သားႏွင့္ သားလို ဘ၀မ်ား …
လူဗိုလ္
(၁)
“ကိုလူဗိုလ္၊
ခင္ဗ်ားသားက အခု အသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲဗ်”
“၁၁ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ
ကိုထူးေအာင္ေရ”
“ေအးဗ်ာ ….ဒီေကာင္
သိပ္မထြားဘူးေနာ္ ….”
ဟုတ္ပါသည္။ က်ေနာ့္သား
ေက်ာ္အဂၢသည္ အေကာင္က ေသးသည့္အျပင္ အရပ္ကလည္းပုေနေသးသည္။ ေသးေသးညွပ္ညွပ္ျဖစ္ေနသျဖင့္
ရြယ္တူကေလးမ်ားအၾကားတြင္ ျမင္သာ၏။ လြန္ခဲ့သည္ ၄-၅ ႏွစ္ခန္႔က ေတြ႔ဖူး သူမ်ားကသူ႔ကို အရြယ္မေျပာင္းဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ၾက၏။ သူႏွင့္ ၂ ႏွစ္ခန္႔ငယ္ေသာ
သူ႔ညီမကပင္ သူ႔ထက္ အရပ္ပိုထြက္ေနသေယာင္ျဖစ္ေနၿပီး သူ႔အမလားဟုပင္ေမးစရာျဖစ္ေနသျဖင့္
သူ႔သူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕က ဂ်ပုဟုပင္ ေနာက္ေျပာင္ေခၚၾကျခင္းမွာ အျပစ္မဆိုသာေတာ့။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမ်ားစုပင္
တျဖည္းျဖည္း ေသးညွပ္လာၾကသည္ကို ဂရုျပဳမိသူမ်ား ေဆြးေႏြးၾကသည္ကုိ ၾကားဖူး၏။ အေပ်ာ္ေတြကင္းမဲ့လာေသာ
စိတ္အေျခအေနႏွင့္ မေသရံုတမယ္ စားေသာက္ေနရေသာ အဟာရ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ဟု ေယဘူယ် သံုးသပ္ၾက၏။
ဤအထဲတြင္ က်ေနာ့္သား ေက်ာ္အဂၢလည္း သာမန္ အေနအထား မထြားရျခင္းထဲပါေနသျဖင့္ သူ႔အေၾကာင္းကို
အထူးေျပာစရာမရွိ။ သို႔ေပမယ့္ သည္အမိ သည္အဖ ၂ ပါး မွ ေမြးဖြားလာသူခ်င္းအတူတူ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ရက္
သူ႔ညီမႏွင့္မတူ ေသးေသးညွပ္ညွပ္ျဖစ္ေနရျခင္း အေၾကာင္းကိုကား က်ေနာ့္မွာ ေျပာစရာက အျပည့္။
ထိုအေၾကာင္းကို ရွင္းျပရသည္မွာ က်ေနာ့္အလုပ္တခု။
(၂)
ေမြးရက္နီးလာမွပင္
လံုျခဳံေရးအေျခအေနက ပိုဆိုးလာသည္။ က်ေနာ္တို႔ေနထိုင္သည့္ ရႈိခိုရြာက KNU ၿမိဳ႔နယ္ ရံုးစိုက္ရာျဖစ္ေနသျဖင့္
အစိုးရစစ္တပ္မ်ား အာရံုစိုက္ရာျဖစ္ခဲ့ရသည္။ စစ္ေၾကာင္းထိုးလာၿပီဆိုသည္ႏွင့္ စစ္ ေၾကာင္းဦးတည္ရာ
ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ရႈိခိုရြာက ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ၂ ႀကိမ္တိတိ မီးရႈိ႕ခံထားရ၍ ရြာဟု
ေျပာစရာ အဂၤ ါရပ္ေတြကင္းမယ့္ေနေပမယ့္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားရဲ့စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ေနဆဲ။ အခုလည္းသတင္းက
စစ္ေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္းေတာင္ ထိုးလာေနၿပီတဲ့။
က်ေနာ့္မွာ ေခါင္းမီးေလာင္ေနပါၿပီ။
