Sunday, July 3, 2011

ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး

လူ႔က်င့္၀တ္ ဆိုသည္မွာ ကိုယ္က်င့္တရားဆုိင္ရာ သိပၸံပညာပင္ ျဖစ္သည္။ လူ႔က်င့္၀တ္တြင္ စံလူ႔က်င့္၀တ္ႏွင့္ ကုိယ္က်င့္တရား ဆုိင္ရာ သီ၀ရီတုိ႔ ပါ၀င္သည္။ စံလူ႔က်င့္၀တ္သည္ အက်ဳိးေက်းဇူး၊ ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းက်ဳိးစသည့္ အျပဳအမူဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္စည္းကမ္းတုိ႔ကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပျခင္း၊ မည္သည့္ တန္ဖိုးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းသနည္း ဆုိသည္ကို ျပျခင္း၊ မည္သည့္ အျပဳအမူသည္ ေကာင္းသနည္း ဆုိသည္ကို ျပျခင္း၊ ဘ၀အတြက္ မည္သည့္ အဓိပၸာယ္ကို ေပးသနည္းဆုိသည္ကိုျပျခင္း စသည့္ျပႆနာမ်ားကို ေလ့လာသည္။

ကုိယ္က်င့္တရားဆုိင္ရာ သီ၀ရီသည္ ကိုယ္က်င့္တရား အႏွစ္သာရဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္မႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား၏ဇာစ္ျမစ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား ဆုိင္ရာ စံမ်ားႏွင့္ ယင္းတုိ႔၏ သမုိင္းဆုိင္ရာ ၀ိေသသလကၡဏာ တုိ႔ကို အဆုံးအျဖတ္ေပးသည့္ ဥပေဒသ မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။
စံလူ႔က်င့္၀တ္ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္ တရား ဆုိင္ရာ သီ၀ရီတို႔ကို ခြဲျခား၍မရေပ။ အဆင့္ျမင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို မေ၀းလွေသးသည့္ ေခတ္ကာလ၌ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထိုအဆင့္ျမင့္ ကုိယ္က်င့္တရားသည္ ကိုယ္က်င့္တရား ဆုိင္ရာေျပာ ဆိုပုံ၊ ေရးသားပုံ၊ ယင္းတုိ႔၏သစၥာတရား၊ ကိုယ္က်င့္တရား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား၏ ဇာစ္ျမစ္တုိ႔ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္။ သိပၸံပညာသည္ ယင္းတုိ႔၏ နည္းနာမ်ားကို ယုတၱိနည္းက် ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ စိစစ္ေလ့လာေသာအခါ အဆင့္ျမင့္ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ ေခတ္သစ္ ထုတ္ကုန္ျဖစ္လာသည္။

ကိုယ္က်င့္တရားကို လက္ရွိ လက္ေတြ႕ အသုံးက်ေသာ ကုိယ္က်င့္တရား၊ အျပဳအမူ ဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္ စည္းကမ္းတုိ႔ႏွင့္ တန္းတူ သေဘာ မထားႏုိင္ေပ။ ကိုယ္က်င့္ တရားသည္ ကိုယ္က်င့္တရား အယူ၀ါဒ ဆုိင္ရာႏွင့္ အျပဳအမူ ဆိုင္ရာ၊ က်င့္၀တ္ စည္းကမ္း ဆုိင္ရာသိပၸံ ပညာ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ လူ႔က်င့္၀တ္ထက္ အလ်င္ ျဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္ အခ်ဳိ႕က ဆိုသည္။ လူ႔သမိုင္းဦး ေခတ္ကတည္းက ကိုယ္က်င့္တရား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ လူ႔က်င့္၀တ္မွာ ေက်းပိုင္ကြၽန္ပုိင္ ေခတ္ေရာက္မွ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ လူ႔က်င့္၀တ္သည္ ဒႆနနည္းက် သင္ၾကားျခင္း၏ အေျခခံလည္း ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ဒႆန သီ၀ရီ လည္းျဖစ္သည္။ လူ႔က်င့္၀တ္သည္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ႐ုပ္ပုိင္းအရ နားလည္ျခင္းႏွင့္ နာမ္ပုိင္း သို႔မဟုတ္ ၀ိညာဏ၀ါဒအရ နားလည္ျခင္းတုိ႔၏ အားၿပိဳင္မႈမွ ေပၚထြက္လာသည့္ ရလဒ္ ျဖစ္သည္။ လူ႔က်င့္၀တ္ အရာတြင္ ႐ုပ္၀ါဒီတုိ႔၏ အျမင္ႏွင့္ ၀ိညာဏ ၀ါဒီတို႔၏ အျမင္ခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနသည္။ ဘ၀ အဓိပၸာယ္ကို ႐ုပ္၀ါဒီမ်ားႏွင့္ ၀ိညာဏ ၀ါဒီမ်ားက သူ႔အျမင္ႏွင့္ သူေဖာ္ျပၾကသည္။ လူ႔သိစိတ္ အဆင့္အတန္းကို လူ႔က်င့္၀တ္က ျမႇင့္တင္ေပးသည္။ လူ႔က်င့္၀တ္သည္ လူ႔အသိဉာဏ္ကို ၾကြယ္၀ေစသည္။

