Friday, October 21, 2011

လူငယ္ေတြ ဝတၳဳဖတ္ၾကရမယ္

မတူျခားနားတဲ့ သမိုင္းေခတ္က လူေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ သံုးသပ္ျပ တာမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ သေဘာသိပ္ မေတြ႕တတ္ဘူးဗ်။ ေဘာလံုး ေလာက ဥပမာနဲ႔ ေျပာရင္ သန္းတိုး ေအာင္တုိ႔၊ မ်ဳိးလိိႈင္ဝင္းတို႔ က ဗဟာဒူးတို႔ လွေဌးတို႔ထက္ ပိုေတာ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ ေလာက္မေတာ္ဘူးဆိုတာမ်ဳိးေတြ ေပါ့ဗ်ာ။ မတူျခားနားတဲ့ ေခတ္ ကာလေတြ အေလ်ာက္ တည္ရွိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားေတြ အေပၚမွာ တည္မွီၿပီး လူေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းနဲ႔ ႐ုပ္ပိုင္းဘဝေတြဟာလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၾကရတာမို႔ မတူတဲ့ ေခတ္ ကာလေတြမွာ ရွင္သန္ေနခဲ့ တဲ့ လူေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ကို တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ႏိႈင္းယွဥ္တာဟာ ျငင္းခုန္သူ ႏွစ္ဦးအၾကား သေဘာ တူညီမႈ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ထြက္ေပၚ လာႏိုင္မွာ မဟုတ္တဲ့ ‘အလုပ္ မရွိ ေၾကာင္ေရခ်ဳိး’ တဲ့ အလုပ္ ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္က ယူဆတယ္ဗ်။


နည္းပညာႏွင့္ ေပးဆပ္မႈ
နည္းပညာေတြ အဆက္ မျပတ္ တိုးတက္ေနတာေၾကာင့္ အဲဒီတိုးတက္ေနတဲ့ နည္းပညာ အေပၚ အေျခတည္ၿပီး လူေတြရဲ႕ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြ တစ္သ မတ္တည္း တိုးတက္ေနတာေတာ့ မွန္တယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္း မွာ အဲဒီတိုးတက္မႈေၾကာင့္ ေပးဆပ္ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရတဲ့ အရာေတြ လည္း တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတိုင္း အတာအထိရွိခဲ့တယ္ ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ တို႔ သတိျပဳၾကရမယ္ဗ်။ ဒီေဆာင္ပါး မွာ လူငယ္ေတြ (အထူးသျဖင့္ နည္းပညာေတြ ေပါက္ကြဲေနတဲ့ ဒီ ကေန႔ေခတ္က လူငယ္ေတြ) ေပး ဆပ္ စြန္႔လႊတ္ေနၾကရတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယူဆတဲ့အရာ တစ္ခု အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဗ်။
လိုက္မမီ ေအာင္ျမန္ေနတယ္ ဒီကေန႔ေခတ္ရဲ႕နည္းပညာ ေတာ္ လွန္ ေရး ေရစီးေၾကာင္းထဲ လူငယ္ေတြပါဝင္ကူးခတ္ေနၾကတဲ့ အရွိန္အဟုန္ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ေျခာက္ဆယ္ ေက်ာ္ လူႀကီးပိုင္းေတြ မေျပာနဲ႔ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးဆယ္ လူလတ္ပိုင္းေတြေတာင္ လိုက္လုပ္ ႏိုင္ဖို႔ ေဝးစြ၊ လိုက္ၾကည့္ဖို႔ေတာင္ မမီႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လ်င္ျမန္ လြန္းေနၿပီဗ်ာ။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား သူတို႔ နည္းပညာ (သတင္းနည္း ပညာ) လိုက္စားသူ လူငယ္အခ်င္း ခ်င္း ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ စကားေတြ ထဲက အသံုးအႏႈန္းေတြကို (ေဖ့စ္ ဘြတ္တင္ၿပီး လူမႈကြန္ရက္နယ္ပယ္ ထဲ ဝင္ဆံ့ေနတဲ့) ကြၽန္ေတာ္ ပင္ လွ်င္ လိုက္မမီဘူးဗ်။ တျခားၿဂိဳလ္ ကမၻာကလာတဲ့ဘာသာစကားတစ္ခု လို႔ေတာင္ ထင္ရေလာက္ ေအာင္ ဘာမွကို နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြရွိတယ္ဗ်ာ။ ဒါကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇး ရွင္းနဲ႕အမီ ရင္ေပါင္တန္းလိုက္ေနတဲ့ အဲဒီ လူငယ္ေတြ သတင္းနည္းပညာ နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ တရင္းတႏွီး အကြၽမ္းတဝင္ ျဖစ္ေနၾက တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ႏိုင္ တယ္ဗ်။

