Tuesday, August 16, 2011

ဦးဘသက္ရဲ႕ မွတ္ပုုံတင္

by Nyein Aye Eain on Wednesday, August 17, 2011 at 7:23am


အေရးတႀကီး ကိစၥတစ္ခုျဖင့္ နက္ျဖန္မနက္တြင္သြားရမည့္ ခရီးစဥ္တစ္ခုအားဖ်က္လိုက္ရသည့္အခ်ိန္က်မွ မွတ္ပံုတင္တစ္ခု၏ အေရးပါမႈကို ကြ်န္ေတာ္အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ရပါသည္။
ခါးပိုက္ အႏိႈက္ခံရသည္လား၊ က်ေပ်ာက္သည္လား အေၾကာင္းရွာမရေသာ္လည္း ကႊန္ေတာ့္မွတ္ပံုတင္ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ သည္မွာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သြားရမည္က တစ္နံတစ္လ်ား။ ယဥ္ရထား လက္မွတ္ဝယ္ယူေရး၊ ေရာက္ရာအရပ္တြင္ တည္းခိုေရးအတြက္ မွတ္ပံုတင္သည္ အသက္ျဖစ္၏။ သူမရွိလွ်င္ ဘာမွ်လုပ္မရေတာ့။
မည္မွ်ပင္ အေရးႀကီးသည့္ကိစၥျဖစ္ပါေစ ခရီးစဥ္ဖ်က္ၿပီး လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရံုက လြဲ၍ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အျခား ေရြးခ်ယ္စရာမရွိေတာ့ပါ။
မွတ္ပံုတင္ဟူသည္မွာ လူ၏ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု လိုပင္ မရွိမျဖစ္အရာလား။
ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးကို သတိရသည္။
သူ႕မွာေရာမွတ္ပံုတင္ရွိရဲ႕လား။
ရွိမည့္ပံုမေပၚပါ။ ရွိမည္ဆိုလွ်င္ သူ႕မွတ္ပံုတင္သည္ အဝါေရာင္ေဆးမ်ားသာျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ေနခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ေန၍ ေသခ်င္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသဆံုးသြားသူတစ္ေယာက္အား မွတ္ပံုတင္ႏွင့္ဆက္စပ္စဥ္းစားမိ သည္မွာ အေတာ္ပင္ရုးမိုက္ေသာ အေတြးျဖစ္၏။
သူ႕စိတ္အဆာေျပေစဖို႕ သူ႕ကိုယ္ပိုင္နားရြက္ဖ်ား တစ္ဖက္ ကိုျဖတ္ကာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ဆီ လက္ေဆာင္ပို႕ေပးခဲ့ဖူး သည္။ ရူးေၾကာင္ေၾကာင္လူတစ္ေယာက္ဟု အမ်ားက သတ္မွတ္ထား သူတစ္ေယာက္၏ စိတ္လြတ္လပ္မႈကို ယေန႕တိုင္ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေျပာဆိုမၿပီး ႏိုင္ၾကေသးပါ။ ခႏၶာကိုယ္မွ နားရြက္ဖ်ားတစ္ဖက္ မရွိေသာ္လည္း အသက္ရွိေသး၏။ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရာမ်ားကို ေျပေျပျပစ္ျပစ္ေဆာင္ရြက္ေနေသး ၏။
ျမန္မာပန္းခ်ီေက်ာ္ ဦးဘသက္(မႏၲေလး)ကို လြမ္းလာ သည္။
သူ႕မွတ္ပံုတင္ကေတာ့ မေပ်ာက္ပါ။ စုတ္ျပဲသြားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