ဒီအပူမ်ဳိးကို ေဒသခံရြာသားေတြမွာ မ်ဳိးရိုးအစဥ္အဆက္ခံခဲ့ၾကရေတာ့ မထူး သလိုရွိေနၾကေပမယ့္
က်ေနာ့္မွာကား အပူသစ္ ။ ဇနီးသည္ကုိယ္၀န္မွာလည္း အရင့္အမာမို႔ လမ္းပင္ေကာင္း ေကာင္း
မေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့။ မိုးေႏွာင္းကာလဆုိေပမယ့္ မိုးက ေကာင္းေကာင္းမျပတ္ေသး။ ခါတိုင္းလို
နီးစပ္ရာ ေတာေတာင္မ်ားၾကား ပုန္းေအာင္ေနမည္ဆိုလည္း မီးဖြားခ်ိန္ဆို ခက္မည္။ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမယ့္ေနရာေလးမွာ
ဇနီးသည္ကို မီးဖြားခြင့္ေလးေတာ့ရေစခ်င္သည္။ ေနာက္ဆံုးအနီးစပ္ဆံုးနဲ႔ စိတ္အခ်ရဆံုးေနရာကို
ေရြးလိုက္မိ ၏။ ၀ီေ၀ၚဘိုရြာကို မနက္ျဖန္သြားမည္။
၀ီေ၀ၚဘိုဆိုသည့္ရြာက
ကရင္နီ (ကယား) ျပည္နယ္ထဲက။ ေတာင္ေတြပတ္လည္၀ိုင္းထားၿပီး အလြန္လွပသည့္ ရြာကေလး။ ရြာအနီးတြင္
ေခ်ာင္းမ်ား၊ လယ္ကြက္မ်ားႏွင့္ စိုက္ပ်ဳိးစားေသာက္၍ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ပတ္၀န္း က်င္ရြာမ်ားထဲတြင္မူ
ထူးျခား၏။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ျပႆနာက ရႈိခိုႏွင့္၀ီေ၀ါဘိုရြာၾကားတြင္ မတ္ေစာက္သည့္ ေတာင္တန္းႀကီးက
ကာစီးထားသည္။ သာမန္လူမ်ားပင္ သည္ေတာင္တန္းကို ေက်ာ္၍သြားဖို႔ ၄ နာရီခန္႔ လမ္း ေလွ်ာက္ၾကရသည္။
မိုးမၾကာခနရြာထားသျဖင့္ လမ္းကလည္းေခ်ာဆဲ၊ ဇနီးသည္ကလည္း ကိုယ္ေလးလက္၀န္ ဆိုေတာ့ ….။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ၀ီေ၀ၚဘိုရြာက ေလာေလာဆယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား ခ်ိန္မို႔
မီးဖြားခြင့္အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ေန၏။
(၃)
မနက္ေစာေစာ ခရီးသြားဖို႔အတြက္အသင့္ျပင္ဆင္ၿပီး
၇ နာရီေလာက္မွာ အိမ္က စထြက္ျဖစ္သည္။ လမ္းေျပေျပ ကို နည္းနည္းေလးေလ်ွာက္ၿပီးကတည္းက အတက္ခ်ည္းသက္သက္။
၀မ္းသာစရာက ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္ထဲမွ ခုထိ မိုးမရြာထားသည္မို႔ လမ္းေလွ်ာက္၍ေကာင္းေနေသး၍
… ။ နာရီ၀က္ေလာက္ေလွ်ာက္လိုက္ နားလိုက္နဲ႔ ေတာင္ထိပ္ကိုေရာက္သည္အထိ ၆ နာရီေက်ာ္ၾကာသည္။ ေတာင္ထိပ္ေရာက္သည္ႏွင့္ ရြာကုိ
လွမ္းျမင္ေနရ သျဖင့္ ေတာင္ေပၚရႈခင္းကိုအရသာခံရင္း တနာရီေလာက္နားျဖစ္ခဲ့၏။ သည္ေတာင္ေၾကာက
ကရင္နီႏွင့္ကရင္ နယ္ေျမကို ပိုင္းျခားထားသည့္ သဘာ၀နယ္ျခားမ်ဥ္းႀကီးတေခ်ာင္းျဖစ္ေနၿပီး
နယ္ေျမ ၂ ဖက္လံုးကို အထင္းသား လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ေက်ာက္ေတာင္ျဖစ္ၿပီး ေလတိုက္ၾကမ္းသည့္အတြက္
ေတာင္ေၾကာေပၚတြင္ ေပါက္ေသာ အပင္မ်ားမွာ အပင္ပုမ်ားႏွင့္ ေသးေသးက်စ္က်စ္ပင္မ်ားခ်ည္း။
