Sunday, June 26, 2011

က်ေနာ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္

ေက်ာင္းတုန္းက က်ေနာ္တို႔ အေဆာင္ကို လာလည္တတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က "မင္းတို႔ တေဆာင္လံုးမွာ (သူငယ္ခ်င္း ၈ ေယာက္ေနပါတယ္) မင္းတေယာက္ပဲ လစ္ဘရယ္က်တယ္"
လုိ႔ေျပာပါတယ္။ အမွန္အတုိင္းေျပာရင္ လစ္ဘရယ္ဆုိတာကို အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ေသခ်ာမသိပါဘူး။ (အခုလည္း ေသခ်ာမသိပါဘူး)။


လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ ေလာက္တုန္းကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္နဲ႔ ညေနခင္း လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္း (ဘာအေၾကာင္း ေျပာမိလည္း မမွတ္မိေတာ့ပါ) အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းက "ခင္ဗ်ားကေတာ့ အနီပဲ" လို႔ ေျပာျပန္ပါတယ္။ အနီဆုိတာ ဘယ္လိုလူေတြကိုေခၚသလဲလို႔ သူ႔ကို ရွင္းျပခုိင္းရင္ သူရွင္းျပႏုိင္မယ္ မထင္လို႔ က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာေတာ့ပါ။

က်ေနာ့္အျမင္အရ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီးပါဘူး။ ဘာမွမျဖစ္လဲ အေရးမႀကီးပါဘူး။
ဘာမွမျဖစ္လဲ အေရးမႀကီးေၾကာင္း ေျပာမိေတာ့ သက္ႀကီးပိုင္းက ပုဂိၢဳလ္တေယာက္က "အုိင္ဒန္တီဖိုင္း ယြာရွက္" ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘာေကာင္လဲဲ အရင္သိေအာင္လုပ္- လုိ႔ က်ေနာ့္ကို သတိေပးသလိုလို ေျပာပါတယ္။
က်ေနာ္လည္း ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းလုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ ေရာသမေမႊ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ အုိင္ဒန္တီဖုိင္း လုပ္ရတာ သိပ္ခက္တယ္လုိ႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ "မင္းေတာ့ လမ္းေပ်ာက္ေနၿပီ" လို႔ ေနာက္တေယာက္က မွတ္ခ်က္ေပးျပန္ပါတယ္။

အဲဒီကစလုိ႔ က်ေနာ္လည္း ကုိယ္ဘာေကာင္လဲ သိေအာင္ႀကိဳးစားရင္း ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္ဟာ ကြန္ဆာေဗးတစ္တေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေတြ႔ရွိသြားပါတယ္။  အဘိဓာန္ အနက္အရေတာ့ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဆုိတာ ေျပာင္းလဲရမွာကို မလိုလားတဲ့သူ၊ အစဥ္အလာတန္ဖုိးေတြ၊ သေဘာထားေတြကို ကိုင္စြဲသူ၊ အစြဲအလမ္းႀကီးသူလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ အမွန္က နည္းနည္းေလရွည္ လုိက္တာပါ၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဆုိတာ ေရွး႐ိုးစြဲကိုေခၚမွန္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သိၾကပါတယ္။

ကြန္ဆာေဗးတစ္-လုိ႔ ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္သလုိဆုိရင္ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကတည္းက ဇာတ္ပြဲေတြ ႀကိဳက္တယ္ခင္ဗ်။ ဇာတ္ပြဲၾကည့္တာေတာင္ က်ေနာ္က ေအာ္ပရာတို႔၊ ႏွစ္ပါးသြားတို႔၊ ေနာက္ပိုင္းတုိ႔မွ ႀကိဳက္တယ္။ စတိတ္႐ႈိးႀကိဳက္တဲ့ က်ေနာ့္အစ္ကိုက ညဦးပုိင္းသြားၿပီး က်ေနာ္က စတိတ္႐ႈိးၿပီးမွ သြားတယ္။ စတိတ္ရွိဳးမၾကိဳက္တာက ကိုယ့္ဘာသာ အမွတ္ယူၿပီးေျပာရရင္ က်ေနာ့္ရဲ႕ အႏုပညာအေပၚ တန္ဖုိးထားမွႈလို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။

