Wednesday, June 15, 2011

ဘီလူးတစ္ေကာင္၊ မင္းသမီးတစ္ပါးနဲ႔ သင္ယူျခင္း ညိဳသူႏြယ္

by Khin Maung Nyo on Wednesday, June 15, 2011 at 10:37am


နတ္သမီးပံုျပင္ေတြကေန ေလ့လာလို႔ရတဲ့ သင္ခန္းစာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နတ္သမီးပံုျပင္ေတြက လက္ေတြ႔ မက်ဘူး။ တကယ့္ ဘ၀မွာ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အရင္တုန္းက နတ္သမီးပံုျပင္ေတြကို အေျခခံတဲ့ ကာတြန္းေတြ ရွိသလို ခုေနာက္ပိုင္းမွာ နတ္သမီးပံုျပင္ေတြကို သေရာ္ထားတဲ့ ပိုၿပီး လက္ေတြ႔က်တဲ့ ကာတြန္းေတြကို ေတြ႔လာရတယ္။
Shrek ဆိုတဲ့ ကာတြန္းတစ္ကား ရွိပါတယ္။ ရယ္လဲ ရယ္ရသလို မွတ္သားစရာေတြလဲ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ Shrek ေလးကား ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ သံုးကားပဲ ၾကည့္ရေသးတယ္။ အဲဒီ ကာတြန္းကို မႀကိဳက္တဲ့သူ မ်ားပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီကာတြန္းက တျခား ကာတြန္းေတြလို လွလွပပနဲ႔ ခ်စ္စရာ အရုပ္ကေလးေတြကို ဆြဲထားတာမွ မဟုတ္တာ။


အဲဒီ ကာတြန္းကားရဲ႕ ဇာတ္လိုက္မင္းသားက Shrek ဆုိတဲ့ Ogre တစ္ေကာင္။ Ogre ကို ဘီလူးလို႔ ျပန္ရင္ သင့္ေလွ်ာ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီ ဘီလူးနဲ႔ သူရဲ႕အခ်စ္ဇာတ္လမ္း ပံုစံမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီ ဘီလူးက ရုပ္ကလဲ ခပ္ဆိုးဆိုး။ စိတ္ကလဲ ဘုဂလန္႔။ ဘယ္သူနဲ႔မွ သိပ္မတည့္ခ်င္ဘူး။ လူေတြကလည္း သူ႔ကို ေၾကာက္ေတာ့ ေရွာင္ၾကတယ္။
ပထမကာတြန္းကားရဲ႕ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေတြက အဲဒီ Shrek ရယ္၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ျမည္း Donkey ရယ္၊ မင္းသမီး Fiona ရယ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ အရပ္ပုပုနဲ႔ ၿမိဳ႕စား Lord Farquad ဆိုတဲ့ သူေတြပါ။
တစ္ကားလံုးကို ေျပာေနရင္ လိုရင္းကို မေရာက္မွာစိုးလို႔ ကၽြန္မ မွတ္သားမိခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခ်ိဳ႕ကိုပဲ ျပန္ၿပီး ေ၀မွ်ခ်င္ပါတယ္။ Shrek က Donkey ကို သိပ္ၾကည့္မရပါဘူး။ အဲဒီျမည္းက စကားအရမ္းမ်ားၿပီး အလြန္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ေပးတတ္တဲ့ ျမည္းမို႔လို႔ပါ။ ခဏခဏလဲ မႀကိဳက္ေၾကာင္း ျပေပမယ့္ Donkey က လံုး၀ ဂရုမစိုက္ပဲ Shrek ေနာက္ပဲ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနတာပါ။