သူရွိရာ မႏၲေလးျမိဳ႕မွ တိုက္ပုေလးတစ္လံုးဆီေရာက္သြား တုန္းကျဖစ္သည္။
အုတ္နံရံတြင္ေျမျဖဴႏွင့္ေရးထား၏။
“ ဆရာ့ထံ သူခိုးမလာပါနဲ႕” . .တဲ့။
(ဘယ္သူေတြ ဆရာ့ဆီက ဘာေတြခိုးယူသြားခဲ့ဘူးေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္တို႕မသိႏိုင္ေတာ့၊။ အခိုးခံပစၥည္းမ်ားထဲ လူ႕တန္ဖိုးမပါေစဖို႕ ဆုေတာင္းေပးရံုသာ တတ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။)
ဗလပြႀကဲ၊ ၿဗဲလရမ္းရမ္းစုတ္တံမ်ား၊ အႏွံ႕ျပန္႕ႀကဲေနေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ ဟိုတစ္စုဒီတစ္စုႏွင့္ကားခ်ပ္မ်ား၊ ဖံုအလိမ္းလိမ္း တက္ေနေသာ ကားခ်ပ္မ်ား၊ တစ္ေဒါင့္တြင္ကားတေရာတစ္လက္ စသည္တို႕ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန၏။ ဆရာဘယ္လိုေနသည္၊ ဘယ္လို အိပ္သည္ကို ခ်င့္၍မရပါ။
“ဆရာ့အထၴဳပၸတၲိကိုလိုခ်င္လို႕ ရန္ကုန္က ဒီမနက္ပဲေရာက္တယ္..။”
၁၉၀၃ခုႏွစ္က လူ႕ေလာကသို႕ဆရာေရာက္ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ေနရ၏။ ဆြမ္းခံရင္းလည္း ပန္းခ်ီပံု ေလာင္းခဲ့၏။  ေက်ာင္းေဘးအုတ္နံရံတြင္လည္း သူ႕အရုပ္ကို ေတြ႕ႏိုင္၏။ ရွိသမွ် စကၠဴစုတ္ေတြလည္း သူ႕လက္ခ်က္ႏွင့္ျပည့္ေန၏။ ျမင္လွ်င္ျခစ္၊ ေတြ႕လွ်င္ေရး ၏။
ေလျဖတ္ၿပီးေနာက္ေဆးကုရာ လက္ႏွင့္ေျခကား ေကာင္းခဲ့ၿပီ။ စကားေျပာရာတြင္ကား လွ်ာေလးေသး၏။
““ဦးဘသက္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုရယ္၊ ေရးထားတဲ့ကားရဲ႕ ဓာတ္ပံုရယ္လိုခ်င္တယ္ ရမယ္မဟုတ္လား””
“ရပါတယ္၊ လာခဲ့ေလ”
ေနာက္တစ္ေန႕မနက္(၇)နာရီခြဲေလာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ဦးဘသက္ထံေရာက္ရာ သူ၏ကားမ်ားကို ထုတ္ျပသည္။
ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွ႕ရႈေသာကားျဖစ္၏။
လူေပါင္းမ်ားစြာလဲၿပိဳေနပံု၊ အတံုးအရံုးျဖစ္ေနပံုမ်ားအား၊ အႏုျမဴဗံုးသ႑ာန္၏အလယ္တြင္ေရးထား၏။ ေကာက္ေၾကာင္းသာ ၿပီးေသးေသာ (၁၂)ေပခန္႕ရွိကားကိုလည္းျပခဲ့၏။အျခားကားမ်ားကို လည္း ၾကည့္ခိုင္း၏။
ကြ်န္ေတာ္ သူ၏ကားမ်ားကို ၾကည့္ေနစဥ္ သူ တေရာထိုး ေန၏။
]ညေနညိုညို ေရႊကိုယ္ဖမ္းတဲ့ အရက္ကယ္} ဟူေသာ ေတးကို ေန႕စဥ္ညည္းခဲ့ဟန္တူ၏။ အရက္ကိုအေဖၚလုပ္ အဟုတ္ပဲေပ်ာ္မယ္ဟူ၍ ေအာ္ဟစ္ကာ ေပ်ာ္ၾကကုန္ေသာလူမ်ားတြင္ ဦးဘသက္တစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ဟန္ရွိသည္ ဆိုရေပမည္။
ဦးဘသက္ကား အိမ္ေထာင္(၂)ဆက္က်ဖူး၏။ သားသမီးမရရွိေပ။ မုဆိုးဖိုႏွစ္ထပ္ကြမ္းဘဝႏွင့္ ယခုကား . . .
