Wednesday, August 17, 2011

"မရွိမျဖစ္ ေ၀ဖန္ေရး"

created the doc: "မရွိမျဖစ္ ေ၀ဖန္ေရး"
Cloud Cuckoo Land created the doc:
ယခုအခါ “စာေပ ေ၀ဖန္ေရးကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။ဘယ္လုိ သေဘာ ထားပါသလဲ”ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျဖတဲ့ သူေတြက “ပုဂၢိဳလ္ေရး အာဃာတနဲ႔ အပုပ္ခ်တာေတြ မ်ားတယ္။
ေ၀ဖန္ေရး အတတ္ပညာ အားနည္းတယ္”ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပဲ ျပန္ေျဖေနၾကတာကို ၾကားေနရပါတယ္။အဲဒီလုိ အေျဖမ်ဳိးေတြ ၾကားရတဲ့ အခါ ကိုယ္လည္း ဒီနယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနတဲ့သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စိတ္မလံုမလဲ ျဖစ္ရပါတယ္။


စာေပ ေ၀ဖန္ေရး အေပၚ အားမရမႈေတြ၊ ဘ၀င္ မက်မႈေတြ ရွိေနၾကေပမယ့္ ေ၀ဖန္ေရး မလုိအပ္ဘူးလား ဆုိရင္ေတာ့ လုိအပ္တယ္လုိ႔ပဲ အားလံုးက ေျဖၾကမွာပါ။ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာေကာ၊ အႏုပညာနယ္ပယ္ အရပ္ရပ္မွာပါ ေ၀ဖန္ေရးဟာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ေ၀ဖန္ေရးဟာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ အလုပ္၊ အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဖြံ႔ၿဖိဳး စည္ပင္ေရး အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာရဲ႔ ပင္မေက်ာ႐ိုး ျဖစ္တဲ့ စာေပဟာ ေ၀ဖန္ေရးနဲ႔ ကင္းကြာလုိ႔ မရပါဘူး။ အဲဒီလုိ မကင္းကြာ အပ္တာ မွန္ေပမယ့္လည္း စာေပ ေ၀ဖန္ေရးကို စာေရးဆရာ တုိင္းလုိလုိက လက္ခံ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ ၀န္ေလး တတ္ၾကပါတယ္။

သူတစ္ပါး ကိစၥကို စိတ္မ၀င္စား၊ ကိုယ့္ကိစၥပဲ ကိုယ္စိတ္၀င္စားတယ္ ဆုိတဲ့ လူမ်ဳိး၊ အမုန္း မခံခ်င္ဘဲ ေအးရာေအးေၾကာင္း ေနခ်င္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြက အက်ဳိးအျပစ္၊ အမွားအမွန္ ဆန္းစစ္တဲ့ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္မႈ အလုပ္မ်ဳိးကို စကားနည္း ရန္စဲဆိုၿပီး ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ၾကတယ္။ စာေပ ေ၀ဖန္ေရးကုိ စိတ္ေစတနာေကာင္းနဲ႔ စူးစူးနစ္နစ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ လူတခ်ဳိ႔ကလည္း ဆတ္ဆတ္ ထိမခံဘဲ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ တံု႔ျပန္တတ္တဲ့ သူေတြေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ေရးကို စြန္႔ၿပီး နယ္သစ္ပယ္သစ္ ေျပာင္းသြားၾကပါၿပီ။ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ေ၀ဖန္ေရးကို လက္၀ါးႀကီး အုပ္ထားလို သူတခ်ဳိ႔က ေ၀ဖန္ေရး လုပ္ဖုိ႔ အေရွ႔အေနာက္က်မ္း အစံုစံု၊ ကမ္းကုန္ေအာင္ပဲ တတ္ထားရမလုိလုိ၊ ေ၀ဖန္သူဟာ ဘယ္ဘက္မွာမွ မရပ္ဘဲ စည္း႐ိုးေပၚ ခြထုိင္ထားရ မလုိလုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျခာက္လံုး လွန္႔လံုးေတြ သံုးေနတာကလည္း ဒီကေန႔ ေ၀ဖန္ေရး စာေပ ပါးရွားျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာေအာင္သင္း ေျပာခဲ့တဲ့“(၁) ေလာကအေပၚ ေစတနာ ထားလွ်င္(၂)အႏုပညာ ဖန္တီးမႈကို သံုးသပ္ တတ္ေသာ ပညာရွိလွ်င္ ေ၀ဖန္ေရး လုပ္တတ္ၿပီဟု ယူဆသည္”ဆုိတဲ့ စကားကို လက္ခံ ခ်င္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ အမ်ားဆံုး ေတြ႔ေနရတဲ့ ေ၀ဖန္ေရးကေတာ့ စာဖတ္သူ (သို႔မဟုတ္)စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္က စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီး သူနားလည္ ခံစားရသလုိ လက္ဆင့္ကမ္း မွ်ေ၀ လုိက္တာမ်ဳိး အေရးအသားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပ ေ၀ဖန္ေရးဆရာ တခ်ဳိ႔က်ေတာ့ သူယံုၾကည္ကိုင္ စြဲထားတဲ့ စာေပ ၀ါဒနဲ႔ တုိင္းခ်င္တုိင္းမယ္။ဒါမွမဟုတ္ အမ်ဳိးသားေရးတို႔၊ လူတန္းစားေရး အျမင္တုိ႔နဲ႔ အေကာင္းဆုိး စစ္ေဆး ေ၀ဖန္တတ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ က်ေတာ့လည္း ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔တဲ့ စကား အသံုးအႏႈန္းေလးေတြ တမင္ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အျပစ္ဆုိရာ မေရာက္ေအာင္ ေကြ႔ေရွာင္ပတ္ေရွာင္ ေရးတတ္တယ္။

