Wednesday, December 28, 2011

ႏုိင္ငံေရးသမား ျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ (၄)

by အား မာန္ on Wednesday, December 28, 2011 at 5:26pm
 
ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ ပထမဆယ္စုႏွစ္ အတြင္းေလာက္မွာ မိမိတို႔ မ်ဳိးဆက္ဟာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ႀကီးရဲ႕ ပရဝဏ္ထဲ ေျခခ်ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးဟာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးနဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ နယ္ေျမနဲ႔ ေလာကပါလတရားမ်ား မ်ဳိးေစ့ခ်ရာ နယ္ေျမပါ။ မိမိတို႔မ်ဳိးဆက္ဟာ မာ့က္စ္ဝါဒကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ စတင္ ထိေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီစဥ္က မာ့က္စ္ဝါဒဆိုတာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးပါပဲ။ မာ့က္စ္ဝါဒဟာ ႏုိင္ငံျခားေရာက္၊ ျမန္မာ အဂၤ လိပ္စာတတ္မ်ားနဲ႔အတူ ပထမကမာၻစစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္း စတင္ေရာက္ရွိလာၿပီး နဂါးနီ စာအုပ္အသင္း ၄.၁၁.၃၇ က စနစ္တက် ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
နဂါးနီစာအုပ္အသင္းဟာ အဂၤလန္က Left Book Club ဆက္ သြယ္ၿပီး၊ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ သင္ေလ်ာ္မယ့္ စာအုပ္မ်ားတင္သြင္း၊ ဘာသာျပန္ေပးခဲ့တယ္ ဆုိပါတယ္။ မာ့က္စ္ဝါဒ အေျခခံမူနဲ႔ အႏုိင္ႏုိင္ငံေတာ္လွန္ေရးသမုိင္း စာအုပ္မ်ား အပါအဝင္ စာအုပ္ေပါင္း ၆၆ အုပ္ ဘာသာျပန္ ျဖန္႔ခ်ိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ အသင္းကို သခင္ႏု၊ သခင္စိုးနဲ႔ သခင္သန္းထြန္း၊ ၿမိဳ႕မဆရာဟိန္းတုိ႔က ထူေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ဦးမွာ သခင္ေက်ာ္စိန္ရဲ႕ ျပည္သူ႔စာေပတုိက္နဲ႔ သခင္အုန္းျမင့္ (ဂ်ာနယ္ေက်ာ္) ရဲ႕ ေက်ာ္လင္းစာနယ္ဇင္း ျဖန္႔ခ်ိေရး တိုက္တို႔ဟာ မာ့က္စ္ဝါဒက်မ္းရင္းမ်ားကို ဘာသာျပန္ ျဖန္႔ခ်ိေပးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔အထိ မာ့က္စ္ ဝါဒ ျဖန္႔ခ်ိေရး နဲ႔ မာ့က္စ္ဝါဒကို လမ္းညႊန္ အေတြးအေခၚအျဖစ္ ကိုင္စြဲၿပီး လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေန ၾကတဲ့ ျမန္မာ ႏုိင္ငံအလုပ္သမားညီညြတ္ေရး ပါတီနဲပ ပမညတ (လက္ဝဲ တပ္ေပါင္းစုႀကီး) တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကိုယ္စားလွယ္ ၄၆ ေယာက္ ေရြးေကာက္ခံရၿပီး ေထာက္ခံမဲေပါင္း ၁၅၃၀၆၃၀ ရရွိခဲ့ပါ တယ္။ ဒီေရြး ေကာက္ပြဲရလဒ္ေၾကာင့္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွ အာဏာရ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ဂိုဏ္ကြဲသြားခဲ့ပါတယ္။ စစ္ ဘက္အရပ္ ဘက္လည္း ကြဲသြားခဲ့ရပါတယ္။
မာ့က္ဝါဒ စာအုပ္မ်ားႏွင့္
မိမိတို႔ဟာ ပညာတတ္လူမႈ အစုဝင္မ်ားရဲ႕ သဘာဝအတုိင္း။ မာ့က္စ္ဝါဒကို ေလးစားယံုၾကည္ လက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားရဲ႕ စာအုပ္စင္ကိုမဆုိ ၾကည့္လုိက္ပါ၊ အနည္းဆံုး မာ့က္စ္ဝါဒစာအုပ္ ေလးငါးအုပ္ေလာက္မွ မရွိ တဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုတာ မရွိဘူး။ မိမိ မိဘမ်ားဟာ လယ္ကူလီ သူရင္းငွားေတြပါ။ မိမိေခတ္ပညာတတ္ တ ေယာက္ ျဖစ္လာတယ္ ဆိုတာဟာ (သူ စာမတတ္လို႔ ဆင္းရဲရတာ ျဖစ္တယ္) လို႔ စြဲမွတ္ထားတဲ့ ဖခင္ႀကီးရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့ ေမတၱာတရားေၾကာင့္ ေခတ္ပညာတတ္ တေယာက္ (အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ) ျဖစ္လာခဲ့ရတာပါ။ မိမိဟာ မိမိတကၠ သိုလ္ေက်ာင္း ပညာၿပီးဖို႔ အလယ္တန္းစာျပ ေက်ာင္းဆရာေလးလုပ္ၿပီး ဘြဲ႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရသူပါ။ မိမိဘဝက လူ တန္းစားကို အေျခခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေတာင္ဆိုပါတယ္။ မာ့က္စ္ဝါဒကို ယံုၾကည္ဖို႔ မိမိ ဘဝကို မာ့က္စ္ဝါဒ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ဖို႔ ဆင္းရဲတြင္းက မလြတ္ႏုိင္ၾကတဲ့ မိမိ မိဘမ်ားလို လူမႈအမ်ားစုအတြက္ မိမိကိုယ္စြမ္း ဉာဏ္စြမ္းရွိသမွ် အ က်ဳိးေဆာင္ဖို႔ ဒီတာဝန္မ်ားကို ယူေဆာင္ေပးမယ့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားအတြင္း ပါဝင္ၿပီး ပရဝါဒီ Altruist တဦး အျဖစ္ ဘဝကို ေပအပ္ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အယူဝါဒ မုခ်ကိုင္စြဲ
ဒါေၾကာင့္(မိမိအေတြ႔အၾကံဳအရ) ႏုိင္ငံေရးသမားတေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ (ပထမ) မိမိဘဝက ႏုိင္ငံေရးကို ေတာင္း ဆိုရမယ္လို႔ မိမိဆိုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေတာင္းဆိုဖို႔ (က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈရွိတဲ့) ဒႆနတခု အယူဝါဒတခု Ideology တခု မုခ်ကိုင္စြဲရမယ္လို႔ မိမိေျဖၾကားခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နိဂံုးဂိုဏ္သားေတြ
၁၉၉၀ ခုႏွစ္အတြင္း ဆုိဗီယက္ ယူနီယံၿပိဳကြဲသြားေတာ့ မာ့က္စ္ဝါဒ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္တုိ႔နဲ႔ အက်ဳိးေပးမေကာင္ၾကသူ လူ ပုဂၢိဳလ္အဖြဲ႔အစည္း ႏုိင္ငံမ်ားက အားလံုးပြဲၿပီးသြားပါၿပီ ပြဲသိမ္းခရာလည္း တုတ္ၿပီးပါၿပီ လုိ႔ ဒီလိုျဖစ္ေစခ်င္သူအားလံုးက သမိုင္းကို ပုဒ္မ ဝိုင္းခ်ၾကပါတယ္။ လူသိအမ်ားဆံုးကေတာ့ ဖူကူယားမား နဲ႔ သူ႔ဂိုဏ္းသားေတြေပါ့ နိဂံုး ဂိုဏ္းသားေတြေပါ့ မိမိတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာလည္း လူတခ်ဳိ႕နည္းနည္းပါးပါး နိဂံုးနဲ႔ စားလုိက္ၾကရပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ကစၿပီး ကမာၻ႔အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ ဂလိုဘယ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္၊ အီးယူနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမ်ားမွ ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္းမ်ား၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ က်ဆင္းမႈ၊ ပို႔ကုန္က်ဆင္းမႈ၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏႈန္း ျမင့္တက္မႈ၊ ဘတ္ဂ်က္လုိေငြျပမႈ၊ ႏိုင္ငံျခားနဲ႔ ျပည္တြင္း ေႂကြးၿမီဝန္ထုပ္ ႀကီးမားလာမႈ စတာေတြဟာ ကမာၻ႔အရင္ရွင္စနစ္ရဲ႕ အေထြေထြ အက်ပ္အတည္း ေတြ မဟုတ္ဘူးလား။
အေျဖရွာလို႔ မရၾက
ဒီၾကားထဲမွာ ၂၀၁၀ အတြင္း တ႐ုတ္က ကမာၻ႔ ဒုတိယစီးပြားေရး အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဂလိုဘယ္ အရင္ရွင္စနစ္ႀကီးရဲ႕ အေထြေထြအၾကပ္အတည္းေတြကို ကမာၻ႔ဘဏ္၊ အုိင္အမ္အက္ဖ္၊ ဒဗလူတီအို၊ ဂ်ီ-၇၊ ၈၊ ၂၀ စတဲ့ ထိပ္သီး အစည္းအေဝးႀကီးမ်ားအတြင္းမွာကို အေျဖရွာလို႔ မရၾကဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြကို ကမာၻႀကီးက မသိရွိေစဖို႔ ကန္႔သတ္ ထိန္းသိမ္းထားဖို႔ ဂ်ီအခ်င္းခ်င္း ပဋိဉာဥ္ျပဳထားၾကရပါတယ္။
စင္စစ္ အမွန္တရားဆိုတာ (ဒႆနတရပ္ဆိုတာ) လူနည္းတာမ်ားတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ ဘယ္လုိ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ လူ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးရဲ႕ မုကၡပါဌ္ေတာ္နဲ႔မွ “ပုဒ္မခ်လို႔” မရတတ္ပါဘူး။
“ဒႆနမရွိတဲ့ လူနဲ႔ လူမရွိတဲ့ ဒႆန” ဆိုတာ ရွိ႐ိုးထံုးစံမရွိပါဘူး။ ဒႆန ဆိုတာ Ideological Bearing  ေတြးေခၚမႈ လမ္းညႊန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာင္သာ (ပီသံုးလံုး)
၂၉၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁

ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၇၃ မွ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...