ေတာင္ေၾကာ၏အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ပန္းခါးပင္ မ်ားေပါက္သည္ဟုလည္းသိရသည္။
ေတာင္အဆင္းကုိ
ေျဖးေျဖးခ်င္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾက၍ ညေန ၄ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွသာ ရြာထဲသို႔ေရာက္၏။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း
ရြာမွသက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကို အေၾကာင္းၾကားလိုက္၏။ ယခင္ ဆက္သြယ္သိကၽြမ္းဖူး သူမ်ားျဖစ္ေနသျဖင့္
အစစ အဆင္ေျပပါသည္။ တခ်ဳိ႔ရြာသားမ်ားမွာ ေတာင္ယာႏွင့္ လယ္မ်ားတြင္မိသားစုလိုက္ သြားေနၾကရာ
အိမ္လြတ္မ်ားရွိေနသျဖင့္ စိတ္ၾကိဳက္အိမ္ေရြး၍ ေနႏိုင္ေသးသည္တဲ့။ ရြာသူႀကီးေျပာခဲ့သည့္
စကားမ်ားထဲတြင္ ထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနသည္မွာ “ဒီရြာမွာ ႏိုင္ငံေရးအရခိုလႈံမွာလား။
စစ္ေရးအရခိုလႈံမွာ လား” ဆိုသည့္ စကားတခြန္းပဲျဖစ္သည္။ မည္သို႔အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ မည္သည့္အဓိပၸါယ္ကုိဆိုလိုမွန္း
မသိသည္ ကတေၾကာင္း၊ မည္သို႔ပင္ဆိုဆို ထူးျခားမည္မထင္သည္ကတေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ သူႀကီးကို
အဆင္ေျပသလို သာ သတ္မွတ္ပါဟု အေၾကာင္းျပန္မိလိုက္၏။
၀ီေ၀ါဘိုရြာကုိေရာက္ၿပီး
၅ ရက္ေျမာက္ေန႔ ( ၂ ၊ ၁၀ ၊ ၂၀၀၀) တြင္ က်ေနာ့္သားဦး ေက်ာ္အဂၢကုိ ရြာထဲမွ ၀မ္းဆဲြဆရာမ
ေနာ္ခ်ယ္ရီမို၏ အကူအညီျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ေမြးဖြားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ္မွာ ပူတူတူးဆိုသည့္
အတူေန ေယာက္ဖတေယာက္ပါလာၿပီး ကူေဖၚေလာင္ဖက္ရေန၍ အေတာ္အဆင္ေျပပါသည္။ စား၀တ္ေနေရး အတြက္
KNU မွ ဆန္ထုတ္ေပးထားေသာ္လည္း က်န္ဟင္းလွ်ာကိစၥႏွင့္ သယ္ပိုးဖို႔ကိစၥမ်ားတြင္ သူ႔ကိုအားကိုး
ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္ေရာက္ေနေသာ၀ီေ၀ါဘိုရြာတြင္ ကရင္စကားသံုးၾကသည္မို႔ ရြာသားမ်ားႏွင့္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာတြင္လည္း အားကိုးရ၏။ သို႔ေသာ္ ကရင္စကားခ်င္းကလည္းမတူၾက။ ဘဲြကရင္ခ်င္း
တူ လွ်င္ေတာင္ တရြာႏွင့္တရြာ စကားက မတူတတ္။ အရင္ရြာေတြမွာ ထမင္းစားမယ္ကို “အာဒီး” ဟုေျပာၾက၍
၀ီေ၀ၚဘိုရြာေရာက္မွာ “အားက်က္” ဟုေျပာၾကသည္။ က်ေနာ္နားလည္ေသာ ဤမွ်ေလာက္တြင္ပင္ ကဲြလဲြပါက
က်န္ကိစၥမ်ားတြင္ မည္မွ်ကဲြလဲြမည္နည္း၊ က်ေနာ္တေယာက္တည္းသာဆိုလွ်င္ မည္သို႔ဆက္ဆံရမည္နည္း။
(၄)
