ေရွ႕ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေသာ္
ေရႊပြဲလာ ပရိတ္သတ္မ်ား ခင္ဗ်ား.. ေဖာ္ျပမယ့္ အက္ေဆးက Looking Ahead ဆိုတဲ့ သြားေလသူ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ေရဒီယို မိန္႔ခြန္းကို ေလ်ာက္ပတ္ေအာင္ ခ်ံဳ႕ၿပီး ဘာသာ ျပန္တာပါ။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ဟာ “Burma’s Teething Time” “ျမန္မာျပည္ သြားေပါက္ခ်ိန္ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ၁၉၄၉ က ေဟာပါတယ္။ ကေလးေတြ သြားေပါက္တဲ့ အခ်ိန္လိုပဲ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရး ရခါစ ျမန္မာျပည္ ဟာလည္း အလားသ႑န္ တူပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ ယခုအခ်ိန္ေကာ ဘယ္လိုလည္း။ ဒီမုိကေရစီ သြားေပါက္ခ်ိန္ ေပပဲလား။ ႏႈိုင္းယွဥ္ ေဝဖန္ေတာ္ မူၾကဖို႔ပါ။
“ယခု ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အက်ပ္အတည္းက မၾကာသင့္ပါဘူး။ ပံုမွန္ အေျခအေန ျပန္ေရာက္မွာပဲ။ အက်ပ္အတည္း ဆိုတာ ၾကာရွည္ ၾကာေျမာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အၾကာႀကီး ၾကာတယ္ ဆိုရင္ အၾကပ္အတည္း ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ယုတ္ေလ်ာ့ သြားမွာပါ။ ယခု ႀကံဳေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြရဲ႕ နိဂံုးဟာ မၾကာေတာ့ဘူး ဆိုရင္ က်ဳပ္တို႔က ေနာင္လာ လတၱံ႕ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေခတ္ႀကီး အတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပင္ဆင္ သင့္တာပ။ အစီအစဥ္ေလးေတြ ခ်သင့္တာပ။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေခတ္ႀကီး ဆိုေတာင္မွ အဲဒီ ေခတ္ႀကီးဟာ လြယ္လွမယ္ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔က ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီးရဲ႕ ဒဏ္ခ်က္ေတြက နာလန္ ထေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္တြင္း ဒုကၡေတြက စေနၿပီ။ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ထားတာ ေတြလည္း ျမန္ျမန္ ပ်က္ေနၿပီ။
က်ဳပ္တို႔က ေနာက္ျပန္ဆုတ္ ေနတာပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေသာ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမွာကေတာ့ ေသခ်ာတယ္) အသစ္က ျပန္စရမွာ။ ျဖတ္သန္း ေက်ာ္လႊားခဲ့တာ ေတြကို ထပ္ျဖတ္ ရလိမ့္မယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာ အလုပ္ အမ်ားႀကီး လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္။ မနားမေန ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လုပ္ရလိမ့္မယ္။ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာ ခံရလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က်ိဳး စြန္႔ရမွာေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္း ေပါက္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကာလႀကီးဟာ လြယ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အလြန္တရာ အခက္ အခဲေတြ ၾကံဳရလိမ့္မယ္လို႔ က်ဳပ္ေျပာတာ”။ (ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ ေျပာတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေနရာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျပင္ ဒီမိုကေရစီေရး ထည့္ေပါင္းၿပီး အစားထိုး ၾကည့္မိတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ အေနနဲ႔ ယခုကာလဟာ ကိုယ္က်ိဳး စြန္႔ရမွာေတြ အသစ္က ျပန္စရမွာေတြ အနစ္နာ ခံရမွာေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရမယ့္ ကာလပ။ သို႔ေသာ္ ဆရာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ အက္ေဆးကိုပဲ ဆက္ၾကည့္ဦးစို႔။ )