အေရးႀကီးတဲ့ စြန္႔လႊတ္ရမႈ
ဒါေပမဲ့ အဲဒီလူငယ္ေတြထဲက အမ်ားစု (ဧရာမအမ်ားစုႀကီး)ဟာ အဲဒီလို သတင္းနည္းပညာဆုိင္ရာ ကြၽမ္းဝင္ႏွံ႔စပ္မႈကို ရရွိဖို႔ သူတို႔ ဘဝ အတြက္ အလြန္အင္မတန္မွ အေရး ႀကီးတဲ့ အရာတစ္ခုကို ေပးဆပ္ စြန္႔လႊတ္ေနၾကရတာကို ကြၽန္ေတာ္ သြားေတြ႕မိတယ္ဗ်။ အဲဒါကေတာ့ ရသစာေပခံစားမႈပဲဗ်။ အားလံုး သိၾကတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ေနာက္က တစ္ပါတည္းကပ္ပါ လာတဲ့ မ်ဳိးဆက္ဝင္ေတြဟာ အင္မတန္မွေျပာင္ေျမာက္ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားလွတဲ့ ရသစာေပေတြရဲ႕ ရင္ေငြ႕ကို ခိုလံႈၿပီး ႀကီးျပင္းအရြယ္ ေရာက္လာခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ မဟာေဆြ၊ ျမမ်ဳိးလြင္၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၊ မင္းသုဝဏ္၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ သိပၸံေမာင္ဝ တို႔အစ ဒဂုန္ တာရာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ျမ သန္းတင့္၊ သိန္းေဖျမင့္၊ ေမာင္ေန ဝင္း၊ မင္းေက်ာ္၊ နတ္ႏြယ္၊ ဂ်ာနယ္ ေက်ာ္မမေလး၊ ဆင္ျဖဴကြၽန္း ေအာင္သိန္း၊ တင့္တယ္၊ ေမာင္ေမာင္ျဖဴ၊ တင္ျမင့္ေအာင္၊ ေမာင္ သာရ၊ တင္မိုးတုိ႔အလယ္ ၿငိမ္း ေက်ာ္၊ ခ်စ္ဦးညိဳ၊ ႏိုင္ဝင္းေဆြ၊ ဂ်ဴး၊ စမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာဝတီ)၊ မိုးမိုး (အင္းလ်ား)၊ ေနဝင္းျမင့္၊ ခင္ခင္ထူး တု႔ိ အဆံုး ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ရသစာေပအလံေတာ္ကို တစ္လက္ က တစ္လက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္လာခဲ့ၾကတဲ့ စာေရး ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စာေပေရအလ်ဥ္ ထဲမွာ လြန္႔လူးကူးခတ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ အေတြးအေခၚ ေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို တည္ ေဆာက္ပံုသြင္းယူလာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