က်ေနာ္တို႔မွာ
သားဦးလည္းျဖစ္၊ အေတြ႔အၾကံဳလည္းမရွိၾကသည္မို႔ ကေလးျပဳစုေရးမွာ ရြာထဲမွ ရင္းႏွီးေသာ
အဖြားႀကီးမ်ားကို အကူအညီေတာင္းရပါသည္။ ေဒသအလိုက္မတူသည့္ ကေလးျပဳစုနည္းမ်ားရွိတတ္ေသာ္
လည္း ဤေဒသမွ ကေလးေရခ်ဳိးနည္းမွာ လန္႔စရာ။ ေမြးၿပီးၿပီးခ်င္း ကေလး နီတာရဲေလးကို ေရေႏြးပြက္ပြက္ ဆူႏွင့္ ေရခ်ဳိးေပးၾကသည္။ မ်ဳိးရိုးအစဥ္အဆက္
ဒီလုိပဲခ်ဳိးေပးခဲ့ၾကသည္တဲ့။ ဒီလိုခ်ဳိးထားျခင္းက ေတာင္တက္ ရာတြင္ေကာင္းသည္တဲ့။ ဒန္အိုးႀကီးႀကီးတြင္
ေရေႏြးကိုတည္ေစ၍ ေရဆူလွ်င္လာေခၚရန္ ေျပာထားေသာ ေရလာခ်ဳိးေပးမည့္အဖြားႀကီးကို ေရေႏြးဆူဆူၿပီးခ်င္း
သြားမေခၚရဲ။ လူႀကီးမ်ားပင္ ဒီေရေႏြးႏွင့္ေတြ႔ ပါက အေရခြံလန္ႏိုင္မည္ျဖစ္ရာ အသားႏုႏုထြတ္ထြတ္ေလးဆိုလွ်င္
မေတြးရဲ၍ … ။ ေရေႏြးအိုးကုိ မီးဖိုေပၚမွ ခ်ၿပီ ခနၾကာမွ သြားေခၚလိုုုက္သည္။
အဖြားႀကီးေရာက္လာေတာ့
ေရေႏြးကိုစမ္းၾကည့္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းလာမေခၚ၍ က်ေနာ့္ကုိ ဆူလိုုက္ေသးသည္။ သားကုိ ေရခ်ဳိးေတာ့
က်ေနာ္မၾကည့္ရဲ၊ ငိုသံၾကားမွ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကေလးတကိုယ္လံုး နီရဲေနသည္။ သဘက္ကို
ေရေႏြးထဲထည့္၊ ျပန္ထုတ္ၿပီးေရညွစ္ခ်၊ ေနာက္ကေလးကုိ သုတ္သည္။ အဖြားႀကီးေရခ်ဳိးေနပံုက
ကေနသလိုပင္ ၾကည့္၍ေကာင္း၏။ အေတြ႔အႀကံဳ မည္မွ်ရွိေနၿပီမသိ။ အေတာ္ကၽြမ္းက်င္ေနပံုရသည္။
ကေလး ကို မနက္တႀကိမ္ ညေနတႀကိမ္ ေရလာခ်ဳိးေပးမည္ဟုေျပာသြားသည္။ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ကေလးက
မငိုေတာ့။ တပတ္တိတိ ေရလာခ်ဳိးေပးမည္ဆိုေသာ္လည္း ေရခ်ဳိးျခင္းလုပ္ငန္စဥ္ကုိ အဆံုးသတ္ခြင့္မလိုက္ရ။
သားကုိေမြးၿပီး
၅ ရက္ေျမာက္ေသာညတြင္ သူႀကီးမွ အစိုးရစစ္ေၾကာင္း ရြာဖက္လာသည့္သတင္းရ၍ ေရွာင္ေန ရန္ သတင္းလာေပး၏။
ရြာႏွင့္မလွမ္းမကမ္းရွိ လယ္တဲမ်ားသို႔ က်ေနာ္တို႔ေျပးရျပန္ပါသည္။ နဂိုကေအးလြန္းလွ သည့္
၀ီေ၀ၚဘိုရြာသည္ ေဆာင္းဦးေပါက္လာၿပီျဖစ္၍ ေအးခ်က္ကလြန္သည္။ သားကုိသာ ဦးစားေပးထား၍
ေစာင္မေလာက္ေသာေၾကာင့္ တညလံုးအိပ္မရ။ ကေလးကလည္း ေအးလြန္း၍ျဖစ္မည္၊ တညလံုးငို၏။ တံစက္
ၿမိတ္မွ ႏွင္းစက္က်သံမ်ားကို ညလံုးေပါက္ၾကားေနရသည္။ ေတာ္ပါေသး၏၊ သတင္းမွားဟုဆို၍ လယ္တဲမွာ
၂ ညသာ အိပ္ခဲ့ရသည္။ ရြာထဲကုိ ျပန္ေျပာင္းေတာ့ နဂိုအိမ္ကိုမရတက္ေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔ထက္ဦးသူရွိေန၍
တျခား အိမ္ကို ေျပာင္းတက္လိုက္ရ၏။
ဒီေတာ့မွ ျပႆနာက
အသစ္ေပၚရျပန္သည္။ က်ေနာ့္သားက အိမ္ေပၚေရာက္သည္ႏွင့္ငိုပါေတာ့သည္။ ငိုသည္ မွာလည္း တေနကုန္၊