အစိုးရပုံစံကို ေျပာင္းလဲ ေစသည္။ ကိုယ္က်င့္တရားကို စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး စနစ္မ်ားက ျပ႒ာန္းေပးသည္ဟု မာ့စ္ႏွင့္ အိန္ဂ်ယ္တုိ႔က ဆိုခဲ့သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ လူ႔က်င့္၀တ္သည္ သမုိင္းဆုိင္ရာ ထုတ္ကုန္ျဖစ္သည္ဟု သူတုိ႔က ဆိုသည္။ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အယူအဆ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အျမင္ အေထြေထြရွိ ေပလိမ့္မည္။ ယင္းသည္ အေတြးအျမင္ အယူအဆပုိင္း ကိစၥျဖစ္သည္။ စင္စစ္ ကုိယ္က်င့္တရား ဟူသည္ လူ႔ေလာကအတြက္ မည္သို႔ အသုံးက်သနည္း ဆုိျခင္းသည္သာ ပဓာနျဖစ္သည္။
ကိုယ္က်င့္တရားကို ႏွစ္ပုိင္းခြဲ၍ရမည္။ ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ မေကာင္းေသာကုိယ္ က်င့္တရားဟူ၍ ျဖစ္၏။ ကုိယ္က်င့္တရား ဟူသည္ ပရမတၳသစၥာ မဟုတ္ဘဲ သမုတိ သစၥာျဖစ္ရကား ေကာင္း၊ မေကာင္းဆိုသည္မွာလည္း ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ ဆုိသည္အ ေပၚလိုက္၍ အဓိပၸာယ္ ယိမ္းယိုင္မႈ ရွိေကာင္းရွိမည္။ သို႔ရာတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးေပးေသာ၊ ေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ထြန္းေစေသာ ကိုယ္က်င့္တရားကို ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားဟု သတ္မွတ္၍ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ဆုိးက်ဳိးကုိသာ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ကိုယ္က်င့္တရားကိုမူ မေကာင္းေသာကိုယ္ က်င့္တရားဟု သမုတ္အပ္၏။ မေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားကို ေရွာင္ရွားအပ္၏။

