ဥပေဒ
by Maung Maung Than on Tuesday, November 29, 2011 at 5:33pm
ဥ = ဥတုသံုးပါးမေရြး
ပ = ပါပ မေကာင္းမႈတို ့ကို
ေဒ = (လက္အုပ္ခေလးခ်ီလိုက္ၿပီး) ေဒမ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါ၏ဘုရားတဲ့
ကၽြန္ေတာ္တို ့တကၠသိုလ္မွာကထဲက ဥပေဒကို သင္၇တယ္၊ သစ္ေတာဥပေဒတြင္မက၊ criminal code of procedure; evidence act ;စသည္ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ သင္ခဲ့ရတယ္၊ ဘာလို ့သင္မွန္းမသိခဲ့
အလုပ္ထဲေရာက္ၿပီး ၈ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ျမိဳ ့နယ္မႈးလုပ္ရ၊ ဖမ္းရ ဆီးရ တရားစြဲရ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ဥပေဒဟာ အမွန္တရားရဲ ့ ဘုက္ေတာ္သားလို ့ထင္ေနခဲ့မိတယ္ (ျမတ္ေလးရဲ ့ ငို၍ရယ္၍ မရေသာ မ်က္ႏွာ ကလဲ လႊမ္းမိုးတာကိုး)
ေနာက္တေျဖးေျဖးနဲ ့ တီဗီြမွာလာတဲ့ ဥပေဒ သင္ခန္းစာမွာကို ဥပေဒဟာ သူ ့ကို ထုတ္တဲ့ လူေတြရဲ ့ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ဘို ့ဆိုၿပီး အလန္ ့ထညက္ကို သိလိုက္ရတယ္
အခုလဲ ဥပေဒေတြ ၊ ျပည္သူေတြရဲ ့ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ဘို ့ဥပေဒေတာ့ လိုေနၿပီ၊ သူတို ့က အုပ္ခ်ဴပ္ခံလူတန္းစားဆိုေတာ့ ဥပေဒထုတ္လို ့မရဘူး
ဒီ အမွန္တရားကို အရင္ဆံုး သေဘာေပါက္တာက တရားသူၾကီးေတြနဲ ့ ေရွ့ေနေတြပဲ
ဒါေၾကာင့္ အကိုၾကီး ခမ္းေအာင္ ပို ့ေပးတဲ့ ဟာသမွာ စိန္ ့ပီတာက ေကာင္းကင္ဘံုမွာ စံုတြဲကို လက္ထပ္ေပးဘို ့တရားသူၾကီးရွာတာ သံုးလၾကာသြားတယ္၊ စံုတြဲက လိုရမယ္ရ ကြာရွင္းလို ့ရသလားလို ့ေျပာတဲ့အခါ တရားသူၾကီးေတာင္ ၃လရွာရတာ ေရွ ့ေနဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ရွာရမလဲ နင္တို ့သိရဲ ့လားဆိုၿပီး ေအာ္ပါသတဲ့ခင္ဗ်ား။
ေနာက္လူရႊင္ေတာ္တစ္ေယာက္ပ်က္လံုးထုတ္တာ သမာဓိခ်ိန္ခြင္ၾကီးက နဂိုထဲက လွ်ာမပါလို ့ညီေနတာဆိုပဲ၊
ဒီမိုကေရစီ ၁၀% အနည္းစုအတြက္ ထိခိုက္မႈခံရေသာ ရန္ေအာင္ျမင္ ကဆ၊ထား၀ယ္ ဦးေက်ာ္ရင္သား၊ ေရသမင္လိုက္
by Maung Maung Than on Wednesday, November 30, 2011 at 12:46pm
မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ ့ေျပာမိတာရယ္ ကိုယ့္စိတ္မွာ အခုတေလာ ေပၚေနတာေတြရယ္
အုပ္ခ်ဴပ္မႈ စံနစ္ေတြ ဒီမိုကေရစီေတြစတဲ့ ဂရိေတြက စီတီဇင္ေတြပဲ အုပ္ခ်ဴပ္ေရး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွာ ပါဆိုပဲ၊ ဒီေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွာ မပါတဲ့ လူနည္းစု အမ်ားျပည္သူအတြက္ ထဲ့စဥ္းစားဘို ့ဆိုၿပီး ဒီမိုကေရစီ စခဲ့ဆိုပဲ။
အဲဒိတံုးက စီတီဇင္ေတြက မ်ားပံုရတယ္၊ လူနည္းစု ဆင္းရဲသားဆိုတာကိုး