က်ေနာ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို ဇာတ္မင္းသားေတြဆိုတာကို က်ေနာ္မခံစားႏိုင္တာက အဓိကပါ။ ဒါနဲ႕ စတိတ္ ႐ိႈးမွာ က-ခ်င္။ ခုန္ခ်င္တဲ့ က်ေနာ့္အစ္ကိုနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ၿပီး သူက ညဦးပုိင္း စတိတ္႐ႈိးသြား၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က အိမ္ေစာင့္ရၿပီး သူျပန္လာတဲ့အခါ က်ေနာ္က ပြဲသြားၾကည့္ပါတယ္။ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္္လိုပဲ ၀ါသနာတူတဲ့ က်ေနာ့္ဘႀကီး တေယာက္နဲ႔ သြားတာပါ။ သူမ်ားေတြ ပြဲခင္းက အိမ္ျပန္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တူ၀ရီးႏွစ္ေယာက္ ပြဲခင္းကို ၀င္သြားေလ့ ရွိပါတယ္။ ျပဇာတ္ မသိမ္းတသိမ္း အခ်ိန္ဆုိေတာ့ မီးအိမ္မွိန္မွန္နဲ႔ ေရာင္းတဲ့ အမဲအူျပဳတ္ကို တူ၀ရီး ႏွစ္ေယာက္စားရင္း ႏွစ္ပါးသြားအထြက္ကို ေစာင့္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ ထံုးစံပါပဲ။

ဇာတ္ပြဲၾကည့္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကၾကားဖူးတဲ့ ပုံျပင္တပုဒ္ကို ေဖာက္သည္ ခ်ခ်င္ပါတယ္။ ပံုျပင္က ဒီလိုပါ။
တခါတုန္းက ရြာတရြာမွာ အဘိုးအို တေယာက္ရွိသတဲ့ဲ။ သူက ႐ိုးလည္း႐ုိး၊ အ-လည္းအ၊ ငယ္ငယ္ ကတည္းက သူရြာကေလးကလြဲလို႔ တျခားေ၀းေ၀းလံလံ ဘယ္မွလည္း မေရာက္ဖူး၊ ဗဟုသုတ ကလည္း နည္းတယ္ေပါ့။ တေန႔က်ေတာ့ သူတို႔ရြာ ဘုရားပြဲမွာ ဇာတ္ပြဲသြင္းေတာ့ တခါမွ မၾကည့္ဖူးတဲ့ အဘိုးအိုလည္း ဇာတ္ပြဲကို သြားၾကည့္တယ္ေပါ့ေလ။

ပထမ စတိတ္႐ႈိးထြက္လာေတာ့ မင္းသားေလးက သီခ်င္းဆုိတဲ့အခါမွာ  အဘုိးႀကီးက မင္းသားေလးရဲ႕ ဆိုေပါက္ကို ခုိက္သြားတယ္တဲ့။ ေအာ္ပရာမွာလည္း မင္းသားေလးရဲ႕ အလြမ္း၊ အေသာ၊ အေျပာေတြ လည္း အဘိုးႀကီးက သေဘာက်၊ ႏွစ္ပါးသြားမွာ မင္းသားေလး က-တာကို အဘိုးႀကီးက သေဘာက်၊ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းလည္းက်ေရာ ပုဏၰားလုပ္တဲ့ လူၾကမ္းက မင္းသားေလးကို ႐ုိက္ေတာ့တာပဲ တဲ့။ အဲဒီမွာ အဘုိးႀကီးက မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး- ပုဏၰားကို ႐ုိက္မယ္ တကဲကဲလုပ္ေတာ့ သူ႔သား၊ ေျမးေတြက အတင္းဆြဲေခၚ အိမ္ျပန္ပို႔ခဲ့ရတယ္တဲ့။

ဒါေပမဲ႔ တညလံုး အိပ္လို႔လည္းမရ၊ ၀ါးကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ လူးလိမ့္ရင္း မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ မနက္က်ေတာ့ သူ႔အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ပုုဏၰားကို ဆိုက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေတြ႔ရသတဲ့။ အဲဒီေတာ့ အဘိုးက ေငါက္ကနဲ ထသြားလုိက္ၿပီး "ဒီေလာက္၊ အဆုိေကာင္း၊ အေျပာေကာင္း၊ အကေကာင္းတဲ့ မင္းသားေလးကို ညတုန္းက ႐ုိက္တဲ့ေကာင္ ေသေပေတာ့" ဆုိၿပီး ပုုဏၰားရဲ႕ေခါင္းကို တုတ္နဲ႔႐ိုက္လုိက္တယ္တဲ့။