တညလံုးမအိပ္ေတာ့။ အစာလည္းမစား၊ ႏို႔လည္းမစို႔။ မ်က္လံုးဖြင့္မွာမူ ဖြင့္ထားလွ်က္။
ပထမညမွာ အိမ္ပတ္၀န္းက်င္ကလူႀကီးမ်ား
ကေလးငိုုသံၾကားရ၍ လာၾကည့္ၾကပါသည္။ သူတို႔ေျပာသည္ကုိ ဇနီးသည္ဘာသာျပန္ေပး၍ သိရသည္မွာ
ဒီလုိငိုေနရင္ ၾကက္အရွင္ကို ေခါင္းျဖတ္ၿပီး ဆိုင္ရာကို ေကၽြးလိုက္ရင္ ေပ်ာက္သည္တဲ့။
က်ေနာ္မွာလည္းေမြးထားတဲ့ၾကက္ေတြရွိ၏။ သို႔ေပမယ့္ ဒါကို က်ေနာ္က အယံုအၾကည္မရွိ။ ၄-၅
ရက္ အိပ္ပ်က္ထားရ၍လားမသိ၊ စိတ္တိုတိုျဖင့္ “ကေလးေသခ်င္ေသပါေစ မလုပ္ဘူး” ဟုသာေျပာလိုက္
မိသည္။
ဒုတိယညမွာလည္း
လူႀကီးတေယာက္က အၾကံလာေပးျပန္သည္။ လယ္ထဲမွ ပေရာဂဆရာတဦးကို ေခၚ၍ျပရင္ ေကာင္းမည္ဟု …
။ က်ေနာ္လည္း သားအတြက္ အေတာ္စိုးရိမ္ေနပါၿပီ။ သားအတြက္လိုအပ္ေသာ ဗမာေဆး မ်ားကို က်ေနာ့္ေယာက္ခမ
မေမြးမီတလေလာက္ထဲက ႀကိဳပိုထားၿပီးသား။ အဂၤလိပ္ေဆးမ်ားကိုလည္း က်ေနာ္ ရေလာက္၀ယ္စုထားသျဖင့္
ရွိႏွင့္ေနၿပီးသား။ ဗိုက္နာ၍ ငိုသည္လားထင္ၿပီး အဂၤလိပ္ေဆးေရာ၊ ဗမာေဆးေရာ တိုက္ၿပီးသား၊
မသက္သာပဲ ငိုျမဲငိုေနသျဖင့္ စိတ္ပူတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဇနီးသည္ကပါ ငိုၿပီးေတာင္းပန္မွ
က်ေနာ္လည္းမေနသာေတာ့ပဲ သြားေခၚလိုက္ရပါသည္။ ထိုပေရာဂဆရာ ေရာက္လာၿပီး ေရမန္းတခြက္ တိုက္လိုက္မွ
ကေလးအငိုက ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုရပ္သြား၏။ ပေရာဂဆရာအျပန္ က်ေနာ္လိုုုက္အပို႔ က်ေနာ့္ကို
မွာသြားသည္က မနက္ဖန္ အိမ္ေျပာင္းလိုက္ပါတဲ့။ ဟုတ္ပါသည္၊ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေျပာင္းဖို႔
အိမ္ေအာက္ဆင္း လိုက္သည္ႏွင့္ သား လံုး၀မငိုေတာ့။ ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားသည္။ အံ့ၾသစရာ။
ေနာက္ပိုင္းမွာ လူႀကီးတခ်ဳိ႕ ဆီမွ သိလိုက္ရသည္က က်ေနာ့္သား ငိုသည့္အိမ္မွာ “ဘီလူးလက္၀ါးရွိတယ္”
တဲ့။ “ေမြးထားတာတဲ့။ အေမႊးေတာင္ ထြက္ေနၿပီ” တဲ့။ ယံု၊ မယံုထက္ က်ေနာ္ေတာ့ ေၾကာက္သြား၏။
က်ေနာ္တို႔ ၀ီေ၀ၚဘိုရြာမွာ ၂ ပတ္ေလာက္ ဆက္ေနၿပီး ကရင္ေဒသမွာ အေျခအေနေကာင္းၿပီသတင္းၾကား၍
က်ေနာ္တို႔ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
(၅)
ရႈိခိုရြာကုိျပန္ေရာက္ၿပီး
တပတ္ေလာက္အၾကာမွာ ကိုမူဒိုရြာမွ ရြာသားတဦး အသည္းအသန္ေနမေကာင္းျဖစ္ ေန၍ က်ေနာ့္ကိုလာေခၚသည္။
ခါတိုင္း က်ေနာ္လိုက္ကုေပးေနက်ျဖစ္ေပမယ့္ အခု က်ေနာ့္သားေမြးသည္မွာ မၾကာေသး၍ မလိုက္လိုေၾကာင္း
မျငင္းစဖူးျငင္းလိုက္မိ၏။ ေယာက္ဖလည္းရွိသည့္အျပင္ က်ေနာ့္အိမ္မွာ ေဆး ပညာေလ့လာေနေသာ
