပညာသင္ၾကားေရးစနစ္နွင့္ အံ၀င္ခြင္က်မျဖစ္။ သူတို႔လိုထူခၽြန္ေသာ ပညာရွင္မ်ားသည္ ပံုမွန္ေက်ာင္းပညာကို ျပီးစီးေအာင္ သင္ယူျခင္း ရွားပါးလွသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သည္အတိုင္းဆိုလွ်င္ တကယ့္ပညာေရးနွင့္ ပံုမွန္အတန္းေအာင္ေစေသာ ပညာေရးအၾကား ကြဲျပားျခားနားမႈေတာ့ ရွိေနျပီဟု ေျပာနိုင္ပါသည္။ သူတို႔လို ထူးခၽြန္ေသာပညာရွင္မ်ားနွင့္ ပံုမွန္ေက်ာင္းပညာ သင္ၾကားေပးသူ ဆရာမ်ားအၾကား ဘာမ်ားကြာျခားပါသလဲ။ အဓိကကြာျခားခ်က္မွာ တကယ့္အျဖစ္မွန္ကို အာရံုနစ္၀င္ျခင္းရွိ မရွိဟူေသာ အခ်က္ပဲဟု ဆိုၾကပါသည္။ အိုင္းစတိုင္းတို႔က တကယ့္ဘ၀၏ လက္ေတြ႕သင္ခန္းစာေတြနွင့္ မိမိတို႔၏ ေတြးဆဆင္ျခင္ဥာဏ္ကို ေပါင္းစပ္ေလ့လာအသံုးျပဳ သည္။ ပံုမွန္ေက်ာင္းပညာေရးသင္ၾကားသူ ရွင္းျပသူဆရာေတြက သူတို႔ဖတ္ခဲ့ေလ့လာခဲ့ေသာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားကို ကိုးကားျပီး အယူအဆတို႔ကို ဆုပ္ကိုင္သည္။ လူသားထု၏ လမ္းျပေရွ႕ေဆာင္မ်ားသည္ သူတို႔၏ စိတ္အာရုံတြင္ သီးသန္႔ရလဒ္ အဆံုးသတ္တစ္ခုကို ဦးတည္ထားျပီးသား။ တစ္ခုခုအတြက္ အမွန္တရားဆံုးျဖတ္ ခ်က္ ရွိထားျပီးသား။ ထိုအဆံုးသတ္ကို ရဖို႔အတြက္ သူတို႔သည္လက္ေတြ႕အက်ဆံုးနည္းလမ္းျဖင့္ ရွာေဖြဖို႔ အာရုံုစူးစိုက္ထားျပီးသား ျဖစ္သည္။
          ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာအုပ္ေတြအမ်ားၾကီးဖတ္ရႈလို႔ ဦးေနွာက္ေတြ ျပည့္က်က္ေနပါေစ။ သူ႔အတန္းပညာသင္ၾကားမႈ သက္တမ္းဆယ္နွစ္ ဆယ့္ေလးနွစ္သင္ခဲ့ျပီးသမွ် သူ႔ဘ၀တြင္ သူ၏အေၾကာင္းအရာမ်ားအေပၚ နားလည္နိုင္စြမ္းသည္ တကယ့္လက္ေတြ႕အေတြ႕အၾကံဳနွင့္ ဆက္စပ္ပတ္ သက္မႈမရွိ။ ထိုအခါ သူ၏ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုနားလည္မႈသည္ ဖန္တီးထုတ္လုပ္အားနည္းပါးေသာ အမ်ိဳးအစား တစ္ခု ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။
          ပညာေရးဆိုသည္မွာ ဘ၀က မိမိကို သင္ၾကားေပးသည့္အရာမ်ားနွင့္ အမွန္တရားက သင္ၾကားေပး ေသာအရာမ်ားကို အေျခခံနိုင္ဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ထင္သည္။ ထိုအခါက်မွ ကၽြန္မတို႔၏ အေတြးအေခၚနွင့္ ေလ့လာနိုင္စြမ္းအားမ်ာက သီအိုရီမ်ားကို ထုတ္လုပ္ျပဌာန္းေပးနိုင္လိမ့္မည္။ သီအိုရီမ်ားကို ေလ့လာက်က္ မွတ္ျခင္းသည္ ေကာင္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္ ေတြးေခၚဆင္ျခင္မႈျဖင့္ သီအိုရီမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ နိုင္ဖို႔ေရာ မလိုအပ္ဘူးလား။ ယေန႔ေခတ္ နိုင္ငံအသီးသီးမွ ေမာ္ဒန္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဖန္တီးထိုး ေဖာက္နုိင္စြမ္းအား ပိုေကာင္းသင့္သည္ မဟုတ္ဘူးလား။ ကၽြန္မတို႔၏ အျမင္နွင့္ ခံယူခ်က္မ်ားကို သီအိုရီမ်ားက ပံုသြင္းေပးေသာအျဖစ္ထက္ ကၽြန္မတို႔၏ အစစ္အမွန္မွရေသာ အေတြးအျမင္နွင့္ ခံယူခ်က္မ်ားက သီအိုရီ ျပဳလုပ္ေပးနိုင္သည့္အျဖစ္က ပိုမေကာင္းဘူးလား။

ဂ်ဴး
ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္း အမွတ္(၃) ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၈ မွ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...