Wednesday, June 22, 2011

ရန္သူမရွိ

'ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ'၊ 'ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ' ဤစကား မ်ားကို ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေျပာေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။


ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ဆိုတာ သက္ရွိ စာေပပညာရွင္မ်ား ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးအျမတ္ အျပဳရဆံုး ဆရာ တစ္ဆူပါ။ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္ႏု၊ သခင္သန္းထြန္း၊ ဦးဗေဆြတို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္ ခဲ့သူ။ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး တစ္ေခတ္ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲဲ့ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ႐ုပ္ပံုလႊာ အေရးအသားနဲ႔ စာပန္းခ်ီ ျခယ္ခဲ့သူ။ အလြန္ အစဥ္အလာ ႀကီးမားတဲ့ ဆရာ ဒဂုန္တာရာပါ။


'ရန္သူမရွိ' အယူအဆကို ဆရာ ဒဂုန္တာရာ မနားမေန ေျပာေနခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေလာက္ ရွိၿပီ ထင္ပါတယ္။ ဆရာ့ကို ၾကည္ညိဳတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ ဆီက ေစာဒက တက္သံေတြလည္း ထြက္ေပၚခဲ့တယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ေအာင္ပန္းမွာ ေနထိုိင္ ေနတဲ့ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ၊ ႏွစ္စဥ္ ဒီဇင္ဘာလေလာက္မွာ ေဆာင္းေရွာင္ရင္း ရန္ကုန္မွာ သံုးလေလာက္ လာေနတဲဲ့ အခ်ိန္ ေတြမွာ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ လူငယ္ေတြ ဆရာ့ဆီ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆံုၾကတယ္။ ေတြ႕ၾကတိုင္းမွာလည္း 'ရန္သူမရွိ' အယူအဆကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾကတာခ်ည္း ပါပဲ။

ယမန္ႏွစ္ (၂၀၀၉၊ ေမ ၁၀ရက္) ဆရာ ဒဂုန္တာရာ အသက္ ၉၀ ျပည့္ ဂုဏ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ဂ်ာနယ္က ဒဂုန္တာရာ ေမြးေန႔ အထူး စာမ်က္ႏွာ စီစဥ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီလည္း အမွတ္တရ ေရးေပးပါလို႔ ေတာင္းခံလို္႔ ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာစာၫြန္႔ တစ္ပုဒ္ ေရးေပး လိုက္တယ္။ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္သူ မိတ္ေဆြ မသဲကြဲ

ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ

မုန္းသူမရွိ ခ်စ္သူသာရွိ

ဆရာတာ၏ စကား၊ ဆရာတာ၏ တရား

ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ နားမဝင္ခဲ့၊ မၾကားခ်င္ခဲ့။

ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လည္း

ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့။

သည္လိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာၿပီး

ထိုင္ၾကည့္ေနတယ္။

နာက်င္ခဲ့ရသူမ်ား၊ ခံစားခဲ့ရသူမ်ား ေနရာက

ကၽြန္္ေတာ္ဝင္ၾကည့္ ေတြးၾကည့္တယ္။

မိတ္ေဆြနဲ႔ ရန္သူ၊ ခ်စ္သူနဲ႔ မုန္းသူ

ဘယ္လို တူတူထားႏိုင္ပါ့။

မိမိက က်ားဆိုရင္ ႏြားကို ခ်မ္းသာခြင့္ေပးမယ္။

အဲသလိုဆို ရန္သူဟာ မိတ္ေဆြ ျဖစ္လာၿပီေပါ့။

ရန္သူက က်ား မိမိက ႏြား ျဖစ္ခ်ိန္

အဲသည္အခါ 'ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ'

ဆရာတာ၏ ဂါထာ နာနာရြတ္

ေျပးႏိုင္ရင္ေတာ့ လြတ္မည္ပ။

သည္အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာတာ

အသက္ကိုးဆယ္

ေတာင္စြယ္မွာ ေနမကြယ္ေသးခ်ိန္

ဆည္းဆာေရာင္နီမ်ား ေတာက္ပေနဆဲ

ရန္သူ မိတ္ေဆြ မသဲကြဲ

(ဆရာတာေတာင့္တေသာ)

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဘယ္မွာလဲ။

ခ်စ္ခင္ေလးစားရပါေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာ

အသက္ရာေက်ာ္ ေနႏိုင္ပါေစ။

လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ာနယ္မွာ အဲသည္စာတိုေလး ပါလာၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မိတ္ေဆြ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမးျမန္းၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးထားတာ ပေဟဠိ မပါပါဘူး။ ရွင္းမယ္ ထင္ပါတယ္လို႔ပဲ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ ဆရာ ေက်ာ္ေဇာႏိုင္ ကေတာ့ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ၿပီး သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားထံ အီးေမးလ္ေတြနဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အခု တစ္ႏွစ္နီးပါး ၾကာလာတဲ့အခါ 'ရန္သူမရွိ' အယူအဆကို ထပ္ၿပီး စဥ္းစားစရာ အေၾကာင္းတစ္ခု ေပၚလာျပန္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ၿပိဳင္ဘက္ကို (သို႔မဟုတ္) မိမိနဲ႔ ဆန္႔က်င္သူကို ရန္သူလို႔ သေဘာထားသလား ဆိိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ စစ္သေဘာမွာ မိမိနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနသူဟာ ရန္သူပဲ။ ရန္သူ ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ က သူ႔ကို သတ္ႏိုင္ရင္သတ္၊ မသတ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ့္ကို သူက သတ္သြားမွာပဲလို႔ စြဲၿမဲခံယူ ထားရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္သေဘာနဲ႔ ႐ႈျမင္ရင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ သူေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၿပိဳင္ဘက္ေတြလို႔ သေဘာမထားဘဲ ရန္သူလို႔ သေဘာထားလိုက္တာနဲ႔ တစ္ဦး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို တစ္ဦးက လုပ္ေတာ့မွာပဲ မဟုတ္လား။