ေကာင္းေသာကိုယ္က်င့္ တရားကို ဖက္တြယ္အပ္၏။ လုိက္နာက်င့္သံုးအပ္၏
ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရား တြင္လည္း ေလာကီ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ေလာကုတၱရာ ကိုယ္က်င့္တရားဟူ၍ ထပ္မံ ခြဲျခားႏုိင္၏။ ေလာကုတၱရာ ကိုယ္က်င့္တရားမွာ ေလာကီနယ္ကို လြန္ေျမာက္ေသာ၊ ေလာကီနယ္ထက္ ပို၍ ျမင့္ျမတ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား ျဖစ္ရကား ဤတြင္ ေလာကီကိုယ္က်င့္ တရားကိုသာ ေျပာလိုရင္း ျဖစ္သျဖင့္ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့မည္။
ကိုယ္က်င့္တရား ဟူသည္ လူတိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၏။ ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ ေကာင္းက်ဳိးကို ျဖစ္ေစ၍ ဆိုးေသာ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ ဆိုးျပစ္ကို ရေစ၏။ ကိုယ္က်င့္တရား၏ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးျပစ္သည္ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသည့္ အေလ်ာက္၊ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းသည့္ အေလ်ာက္ ကာယကံရွင္ တစ္ဦးတည္းကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကာယကံရွင္၏ မိသားစု၊ ေဆြမ်ဳိးစု၊ လူမ်ဳိး၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္လံုးကို ေသာ္လည္းေကာင္း က်ေရာက္ေစတတ္ၿမဲ ျဖစ္၏။

ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဖြဲ႕ အစည္း၏ ကိုယ္က်င့္တရားဟူ၍ ထပ္မံ ခြဲၾကည့္ႏုိင္၏။ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ လူအားလံုး အႂကြင္းမဲ့ေကာင္းသည္ သို႔မဟုတ္ ဆိုးသည္ ဟူ၍ကား မရွိႏုိင္။ သို႔ျဖစ္၍ အဆိုးမ်ားသည္ကို အဆိုး၊ အေကာင္း မ်ားသည္ကို အေကာင္းဟူ၍သာ ေယဘုယ် သတ္မွတ္ရေပမည္။
အမ်ားျပည္သူလူထု ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းလွ်င္ ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္မႈ မရွိႏုိင္။ တုိင္းျပည္ စည္ပင္သာယာ ဝေျပာမႈ မရွိႏုိင္။ ရာဇဝန္မႈမ်ား ထူေျပာ၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရမင္းတို႔အား အလုပ္႐ႈပ္ေစမည္။ ထိုအေျခအေနမ်ဳိးသည္ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈကို အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး အစိုးရမင္းတုိ႔ အရည္အခ်င္းရွိမွ၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ ရွိမွ၊ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း ေမြးျမဴႏိုင္ၿပီး တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္မွသာ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း အုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္မည္။ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားသူမ်ားလွ်င္ ျပည္ပ ပေယာဂမ်ားလည္း ဝင္ေရာက္ႏုိင္၏။ ထိုျပည္ပ ပေယာဂမ်ားကို ပိတ္ဆီး ဟန္႔တားေရးအတြက္ အစိုးရမင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည္။ ႏုိင္ငံျခား ဆက္ဆံေရး မူဝါဒေကာင္းမ်ား ျပ႒ာန္းၿပီး ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။

ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ႏွင့္ပင္ တစ္ခါတစ္ရံ ထိပ္တိုက္ေတြ႕မႈမ်ား၊ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ႀကံဳရတတ္ ေသးသည္။ ျပည္တြင္း၌လည္း ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းသူမ်ား ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေရးကို ထိခိုက္ ေစတတ္သည္။ ထိုအခါ ျပည္တြင္း ကုန္ထုတ္လုပ္မႈကို ထိခိုက္ၿပီး ႏုိင္ငံ့စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ထိခိုက္မည္ သို႔မဟုတ္ ဆုတ္ယုတ္သည္လည္း ရွိမည္။ ဤသည္တို႔မွာ အမ်ားျပည္သူ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားလွ်င္ ေတြ႕ႀကံဳ ရတတ္ သည့္ အၾကမ္းဖ်င္း ဆိုးျပစ္မ်ား ျဖစ္သည္။