အခုေရာ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားဆံုးဆိုတဲ ့ အေမဂ်ီးကန္ တိုင္းျပည္ၾကီးက ေအာ္စကာဆုၾကီးမ်ားရ စုရံုးသိမ္းပိုက္ဘူးတဲ့ Wall street ဓါတ္ရွင္မွာေတာ့ သူတို ့ႏိုင္ငံကို ထိန္းခ်ဴပ္ေနတာ လူနည္းစု ၁၀% ပါပဲတဲ့။ က်န္တဲ့သူေတြက တိုင္းျပည္ရဲ ့လမ္းေၾကာင္းကို ၁၀%ရဲ ့ထိန္းခ်ဴပ္မႈမွာ ေလွ်ာက္ေနတာပဲ၊ အဲဒီ ၉၀% မြဲသြားတာေတြ ဘ၀ပ်က္သြားတာေတြကို ၁၀%က ဂရုစိုက္စရာမလိုဘူးလို ့ျငင္းခ်က္ထုတ္ထားတာပဲ၊ ဇာတ္လိုက္က အဲဒီ အတိုင္းမယူဆေပမဲ့ ဒါရိုက္တာက သူယူဆတာကို ဗီလိန္ဆီကေန ေျပာသြားတာေပါ့၊ အေမရိကန္ လုပ္တိုင္း အားလံုးေကာင္းပါသည္ဆိုသူမ်ား ညင္းၾကည့္ၾကစမ္းပါ၊ ေဟာလီ၀ုဒ္ကို ျပန္ပို ့ေပးလိုက္မယ္။
အဲဒီေတာ့ တကယ္ျဖစ္သင့္တဲ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာပါလဲ။
အမ်ားျပည္သူ ဆင္းရဲသားကို ထိခိုက္ေစမဲ့ အလုပ္ေတြ ဥပေဒေတြ၊ ဖိႏွိပ္မႈေတြမလုပ္ေအာင္ ဥပေဒျပဳႏိုင္တဲ့ လူေတြကို အမ်ားသူေတြက ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဒီကာလ (၄ႏွစ္-၅ႏွစ္)ေတာ့ ရွင့္ကိုယံုလို ့က်မကိုယ္ကို ပံုအပ္လိုက္ပါၿပီဆိုတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္ေစတဲ့ စံနစ္ေပါ့။ ဒီကာလအတြင္းမွာေတာ့ လြန္စြာ ဆိုး၀ါးမွပဲ ျပန္ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္တဲ့ ကြာရွင္းလို ့ရတဲ့ ယႏၱရားေတြ ပါတာေပါ့ေလ။
အဲဒီမွာ အေတြးစေတြ ဆန္ ့သြားတယ္။ ေ၀ါ့ဒစၥေန ကာတြန္းတစ္ခု၊ ကာတြန္း ကဆရဲ ့ (ဦးေက်ာ္လင္း ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာလို ့သိရပါတယ္) ရန္ေအာင္ျမင္ ကဇတ္။
ငယ္ငယ္မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ကမာရြတ္ စႏၵာျမိဳင္ ရုပ္ရွင္ရံုမွာ ကာတြန္းကားတစ္ကားၾကည့္ဘူးတယ္၊ အဲဒီရံုမွာ ကာတြန္း၂ကားၾကည့္ဘူးပါတယ္။ တကားက ၀ူခုန္းဇာတ္လမ္းပါ၊ သိပ္ေတာ့မတူဘူး (တရုပ္ဇာတ္လမ္းနဲ ့)
ထားလိုက္ပါေတာ့ က်ေနာ္ေျပာမဲ့ဇာတ္လမ္းက ဒီမိုကေရစီ က်ဆံုးျခင္းမ်ားနဲ ့ဆိုင္တယ္(ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာၾကည့္တာ)။
ေက်းရြာေလးတစ္ခုေဘးမွာ ရဲတိုက္ၾကီးတစ္ခုရွိတယ္၊ အဲဒီ ရဲတိုက္ၾကီးထဲမွာ မေကာင္းဆိုး၀ါး (ဘီလူးဆိုပါေတာ့) အုပ္ခ်ဴပ္သူၾကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္၊ အဲဒီထဲကေန အေစအပါးေတြ ထြက္ထြက္လာၿပီး ျပည္သူလူထုကို ဒုကၡေပးေနတာပဲ၊ ရိကၡာေတြ သြင္းရတယ္၊ အခြန္ေတြ ဆက္ရတယ္။ ယုတ္စြအဆံုး မင္းသားေလး (အဓိက ဇာတ္ရုပ္ကို မင္းသားေလးလို ့ေခၚလိုက္တာပါ၊ ရြာသားေလးပါ) ရဲ ့ပုေလြေလးရယ္ (ပုေလြမႈတ္ေနတံုး) ျခင္းလံုးေလး (ျခင္းခတ္ေနတံုး) ရယ္ကိုပါ မတရား သိမ္းသြားက်တယ္။