တကယ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ ထာဝရရန္သူ၊ ထာဝရ မိတ္ေဆြရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ အခ်ိန္အခါ၊ အေျခအေနကို လိုက္၍ ေျပာင္းလဲရစၿမဲလို႔ အမ်ားက လက္ခံထားၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီ သေဘာကို ႏွလံုးသြင္း ထားရင္ျဖင့္ ထာဝရ ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

အေျပးၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုကို ျမင္ၾကည့္တယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္သူေတြဟာ ၿပိဳင္ဘက္မ်ား အျဖစ္ အေျပးၿပိဳင္ရင္ ကုိယ့္လမ္း ေၾကာင္းနဲ႔ကိုယ္ ေျပးၾကတာပဲ။ မိမိနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္သူကို ရန္သူလို႔ သေဘာထား လိုက္ရင္ ရန္သူ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ႀကံစည္ လုပ္ေဆာင္ ေတာ့မယ္။ လူခ်င္း တြန္းတိုက္မယ္၊ ေျခထိုးခံမယ္။ ရန္သူလို႔ သေဘာ မထားဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အားကစား စိတ္ဓာတ္ အျပည့္နဲ႔ သန္႔ရွင္းစြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမွာပဲေပါ့။

ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ေျပာခ်င္တဲ့ 'ရန္သူမရွိ' ဆိုတာ အဲသလို သေဘာထား ထားရွိဖိုု႔ ခံယူခ်က္ အပိုင္းကို ေျပာတာ ပဲလို႔ ၄ ဇန္နဝါရီ ၂၀၁၀ မွာ ပန္းဆိုးတန္း နန္းယု ဟိုတယ္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာ ပါရဂူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြ ညစာစားပြဲမွာ ဆရာ ဒဂုန္တာရာက ထပ္မံ ရွင္းလင္းသြားပါတယ္။ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္ရင္ ရန္သူမရွိဆိုတဲ့ သေဘာထားကို ခံယူ ထားရမယ္' လို႔ ဆရာတာက ေျပာသြားပါတယ္။

'ကိုယ္က ရန္သူမရွိလို႔ သေဘာထားေပမယ့္ တစ္ဖက္က ကိုယ့္ကို ရန္သူလို႔ သေဘာထားၿပီး အျပတ္ရွင္းမယ္ ဆိုရင္ေကာ ဆရာ' လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမးေတာ့ ဆရာက မိမိဘက္က ထားရွိရမယ့္ သေဘာထားကို ေျပာတာ လို႔ပဲ ဆိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ထိုင္တည္္း သေဘာ ေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ခ်ိတ္ခ်ိတ္ခ်င္းသာ ခ်ိတ္ႏိုင္တယ္၊ တစ္ဖက္က ခ်ိတ္နဲ႔ခ်ိတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ကုိယ္က ခ်ိတ္မဟုတ္ဘဲ ေျဖာင့္ေနရင္ ခ်ိတ္လို႔ မရေတာ့ဘူးလို႔ ဆရာက ယံုၾကည္ ေနဆဲပါ။

ဆရာ ဒဂုန္တာရာ အစဥ္တစိုက္ ေျပာေနတဲ့ "ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ ရန္သူကိုမိတ္ေဆြ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ" ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က (မိမိ မလုပ္ႏိုင္ ေသာ္ျငားလည္း) လုပ္ႏိုင္သူေတြ လုပ္ၾကပါေစလို႔ ေထာက္ခံ အားေပးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သည္စကားဟာ ဘုရားေဟာနဲ႔လည္း ညီၫြတ္ပါတယ္။ 'အေတြး အျမင္ ဒႆန ေခါင္းႀကီးမ်ား-၂" စာအုပ္က ေခါင္းႀကီး တစ္ပုဒ္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမကို ကိုးကားၿပီး ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္းကို ေရးျပထားတာ မွတ္သားစရာပါ။ ေခါင္းစဥ္က 'ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ သည္းခံစိတ္ျဖင့္ ေျဖရွင္း' တဲ့။

'သည္းခံျခင္းသည္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ဌာနစလံုးတြင္ အေလးအျမတ္ ျပဳအပ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်င့္တရား ဟူသည္ က်င့္ႀကံရေသာ တရားျဖစ္္၍ သည္းခံျခင္းသည္ ပါရမီ နည္းပါးသူမ်ား အဖို႔ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ျခင္း ျဖင့္သာလွ်င္ ေမြးျမဴရေသာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံယူခ်က္ ျဖစ္သည္္။

သည္းခံျခင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရန္လိုျခင္္း ရန္ျပဳျခင္းတို႔သည္ ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္၏ ေစ့ေဆာ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္၏ ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ ျဖစ္သည္။ သည္းခံစိတ္၏ အက်ိဳးရလဒ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျဖစ္ထြန္းေစသည္။ ေလာကတစ္ခြင္ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာေရး အတြက္ သည္းခံျခင္း တရားသည္ အလိုအပ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ျပႆနာႏွင့္ ရင္မဆိုင္ဘဲ ေရွာင္ထြက္သြားၿပီး သည္းခံျခင္းမ်ိဳးထက္ ျမတ္ဗုဒၶ လက္ေတြ႕ျပသ သြားေသာ ျပႆနာႏွင့္္ ရင္ဆိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းက သာလြန္၍ မြန္ျမတ္ေၾကာင္း အေလးအနက္ ႏွလံုးသြင္းအပ္သည္။


ေမာင္ဝံသ

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...