မç မနီးေသာ တစ္ကိုယ္တည္း အေဖၚမရွာ ႀကံဳရာစား၊
ဖ်ားလွ်င္ေဆးရံု
ဆာလွ်င္ထမင္းဆိုင္
ေျမမွန္လွ်င္သူ႕အိပ္ရာ
အမိုးကားေကာင္းကင္
ေနပူလွ်င္သစ္ပင္ရိပ္
လူ႕ေလာကီမွာ ငါ၏ေပ်ာ္ပြဲ
ေသာကပူတယ္ဆိုတာ ကေလးမ်ားရဲ႕အလုပ္ဟူ၍ပင္ ေျပာရေလာက္ေအာင္ပင္ . . .။ လူ႕ဘဝဆိုတာ တစ္ခဏ၊ အသက္ဆိုတာ ရွင္တုန္းရက္ပိုင္းႏွင့္တြက္က ရက္ေပါင္း (သံုးေသာင္း) ေတာင္မေနရေပ။
စင္စစ္အားျဖင့္  ေန႕အားျဖင့္တြက္ခ်င့္ေသာ္ (၃၆၅၀ဝ) ေနရသူရွားေပသည္။ ဤသ႑ာန္ကိုျမင္ခဲ့ေသာ ရႈေထာင့္အသြယ္ သြယ္မွ ၾကည့္ရႈခဲ့ေသာ ဦးဘသက္သည္ လူမ်ား၏လႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္၍ ရယ္ေမာခဲ့သည္။ ရိုးရိုးမဟုတ္ သေရာ္၍ၿပံဳးခဲ့သည္။ ေလာကႀကီးအား အမႈမထင္ ျပက္ရယ္ျပဳသူဟုသာ တင္စား၍ ေခၚ ပါရေစေတာ့။
“ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ ေနာင္ႀကီးရယ္”
ဆရာ၏စကားသည္ ကြ်န္ေတာ့္အား ေၾကာင္အအ ျဖစ္၍ ေတြေဝသြားေစသည္။
“ဆရာဦးဘသက္ . .၊ ကြ်န္ေတာ္ေလ . .၊ ဂ်ီလွေမာင္ေလ . .၊ ဆရာ့မိတ္ေဆြေလ . .”
ဦးဘသက္အား ကြ်န္ေတာ္သတိေပးလိုက္သည္။ ထိုအခါတြင္မွ ၿပံဳးၿပီး . .။
“ဪသာ္ . . သိၿပီ၊ ခင္ဗ်ားကိုး”
လက္လွမ္း၍ ကြ်န္ေတာ့္အားဖက္လိုက္၏။
အခ်ိန္ကား ေနညိုခ်မ္းမွာ ပါစကရည္ အရွိန္ျဖာ၍ ေရဆိုးျဖန္းခ်ိန္တိုင္ခဲ့ေလၿပီ။
သို႕ေသာ္ မရူးခဲ့ပါ။
“ႏို႕ . . ခင္ဗ်ားရုပ္ပံုေကာ . .၊ ရမယ္ေပါ့”
ဦးဘသက္သည္ သူ၏မွတ္ပံုတင္မွ ဓာတ္ပံုပါသည့္ဘက္ ကို ဆုတ္ၿဖဲ၍ ကြ်န္ေတာ့္ကိုေပးလိုက္သည္။
ေရေဆးေရးရာတြင္ သူ၏ကားကို ဆရာေဆာင္ပင္ သိမ္းထားရေလာက္ေအာင္ေကာင္းလွ၏ ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳခံရသူ ထိုဆရာႀကီးသည္ မွတ္ပံုတင္ကိုဆုတ္ၿဖဲေပးကမ္း လိုက္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း သူ ဘယ္ကိုမွခရီးမသြားေတာ့ဘူးလားဟု ကြ်န္ေတာ္ ေတြးေနမိပါသည္။ သို႕ေသာ္ သူခရီးသြားမသြား အခ်က္အလက္ အေထာက္အထားကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မရွာေဖြႏိုင္ခဲ့ပါ။ သူ႕လက္ထဲ က်န္ရစ္ေသာ မွတ္ပံုတင္တစ္ျခမ္းႏွင့္ ဘဝ၏ေနာက္ပိုင္းခုႏွစ္မ်ားကို မည္သို႕မည္ပံုစခန္းသြားခဲ့သည္ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္မသိေတာ့ပါ။