အံ့ၾသသြားပါသလား။ ေကာင္ေလးက ေယာင္ေပစူးေလးနဲ ့ဗ်ာ၊ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္မိေနတယ္၊ ေ၀ါ့ ဒေစၥေနဟာ ျမန္မာျပည္ကို ဆက္တင္ယူထားပံုရတယ္။ က်ေနာ္မူလတန္းမွာလာ ၾကည့္၇တာဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္က အဲဒီအခ်ိန္ အာရွရဲ ့စတားျဖစ္တုန္းကို။
မၾကာမၾကာ ရဲတိုက္ေရွ ့က ေမာင္းၾကီးကို သူရဲေကာင္းၾကီးေတြ ေရာက္ေရာက္လာၿပီး ေမာင္းၾကီးကို သူတို ့ကိုင္ထားတဲ့ လက္နက္နဲ ့ထုရိုက္ၿပီး ၀င္သြားၾကတယ္၊ ျပည္သူေတြရဲ ့ ဒုကၡကို မၾကည့္ရက္တ့ သူရဲေကာင္းၾကီးေတြေပါ့။ ၿပီးရင္ တိုက္သံ ခိုက္သံေတြ ၾကားရ၊ ေနာက္ အသံနက္ၾကီးနဲ ့မေကာင္းဆိုး၀ါးၾကီး ေအာ္သံၾကားရၿပီး ျငိမ္က်သြားေလ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူရဲေကာင္းၾကီးေတြက ျပန္ထြက္မလာေတာ့ဘူး။ ေနာက္ တစ္ခါတစ္ရံ အျပင္ထြက္လာေလ့ရွိတဲ့ မေကာင္းဆိုး၀ါးၾကီးက ေပၚျမဲေပၚလာခဲ့တယ္။ ထူးဆန္းတာက ကိုင္တဲ့ လက္နက္က အရင္ေနာက္ဆံုး၀င္သြားခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းရဲ ့လက္နက္ပါပဲ။ မတရားမႈေတြကလဲ အရင္အတိုင္းပဲ
တိုတိုေျပာရရင္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရြာသားေလးဟာ သူကိုယ္တိုင္ကို ရဲတိုက္ၾကီးထဲကို ဒါးဆြဲၿပီး၀င္သြားရေတာ့တယ္၊ အေၾကာင္းရင္းကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူးဗ်ာ။ အဲအထဲမွာ အေကာင္ၾကီးနဲ ့ေတြ တိုက္က်ခိုက္က်၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူႏိုင္သြားတယ္၊ ခေလးပီပီ ရဲတိုက္ၾကီးထဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အႏိုင္က်င့္ သိမ္းဆည္းထားတဲ့ ေရႊေတြ ေငြေတြ ကိုေတြ ့ၿပီး သြားယူလိုက္မိတာမွာ သူ ့လက္ဟာ မေကာင္းဆိုး၀ါးၾကီး ျဖစ္သြားပါေလေရာ။ ယူက်ဳံးမ၇ ျဖစ္သြားတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ ကံေကာင္းျခင္ေတာ့ ငယ္ငယ္က သူအသိမ္းခံလိုက္ရတဲ ့ ပုေလြေလးနဲ ့ျခင္းလံုးေလးကို ေတြ ့တဲ့အခါ သြားၿပီး ေျပးအယူအလိုက္မွာ လက္က လူျပန္ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္၊ ေနာက္ ရြာသားေလးဟာ အျပင္ျပန္ထြက္လာၿပီး ရဲတိုက္ၾကီးလဲ ျပိဳက်ပ်က္စီးသြားၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားပါတယ္။
အဲဒီဇာတ္ကို အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္မွာ တစ္ခါျပန္ၾကည့္ရတယ္။ ျမန္မာversionayေပါ့၊ မၾကည့္ခင္ ေတဇစာေစာင္ထဲမွာ ရန္ေအာင္ျမင္ဆိုၿပီးဖတ္၇တယ္။ လက္ရာရွင္ကေတာ့ က.ဆလို ့ထိုးေလ့ရွိတဲ့ ကာတြန္း(ဦးေက်ာ္လင္း)ပါပဲ။ ဒီေန ့ပဲ သိခဲ့ရတာ၊ မီးပံုပ်ံ ဦးေက်ာ္ရင္(ထား၀ယ္)ရဲ ့သားဆိုပါတယ္။ မေမၾကည္တို ့အစေဖၚေပးက်ပါ၊