အစိုးရမင္းမ်ားဘက္မွ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား လည္ပတ္မႈ စည္းခ်က္မမွန္ ျဖစ္တတ္သည္။ ထို႔ျပင္ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္း၏ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈ ကိုလည္း ထိခိုက္တတ္သည္။ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈ တုိက္ဖ်က္ေရး လုပ္ရသည္မ်ားလည္း ရွိလာတတ္သည္။ ထိုသုိ႔ လုပ္ရျခင္းသည္ အပိုအလုပ္မ်ား လုပ္ေပးရျခင္း ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံအတြက္ ပို၍ အေရးပါေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ ေစတတ္႐ံုမွ်မက ထိခုိက္ဆုတ္ယုတ္မႈကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္သည္။ အစိုးရမင္းမ်ား ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားလွ်င္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ ေငြေၾကးမ်ား၊ သယံဇာတမ်ား ေလလြင့္ ပ်က္စီး ဆံုး႐ံႈးတတ္သည္။ အလႊဲသံုးစား ျပဳမႈမ်ား ျဖစ္တတ္သည္။ ကိုယ္က်ဳိးရွာမႈမ်ား ျဖစ္တတ္သည္။ ထိုအခါ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ တန္႔ေနသည္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္သည္ သို႔မဟုတ္ ဆုတ္ယုတ္သည္ မ်ဳိးလည္းျဖစ္မည္။

အမ်ားျပည္သူ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္လွ်င္ ေသာ္လည္ေကာင္း၊ အစိုးရပိုင္းမွ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္လွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ စလံုးတြင္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုႏွစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ထိုလူမ်ဳိးအဖို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးမွာ ေဝးေနေပဦးမည္။
ပ်က္စီးဆုတ္ယုတ္မႈတြင္ ႐ုပ္ပိုင္းပ်က္စီး ဆုတ္ယုတ္မႈႏွင့္ စိတ္ပိုင္း ပ်က္စီး ဆုတ္ယုတ္မႈဟူ၍ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးမႈ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိရာ ကိုယ္က်င့္တရားဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးမႈမွာ စိတ္ပိုင္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးမႈ အဓိကျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးမႈ ကို ျပဳျပင္ရသည္မွာ လြယ္ကူသည့္အျပင္ အခ်ိန္ကာလ အားျဖင့္လည္း မ်ားစြာ မၾကာတတ္။ ‘ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ’ ဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားပင္ ရွိထားသည္။ စိတ္ပိုင္းဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးမႈမွာ ျပဳျပင္ရန္ ခက္သည့္အျပင္ အခ်ိန္ကာလလည္း မ်ားစြာ လုိအပ္သည္။ မ်ဳိးဆက္ႏွင့္ ခ်ီ၍ အခ်ိန္ၾကာတတ္သည္။ ထို႔ျပင္ စိတ္ပိုင္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးမႈသည္ ကူးစက္ေရာဂါ ကဲ့သုိ႔ပင္ ကူးစက္တတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးမ်ား၊ လူငယ္မ်ားသို႔ ကူးစက္တတ္သည္။

အက်င့္ပ်က္ျခစားသည္ကို လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ ျပဳရသည္ကို မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ျပဳမိေလျခင္း၊ ဒုစရိုက္မႈကို ျပဳမိေလျခင္းဟု သိျမင္ခံယူ ရၿပီး ေရွာင္ၾကဥ္ ရမည့္အစား ဂုဏ္ယူစရာဟု တလြဲသိျမင္ လာတတ္သည္။ လိုက္နာက်င့္သံုးစရာ ဟူ၍ အေတြးမွား၊ အသိမွားျဖစ္ၿပီး ဖက္ရွင္လို သေဘာထား လာတတ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိသားစု၊ ေဆြမ်ဳိးစု၊ လူမ်ဳိးစု၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္လံုး၊ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လိုသည္ဆိုပါလွ်င္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားမႈကို ေရာဂါဆိုးသဖြယ္ စက္ဆုပ္ရြံရွာၿပီး ေဝးရာက ေရွာင္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္းႏွင့္ ကူးစက္ခံေနရ ပါကလည္း အျမစ္ျဖတ္ကုစား ပစ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ေရး အားေဆးကို မွီဝဲလ်က္ ကိုယ္က်င့္ခြန္အား ေတာင့္တင္းသန္မာေစေရး လိုက္နာက်င့္သံုးရန္မွာ လူတိုင္း၏ တာဝန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ေနာင္ဦး

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

အျခားက႑မ်ားကို ေလ့လာရန္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...