ကေလးမေလး ၂ ေယာက္လည္းရွိေနသျဖင့္ ေနာက္ဆံုး မျငင္းသာေတာ့ပဲ လိုက္သြားခဲ့ ရပါသည္။ ၅
ရက္အၾကာ လူနာေနေကာင္းလာသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းျပန္ခဲ့၏။ ျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ၾကားရသည့္
သတင္းက မေကာင္း။ က်ေနာ္သြားၿပီး ေနာက္ညမွာ က်ေနာ္တို႔အဖဲြ႔ထဲမွ ရဲေဘာ္တေယာက္က မူးမူးႏွင့္
က်ေနာ့္ အိမ္ဖက္ကို ေသနတ္ႏွင့္ပစ္ၿပီး ရန္ရွာသည္တဲ့။ က်ေနာ့္တအိမ္လံုး မီးခြက္ေတာင္မမွိတ္အားပဲ
ေျပးၾကရေၾကာင္း၊ ရြာသားအမ်ားစုရွိရာဘက္သို႔ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲထဲမွာအေျပး ေခ်ာင္းကိုအေက်ာ္မွာ
သားကိုခ်ီထားသည့္ က်ေနာ့္ မိန္းမ ေျခေခ်ာ္လဲက်ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ဒဏ္ရာမွ်မရေသာ္လည္း သားက
၂ ရက္ေလာက္ လန္႔လန္႔ၿပီးငိုေနၿပီ။ နားလည္သည့္ ရြာသားႀကီးတဦးမွ လဲက်သည့္ေခ်ာင္းမွာ
လိပ္ျပာျပန္ေခၚေပး၍ ျပန္ေကာင္းသြားရေၾကာင္းမ််ား ကို သိရသည္။
သည္ေနာက္ပိုင္းေတြမွာလည္း
စစ္ေၾကာင္းလာၿပီဆို ေတာေတာင္ေတြၾကား မိုးထဲေရထဲ ပုန္းအိပ္ရသည္မွာ လည္း ခနခန။ က်ေနာ့္သားေလးခမ်ာ ဖ်ားၿပီး ၃-၄ ရက္အထိ အပူမက်လို႔
လူႀကီးထိုးသည့္ ေဆးျပင္းမ်ားကို ထိုးေပးခဲ့ရႏွင့္ အသက္ဆက္ခဲ့ ရရွာသည္။ က်ေနာ့္သားလိုပင္
ေတာေတာင္ထဲ ဖ်ားခဲ့ၾကသည့္ကေလးငယ္မ်ား ေဆး၀ါးမရွိ၊
ကုေပးမည့္သူမရွိႏွင့္ ဆံုးပါခဲ့ရသူမ်ားကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစရာႀကံဳခဲ့ရသည္မွာ မနည္းေတာ့ေခ်။
က်ေနာ့္သား၂
လေက်ာ္ေလာက္တြင္ က်ေနာ္တို႔ဗဟုိမွ ျပန္လာခဲ့ဖို႔ ညြန္ၾကားခ်က္ ေၾကးနန္းတေစာင္ရ၏။ က်ေနာ္
ျပန္ဖို႔စီစဥ္ေတာ့ မဟာမိတ္ KNU လူႀကီးမ်ားကတားၾကသည္။ သားက ငယ္လြန္းသျဖင့္ သတ္သလို ျဖစ္သြားႏိုင္ေၾကာင္း
မိသားစုဆန္ဆန္ ၀ိုင္္္္္္္္္္းရွင္းျပၾကသည္။ လမ္းခရီးကၾကမ္းလြန္းသည့္အျပင္ လမ္းခရီးမွာ
တလေလာက္ေလွ်ာက္ရမွာျဖစ္သည့္အတြက္ ကေလးငယ္တဦးအေနႏွင့္ မျဖစ္သင့္မွန္းကို က်ေနာ္သတိျပဳမိ
သြားပါ၏။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ က်ေနာ္ျပန္မလာႏိုင္ေသးသည့္အေျခအေနကို ဗဟိုသို႔ ေၾကးနန္းျပန္လိုုက္သည္။
က်ေနာ့္သား ၉
လ ေက်ာ္ေသာအခါ ဗဟိုကို္ျပန္ဖို႔ က်ေနာ္ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ က်ေနာ္သားေလး၏ ေရွ႔ေရးကို ေတြးမိလာ၍ႏွင့္
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဒီလုိပဲ စစ္ေၾကာင္းထိုးလာရင္ ေတာေတာင္ေတြၾကားထဲပုန္းေအာင္းရင္း၊ ေျပးလႊားရင္း
ဆက္လက္ရွင္သန္ဖို႔ကို ညည္းေငြ႔လာ၍လည္းျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကိုလည္း ပို၍ စာနာလာမိ၏။