ေတဇစာေစာင္မွာ စြဲက်န္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္း၂ခု တစ္ခုက ဒီ ရန္ေအာင္ျမင္ဇာတ္၊ တစ္ခုက ေရသမင္လိုက္တဲ့ဇာတ္။
ၾကားျဖတ္ပဲ သတိရတံုး ေရးလိုက္မယ္ ေရသမင္လိုက္တယ္ဆိုတာ အခု စိမ္းစို အပူပိုင္းေဒသမွာ သံုးတာပါ၊ အဲဒီေခတ္က အညာမွာ ေရရွားလြန္းလို ့ မိုးရြာရင္ ရြာလည္လမ္း ဖုတ္ေတာထဲက ဖုတ္ေတြနဲ ့စီးေနတဲ့ မိုးေရ အနီေတြကို လက္ယက္ခြက္ကေလးေတြနဲ ့လိုက္ခပ္ၿပီး အိုးေတြထဲ စုထည့္ရပါတယ္၊ ခေလးေတြေရာ လူၾကီးေတြေရာ လုပ္က်ရာတာပါ၊ ေရသမင္လိုက္တယ္လို ့ေခၚတယ္၊ စကားလံုး အလွအပ အင္မတန္သံုးစြဲမႈေကာင္းတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳးိမ်ားရဲ ့စကားလံုးပါ။
(ဒါေတာင္မွ တပတ္ေက်ာ္က လွ်ပ္တပ်က္ထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို ျမန္မာစာသင္တယ္ဆိုတဲ့ ဆရာမက ျမန္မာစာဟာ စနစ္မရွိဘူး၊ အဂၤလိပ္စာလို သဒၵါမေကာင္းဘူးစသည္ အပုတ္ခ်ထားတာ ရင္နာမိပါတယ္။ လွ်ပ္တပ်က္ကေတာ့ သူ ့ထံုးစံအတိုင္း မီဒီယာသမားပီသစြာ မျဖတ္မေတာက္ ထဲ့တာေပါ့ေလ)။
အဲဒီမွာ စာေရးသူရဲ ့သူငယ္ခ်င္းေလးဟာ ေ၇သမင္လိုက္ရင္း အပူရွပ္လို ့ဆံုးသြား၇ရွာပါတယ္၊ ဆရာ က.ဆက ဇာတ္လမ္းကို အပူပိုင္းေဒသ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရးေတြလုပ္လို ့မိုးေတြမွန္ေနၿပီ၊ ေရေတြ၇ေနၿပီ၊ သူငယ္ခ်င္းေရ ဒိလိုသာေစာေစာကဆိုရင္ နင္ေသမွာမဟုတ္ဘူးလို ့ေရးထားတာပါ၊ ဒါေတြကို နားမလည္ေသးခဲ့တဲ့ ေျခာက္တန္းအရြယ္မွာကို က်ေနာ္ဖတ္ၿပီး မ်က္ရည္က်ခဲ့ရပါတယ္။ အခုလဲ ဒီစာကို၇ိုက္ရင္း မ်က္ရည္ တရႊဲရႊဲပဲ။ တၿပိဳင္ထဲမွာပဲ ေဘာက္လံုးေတြ ေတြးတတ္တဲ့ က်ေနာ့္စိတ္က Climate change ေတြနဲ ့အရင္ထက္ ပိုဆိုးေနတဲ့ အပူပိုင္းေဒသကို ဆရာ ကဆ ျမင္လိုက္ရရင္ ဘယ္လို ေျပာမလဲလို ့ေတြးေနမိတယ္
က.ဆရဲ ့ ၇န္ေအာင္ျမင္ဇာတ္လမ္းက ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္လမ္းကို ယဥ္ေက်းမႈက ကဇာတ္ၿကီးကပါတယ္။ အရင္ ယဥ္ေက်းမႈ ကဇာတ္ဟာ တႏွစ္တခါဆိုသလို က်ဳိကၠစံ ျပည္ေထာင္စုပြဲမ်ားမွာ ျပည္သူကို ဇာတ္ၾကီးမ်ား တင္ဆက္ပါတယ္၊ ဘိုးရာဇာကေန စပါတယ္။ ေနာက္ ၀က္ထီးကန္စသည္၊ ဇာတ္မ်ားဟာ အနည္းဆံုး ၂ခါ ၃ခါေတာ့ ကၾက၇တာပါပဲ။
ရန္ေအာင္ျမင္က တစ္ခါပ။ဲ ခံပါတယ္။ ကာတြန္းဇာတ္လမ္းေတြမွာ ေရႊေငြ ဥစၥာေလာက္ပဲ ေလာဘအေနနဲ့ ပါတာကို ၇န္ေအာင္ျမင္ ဇာတ္ၾကီးမွာ ဆရာ က.ဆဟာ ရာထူး၊ စည္းစိမ္၊ အာဏာဆိုၿပီး အသံနက္ၾကီးေတြနဲ ့ကို ေအာ္ခိုင္းၿပီး လက္ကို အေမႊးေတြေပါက္လာတာကို ဆက္တင္ပညာေကာင္းေကာင္းနဲ ့တင္ဆက္သြားလို ့ပါပဲခင္ဗ်ား။
ဒိတစ္ခါေတာ့ ယခင္ေခတ္က ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာကဇာတ္အဖြဲ ့ကို ဦးညႊတ္လ်က္
ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိး
by Maung Maung Than on Wednesday, November 30, 2011 at 2:55pm
ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္က်မွာလည္း၊ ဘယ္လိုေနၾကရမွာလည္း
ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေအာက္ကအတိုင္းပဲ ေနခ်င္ပါတယ္
ငါးပါးသီလနဲ ့ပဲေနခ်င္ပါတယ္
ေဆာင္ပုဒ္က ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ပါ၏ ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ယံုၾကည္မႈပါပဲ။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ဒီေကာင္ ၾကီးပြားမွာေပါ့ အတိတ္ဘ၀က ကံေကာင္းလို ့ဆိုတာကို သိတ္မယံုၾကည္ပါဘူး
ေကာင္းတဲ့နည္းနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတဲ့နည္းနဲ ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလူ သူ ့စီးပြားေရး ၾကီးပြားမႈကို ပဲ အခုဘ၀မွာ လုပ္တဲ့ ကံေၾကာင့္ အက်ဳိးခံစားရတာပဲ
မေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ၾကီးပြားတဲ့ လူေတြ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာဟာ သူတို ့အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေကာင္ ၾကီးပြားမွာေပါ့ အတိတ္ဘ၀က ကံေကာင္းလို ေျပာတဲ့လူေတြက အဲဒီလူမဟုတ္တာလုပ္ေနတာကို ၾကည့္ေနၾကတာကိုး၊ ရပ္ကြက္ထဲ မဟုတ္တာလုပ္တာကို ၾကည့္ေနတာပဲ၊ မတိုင္ဘူး၊ ဌာနဆိုင္ရာ မဟုတ္တာလုပ္တာ မတိုင္ဘူး အေရးမယူဘူး၊ အာဏာပိုင္ဆိုတဲ့လူ မဟုတ္တာလုပ္တာကို အေရးမယူဘူး (ငံု ့ခံေနတယ္) သူေကာင္းစားတာကို ကံ၏အက်ဳိးလို ့ဆိုၿပီး ငံု ့ခံတယ္။ ကိုယ္ခံရတာကို ျပန္လည္တြန္းလွန္မယ္ ဒါဆိုရင္ ေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတဲ့ ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးက်ေတာ့ မယံုၾကည္ဘူး။ ကိုယ့္အားနည္းမႈ၊ မေကာင္းတာ မဟုတ္တာလုပ္တာကို သာယာမႈ၊ ကိုယ္လဲ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား ျဖစ္ခ်င္မႈေတြကို ဒါနဲ ့ရံုးထြက္ၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ သားဆရာ၀န္တက္တာကို၊ ဘာေၾကာင့္ စစ္တကၠသိုလ္မတက္တာလဲ ဒါဆိုရင္ ဘယ္ၾကီးပြားေတာ့မလဲလို ့ေမးတဲ့လူေတြရွိတယ္။ သူ ့ကို စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ တပ္နဲ ့မေတာ္လို ့ တပ္ကေန အထုတ္ခံထား၇တဲ့လူ။
၁၉၇၀ကထဲက တပ္မေတာ္ယူနီေဖါင္းကို ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ ့ကို ခံုခံုမင္မင္၀တ္၊ သင္ေပးတဲ့ စစ္ပညာကိုလဲ တသက္လံုး အခုထိ တန္ဘိုးထား၊ တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လို လူမ်ဳိးေတာင္ စိတ္ကုန္သြားေအာင္ ေျပာရက္တယ္။
