Thursday, December 29, 2011

စိတ္ရုပ္ၾကြင္း

by သစၥာနီ on Wednesday, December 28, 2011 at 10:17pm


(က)
“အသံမ်ား၊ အေရာင္မ်ား၊ ရနံ့မ်ားဟာ အခ်င္းခ်င္း ေခၚထူးေနၾကတယ္” ဆိုေသာ ကဗ်ာကို ဘို့ဒလ်ဲား [?] ေရးခဲ့ပါသည္။ အင္မတန္ နာမည္ေက်ာ္ေသာ သူ၏ “ဆက္သြယ္မႈမ်ား” နာမည္ရွိသည့္ ကဗ်ာထဲတြင္ ျဖစ္ပါသည္။ အာရံုငါးပါးတို့၏ ကူးလူးယွက္ႏြယ္မႈကို ဖြင့္ဆိုထားေသာ ထုိကဗ်ာကို ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ သေကၤတဝါဒ ကဗ်ာသင္ေက်ာင္းတြင္ ရသေဗဒ အေျခခံသေဘာတရား တစ္ရပ္အေနျဖင့္ မသင္မေန ျပဌာန္းကာ သင္ၾကားေပးေနပါသည္။ ဘို့ဒလ်ဲား ပါရီျမိဳ့တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ၁၉၉၇ ၾသဂုတ္ လတြင္ တစ္ႏွစ္တိတိ ျပည့္ခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။


(ခ)
ကၽြန္ေတာ္ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ဟစ္တလာ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ ပန္းခ်ီေရးသည္။ (မၾကာေသးခင္က ပန္းခ်ီ ေမာင္ဒီေျပာခဲ့သည္။) ဘုရားသခင္ ပန္းခ်ီေရးသည္။ (သူ့အေကာင္းဆံုး ပန္းခ်ီကားမွာ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ျဖစ္သည္) ဗဂ်ီေအာင္စိုး ပန္းခ်ီေရးသည္။ ေႏြဥတု ပန္းခ်ီေရးသည္။ အိျႏၵာေက်ာ္ဇင္ ပန္းခ်ီေရးသည္။ (သူမ၏ ပန္းခ်ီကားအမည္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းျဖစ္သည္။) ဟုိပုဂၢိဳလ္ ပန္းခ်ီေရးသည္။ (သူ့ပန္းခ်ီကားအမည္မွာ မစၦိယစိတ္ ျဖစ္သည္။) ပန္းႏွင့္ လိပ္ျပာ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္လူ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ မရွိသူ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ေဆးျပင္းလိပ္ႏွင့္လူ ပန္းခ်ီေရးသည္။ မ်က္စိမျမင္သူ ပန္းခ်ီေရးသည္။ ေဂၚဂင္သည္ (မ်က္စိကြယ္လ်က္ကပင္ တဟီတီကၽြန္းရွိ သူ့အိမ္နံရံမ်ားေပၚ တြင္ သူ၏ ေနာက္ဆံုး ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရးဆြဲသြားခဲ့သည္။)
မွတ္ခ်က္ - ေဘထိုဘင္သည္ သူ့၏နာမည္ကို ဆင္ဖိုနီေတးဘြဲ့ တီးလံုးမ်ားကို ကြယ္လြန္ကာနီး နားမၾကားေသာကာလမ်ားတြင္ ေရးဖြဲ့ခဲ့ပါသည္။

(ဂ)
အသံမ်ားတြင္ အေရာင္မ်ား ရွိပါသည္။ လန့္ျဖတ္မသြားပါႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေသာ စကား မဟုတ္ပါ။ ခ်ားလ္ဟင္နရီဝီလ္ကင္ဆင္ ဆိုေသာ သိုးေဆာင္း လူမ်ိဳးတစ္ဦးက ၁၈၉၁(၁၉၉၁ ဟု မွားမဖတ္ေစခ်င္ပါ။) က ေရးသားထုတ္ေဝလိုက္သည့္ အေရာင္ႏွင့္ အသံ၏ ဆက္ႏြယ္မွဳသေဘာ တရား The Theory of Colour and Sound Relationships စာအုပ္မွ ကိုးကားထုတ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူက C, D, E, F, G, A, B တို့ကို မူလ အေျခခံ (၇) ေရာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး ရွပ္ (#) နဲ့ ဖလက္ (b) အတြက္ ၾကားေရာင္ေတြ ရွာေဖြေပးခဲ့ပါသည္။ တခ်ိဳ့ကို ေဖာ္ျပထားေသာ ပူးတြဲဇယားတြင္ ၾကည့္ပါ။ ခုိင္ခုိင္္မာမာမွ သေဘာက်သူမ်ား၊ ကမၻာတြင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည့္ စြယ္စံုက်မ္းျဖစ္ေသာ “အင္ဆုိက္ကလိုပီးဒီးယား ဘရစ္တန္နီးကား” စာအုပ္ Colour-Music အခန္းတြင္ လွန္ေလွာ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါသည္။ အေရာင္ ရူပေဗဒ သေဘာတရား The Physics of Colour ကို ရွင္းျပရလွ်င္ ရႈပ္ေထြး ကုန္ပါလိမ့္မည္။