ကာတြန္းကားရဲ႕ ဇာတ္ရွိန္အတက္ဆံုး အခ်ိန္မွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ပါတယ္။ Donkey က Shrek ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္တယ္။ ကိုယ့္အတြက္ပဲ ၾကည့္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို လက္မခံဘူး။ သူမ်ားက ကိုယ့္အတြက္ လုပ္ေပးတာေတြကို အသိအမွတ္ မျပဳဘူး စသျဖင့္ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ Shrek က ဒါဆို ဘာလို႔ Donkey က ရွိေနေသးလဲ။ သြားပါေတာ့လား လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ အဲဒီမွာ Donkey က ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ "ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ငါက မင္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း မို႔လို႔ပဲ"တဲ့။
လူတစ္ေယာက္ဟာ အၿမဲတမ္းေတာ့ ဘယ္ စိတ္ေကာင္း ထားႏိုင္ပါ့မလဲ။ တကယ့္ သူငယ္ခ်င္းေကာင္း ပီသတဲ့သူဟာ စိတ္ဆိုးေန၊ စိတ္တိုေနတဲ့အခ်ိန္မွာလဲ ကိုယ့္အနားမွာ သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္နဲ႔ ရွိေနမွာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ဟာ ဘာႀကီးပဲ ျဖစ္ေနေန ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ကိုယ့္ကို သူ ျမင္ေနတဲ့ အမွန္အတုိင္း ေျပာမွာပါပဲ။ ဟန္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ႏွစ္သိမ့္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ အနားမွာ ရွိေနေပးပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္ခုကလဲ Shrek န႔ဲ Donkey ရန္ျဖစ္တာပါပဲ။ သူတို႔က က်ိန္စာသင့္လို႔ နဂါးတစ္ေကာင္ ေစာင့္တဲ့ ရဲတိုက္မွာ ေနေနရတဲ့ မင္းသမီး Fiona ကို သြားကယ္တာပါ။ ကယ္လို႔ရမွ Shrek ရဲ႕အိမ္ကို Lord Farquad က ျပန္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သြားကယ္လာလို႔ အျပန္ခရီးမွာ ညအိပ္နားေနရင္းနဲ႔ Donkey က ငါတို႔အိမ္လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါကို Shrek က ငါ့အိမ္လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ အိမ္ကို ျပန္ရရင္ ဆယ္ေပေလာက္ ျမင့္တဲ့ တံတိုင္း ခတ္မယ္လို႔ ေျပာေနေတာ့ Donkey က "မင္း ဘယ္သူေတြကို ပုန္းဖို႔လဲ"လို႔ အေမးမွာ Shrek က လူေတြ အားလံုးကို ေရွာင္ခ်င္တာလို႔ ေျပာပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ သူက ဘီလူးတစ္ေကာင္လို႔ သိလိုက္တာနဲ႔ အားလံုးက သူ႔ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ေရွာင္သြားၾကတယ္၊ သူ႔ကို သိဖို႔ေတာင္ မႀကိဳးစားေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။    
ကၽြန္မတို႔ေတြလဲ သတိမထားမိတဲ့ အဆိုးရြားဆံုး အက်င့္တစ္ခုပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္သေဘာကို အျပင္ပန္းမွာ ျမင္ေနရတဲ့ ရုပ္ဆင္းသြင္ျပင္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ တကယ္ လက္ေတြ႔က်က် ေခၚရင္း ေျပာရင္း ေမးရင္း ျမန္းရင္းမွ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္သေဘာကို အကဲခတ္သင့္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ Shrek က မင္းသမီး Fiona ကို သြားကယ္တုန္းက အေၾကာင္းေလးပါ။ မင္းသမီးကို သြားကယ္ေတာ့ မင္းသမီးက နတ္သမီးပံုျပင္ေတြထဲကလို သူတို႔ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း အခ်ိန္ဟာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ေတြ႔ထားေပမယ့္ Shrek က သူ႔ကို အတင္းဆြဲေခၚပါတယ္။ နဂါးကိုလဲ မသတ္ခဲ့ပါဘူး။ မင္းသမီးက ဒါ အစီအစဥ္အတိုင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ Shrek က အစီအစဥ္အတိုင္း နဂါးကို အရင္သတ္ၿပီးမွ မင္းသမီးကို လာကယ္ရမယ္ဆို အဲဒီရဲတိုက္ထဲမွာ ေသေနတဲ့ တျခား သူရဲေကာင္းေတြလို ျပာ ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီလို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။
အဓိကနဲ႔ ပဓာနေပါ့။ အဓိက အလုပ္က မင္းသမီးကို ကယ္ရမွာ။ ဒါေပမယ့္ နဂါးက ရွိေနတယ္။ ရိုးရိုးတန္းတန္း ေတြးရင္ေတာ့ နဂါးကို သတ္မွ မင္းသမီးကို ကယ္လို႔ ရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ နဂါးကို သတ္ဖို႔ဆိုတာ လြယ္တဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ပါ ေသႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ နဂါးကို ေရွာင္ၿပီး မင္းသမီးကို ကယ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ထြက္ေျပးတယ္။ ဒါလဲ လြယ္ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အသက္ရွင္ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားတယ္။ သူရဲေဘာေၾကာင္တယ္လို႔ ေတြးရင္ ေတြးလို႔ ရေပမယ့္ ပိုလြယ္ကူၿပီး အဓိကအလုပ္ကို ၿပီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေတြလဲ လြယ္တာေတြကို ခက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္ကို မ်ားေနၾကၿပီ။

ေနာက္တစ္ခုက မင္းသမီး Fiona နဲ႔ Shrek ႀကိဳက္သြားတဲ့ အခန္းေပါ့။ သူတို႔က ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းမွာ တေဇာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်း။ Shrek က ေနရာတကာမွာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး သည္းျပေနတဲ့ မင္းသမီးကို စိတ္မရွည္သလို မင္းသမီးကလဲ ဘုဂလန္႔လုပ္တဲ Shrek ကို ၾကည့္မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြ စကားေတြ ေျပာၾကရင္း ရင္းႏွီးသြားၾကတဲ့အခါ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခ်စ္သြားၾကတယ္။
တကယ္ဆို Shrek က ရုပ္ကလဲဆိုး၊ စိတ္ကလဲ ဘုဂလန္႔နဲ႔ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နည္းနည္းေလးမွ မလွတဲ့ ဘီလူးတစ္ေကာင္။ မင္းသမီးက ညညဆို ဘီလူးမ ျဖစ္ေအာင္ က်ိန္စာသင့္ထားေပမယ့္ အခ်စ္စစ္ကို ေတြ႔ၿပီး ခ်စ္သူကို နမ္းလိုက္ရင္ က်ိန္စာျပယ္မယ့္ မင္းသမီး ေခ်ာေခ်ာလွလွ။ ဒါေပမယ့္ မင္းသမီးက Shrek ရဲ႕ စိတ္ထားအလွကို ေတြ႔သြားလို႔ ခ်စ္သြားၾကတာ။ ရုပ္ကေလး လွရံုနဲ႔ အခ်စ္ဆိုတာ ျဖစ္မလာပါဘူး။ အေရျပား တစ္ေထာက္စာ အလွက အခ်စ္ကို မဖန္တီးႏိုင္ပါဘူး။ ႀကိဳက္တာကိုပဲ ဖန္တီးႏိုင္ပါတယ္။ ရုပ္ကို ႀကိဳက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရုပ္က အိုမင္းသြားတဲ့အခါ ဘယ္လိုမွ ဆက္ၿပီး ႀကိဳက္ေနေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္ဆံုး အခန္းမွာ မင္းသမီးက နယ္စား Lord Farquad ကို လက္ထပ္ခါနီး Shrek က လာတားတဲ့ အခန္းပါ။ မင္းသမီးက တစ္ခုခုကို ေရြးရေတာ့မယ္။ Lord Farquad ကို သူမခ်စ္ေပမယ့္ လူျပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ လက္ထပ္ရလိမ့္မယ္။ Shrek ကို သူခ်စ္ေပမယ့္ လက္ထပ္မယ္ဆို ဘယ္ေတာ့မွ လူျပန္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မယ္။

သူ မေရြးခ်ယ္ခင္မွာ သူ႔ရဲ႕ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ကို ျပပါတယ္။ ေန၀င္သြားေတာ့ သူ ဘီလူးမ ျဖစ္သြားပါတယ္။ Shrek က အံ့ၾသသြားေပမယ့္ မတုန္လႈပ္ခဲ့ပါဘူး။ Lord Farquad ကေတာ့ အစတည္းက မင္းသမီးကို ခ်စ္လို႔ လက္ထပ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သူ ဘုရင္ျဖစ္ေအာင္ မင္းသမီးကို လက္ထပ္မွာဆိုေတာ့ ဘီလူး ျဖစ္သြားေတာ့ ခါးခါးသီးသီးကို ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ လက္ေတာ့ ထပ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ထပ္ၿပီးတာနဲ႔ မင္းသမီးကို အက်ဥ္းခ်မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ မင္းသမီးက သူ႔အေပၚ သေဘာထား မွန္တဲ့သူကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ မင္းသမီးက Shrek ကိုပဲ ေရြးၿပီး သူ႔ကိုသူ ဘီလူးမအျဖစ္ ခံလိုက္ပါတယ္။ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈရဲ႕ အခြင့္အလမ္းစရိတ္ (Opportunity Cost) သေဘာပါပဲ။ တစ္ခုကို လိုခ်င္ေတာ့ တစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္ရတာေပါ့။ သူ႔အေပၚမွာ စစ္မွန္တဲ့ ခ်စ္သူကို ေရြးလိုက္တဲ့အတြက္ သူ လူမျဖစ္ရေတာ့ဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ သူ ေနာင္တ မရခဲ့ပါဘူး။

ဇာတ္ကားအၿပီးမွာ မင္းသားနဲ႔ မင္းသမီး ညားၾကေလသတည္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တျခား တျခားေသာ ကာတြန္းကားေတြ၊ နတ္သမီးပံုျပင္ေတြလို ညားတာနဲ႔ အသက္ထက္ဆံုး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနသြားၾကေလသည္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တျခား နတ္သမီးပံုျပင္ေတြမွာလို အစမွာ စာအုပ္ေလး ဖြင့္ၿပီး အဆံုးမွာ ျပန္ပိတ္သြားတဲ့အတိုင္း ဇာတ္သိမ္းသြားေပမယ့္ ေနာက္တစ္ကားက်မွ သူတို႔ရဲ႕ တကယ့္ဘ၀က စတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကေလးၾကည့္တဲ့ ကာတြန္းကားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္လဲ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ သိပ္မေခလွပါဘူး။ ေတြးခ်င္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ပါေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္မ ဘာလို႔ ကာတြန္းကား ၾကည့္လဲ၊ ဘာလို႔ ႀကိဳက္လဲလို႔ တခ်ိဳ႕က ေမးၾကပါတယ္။ ပထမ အေၾကာင္းျပခ်က္က စိတ္ခ်မ္းသာလို႔။ ကေလးၾကည့္ဖို႔ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသြးထြက္သံယိုေတြ မပါဘူး။ စိတ္ဆင္းရဲစရာ အခန္းေတြ မပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေတြးခ်င္လို႔ပါ။
ဆက္လက္ႀကိဳးစားပါဦးမယ္…

ညိဳသူႏြယ္

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...