ဟုတ္ၿပီး ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ရင္ ဘယ္စည္းမ်ဥ္းေတြနဲ ့ေနမလဲ။
ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါ၊ ၃၈ျဖာ မဂၤလာနဲ ့ေနယံုပါပဲတဲ့။
မွန္လိုက္တာ၊ အဲဒါက ေလာကရဲ ့ ဥပေဒေတြျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ဆရာ့စာထဲက အဓိကအခ်က္
ထို႕ေၾကာင့္လည္း ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ အျမင္သည္ၾကည္လင္၍ ကိုယ္က်င့္သည္ ခိုင္မာျခင္းျဖစ္၏။ ထိုေနာက္ ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံ၏ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ““မူ””သဖြယ္ျဖစ္ေသာ စာေပတစ္ရပ္လည္းရွိေသး၏။ ယင္းစာေပကား ““မဂၤလသုတ္””ျဖစ္၏။ မဂၤလသုတ္ေၾကာင့္ ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ား သည္မိမိတုိ႕၏ မိသားစုကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ေလာကလူသားမ်ားကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ရတနာသုံးပါး၌လည္း ကိုးကြယ္တတ္၏။ ယုံၾကည္တတ္၏။ သာသနာေတာ္ကိုလည္းခ်ီးေျမွာက္တတ္၏။
ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ ့လက္ရွိ ဖြဲ ့စည္းအုပ္ခ်ဴပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ပုဂံေခတ္ရဲ ့မဂၤလသုတ္နဲ ့ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကစို ့လားခင္ဗ်ား။
ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေအာက္ကအတိုင္းပဲ ေနခ်င္ပါတယ္
ငါးပါးသီလနဲ ့ပဲေနခ်င္ပါတယ္
ေဆာင္ပုဒ္က ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ပါ၏ ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ယံုၾကည္မႈပါပဲ။
တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ဒီေကာင္ ၾကီးပြားမွာေပါ့ အတိတ္ဘ၀က ကံေကာင္းလို ့ဆိုတာကို သိတ္မယံုၾကည္ပါဘူး
ေကာင္းတဲ့နည္းနဲ ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတဲ့နည္းနဲ ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလူ သူ ့စီးပြားေရး ၾကီးပြားမႈကို ပဲ အခုဘ၀မွာ လုပ္တဲ့ ကံေၾကာင့္ အက်ဳိးခံစားရတာပဲ
မေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ၾကီးပြားတဲ့ လူေတြ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာဟာ သူတို ့အတိတ္ကံေၾကာင့္ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေကာင္ ၾကီးပြားမွာေပါ့ အတိတ္ဘ၀က ကံေကာင္းလို ေျပာတဲ့လူေတြက အဲဒီလူမဟုတ္တာလုပ္ေနတာကို ၾကည့္ေနၾကတာကိုး၊ ရပ္ကြက္ထဲ မဟုတ္တာလုပ္တာကို