တအိမ္လံုးလည္း ပြဲအိပ္ပ်က္လို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတုန္းဆုိေတာ့ ဘယ္သူမွ မတားလုိက္ႏုိင္ဘူးေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပုုဏၰားဟာ ညတုန္းက လူၾကမ္းလုပ္တဲ့ ပုုဏၰားမဟုတ္ဘဲ အရပ္တကာလွည့္ၿပီး ေဗဒင္ေဟာစားေနတဲ့ ပုုဏၰားႀကီး ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။  ဘုမသိ ဘမသိ အ႐ုိက္ခံရတဲ့ ေဗဒင္ဆရာက မေက်နပ္ျဖစ္ၿပီး ရြာသူႀကီးကို သြားတုိင္ေတာ့ ရြာလူႀကီးက ညတုန္းက ဇာတ္ပြဲက ပုဏၰားက လူၾကမ္း ပုဏၰား၊ အခုက ပုဏၰားလို ၀တ္လာတဲ့ ေဗဒင္ဆရာ ဆိုတာ အဘိုးႀကီး နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရသတဲ့။ ၀တ္တဲ့ ၀တ္စံုက တူေနတာကုိး။ အဲဒီမွာ အဘိုးက "ေဗဒင္ဆရာဆုိရင္ ဒီေန႔ ဒီလမ္းကို လာရင္ အ႐ိုက္ခံမယ္ဆုိတာ သူမတြက္ဘူးလား" လို႔ ေစာဒက လုိက္တယ္တဲ့။ ဒါက ဟာသပါ။

က်ေနာ္ ၾကည့္ဖူးတဲ့ ဇာတ္ပြဲေတြမွာလည္း အဲဒီအတုိင္းပါပဲ။ လူၾကမ္းတေယာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ပီျပင္ၿပီဆုိရင္  ဇာတ္စင္ေပၚမွာ ေျပာင္းဖူး႐ိုးေတြ ေဖြးေနေတာ့တာပါပဲ။ ပြဲခင္းထဲကေန ပ်ံတက္လာတဲ့ ေျပာင္းဖူး႐ိုးေတြ ပလူပ်ံေနေတာ့တာပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ လူၾကမ္းဆုိတာ ဇာတ္အဖြဲ႔မွာ ညေၾကး အနည္းဆံုးရတဲ့လူပါပဲ။ အျပင္ဘက္မွာလည္း ဘယ္သူကမွ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖို႔ မဖိတ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ေရေတာင္ မတိုက္ခ်င္ၾကပါဘူး။ မင္းသား မင္းသမီးေတြက်ေတာ့ ထမင္းဖိတ္ ေကၽြးေလ့ရွိပါတယ္။  ဇာတ္ပြဲရဲ႕ထံုးစံအတုိင္း တညလံုး မင္းသားက မင္းသားေနရာ၊ ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရံ၊ လူၾကမ္း၊ လူရႊင္ေတာ္ အသီးသီး ကိုယ္က်တဲ့ ေနရာကေန ပရိသတ္ကို ရယ္ေအာင္၊ ငိုေအာင္၊ ေပ်ာ္ေအာင္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရသစံုေပးၾကပါတယ္။

ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕ အသံၾကားတဲ့အခ်ိန္္၊  အေရွ႕က ေန၀န္းထြက္လာစ အခ်ိန္ထိဆုိပါေတာ့။ ေနာက္ပုိင္းက ငိုခ်င္းရွည္ေတြ ဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ ေခါင္းေဆာင္မင္းသားက မင္းသား၀တ္စံုျပည့္နဲ႔ ထြက္လာၿပီးေတာ့ ေအာင္ပါေစသီခ်င္းနဲ႔ ဇာတ္တဖြဲ႔လံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ကၾက၊ ဇာတ္သိမ္းၾကပါတယ္။