“က်ဳပ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္ လုပ္ရမယ့္ အစီအစဥ္ကို အႀကံေပး ႏိုင္တဲ့အထိ မေတာ္ဘူး။ အဲဒီကိစၥက ေပၚလစီေတြ မူေတြ ပါေနလို႔ပဲ။ သို႔ေသာ္ မွတ္ခ်က္ကေလး တခ်ိဳ႕ေတာ့ ေပးခ်င္တယ္။ ဘယ္အစီအစဥ္ပဲ လုပ္သည္ ျဖစ္ပါေစ လုပ္ရမယ့္ ဟာေတြေပါ့။ ဘယ္အစီအစဥ္ မဆို စာရြက္ေပၚေတာ့ ဟန္ေနတာ ခ်ည္းပဲ။ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္း ေတာ္တည့္ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ မလုပ္ရင္ ရလဒ္ မထြက္ႏိုင္ဘူး။ ဘယ္လို အစီအစဥ္ ဆြဲသည္ ျဖစ္ပါေစဆုိ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုတာက က်ဳပ္တို႔ အေပၚမွာပဲ မူတည္လိမ့္မယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္တုန္း ဆိုေတာ့ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမယ့္ သူက က်ဳပ္တို႔လည္းပဲ ပါရမယ္။ ျပည္သူလူထု အကုန္လံုး အမ်ိဳးအႏြယ္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာမေရြး အဆင့္အတန္း မေရြးနဲ႔ ဆိုင္တယ္။
ပထမအခ်က္.. စည္းကမ္းက အေရးႀကီးတယ္။ ၿငိမ္ၿငိမ္ သက္သက္နဲ႔ ခ်ဳပ္တည္းမႈ ရွိရမယ္။ တာဝန္ေတြကို ရပိုင္ခြင့္ဆီ ခ်ည္ေႏွာင္ထား ရမယ္။ ရပိုင္ခြင့္ေတြ ရသူဟာ တာဝန္ေတြကို ရွိရမယ္။ အစိုးရနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ကိစၥေတြမွာ ျပည္သူေတြက ပါဝင္ရမယ္။ အစိုးရဟာ ကိုယ္ရဲ႕အတိုင္းအတာ ကိုယ္သိရမယ္။ ဘယ္ေနရာ မွာေတာ့ ရပ္ရမယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရပ္ရမယ္ကို အစိုးရဟာ သင္ယူရမယ္”။ (ဆရာေမာင္ေမာင္ ကေတာ့ စည္းကမ္း ရွိရမယ္ဆိုၿပီး စည္းကမ္းအေၾကာင္း ေဟာေနတာပဲ။ ဟိုတုန္းက ေဟာဖို႔လိုလို႔ ေနမွာပ။ ယခု က်ဳပ္တို႔ ျပည္သူေတြ မွာေတာ့ စည္းကမ္းေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ စည္းကမ္းေတြ အမ်ားႀကီးဆို အမ်ားႀကီး လိုက္နာရလို႔ ျပည္သူလူထုဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ဆိုတာမ်ိဳးပဲ ပိုၿပီးလိုခ်င္ ၾကပါတယ္။ စည္းကမ္း လုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြက အမ်ားႀကီးပဲ ရပ္ကြက္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးကစၿပီး အထက္ထိ။ စာေပစိစစ္ေရး ဆိုရင္ သူတို႔ေျပာသမွ် က်ဳပ္တို႔က လိုက္နာတာ ခ်ည္းပ။ တကယ္က အစိုးရဟာ ျပည္သူလူထုကို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ဘယ္လို ထားမလဲပဲ စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းတာပါ။ စည္းကမ္းလိုက္နာ ေဘးကင္းကြာ ျပည္သူေတြ သိတာပဗ်ာ ။ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ရဲ႕ အက္ေဆးကို ဆက္ၾကဦးစို႔။)
“ဒုတိယအခ်က္ အေနနဲ႔ .. က်ဳပ္တို႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဒီထက္ နည္းနည္းပိုၿပီး ယံုၾကည္ၾကဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ခ်ဲ႕ကားထားတဲ့ အေၾကာက္ေတြေၾကာင့္ သံသယေတြ ထားေနၾကတယ္ က်ဳပ္တို႔အားလံုး တိုင္းျပည္ ခ်စ္တယ္လို႔ စဥ္းစားတာမ်ိဳးက မမွန္ကန္ဘူး။ အျခား ျပည္သူ ျပည္သားလည္း ညီတူညီမွ် ခ်စ္တယ္။ သူတို႔လည္း အလုပ္လုပ္ ေနၾကတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ေတာင္မွ ျမန္မာျပည္ကို ခ်စ္ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေဖာ္ေရြမႈေၾကာင့္၊ ဆက္ႏြယ္မႈေတြေၾကာင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ ကို ခ်စ္ၾကတယ္။ သံသယေတြ နဲ႔ခ်ည္း ၾကည့္လို႕ မေတာ္ဘူး။ က်ဴပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း သစၥာေဖာက္လို႔ ေခၚတာမ်ိဳး၊ နယ္ခ်ဲ႕ လက္ေဝခံ တပည့္လို႔ ေခၚတာမ်ိဳး မေခၚၾကစို႔နဲ႔။ အျဖဴ၊ အနီ၊ အျပာ ေရာင္ေတြလည္း မဆိုးၾကစို႔နဲ႔။ မိတ္ေဆြမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ား လို႔ပဲ ေခၚၿပီး အလုပ္အတူတူ လုပ္ၾကစို႔ ။
တတိယ အေနနဲ႔ .. မွားတဲ့အမွားေတြ မေအာင္ျမင္တာ ေတြကို တာဝန္ခံၾကစို႔။ တျခားသူေတြ အေပၚ အျပစ္ေတြ ပံုမခ်စို႔နဲ႔။ တာဝန္ မယူတာဟာ ေပ်ာ့ညံ့တာ မဟုတ္လား။ မမွန္မဟုတ္တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ ေလာက ထဲမွာလည္း မေနသင့္ ေတာ့ဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္ ေလာကထဲမွာ ေနရင္ေတာ့ ေရရွည္မွာ ခါးသီးတဲ့ စိတ္ပ်က္စရာ ေတြန႔ဲ ႀကံဳရမွာမို႔ပဲ။ အစိုးရဟာ ျပည္သူရဲ႕ အျပစ္တင္မႈကို မခံရေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အစိုးရဟာ လူထုရဲ႕ အားနည္းမႈ ေၾကာင့္လို႔ ဆင္ေျခ မေပးသင့္ဘူး။ အရာရွိဟာ ေအာက္လူ ေၾကာင့္လို႔ တာဝန္ လႊဲမခ်နဲ႔။ ေအာက္လူကလည္း သူမလုပ္ႏိုင္တာဟာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ေၾကာင့္လို႔ မေျပာနဲ႔။ အလုပ္အတူ လုပ္ၾကစို႔။ အျပစ္ တစ္စံုတရာ ရွိေသာ္ မွ်ယူၾကမယ္။ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိမယ္။ သို႔ေသာ္ အလုပ္ေတာ့ အတူတူ လုပ္ရမွာပဲ။ မူခ်င္း မတူတာေတြ ရွိရင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကိုယ့္မူမွန္ကို တစ္ဦးကို ရွင္းျပ။ မရေသာ္ၫႇိႏိုင္းၿပီး အေလွ်ာ့အတင္းလုပ္။ ရွိတဲ့ အေျခအေန ထဲမွာပဲ အတူ အလုပ္လုပ ႏိုင္မယ့္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရမယ္။ အတူတြဲ၊ စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အတူ တာဝန္ယူေသာ္ ႏိုင္ငံရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ အညီ စီစဥ္ထားေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ၾကမွာပ။ ေျပာရတာ လြယ္တယ္။ လက္ေတြ႕ လုပ္ဖို႔မလြယ္ဘူး ဆုိတာလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ သူမ်ား ေဟာရတာ အရသာ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ေဟာတာကို ကိုယ္က်င့္သံုးဖို႔ ကေတာ့ အရသာ မရွိဘူး။ က်ဳပ္ကေတာ့ ကိုယ္ေဟာသလို ကိုယ္တိုင္က လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ ကုိယ္စလုပ္မယ္လို႔ ေတြးထားတယ္။ စာဖက္ ပရိတ္သတ္ႀကီးခင္ဗ်ား.. သမၼတႀကီး လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ ေဟာတာ မဟန္ဘူလား။ သူကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စၿပီး ျပဳျပင္မယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သႀကၤန္တြင္းမွာ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ အေၾကာင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ ဖတ္ရပါတယ္။ “Dr.Maung Maung a gentleman, scholar, patriot” တဲ့ဗ်။ ေရာဘက္ေတလာ စုေစာင္းထားတဲ့ စာအုပ္ပါ။ Institute of Southeast Asian Studies က ၂၀၀၈ မွာ ထုတ္တဲ့ စာအုပ္ပါ။ ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ ဟာေလးေတြ မွ်သင့္တယ္ ထင္တာနဲ႔ ခ်ဳံ႕ၿပီး ျပန္လိုက္တာပဲ။ ယခု အခ်ိန္ဟာလည္း က်ဳပ္တို႔ျပည္ဟာ သြားေပါက္စ ကေလးနဲ႔တူတုန္းပ။
ကိုတာ
0 comments:
Post a Comment