နာမည္ေတာင္မၾကားဖူးၾကေတာ့ ဒါေပမဲ့ ဒီကေန႔ ဂလိုဘယ္ လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္ႀကီးထဲမွာ အင္မ တန္မွ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ အိုင္တီလူငယ္အမ်ားစုဟာ အဲဒီ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ေရး သားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ဖူးဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ သူတို႔နာမည္ေတြကို ေတာင္ မၾကားဖူးၾကတဲ့ လူငယ္ေတြ က အမ်ားစုျဖစ္တယ္ဗ်။ သခင္ ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းပံုကို ျပၾကည့္လို႔ ဘယ္သူမွန္းမသိတဲ့ လူငယ္ေတြ၊ ျမသန္းတင့္ဆိုတာ ေယာက္်ားလား မိန္းမလား မသိတဲ့လူငယ္ေတြ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေတြ ႕ခဲ့ဖူးတယ္ဗ်။ ဒီလိုျဖစ္ရတဲ့အတြက္ အဲဒီ လူငယ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျပစ္ ဆိုစရာအေၾကာင္းမရွိဘူးဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ဆီက လူငယ္ေတြဟာ ရသ (အထူးသျဖင့္ ရသစာေပ) ခံစားမႈ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႐ိုက္ခ်က္ႏွစ္ခု (ီသကဘူန ႈာစေခအ) ဒဏ္ကို ခံစား ၾကရသူေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ တယ္ဗ်။
ပထမ႐ိုက္ခ်က္က ကမၻာ တစ္လႊားက အျခားလူငယ္မ်ား နည္းတူ သတင္းနည္းပညာေပါက္ ကြဲမႈရဲ႕ ႐ိုက္ခ်က္ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒုတိယကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ မွာ ကာလရွည္ၾကာ တည္ရွိသြား ခဲ့တဲ့ ‘ရသစာေပ ခါးဆက္ျပတ္မႈ’ ရဲ႕ ႐ိုက္ခ်က္ျဖစ္တယ္ဗ်။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ရသ စာေပဆိုတာ လူမႈဘဝအေပၚ သစၥာရွိရွိ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပရတဲ့အရာ မ်ဳိးျဖစ္တာေၾကာင့္ ျပည္သူ တစ္ ရပ္ရဲ႕ လူမႈဘဝအေျခခံေတြျဖစ္တဲ့ လြတ္ လပ္မႈ၊ လူ႕အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရ စီေရးအေျခအေနေတြ အက်ပ္ဆိုက္လာေနတဲ့ ကာလ ေတြမွာ စာေကာင္းေပေကာင္းလို႔ ေခၚတဲ့ ရသစာေပေတြဟာလည္း တစ္ေန႔တျခား ပိုပိုၿပီးရွားပါးလာခဲ့ ရတာ အားလံုးအသိပဲျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီ ႐ိုက္ခ်က္ ႏွစ္ခုစလံုးရဲ႕ဒဏ္ကိုဒီကေန႔ လူငယ္ေတြက တစ္ၿပိဳင္တည္း ခံစားေနၾကရတာျဖစ္တယ္ဗ်ာ။

ျမင္းႏွစ္ေကာင္ကတဲ့ရထား
ေလာကႀကီးဟာ အတတ္ ပညာနဲ႔ အသိပညာဆိုတဲ့ ျမင္းႏွစ္ ေကာင္ကတဲ့ ရထားတစ္စင္းျဖစ္ တယ္ဗ်။ အဲဒီျမင္းႏွစ္ေကာင္ ေျခက် ညီညီေျပးၾကမွသာ ေလာကရထား ဟာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ အရွိန္ အဟုန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရွ႕ကို ေရြ႕လ်ားႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ‘အ တတ္က်ဴး ဘီလူးျဖစ္’ဆိုတဲ့ စကားဟာ အတတ္ပညာ (သိပၸံ) နဲ႔ အသိပညာ (ဝိဇၨာ)တုိ႔ ဟန္ခ်က္ ညီညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမရွိျခင္းရဲ႕ ထင္ဟပ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ လာၾကမယ့္ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြ အတတ္က်ဴးတဲ့ ဘီလူးေတြျဖစ္ မလာၾကရေလေအာင္ သူတုိ႔ရဲ႕ သိမႈ (ဝိဇၨာ) ကို တိုးျမႇင့္လာေစမယ့္ ရသ စာေပေတြ ဖတ္႐ႈလာၾကေစဖို႔နဲ႔ သူတုိ႔ အဲသလို ဖတ္႐ႈႏိုင္ေအာင္ ရသစာေပေကာင္းေတြ ႏိုင္ငံမွာ မ်ားမ်ား ေပၚထြက္လာေစေရး အတြက္ အခုအခ်ိန္မွာ သက္ဆိုင္ သူအားလံုးက အရွိန္အဟုန္ျမႇင့္ၿပီး ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းသင့္ၿပီလို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆေၾကာင္းပါဗ်ာ။


ေမာင္ဝံသ(  Popular News)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...