Twelve Notes of the Tonal Scale

- Red                     B - Red-Violet
- Orange                C# or Db - Red-Orange
- Yellow                  D# or Eb - Yellow-Orange
- Yellow-Green        F# or Gb - Green
- Blue-Green           G# or Ab - Blue
- Blue-Violet           A# or Bb - Violet

(ဃ)
Eidetic  အိုင္ဒက္တစ္ ဆိုေသာ စကားကို ၾကားဖူးပါသလား။ ထားပါေတာ့။ Synesthesia ဆင္အက္စ္သီးစီးယား ဆိုေသာ စကားကိုေရာ ၾကားဖူးပါသလား။ ၾကားဖူးလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေလာက္က နိမိတ္ပံု Image အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေဖာ္ျပဖို့ ၾကိဳးစားေသာ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ ရႈမဝ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ျပန္ရွာၾကည့္လွ်င္ ေတြ့ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ တစ္ခုေသာ အာရံုခံအဂၤါကို လံႈ႕ေဆာ္ျခင္းေၾကာင့္ ကြဲျပားေသာ တျခားအာရံုခံအဂၤါတြင္ စိတ္တြင္းရုပ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းကို ဆင္အက္စ္သီးစီးယားဟု ေခၚပါသည္။ စိတ္တြင္းအာရံုရုပ္ ျဖစ္ေပၚျခင္းကို စိတ္ပညာအရ ဤကဲ့သို့ခြဲျခားထားပါသည္။

 (၁) အျမင္ (မ်က္စိ) စိတ္တြင္းေပၚရုပ္သမားမ်ား
 (၂) အၾကား (နား) စိတ္တြင္းေပၚရုပ္သမားမ်ား
 (၃) အနံ့ (ႏွာေခါင္း) စိတ္တြင္းေပၚရုပ္သမားမ်ား

ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည့္စံုသြားေအာင္ အေတြ့ႏွင့္ အရသာ(လွ်ာ) စိတ္တြင္းေပၚ ရုပ္သမားမ်ားဟူ၍ ထပ္မံထည့္သြင္းလွ်င္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ မရွိပါ။ လူ၏ အာရံုငါးပါးသည္ ေထြးေရာယွက္တင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ သေဘာရွိပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ အေရာင္အေသြးရွိေသာ အသံ၊ အေရာင္အေသြး ရွိေသာ အနံ့၊ အေရာင္အေသြးရွိေသာ အရသာ၊ အေရာင္အေသြးရွိေသာ အေတြ့အထိစသျဖင့္ ေပၚလာပါသည္။

(င)
ပံုစံ (၁) မွာ ပတၱျမား အမည္ရွိေသာ (၁၇) ႏွစ္သမီးတစ္ေယာက္ ေရးဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားျဖစ္ပါသည္။ (၁၇) ႏွစ္သမီးဆိုေသာ္လည္း ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေပါင္ရွစ္ေထာင္ (၈ဝဝဝ) ေက်ာ္ရွိေသာသူ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူငယ္မမွာ အာရီဇိုးနား ျပည္နယ္ ဖီးနစ္ျမိဳ့ တိရစာၦန္ဥယ်ာဥ္မွ ဆင္မေလးတစ္ေကာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဆင္မေလး၏ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲကို ပန္းခ်ီကုန္သည္ ဘီဘစ္ေရွာ့ပ္က သူပိုင္ စေကာ့စ္ေဒး ပန္းခ်ီ ဂလယ္ရီမွာ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္က ဖြင့္လွစ္ျပသခဲ့ပါသည္။ ထိုပြဲတြင္ တင္သြင္းေသာ ပန္းခ်ီကား (၃၉) ကားလံုး ႏွစ္ရက္အတြင္း ကုန္ေအာင္ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။

ပံုစံ (၂)  မွာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳး ကမၻာေက်ာ္ ဂီတဆရာၾကီး ရစ္ခ်က္ဝဂၢနာ ၏ ဆင္ဖိုနီေတးဘြဲ့ကို I.J Blemont က ျပန္လည္ခံစား ေရးဆြဲထား သည့္ ပန္းခ်ီကား ျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္အေသြးရွိေသာ အသံ၏ ထူးျခားေသာ ျပယုဂ္ျဖစ္ပါသည္။ [?]

ပံုစံ (၃) ႏွင္းဆီျဖဴ၏ရနံ့အမည္ရွိေသာ ပန္းခ်ီကားျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ စကၠဴေပၚတြင္ ေရေဆးအနက္ေရာင္ကို အသံုးျပဳ ေရးဆြဲ ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္အေသြးရွိေသာ အနံ့ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို့ ၾကိဳးပမ္းမႈမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ သင္ပ်င္းရိေနလွ်င္ ဤပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ရွဳ၍ ေတးသြားတစ္ပုဒ္ ခံစားေရးဖြဲ့ၾကည့္ေစလိုပါသည္။


သစၥာနီ (ဗႏၶတ္ႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုမ်ား၊ ဇူလိုင္လ၊ ၂ဝဝ၁)

Read more...

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...