နားရြက္ဖ်ားကိုလွီးျဖတ္ေပးခဲ့ေသာ ဗင္းဆင့္ႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ တစ္ျခမ္းကို ဆုတ္ၿဖဲေပးခဲ့ေသာ ဦးဘသက္တို႕သည္ ပါရမီရွင္ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္းကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္သိပါသည္။
ရွစ္ဆယ္လြန္ႏွစ္မ်ားဆီက ကြ်န္ေတာ္သည္ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ားရွိ  ]လေဂြ}ရြာကေလးတြင္ ရက္ရွည္လမ်ားေနခဲ့ရဖူးသည္။ ထိုအရပ္၌ ေတာင္တို႕သည္ မတ္ေစာက္၏။ အေအးကဲ၏။ ဆီးႏွင္းထူ၏။ ေတာင္က်ေခ်ာင္းကေလးမ်ားႏွင့္ ေတာင္ႏွာေမာင္း မ်ားၾကား ေျမပါးပါးျပန္႕ျပန္႕ေလးတြင္ လယ္ေသးေသးေလးမ်ား ရွိ၏။ ေတာင္ေစာင္းမ်ားရွိ မီးရိႈ႕ထားေသာ သစ္ငုတ္တိုမ်ားၾကားတြင္ ေတာင္ယာ စပါးမ်ားအႏွံ႕အျပားစိုက္ထား၏။ ေလေအးနံ႕၊ ေရေငြ႕နံ႕၊ မီးခိုးနံ႕တို႕သည္ ထိုအရပ္၏ ဝတ္ရံုျဖစ္၏။
နယ္စပ္မ်ဥ္းသို႕ နာရီအနည္းငယ္ေလွ်ာက္ရံုမွ်ျဖင့္ ေရာက္ႏိုင္ေသာ ထိုရြာေလးဆီသို႕ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံမွ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ား တစ္ခါတရံ အလည္လာ တတ္၏။ သူတို႕ကလည္း မၾကာခဏ သြားေရာက္လည္ပတ္တတ္၏။
ထိုရြာသားမ်ားႏွင့္ လာလည္ပတ္ေသာဧည့္သည္မ်ားတြင္ မွတ္ပံုတင္မရွိၾကပါ။ သူတို႕၏မွတ္ပံုတင္သည္ သူတို႕ကိုယ္တိုင္သာ ျဖစ္ၾကပါသည္။
မထူးဆန္းစြာပင္ ထိုအခ်ိန္ထိုကာလမ်ားက ကြ်န္ေတာ့္တြင္ လည္း မွတ္ပံုတင္မရွိပါ။ ကြ်န္ေတာ့္၏မွတ္ပံုတင္သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထို႕အတူ ထိုအရပ္၌ တည္းခိုးခန္းမ်ား၊ ဘူတာရံုမ်ား၊ သေဘၤာဆိပ္ႏွင့္ ကားဂိတ္မ်ား မရွိခဲ့သည္မွာ သာ၍ပင္မထူးဆန္း ေသာ ကိစၥသာျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေသာ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ ဆုတ္ၿဖဲေဖ်ာက္ဖ်က္မလြယ္ေသာ မွတ္ပံုတင္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ အခ်င္းခ်င္းၾကား ထားၾကေသာ ႏႈတ္ကတိမ်ားသည္ စာခ်ဳပ္စာတမ္း မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
သစၥာနီတြင္ ဘဏ္စာအုပ္ မရွိသလို သူတို႕တြင္လည္း ဘဏ္စာအုပ္မရွိၾကပါ။ ဘဏ္စာအုပ္တစ္အုပ္ရွိဖို႕ မွတ္ပံုတင္ရွိရပါ မည္။ သစၥာနီတြင္ မွတ္ပံုတင္ရွိမရွိ ကြ်န္ေတာ္အေသအခ်ာမသိပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ရြာသားမ်ားတြင္ စပါးရွိပါသည္။ အသားရွိပါသည္။ ဆားရွိပါ သည္။ ဓားရွိပါသည္။ မယားရွိပါသည္။ အားရွိပါသည္။ လက္လုပ္ ႀကိမ္ႀကိဳးတံတားႏွင့္ ေတာင္ေပၚ လူသြားလမ္းမ်ားရွိပါသည္။