ၾကည့္ေနတာပဲ၊ မတိုင္ဘူး၊ ဌာနဆိုင္ရာ မဟုတ္တာလုပ္တာ မတိုင္ဘူး အေရးမယူဘူး၊ အာဏာပိုင္ဆိုတဲ့လူ မဟုတ္တာလုပ္တာကို အေရးမယူဘူး (ငံု ့ခံေနတယ္) သူေကာင္းစားတာကို ကံ၏အက်ဳိးလို ့ဆိုၿပီး ငံု ့ခံတယ္။ ကိုယ္ခံရတာကို ျပန္လည္တြန္းလွန္မယ္ ဒါဆိုရင္ ေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတဲ့ ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးက်ေတာ့ မယံုၾကည္ဘူး။ ကိုယ့္အားနည္းမႈ၊ မေကာင္းတာ မဟုတ္တာလုပ္တာကို သာယာမႈ၊ ကိုယ္လဲ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား ျဖစ္ခ်င္မႈေတြကို ဒါနဲ ့ရံုးထြက္ၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ သားဆရာ၀န္တက္တာကို၊ ဘာေၾကာင့္ စစ္တကၠသိုလ္မတက္တာလဲ ဒါဆိုရင္ ဘယ္ၾကီးပြားေတာ့မလဲလို ့ေမးတဲ့လူေတြရွိတယ္။ သူ ့ကို စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ တပ္နဲ ့မေတာ္လို ့ တပ္ကေန အထုတ္ခံထား၇တဲ့လူ။
၁၉၇၀ကထဲက တပ္မေတာ္ယူနီေဖါင္းကို ေက်ာင္းသားဘ၀နဲ ့ကို ခံုခံုမင္မင္၀တ္၊ သင္ေပးတဲ့ စစ္ပညာကိုလဲ တသက္လံုး အခုထိ တန္ဘိုးထား၊ တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လို လူမ်ဳိးေတာင္ စိတ္ကုန္သြားေအာင္ ေျပာရက္တယ္။
ဟုတ္ၿပီး ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ရင္ ဘယ္စည္းမ်ဥ္းေတြနဲ ့ေနမလဲ။
ဆရာၾကီး ဦးေရႊေအာင္ကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါ၊ ၃၈ျဖာ မဂၤလာနဲ ့ေနယံုပါပဲတဲ့။
မွန္လိုက္တာ၊ အဲဒါက ေလာကရဲ ့ ဥပေဒေတြျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ဆရာ့စာထဲက အဓိကအခ်က္
ထို႕ေၾကာင့္လည္း ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ အျမင္သည္ၾကည္လင္၍ ကိုယ္က်င့္သည္ ခိုင္မာျခင္းျဖစ္၏။ ထိုေနာက္ ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံ၏ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ““မူ””သဖြယ္ျဖစ္ေသာ စာေပတစ္ရပ္လည္းရွိေသး၏။ ယင္းစာေပကား ““မဂၤလသုတ္””ျဖစ္၏။ မဂၤလသုတ္ေၾကာင့္ ပုဂံျပည္သူျပည္သားမ်ား သည္မိမိတုိ႕၏ မိသားစုကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ေလာကလူသားမ်ားကိုလည္း ခ်စ္တတ္၏။ ရတနာသုံးပါး၌လည္း ကိုးကြယ္တတ္၏။ ယုံၾကည္တတ္၏။ သာသနာေတာ္ကိုလည္းခ်ီးေျမွာက္တတ္၏။
ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ ့လက္ရွိ ဖြဲ ့စည္းအုပ္ခ်ဴပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို ပုဂံေခတ္ရဲ ့မဂၤလသုတ္နဲ ့ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကစို ့လားခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment