Thursday, June 9, 2011

ဘ၀ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာမႈ


တကၠသုိလ္(သခၤ)
ေရးသားသည္။
    ေလာကတြင္ ျဖည့္၍ မျပည့္ႏိုင္ေသာအရာ သံုးမ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းသံုးမ်ဳိးမွာ-
- အလွ်ံတညီးညီးေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးပံုႀကီး
- အေျပာက်ယ္သည့္ ပင္လယ္သမုဒၵရာ
- အလိုေလာဘႀကီးသူတို႔ျဖစ္၏။
    အလွ်ံတညီးညီး ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးပံုႀကီးသည္ ေလာင္စာမည္မွ်ပင္ ထည့္ေသာ္လည္း ထည့္သမွ်အားလံုးကို ျပာျဖစ္သည္အထိ ေလာင္ကြၽမ္း ေစသည္။ ေနာက္ထပ္ ေလာင္စာထည့္လွ်င္လည္း ေလာင္၍ မဆံုးႏိုင္။
     ထုိ႔အတူ အေျပာက်ယ္သည့္ပင္လယ္ သမုဒၵရာသည္လည္း ျမစ္ေခ်ာင္းအသြယ္သြယ္မွ ေရ မ်ားမည္မွ်စီး၀င္ေစကာမူ ျပည့္လွ်ံသည္ဟူ၍မရွိေပ။
    ေလာဘႀကီးေသာသူသည္လည္း ထုိနည္း ႏွင္ႏွင္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေလာဘႀကီးသူသည္ ဥစၥာ ပစၥည္းမ်ဳိးစံုမည္မွ်ပံု၍ ျဖည့္ဆည္းေပးေစကာမူ ဘယ္ေသာအခါမွ် ျဖည့္၍မျပည့္ႏိုင္။ အၿမဲတမ္း လိုအပ္ခ်က္ရွိေနမည္သာတည္း။
    ဤသို႔ဆိုသျဖင့္ လူေတြ ေလာဘမရွိရဘူး လား။ မရွိသင့္ဘူးလားဟူ၍ ေမးစရာရွိ၏။ အေျဖက ရွင္းပါသည္။ လူတိုင္းေလာဘရွိ သင့္၏။ ေလာဘမရွိ၍ မျဖစ္။ လူျဖစ္လာ လွ်င္ ေလာဘေတာ့ရွိရေပမည္။
    ေလာဘလံုး၀မရွိ၍ လိုခ်င္တပ္ မက္စိတ္မရွိပါက စား၀တ္ေနေရးအတြက္ မည္သူကလာ၍ ျဖည့္ဆည္းေပးမည္ နည္း။ မိမိအပါအ၀င္ မိသားစု၏ ဘ၀ ရပ္တည္ေရးအတြက္ မိမိတြင္ တာ၀န္ရွိ၏။ ထုိတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေလာဘ ရွိဖုိ႔ေတာ့လို၏။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းေလာဘသည္ 'သမ ေလာဘ'ျဖစ္သင့္၏။
    သမေလာဘဟူသည္မွာ ပုထုဇဥ္လူသား တုိ႔အတြက္ အသက္ရွင္ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ တရားသျဖင့္ ရွာေဖြအသက္ေမြးမႈပင္ျဖစ္သည္။ အကုသိုလ္ေစ တသိက္ဟုဆိုရေသာ္လည္း တရားသျဖင့္ မွ်မွ်တတ ရွာေဖြျခင္း၊ မိမိအတြက္ ရသင့္ရထိုက္ေသာ ဥစၥာစီးပြား ကို အမ်ားေက်နပ္လက္ခံႏိုင္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ရယူ စုေဆာင္းျခင္းသည္ သမေလာဘ(၀ါ)မွ်တေသာ ေလာဘပင္ျဖစ္ပါ၏။


    သမေလာဘ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ '၀ိသ မေလာဘ'ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ မပတ္သက္ေသာအရာ၊ မသက္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို တပ္မက္လိုခ်င္စိတ္ ျဖင့္ မတရားနည္းလမ္းမ်ဳိးစံုသံုးစြဲရယူျခင္းသည္ '၀ိသမ ေလာဘ'ျဖစ္၏။ မိမိအက်ဳိးစီးပြားတစ္ခုတည္းအတြက္ လူအမ်ားကို ထိခိုက္နစ္နာေစေသာ ဆင္ျခင္တံုတရား ကင္းမဲ့စြာ လြန္လြန္ၾကဴးၾကဴးရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
    မ်က္ေမွာက္ေလာက၊ မ်က္ေမွာက္ကမၻာ တြင္ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး၊ မိသားစုတစ္စုႏွင့္တစ္စု၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိး၊ တိုင္းျပည္ တစ္ျပည္ႏွင့္တစ္ျပည္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္း၊ တိုက္ခိုက္ျခင္း စသည္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚ လာရ၏။ အင္အားႀကီးသူက အင္အားနည္းသူကို ႏိုင္ ထက္ကလူျပဳမူ၏။ ၿခံဳ၍ဆိုရလွ်င္ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စစ္မက္ေရးရာမွစ၍ မိသားစုလူမႈေရးက႑မ်ဳိးစံုအထိ ကိုယ္က်ဳိးကို ေရွး႐ႈသည့္ '၀ိသမေလာဘ'ကသာလွ်င္ ျခယ္လွယ္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ ျမင္ႏိုင္သည္။
    ၀ိသမေလာဘသမားတို႔၏ သေဘာဆႏၵကား 'ရေလလိုေလ အိုတေစၦ'သာျဖစ္၏။ ေသာက္ေလ ေသာက္ေလ ငတ္မေျပသည့္ 'ဆားငန္ရည္'ႏွင့္ လည္း တူ၏။ ၀ိသမေလာဘသမား၏ သေဘာသဘာ၀ကို ကမၻာေက်ာ္အီစြပ္ပံုျပင္မ်ားမွ ကုလားအုတ္ႏွင့္ အလား တူေၾကာင္း ဥပမာေပးတတ္ၾက၏။  

    တစ္ခါေသာ္ ကုလားအုတ္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ခရီးသြားေယာက်္ားတစ္ဦးသည္ သဲကႏၲာရအတြင္း ခရီး ထြက္ခဲ့ၾက၏။ ညအခ်ိန္ေရာက္သည့္အခါ သဲကႏၲာရ အတြင္း၌ ရြက္ဖ်င္တဲထုိး၍ နားၾက၏။ ကုလားအုတ္ သည္ တဲအျပင္ဘက္တြင္ ေနရသျဖင့္ ေအးလာသည့္ အတြက္ တဲအတြင္းသို႔ ဦးေခါင္းတစ္လံုးစာေနရာေပး ရန္ သူ႔သခင္ထံ ေတာင္းပန္၏။ တဲအတြင္းသို႔ ဦးေခါင္း ၀င္ခြင့္ရလွ်င္ လည္ပင္းပါ သြင္းထားေလသည္။ လည္ ပင္းသြင္း၍ မၾကာမီ ေရွ႕ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကိုပါ ထုိးသြင္းလုိက္၏။ ေရွ႕ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းတဲအတြင္း သို႔ေရာက္လွ်င္ ေနာက္ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အတင္း သြင္းေလေတာ့သည္။ ေနာက္ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း သြင္းၿပီး တဲအတြင္းသို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ တဲထဲမွာရွိေန ေသာ သူ႔သခင္ကို ကန္ထုတ္လိုက္ေလေတာ့သည္။
    အထက္ပါပံုျပင္ကို ေလ့လာၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ကုလားအုတ္ႏွင့္ တူေသာ ၀ိသမေလာဘသမားတို႔၏ အမူအက်င့္ကို ေကာင္းစြာ သိႏိုင္၏။ ယင္းတို႔သည္ ေက်းဇူးတရားကို နားမလည္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာေထာက္ ထားမႈနတိၳ၊ မိမိပိုင္ပစၥည္းႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိ၊ သူတစ္ပါးပိုင္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာကို လိုခ်င္ေတာင့္ တျခင္းသည္ ၀ိသမေလာဘသမားတို႔၏ ဥပဓိ႐ုပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
    ထုိ႔အျပင္ မိမိလက္ထဲမွ ပစၥည္းႏွင့္အျခား သူလက္ထဲမွ ပစၥည္းအတူတူျဖစ္ပါလ်က္ မိမိလက္ထဲ မွ ပစၥည္းကို အေကာင္းမထင္။ အျခားသူလက္ထဲမွ ပစၥည္းကို အေကာင္းထင္လ်က္လိုခ်င္တပ္မက္တတ္ ေလသည္။
    ၀ိသမေလာဘသမားတု႔ိသည္ ႐ုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းမ်ားအေပၚ၌သာ အလိုရမၼက္ႀကီးျခင္းမဟုတ္။သူတစ္ပါးေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကိုခံလို၏။ ၾကည္ညိဳပူေဇာ္ ခံလို၏။ အထင္ႀကီးခံလို၏။ အေလးစားခံလို၏။ ဤ သည္တို႔မွာ ၀ိသမေလာဘသမားတို႔၏ ျပယုဂ္ပင္ျဖစ္ ၏။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...