ရွင့္နားရြက္ပါးပါးေလးေတြက ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းလိုက္တာ ဟု ျမဴဆြယ္က်ီစယ္မည့္ မာယာပါးစပ္မရွိပါ။
အထၴဳပၸတၲိႏွင့္ ဓာတ္ပံုေတာင္းမည့္လူမ်ားမရွိပါ။
ဒဂုန္တာရာ တဟီတီသြားခ်င္ျခင္းသည္ မွတ္ပံုတင္ကိစၥႏွင့္ မ်ားပတ္သက္ေနမလားဟု ေတြးမိပါသည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ထိုေန႕မနက္က ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ အေဝးေျပးယာဥ္ ကားရထားေလယာဥ္ပ်ံမ်ားရပ္တန္႕ေနခဲ့ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ့္ခရီးေဆာင္အိပ္ထဲတြင္ ဆရာႀကီးဦးဘသက္၏ မွတ္ပံုတင္တစ္ျခမ္းသည္ ခရီးထြက္ရန္ေစာင့္ဆိုင္းေနပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ မိတ္ေဆြ ]လေဂြ} ရြာသားမ်ားကေတာ့ ဓား ကိုယ္စီလြယ္၍ေတာင္ယာဆီတက္ခဲ့ၾကပါသည္။  ကြ်န္ေတာ္တို႕ႏွင့္ အတူ မွတ္ပံုတင္မရွိေသာ အမဲလိုက္ေခြးႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ တူမီးေသနတ္ ႏွစ္လက္လည္းပါ ပါသည္။
ထိုခဏအတြက္ ေတာင္ယာဆန္ေမႊးေမႊးေလးႏွင့္ ေခါင္ရည္ခ်ိဳျမသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႕အားလံုးစုေပါင္းပိုင္ဆိုင္ေသာ မွတ္ပံုတင္ အသစ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။


ဤဝတၴဳထဲတြင္
ကြ်န္ေတာ္သည္ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုးျဖစ္၏။
ျမန္မာေက်ာ္ပန္းခ်ီ ့ဆရာႀကီး ဦးဘသက္(မႏၲေလး)ျဖစ္၏။
ပန္းခ်ီဆရာ၊ စာေရးဆရာ ဂ်ီလွေမာင္ျဖစ္၏။ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ဖ်ားမွ ]လေဂြ} ရြာသားတစ္ဦးျဖစ္၏။
ထို႕အျပင္ ဓာတ္ပံုမကပ္၊ အမွတ္တပ္မထားေသးေသာ မွတ္ပံုတင္ အသစ္ တစ္ခု လည္းျဖစ္ေသး  ေၾကာင္းတင္ျပလိုပါသည္။


တပ္ဆင္ျခင္း။
ဤဝတၴဳ၌ ၁၉၆၈ခု၊ ဩဂုတ္လတြင္ ထုတ္ေဝသည္ဟု ယူဆဖြယ္ရွိ သည့္  ဂ်ီလွေမာင္၏ ]ကမၻာသိပန္းခ်ီ၊ ျမန္မာသိပန္းခ်ီ} စာအုပ္ပါ ဦးဘသက္(မႏၲေလး) အခန္းခြဲေအာက္မွ ဝါက်မ်ားအား သင့္ေတာ္ သလို နႈတ္ယူသံုးစြဲတပ္ဆင္ပါသည္။

ၿငိမ္းေအးအိမ္
၂၀ဝ၂ခုႏွစ္ ေမလ၊ ၂၀ရက္ေန႕ (၁၇း၁၀)နာရီ

မွတ္ခ်က္။     ။ ဦးဘသက္ရဲ႕ပန္းခ်ီကားကိုု Andy Chen-Aung Win Htut ဆီကေန ေဒါင္းလုုဒ္ဆြဲယူေဖၚျပထားပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...