တကယ္ေတာ့ အေရးအသား ေပ်ာ့ျခင္း မာျခင္းထက္ မွန္ကန္တဲ့ေစတနာနဲ့ စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာဖို့၊ ငါနဲ့မတူ ငါ့ရန္သူဆုိတဲ့ အယူအဆ မ်ဳိးမထားဖို႔ ၊ေမာက္မာ ႐ိုင္းျပတဲ့ အေရးအသားေတြ မပါဖို႔က ပိုၿပီး အဓိကက်ပါတယ္။ အေ၀ဖန္ ခံရတဲ့ စာေရးဆရာမ်ား ဘက္ကလည္း လက္ခံ တုံ႔ျပန္ပံု အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကပါတယ္။တခ်ဳိ႔က ကိုယ့္အေပၚ ေ၀ဖန္ေရးသား လာသမွ်ကို မတံု႔ျပန္ဘူး ဆုိတဲ့မူနဲ႔ ဘာမွ ျပန္မေရးဘဲ တံုဏိဘာေ၀ ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကတယ္။တခ်ဳိ႔က သေဘာ႐ိုးနဲ႔ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပ လာသူကို အဆုိး မျမင္ဘဲ ကိုယ့္ဘက္က အက်ဳိးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေရးသားတတ္ၾကတယ္။ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ကိုယ္မွားတာကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေထာက္ျပလုိ႔ မွားမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ မွားတယ္လုိ႔ ၀န္မခံခ်င္ဘဲ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပသူကို မေခ်မငံ တံု႔ျပန္ တတ္တာမ်ဳိးပါ။ အဲဒီ အျပဳအမူမ်ဳိးကို ပညာမာန္၊ ဥစၥာမာန္နဲ႔ ၀င့္ႂကြားေမာက္မာ တတ္သူေတြပဲ ျပဳေလ့ျပဳထ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ေတြနဲ႔ စာရင္ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးေလး န၀ရတ္ကမွ ေလးစားစရာ ေကာင္းေနပါေသးတယ္။၂၀၀၉ ဧၿပီလထုတ္ ႐ုပ္ရွင္ ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္းမွာ ပါတဲ့ န၀ရတ္ရဲ႔ ေ၀ဖန္ေရး အေပၚ သေဘာထားေလးကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။