စစ္ေၾကာင္းေရွာင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ မလြယ္လွပါ။ သတင္းၾကားသည္ႏွင့္ အိမ္ရွိပစၥည္းမ်ားကို
အိမ္ႏွင့္ ေ၀းေ၀းမွာတမ်ဳိး နီးနီးမွာတမ်ဳိး ဖြက္ရပါသည္။ တန္ဖိုးအလိုုက္ႏွင့္ ပ်က္လြယ္သည့္ပစၥည္းမ်ဳိးႏွင့္
ဒဏ္ခံႏိုင္သည့္ ပစၥည္းမ်ဳိးကို ခဲြ၍ သင့္ေတာ္သလို ဖြက္ရေသာ္လည္း အာမခံခ်က္ကေတာ့ လံုး၀မရွိပါ။
ျပန္ေတြ႔ရမွ ကိုယ့္ပစၥည္း ဟု ေျပာႏိုင္ပါသည္။
ေျပးမည္္ဆိုရင္လည္း
ပထမဦးစားေပးယူရမည္က ရိကၡာ၊ အနည္းဆံုး ၃-၄ ရက္စာ ပါရမည္။ ေနာက္ အ၀တ္ အစားနဲ႔ ေစာင္။
က်ေနာ္မွာ သူမ်ားထက္ထူးျခားစြာ ေဆး၀ါးပါသည့္ ပလိုင္းပါသည္။ ဒီေဆးက က်ေနာ္မိသားစု အတြက္သာမက
ရြာသားမ်ားအတြက္ပါ အေရးပါသည္။ က်န္းမာေရးမေကာင္းလွ်င္ ေဆး၀ါးမရွိပဲ မန္းမႈတ္၍ မကုတတ္ပဲကိုး။
ကေလးငယ္ရွိလာ၍
ပိုဂရုစိုက္ရျပန္သည္၊ မိုးမမိေအာင္ အမိုးကို ရေအာင္စီစဥ္ရျပန္သည္။ တခါတခါဆို သားနဲ႔
ဇနီးလံုၿခံဳရန္ ရွိသည့္မိုးကာျဖင့္ စီစဥ္ေပးၿပီး မိုးရြာထဲမွာပင္ အိပ္ရသည့္ညမ်ားလည္းရွိ၏။
က်ေနာ္မွာက ကေလးရတာ
တႏွစ္ေတာင္မျပည့္ေသး၊ ကေလးကလည္းတေယာက္ထဲ။ ရြာသားမ်ားဆိုလွ်င္ ေမြးကထဲက ဒီလုိဘ၀ေတြနဲ႔
ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္မွာ သူတို႔ သား၊ ေျမးေတြရေနသည့္တိုင္ေအာင္ ဒီလုိျဖစ္စဥ္ ေတြနဲ႔ ရုန္းကန္ေနရဆဲ။
ကေလး ၄-၅ ေယာက္နဲ႔ မိသားစုေတြဆိုလွ်င္ သူတို႔ သယ္ရသည့္ပစၥည္းက မနည္း။ လူတိုင္းလိုလို
အရြယ္အလိုုက္ သယ္ႏိုင္သေလာက္ပစၥည္းကို သယ္ၾကရ၏။ တခ်ဳိ႕ကေလးေတြဆိုလွ်င္ မိဘ သယ္ခိုင္းသည့္
ပစၥည္းေလးေတြကိုသယ္ရင္း လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေပ်ာ္ေနၾက၊ ေရာက္သည့္ေနရာ ကိုယ့္အိမ္ ကိုယ္ရာလိုသတ္မွတ္ၿပီး
ေပ်ာ္ေနၾကရ။ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ စာသင္ဖို႔ကို သတိေတာင္ မရအားၾက။
(၆)
က်ေနာ္ ဗဟိုသို႔
အျပန္ခရီးမွာ KNU က ရဲေဘာ္ ၃ ေယာက္ကို လမ္းခရီးလံုျခံဳေရးအတြက္ ထည့္ေပးလိုက္၏။ ဘဲြကရင္ရြာမ်ားမွ ျပည္သူမ်ားကို မေမ့ဖို႔၊ ျပည္သူေတြရဲ့ဘ၀ကို
လူအမ်ားသိႏိုင္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ၿမိဳ႔နယ္ဥကၠဌ ပရိုဆာလြယ္က ႏွဳတ္ဆက္စကားဆိုလိုက္ေသးသည္။
ကိုယ္တိုင္ရင္း၍ ျဖတ္သန္းရသည့္ဘ၀မို႔ ေမ့စရာမရွိပါ။ ခရီးစဥ္အတြက္ က်ေနာ္တို႔မိသားစုမွာ
ေျပးလႊားေနက် အေတြ႔အၾကံဳက ရွိေနၿပီးသားမို႔ တာ၀န္အထူးအေထြ ခဲြေ၀ေနစရာမလိုေခ်။ က်ေနာ့္ဇနီးက