တစိမ့္စိမ့္ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ယဥ္ေက်းမႈက သိပ္ကို လွေနပါတယ္။ တညလံုး ပရိသတ္စိတ္ထဲမွာ ဖြဲ႔တည္လာတဲ့ အၿငိဳး၊ အေတး၊ အာဃာတတရားေတြအားလံုးကို ေ၀လီေ၀လင္း အခ်ိန္ ပရိသတ္ေတြ အိမ္မျပန္ခင္ေလးမွာ အႏုပညာနဲ႔ အၿပီးတုိင္ေျဖေဖ်ာက္ေပးလုိက္တဲ့ ဓေလ့ပါလား လို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က အသည္းစြဲခဲ့တဲ့ ဇာတ္ပြဲဓေလ့ကို နားလည္သလို ျပန္ေျပာျပ ၾကည့္တာပါ၊ အခု ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္ပြဲဓေလ့ကိုေတာ့ က်ေနာ္မသိေတာ့ပါ၊

ကမၻာေက်ာ္ျပဇာတ္ေရးဆရာႀကီး ရွိတ္စပီးယားကလည္း ေလာကဇာတ္ခံုလို႔ ဆုိခဲ့တယ္တဲ့အတြက္ လူ႔ဘ၀ ဆုိတာကိုလည္း ဇာတ္ခံုတခုလို စဥ္းစားၾကည့္မိပါတယ္။ လူ႔ဘ၀ဆုိတာ ဇာတ္ခံုတခုလိုပဲ အလြမ္း၊ အေသာ၊ အႏု၊ အၾကမ္းေတြနဲ႔၊ ကိုယ့္အပိုင္းနဲ႔ကိုယ္ (သိသည္ျဖစ္ေစ။ မသိဘဲျဖစ္ေစ) ပါ၀င္ တင္ဆက္ကျပေနၾကတဲ့ ဇာတ္ခံုႀကီးတခု။

မင္းသားေလး ဇာတ္စင္ေပၚမွာ ရယ္တဲ့အခါ ပရိသတ္ေတြက ပံုျပင္ထဲက အဘိုးလိုပဲ လုိက္ရယ္ခ့ဲၾက၊ မင္းသားေလး ငိုတဲ့အခ်ိန္မွာ လုိက္ငိုခဲ့ရ၊ လူၾကမ္းက သ႐ုပ္ပီျပင္လာတဲ့အခါ ေျပာင္းဖူး႐ိုးနဲ႔ပစ္တဲ့ အခါ လည္းပစ္ခဲ့ၾက၊ ဒါ သဘာ၀ပါပဲ။ လူၾကမ္းႀကီးက တညတာလံုး ၾကမ္းခ်င္တုိင္းၾကမ္း၊ ရမ္းခ်င္တုိင္း ရမ္းၿပီးလို႔ ေပါင္ဒါအေဖြးသားနဲ႔ ကားလိပ္ေနာက္ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္၊ အေရွ႕ကေန၀န္း ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္၊ ‘ဆြမ္းေတာ္ဗ်ဳိ႕…’ အသံၾကားရတဲ့အခ်ိန္မွာ ေအာင္ပါေစ-သီခ်င္းနဲ႔ အားလံုး ဇာတ္ေပါင္းသြားတာ သိပ္လွပါတယ္။ ရပ္နီးရပ္ေ၀းက ပရိသတ္ေတြ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာနဲ႔ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ၿပီး ကိုယ့္္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ၾက၊ ညက ဇာတ္လမ္းထဲက အခဲမေက်တဲ့အေၾကာင္း အံႀကိတ္ႀကိတ္၊ အသည္းနာနာ ျပန္ေျပာဖုိ႔မလုိ။

မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ ကခဲ့လွခဲ့သမွ်၊ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ေျပာခဲ့၊ ေသာခဲ့သမွ် ေျပာမဆံုးေအာင္ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ စကား၀ုိင္းမွာ တေယာက္ေယာက္က "လူၾကမ္းႀကီးကေတာ့ အျမင္ကတ္စရာ ေကာင္းတယ္ေတာ့" လို႔ ၀င္ေႏွာက္တဲ့ အခါမွာလည္း  "မေတြ႔ဖူးလား။ ေျပာင္းဖူး႐ုိးက သူ႔နဖူးကို တည့္တည့္မွန္လုိ႔ ငနဲႀကီး မနည္းခံလုိက္ရေသး" လို႔ တေယာက္တေပါက္နဲ႔ တ၀ါး၀ါး တဟားဟား ျပန္ေျပာႏိုင္ၾကမွာပါ။

ညီေစာလြင္္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...