ေမး။ ။ အစ္မကို ေ၀ဖန္လာတဲ့ အေပၚမွာ ဘယ္လို တံု႔ျပန္ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။အားလံုး လက္ခံတယ္။ေ၀ဖန္တာ အစ္မကို ေကာင္းတယ္။ ဆုိးတယ္ေပါ့။ မေကာင္းတာကို ေ၀ဖန္ရင္ ပိုႀကိဳက္တယ္။ မေကာင္းတာကို ေ၀ဖန္ရင္ ကိုယ္ျပင္လုိ႔ ရတယ္ေလ။

(၂)
တကယ္ေတာ့ ေ၀ဖန္ေရး ဆုိတာ ေကာင္းတာေတြခ်ည္း ေရြးႏုတ္ၿပီး ခ်ီးက်ဴးေနဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ “ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ကို ေထာက္ျပ၍ အျပစ္ေျပာျခင္း၊ ခဲြေ၀ စိတ္ျဖာ၍ သင့္ေလ်ာ္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း”လုိ႔ ပါဠိသက္ အဘိဓာန္မွာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိ ထားပါတယ္။ ေ၀ဖန္သူမွာ မွန္တာကို မွန္တယ္လုိ႔ ေျပာဖုိ႔ တာ၀န္ရွိသလုိ မွားတာကိုလည္း မွားတယ္လုိ႔ ေထာက္ျပဖို႔ တာ၀န္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အမွန္နဲ႔ အမွားဟာ အမ်ား လက္ခံႏုိင္တဲ့ စံႏႈန္းျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါမယ္။

အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိးလည္း လုိက္ေလ်ာညီေထြ ရွိရပါမယ္။ မွန္ကန္တဲ့ သေဘာထားနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾက၊ျငင္းခုန္ၾကတာဟာ ေ၀ဖန္ေရးရဲ႕ တရားကိုယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာဒဂုန္တာရာက “ကြၽန္ေတာ္က အျငင္းသန္သူ ျဖစ္၍ ျငင္းရခုန္ရ သည္ကို ႏွစ္သက္သည္။ျငင္းၾကခုန္ၾကမွ အမွန္တရားကို သိရွိရမည္မဟုတ္ ပါလား” လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ မၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္းပါး (ကလ်ာ၊မတ္ ၂၀၀၇)မွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ ျမသန္းတင့္ကလည္း “အယူအဆ တစ္ခုဟာ ျငင္းခုန္ရင္း၊ တုိက္ပြဲဆင္ရင္း၊ ေဆြးေႏြးရင္းျဖင့္သာ အမွန္ကို ေရာက္လာ ႏုိင္တယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္။အယူအဆ တုိက္ပြဲ ဆင္တာဟာ အထက္တန္း က်တဲ့အလုပ္ ျဖစ္တယ္”လုိ႔ ဆရာ ၀င္းၿငိမ္းနဲ႔ အင္တာ ဗ်ဴး (ေပဖူးလႊာ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၈၈)မွာ ေျပာခဲ့တယ္။အေခ်အတင္ ျငင္းခုန္ျခင္း သက္သက္ေၾကာင့္ေတာ့ ေ၀ဖန္ေရးဟာ အက်ည္းတန္ အ႐ုပ္ ဆုိးသြားဖုိ႔ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထုိးႏွက္ တိုက္ခိုက္မႈေတြ မပါဘူး ဆုိရင္ေပါ့။