ကေလးနဲ႔ ကေလး အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း၊ ေယာက္ဖက ရိကၡာပစၥည္း၊ က်ေနာ္က ေဆး၀ါးႏွင့္ အျခားလိုအပ္ေသာပစၥည္းမ်ားကို
တာ၀န္ယူၿပီး တလေက်ာ္ခရီးကို ျဖတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ သားကေတာ့ ထင္ထားသည့္အတိုင္း ေရေျပာင္းေျမေျပာင္းႏွင့္
ခရီးလမ္းၾကမ္းမ်ားေၾကာင့္ လမ္းတ၀က္မွာပင္ ၀မ္းေလွ်ာပါေတာ့သည္။ တေန႔ကို ၁၅ ၾကိမ္ေလာက္၀မ္းသြားေန၍
ဓါတ္ဆားထုပ္ကို မျပတ္တန္း တိုက္ခဲ့ရပါ သည္။ ေဆး၀ါး ၾကိဳျပင္ဆင္မႈႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းရွိ
KNU တပ္မ်ားမွ ေဆး၀ါးကူညီေပးမႈမ်ားေၾကာင့္ က်ေနာ့္သား အသက္ဆက္ရွင္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာႏိုင္ပါသည္။
လမ္းခရီးမွာ
ဓါတ္ဆားထုပ္ကို အကူအညီေတာင္း၍ အလြယ္တကူရခဲ့ေပမယ့္ ဒုကၡသည္ေဆးခန္းေရာက္ပါမွ ဓါတ္ဆားထုပ္အခက္အခဲ
ျဖစ္ရ၍ ေဆးရံုတာ၀န္ခံႏွင့္ စကားမ်ားရပါေသးသည္။ “အိမ္သံုးဓါတ္ဆားကိုသံုးဖို႔ ပညာေပးေနခ်ိန္ျဖစ္လုိ႔
ရယ္ဒီမိ္တ္ကို မေပးတာပါ” တဲ့။ “ေဆးလည္းမေပး၊ ဓါတ္ဆားထုပ္လည္းမေပးရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ေဆးရံုကို
ဘာလာလုပ္ရမွာလဲ” လို႔ က်ေနာ္ေဒါသတၾကီး ေျပာမိပါသည္။
က်ေနာ့္သားက လမ္းမွာ
၂ ပတ္ေလာက္ ၀မ္းသြားခဲ့တာျဖစ္ၿပီး
KNU က ေဆး၀ါးကူညီေပးခဲ့၍ ခုတိုင္ အသက္ရွင္ေနတာျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီး ရွင္းျပေတာ့မွ
ဓါတ္ဆားထုပ္ကို ထုတ္ေပးပါသည္။ က်ေနာ့္သားမွာ ဇလားဒုကၡသည္စခန္း ေရာက္ၿပီး ၂ ပတ္ၾကာမွ
သက္သာပါ၏။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ က်ေနာ့္သားလည္း က်န္းမာေရး ျပန္ေကာင္းခဲ့သည္မွာ ခု ၄ တန္းေက်ာင္းသားျဖစ္သည့္အထိပင္။
က်ေနာ့္သမီးမွာမူ
မေမြးခင္ကတည္းက မိခင္က ကာကြယ္ေဆးစားရ။ အားေဆးစားရႏွင့္၊ ေမြးၿပီးေတာ့လည္း ကာကြယ္ေဆးအမ်ဳိးမ်ဳိး
ထိုးရ၊ ေသာက္ရႏွင့္မို႔ ေရာဂါျဖစ္သည္ဟု မရွိခဲ့။ က်ေနာ့္သမီးလို အခြင့္အေရးမ်ဳိး က်ေနာ့္သားလည္း
ရခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ခုလို ခႏၵာကိုယ္ေသးေသးေလးမ်ဳိးကို
ပိုင္ဆိုင္ရမည္မထင္ပါ။ ဒုကၡသည္ဘ၀မွာပင္ ဒီလိုျပည့္စံုမႈကိုေတြ႔ျမင္ရေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊
ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာျဖစ္လွ်က္ လူစဥ္မမွီဘ၀ျဖင့္ အသက္ရွင္သန္ေနၾကရေသာ ဘဲြကရင္ေဒသက ကေလးငယ္မ်ားကို
သတိရမိေန၏။ ဒုကၡသည္ဘ၀ထက္ပင္ ဆိုး၀ါးလွေသာ ၀ဋ္ဆင္းရဲ၊ ဒုကၡမ်ားမွ အျမန္လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
0 comments:
Post a Comment