စာတစ္ပုဒ္ကို ေ၀ဖန္ရာမွာလည္း ေ၀ဖန္သူ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အေကာက္အယူ၊ အပိုင္းအျဖတ္ မတူညီ တတ္ၾကပါဘူး။ ေ၀ဖန္သူဟာ မိမိရဲ႕ ယံုၾကည္ ယူဆခ်က္နဲ႔ အတၲေနာမတိကို အေျခခံၿပီး ကူးညိႇ ခံစားေလ့ ရွိၾကလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာဆုိေတာ္ စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသရဲ႔ ရတု လက္ရာမ်ားကို ေခတ္အဆက္ဆက္ ေ၀ဖန္ အကဲျဖတ္ခဲ့ၾကရာမွာ ေ၀ဖန္သူ ပုဂၢိဳလ္အလုိက္ ကြဲျပားမႈမ်ား ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ စာေရးဆရာ ႏွစ္ဦးရဲ႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ မူကြဲေနပံုကို နမူနာ ထုတ္ျပပါမယ္။“စိႏၱေက်ာ္သူသည္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကို စီကံုး ဖဲြ႔ႏဲြ႔ရာ၌ စကား က်ဲလွသည္။စကားစိပ္စိပ္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ကို မ်ားစြာထိခိုက္ စြဲၿမဲသြားေအာင္ မစပ္ဆုိႏိုင္ေခ်။ ရတု ေရးသားရာတြင္ ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ရွင္မဟာသီလ၀ံသတုိ႔ ေရးသားပံု၊ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္ရွင္ေနာင္တုိ႔ ေရးသားပံု စည္းမ်ဥ္းကို လုိက္၍ ေရးသားဟန္ ရွိေသာ္လည္း အဆုိပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အဖဲြ႔အႏဲြ႔၊ ဂုဏ္၊ရသတုိ႔ကုိ မမီေခ်”
ဦးေဖေမာင္တင္၊ ျမန္မာစာေပသမုိင္း ၁၉၃၈

“စိႏၱေက်ာ္သူ ကဗ်ာရဲ႔ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ သမား႐ိုးက် ကဗ်ာ စကားတို႔ကို ေရွာင္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္ၿပီး ေခတ္သံုး စကားကို ယူကာ ကဗ်ာေျမာက္ ေအာင္ ဖြဲ႔ဆုိတာပါပဲ။ ေခတ္သံုး စကားကို ယူရာမွာ တစ္ခါတေလ အရပ္သံုး စကားတုိ႔ကိုေတာင္ ထည့္တယ္။ စကား ေျပာဟန္ကို ပိုမုိ ေပၚလြင္ၿပီး ကဗ်ာဟာ ပိုမို အသက္၀င္သြားတယ္။ အမွန္ကေတာ့ စိႏၱေက်ာ္သူဟာ အဲဒီေခတ္က ပညာရွိေတြက ေတာ္မ၀င္လုိ႔ အထင္ ေသးခဲ့ၾကတဲ့ ေခတ္သံုး၊ အရပ္သံုး စကားကို ယူၿပီး ထိမိတဲ့ အေတြးေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ အဖဲြ႔ေတြ၊ အလကၤာ ေတြ၊ နိမိတ္ပံုေတြကို ဖန္ဆင္းႏုိင္ခ့ဲတယ္။ ရတုေခတ္ရဲ႔ တီထြင္ဥာဏ္ အရွိဆံုး စာဆုိႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တယ္”
ေမာင္သာႏုိး၊ စာေပဂ်ာနယ္ အတြဲ၃၊ အမွတ္ ၉

ဒါကုိ ကြၽန္ေတာ္ ေဖာ္ျပတာက စာတစ္ပုဒ္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေ၀ဖန္လာရင္ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ထိခုိက္သလုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တေတြ မခံမရပ္ႏုိင္ မျဖစ္ဖုိ႔ပါ။ ေ၀ဖန္ေရးေၾကာင့္ စာတစ္ပုဒ္ရဲ႔ နဂိုရွိရင္းစြဲ အႏွစ္သာရေတြ ပ်က္ယြင္း သြားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ယုိးစြပ္မႈ တစ္ခုေၾကာင့္ အမွန္ဟာ အမွား ျဖစ္မသြားႏုိင္သလုိ အေကာင္းဟာလည္း အဆုိး ျဖစ္မသြား ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါကို သတိခ်ပ္ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ တင္းေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မ်က္ႏွာေၾကာေတြ ေလ်ာ့သင့္သေလာက္ေတာ့ ေလ်ာ့သြားလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

(၃)
စကားႀကံဳတုန္း ေလးစား အတုယူဖုိ႔ ေကာင္းတဲ့ေ၀ဖန္ေရး အေပၚ တံု႔ျပန္ သေဘာထားပံု အျဖစ္အပ်က္ ေလးႏွစ္ခုကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ပထမ တင္ျပခ်င္တာ က ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံက အျဖစ္အပ်က္ပါ။ အားလံုး သိၾကတဲ့ အတုိင္း ၿဗိတိသွ် စြယ္စံုက်မ္းဆုိတာ အမ်ားက ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ အကိုးအကား ျပဳရတဲ့ က်မ္းႀကီးျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီ စြယ္စံုက်မ္း ေနာက္ဆံုးထုတ္မွာ အမွားတခ်ဳိ႔ ပါရွိေနေၾကာင္းကို လန္ဒန္ၿမိဳ႔က ၁၂ႏွစ္အရြယ္သာ ရွိေသးတဲ့“ေဂ်ာ့လူရွန္” ဆုိတဲ့ ေက်ာင္းသားေလး တစ္ ေယာက္က ေထာက္ျပတယ္။စြယ္စံုက်မ္း အယ္ဒီတာ မ်ားက ျပန္လည္ စစ္ေဆးၿပီး ေက်ာင္းသားငယ္က အခုလုိ ေထာက္ျပတဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း တေလးတစားနဲ႔ စာျပန္လုိက္ၾကတယ္။ စြယ္စံုက်မ္းေျပာ ခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ “တြမ္မနီးလပ္စ္”ကလည္း အခုလို အမွားကို ေထာက္ျပေပးလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ဘယ္စာဖတ္သူ ကမဆုိ အမွားကို ေတြ႔ရင္ ေထာက္ျပႏုိင္ပါေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

အဲဒီလုိပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႐ိုေသ ေလးစားရတဲ့ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာလည္း သူ႔ရဲ႔ အေရးအသား မွားယြင္းေနမႈ တစ္ခုကို ေထာက္ျပတဲ့ အတြက္ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပသူကို ေက်းဇူးတင္တဲ့ အေၾကာင္း သူရိယ သတင္းစာမွာ ေလးခ်ဳိးတစ္ပုဒ္ ေရးၿပီး တံု႔ျပန္ ခဲ့ဖူးပါတယ္။ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပသူက “တပည့္မေက သာ၀တီေကလာသ”လုိ႔ အမည္ခံထားတဲ့ ဆရာႀကီး ဒီးဒုတ္ ဦးဘခ်ဳိပါ။ ဆရာႀကီးမိႈင္း ျပန္လည္ ေရးသားတဲ့ ေလးခ်ဳိးမွာ အမွားကို ၀န္ခံထားတဲ့ အျပင္ အမွား ျပင္ဆင္ခ်က္ပါ ထည့္သြင္း ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အေ၀ဖန္ခံ ပညာရွင္မ်ားဟာ ကုိယ္ထက္ ငယ္ရြယ္နိမ့္က်တဲ့ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပသူမ်ားကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ျပစ္တင္ေမာင္းမဲ မျပဳ ၾကပါလိမ့္၊ ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆုိသလုိ မွားတာဟာ ရွက္စရာ မဟုတ္၊ အမွားကို သိပါလ်က္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ဖံုးကြယ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတာကသာ ရွက္စရာလို႔မ်ား ခံယူ ထားၾကေလေရာ့သလား။ အဲဒီလုိ ခံယူတာဟာ ႐ိုးသား ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပညာရွိေတြရဲ႔ အမူအက်င့္မွန္တယ္ ဆုိရင္ ဒီအမူအက်င့္မ်ဳိး ရွိႏုိင္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေျပာခဲ့သလုိ စာေကာင္းဖို႔ အတြက္ စိတ္ေကာင္းေအာင္ အရင္ ျပဳျပင္ရပါမယ္။ေ၀ဖန္ေရး လုပ္တယ္ဆုိတာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ပူးေပါင္းေဆြး ေႏြးၿပီး အမွန္တရားကို ရွာေဖြတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

written by ေလးလြင္လတ္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...